Het Vierde Keerpunt: Westen op rand van periode vol chaos en geweld

Screenshot_54
Door voortdurende gewelddadige acties en provocaties zal ‘links’ uiteindelijk een even harde reactie van rechts doen ontketenen, met mogelijke opstanden en zelfs (burger)oorlogen tot gevolg.

 (Door: “Xander”)

Massa-immigratie en meer EU, de dominostenen die onze samenleving zullen doen instorten

De afgelopen jaren hebben we enkele keren aandacht besteed aan het boek ‘The Fourth Turning’ (Het Vierde Keerpunt) uit 1997, waarin auteurs William Strauss en Neil Howe op grond van duizenden jaren historie een patroon optekenden van de opkomst, de hoogtijdagen, het verval en de uiteindelijke ondergang van (hoogstaande) beschavingen. 20 jaar geleden was het Westen al vrijwel ongemerkt de periode van verval ingegleden. De huidige ontwikkelingen laten zien dat we nog maximaal 8 jaar de tijd hebben om de totale instorting van onze samenleving en zelfs beschaving te voorkomen of te minimaliseren. Eén ding is zeker: we staan aan de rand van een onzekere, angstwekkende periode vol chaos en geweld.

De geschiedenis is gedoemd zich te herhalen, is een bekend gezegde. Strauss & Howe bestudeerden hoe oude en modernere beschavingen zich ontwikkelden, heersten, en waarom ze uiteindelijk weer verdwenen. Daar bleken een aantal opmerkelijke overeenkomsten in te zitten, zoals een ongeveer 80 jaar lange cyclus die bestaat uit:

Lees verder>>>
(h/t “Wachteres”)
ksander nieuws

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Het Vierde Keerpunt: Westen op rand van periode vol chaos en geweld

  1. het wordt veroorzaakt door de foute keuze tot paspoortafgifte aan niet-Europese moslims door het parlement en de EU

    Geliked door 1 persoon

  2. berc vangeffen zegt:

    rot op met de hele e u

    Like

  3. Pertson Lou zegt:

    Wordt veroorzaakt door het politiek correcte denken, Types als Rutte ,Verhofstadt, Klaver, Pechold enz en heel dat Euro parlement zullen alles kapot maken voor de gewone burger die al generaties hier zijn stek heeft gevonden. Er is geen ontkomen aan .De enigste redding zal deze keer van de Russen komen met hun no nonsens mentaliteit.

    Like

  4. tjonge zegt:

    grappig dat ik aan de titel van het artikel standaard al weet dat het een stuk van xander-de wereld vergaat- is

    Like

  5. daiyu-ninja zegt:

    Had net een discussie met een familielid over de islam.
    Opmerkingen als: de islam is vrede en tja, de hells angels en blanken halen ook rottigheid uit.
    En in de bijbel staan ook nare dingen. En een vriend van mij werkt met vluchtelingen en die zegt dat twee derde van hen weer wordt terug gestuurd. En van mij mogen moslims hier naar toe komen en als ze het overnemen dan bekeer ik me tot de islam want het is een heel vredelievend geloof. En ik heb een vriend die de islam bestudeerd heeft en arabist is en die zegt dat er geen kwaad woord in de koran staat. En het is maar een klein groepje die rottigheid uithaalt.
    Kortom: ik kreeg de geijkte opmerkingen naar mijn hoofd gesmeten. Want ik zou in angst leven en dat er nog 5000 a 6000 miljoen moslims naar het westen komen is onzin, dat kan helemaal niet want waar moeten die dan wonen. Want er zijn niet zoveel huizen.
    En ik laat me bang maken, want het is hier veilig etc,etc.
    Ik ging bijna over mijn nek van zoveel intense domheid. De onbenul.

    Zulke mensen zijn een nagel aan onze doodskist.

    Nu de clou: zijn dochter krijgt pepperspray om zichzelf te beschermen. Dat kun je via internet in polen kopen, zegt hij.
    Op mijn wat spottende reactie, waarom? Want het is hier toch veilig?, werd niet gereageerd.
    Evenmin op mijn reactie, dat ik nog nooit en christen heb gezien die zich in het publiek met een bomgordel opblies en ook niet met een machete over straat heb zien rennen om iemand af te maken en dat Imans en moslims zelf zeggen dat ze hier zijn om het Westen over te nemen.

    Alles werd weggewuifd en als hoax afgedaan.

    En ja, natuurlijk bestaan er autochtone blanke criminelen, verkrachters en moordenaars waar wij ook last van hebben. Maar dat wil niet zeggen dat het daarom geoorloofd is om criminelen uit andere landen te importeren.
    We hebben onze handen al vol aan onze eigen criminelen. Buitenlandse criminelen kunnen we dan ook missen als kiespijn.

    Like

Plaats een reactie