Verslag pro-Israël demonstratie Amsterdam, zondag 25 november 2012

Mooi weer, ondanks de heersende storm, geen druppel gevallen, zonnig,veel enthousiaste  mensen (tussen de 50 en de 100 stonden er voortdurend, maar  er kwamen en gingen mensen, dus  het totaal aantal aanwezigen schat ik op 150 verdeeld over 2 uur).

Interviews met Hans Jansen (arabist) en mij, zie  video http://www.zie.nl/video/algemeen/Pro-Israel-demonstratie-op-de-Dam/m1nz45tfiihz

Ziehttp://www.telegraaf.nl/binnenland/21107715/__ProIsraeldemonstratie__.html  met foto van Bram Moszkowicz, die zijn  warme belangstelling toonde , onze DVD “islam en waarheid” in ontvangst nam en het bijzondere boek van Wim Egger, die als Joodse jongen  van 7 jaar de shoa meemaakte in Nederland.

Pro-Israël-demonstratie  (De Telegraaf)

AMSTERDAM -Enkele tientallen mensen hebben zondagmiddag op de Dam in Amsterdam  hun steun betuigd aan Israël. De demonstratie had als doel tegengas te bieden aan de anti-Israël-demonstratie verleden week. De demonstranten zijn van mening dat er geen grond is voor anti-Israël-sentimenten. “De Joden zijn al duizenden jaren ten onrechte vervolgd door uiteenlopende regimes en andere volken. Eindelijk hebben we een eigen land en daar willen we ook blijven.”

AT5   zie video met deelnemers aan onze demonstratie: http://www.at5.nl/artikelen/90988/christenen-demonstreren-voor-israel en een video met Bram M. en mij:  

http://www.at5.nl/gespot/90992/filmpje-bram-moszkowicz-bij-pro-israel-demo

Ook Nu.nl doet verslag: http://www.nufoto.nl/fotos/317505/pro-israel-demonstratie-op-de-dam.html

Commentaar:

Het meest mooie vond ik dat er  3 keer een groepje Israëli’s was, die kwamen vertellen dat ze op vakantie waren hier, bij Madame Tussaud (wassenbeeldenmuseum op de Dam) gingen kijken en tot hun ontroering/blijdschap/bemoediging ons enthousiasme voor Israël zagen.
Dat hadden ze nog nergens in Europa gezien, ze namen graag wat DVD’s “islam en waarheid” mee en ik heb een uitnodiging tegoed voor een bezoek aan Yerusahalyim en Ashkelon.

Heel bemoedigend ook vond ik de inzet van onze Tora-Yeshua vrienden, ook gezichten bij tot dusver slechts een mailadres. En natuurlijk degenen, die regelmatig in onze gemeentes  in Amersfoort, Zaandam en Kaatsheuvel komen. Hartelijk dank voor ieders inzet! Alle geluidsapparatuur en stroomvoorziening werkte vlekkeloos, geen enkele tegenstand en uitstekende begeleiding van de gemeente Amsterdam en politie, waarvoor alle dank.

Shalom,  am Israel chai!
Ben Kok (joods-chr pastor)

Toegiften:  http://www.youtube.com/watch?v=EmMyNmuGmjc&feature=plcp

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/11/moszkowicz-betuigt-steun-aan-isra%C3%ABl

http://www.youtube.com/watch?v=JeCrWrp73HA&feature=plcp

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Israël, Nederland. Bookmark de permalink .

42 reacties op Verslag pro-Israël demonstratie Amsterdam, zondag 25 november 2012

  1. Behoorlijk grote opkomst. Goed bezig!

    Like

  2. Michaël zegt:

    Geweldig! ik hou van Israël, en ben blij dat er nog genoeg mensen zijn die het volk en het land zo ,n warm hart toedragen!

