MEDEDELING WEBMASTER

Screenshot_26

Ook bij mij is de teleurstelling groot dat onze partij, de PVV, zoals het er nu naar uitziet, heeft verloren bij de Europese verkiezingen. Ik merk in de comments op de site dat de frustratie bij menig commenter het kookpunt heeft bereikt en men elkaar niet meer zakelijk argumenterend tegemoet treedt. Sommige mensen reageren zich op anderen af door te gaan schelden en/of te beledigen. Men gaat op de man/vrouw spelen. Eveneens vind ik dat er af en toe, bedoeld of onbedoeld, in sommige comments antisemitische uitlatingen zitten verborgen. Er zal door mij strikter worden gelet op het naleven van de blogregels 3 en 4:

3.  Antisemitische, anti-Joodse, anti-Israëlische, antizionistische en racistische comments worden op deze site niet getolereerd!
4. Op deze site wordt met open vizier gediscussieerd en er wordt NIET op de man/vrouw gespeeld! Dat recht heeft alleen de webmaster.

Vanaf nu worden alle hierboven genoemde soorten comments onmiddellijk en zonder opgave van reden door ondergetekende verwijderd. Wie zich daarbij niet kan neerleggen, staat het vrij om een andere site op te zoeken. Mocht ik in toekomstige comments vanaf dit moment nog steeds overtredingen van blogregel 3 en 4 ontdekken, dan krijgt de maker van het desbetreffende comment onmiddellijk een definitieve ban.

Webmaster E.J. Bron

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

176 reacties op MEDEDELING WEBMASTER

  1. Heel goed Bert volkomen met je eens!!!

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Dank je Ya´akov!

      Like

      • Rick zegt:

        Oh jeetje…Er is wederom een “Rick” ten tonele verschenen 🙂
        Om persoonsverwarring in de comments te voorkomen; zou graag de enige echte willen blijven. Of in ieder geval de eerste.
        Gaarne Uw advies.
        Groet, Rick

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Je zou het cijfer 1 achter je naam kunnen zetten of “de echte” bijvoorbeeld! 😉

        Like

      • BertG. zegt:

        Sorry dat ik even onderbreek i.v.m. Rick.
        Er is toch een verschillende email adres? De ECHTE Rick en de andere Rick.
        Dat onderscheid kan alleen de webmaster bepalen uit b.v. eerdere reacties.
        Ik zou ’t ook zeer vervelend vinden als er hier iemand zich BertG. gaat noemen.

        Like

      • Rick68 zegt:

        Dag Rick, dit is Rick. Als jij graag de eerste en enige echte Rick wilt zijn, is dat geen enkel probleem. Ik teken voortaan wel met Rick68. Groet

        Like

      • Rick zegt:

        OK Rick68 opgelost.
        Was alles in het leven maar zo simpel 🙂

        Like

      • Monalisa zegt:

        Rick er is ook een andere optie je avatar een foto plaatsen of iets ander er in zetten dan herkennen we je ook als de echte Rick, zo moeilijk is dat niet.kijk naar BertG die heeft een poes met pistool en ik een citrus pers zo kan het ook.

        Like

      • Rick zegt:

        Oh Monalisa…vertel me meer. Lijkt mij wel leuk zo’n avatar.
        Zie overigens noch bij BertG noch bij jou een afbeelding??

        Like

      • BertG. zegt:

        Rick, heb je Ghostery meedraaien in je browser misschien.
        Zo ja, daar apart gravater aanzetten.

        Like

      • BertG. zegt:

        Uitzetten, bedoel ik dus. Slordig foutje weer.

        Like

      • Monalisa zegt:

        BertG. Rick ziet niks van onze avatar!! dan doet hij toch iets niet goed, of doen wij iets niet goed! wand ij hebt in je Photo Gallery 3 afbeeldingen staan die je kan gebruiken al avatar.

        Like

      • Rick zegt:

        Inderdaad BertG…Heb in Ghostery Gravatar toegestaan en ik zie nu een zwaar bewapende poes uit het raam hangen en de EU-Citroenpers van Monalisa 🙂
        Maar hoe plaats ik nu zelf iets leuks bij mijn naam?

        Like

    • siemx zegt:

      Helemaal mee eens!

      Like

    • BertG. zegt:

      Door b.v. hier een account aan te maken en daarna je blog gedeelte hiervan te verwijderen. Blijft alleen de gravatar over.
      http://wordpress.com/
      Alleen je kan het nooit meer compleet verwijderen en je reacties worden opgeslagen in je wordpress account.
      Bedenk wel eerst een eenmalig email adres hiervoor, anders blijft die gravatar je overal volgen op een site. Helemaal kwijt raken lukt niet meer.
      Heel leuk zo’n plaatje maar er zitten ook nadelen aan vast.

      Like

  2. Marc Bouwman zegt:

    Eens!

    Like

  3. Scarlatti Bombatti zegt:

    Waarvan notie!

    Like

  4. KeesvanD zegt:

    Ik neem aan dat dit ook voor artikelschrijvers geldt?
    Ik vraag dit omdat bij voorbeeld gedegenereerde Jood vandaag nog in een artikel te lezen was.

    Like

    • Wim Dubbel zegt:

      Dat moet je wel in de context zien. En Martien Pennings (indirekt) antisemitisme verwijten is hetzelfde als met droge ogen beweren dat sneeuw zwart is.

      Like

      • KeesvanD zegt:

        Dus als Martien Pennings of wellicht een andere artikelschrijver het over gedegenereerde Jood heeft, dan moet dat volgens jou in de context worden gezien. Als een reageerder zoiets zou zeggen dan kan EJ Bron het verwijderen. Ik zou dat niet correct vinden. Een artikelschrijver is niet beter/slechter dan een reageerder.
        Trouwens: Martien Pennings heeft dit echt niet nodig. Zoals hij zelf aangeeft, hij doet het bewust.

        Like

      • KeesvanD zegt:

        Beste meneer Dubbel, ik vind het bijzonder kwalijk dat u mij (indirect) beschuldigt dat ik Martien Pennings antisemitisme verwijt.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Fantastisch Wim Dubbel! Heel goed! Direct het mes in die stomme huilopmerkingen.

        Like

      • KeesvanD zegt:

        Beste paulzwueste,
        Helaas van uw zijde geen respectvol antwoord. Jammer. Het geeft eens te meer aan dat Nederland in dat opzicht (verder) afglijdt. Wederom jammer.

        Like

  5. Rick zegt:

    Goed dat je dit doet Bert. Het houdt de comments en de sfeer zuiver.

