Syrische jongen (10) dreigt medeleerlingen met moord

Screenshot_88

De basisschool in Badhofgastein.

(Vertaling: E.J. Bron)

Ouders in het dorp Bad Hofgastein in de Oostenrijkse deelstaat Salzburg zijn bang dat hun kinderen iets overkomt: een 10-jarige jongen uit Syrië, die nog maar drie weken de plaatselijke basisschool bezoekt, terroriseert blijkbaar medeleerlingen en dreigt hen zelfs met moord. Hij publiceerde een video op internet, waarin hij met wapens, o.a. een mes, te zien is.

Kronen Zeitung

Afgelopen vrijdag hadden meteen meerdere ouders een gesprek met burgemeester Fritz Zettinig en gemeentesecretaris Wolfgang Schnöll. Ze zouden bang zijn dat hun kinderen iets overkomt en lieten hen de laatste dagen voor de vakantie helemaal niet meer naar school gaan. De reden: een 10-jarige jongen uit Syrië, die sinds drie weken de plaatselijke basisschool bezoekt, dreigde zijn medeleerlingen al meermaals met moord.

Hij zou tegen de meisjes gezegd hebben dat als ze niet met hem trouwen, hij ze zou vermoorden. Anderen zou hij gedreigd hebben met “dat ze vandaag nog bloed zullen zien”. De blijkbaar radicale leerling heeft zijn dreigingen met video´s op YouTube onderbouwd. Hierin poseerde hij met horrorclown maskers, messen en pistolen. Een kennis zou de film en het materiaal ter beschikking hebben gesteld. De jongen zet het mes tegen zijn slaap en richt met het pistool op zijn hoofd. In de video wordt echter duidelijk dat hij op deze manier graan anderen wil doden.

Met tien jaar geradicaliseerd

De medeleerlingen zijn in ieder geval bang. Ook al werd inmiddels duidelijk dat de jongen na de paasvakantie minstens veertien dagen wordt geschorst. De politie werd al ingeschakeld. Deze nam de video´s in beslag en liet ze van YouTube verwijderen.

Al problemen op andere school

De familie van de jongen heeft via de Bergland woningbouwcoöperatie een gemeentewoning gekregen. De ouders spreken geen Duits, ze hebben drie kinderen en hebben blijkbaar niets op met integratie. Op dit moment zou alleen de 10-jarige opvallen qua gedrag. Elke keer als hij naar de directrice moet, slaat hij van tevoren helemaal op tilt en rent met zijn hoofd tegen de muur. Op zijn Facebook-pagina wordt duidelijk wat de jongen van Duitsers en Oostenrijkers vindt.

De 10-jarige zou hiervoor de basisschool in Schüttdorf bezocht hebben. Ook daar had men enorme problemen met hem. Daarom werd hij oom van school gestuurd.

Bron:
www.krone.at

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

h/t “Jan”

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "diversiteit", "Integratie", "omvolking", "Religie van de vrede", "Verrijking", "Vluchtelingen", "Weg met ons!", achterlijkheid, asielwaanzin, Barbarisme, cultuurrelativisme, Eurabië, Illegalen, Immigratie, Islam, Islamisering, islamitische ideologie, islamofascisme, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, migrantengeweld, Moslims, Multiculti, nieuw fascisme, Oostenrijk, Rotzakken, Terrorisme, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

93 reacties op Syrische jongen (10) dreigt medeleerlingen met moord

  1. Steven zegt:

    Dit soort kinderen zien ze graag in Europa… die jagen straks velen de dood in…dat versneld de gewenste omvolking

    Geliked door 3 people

  2. Ome Henk zegt:

    Ze zijn vanaf 3 jaar al compleet verislammed, kapotgeprogrammeerd.
    Deze ‘kinderen’ kun je beter in een stal zetten met een flink slot erop.

    Geliked door 2 people

  3. King Arthur zegt:

    Jong geleerd is oud gedaan en om dat oud gedaan te voorkomen heeft ene Els Borst heeft hiervoor de pil van Drion gepromoot.
    Dat is blijkbaar de enige oplossing, of nog iets (veel) harder tegen een muur oplopen.

    Geliked door 1 persoon

  4. paulzwueste zegt:

    Nou, da’s dan weer ’n geweldige aanwinst voor de Oostenrijkse samenleving in het algemeen en voor Bad Hofgadstein in het bijzonder.
    Lijkt me erg leuk voor de gasten van deze Bad-plaats als ze lekker liggen te luieren en er plotsklaps een jongetje met zijn hoofd tegen de muren van het hotel staat te bonken of met clownsmasker op met messen en pistolen dreigt.
    Thuis spreekt er niemand Duits, niemand doet iets behalve als ze, wat natuurlijk elke seconde van de dag kan gebeuren en steevast voor de hand ligt, door iets of iemand gediscrimineerd zouden worden.
    Dan lopen ze direct met grote kromzwaarden rond
    Enfin,’n aanwinst… meer kan je er niet over zeggen.
    De samenleving wordt in ieder geval bijzonder divers en er gebeurt nu tenminste iets wat bijzonder educatief is voor de andere kinderen.
    Je zal daar maar wonen, schoolgaande kinderen hebben en niks mag doen als blanke.
    Nou ja, je bent wel verzekerd van stille tochten, bloemen te over en selfies met de familieleden van de jongen, als die jongen andere kinderen zou vermoorden…!