    Like

  3. Henk.V zegt:

    Dit succes doet mij zeer deugd,Ben!
    Ik herinner mij uit de jaren zestig de sticker””ik sta achter Israël” nog.
    Dat kon je destijds overal in Nederland tegenkomen..
    Eigenlijk zouden alle vrienden van Israël in ons land nu een joden ster moeten gaan dragen om de steun aan Israël en de Joden zichtbaar te maken.
    Een Davidsster aan een hanger of een speldje op de revers.
    Wachteres en ik gaan er in elk geval naar op zoek.
    We zullen zullen steeds voor Israël blijven opkomen!

    Vrede zij over Jeruzalem.

    Like

  4. Martien Pennings zegt:

    Je weet dat ik je geweldig vind, Ben.
    Je bent een held, ik weet het.
    Maar dat je altijd van zo’n bijeenkomst weer een Jezus-secte-voorstelling maakt, helpt niet om de politieke relevantie te vergroten en ook niet om meer mensen op de been te brengen.
    In Brussel waren er tezelfdertijd 3000.
    Hoe komt dat?
    Omdat de Joodse organisaties daar zelf de handen ineen hadden geslagen.
    Dan voorkom je ook dat geblaas op ramshoorns in de marge van zo’n armoedig demonstratietje.
    Ik weet dat je met Roelf-Jan hebt gesproken, Ben , en dat je aan hem verteld hebt dat je geprobeerd hebt samenwerking te krijgen met Joodse en Christelijke organisaties voor deze demonstratie, maar dat ze weigerden.
    Ik weet niet zeker hoe dat komt, maar zou het aan jouw communicatieve vaardigheden kunnen liggen en aan de overdaad aan Messianisme die je altijd ten toon spreidt?
    Misschien zou je iets meer aan Jezus zelf moeten overlaten en minder in de weer zijn met de zelfpromotie die jouw Jezus-gemanifesteer toch ook is.
    Die hartstochtelijke blosjes op je wangen als je staat te evangeliseren, doen me teveel denken aan de zelfbevredigende blos die Alexander Pechtold ook altijd vertoont als-ie staat te oreren.
    Je zou Roelf-Jan eens kunnen vragen of hij bij een volgende gelegenheid de onderhandelingen zou kunnen voeren om tot een gezamelijk optreden van jouw club en de Joodse en Christelijke organisaties te komen.

    Like

  5. benkok zegt:

    @Martien: be my quest, ga al die verdeelde Joodse groepen en al die verdeelde christelijke groepen en de diverse seculiere groepen maar es samen brengen zoveel mogelijk.
    In de 40 jaar dat ik pastor ben heb ik ze nagenoeg allemaal gezien, ook achter de schermen.
    Het feit, dat niemand dit initiatief om een pro-Israel demonstratie te houden heeft genomen zegt toch genoeg?
    Het was al vooruitgang dat de aankondiging op enkele sites stond en intern hier en daar is door gegeven, want dat vraag ik altijd.
    Die er niets mee doen, ken ik ook genoeg, dat is hun verantwoording.
    Niemand deed wat met de verlinksing van de Kristallnacht, toen ik er in 2009 heen ging, was ik de eerste die dat probleem oppakte, RoelfJan was er toen bij.
    En met de Gaza oorlog, ik meen ook 2009, wilde ook niemand voor Israel opkomen in eerste instantie, dus toen heb ik dat mogen doen.
    Daarna kwam er iets op gang, maar ook de 2e ronde, op de Dam toen ook, tijdens diezelfde oorlog, was teveel voor iedereen, dus heb ik het mogen doen.
    Helaas is het gebrek aan samenwerking een feit en dat komt natuurlijk niet door mij, dat is altijd al zo geweest.
    Men wil zo graag de eigen club bevorderen en dan blijft men denken, dat samenwerking ten koste van de eigen club zal gaan.
    Bezwaren zijn er altijd te vinden.
    Dus uiteindelijk komen Keesje Maduraatje en ik tot dezelfde conclusie: doe wat je meent te moeten doen, ga er voor, wie mee wil doen, kan mee gaan, maar wacht er niet op, anders gebeurt er nooit wat.
    Shalom
    Ben Kok (joods-chr. pastor)
    PS: Israel en de God van Abraham, Isaak en Israel , die o.m. verscheen in Yeshua van Nazareth, zijn niet los verkrijgbaar.