    Like

  6. Scarlatti Bombatti zegt:

    en KIJK! De volgende stap van het islamgebroed die driester en driester worden dankzij de dhimmie ondersteuning van de huidige Europese regeringen en niet te vergeten de eu ‘gezeteld in Brussel…

    Wij konden er op wàchten, ik durf te wedden dat het moslims zijn geweest die hier nu in Brussel ‘het sharia stokje’ hebben overgenomen, de ‘golfbeweging’ is nu ook hier aanbeland,
    drie doden bij het Joods Museum op de Zavel in Brussel… 11 km verder op van mij…

    maar gaat u gewoon lekker slapen mensen, ‘de regeringen wàken wel over u en uw bezittingen’ hè kleijnsma en consorten…

    Haaretz.comGeverifieerd account
    @haaretzcom
    3 killed in shooting near Brussels Jewish museum; suspect still at large http://htz.li/1gZHsfl pic.twitter.com/PeKmmc8uRr
    Vertaalt vanuit het Engels door Bing
    3 gedood in schieten in de buurt van Joods museum van Brussel; verdachte nog steeds http://htz.li/1gZHsfl

    Ik hoop dat dit bericht ok is beste Bert,

    Like

    • Wim Dubbel zegt:

      Het ergste vind ik nog die schijnheilige tweets van de politici over “medeleven” e.d. terwijl ze dit zelf in de hand hebben gewerkt met hun islam pamperen en Israël bashen.

      Like

  7. Helemaal terecht.
    Complimenten voor deze actie.

    Like

  8. Monalisa zegt:

    Dank u voor de mededeling, het leven gaat weer verder, de volgende keer weer beter.

    Like

  9. Sjaak zegt:

    HELEMAAL MEE EENS !
    WE MOETEN BESCHAAFT BLIJVEN !
    WIE SAGT MAN/FRAU !
    ORDNUNG MUSS SEIN !
    DANKE E:J:BRON !

    Like

    • Jantje zegt:

      Beste Sjaak,
      Beschaaft zijn is ook je caps lock uitzetten.
      Caps lock aan betekent schreeuwen…

      Verder ben ik het totaal eens met dhr. Bron.
      We zijn natuurlijk allemaal teleurgesteld hier, maar we moeten ons niet verlagen tot beneden ons niveau.

      Like

  10. Tom Hendrix zegt:

    Ik heb de boodschap begrepen web master.

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Altijd mooi, Tom, maar wanneer speel JIJ nou op de man/vrouw?
      Nooit, immers: Uitsluitend op derden!

      Like

      • Tom Hendrix zegt:

        @Theresa Geissler: 19.23. uur. Soms ben ik nu zo verstrooid Theresa, dat ik het af en toe niet meer weet. Fijn, dat jij me dat objectief kunt duiden.

        Like

  11. helletocht zegt:

    Keurig Bert,laten we met zakelijke argumenten de medestanders van Pauw en Witteman tegemoet treden. You know what I mean, Daar zat gisteravond de verzamelde Nederlandse politiek-correcte verraderskliek, om de most disgusting Dutchmen ever een passend afscheid te bezorgen. Hoorden jullie wat die abjecte XXXXL Moslimploffer zei? In 2020 komt er een nieuwe generatie van ons, en dan maken we gehakt van die blanke haatmannetjes.( Dat zijn de Nederlanders)
    Pak je koffers maar, maar waar naa rtoe, als we onze eigen vrijheid nu al verspeeld hebben?

    Like

  12. delamontagne zegt:

    Helemaal met U eens. Jammer al dat gescheld en gekissebis op mekaar. Dit blog (en de paar andere ) is toch bedoeld om een gezamenlijk front tegen die VERDERFELIJKE is=lam te zijn. Ik sluit me aan bij meneer Harry, die ergens schreef dat hij die woede-uit/aan-vallen van Mijnheer Pennings op die moslim-lovers wel kon begrijpen.
    Wat ik niet goed vind is dat er verschillende keren ( b.v bij die Asscher e.a ) zijn Joodse afkomst erbij gehaald wordt. Dat begrijp ik niet. Ik ken de achtergronden van die man verder niet. Heb zelf verschillende kennissen hier ,die van Joodse afkomst zijn, maar Israel zegt hen niets, ( nooit geweest ) en aan het joodse geloof doen ze ook niets. Mischien uit “traditie”verschillende gebruiken en/of feestdagen.
    Mevr. Dorith, van joodse afkomst, die in Israel woont, en weleens op dit blog reageert, kan zich er ook erg boos om maken…………………

    Like

  13. Leo zegt:

    Juist, geen gezeur of emoties na de verkiezingen.

    Weet: De bokser die achteraf de wedstrijd ALTIJD wint, is de bokser die het best kan incasseren.
    Erger u niet over de verkiezingsuitslag, verbaas u slechts !!

    Uit de peilingen bleek dat 60% van de stemgerechtigden tegen de EU was.
    60 % van de stemgerechtigden is NIET gaan stemmen, zo n volk komt toe wat het verdiend.

    Zorg in de toekomst allemaal maar goed voor je zelf is de boodschap.
    Je hoeft van de rest NIETS meer te verwachten.

    Het volk heeft zichzelf aan de EU /NWO/ 666 verkwanselt.

    Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @Leo: 19.29. uur, op 24/5. Dat betreft dan de ezels Leo, die op VVD,D66,CDA en PvdA hebben gestemd, en voor de plm. 65% die NIET zijn gaan stemmen, alhoewel niet STEMMEN ook kan betekenen dat deze mensen het OOK niet met de RODE EUSSR EENS zijn.

      Like

    • Daiyu-ninja zegt:

      Uit de peilingen bleek dat 60% van de stemgerechtigden tegen de EU was.
      60 % van de stemgerechtigden is NIET gaan stemmen…………………………….

      Dat wordt gezegd.
      Maar ik betwijfel of het waar is, er wordt te vaak gesjoemeld met de stemmen en uitslagen van onderzoeken.

      Webmaster,
      ik ben het volledig met u eens.
      Zij ‘moslims’ die uit zijn op dood en verderf en op de vernietiging van de beschaving, verdienen onze afkeer. EN NIET DE JODEN!

      Like

  14. petra555 zegt:

    Webmaster, heel goede actie.

    Like

  15. Driek zegt:

    Het moet mij toch even van het hart, meneer Bron, en ik zal wel een muggenzifter zijn, maar gisteren was meneer Pennings heel erg boos, omdat hij voor graftak werd uitgemaakt, en voor nog andere dingen, hetgeen ook niet mijn stijl is, maar goed, iedereen was nogal verbolgen over zijn bekentenis. Maar om nu hier op deze site te schrijven over “de gedegenereerde Jood Asscher”, vind ik nu ook niet bepaald stijlvol, gezien uw waarschuwing dit soort taal niet te accepteren.
    In het verleden schreef hier iemand over “de Jood Asscher”, en ik heb u daarop geattendeerd, waarop u die reactie heeft weggehaald, want u had daar ook uw twijfel over of dat wel kon. Maar misschien maakt u voor meneer Pennings een uitzondering? Maar ik ben nogal gevoelig wanneer het over Joodse mensen gaat. Dank u wel voor uw aandacht.