    Ik zou zeggen haal er nog maar ’n paar honderduizend binnen.
    Het leven wordt steeds diverser…

    Geliked door 4 people

  5. Hendrik zegt:

    Nekschot geven en er heerst vooralsnog weer rust.

    Geliked door 3 people

  6. BertG. zegt:

    Kinderen terroriseren winkeliers Ambachtsplein.
    Zes jongetjes van 8 tot 12 jaar mogen de winkels aan het Ambachtsplein in Rotterdam niet meer in. Maandenlang terroriseerden ze de boel.
    Bijna elke dag is het raak. Dan is het een uur of vier en vullen de winkels aan het Ambachtsplein in de Rotterdamse wijk Zevenkamp zich met jongens. Kinderen nog. Een mannetje of negen, stuk voor stuk niet ouder dan 12 jaar. De jongste hooguit 8.

    https://www.ad.nl/rotterdam/kinderen-terroriseren-winkeliers-ambachtsplein~a6448bdd

    Geliked door 1 persoon

    • jroam zegt:

      Maar daar heb je een politie-kops, wauw!
      In 1994 kropen ze al voor het donkere volk.
      “je kunt maar beter geen aangifte doen, ze hebben allemaal een grote familie”; aldus de politie daar.
      Ik ben gehandicapt, reed destijds op een driewiel-brommer, wat best opviel.
      Op het fietspad geschept door een afslaande auto, die doorreed.
      Omwonende hadden het gezien en het kenteken van die auto genoteerd.
      Ik werd opgelapt op het bureau.
      Op het politie-bureau ontstond een consternatie.
      De auto die me schepte bleek van een vrindin van een agent.
      De auto werd bestuurd door een smeris die onder zijn dienst, de auto ophaalde.
      Het incident is buiten de boeken gebleven.

      De politie-pet past “iedereen”!
      Kom bij de politie, en je kunt overal aankomen voor een prikkie!
      Kinderen terroriseren,… neerslaan die hap!
      Van de overheid is niks te verwachten

      Geliked door 1 persoon

    • King Arthur zegt:

      De nieuwe 5e generatie pislam criminelen staat klaar om het van hun vaders over te nemen. Deze kleine inteelt ratten hebben helemaal niets toe te voegen aan ons land en ze volgen de winkeliers naar hun huis om ze daar verder te zieken. We mogen kinderen niets aandoen, maar deze smerige inteelt parasieten en hun net zo erge familie zouden per direct het land uitgepleurd moeten worden, of net zo erg thuis geziekt moeten worden. Maar ja, jaag je de ratten zelf weg met een bezem, dan ben je in dit klote land ook meteen de lul!!!

      https://www.telegraaf.nl/nieuws/1845068/ik-ben-geen-dader-maar-slachtoffer

      Geliked door 1 persoon

      • Steven zegt:

        Die tijd gaat waarschijnlijk nog wel een keer komen dat NL’s hetzelfde gaan doen..stenen door de raam…eieren …brandje stichten…
        Mensen worden het immers zat dat dit volk aan alle kanten in verdediging worden genomen en ook overal mee wegkomen.

        Like

    • Thomasson zegt:

      @BergG. Voor agent Lems en zijn collega’s, die in de jaren ’60, ‘70 of ’80 zijn geboren, is: “voor jongens van deze leeftjd is het ontzettend extreem”. Onze politieagenten zijn geboren en opgegroeid in rustige jaren waar in Nederland vrede heerste. Voor hen is zo’n gedrag bizar en het past niet in hen wereldbeeld. Maar Nederland leeft niet meer in vredestijd. DE OORLOG KOMT STEEDS DICHTER BIJ en de oorlog – nog op kleine schaal – wordt tegen ons gevoerd door geïmporteerde parasieten uit moslimlanden; vooral als het om Marokkanen gaat. Voor moslims en Arabieren is het heel normaal kinderen in de strijd te gooien. Men heeft tijdens het theedrinken in de moskee of een avontuurlijke expeditie van geitenneuken gemerkt dat het gebruik van oudere kinderen cq. jongeren te veel aandacht trekt. Dat kan de verkeerde kant opgaan. Er kleven te veel risico’s van het verlies van uitkeringen en subsidies. Wat kleine kinderen doen is ..kinderspel. Iets waar brigades van hulpverleners op storten en …de families hebben kans nog meer geld (als hulp) van de staat af te romen. Het gebruik van kleine kinderen voor militaire doeleinden is heel normaal. In de laatste dagen van de oorlog werden Hitlerjugend kinderen van beneden de 12 jaar in de strijd gezet. In bezet Joegoslavië (Tweede Wereldoorlog) hadden 5 jarige kinderen explosieven gegooid op Duitse soldaten. De Palestijnen in Gaza gebruiken kinderen voor een lopende camera in de strijd tegen Israëlische soldaten. Zij hopen dat er zoveel mogelijk kinderen zouden sneuvelen en er zo veel mogelijk bloed zou uitspatten. Dat is goed voor het scoren van propaganda.