    Like

  6. Wachteres zegt:

    Ik ben ook blij met deze demonstratie, maar ik moet Martien 12.57u. gelijk geven.

    Dit is een demonstratie voor Israël, wat doet dan bv. het doek voor tora-jeshua.nl daar?

    Als er andere richtingen gekomen waren, had het dan vol moeten staan met borden voor PKN, evangelische richtingen, de katholieke kerk, het humanisme, het jodendom, enz enz.?

    Naar mijn opvatting: Nee! Een en onverdeeld voor Israël.

    En dit moet inderdaad zo georganiseerd worden dat er duizenden mensen van alle richtingen aanwezig zijn om blijk te geven van hun medeleven met Israël.

    Like

  7. jowitteroos zegt:

    Geweldig initiatief geweest Ben, dank daarvoor!

    Het pro-Israel lijkt weg van onderwijs, t.v. en politiek………….wordt tijd dat dit weer eens aandacht verkrijgt anders dan alleen in “oorlog”-tijd” ( Israel wordt constant beschoten ) en dan vind ik ondermeer dit een goed initiatief geweest, gezamelijk achter Israel.

    Like

  8. Tom Hendrix zegt:

    @Wachteres 13.49. uur, het is inderdaad zo, dat er ook genoeg niet gelovigen zijn die Israel een zeer warm hart toedragen. Daarmee wil ik geen afbreuk doen, aan het goede initiatief van pastor Ben Kok, ook voor mij is Jezus, de weg , de waarheid en het leven. Veel respect dus voor Ben Kok, maar laten we er zoveel mogelijk gelijkgestemden bij betrekken.

    Like

  9. benkok zegt:

    “Gezamenlijk achter Israel” is prima, als je weet wat Israel inhoud: het volk, waardoor de God van Abraahm, Isaak en Jacob Zich heeft willen openbaren, waaruit de Bijbel kwam en waaruit Yeshua, de verschijning van JHWH in mensengestalte kwam.
    En waarbij de niet-Joden, die in Hem willen geloven , zich mogen aansluiten als wilde takken op de edele olijf.
    Maar waar uit ook natuurlijke taken (Israeli’s) zijn weggebroken, dan wel opnieuw geent zijn en zo ook de wilde takken. (Rom.11)
    Dan heb je de staat Israel, waar maar een klein deel van alle 12 stammen woont, de 10 stammen zijn nog steeds verdeelt over de aarde en de helft van wat dan nu als “Joods volk” bekent staat, woont niet in Israel, maar in de USA , EU en elders.
    Ten derde heb je , wat de Bijbel “het ware Israel ” noemt, dus alle mensen, die oprecht in de Schepper geloven en die Schepper is de God van Abraham Isaak en Jacob/Israel. (Rom. 2:28,29)

    Welke van die 3 soorten Israel wil je steunen?
    Zoals gezegd: Israel en de God van Abraham, Isaak en Jacob, geopenbaard in Yeshua, zijn niet los verkrijgbaar.
    Zie onze Israelvisie in het volgende aritkel:
    http://tora-yeshua.nl/2012/10/de-muur-is-weggebroken-ef-214-kairos-en-sabeel-spannen-de-bijbel-voor-hun-anti-israel-karretje/
    Ik zie wel degelijk een stuk samenwerking rondom “samen achter Israel staan”, daar zijn argumenten genoeg voor en laat ieder zijn eigen argumenten hebben, daar is niets mis mee.
    Juist de veelheid van argumenten, die men kan hebben vanuit een groep, mogen gehoord worden in websites, spandoeken etc.
    Allen, is men bereid tot samenwerking op die manier, dat is de vraag. Ik wel dus.
    Shalom
    Ben Kok (joods-chr. pastor)
    tora-yeshua.nl

