Nieuwste grote onderzoek: Immigrantenkinderen leren opvallend slechter dan Deense kinderen

Screenshot_17

(Door: Sarah Lund – Vertaling: E.J. Bron)

De Deense juriste Aia Fog, lid van de Deense volkspartij en adviseur van de Deense technische lerarenvakbond, heeft de belangrijkste gegevens van een onderzoek met betrekking tot leergedrag en sociaal gedrag van immigrantenkinderen in een artikel op het Deense blog “document.dk” samengevat en ook met het oog op toenemende migrantenaantallen beoordeeld:

journalistenwatch

Een nieuw groot onderzoek van kinderen in de leeftijd van 0-6 jaar met betrekking tot hun cognitieve en sociale competentie documenteert eindelijk dat leraren en opvoeders al lange tijd hebben geobserveerd: immigrantenkinderen met niet-westerse (islamitische) achtergrond leveren altijd slechtere prestaties dan Deense kinderen. Dit geldt zowel voor de cognitieve competenties (taal en logica) als voor de sociale competenties (concentratie, gevoel van eigen waarde, doorzettingsvermogen en omgang).

De studie, die in het kader van een bericht over vroege ontwikkeling van kinderen en leren in dag-instellingen werd gepubliceerd, werd opgesteld door de firma “Rambøll Management Consulting”, de Universiteit Århus en de Syddansk Universiteit in opdracht van het ministerie van Onderwijs en Opvoeding.

De resultaten zien er duister uit: kinderen met niet-westerse achtergrond bezitten veel vaker zwakke competenties – ongeacht de competentieomgeving – dan kinderen met westerse achtergrond, en dit geldt voor alle leeftijdsgroepen.

Daarmee is er niets waaruit blijkt dat kinderen met niet-westerse achtergrond, die een zwakke positie in kinderdagverblijven hebben, hun Deense vriendjes op de kleuterschool inhalen. Integendeel, de schrijvers van het onderzoek zeggen overeenstemmend dat alle onderzoek bewijst dat ervaringen in de vroege kinderjaren en leren alleen niet van doorslaggevende betekenis zijn voor een goede jeugd hier en nu – en dat reikt tot in de volwassenheid:

Als de cognitieve en sociale vaardigheden slecht zijn als men nog jong is, dan heeft men het moeilijker om zich kennis toe te eigenen als men groter wordt, wat het op zijn beurt moeilijker maakt om een opleiding te krijgen, evenals de flexibiliteit om mee te doen in een voortdurend complexer wordende samenleving met hogere eisen wat betreft aanpassingsvermogen en beweeglijkheid. Er bestaat dus, met andere woorden, een groot risico dat zij uiteindelijk levenslang verzorgd moeten worden, evenals een vergroot risico dat ze crimineel worden.

Het onderzoek wijst op de verbanden tussen het leermilieu thuis en de competenties die kinderen hebben: Des te hoger de opleiding van de moeder, des te groter de stimulering thuis – hoe meer competenties het kind heeft. Dat verklaart in een bepaalde mate de slechte prestaties van de immigrantenkinderen bij de cognitieve vaardigheden (taalkundig begrijpen en logica), omdat zij veel vaker dan hun Deense vriendjes van huis uit een moeder hebben die een slechtere opleiding en een geringe verbinding met de arbeidsmarkt heeft.

Maar ook als het om de sociale competenties gaat, presteren kinderen met migratieachtergrond slecht. Kinderen met de sterkste sociale competenties halen 3 keer zo hoge cijfers als kinderen met de zwakste sociale competenties – en ook hier staan de migrantenkinderen helemaal onderaan – en dit geldt voor het hele leeftijdsspectrum. De letterlijke tekst van het onderzoek luidt: “. . . zeer duidelijke verschillen in de gemiddelde score voor bijna alle leeftijdsgroepen.”

Het onderzoek levert hier zelfs ook de deprimerende verklaring bij: niet-westerse kinderen worden niet in dezelfde mate geprikkeld om hun sociaal-emotionele vaardigheden te ontwikkelen, en om de zaak nog erger te maken, voegt het onderzoek er aan toe dat de verschillen in de huiselijke leeromgeving waarschijnlijk nog groter zijn dan de resultaten laten zien, omdat veel van de niet-westerse ouders, die onderzocht werden, de vragenlijst niet ingevuld hebben.

De cijfers van het onderzoek maken duidelijk dat niet eens de meest competente en pedagogisch prikkelende verzorgingssituatie het ontbreken van stimulering thuis goed kan maken. Door de enorme etnisch-culturele slagzij bij de slechtst functionerende kinderen ligt er nu nog een bom onder de Deense rechts- en welvaartsstaat: het aandeel van de kinderen met een niet-westerse achtergrond is op de openbare scholen van Kopenhagen ongemerkt al lang tot over de 305 gestegen en hieruit moet men met grote bezorgdheid constateren dat het academische gat tussen immigranten en Denen zal blijven bestaan: een onevenredig hoog aandeel van de ongeveer 16% functionele analfabeten dat ieder jaar de school verlaat, heeft een migratieachtergrond.