      Het gebruik van de mantel der liefde in het geval Ommoord Zevenkamp is FOUT. De kinderen doen wat hun ouders en imams hen opdragen. Een betere oplossing is de gezinnen cq. uitgebreide families diepgaand te screenen. Bijvoorbeeld: hoeveel criminele kinderen hebben ze in hun gezin en uitgebreide familie? Hoe veel volwassen criminelen? Hoeveel Syriëgangers komen uit deze gezinnen cq. uitgebreide families? Hoe komt pa aan zijn kost? Er zijn nog talloze vragen die beantwoord kunnen worden. Als het beeld dat naar voren komt is negatief, kan met beter het Nederlandschap van de gezinnen afpakken (veiligheidsrisico) en naar het land van herkomst sturen. Dat zal de belastingbetalers veel geld besparen en het veiligheidsniveau verhogen.

      Geliked door 2 people

  7. Tistochwat zegt:

    Moet je zien wat slechts één verdorven ende verrot mohammedaantje kan aanrichten!
    Zo’n zieke geest (want dat ís hij nu al) kun je toch beter afschieten?
    Doe je dat níét, dan zal hij – zoals die gore koran voorschrijft – nog vele brute moorden plegen.

    Ik zou als kind absoluut niet meer naar die school durven.
    Als leerkracht ook niet.
    Ik zou het niet kunnen opbrengen om les te geven aan mohammedanen.

    Eind jaren ’70, begin jaren ’80 heb ik mijn handen al vol gehad aan een Turks jong, dat niets van een vrouw aannam en de hele klas, en mij, terroriseerde. Hij gooide regelmatig zijn stoel naar mijn hoofd en rende dan de klas uit om vervolgens buiten tegen het raam te gaan staan bonken, zodat er van fatsoenlijk lesgeven geen sprake kon zijn.
    Later heb ik nog eens in de klas met een mohammedaanse snotneus over de grond liggen rollen om hem in bedwang te houden, ene Mohammed. Hij sprak geen woord Nederlands en lástig dat hij was!

    TOEN AL gedonder met die mohammedanen! Kun je nagaan hoe erg het nu is.

    Geliked door 2 people

    • I.K. Bennurklaarmee zegt:

      Ik vond die Abdallah uit Kuifje ook al zo’n muzel rotjong! Hergé had ze goed geobserveerd.

      Geliked door 1 persoon

      • theresageissler zegt:

        Toch bedoelde Hergé dat in zijn tijd nog niet afwijzend; zo ver dacht-ie eenvoudig nog niet.
        Abdoellah was eerder een ettertje omwille van het etterig-zijn als zodanig, omdat dit de verwikkelingen aanscherpte. Maar zijn vader, de Emir, werd, in weerwil van zijn neiging, onmiddellijk te willen onthoofden, geselen of hangen (“Wat doen jullie westerlingen alles toch ingewikkeld: WIJ hebben veel eenvoudiger oplossingen”) uiteindelijk tóch neergezet als “een beste man”.
        Wat dáár gebeurde, gebeurde dáár en dáár gaf het niet, leek de achterliggende gedachte van Hergé te zijn.
        Die had duidelijk in de verste verte nog niet in gaten, wat het zou betekenen als er een legioen aan ‘beste Emirs’ permanent naar Europa zou komen!

        Like

      • Jules Vismale zegt:

        Heb je bijvoorbeeld ook de strip van Lucky Luke gelezen, genaamd Billy the Kid? Deze (kind)desperado terroriseerde ooit daarin het stadje Fort Walkins, hij kon daar onbestraft banken en snoepwinkels beroven en niemand deed er iets tegen, behalve Lucky Luke zelfs al kostte hem dat veel moeite omdat vrijwel alle inwoners van dat stadje (op een krantenuitgever na) aan het ‘Stockholm-syndroom’ leden! Trap dat stuk vuil op die school van mijn part maar tot pulp!

        Like

    • Ze moeten de leraren gewoon bewapenen en eerder laten schieten dan de mohammeds! Het is een groot gefrustreerdheid dat je niks mag doen zonder opgesloten te worden.

      Geliked door 1 persoon

    • Statler & Waldorf zegt:

      @Tistochwat

      Dat ies koeltoer bro.

      Jij nie begrijp?
      Resolutie EU 1743 lezen jonguh …
      Dan jij begrijp.

      Geliked door 1 persoon

      • theresageissler zegt:

        @S&W: Wilt U haar nóg meer over de rooie krijgen?
        Ze vóelt zich al zo machteloos! Doorlopend knarsentanden van woede en je tegelijkertijd niet bij machte voelen om zèlf ook maar iets actief aan te pakken kan buitengewoon frustrerend zijn!
        Het is voor haar wèrkelijk te hopen, dat het ànderen nog eens lukt, de klus afdoende te klaren, dan kan ze, zodra de kust veilig is, héérlijk aan de slag met scharen, scheermessen, schandpalen (Tjé, begint nog allemaal met ‘sch’ óók; ècht Nederlands) rooie menie en kotstaarten! Wat zal dát opluchten!
        En dan zijn er hier bovendien vást nog wel een paar, die daar een handje bij willen komen helpen. -Zoals opgemerkt, nádat eerst een ánder de kastanjes uit het vuur heeft gehaald, dát spreekt!
        Heerlijk verheffend toch, allemaal!
        (En voor nu weer de hele goegemeente over me heen valt: Het zijn niet mijn- maar haar eigen woorden: Iedereen heeft die hier kunnen lezen, dus ga er mij niet op aankijken, s.v.p.)