    Like

    • BertG. zegt:

      Iets van jouw verwijderd? Kan me haast niet voorstellen. Altijd zeer correct.
      Van mij tot nog toe nog niets. Maar alles is mogelijk blijkbaar.
      Maar ik ben ik volledig eens met de Bert. Het is mooi geweest zo en nu weer over tot de orde van dag en verder strijden. Hoe? Dat weet ik nog niet.

      Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Tja, Driek, voor zover ik het kan nagaan is Martien daar op zijn manier de consequentie ten top.
      Ik zal het proberen uit te leggen:
      Kijk, jij weet intussen ook wel, denk ik, dat hij ontzettend fel is op de Joodse Zaak, echt heftig! Nu, dat trekt hij dus, uiterst consequent, door als hij tegen een ‘Jood’ aanloopt, die, naar zijn mening, de Joodse Zaak verraadt.
      Uiterst consequent wordt hij dan razender dan razend en op die momenten komen dan uitdrukkingen als ‘gedegenereerde Jood’ etc. om de hoek kijken.
      Het heeft uiteraard totaal niets met anti-semitisme te maken, maar juist eerder met hevige verontwaardiging, dat uitgerekend een ‘Jood’dat doet. Zodoende.
      Ik denk zelf ook weleens: Man, man, verlies jezelf niet…..Maar ja, wie ben ik?
      De getalenteerde geest, zullen we maar zeggen.
      Al viel die doodgemoedereerde, uitgebreide bekentenis van hem, zoals jij het noemt,
      bij mij inderdaad wel een beetje verkeerd, ik zeg het eerlijk.

      Like

      • BertG. zegt:

        We zijn allemaal getalenteerde geesten. Niet vergeten. Zullen we maar zeggen.

        Like

      • BertG. zegt:

        Ik snap ‘m wel met die gedegenereerde Jood uitsprak. Hij herhaalt gewoon dezelfde fouten die ze overgrootvader maakte. Meewerken aan je eigen ondergang.
        En daar kan je zeer boos om worden. De geschiedenis herhaalt zich met exact dezelfde mensen bijna. Maar ik denk,dat we dat wel door hebben met ze alle.

        Like

      • delamontagne zegt:

        ……………..geest…………..! Ken U het gezegde: “hoe groter geest hoe groter beest” ?

        Like

      • TL Graaf zegt:

        Theresa Geissler zegt: 24 mei 2014 om 20:26
        Hulde voor uw betoog m.b.t. onze Martien, kan me er helemaal in vinden.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Uitstekend verwoord Theresa!!!!!!!!!

        Like

    • delamontagne zegt:

      U behoort evenals ik tot de “paar” ouwetjes hier. Mischien nog van die ouderwetse N & W,en. Hoe die mijnheer
      Pennings werd aangevallen op “z,n principieel zijn”, was ook niet bepaald fraai.
      Maar altijd ,t joodse afkomst er-bij-halen, zie ik ook niet zo.
      Dat gevoelig zijn, heeft dat te maken met de schrijvers Singer & Malamud ?

      Like

  16. Yiooda zegt:

    BEDANKT.
    YIOODA!!

    Like

  17. Theo Prinse zegt:

    Ik distantieer mij van webmaster EJBrons diens oproep contre ad hominem vervatte stelling: Ook bij mij is de teleurstelling groot dat onze partij, de PVV, zoals het er nu naar uitziet, heeft verloren bij de Europese verkiezingen.
    ———-
    PVV krijgt mooi 4 of 5 zetels zondag !

    Like

  18. Jan Van zegt:

    Excuus aan allen.
    Een site als deze, waar vrijheid van meningsuiting nog is, moeten we koesteren.
    Ik heb niet de bedoeling gehad te stoken. Het was gewoon mijn mening. Maar ik ben nogal snel erg cynisch. Excuus daar voor.
    Wij allen haten (heb nooit haat gevoeld eerder) wat er met ons land aan het gebeuren is. We moeten samenwerken…….
    Mvg. Jan

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Ik vind dat er absoluut geen reden is om uzelf te verontschuldigen Jan Van. Laat dat even gezegd zijn!

      Webmaster

      Like

    • Wans Horst zegt:

      Ik vermoed dat u geen haat voelt, ik bijvoorbeeld voelt eerder diepe afschuw wegens hetgeen er gebeurt met Nederland. De figuren die het in de Tweede- en Eerste Kamer mogelijk maken zouden in lijn met het Nederlandse Wetboek van Strafrecht, artikel 93, moeten worden vervolgd wegens wat wij in de volksmond hoogverraad noemen tot een levenslange gevangenisstraf. Het Koninkrijk der Nederlanden wordt namelijk geheel of gedeeltelijk onder vreemd bewind geplaatst, alhoewel ze waarschijnlijk de Tweede Kamer wel laten zitten. Een farce als je ziet dat al 80% onder het gezag van Brussel is geplaatst.

      Die overige 20% wordt beïnvloed door die 80%, dus eigenlijk is Nederland al afgeschreven.

      In plaats daarvan poogt men ons onmachtig te maken door middel van fraude (http://eunmask.wordpress.com/2014/05/24/hoezo-niet-gesjoemeld-met-de-verkiezing ), om ons vervolgens weg te zetten als een stelletje extremisten dat in hun jeugd te weinig liefde heeft gehad en nog wat van die freudiaanse onzin.

      Het gajes van de D66, CDA, PvdA, VVD-kliek is het toch zeker niet waard om onmachtig over te worden. Wat wij moeten doen is geloven in onze eigen kracht, daarvoor hoeven we geenszins lid te kunnen worden van de PVV, wij weten wie we zijn.

      Like

  19. Stef Kameel zegt:

    Fokking Briljant !

    Like

    • Marc Bouwman zegt:

      Haha. Ik kan niet tekenen, maar ik stel mij nu een cartoon voor waarin een kameel door door de woestijn loopt en Fokking Briljant! roept. Het opschrift moet dan zijn: Vrijheid van meningsuiting in de vorm van fatsoen. Of iets dergelijks.

      Like

      • Stef Kameel zegt:

        In het Engels zegt men wel eens “Fucking brilliant !” wanneer men ongenoegen ventileert over een bepaalde mistoestand, wat ook een zekere mate van sarcasme uiten beoogt ! In die zin betekent het zoiets als “Hoe is het toch godverdomme mogelijk ?” Mijn reactie was bedoeld als een dergelijke vorm van ongenoegen uiten met het feit dat de situatie mbt vrije meningsuiting op deze blog zodanig dreigt uit de hand te lopen in de zin dat de blogmeister het nodig vond om hier expliciet op te wijzen, met de impliciete waarschuwing dat anders de boel hier zou ontaarden, waardoor deze blog zou gaan imploderen in zekere zin.