Nu komt er een nieuwe generatie onder gestimuleerde en competentie-zwakke niet-westerse kinderen op ons af. En we hebben nog niet eens alle kinderen geteld die aankomen wanneer het plan van de minister-president wordt ingevoerd en er tot 2020 nog eens 100.000 migranten met een islamitische achtergrond zullen komen.

De catastrofe lijkt niet te vermijden.

De resultaten van het onderzoek kunnen hier in het Deense origineel nagelezen worden:

http://childresearch.au.dk

Bron:
http://journalistenwatch.com
Door: Sarah Lund

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Integratie", "Religie van de vrede", "Verrijking", "Vluchtelingen", "Weg met ons!", achterlijkheid, Allochtonen, asielwaanzin, Criminaliteit, cultuurrelativisme, Denemarken, Derde Wereld, Eurabië, gezond realisme, Illegalen, Immigratie, Islam, Islamisering, Krankzinnigheid, landverraad, Moslims, Multiculti, Overheid, Rotzakken, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

25 reacties op Nieuwste grote onderzoek: Immigrantenkinderen leren opvallend slechter dan Deense kinderen

  1. Pieter zegt:

    Een islamitisch gezin is per definitie een zieke intercommunicatieve puinhoop. De islam staat bovenaan, pa moslim is de patriarchale baas die geen tegenspraak duldt. Moslim ma is een huissloof die niets te zeggen heeft, een zoon is het allerbelangrijkste, een dochter dient vaak om misbruikt te worden.
    Ma kan geen opvoeding geven omdat zij niets te vertellen heeft en weet bovendien niet eens wat opvoeden inhoudt. Koopt de kinderen om met zoetigheden om ze rustig te houden waardoor zij klieren van kinderen creeert die menen dat zij al geweldig zijn (op niets gebaseerd uiteraard).
    Een islamitisch gezin zit compleet gevangen in zichzelf en pa is de cipier die denkt dat hij Mohammed zelve is.

    Liked by 2 people

  2. Hans zegt:

    Er zit niks goeds in die gezichten.
    Er zit ook echt geen wanhoop in.
    Wel arrogantie en agressie.
    “Wat je bent dat komt op je gezicht te staan” is een wijze les van mijn moeder.
    De grove gelaatskenmerken met de doorgegroeide wenkbrauwen betekenen niet veel goeds.
    Of dat met bepaalde rassen te maken heeft?
    Ik denk, als het eruit ziet als een primaat en het gedraagt zich als een primaat dan is het een primaat.
    Dan ben ik maar een racist. Daar ben ik dan best wel trots op.

    Liked by 2 people

  3. Waar het een zit kan het ander niet zitten.

    Like

  4. Heb hier niets aan toe te voegen.Geen enkele meerwaarde voor de samenleving,eerder het tegenover gestelde.

    Like

  5. Jan zegt:

    Ik zie Somaliërs op die boot en het gemiddelde IQ is 68, dat is dus zwakbegaafd
    http://www.photius.com/rankings/national_iq_scores_country_ranks.html

    Liked by 1 persoon

    • Het ene IQ is het andere niet. zo zou het best eens kunnen zijn dat dit dobbervolk een enorm hoog IQ heeft op het gebied van wormen vangen voor hun wormenkoekjes of klappers voor hun klappertanden. Wij zijn dan weer beter op het gebied van het doorvlooien van verkiezingsprogramma’s.

      Liked by 1 persoon

      • paulzwueste zegt:

        Inderdaad. Het onderzoek heeft helemaal gelijk.

        Toen ik naar België verhuisde moest ik bij de grens 1 IQ-punt inleveren.
        Als ik af en toe op bezoek ga in NL kan ik bij de douane die punt weer afhalen als ze zien dat ik NL-er ben.

        Dat is wel fijn want laatst was ik vergeten die punt op te halen en stond ik toch mooi voor schut bij die NL-ers.
        Ze hadden steeds maar gelijk en maar wijzen met dat vingertje.
        Ik kon er niet bij.
        Tegenwoordig heb ik een uitschuifbaar trapje in de auto. Dat helpt om er bij te komen.