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ theresageissler 28 maart 2018 om 11:37

        Als ik het niet dacht: de rancuneuze pitbull doelt op mij en poogt zelfs mijn gemoedstoestand te analyseren.
        Je kan het écht niet laten hè?
        BertG., Harry, Wachteres, Henk V. (en wie nog meer) hebben groot gelijk, zij doorzien je ook.

        Waarom ga je niet eens op zoek naar een deskundige logopedist om duidelijk te leren spreken zodat je eindelijk ergens kan gaan speechen?
        Misschien dat je dan je jaloerse frustratie kwijtraakt, die je nu hier tentoonspreidt jegens anderen en mij, van wie je het niet kan winnen?

        Bert, heer Bronmaster, zie je nu hoe vilein de sneren van Frau Geissler zijn?
        En dát alleen maar omdat ik een voorstander ben van schandpalen, tsk, tsk, tsk.
        Uiteraard zijn het mijn eigen woorden, nou én?
        Natuurlijk ben ik voor schandpalen en alle attributen die daarbij horen, Frau Geissler.
        Wen maar aan mijn mening. Maar je zal het er over vijf jaar, klapperend met je gebit, vast nog steeds over hebben, wedden?

        P.S. ik heb nog een zakje henna liggen in de foute kleur rood, is dat iets voor jou? Ik zal er een zacht prijsje voor rekenen.

        Geliked door 2 people

      • BertG. zegt:

        Had je dat nog niet door dan, Tis.
        Ze heb ’t over niemand, maar iedereen weet dat ze jou daar mee bedoeld.
        En zo komt ze er altijd weer mee weg, en ze is er ei weer even kwijt over jou.
        Want het moeten weten, zullen we, daar kom je niet om heen.
        Snap je nou waar Harry de term bedrijf pitbull vandaan haalt.

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ BertG. 28 maart 2018 om 16:49

        Jazeker, ik begrijp Harry heel goed. Toffe peer vind ik dat. Hij schrijft ook zo humorvol.

        En die reactie van Frau Geissler komt zomaar uit de lucht vallen, want ik had het deze keer niet eens over schandpalen.
        Frau Geissler had onlangs nog wel beloofd om niet meer te reageren op mijn reacties, maar omdat ze het eenvoudig niet kan laten, legt ze haar ei onder de reactie van iemand anders. Ik moet steeds vaker denken aan ‘de hond van Pavlov.

        Over honden gesproken: je hebt ook van die honden die tegen elke lantaarnpaal zeiken, dat vind ik toch zó smerig. Overal die gele strepen, je kent het wel. En als het nou maar bij lantaarnpalen bleef, maar ze zeiken ook tegen je coniferenhaag en die wordt dan op den duur helemaal bruin.

        Geliked door 1 persoon

      • Harry zegt:

        Op de reactie van mevrouw G. zou ik nog op willen merken , dat ze de schandpaal een achterhaald middel vindt , maar dat ze het wél toejuicht dat Fawaz Jneid ervoor zorgt dat Aboutaleb op straat afgeslacht wordt , zeg ik even in mijn eigen woorden .
        Beetje vreemde insteek .

        Ik vraag me dan af , zeik je over die schandpaal , omdat je een stok zoekt om een kat mee te meppen , of is afslachten humaner dan die schandpaal ?
        Of weet je het zelf niet ?

        Ik vraag me af of madame G. zelf niet buitengewoon gefrustreerd is , omdat ze niks voor elkaar krijgt dan wat vertalingen en – getreiter zou ik willen zeggen , maar dat kan natuurlijk niet – gejeremieer , dan ?
        Wandelingen georganiseerd – geen succes !
        Eén toespraak gehouden bij Pegida , als ik het wel heb , niemand vraagt om méér .
        Niet mogen speechen in Duitsland .
        De politiek in gaan , noch Wilders , noch Baudet zitten daar op te wachten .

        Knap hoor , om dan toch zó positief te blijven !

        Geliked door 2 people

    • delamontagne zegt:

      Dit moet toch in een grote stad zijn geweest………….?

      Ik twijfel niet aan die ervaringen in de klas. Niet dat ik ’t zó heb meegemaakt, maar m’n vrouw op haar Middelbare school bij Zuid-Plein R,dam.
      Ze had soms 3 of 4 Mohammeds in de klas, dus die noemde ze maar maar Mo 1,Mo 2 etc.
      Die kinderen waren 12 tot zo’n 16/17 jaar oud.
      Maar wat ik van haar begreep was dat de meisjes, de MOSLIMA’S bepaald niet onder deden met ’t geniep, obstructie en dwarsliggen, bij de jongens.
      Zo was er een zo’n brutaal sekreet die haar bij ’t teruggeven van de proefwerken wilde laten struikelen door plotseling haar benen buiten de bank te steken.
      Ze zag ’t op tijd en was zo kwaad dat zij dat kind KEIHARD op de voet trapte.
      Maar thuis, later, zat ze erover in of ze moeilijkheden zou kunnen krijgen door school of ouders.
      NOOIT MEER IETS VAN KIND noch ouders gehoord.
      Ooit is ze ook door 4 van die meiden van haar fiets gestoten, verwond/bezeerd/ politiewerk van gemaakt.
      Die Politie Mevr:”Als ik U was zou ik ’t verder maar laten rusten en er geen werk van maken, GEEFT ALLEEN MAAR ELLENDE”.
      Gelukkig is dit alles 20 – 25 jaar geleden.
      Hoe zou het nu op scholen zijn ? ? ? ? ? ?

      Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ delamontagne 28 maart 2018 om 00:03

        Dit moet toch in een grote stad zijn geweest………….?

        Mijn ervaringen speelden zich niet alleen af in een grote stad.
        Die Marokkaan was in Rotterdam Zuid, die Turk in een kleine stad.
        De school in Rotterdam zag toen al letterlijk zwart vanwege de buitenlanders.

        Geliked door 1 persoon

      • delamontagne zegt:

        Een paar jaar terug zijn we rondgereden door R,dam toen we eens op bezoek waren in NL.
        o.a. Feijenoord en Afrikaanderbuurt.
        Je ziet daar vrijwel geen NL-ers. De school waar ik in de jaren ’50 examen deed is nu tot m’n STOMME verbazing…………..een moskeet geworden.
        Middenop hebben ze een koepel gezet.?
        Wat wel erg is dat er steeds minder mensen zijn die NL nog gewoon hebben meegemaakt.
        Ik loop zelf tegen de 80……..nou ja lopen !, maar wel zonder rollator, dat geeft zo’n “oud” gevoel.

        Geliked door 1 persoon

    • kampersrene zegt:

      Je gaf hem toch slechte punten voor gedrag ….maakte dat geen indruk ?

      Like

      • Tistochwat zegt:

        @ kampersrene 28 maart 2018 om 08:51

        Welnee, het Turkenkreng was totaal onhandelbaar. Ik heb er op mijn werk een heel slecht jaar door gehad. Hij was trouwens veel te oud voor de tweede klas (zo heette dat toen nog) maar omdat hij te stom was voor woorden en zo lui als een varken, zat hij daar nog steeds. Hij had net zo’n lompe, vierkante kanis als Kuzu, en net zo’n vuile blik in zijn ogen.

        Like

    • Wachteres zegt:

      IK had op het MBO ook een mohammedaan in de klas. [Wel meer natuurlijk].

      Hij kon inderdaad niet hebben dat een vrouw het voor het zeggen had en probeerde mij uit: Vervelend doen en dan triomfantelijk de klas inkijken.

      Ik had een tafeltje voor mijn bureau, daar mocht hij zitten, vlak bij de juf en hij kreeg de boodschap dat hij – als hij niet ophield – de rest van het jaar op de gang mocht zitten, te kijk voor iedereen.

      Enfin , hij kwam op de gang terecht. Mijn baas morrelde wat, maar de collega’s stonden als één blok achter mij. Vanzelfsprekend kon de jongen mij wel doodkijken.

      Geliked door 1 persoon

      • delamontagne zegt:

        Dat zijn precies zulke ervaringen die m’n vrouw, lerares Frans MO, had.
        Als zij en de andere leraressen het daar dan met de leraren, de mannen, over hadden, dan kregen ze er niet veel begrip voor.
        WANT zij hadden die bepaalde ervaringen die de vrouwen meemaakten niet.
        Waar wij, m’n vrouw en ik, het weleens over spraken: Toen die kinderen, die moslimmetjes jaren 80 en later op die scholen kwamen, waren de leraren noch de leiding daar op voorbereid.
        Ik bedoel, ze wisten niets van de heel andere achtergrond/cultuur van die mohammedanen.
        Daar had toendertijd toch weleens iets aan gedaan mogen worden.
        Het idee was:”Iedereen is gelijk en alle culturen hebben wel iets moois/waardevols”

        Like

      • Wachteres zegt:

        Gelukkig vonden de mannen bij mij op school hem ook een etterbak, @delamontagne.

        Like

  8. koddebeier zegt:

    Trap dat hele gezin het land uit, hij hoort en ziet waarschijnlijk niet anders van z’n ouders !!

    Like

  9. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    Zou die niet gewoon een beetje verward zijn? Het is natuurlijk wel even wennen in een west- Europees land waar je niet even zomaar geiten kunt gaan neuken en andere dieren de strot kunt doorsnijden zonder gevolgen.

    Like

    • Thomasson zegt:

      @I.K. Bennurkalarmee. Ja! Dat is zeker even wennen. De jongen met zijn ouders kwamen inderdaad in een land waar zij niet zomaar geiten kunnen neuken en een stukje kont op een gril roosteren. Zij zijn ook aan kannibalisme gewend. Maar eigenlijk moeten wij ons afvragen waarom onze politieke leiders sturen deze gevaarlijke mensen op ons af? Wat verwachten zij van geitenneukers en kannibalen die men op de kosten van de belastingbetalers te vreten moeten geven? Wat heeft deze gevaarlijke menselijke afval hier te zoeken.