    Like

  10. benkok zegt:

    @Tom: ik vind het juist zeer te waarderen, dat we met Joden, christenen, mensen zonder geloof, ex-moslims e.d. samenwerken, dat heb ik altijd gedaan, zie mijn artikelen /betrokkenheid op Amsterdam Post, Keesje Maduraatje, Likoed, E.J.Bron, Het Vrije Volk e.d.
    In die samenstelling stonden we in 2009 ook op de Dam.
    Shalom
    Ben

    Like

  11. Wachteres zegt:

    Ik vind dit niet de plaats voor een theologisch debat, daar begin ik dus ook niet aan.

    Wat mij betreft protesteer ik voor het volk en het land Israël, of men nu gelovig is of niet, omdat ik vind dat zij, na alle vervolgingen door de eeuwen heen,, het recht hebben om op die plaats in een eigen land te wonen.

    Like

  12. benkok zegt:

    @Wachteres: dat is 1 van de diverse heel goede motieven.
    Shalom
    Ben

    Like

  13. Tom Hendrix zegt:

    @benkok 14.47. uur, bedankt voor uw warme woorden Ben. Binnen de PKN, zal ik mij als lidmaat 100% achter Israel stellen, ik ben geabonneerd op Christenen voor Israel, en neem dat blad als ik het gelezen heb mee naar de kerk, en leg het op de leestafel. Ik ben in de gelukkige omstandigheid, dat ik regelmatig fijne gesprekken kan voeren met 2 van origine joodse mensen, waar ik heel veel van opgestoken heb. Ik ben altijd blij als ik de heren weer na de dienst kan begroeten. Shalom voor Israel, en laten we krachtig staan voor onze oudere broeders en zusters, het Joodse Volk.

    Like

  14. Jodenhaat

    De as van het kwaad
    draait wegens Jodenhaat.
    Velen kruipen voor Allah.
    Bah!
    Laten zich misleiden
    door een valse ‘profeet’…
    een moordlustige pedofiel
    die kon liegen bij de vleet.

    Jack Terrible

    Like

  15. Pingback: Hoe verliep onze pro-Israeldemonstratie 25 nov? Enorm zegenrijk. | tora-yeshua.nl | Tora Yeshua | tora-yeshua.nl

  16. Joop Klepzeiker zegt:

    Israel, Hamas teams in Cairo for more truce talks

    Hamas leader defiant as Israel eases Gaza curbs
    Sat, Nov 24 2012
    Israel said to ease restrictions on Gaza fishing and farming
    Sat, Nov 24 2012
    Gaza ceasefire holds but mistrust runs deep
    Fri, Nov 23 2012
    Israeli gunfire kills Palestinian near border after truce
    Fri, Nov 23 2012
    Hamas-Israel ceasefire takes hold but mistrust runs deep
    Wed, Nov 21 2012

    Analysis & Opinion

    Mursi’s folly
    After the ceasefire

    Related Topics

    World »

    CAIRO | Mon Nov 26, 2012 9:28am EST

    (Reuters) – Egyptian mediators began separate talks on Monday with Hamas and with Israel to flesh out details of a ceasefire agreed last week that ended eight days of fighting in the Gaza Strip.

    An Egyptian official told Reuters the talks would discuss Palestinian demands for the opening of more Israeli crossings into Gaza – a move that would help end six years of blockade of the coastal enclave ruled by the Islamist Hamas.

    The Egyptian-brokered ceasefire came into force last Wednesday, ending hostilities between the two sides that cost the lives of 167 Palestinians and six Israelis.

