Tolereer geen Intolerantie

Screenshot_28

(Door: Ya´akov Siepman)

Shalom,

Nog een week dan zijn er de Europese verkiezingen. Hoe zal het verlopen? Heen en weer worden er allerlei uitlatingen via de media geventileerd. Links zit modder te gooien naar de PVV en met allerlei beschuldigingen van extremist tot aan Nazi aan toe. En de PVV reageert met een Twitterbericht met een link naar ‘Opsporing verzocht’ waar de vrienden van o.a. de PVDA zitten. Ook het CIDI had zich gemengd in het politiek gekibbel via de media, wat mij verbaasde. Ronny Naftaniel heeft altijd gezegd dat het CIDI zich zoveel mogelijk onttrekt aan politieke uitspraken, aangezien het CIDI met iedereen in gesprek moet kunnen blijven. Daarom vind ik het ook bijzonder jammer dat Esther Voet de Telegraaf opgezocht heeft. Als Jood zijnde kan ik haar argumenten niet begrijpen. Ik frons ook mijn wenkbrauwen als ik de naam Le Pen senior of Haider hoor. Maar ik ken Geert Wilders en ik vertrouw hem op zijn beoordeling om een Europese samenwerking aan te gaan met deze partijen. Ik weet ook zeker dat wanneer deze partijen toch met duidelijke anti-Joodse uitspraken zullen komen, de PVV zich hiervan zeer zeker publiekelijk zal distantiëren.

Ik zou willen dat Esther het publiek ook zo opzocht met het veroordelen van partijen die het BDS-programma volop promoten en volledig ondersteunen. Zoals we weten is BDS niets anders dan puur antisemitisme. Zelfs Norman Finkelstein verkondigt dit, zoals ik al eerder  heb geschreven. Misschien is het verstandig dat Geert Wilders een keer bij het CIDI uitgenodigd wordt om gezamenlijk een gesprek aan te gaan. Met Harry van Bommel van de SP kon dat ook. Omdat bepaalde leden vaneen partij nog antisemitisch of anti-Israël gedachtegoed hebben, kan men niet een hele partij veroordelen. Kijk dan ook naar hoeveel politici uit diverse partijen het “Rights Forum” van Dries van Agt ondersteunen, of bij Sabeel en een EAJG aangesloten zijn. Sluit je deze partijen, waarvan ze lid zijn, dan ook in zijn geheel uit?

We kunnen bijna de hele achterban en sympathisanten van de PVV, die zeer pro-Israël is, toch ook niet buitensluiten, of wel?

Vandaag kreeg ik twee berichten binnen; één waar ik achter kan staan.:

https://ejbron.wordpress.com/2014/05/15/de-onbegrepen-liefde-fortuyn-de-pvv-en-israel/

En één die me grote zorgen baart. Waar wil de EU naar toe, het einde van Israël? En een genocide?

http://www.breakingisraelnews.com/15142/eu-announces-support-hamas-fatah-government/#5LYj4v8fgw4dOC5G.01

——————————————————

Deze week ook weer een aflevering van De Joden van de Islam”. Veel leesplezier.

Helaas heeft Simone Wijnschenk ons schrijversgroepje verlaten wegens tijdgebrek door nieuwe werkzaamheden. Wij wensen haar veel succes met haar nieuwe werk. Mochten er nog mensen zijn die ons willen helpen met vertaalwerkzaamheden, dan ben je zeer zeker welkom. Neem contact op met onderstaand email adres.

Iets anders. Wij van de werkgroep willen op onze website www.tolereergeenintolerantie.nl in samenwerking met gelijkgestemde websites zoals PopNed, E.J.Bron, Filantropius en anderen wekelijks een video column met een Nieuw Onderwerp plaatsen. Ongeveer vergelijkbaar met die van Pat Condell en Danny Ayalon.

Onze bedoeling is dan ook diverse schrijvers te vragen om een column te schrijven, die o.a. ikzelf dan voordraag. Ook willen we interviews houden met diverse BN’ers, debatten filmen en willen we onze lezingen opnemen, zodat onze lezers die door omstandigheden niet in staat waren om er bij aanwezig te zijn alsnog in de gelegenheid stellen het te zien.

Eveneens zijn we van plan om documentaires te maken over diverse spraakmakende onderwerpen die niet algemeen bekend zijn bij het brede publiek. Maar ook onderwerpen die juist meer in het daglicht moet komen. Documentaires worden gemaakt onder de enthousiaste en zeer  deskundige begeleiding van Roelf Jan Wentholt.

Wij zijn dus op zoek naar een videocamera. De Camcorder die wij op het oog hebben is een Sony HXR NX30. 2e hands is ook prima. De genoemde camera komt in de diverse testen als beste uit de bus. In het bijzonder voor de doeleinden waarvoor wij deze camera willen gebruiken.

Helaas hebben wij van de werkgroep niet de financiële middelen om zo’n camera aan te schaffen. Onze huidige financiële middelen worden gebruikt om e-boeken aan te schaffen. Kosten Camcorder bedragen € 2000,00 met toebehoren.

Daarom vragen wij u dan ook uiterst vriendelijk om financiële ondersteuning om dit project te doen slagen. Iedere bijdrage is welkom, want vele kleine bijdragen worden gezamenlijk groot.