      Like

      • I.K. Bennurklaarmee zegt:

        @ Thomasson zegt 27 maart 2018 om 21:36:

        “Wat heeft deze gevaarlijke menselijke afval hier te zoeken.”

        Ehm: Uitkeringen? Gratis voorzieningen? Het uitbreiden van de islam? Binnengehaald om de oorspronkelijke Europese volkeren “om te katten”?

        “Een kennis zou de film en het materiaal ter beschikking hebben gesteld.”

        Die moeten ze ook aan de hoogste boom opknopen!!!

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        @ I.K. Bennurklaarmee 28 maart 2018 om 08:35

        Die moeten ze ook aan de hoogste boom opknopen!!!

        Jawel, maar eerst een dagje aan de schandpaal.
        Daar krijg ik steeds meer leuke ideetjes voor.

        Like

  10. Elisah zegt:

    https://www.ad.nl/rotterdam/kinderen-terroriseren-winkeliers-ambachtsplein~a6448bdd
    Kinderen terroriseren winkeliers Ambachtsplein
    Zes jongetjes van 8 tot 12 jaar mogen de winkels aan het Ambachtsplein in Rotterdam niet meer in. Maandenlang terroriseerden ze de boel.

    Geliked door 1 persoon

  11. A.Ruygrok zegt:

    Leuk toch.., verrijking van de westerse cultuur.., het werd toch al gezegd.., de instroom van buitenaf zou ons veel voordeel opleveren door de hoge graad van intellect bij de nieuwkomers.., dit jochie is gelukkig niet de enige er zijn er nog veel meer.., dus succes verzekerd..,
    A.Ruygrok, Monster

    Geliked door 1 persoon

  12. Guardiacivil zegt:

    Hebben wij hier al vanaf 2015 niet voor gewaarschuwd dat dit zou gebeuren……………..?
    Ik weet het zeker, telkens weer..telkens weer…telkens weer…………….!

    Geliked door 1 persoon

  13. Thomasson zegt:

    Wat zijn de bewoners van dit dorp een stelletje lafaards. Met moslims en Arabieren moet men direct afrekenen. Ze moeten de jongen en zijn ouders met pek en veren het dorp uit sodemieteren. Deze parasieten moeten zo verdomd bang zijn, dat zij uit zichzelf zouden wegvluchten.

    Geliked door 2 people

  14. Anton Haksteeg zegt:

    dat tuig moet met hun ouders het land uit gezet worden en terug naar waar ze vandaan komen

    Geliked door 2 people

  15. bigljohn zegt:

    Dat een jongen in zijn eentje alle anderen op school bang kan maken verbaasd mij hogelijk. Ja, we leven wel in 2018, en niet in de jaren 50. In mijn tijd zou dit zo opgelost zijn. Alle andere jongens gaven hem dan in het geniep een enorm pak slaag, met de mededeling dat hij zijn eigen voortaan koest moest houden. Zo niet, dan zou hij maar af moeten wachten wat er met hem verder zou gebeuren. Hij ging zeer zeker niet ergens zijn verhaal doen, bang als hij dan was voor de rest. De omgekeerde wereld dus, vergeleken met anno nu !

    Geliked door 3 people

  16. alwine kerkhof zegt:

    En dan willen ze ook nog de zielige Nederlandse vrouwen en kinderen van IS hierheen halen.

    Geliked door 1 persoon

  17. guusvelraeds zegt:

    Tja dat krijg je als jongetjes al vroeg wordt geleerd dat ze voorzichtig moeten zijn en later ook best een meisje kunnen worden. De Europese kinderen zijn geen partij voor het moslim nageslacht. De hele klas is bang voor deze IS spruit. Ik ben opgegroeid in de jaren vijftig we wisten toen hoe we met buitenbeentjes op de lagere school moesten omgaan. De grootbek werd opgewacht met een man of tien en het was afgelopen met de grootbek. Hij werd een van ons of hij lag eruit voor altijd.

    Geliked door 5 people

  18. BertG. zegt:

    Weer een schoolvoorbeeld van de ‘keiharde’ straffen in ons land. De Afghaanse puber uit Den Bosch die vorig jaar op dertienjarige leeftijd zijn moeder uit eerwraak neerstak is vandaag veroordeeld tot slechts een jaar jeugddetentie, waarvan 170 dagen voorwaardelijk.
    https://www.powned.tv/artikel/afghaanse-puber-die-moeder-eerwraak-stak-jaar

    Geliked door 2 people

    • hendrikush zegt:

      Onze strafrechtnormen passen niet bij mohammedanen.
      De geest van onze wetten is volledig onbekend bij de barbaren.
      Kuddes straathoekwerkers, sociale wetenschappers en onderwijskundigen maken de ellende alleen maar groter.

      Geliked door 1 persoon

    • kampersrene zegt:

      Ja maar hij moest wel honderd maal schrijven “Ik zal mijn moeder nooit meer neersteken”
      in schoonschrift !!

      Geliked door 1 persoon

    • Harry zegt:

      Maar als je een flesje met iets brandbaars in de richting van een moskee gooit , dan ben je pas gevaarlijk .
      Ga je jaren voor de bak in !

      Het kan toch niet anders of die rechterlijke macht wordt ook onder druk gezet of betaald met halal-euro’s ?
      Uit zichzelf wordt niemand zo gek !