        Liked by 1 persoon

  6. Angie1968 zegt:

    Vergeet ook de genetische component niet. Na eeeeuwen van incestueuze huwelijken, is het IQ vd gehele Arabische/Moslim-gemeenschap significant lager geworden dan die vd Aziaten/Europeanen. Gemiddeld 70-85. Tel dat op bij een geweldsverheerlijkende, geestelijke ontplooiing- mijdende cultuur, en je hebt het recept voor een bevolkingsgroep, permanent gevangen in stilstand, domheid,, agressie en incompetentie. Geen aanwinst voor je samenleving, eerder een ZWARE belasting. Het is alsof je gewillig een groep mongooltjes in je maatschappij toelaat. Al zijn die nog wel wat liever….

    Like

  7. Thoth zegt:

    Oud nieuws. Tientallen jaren geleden ook een onderzoek geweest naar de Pakistanen in GB. Hieronder bleek het dat zij eerst Pakistaans leren en pas daarna de grondbeginselen van een school, dwz. wiskunde, natuurkunde, engels, etc..

    *Kuch*… daar kwam hetzelfde eruit.

    Like

  8. Republikein zegt:

    In een boek las ik ook de vergelijking tussen een gelovige en een atheïst.
    Het kan een verschil betekenen.
    Het kan ook slaan op mijn reactie in een vorig topic.
    U kunt het ook overslaan.
    Dit staat ook in de Bijbel.
    Dit kan uw leven reden.
    Dit is ook het beging om uw relatie nieuw elan te geven.

    Iedereen heeft wel eens last van zweetvoeten, na een hevige inspanning of bij warm weer. Maar sommige mensen hebben er bijna continu last van. Ze zweten overmatig, hun voeten voelen altijd vochtig en koud aan en verspreiden een typische zweetgeur. Dat is niet alleen erg onaangenaam, zweetvoeten vormen ook een gemakkelijke prooi voor schimmels.

    1. Was je voeten elke dag minstens één keer met koud of lauw water, met een milde zeep of zonder zeep. Droog je voeten goed op alle plaatsen en wrijf ze achteraf eventueel in met wat lotion zodat ze niet uitdrogen.
    Voeg eventueel één keer per week natriumbicarbonaat (1 eetlepel per l iter water) of azijn (100 ml per liter) toe aan het water. In hardnekkige gevallen kan het nodig zijn om de voeten geregeld te wassen met een antibacteriële zeep zoals betadine scrub (povidon jodium zeepoplossing) of Hibiscrub (chloorhexidine zeep oplossing). In het begin elke dag gedurende één week, nadien 2 à 3 keer per week.

    2. Draag goed ‘ademende’ schoenen: Leren schoenen zijn het best of speciale ventilerende schoenen. Vermijd kunststof materialen zoals rubber en nylon. Wissel dagelijks van schoenen zodat ze steeds goed kunnen uitdrogen. Zorg ook voor 2 paar veiligheids- of sportschoenen in plaats van 1 paar, zo kunnen de schoenen voldoende luchten. Draag als het weer het toelaat open schoenen en loop blootsvoets als de omstandigheden dat toelaten.

    3. Draag alleen sokken van wol of katoen. Vervang je sokken elke dag of meerdere keren per dag indien nodig. Gebruik liever geen wasverzachter voor de sokken omdat ze hierdoor minder vocht kunnen opnemen.

    4. Gebruik eventueel inlegzooltjes die het overtollige zweet absorberen.

    5. Controleer of er geen eelt op je voeten zit. Eelt neemt bij overmatige voettranspiratie veel vocht op. Dit stimuleert de wildgroei van voetbacteriën.

    6. Boorzuurschilfers: worden in schoenen of sokken gestrooid om vocht op te nemen en de voeten droog te houden. Boorzuur bestaat ook in poedervorm.

    7. Voetsprays en -poeders: er zijn diverse producten op de markt om op de voeten of in de schoenen te spuiten die een bacteriedodende werking hebben en geuren zouden tegenhouden.
    Talkpoeder of zinkzalf: Breng talk of zinkzalf op de voeten aan, deze absorberen het overtollige vocht.

    8. In hardnekkige gevallen kan een crème of verstuiver met aluminiumhydroxichloride of aluminiumchloride hexahydraat gebruikt worden. Gedurende 3 dagen ‘s avonds op voetzolen, ‘s morgens goed reinigen; daarna eens per week herhalen.

    9. Iontoforese: Bij deze techniek wordt in speciaal ontwikkelde apparatuur een electrische stroom door een bakje met kraanwater geleid. Door de voeten gedurende enige tijd in dit bakje te houden wordt (waarschijnlijk) het zweetkanaaltje tijdelijk afgesloten. Het effect houdt enkele dagen aan.

    10. In extreme gevallen is behandeling met botuline-toxine injecties te overwegen.

    En nou vraag ik me af!
    Oehoe Tistochwat, hoe is het ermee?

    Liked by 3 people

    • paulzwueste zegt:

      Noot van de redactie.