Helaas zijn we, of gelukkig, geen anti-Israël organisatie, want dan hadden we een aanvraag kunnen indienen bij één van de NGO´s. Er zijn geen pro-Israël organisaties die o.a. mede gefinancierd worden door de regering waar men een verzoek ter ondersteuning kan indienen.

Iedere bijdrage van u is daarom dan ook zéér welkom. Met uw bijdrage kunnen wij de benodigde camera en toebehoren aanschaffen en u blijvend up-to-date informatie, debatten, lezingen/ bijeenkomsten, bevindingen en documentaires in de toekomst laten zien en horen.

U kunt de zeer welkome bijdrage aan het Video-project overmaken op:

Naam en bankrekeningnummer: J.P. Siepman Sneek ING 3607055 onder vermelding van: donatie-Video-Camera-Project.

Bij voorbaat, hartelijk dank voor uw gulle gift.

Mocht u vragen hebben, neem gerust contact met ons op:

Mobiel: 0651 98 69 70

Mail: yaakov.siepman@live.nl

Mvgr. Ya’akov Siepman

Ook namens de medewerkers van de werkgroep: Tolereer geen Intolerantie

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

16 reacties op Tolereer geen Intolerantie

  1. BertG. zegt:

    Ik ben al blij dat het alleen in het Nederlands staat.
    I.p.v. de andere sticker met Turkse en Arabische bijschrift.
    Want dat blijft toch een geheel andere invalshoek. Hoe je die sticker leest.

    Like

    • BertG. zegt:

      (volgens mij, heb ik de bedenker of uitvoerder hiervan aan het denken gezet w.b. de andere talen die er altijd bijstonden.)

      Like

    • Beste Bert we hadden de sticker expres in drie talen gedaan zodat er niet gezegd kan worden: “Ikke niet begrijppe” Vandaar in drie talen. Intolerantie komt nl bij deze groeperingen het meest voor

      Like

      • BertG. zegt:

        Klopt helemaal. Intolerantere mensen bestaan er volgens mij ook niet.
        En die pikken het ook niet als je niet tolerant tegen hun bent.
        Maar dat lezen we dagelijks in de krant, daar gaat deze hele site over.

        Like

      • BertG. zegt:

        En als ik Turk ben of Maroc, en lees dat ik geen intolerantie hoef te accepteren, vanuit me eigen moslim gedachtes bekeken, dan zal ik dat ook niet doen.
        Ook dat zien we dagelijks.

        Like

      • BertG. zegt:

        Maar ik begrijp het wel, er zijn nu eenmaal ook “gematigde moslims” waar we wel rekening mee moeten houden. En daar gaan jullie de fout mee in. Want anders hadden ze allang NL’s geleerd als ze zich daar van ontworsteld hadden.

        Like

  2. Ya’akov, ik heb gedoneerd. Succes!

    Like

  3. rinus zegt:

    Het klinkt misschien een beetje dom in deze tijden. Maar als Iemand die al even de vijftig gepasseerd is (en vrijwel geen Engels heeft geleerd) zou ik dolgraag de “Pat Condel’s ondertiteld willen zien. Ook op geenstijl staan ze regelmatig, maar ik kan het allemaal niet zo heel goed volgen Misschien zijn er meer mensen die dat probleem hebben. De man schijnt uitmuntend te zijn, maar vaak genoeg kan ik er geen wijs uit. Dat vind ik bijzonder jammer. Misschien een idee, als dit tenminste mogelijk is.

    Like

    • lucky9 zegt:

      Rinus, het is mogelijk!

      Al laat de kwaliteit ervan veel te wensen over, toch bestaat er een ondertiteling. Die bevindt zich vlak voor uw neus, maar je moet ze wel aanschakelen.

      Klik rechts onderaan de video op ondertiteling, vertalen, Afrikaans, scroll naar Nederlands, en klik op OK!

      Als je dan met de schuifbalk teruggaat naar het begin van de video kan je hem helemaal bekijken met onderschrift in het Nederlands. Succes!

      Like

    • Wachteres zegt:

      @ rinus, je kunt ze meestal zelf al in het Engels ondertitelen. [Ik weet niet of dat helpt?]

      Sommige zijn ook in het Nederlands te ondertitelen, Maar ik veronderstel dat dit niet meteen het geval is. Kijk eens op de site van Condell, daar vind je vast wel een aantal die ook in het Nederlands ondertiteld zijn. Of op internet?

      Een andere mogelijkheid: je Engels bijspijkeren. 😉 Moet kunnen als ik zie hoe je Nederlands schrijft.

      Hieronder vind je er een die in het Nederlands is ondertiteld

      Like

    • BertG. zegt:

      Rinus, dat heb ik met hele lappen Duitse teksten die wel eens hier in een reactie verschijnen.
      Ook ik ben de 50 gepasseerd (nog maar net) maar in dat geval is het mijn probleem dat ik het niet kan lezen. Zo tolerant zijn sommige nou.
      Als ik het wil weten moet ik het maar door een google vertaler halen terwijl het volgens mij een kleine moeite is om reacties alleen in het NL’s te plaatsen.
      Over rekening houden met elkaar gesproken.

      Like

    • win zegt:

      op de officiele site van condell zit een vertaal-functie in bijna alle talen vd wereld.

      Like

  4. Uw vraag: “En één die me grote zorgen baart. Waar wil de EU naar toe, het einde van Israël? En een genocide?” wordt hier beantwoord: En één die me grote zorgen baart. Waar wil de EU naar toe, het einde van Israël? En een genocide?

    Like

Plaats een reactie