      Geliked door 1 persoon

  19. kampersrene zegt:

    In ieder geval dat moet een Nederlandse jongen van 10 eens proberen , dan is het kot te klein !

    Like

  20. Pietersen zegt:

    Nederland : Ieder uur wordt er een agent gemolesteerd, bespuugd, uitgescholden. De verrijking treft ons allemaal.

    Like

  21. Cathja zegt:

    Dit (geradicaliseerde) ventje is dus al eerder ergens van school gestuurd. Nu hier weer, en nog steeds gaan er geen alarmbellen op grote schaal!
    Veertien dagen schorsen? Daarna komt hij terug met dezelfde uitspraken, en het heeft er alle schijn van dat hij zijn bedreigende taal om gaat zetten in daden.
    Dit gezin misbruikt de gastvrijheid van Oostenrijk/Europa, en dient onmiddellijk te worden uitgezet.
    In Syrië zijn plaatsen genoeg waar dit gezin opnieuw (in redelijke veiligheid) kan beginnen, dus wat let de burgemeester om een vertrek in gang te zetten?

    Of moeten er eerst doden te betreuren zijn?
    Dit is toch gewoon bizar?!

    Geliked door 1 persoon

  22. bigljohn zegt:

    Wat er niet bij-verteld wordt is dat het een 170 dagen bruto straf betreft. Daar gaat het voorarrest van af, en een derde van de straf als hij zich gedraagt. Dat betekent dat hij na plus minus 3 maanden alweer op vrije voeten is. Ik las op Powned.tv dat hij nog maar 10 dagen hoeft te zitten. Drie maanden straf die ook een Sharia rechtbank hem zou opleggen voor een moord op een vrouw. In feite betekent dat dat onze rechtbanken naast gewone rechtbanken, ook het Sharia recht toepassen. Onze grondwet werd allang geleden door de plee weggespoeld, en er word voortaan met twee maten gemeten. Forse straffen voor autochtonen, en flutstraffen voor moslims die hetzelfde feit pleegden.

    Like

  23. Bagul zegt:

    Jroam…27 maart 20.45…ik reageer hier even..op deze plek…anders lees je het misschien niet. Ik ken vanuit mijn jeugd jongens die later bij de politie terecht zijn gekomen.Toevalligerwijs. Als je mensen kent vanuit je jeugd dan vertellen ze je bijna alles. Deze agenten werken als wij meestal slapen. Logisch want…nachtdienst. Daarbij worden geregeld pandjes schoongeveegd waar de slimste onder ons vertoeven. Vind ik. Een safehouse. Een Underground Banking telhuis. Een ordinair drugspand. Noem maar op. Tijdens deze acties worden enorme hoeveelheden contant geld gevonden gewikkeld in bijvoorbeeld huishoudfolie. Vaak zijn de heren of dames….nee met name de heren van waakzaam en dienstbaar dan ‘even’ alleen. Op een kamer. Op een verdieping. In een kelder. En dan…ja dan…..wat dan? Een ton in briefjes van 500 is zo dun als een pakje postzegels. Fantasie is er niet eens voor nodig. Het is te gek voor woorden maar het verdwijnt dus op mysterieuze wijze want…..het geld bestaat niet! Niemand zal het ooit missen. Moraal? Hahahaha. Dat is jaren geleden al weggespoeld. Ik weet het….tis te bizar voor woorden maar neem maar aan van mij dat het gebeurt! Miljoenen zijn er weg. Zomaar. Tientallen miljoenen. Lekker leven hè?! En maar janken, die padvinders. Tranen vanwege hun schamele loontje. Misschien off -topic maar bovenstaande als reactie op jouw schrijven…..

    Like

  24. theresageissler zegt:

    Tistochwat zegt om 16.15U:

    Als ik het niet dacht: de rancuneuze pitbull doelt op mij en poogt zelfs mijn gemoedstoestand te analyseren.
    Je kan het écht niet laten hè?
    BertG., Harry, Wachteres, Henk V. (en wie nog meer) hebben groot gelijk, zij doorzien je ook.

    En:
    “Misschien dat je dan je jaloerse frustratie kwijtraakt, die je nu hier tentoonspreidt jegens anderen en mij, van wie je het niet kan winnen?”

    En ook nog:
    “En dát alleen maar omdat ik een voorstander ben van schandpalen, tsk, tsk, tsk.
    Uiteraard zijn het mijn eigen woorden, nou én?
    Natuurlijk ben ik voor schandpalen en alle attributen die daarbij horen, Frau Geissler”

    En het wordt besloten met:
    “.S. ik heb nog een zakje henna liggen in de foute kleur rood, is dat iets voor jou? Ik zal er een zacht prijsje voor rekenen.

    Ten eerste: Dat noem ik geen poging om jouw gemoedstoestand te analyseren: Ik doe niets anders dan herhalen, wat jij zelf al meerdere keren, zonder dat iemand jou ertoe had gedwongen, hier op de site te kennen hebt gegeven. Ontboezemingen, waar ikzelf eveneens van stond te kijken, dat geef ik toe. Maar helemaal niets, wat jij niet al veel eerder zelf hebt gezegd.
    Het enige, wat inderdaad wèl duidelijk is, is, dat ik daar niet echt over sta te juichen. Dat klopt.

    Ten tweede: Hóe, niet kunnen winnen? Gaat het daar dan direct over, hier,”niet kunnen winnen?” Dat zie ik in dit geval niet direct zo.

    Ten derde: “Natúúrlijk ben ik voor schandpalen en alle attributen die daarbij horen.” Natúúrlijk”…?
    Nu, als jij in deze dan het recht hebt om je mening te laten horen, dan heb ik dat óók: Ik kan er doodgewoon met mijn pèt niet bij, dat er anno 2018 nog mensen zijn, die dát soort dingen een normaal en aanvaardbaar idee vinden. Maar ook dát wist je al. Je wordt alleen spinnijdig, als ik ermee naar buiten treed, want op jouw beurt zou jij m i j dan graag de mond en mij in elk geval inwrijven, dat ik dat normaal moet vinden. Daarmee doe je nfeite, precies, wat je mij verwijt: Je mening aan me opdringen. Dus hebben we elkaar uiteindelijk niets te verwijten.

    Ten vierde: Zodra ik er ècht behoefte aan mocht hebben, hoef ik maar te kikken en Gerard stuurt me naar de kapper en betaalt alles, maar ik zie er zèlf iedere keer tegenop als een berg: Ik báál van alles, wat met kappersbezoeken te maken heeft.
    Die henna kun je houden: Het woord doet me te veel denken aan “Links.” A propos: Wat is eigenlijk de “foute” kleur rood?
    Het wordt allemaal wat kinderlijk, vind je niet? Zullen we allebei liever niet proberen, om elkaar niet meer te pakken op kleine, persoonlijke dingen? En beginnen met elkaar de ruimte te geven om voorkeuren, – maar dan óók antipathieën- vrijelijk uit te spreken?
    En tenslotte: Já, ik bèn jaloers. En gefrustreerd óók. Ik heb dan ook nooit ook maar één moment ontkend, dát ik het ben, zoals zoveel anderen wèl doen. Maar is dat een reden voor jou of voor welke derde dan ook om daar nijdig over te worden? Laat het mijn probleem zijn en wees blij, dat het niet het jouwe is, zou ik zeggen.
    (En dat is NIET vals bedoeld; Ik wil er alleen maar mee zeggen, dat een goedbedoeld maar simpel: “Je moet nooit jaloers zijn” niet helpt,)

    Like

    • BertG. zegt:

      Trees, je begint zielig te worden.
      Wat denk je er nou allemaal mee op te schieten.
      Je eigen gelijk? Vergeet het maar.

      Geliked door 3 people

    • Tistochwat zegt:

      @ theresageissler 28 maart 2018 om 18:01

      Ik doe niets anders dan herhalen

      Precies. En dáár zou je nou eens mee moeten stoppen.

      En ik dring mijn schandpalen helemáál niet op aan jou. Je hoeft me écht niet mee te helpen om iemand in te smeren met koeienstront, hoor.

      Nou, toedeledokie, hè?

      Geliked door 2 people

    • Elisah zegt:

      Zeg Theresa, kleur je haren lekker zelf, dat scheelt ook meteen veel geld, want bij een goede drogisterij kan je vaak ook de professionele haarkleuringen krijgen die de kappers gebruiken.
      Zelf ga ik ook niet graag naar de kapper omdat ze precies dàt doen, wat je nou net niet niet wilde…
      Ik doe al heel wat jaren zelf mijn haren, plus die van anderen, knippen en verven.

      Like

    • Daiyu-ninja zegt:

      Theresa,

      jaloezie is een lelijke eigenschap.
      Ik vraag me af waarom jij jaloers bent, want daar heb je toch helemaal geen reden voor?
      Je kunt goede artikelen schrijven en bent van heel veel zaken/situaties op de hoogte/ofwel, belezen. Ik zou willen dat ik kon wat jij kent. Maar om daar nu jaloers op te zijn. Nee, in tegendeel. Ik gun iedereen zijn/haar capaciteiten/talenten. Daar moeten we het van juist hebben. Wees tevreden met wat je kunt.
      Ik leer van anderen en ben juist blij met de informatie VAN anderen.
      Het is belangrijk om elkaar in te lichten en info met elkaar te delen. Afgunst/jaloezie geeft geen meerwaarde.

      Geliked door 1 persoon

      • theresageissler zegt:

        Had je mijn comment van 29 maart om 21.58u. niet gelezen, daiyu?
        Eind naar beneden scrollen, dan zie je het staan.
        Ik probeer hier geen olie meer op het vuur te gooien, dus doe jij dat liever ook niet.

        Like

  25. theresageissler zegt:

    BertG. zegt om 16.49u:
    Had je dat nog niet door dan, Tis.
    Ze heb ’t over niemand, maar iedereen weet dat ze jou daar mee bedoeld.

    Dat klopt niet: S&W had het rechtstreeks tegen Tis’ en ik reageerde op wat h i j tegen haar zei.
    Tis’ heeft me eerder nl. uitdrukkelijk verzocht, haar niet meer rechtstreeks aan te spreken, omdat dat volgens haar “arrogant” en “belerend” overkwam, dus deed ik het op deze manier. