Minister Schultz is boos over Duits tolplan

Screenshot_35

(Door: Wans Horst)

VVD-minister Schultz van Verkeer doet het voorkomen alsof zij door Duitsland aan te vallen op zijn tolplan voor de Nederlander opkomt. Voor wie? Den Hollander? Dikke doei, echt niet… Zahlen sollen Sie! Immer, dus waarom nu niet? Nee, hier speelt mevrouw slechts de EU in de kaart door te doen zoals iedere overgebleven VVD’er doet: slaaf zijn van zijn meester, zich vrijwillig knechten in de hoop dat zijn opoffering erkend zal worden en dat tot uiting komt in een promotie. Schultz denkt dat zij door de juiste woorden uit te spreken opgemerkt zal worden door de ‘juiste mensen’ in Brussel, terwijl zij juist in positieve zin opgemerkt zou moeten worden door Nederlanders. Misschien is mevrouw vergeten wie dat zijn: de mensen die geheel onvrijwillig haar loon ophoesten en aan wie zij de morele verplichting heeft op te komen voor hun soevereiniteit.

De PR-stunt heeft niets met de Nederlander te maken, hooguit is mevrouw zelf in verwarring over het doel van de EU of is zij ontevreden dat Duitsers protectionistische maatregelen gaan opleggen. De Duitse acties botsen in ieder geval met het rechtvaardigheidsgevoel van mevrouw, wat zoveel inhoudt dat we allemaal even arm zouden moeten zijn in de EU. Geloof me, Duitsland komt hiermee weg. Zo niet, dan zal Duitsland misschien snel weg zijn uit de EU en mag Nederland als enige de kar vol euro’s volstorten die richting het warmere zuiden afreist. Steeds. Maar. Weer.

Uiteindelijk draait het bestaan op aarde maar om één ding: Vrijheid. De partij die mijns inziens de beste plannen heeft om structureel deze vrijheid te borgen door ons land uit de plak te houden van vreemden die soevereiniteit van Nederlanders ondergeschikt achten aan die van bijvoorbeeld Duitsers of Fransen is de PVV.

VVD’ers wordt met de paplepel ingegoten dat Nederland een klein pokkenland is waar geen grijpstuiver te verdienen valt. Als dat zo is, heb je als Nederlander de plicht je land vorm te geven zoals jij zelf wilt. Door je aandacht te verleggen naar een ander land dan Nederland verraad je niet alleen je geboorteland, maar steel je ook de rijkdommen van andere landen en word je dus zelf een soort parasiet.

Op een andere blog las ik veel tekst zonder inhoud over waarom Wilders en de PVV het helemaal verkeerd zouden aanpakken, dat Wilders eigenlijk een trekpop zou zijn van de VVD en dat hij nooit het statuur van Pim Fortuyn zou kunnen bereiken. Onzin, Fortuyn kreeg geen beveiliging, Wilders wel en dan zijn we ook meteen aan het einde gekomen van de verschillen. Kennelijk heeft Fortuyn in ieder geval dat doel gediend. Bovendien blijft men eeuwig hameren op hun aloude punt: Wilders wordt betaald door Joden. Wat wil Nederland nou? Aan de ene kant willen de VVD66-PvCDA-stemmers niet door Israël de les gelezen worden en aan de andere kant harkt men maar wat graag de regeltjes van de EU binnen. Anders stemt men geen D66, hoop ik. Religie wil immer macht uitoefenen op mensen, de islam werd niet zonder reden door de PvdA-minister Ella Vogelaar bestempeld als kernonderdeel van de Nederlandse cultuur. Dat kwam haar te staan op het verwijt dat zij knettergek is. Dat kwam Wilders weer te staan op het bekende toneelstuk van selectieve verontwaardiging van de gehele Tweede Kamer en daarmee was het terechte punt van Wilders weer naar de achtergrond verdwenen. Doel bereikt. Borrel. Plas. Was. Ongeacht hoeveel afkeer de mensen ook van religie hebben, door op deze partijen te blijven stemmen verandert er nooit wat. Als het aan de PvdA lag kreeg de islam nog een Nederlands paspoort. Alle partijen in het kwartet zien er geen kwaad in.

Volgens de peilingen van Maurice de Hond wil Nederland D66 en is de PVV verschoven naar de vijfde plek. Denkt hij het zelf??? Bij iedere verkiezing uit het kwartet CDA-VVD-D66-PvdA heb je afwisselend één zondebok, de vorige keer was dit het CDA. Op de vierde plek staat nu SP, veilig genoeg om geen koerswijziging te bewerkstelligen. Feit is dat alle partijen uit het kwartet het wel knus vinden om met elkaar in zee te gaan. Twee van die partijen regeren meestal, twee houden de oppositie van binnenuit in toom. Succes gegarandeerd! Democratie past daar niet in. Referenda, zoals Wilders keer op keer voorstelt? Hoe burgerlijk!

Actief biedt men van de kant van de gevestigde orde onderwerpen aan die mensen aanspreken en waar zij hun energie in kwijt kunnen, zodat zij geen energie meer over hebben om rust te vinden. Pas vanuit rust kan men het eigen leven overzien en onderbouwde keuzes maken, tot die tijd blijft het leven een flipperkast.

Screenshot_36

VVD-minister Schultz

Door:
Wans Horst
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Hypocrisie, Nederland, politici, Volksvijandigheid, VVD. Bookmark de permalink .