    However, the text of the truce stipulated that issues such as access to the borders, free movement for Gazans and the transfer of goods would be dealt with “after 24 hours”.

    Israel imposed restrictions on Gaza in 2006, following an election victory by Hamas, which refuses to recognize Israel’s right to exist. The curbs were tightened, and backed by Egypt, after Hamas seized control of the enclave in a civil war.

    Some of the import and export limits have since been eased, but Israel still prevents a long list of goods into the territory – including many items needed for construction – arguing they could be used for the manufacture of weapons.

    Senior Hamas leader Mahmoud Al-Zahar told reporters on Saturday that the group wanted to see the opening of all four goods crossings with Israel that used to operate before 2006.

    Only one operates at present, with a second passenger terminal reserved for the handful of Palestinians and foreigners who are allowed in and out of the territory.

    The Egyptian official said Cairo would also urge both sides to cement their commitments to the ceasefire agreement.

    Israeli soldiers shot dead a Palestinian man on Friday after he approached the Gazan “no-go” border area, apparently in the belief that under the terms of the ceasefire deal he was able to go up to the heavily patrolled fence.

    Alarmed by the prospect of the truce failing, Egypt encouraged Hamas police to be deployed along the border line to keep Gazans away and prevent further violence.

    Israel launched its air offensive against the Gaza Strip on November 14 with the declared aim of deterring Islamist militants from firing rockets into its territory.

    The Israeli military also says its soldiers have come under increasing attack from the border area this year, including earlier this month when a jeep was hit by an anti-tank missile.

    (Reporting by Nidal Almughrabi; Editing by Mark Heinrich)

    http://www.reuters.com/article/2012/11/26/us-palestinians-israel-egypt-talks-idUSBRE8AP0LK20121126

    Like

  17. jowitteroos zegt:

    @ Henk V
    suggestie:
    Nav uw reactie betreffende speldje of Button een volgende site: Buttonmaker: maak je eigen Button
    http://www.buttons.nl/?gclid=COaDlbPs7LMCFefMtAodJDcA3A

    Like

  18. v.eilander zegt:

    Op AT 5 kreeg ik een bescheiden impressie van de demo op de Dam. Het viel me op dat er behoorlijk wat jeugdigen aanwezig waren.Toch wat het totale aantal niet geweldig. Ik vraag me af, is er kontakt gezocht met de E.O. jongeren en waarom niet? Nu zag ik een meters breed spandoek met de naam van de club van Ben Kok en leek het of Kok in de eerste plaats zijn sekte stond te verkopen en in de tweede plaats solidair te zijn met Israel.

    Like

  19. benkok zegt:

    @V.Eilander: nee, geen enkele kerk of synagoge of organisatie blijkt bereid om dit soort Israel steunende demonstraties zelf te organiseren of te willen meedoen met dit initiatief.
    Ik heb iedereen breed geinformeerd, slechts op 4 sites, w.o. deze site van E.J. Bron is het aangekondigd en dat was het dan.
    Zie verder mijn eerdere reactie met uitleg. De suggestie van “eigen sekte verkopen” vind ik te min om op in te gaan.
    Wat is jou aandeel in het steunen van Israel, V.Eilander?
    Shalom
    Ben Kok (joods-chr.pastor)

    Like

  20. benkok zegt:

    Ter aanvulling: christenen voor Israel (CvI) hebben in het verleden wel in Den Haag een paar keer een demonstratie georganiseerd, isw. enkele kleinere organisaties, waar ik ook in heb meegedaan.
    Maar dit keer dus niet, men was ook druk met de Tzahalconcerten, wat op zich ook Israel steunend is.
    Shalom,
    Ben

    Like

  21. v.eilander zegt:

    Ben Kok

    Mijn favoriete shoarmaboer is een Israelier. Het afgelopen jaar heb ik mijn eigen elftal plus de leriding enthousiast gemaakt voor mijn shoarmaboer.
    Rekent u uit met hoeveel geld wij de Israelier sponsoren per week

