De werkelijke verkiezingsrivaal van Netanyahu

Screenshot_78

(Door: Caroline B. Glick – Vertaling: Harry Sleijster)

Officieel gaan de verkiezingen op 17 maart tussen Israëliërs. Afhankelijk van hoe we stemmen, zal ofwel premier Benjamin Netanyahu in functie blijven en de volgende regering vormen onder leiding van zijn Likud-partij, óf Isaac Herzog en Tzipi Livni zullen een regering vormen. Maar officieus ontvouwt zich een veel groter verkiezingsdrama. De keuze is niet tussen Netanyahu en Herzog/Livni. Het gaat tussen Netanyahu en de Amerikaanse president Barack Obama.

Zoals het Witte Huis het ziet: als Herzog/Livni de volgende regering vormen, dan zal Jeruzalem dansen naar Obama’s pijpen. Als Netanyahu wordt herkozen, dan kan het hele bouwwerk van  Obama’s Midden-Oostenbeleid omvallen en ineenstorten. Afgelopen voorjaar, tijdens zijn toespraak voor de Trilaterale Commissie, maakte minister van Buitenlandse Zaken John Kerry het verlangen van zijn regering duidelijk om Netanyahu omver te werpen.

Lees verder>>>
Brabosh

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Benjamin Netanyahu, Israël, Israël-vijandigheid, Obama. Bookmark de permalink .

12 reacties op De werkelijke verkiezingsrivaal van Netanyahu

  1. Henk.V zegt:

    Ik onderschrijf de strekking van dit artikel!

    Like

  2. janfreak zegt:

    Kerry schijnt om een of andere redenen ook iets tegen joden te hebben en dat Obama de pest heeft aan joden is niet zo verwonderlijk, hij is ook een moslim. Maar ik persoonlijk heb vertrouwen in Netanyahu en ik hoop dat hij herkozen wordt. Zijn bezorgdheid is reëel, daarvan ben ik overtuigd. Iran is niet te vertrouwen, dat blijkt ook wel uit het feit dat ze een enorm aantal ultracentrifuges gaan bouwen. Die hebben ze niet nodig voor vreedzame toepassingen.

    Like

  3. lucky bee zegt:

    Een Kenyaanse moslim en een Ktholieke Jesuiten willen Israel omverwerpen?Ik hoop voor die twee dat ze in leven blijven.God van Abraham zo voor de hoofd te stoten.

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      “De God van Abraham,” zeg je? Als dat weer van gereformeerde Huize komt, Lucky bee, maak ik je er even op attent, dat de ‘Bijbelvasten’ óók niet echt pro Joods zijn, over het algemeen.
      “De Joden hebben Christus gekruisigd” is bepaald geen monopolie van de katholieken!

      Like

      • Ahava zegt:

        ja Theresa, Luckybee bedoelt de schepper van hemel en aarde. We weten dat je de pest hebt aan (ex-) gereformeerden en andere christengelovigen van wie de bijbelvasten – maar hoe groot is dit percentage nog … – in overgrote meerderheid toch echt pro-Israel zijn. Dit in weerwil van veel ‘gereformeerde’ land- en jodenverraders. Om over de katholieken maar te zwijgen, want de schoorstenen van de vernietigingskampen rookten ongestoord temidden van de vele parochies.

        Like

  4. Pingback: HET VERRAAD VAN DE EU | eunmask

  5. Kraftavilqa zegt:

    “kan Israël dit lot te vermijden als het een Herzog/Livni overheid kiest. Een dergelijke regering, gaf hij aan, zal preventief toegeven aan alle Palestijnse eisen” Belachelijk dat staat gelijk aan zelfgenocide; iets dat obola cs. ongetwijfeld zouden toejuichen. Wat is die obola toch een vuile rotschoft, het wordt echt hoog tijd dat die maffe muzelse mulat uit z’n ambt wordt gezet. Ik was nooit zo weg van de jonge Bush maar mensenkinderen wat en geweldige president was dat vergeleken met dat strontkleurige stuk ongeluk dat er nu zit.

    Like

  6. Cathja zegt:

    Hoe meer ik lees over de houding van Obama richting Israël, hoe meer het me duidelijk wordt dat Amerika één van de gevaarlijkste presidenten ooit ‘in huis’ heeft! Wat zal hij ons nog voor rotstreken leveren, gedurende de rest van zijn ambtstermijn? Als Nethanyahu wordt herkozen, dan kan Obama wel eens een waas voor zijn ogen krijgen, en onberekenbare beslissingen nemen! Een kat in het nauw maakt rare sprongen…..!
    Niet alleen Israël dient op haar hoede te zijn, maar ook wij kunnen nog vreemde strapatsen verwachten van deze opper-moslim!

    Ik heb vele jaren Amerika als een bondgenoot beschouwd. Wat heb ik me vreselijk vergist! Hoe meer ik me in de geschiedenis verdiep, des te meer ik ontdek dat alles te maken had met het eigenbelang van de Amerikanen. Zélfs de bevrijding van Nederland, ja!
    Ik hoop dat Europa het vrijhandelsverdrag met de Amerikanen niet ondertekent. Ook weer zoiets waarmee niet óns belang, maar met name en vooral hún belang wordt gediend. Wordt er wél getekend, dan zullen we te maken krijgen met allerhande zaken waar wij niet van gediend zijn, en dan bedoel ik met betrekking tot ons voedsel. Een flinke dosis wantrouwen is hier beslist op zijn plaats!

    Niet ondertekenen; baas blijven over de eigen voedselproductie en -verwerking!

    Like

    • Martha N zegt:

      Cathja, je hebt je indertijd niet vergist, de tijden zijn veranderd ten slechte en Obama is de slechtste president ooit, een blamage voor America.
      Hoe de Amerikanen indertijd naar voren konden komen met deze kandidaat, die alleen een man van ver in de 70 had om te bestrijden, is me nog steeds een raadsel.
      In een land zo groot als America zijn er toch wel betere kandidaten te vinden.
      Hillary Clinton, het lieve vrouwtje van Clinton, (ooit de boel wel eens bedrogen in haar jongere jaren) wil nu president(e) worden. America is ver onderuit gegaan.
      Op het programma van Obama staat nog te voldoen: toetrede van Turkije tot de EU…
      Zullen we alvast een veilig hol zoeken of allemaal maar gaan emigreren.
      Helaas, Vluchten kan niet meer, ik zou niet weten waar naartoe.

      Like

  7. aquarius4422 zegt:

    Het grootste gevaar voor Israël is niet IS, Hamas, Hezbollah of Iran maar Barack Obama.

    Like

Plaats een reactie