6 reacties op Minister Schultz is boos over Duits tolplan

  1. maudoortwijn zegt:

    Dit is echt ongehoord. Ten eerste is mijn naam verkeerd geschreven. Ten tweede heb ik mijn auto enkele jaren geleden al verkocht. Ten derde ben ik tegen een verbod op Duitsland. Duitsers zijn onze beste buren in mijn optiek. 🙂 Het is onterecht om met zo’n negatief verkeersbord aan te komen.

    Of snap ik het deze keer niet? 🙂

    Like

    • Wans Horst zegt:

      Beste Maud, met een “d”,

      Een leuk blog heb je wel! Leuke babbel ook, maar deze ruimte is eigenlijk bedoeld voor reacties op het artikel, niet op het plaatje dat onze webmaster er bij heeft bedacht… 🙂

      Wat vind je van het artikel?

      Like

  2. Monalisa zegt:

    Maut of tol in Europa
    De Maut is een tolheffingssysteem voor elke vervoerder die gebruik maakt van snelwegen in Europese landen waar tolsystemen gelden. Landen waar onder andere Maut wordt geheven zijn: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Bulgarije, Frankrijk en meer. De Maut geldt voor alle vrachtwagens van 12 ton of meer en wordt geheven per gereden kilometer. Leeg of beladen, dat maakt geen verschil.
    De kosten van de Maut zijn afhankelijk van het aantal assen van de vrachtwagencombinatie en van de emissiestandaard van de motor. Hoe schoner de motor, hoe lager de kilometerheffing zal zijn. Maar wat vandaag de dag als schoon geldt, nu Euro 4, zal vanaf 1 oktober 2005 weer in dezelfde categorie vallen als Euro 3. Dan zal de extra korting alleen maar te verkrijgen zijn op Euro 5 motoren en nóg schonere voertuigen.

    Hoe betaal je de Tol of Maut?
    De tolgelden worden geïnd door Toll Collect, een consortium van Deutsche Telekom, het Franse Cofiroute en Daimler-Chrysler. In principe kunnen kilometers worden ‘gekocht’ bij 3.500 terminals of via internet. De terminals bevinden zich bij tankstations, wegrestaurants en aan de belangrijke grensovergangen.

    Voor voertuigen die frequenter in of door Duitsland rijden is het echter praktischer om een zogeheten OBU (On-Board Unit) te laten inbouwen, een apparaatje dat het aantal MAUT-plichtige kilometers automatisch registreert en via een aparte antenne op de vrachtauto doorgeeft aan Toll Collect. De maandelijkse rekening komt dan automatisch thuis. En wie probeert de MAUT te ontlopen, die kan rekenen op fikse boetes tot duizenden Euro’s.

    Overzicht per land

    Hieronder hebben wij een overzicht voor u gemaakt van Europese landen die Tol heffen. Wanneer u op een land klikt kunt u bekijken waar en hoeveel tol u moet betalen.

    België
    Bulgarije
    Duitsland
    Hongarije
    Nederland
    Noorwegen
    Oostenrijk
    Portugal
    Slowakije
    Tsjechië
    Zwitserland

    Like

    • Ronald Soeverein Mens zegt:

      Beste Monalisa je hebt dit goed uitgelegd over de Maut in Duitysland voor het vrachtverkeer en Bussen vanaf 12 ton en zwaarder. Momenteel krijg je extra korting als je met een euro 5 of euro 6 motor rijdt alleen veel verschil is er niet en het kost nu al € 00,19 de kilometer voor een 5 assig voertuig.
      Waar het om gaat is de hypocriete vertoning van de Anwb en onze regering hierop.
      Waar waren zij toen in 2005 Duitsland Maut ging invoeren voor het vracht-en busverkeer boven de 12 ton toen bleef het oorverdovend stil.
      Als je dan ook nog weet dat de ex Oost-Europese vervoerders gecompenseerd worden via een subsidie-regeling vanuit Brussel, oftewel zij krijgen de Maut grotendeels terugbetaald dan mag je spreken van oneerlijke concurrentie naar de West-Europese vervoerders.
      Wel betalen wij hieraan mee via de bijdrage per land aan Brussel, leuk nietwaar!!
      Verder maakt Duitsland het onmogelijk om nog via bepaalde Bundeswegen te rijden die vaak hele stukken afsnijden binnendoor,je wordt nu gedwongen om kilomters om te rijden via de Autobahnen en duur Maut te betalen.
      Alleen als je kunt aantonen ( via je vrachtbrief en/of eindbestemming ) mag je nog via deze Bundeswegen rijden anders kost het je een zeer dure bekeuring want zeggen zij dan je probeert de Maut te ontlopen en dat is een economisch delict!!

      Like

  3. bigljohn zegt:

    Duitsland is het enige E.U. land waar de economie nog wat floreert. Raar ! Alle andere landen zitten in de prut. Net als 70 – 80 jaar geleden, heerst Duitsland weer over Europa, al gaat dat nu via een andere manier. Daarbij hoort ook het intimideren, zoals de aangekondigde tolheffing. Duitsland (het V teken V – victorie) wint op alle fronten heette het in de tweede wereldoorlog. Helaas herhaalt de geschiedenis zich nu, met frau Merkel als de nieuwe fuhrer van Europa !

    Like

    • Wans Horst zegt:

      Raar is het niet, daar ziet men werk nog als iets dat je serieus moet nemen en ziet Merkel c.s. wel in dat socialistisch gemuts aardig is voor PR-praatjes, maar dat een land besturen toch iets meer voeten in de aarde heeft… Rutte is in slaap gesust en ook al wordt hij wakker, hij zal niets veranderen wegens het te voorziene gezichtsverlies.

      Like

Plaats een reactie