    Like

  22. benkok zegt:

    @V.Eilander: dus, als ik je goed begrijp, haal je eten wat je lekker vindt, bij een Israelische cafetaria en je geeft dat door aan je clubgenoten.
    Ik ben diep onder de indruk.
    Shalom
    Ben

    Like

  23. Ben Kok, je staat steeds mooi op de barricades! @Wachteres; Tora-Yeshua betekent de Tora en de Joodse naam van Jezus. Dus eigenljik het oude en nieuwe testament samen. De Joden en de Christenen samen. Tora-Yeshua is de naam van de gemeente van Ben. Daar mag ie best reclame voor maken. Ik maak reclame voor mijn gedichten en schilderijen als ik de kans krijg. Die zijn tegenwoordig ook anti-islam. Zo uit ik mij. Ben, ik had graag erbij willen zijn afgelopen zondag op de Dam. Dan had ik graag mijn gedicht over Jodenhaat (zie 15.23 uur) aan advocaat Bram Moszkowicz en arabist Hans Jansen willen voorlezen en aan ze willen schenken via A-viertjes.

    Like

  24. benkok zegt:

    Hi Jack, je was er bij in Drachten, wel bedankt.
    Shalom
    Ben

    Like

  25. Sommige mensen noemen de gemeente van Ben (Tora-Yeshua) een sekte. De eerste Christenen op aarde, het Christendom in de eerste eeuw, vormden ook een gemeente en noemden die De Weg. De Weg werd door zijn tegenstanders ook een sekte genoemd. Staat in de bijbel. Toen werden de Christenen voor de leeuwen gegooid door de Romeinen. Tegenwoordig worden Christenen onthoofd door moslims. Zie; http://tinyurl.com/d24jcbh

    Like

  26. Patrick zegt:

    Was fijn om op deze manier steun te betuigen aan Israel, prijs de Heer voor het droge weer en de opkomst. Voor mij was het de eerste keer. Mijn visie veranderd en de liefde voor zijn oogappel in mij ook:-) Ben bedankt voor je iniatief. Bless shalom

    Like

  27. Fubar zegt:

    Mijn eerste demo was tegen de kruisraketten. Mijn tweede afgelopen jaar op het museumplein; iets pro-koptisch. Klinkt wat lullig hoe ik het verwoord, maar is geenszins mijn bedoeling, anders was ik daar niet geweest toch?

    Afgelopen zondag arriveerde ik pas om 15.30 of misschien nog wel iets later, dus ik heb niet meegekregen wat er voordien gebeurd is. Ik hing een beetje op mijn fiets, ik was de enige die dat deed, dus allicht ben ik herkenbaar.

    Ik moet me bij Martien aansluiten, maar niet nadat ik gezegd heb hoeveel respect ik voor Ben Kok heb. Ik kende je alleen van wat foto-s en in het echt kom je zeer aimabel over. Ik kan niet anders zeggen. Uber-fucking-vriendelijk, dat is mijn indruk en geloof me maar dat ik dat als compliment bedoel. Dat zeg ik niet snel.

    Ik ben een atheïst, het is niet anders. Maar heb wel groot respect voor jullie strijd. Ik heb gehoord dat je het had over; Christenen, Joden (en dat jou dat niet zo heel veel uitmaakte) en atheïsten en dat we aan dezelfde kant staan.

    Ik kan het niet meer eens zijn dan met dat. Als je het ook nog iets minder prekerig/van de kansel zou kunnen uitspreken zou ik het helemaal geweldig vinden. (hoe die ab sconditus in ene uit de hoek kan komen op AP)

    Als laatste wil ik dit zeggen: Ik had het v/d week over straatartiesten die niet konden werken vanwege deze demo. Ze vonden het geen enkel probleem en een verademing na hizb-hut-tahir en aanverwante gekken.

    U heeft ook hun steun !

    Like

  28. benkok zegt:

    @Fubar: bedankt voor je waardering, leuk om te horen van die straatartiesten, die hebben inderdaad nog een half uurtje voor aanvang van onze demonstratie gratis en voor niets klezmer muziek zitten spelen, ter ondersteuning!
    @Jack: je hebt helemaal gelijk, goede vriend. Jij communiceert via je anti-islam schilderijen, vanuit je persoonlijk geloof in de Ene ware God, de God van Abrahamm, Isaak en Jacob.
    Ik doe dat met woorden, gesproken en geschreven, of via video.
    Maar het meest belangrijke is daarbij de praktijk, we kopen niets voor alleen maar geschrijf op internet, het moet zichtbaar worden.
    Dat compliment maak ik graag aan iedereen, die dat op zijn manier doet en/of bij onze demonstratie betrokken was, ter plekke of op afstand.
    Over Hizb ut Tahrir gesproken: kijk daar es naar, zie http://tora-yeshua.nl/2011/07/hizb-ut-tahrir-erger-dan-een-sekte-gesubsidieerd-hoogverraad/
    Zonder spandoek, zonder vlaggen, duidelijk protesterend tegen de islam, vanuit een gezamenlijke oproep met Amsterdam Post, waren we in actie tegen HuT
    Er staan diverse artikelen op onze site over de nasleep er van, type maar es hizb ut tahrir in op de zoekmachine op onze site, tora-yeshua.nl
    Iedereen kan meedoen met onze acties, dat blijkt.
    En ja, we doen dat omdat we weten en ervaren dat JHWH, de God van Abraham Isaak en Jacob bestaat, leeft, op deze wereld zeer betrokken is en dwars door het hele zootje wat we er als mensheid van maken, Zijn plan volvoert.
    Dat mag je geloven of niet, willen ontdekken of niet, het bewijs is en wordt vanzelf geleverd, het loopt Hem nooit uit de hand.
    Zie , als je wilt, http://tora-yeshua.nl/hoe-leer-je-de-enige-ware-god-kennen/
    en praat er verder over door met mij of een ander, tot je voor je zelf kunt zeggen: dood is dood, deze zooi is wat het is en verder weet ik het niet.
    Of, vol verwondering: yes, there is a God !
    Als dat zo zou zijn, zou jij dan je mond er over houden? Lijkt me toch niet. Je zou zijn als een arts, die een geweldig medicijn had ontdekt en het alleen maar voor zichzelf hield.
    Shalom
    Ben

    Like

  29. Ik heb de kritiek van Martien Pennings gelezen ik zou ook graag willen dat er vanuit alle hoeken een gezamenlijk pro Israel geluid komt. In Amsterdam hebben we ontzettend veel positieve reacties gehad en tot mijn grote vreugde kwamen veel Israeli ’s langs die blij verrast waren ons allemaal te zien staan met Israelische vlaggen. Ik kan mij de Kristallnacht herdenking herinneren waarbij bijvoorbeeld Torah-Yeshua, Likoed, Keesjemaduraatje en Amsterdampost gezamenlijk optrokken. Het kan dus wel !! Waarom hebben andere organisaties zich niet aangesloten bij het initiatief van Ben zodat er ook vanuit seculier Nederland, om het zo maar even te noemen, mensen naar Amsterdam zouden gaan voor een gezamenlijk pro Israel geluid. Men had sprekers uit verschillende organisaties een zegje kunnen laten doen zodat het niet een enkel en alleen een christelijke optocht zou worden maar meer een algemeen pro Israel demonstratie vanuit de brede lagen van de Nederlandse bevolking. De demonstratie in Amsterdam was inderdaad behoorlijk en misschien te christelijk maar diegenen die zich daar druk over maken hebben het zelf laten afweten.

    Like

  30. Tom Hendrix zegt:

    @Remko Holland 09.52. uur, prima reactie, waar ik het helemaal mee eens ben. laten we als hetzij gelovige christenen of niet gelovigen samen optrekken VOOR ISRAEL!

    Like

  31. Anneke zegt:

    Shalom Ben…Weer goed ge-organiseerd. Hebben de spanningen in Israel zelf mogen beleven, wat een gift van Adonai Elihanu.

    Like

  32. @Ben Kok 8.13 uur; Ben, ik ben bezig met een varkenskop aan het naschilderen. Boven de varkenskop staat in grote letters geschilderd: ‘Prophet’ Muhammad Als het schilderij af is zal ik het meenemen naar een kerkdienst!

    Like

  33. benkok zegt:

    Prima Jack, alle lezers uitgenodigd , zie http://tora-yeshua.nl/samenkomsten/
    Thema: welke religie is nu echt “de religie van vrede”. Neem vooral ook uw moslimcollega/buurman mee.
    Shalom
    Ben

    Like

  34. Tom Hendrix zegt:

    @benkok 18.04. uur, dat is een prima initiatief van U Ben. Ik zal trachten een volgende keer wel erbij aanwezig te zijn. Shalom Ben!

    Like

  35. Het laatste boek van de bijbel, De Openbaring, belooft een duizendjarig Vredesrijk. Daar zal geen moslim wonen omdat die niet weten wat vrede is en zich niet aan de vrede houden. Volgens mij zullen in het duizendjarige Koninkrijk Joden, Christenen, ex-moslims en atheïsten wonen. Maar nogmaals geen moslims. Ik vind de bijbel een geweldig boek omdat het uitkomst biedt!

    Like

  36. Tom Hendrix zegt:

    @Jack Terrible 19.09. uur, wat een geweldig perspectief Jack.

    Like

  37. benkok zegt:

    Hi Jack en Tom: elk mens, die oprecht de God van Abraham, Isaak en Jacob zoekt en de enige weg tot Hem, Yeshua aanvaardt, komt in het Koninkrijk van JHWH.
    Uiteraard dien je dan je afgoden te verlaten, of dat nu de koranAllah is of je eigen egotripperij , kortom alles, wat je belangrijker vindt dan Hem.
    Yeshua vat de Bijbel samen met “JHWH liefhebben boven alles en de naaste als jezelf” en dat soort mensen kom je dan tegen in Zijn Koninkrijk.
    NB: JHWH kent de harten van mensen, dus laat de beoordeling en zeker het oordeel maar aan Hem.
    Shalom
    Ben

    Like

  38. @Ben Kok 19.39 uur; we hoeven voor niemand te zwijgen. Volgens bijbelschrijver Paulus mogen we zelfs niet zwijgen. Zwijgen over de misstanden in bijvoorbeeld de islam (de Duivel). En zwijgen over Gods belofte van het duizendjarige Koninkrijk. Ik zie mezelf in het duizendjarige Koninkrijk en Vredesrijk niet leven met moslims die me de keel willen doorsnijden omdat ik Christen ben en hun ‘profeet’ beledig met mijn cartoons en gedichten. Het ene moet wijken voor het andere en niet omgekeerd! Ik voorzie het einde van de islam op korte termijn! Misschien twintig of dertig jaar, misschien eerder!

    Like

  39. Wat een gezeur over Tora-Yeshua.nl. Dat is toch de enige site met veel goede actie-nieuws m.b.t. Israel, Islam voorlichting etc. Dus dat gaat goed samen.
    Bedankt Ben!
    Ik vind het geweldig, dat je je zo inzet en laat elk met kritiek eerst eens nagaan,waar die zelf meer effectief is. De Bijbel is duidelijk: God heeft onze massa niet nodig. Laat elk, die de ogen geopend heeft gekregen de eigen verantwoordelijkheid nemen,

    Like

Geef een reactie op benkok Reactie annuleren