      Het is aan te bevelen om tijdens de paringsdaad de schoenen uit te doen.
      Het daaruit volgende soppende geluid kan namelijk enige dagen aanhouden.

      Liked by 1 persoon

    • Als ouwe stomp weten jullie natuurlijk dat het in onze diensttijd ten strengste verboden was om De Voet met iets anders dan gewoon koud water te reinigen. De Voet was heilig en je leven hing ervan af. Eerst kwan De Voet en dan pas je vriendin of je moeder. Al waren ze zwart als, als uh, roet, alleen maar helder water kwam eraan te pas. Geen warm water, geen poeders, geen geurtjes maar droge sokken die niet in een wassopje waren gewassen met de geur van wilde limoenen maar gewoon in de Omo. Daarna kon je met je reedt in het sopje gaan zitten voor tegen de platjes, gonordingessen en eventueel ander ongerief. De rest was voor mietjes, mensen die aan homo leden of flikkers van de generale staf. Ik denk, ik meld ’t maar even.

      Liked by 1 persoon

  9. Massale en eeuwenlange inteelt in arabische zandbakken is funest voor het IQ en veroorzaakt uiteindelijk psychopatie, krankzinnigheid, zwakzinnigheid en debieliteit

    Liked by 2 people

  10. hendrikush zegt:

    De onderwijskundige oplossing is simpel.
    We laten de normen zover zakken dat ook de gemiddelde stommeling een universitair diploma kan halen. Dat werkt al jarenlang uitstekend.

    Liked by 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Asielzoekers krijgen daags voor dat zij in de rubberboot stappen een inburgeringspakket van de Nederlandse ambassade.

      De inhoud bestaat uit het NL-paspoort, een smart Phone, een diapresentatie van huizen in het Gooi en Wassenaar, plus een antwoordkaart waarop men kan aankruisen van welke universiteit en van welke studierichting men de diploma’s in ontvangst zou willen nemen.
      In de bijbehorende brief wordt vermeld dat men zojuist de hoofdprijs heeft gewonnen in de Staatsloterij en dat men maandelijks een nettobedrag zal ontvangen.
      De hoogte van het bedrag is afhankelijk van het aantal kinderen en vrouwen dat men wil meebrengen.

      Liked by 1 persoon

  11. Tom Hendrix zegt:

    Die zitten dus voor de rest van “hun leven”, gebeiteld. Hangend aan het “staatsinfuus”. Onze sociale zekerheid gaat hieraan ten onder.

    Like

  12. leefbarbaar zegt:

    Wat doe je je eigen jeugd dus aan?
    Importkoters belasten het onderwijs. Dat weten wij al 40 jaar.

    De PvdA-oplossing: verlaag het niveau van het onderwijs en blijf het verlagen zodat ieder kind van de basisschool komt zonder genoeg bagage voor het middelbaar onderwijs. En op het middelbaar onderwijs geef je iedereen een veterstrikdiploma, waar ze niks voor hoeven te doen.
    En rijke mensen (vooral de linxen) sturen hun kind naar een privéschool, dus die hebben nergens last van.
    En geef geld aan haatscholen, want dan leren de koters tenminste iets.
    En stel nimmer eisen aan de ouders, want hun cultuur doet niet aan opvoeden.

    Hopelijk gaan de Denen verder met het sluiten van de grenzen en het weren van M&F’s en gaan ze niet dezelfde fouten maken als wij hier met het onderwijs van hun eigen jeugd. Kinderen verdienen beter. Ook onze kinderen.

    Liked by 1 persoon

  13. BertG. zegt:

    Vanaf de geboorte eerst de thuis taal leren, daarna volstoppen met haat tegen iedereen en alles, en er dan verbaasd bij staan kijken als het wat betreft empathische en sociale vaardigheden niet zo goed lukt.
    Vreemd toch, hoe zal dat na toch komen.
    Ik zou er nog een onderzoek tegen aan gooien, ooit moeten ze daar toch een keer achter komen.

    Like

  14. C.A.Barstow zegt:

    Je kunt van een islamitische Neanderthaler niet verwachten dat hij het tot professor zal schoppen.

    Like

    • Thoth zegt:

      Er zijn maar 2 islamieten die ooit een Nobelprijs (Literatuur & Scheikunde) heeft gewonnen. En dat waren nog geeneens de grootste, nl. soennieten…

      Like

      • paulzwueste zegt:

        Inderdaad.

        Diegene waaraan de Nobelprijs voor scheikunde werd uitgereikt heeft deze gekregen voor zijn bijdrage aan de ontwikkeling van het zogenaamde “Bomvest”.
        Die andere rukker kreeg de prijs voor het huis aan huis bezorgen van de Koran.

        Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s