        Stef Kameel is maar een alias dat ik snel-snel uitgevonden heb, meer niet. Maar effe lachen mag natuurlijk altijd wel !

        HAHAHAHAHAHA !

        Like

  20. ezra70 zegt:

    Beste meneer Bron,
    Ik heb uw mededeling begrepen. We moeten juist tegen elkaar fatsoenlijk blijven.
    Als er NIET PVV-ers meekijken hebben ze voer. Dat willen we niet. Laten we ons met elkaar verenigen. We zullen dat in de nabije toekomst misschien nog hard nodig hebben.
    Als het internet aan banden gelegd zal worden moeten we misschien wel op een andere manier met elkaar zien te communiceren…
    En zoals het er NU uit ziet zal dat gebeuren.
    Degene die het internet in het leven geroepen hebben zullen het ons ook weer afpakken omdat het een groot gevaar voor hen is.

    Like

  21. Love Israël!!! Ik houd persoonlijk veel van de God van Israël. Ik houd niet van de God van de christenheid want die aanbidden een wazige drie-eenheid. En dat doen de Joden niet! Verder heb ik gestemd op Arabist Hans Jansen (PVV). De enige PVV-er waarvan ik zeker weet dat die niet opstapt als de Blonde Satan weer eens wat scherps heeft gezegd. Verder leg ik me erbij neer dat ik niet op de man mag spelen. Want dat deed ik ook gisteren.

    Like

  22. Republikein zegt:

    Het is wel tijd, kreeg vandaag 1450 berichten in mijn mailbox, onbetaald maar erg fijn!
    Ik heb er begrip voor.

    Like

  23. Breget zegt:

    Dan hoop ik ook verschoont te mogen blijven van de uitspraken van Frans Timmerman als hij naar deze site kijkt waar het beschaafde gedrag weer toon aangeven is geworden.

    Like

  24. Jade zegt:

    Gelezen en akkoord.

    Like

  25. Theo Prinse zegt:

    Over de zetels nog dit. De PVV haalde met Barry Madlener (ooit vertrouweling van Pim Fortuyn) op 4 juni 2009 NA het anti Europa referendum van Frankrijk en Nederland in mei en juni 2005 4 zetels.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_tot_vaststelling_van_een_Grondwet_voor_Europa
    De 5e zetel was het gevolg van een onderhandeling van Nederland met de EU over de 26e zetel.
    Het Nederlandse parlement stemde in met de 5e zetel aan de PVV.
    De facto gaat het bij de bepaling van verlies of geen verlies van de PVV in de afgelopen verkiezing over het verschil tussen die 4 zetels van 2009 en de zetels a.s. zondag voor 2014.
    Toen Wilders in de campagne sprak van een revolutionaire uitslag dat Nigel Farage met de UKIP en in 2017 Marine le Pen resp. prime minister en President de lla Republique kunnen worden en de remmende effecten op de Europese Unie is door velen ONTERECHT als een claim op 6 of meer zetels overwinning voor de PVV uitgelegd.
    Het was opvallend dat IPSOS in opdracht van de policor NOS met 2 door Rutte bespotte exits polls kwam. De eerste had voor de PVV een uitslag van 13.8 % maar de 2e exit poll die als definitieve uitslag werd gepubliceerd toonde weliswaar voor de meeste partijen behalve de SP met 10 % een lichte stijging of daling lieten zien voor de PVV echter een massieve daling van 0.5 % naar 13.3 %.
    Dat stinkt.
    Geenstijl liet zaterdag al zien dat hun ecit polls een uitslag geven van 4 zetels voor de PVV, CDA en D66. Geen winnaars of verliezers maar een gedeeld eerste plaats voor deze drie partijen.
    .Overigens verliest de CDA zondag mogelijk haar 5e zetel die voor de PVV slechts een restzetel was.
    Al zou de PVV 3 zetels hebben dan gaat de vraag alleen over de mate van verlies ten opzichte van die 4e zetel. Voor de strijd met de nieuw te vormen anti Europa fractie heeft het geen effect.
    Als Marine le Pen, en Geert Wilders 5 andere partijen vinden zijn dat al 7 virtuele zetels minus 25 moet Front National nog 18 zetels of zoveel minder als de PVV en die andere 5 partijen extra zetels behalen.
    Als de PVV 3 zetels haalt heeft dat dus ook geen enkele betekenis voor de correcte stelling van Wilders dat de Europese verkiezingen van mei 2014 een revolutie zijn voor de vrije staten van Europa.
    Interessant of merkwaardig is wel dat de voorlopige opvatting dat de PVV zou hebben verloren niet alleen is gebaseerd op een door het IPSOS i.o.v de policor PO NOS virtuele verdachte dubbele exit poll … maar ook op een wellicht doorgestoken peiling voor de TK waar de PVV zog 24 zetels heeft (6 TK zetels = 1 EU zetel) of de De Financiele Telegraaf peiling dat 44 incl % plus 22 % exclusief uit de Euro munt willen enz. enz.
    Men trekt dus conclusies over een dubbele exit poll in relatie tussen andere peilingen die een te hoge verwachting kunnen bevatten.
    Dat de tweede exit poll waarin de PVV nog maar 13.2 % overhield werd gepubliceerd dient enkel het lang voorbereidde doel van de PvdA van de minister van BuZa van Saudi Arabië Frans Timmers om de internationale Europese Unie welgezinde media pers Goebbeliaans te koordinieren.

    Like

  26. schnoebel zegt:

    Ook ik begrijp uw opstelling hr. Bron. Zelf heb ik mij ook enigszins laten gaan. Niet dat ik dhr Pennings heb uitgescholden. Mijn teleurstelling in hem gold niet het feit dat hij niet op de PVV had gestemd maar dat hij zijn keus had laten vallen op een partij die de islam als een normale religie kenmerkt. Als hij SGP had gestemd, de partij die, evenals de PVV, de motie Halsema/Dibi verwierp, dan had ik absoluut geen enkel probleem met zijn keuze gehad.

    Like

  27. Jean zegt:

    Met blogbaas eens.
    Om even terug te komen op Geert Wilders, in feite staat 65 + 12 % achter Geert Wilders en dat geeft hoop. 65% stemt niet voor Europa w.w.z. dat ze het eens zijn met Geert.

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Nou jean, iets in die richting heb ik ook nog in mijn nieuwe artikel gezet. Niet precies, maar…….
      Ik hoop maar, dat mijn zoon spoedig tijd voor me heeft, dan kun je het lezen.

      Like

  28. janfreak zegt:

    ik zeg in mijn boosheid soms ook wel eens dingen die ik beter niet had kunnen zeggen. Maar ik ben ook maar een mens, gelukkig niet onfeilbaar. Heb nooit de intentie de regels die hier gelden te overtreden, maar val wel eens ten prooi aan een slip of the tongue. Sommige gebeurtenissen of personen zijn in staat het bloed onder mijn nagels weg te halen en dan het wel eens zijn dat mijn reactie niet altijd even genuanceerd is.

    Like

  29. Joop Klepzeiker zegt:

    Godverdomme, gaan we lekker met zijn allen beschaafd en vooral intellectueel principieel naar de kloten.

    Ben ik even blij maar een gewone Rotterdamse klootzak te zijn.

    u mag tokkie zeggen hoor !

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Hé, verrek, Joop: Mijn vader was Rotterdammer!
      Maar de Tokkies zijn Amsterdams.
      Wat jou betreft wordt het dan Lou. – van Lou en Tiny.

      Like

      • BertG. zegt:

        Van die kerst boom optuig filmpjes waarin hij ze vrouwtje de hele tijd de kanker uit schold.

        Like

      • Joop Klepzeiker zegt:

        Ik bemerk de 010 invloed bij je, die in een gezonde dosis aanwezig is.
        De mensen van de gestampte pot , niet lullen maar aanpakken!

        Heel anders dan dat 020

        Like

      • TL Graaf zegt:

        @Joop Klepzeiker zegt: 25 mei 2014 om 01:11
        Oftewel citaten van Ernst Happel zullen de meeste Rotterdammers van tempo doeloe nog wellicht herinneren “Kein geloel, fussball spielen!” of “Nicht scheissen jungs aber schiessen” toch?

        Like

    • Republikein zegt:

      Zeg Joop, dan ben jij pastoor.

      Like

      • Joop Klepzeiker zegt:

        @Republikein
        Laat je dat nu goed hebben, nu nog de juiste parochie erbij zoeken.

        @BertG.
        Vrouwtje ! , o jee jij hebt nu problemen hoor, maar ik zal wel even de klappen opvangen , zo ben ik dan ook wel weer . trouwens ben het gewend al 43 jaar lang !

        @Theresa Geissler

        Nah , nooddorp , Overschie, wil ik niet eens begaven worden, nee gewoon van zuid met nogal sterke joodse roots, heb in mijn studie tijd nogal wat in de haven gewerkt , tussen de haven knokkers,kapzakken , vlees verladen, etc, man ik was toen sterk zeg, en daar een en ander van de schone taal opgepikt.

        Gewoon even snel uit het geheugen wat schoonheden
        graftak
        maffer
        patjepejer
        schlemiel

        Je moet je eigen cultuur wel beschermen on ze te laten overleven nietwaar.

        Vooral geen miezemauser zijn

        Ga zo aan een lap vlees zo groot als een deurmat knagen,de bijtspijkers zijn er nog allemaal en in puike conditie, daarna even uitbuiken .

        Like

      • BertG. zegt:

        Hey Joop, ken je ‘m nog.

        Like

    • paulzwueste zegt:

      Hallo Joop Klepzeiker! Ik loop nog altijd gebukt onder de psychiatrische hulp die ik noodgedwongen wel moest aanroepen toen jij mij indertijd (weet je nog wel) zo geweldig van antwoord diende! Ik wilde je nog altijd mijn excuses aanbieden! Bij deze!
      No hard feelings, hoop ik.

      Like

      • Joop Klepzeiker zegt:

        Ik weet echt niet meer waar je het over hebt hoor, no hard feelings, want dan zou ik het nog weten, want dan ben ik net als een olifant, vergeet niets en heb eindeloos geduld.

        Like

      • Theresa Geissler zegt:

        @Joop Klepzeiker: Nou, heel typisch: Waarover het ging, weet ik natuurlijk ook niet meer, maar toch herinner ik me wel iets: Paul reageerde hier net een paar dagen, toen hij een comment van jou, geloof ik, iets te letterlijk nam en er wat irritatie ontstond. Een paar van ons, waaronder ik, bemoeiden zich er mild mee en susten de boel. Nog weer een paar dagen verder -het was allemaal, geloof ik, nog rond Maart/April- liet Paul, in het algemeen, weten, dat hij zich bijzonder thuis voelde, hier (“Een warm bad” of iets van dien aard) en voegde hij er aan toe, dat het hem alleen speet, dat hij de woorden van iemand hier verkeerd had geïnterpreteerd -geen naam- en dat hij dat beslist wou rechtzetten, zodra zich een gelegenheid voordeed. Of zoiets. Dat was jij dus (wat ik wel dacht) en bij deze heeft hij het gedaan!
        Verder gaat het mij niet aan, natuurlijk, maar zeer netjes, dat hij zich aan zijn voornemen gehouden heeft. Toch?

        Like

      • Joop Klepzeiker zegt:

        Natuurlijk mijn petje af voor een persoon wat uit eer en geweten zijn excuus kan maken, dat noem ik een rechte rug hebben.

        Like

  30. felix zegt:

    Definitive eindpoll volgens GeenPeil…

    Like

  31. rommel zegt:

    Soms een klein beetje ruzie maken mag toch nog wel?

    Like

  32. Republikein zegt:

    Malala kan dood vallen,zal ik het uitleggen?

    Like

  33. PietHein zegt:

    EJ Volkomen gelijk……

    En voor de rest van jullie……

    Like

    • Jan zegt:

      Mooie monoloog. Doet mij denken aan die van Mickey Rourke in ‘The Year of the Dragon’ waarin hij zegt dat er een nieuwe sheriff in de stad is en dus nieuwe regels, die ook voor Chinezen gelden, dat zij hun horloges maar eens bij moeten zetten naar de nieuwe tijd ipv zich te beroepen op eeuwenoude tradities.

      Like

  34. Cathja zegt:

    Helemaal mee eens Webmaster. Laten we deze site beschaafd houden, en leesbaar voor iedereen!

    Like

  35. Republikein zegt:

    @Theresa, dat heb je goed gezien, ik wil geen mens dood, en zeker geen kind, maar dit is gestuurd, daar hou ik niet van.
    Weet dat kind veel, zielig, net zo zielig als de studenten van 18 jaar in leiden, weet je?
    Heeft een kind van 16 of 18 een reeel wereldbeeld? Ik zeg nee.

    Like

  36. Ton van Kesteren zegt:

    Helemaal gelijk in Bert! Gr Ton

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

    Like

  37. Peter Klaasing zegt:

    Heer Bron, daar is iets heel smerigs gaande. Ook in 2010 stond de PVV bovenaan in de peilingen. Maar tijdens de verkiesingen, was de PVV nergens meer. Hoe komt dat nou? Het zelfde gebeurd nou weer. Volgens mij worden stemmen spesifiek voor de PVV vernietigt. Wij noemen dit toch cordon sanitair? Roept dit niet op tot aksie? Zijn wij Nederlander zo aan het slapen dat men niet ziet wat er gaande is? Wat denkt U?

    Like

    • rommel zegt:

      “Het zelfde gebeurd nou weer.”

      Rottig Nederlands.
      Moet zijn:
      “Hetzelfde gebeurt nu weer.”

      Jaja, terwijl jullie alleen maar dommer worden word ik alsmaar slimmer.

      Like

      • Wachteres zegt:

        Pas op, Rommel: hoogmoed komt voor de val.

        Ik ga je spelling in de gaten houden.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        @Wachteres

        Nu rommel zo hoog omhoog gevallen is, zou hij in het bezit zijn van een spindokter en een spellingleraar? 😉 😆

        Like

      • Wachteres zegt:

        Ik weet het niet E.J. Maar hij heeft beiden wel nodig. Ik bied me hierbij aan. Dat gaat hem wel wat kosten, natuurlijk.

        Like

  38. Avidia zegt:

    Cathja zegt:
    24 mei 2014 om 23:42

    Cathja, ben het met je eens, ik krijg altijd een onaangenaam gevoel bij geweld in woorden, dit is een prachtige site die we in ere moeten houden, geen gescheld, geen onaangename woorden, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar je kunt beschaafd je tegenargumenten kenbaar maken. Laten we ons daar aan houden. Meneer Bron, hartelijk dank voor deze site.

    Nog even iets, vandaag was de site “vrije chroniqeurs” eruit, ze zijn toch niet weg????

    Like

  39. rommel zegt:

    En dan laat ik “verkiesingen”, “spesifiek”, voor de PVV “vernietigt”, met een “d” sukkel, of “aksie” voor de lieve vrede maar even buiten beschouwing.
    Jaja.

    Like

  40. rommel zegt:

    Fucking hell.
    Mijn muziekje komt er niet goed door. Wanneer krijg ik hier ook is eindelijk de macht om mijn foutjes te verbeteren? Bron, goeie vriend van me, ouwe gabber, deel een beetje zeggenschap met me. We zijn toch vrienden?

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      @Rommel

      LOL!! Sinds wanneer ben jij de spelling van mensen aan het verbeteren!!??
      Trouwens, als je een filmpje plaatst, hoeft er geen letter “v” achter http!

      Groeten,

      E.J.

      Like

      • Monalisa zegt:

        Heer @Bron nu moet ik uitkijken wat ik schijven ga, wand ik maak nogal schrijffouten, tja u weet dat ik woordblind en dyslexies bent en het anders formuleer, ik schijf het zo als ik het denk, dan andere mensen.
        Maar als we allemaal zo knap waren en allemaal zo verstandig waren, dan hadden we een mooi nederland,

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Ik neem u wat uw spelling betreft helemaal niets kwalijk!!!

        E.J.

        Like

      • dgneree zegt:

        Sinds hij mede-hoofdredacteur op De Vrije Cjroniqueurs is geworden natuurlijk! 😀

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        LOL!! 😆

        Like

  41. Edwin Lauxen zegt:

    De ondergang van Nederland – Land der naïeve dwazen is een in 1990 gepubliceerd boekje, geschreven onder het pseudoniem Mohamed Rasoel.

    In latere jaren werd het voor die tijd fel geschreven pamflet vaak aangehaald als bewijs voor in Nederland en Europa waargenomen islamisering.

    Rasoel betekent in het Arabisch “profeet” of “boodschapper”.

    Rasoel schreef op 6 maart 1989 op de opiniepagina van het NRC Handelsblad dat hij als kritische moslim Nederlanders wilde waarschuwen voor het oprukkende islamisme.

    Ruim een jaar later verwoordde dezelfde Rasoel vergelijkbare standpunten in het als anti-islamitisch aangeduide boekje “De ondergang van Nederland”.

    Dit zorgde voor veel opschudding en een ware heksenjacht volgde om de identiteit van de schrijver te achterhalen.

    Een aantal keren verscheen Rasoel met een vermomming van Palestijnse sjaal en zonnebril in talkshows (onder andere in RUR gepresenteerd door Jan Lenferink, Veronica, 1990) om zijn boek toe te lichten waarbij een presentator probeerde zijn paspoort te pakken en zijn sjaal af te rukken.

    Een islamitische politicus ging ook het gesprek aan met Rasoel, om vervolgens zijn theekop door te spelen aan de politie voor vingerafdrukken.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/De_ondergang_van_Nederland

    Like

  42. lucky bee zegt:

    Vandaag weten wij meer hoe het werkelijk met de Verkiezingen staat

    Like

  43. donder2014 zegt:

    Helemaal mee eens, laten we het netjes houden. Hoewel ik de frustratie van sommige wel kan begrijpen.

    Like

  44. john zegt:

    Volledig akkoord !

    Like

  45. leefbarbaar zegt:

    Heer Bron,
    uw site is het lichtpuntje in een donkere wereld met een zwarte toekomst. Zorg inderdaad dat u de baas blijft, anders gaat het licht uit,
    ik wens u het beste, LBB

    Like

  46. Het is zo langzamerhand dodelijk vermoeiend, maar ik leg het nóg maar eens uit.

    KeesvanD schrijft hierboven op 25 mei des morgens te 07:09 het volgende:

    “Dus als Martien Pennings of wellicht een andere artikelschrijver het over gedegenereerde Jood heeft, dan moet dat volgens jou in de context worden gezien. Als een reageerder zoiets zou zeggen dan kan EJ Bron het verwijderen. Ik zou dat niet correct vinden. Een artikelschrijver is niet beter/slechter dan een reageerder. Trouwens: Martien Pennings heeft dit echt niet nodig. Zoals hij zelf aangeeft, hij doet het bewust.”

    Ja, ik doe dat bewust en ik leg het hoezo en waarom uitgebreid uit in een comment onder dit stuk: http://tinyurl.com/lnuv2wn.
    Wat is daar onduidelijk aan?
    Als jij Lodewijk Asscher ook een gedegenereerde Jood wilt noemen en je geeft duidelijk aan dat je zulks doet omdat-ie treedt in de voetsporen van zijn overgrootvader die bij de Joodse Raad zat en omdat-ie zijn eigen doodsvijand de islam zit te promoten, dan mag jij dat óók zeggen van de webmaster
    Ik geef bovendien aan dat ik het doe UITSLUITEND om te provoceren en om gelezen te worden door de aangesprokenen.
    Ja, ook om mijn hart te luchten, maar dat is secundair.

    In het onderlinge verkeer tussen reageerders gelden andere normen: daar hoeft niet scheldend geprovoceerd te worden om de aandacht te trekken.
    Die zijn gewoon aanspreekbaar.
    Dat moet je dan ook doen: ze gewoon aanspreken, zonder de fratsen die wel soms uitgehaald moeten worden om het oor van de landverraders in onze quasi-elites te krijgen.
    Overigens: ik vind natúúrlijk niet alleen linkse Joden gedegenereerd, maar heel links. Maar als provocatie is de combinatie “Jood” en “gedegenereerd” het effectiefst.

    Like

    • TL Graaf zegt:

      @martienpennings zegt: 25 mei 2014 om 10:18
      Citaat. Maar als provocatie is de combinatie “Jood” en “gedegenereerd” het effectiefst.
      Vind ik ook en daar is mijns inziens niks mee mijn waarde.

      Like

    • Joop Klepzeiker zegt:

      Dat discrimineren van Joden door ze menselijke eigenschappen zoals bv degeneratie te onthouden moet maar eens ophouden.

      Niets menselijks is een Jood vreemd.

      Gewoon mensen zoals u en ik !

      Bepaalde dwalingen verdwijnen eerst dan, wanneer men ophoudt ze te weerleggen.
      Otto Weiss

      De mens moet zich hoeden voor droefgeestige stemmingen want indien die over hem komen, ziet hij de wereld zoals hij is.
      Otto Weiss

      De mensen schamen zich veel vaker om gevoelens te tonen, dan om gevoelens te huichelen.
      Otto Weiss

      Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen.
      Otto Weiss

      Like

    • Joop Klepzeiker zegt:

      Eentje speciaal voor u

      Als het model van je ethische leven het van jou wint, verander dan van model.
      Friedrich Nietzsche

      Like

    • KeesvanD zegt:

      U zegt: “In het onderlinge verkeer tussen reageerders gelden andere normen: daar hoeft niet scheldend geprovoceerd te worden om de aandacht te trekken. Die zijn gewoon aanspreekbaar”.
      Ik vind het echt bedroevend dat u dit durft te beweren. U maakt verschil tussen mensen.
      En waarom wordt door u niet het “verkeer” met de artikelschrijver genoemd?
      Ik zal er verder niets meer over zeggen. Wij glijden in dit land al veel te ver af.

      Like

      • Joop Klepzeiker zegt:

        U maakt verschil tussen mensen., dat is goed heel goed , noemen we ook wel discrimineren en dat kan heel gezond zijn !

        Like

    • dgneree zegt:

      hohoho, er is maar 1 dégéneré en dat ben ik.

      Like

  47. vigilante zegt:

    Dankjewel Bert
    Uw blog is een van de laatste pareltjes in deze donkere tijd.
    Mijn steun gaat ONVOORWAARDELIJK naar het Joodse volk.

    Like

  48. alidas1 zegt:

    Wie van de mensen die hier reageert heeft de oorlog nog mee gemaakt?
    Zo niet kunnen ze ook niet voorstellen dat je wel eens over de rooie gaat met de uitspraken ,
    als je weer eens leest hoe sommige politici ons land naar de afgrond brengen
    . Dat is al aan de gang is niet meer tegen te houden ook door de Heer Wilders niet al zal ik op hem blijven stemmen

    Like

    • Monalisa zegt:

      alidas1 ik toen was ik drie maar die oorlog heeft langer geduurd bij ons dan die 5 jaar,
      mijn stalker schrijft op een andere blog dit,

      Mooie foto van jezelf hoor gehaktbal, genomen in de 40er jaren in je heilige Duitsland? Ik zal het verouderingstooltje er eens overheen laten gaan en hem herplaatsen,Hoe zouden verzetsstrijders over hun nageslacht denken als ze te horen zouden krijgen dat hun kind(eren) hun gedachtegoed aan het verkwanselen zijn door op een partij met fascistische inslag te stemmen.

      Tja ik schaam bij er niet om dat me vader verzetsstrijder was, die het met de dood heeft bekocht, ik hem hem nooit ontmoet niet dat ik hem kan herinneringen, ja van een foto en WAAROM we hebben nu ook 1 Reiche.

      Like

    • Driek zegt:

      alida1 zegt: Wie van de mensen die hier reageert heeft de oorlog nog mee gemaakt?

      Ik heb de oorlog zeer bewust meegemaakt, en ik ga niet weer oude koeien uit de sloot halen, want we hebben het er nu genoeg over gehad, maar ik vind de term “gedegenereerde Jood” niet kunnen. En meneer Pennings moet dan eerst het boek “De Joodse Raad” van Hans Knoop maar eens gaan lezen, alvorens een oordeel over deze kwestie te geven, want die grootvader van meneer Lodewijk Asscher had in die situatie geen andere keuze, en ik weet waarover ik het heb. Op deze site al uiteengezet. Steeds weer die meneer Lodewijk Asscher erbij slepen, over z’n grootvader, het gaat vervelend worden, want niemand van jullie heeft er enige herinnering aan, over hoe het in die vreselijke tijd toeging, dat ophalen van Joodse mensen. Ik ben geen vriend van meneer Asscher, maar laat die man nu eens met rust, we weten het nu wel.

      Like

      • Monalisa zegt:

        Driek dank voor je toelichting.

        Like

      • delamontagne zegt:

        Mevr.Dorith uit Israel, reageert net als U ook zo hierop.

        Like

      • Joop Klepzeiker zegt:

        Laten we bij de huidige tijd blijven, hier wat nader aardige Joden waarvoor u waarschijnlijk begrip op kan brengen.

        Meet terror-linked CAIR’s useful leftist ‘Jewish’ idiots

        http://www.barenakedislam.com/2014/05/24/meet-terror-linked-cairs-useful-leftist-jewish-idiots/

        Like

      • KeesvanD zegt:

        Heel goed Driek,
        Politici of anderen “gedegenereerde Jood” of “antisemiet” noemen kan naar mijn mening ook niet. Alleen de rechter kan daar over een oordeel vellen.
        Ik hoop van harte dat EJ Bron artikelen met dit soort woorden niet publiceert en ook niet doorverwijst. Maar alleen hij gaat over zijn eigen blog. Ook over al dan niet een ban voor een reageerder.

        Like

      • Monalisa zegt:

        Joop Klepzeiker de link die u meegestuurd reageert deze vrouw al je dat leest dan liegt het er niet om wel een stukje waarheid Linda Rivera.

        Like

    • Monalisa zegt:

      Joop Klepzeiker een vraag tegen wie zegt u dit! ik heb zeer veel joodse vrienden de naam pais komt veel voor, zelf mijn oude gabber woond op curacao.

      Like

  49. Joop Klepzeiker zegt:

    Heer Bron gewoon even ter info, gojim betekent ‘volk’ in het Hebreeuws.

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Waarom schrijf je dan niet gewoon “volk”??

      Like

      • Joop Klepzeiker zegt:

        Hij is leuk heer Bron.maar ik schreef het nadat ik een ander comment geplaatst had waarin ik even mijn Joodse roots aanhaalde waardoor ik nog met een aantal uitdrukkingen vanuit mijn jongere jaren in het hoofd zat.

        Maar u voelde zich aangesproken , dan zou ik gaarne uw betekenis van het door mij gebezigde woordje willen weten, zou u zo vriendelijk willen zijn mij te onderrichten in deze .

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Nee, ik kende de betekenis van het joodse woord “gojim” niet en nam het zekere voor het onzekere. Nu ik de betekenis wél ken, heb ik daar geen enkele moeite mee!

        Like

  50. Klukkluk zegt:

    Goed idee, alleen had Theo van Gogh hier wel zijn stukjes kunnen plaatsen ..?

    Like

  51. Driek zegt:

    Meneer Bron. Ter uwer informatie. Een goj (Hebreeuws: גוי, meervoud: גויים – gojim) betekent ‘volk’ in het Hebreeuws. De term wordt tegenwoordig gebruikt voor niet-Joden.

    Gods belofte aan Abraham was hem tot leider van een grote goj te maken. Zowel in het Jiddisch als het Hebreeuws, gebruikt men goj ook om een niet-Joods persoon aan te duiden, oftewel een lid van ‘de volkeren’.

    In beide betekenissen heeft het woord geen negatieve connotatie, maar is zuiver feitelijk. Zo wordt een aardige buurman die op sjabbat het licht komt aandoen (orthodoxe joden mogen dit namelijk niet zelf doen omdat dit wordt opgevat als een herscheppende bezigheid oftewel werken en dat is volgens de Thora verboden op sjabbat) een “sjabbesgoj” genoemd.
    In de Talmoed vindt men zowel positieve als negatieve opmerkingen jegens de gojim als groep.

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Dank u!

      Webmaster

      Like

    • delamontagne zegt:

      Ik heb over dat woord “gojim” met U weleens meer gesproken hier op blog. Ik had de indruk dat ,t woord wel degelijk in negatieve context gebruikt wordt om “Niet-Joden” aan te duiden. Ik weet er wel ,t een-en-ander van, maar ben er uiteraard niet ingestudeerd .
      Ik moest een beetje lachen om dat licht uitdoen, wat U schreef.
      Dat klopt inderdaad, MAAR dat zijn wel heel erge orthodoxe mensen dan.
      Weet niet of dat in NL voorkomt ?
      Zoudt U verbazen, waar ik ,t heb meegemaakt ( buiten Israel )!

      Like

      • Driek zegt:

        delamontagne zegt: Ik moest een beetje lachen om dat licht uitdoen, wat U schreef.
        Dat klopt inderdaad, MAAR dat zijn wel heel erge orthodoxe mensen dan.
        Weet niet of dat in NL voorkomt ?

        Er zijn nog een heleboel Joodse mensen die zich daar aan houden, in mijn omgeving mag je na de invoering van de sabbat geen licht meer ontsteken, dat zijn de ‘rechtschapen dienaren’, en zo zijn er nog een heleboel andere regels.

        En het woord goj heeft absoluut geen negatieve betekenis,

        Like

  52. Tempelier. zegt:

    Monalisa, hier nog zo’n dyslect, maar wij zijn dan ook weer erg creatief met taal, hihi. Niet iedereen hoeft een graad te hebben in grammatica, intelligentie heeft niets te maken met je spelling !! Zo dat moest er even uit. Beste mensen borst vooruit, hoofd omhoog en volle kracht vooruit ( ook de dames).

    Like

  53. Harry zegt:

    Nou heer Bron , wie heeft er nog meer zo’n trouwe achterban ?
    U zegt : ” kappen nou ” en dan volgen er nog 140 reakties !
    We zijn net als een klas moeilijk opvoedbare jongeren .
    Blij dat ik me er niet\nauwelijks mee bemoeid heb .

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Je hoort mij ook niet klagen over de trouw van mijn achterban Harry. Van die trouw ben ik absoluut overtuigd.

      E.J.

      Like

      • José zegt:

        De zwijgende en alleen lezende meerderheid, is bij de trouwe achterban nog niet eens bij opgeteld!!

        Like

    • Driek zegt:

      Meneer Harry, u kent mij langer dan vandaag. Maar de reacties hebben niets meer van doen met het oorspronkelijke onderwerp, namelijk niet meer zeuren over de misstap van broeder Pennings. We zijn wat afgedwaald, maar het kan geen kwaad om op een Zondagmiddag je hersens te gebruiken.

      Like

  54. alidas1 zegt:

    Monalisa en,Drick.
    Ik bedoel er mee dat je ziet hoe je land verkwanselt wordt door politici.
    Dat je dan lelijke woorden gebruikt van kwaadheid en je dat toch kwijt wilt.

    Like

  55. Republikein zegt:

    Rick, meld je aan bij WordPress.com en de rest volgt vanzelf.

    Like

    • @Republikein of anderen, ik heb Windows XP gehad en nu is er een Windows 7 Professional geïnstalleerd op mijn computer. Op Windows XP zette ik een foto van mijn camera op mijn computer in hoge resolutie. Ik verstuurde de foto per mail naar mezelf, en zette de foto in lage resolutie in mijn documenten. En zo kon ik de foto op Facebook en Twitter zetten. Maar met Windows 7 Professional gaat dat niet. De foto van mijn schilderij blijft in hoge resolutie en ik kan de foto niet op bijvoorbeeld Twitter en Facebook zetten. Zo worden mijn schilderijen niet bekend. Ik kan de foto zo ook niet op mijn website laten zetten. Heeft iemand goede raad? Bij voorbaat dank!

      Like

      • Republikein zegt:

        Ik ga het vragen voor je Jack, ben zelf ook een nitwit, ben al blij dat de laptop het doet!
        Cheers man.
        Btw: Weet Bert geen passende oplossing of ga ik nu buiten mijn boekje?

        Like

      • BertG. zegt:

        Welk email programma gebruik je.
        Ik dacht dat het met Windows Live Mail, dus niet Windows mail, dit mogelijk was om de afmeting/ resolutie aan te passen met versturen met invoegen van bijlage of foto.

        Like

      • @BertG. ik gebruik als emailprogramma Mozilla Thunderbird.

        Like

      • BertG. zegt:

        Jack, ik heb ’t net even geprobeerd, een foto in hoge resolutie naar mezelf sturen door een foto als bijlage in te voegen met Windows live mail, zonder aanpassing in formaat of resolutie. Geen enkel probleem.
        Ik gebruik geen Mozilla en ben er ook niet zo mee bekend.
        Maar je zou windows live mail kunnen proberen. Het werkt er wel mee goed verder.

        Like

      • Dank je wel, BertG. Ik zal het overleggen met een kennis die Windows 7 Professional geïnstaleerd heeft. Zelf heeft ie ook Windows 7 Professional maar ie weet ook niet hoe dat moet. Een andere kennis heeft mij wel wat laten zien om foto’s te verkleinen maar dat moet ze me nog een keer laten zien want zelf weet ze ook niet of je zo de foto van hoge resolutie in lage resolutie zet. Anders Windows Live Mail!

        Like

  56. Spandoekje zegt:

    Hi
    Ben nieuw hier, fijn dat er ook nog eerlijke websites bestaan.
    Groeten Spandoekje

    Like

Plaats een reactie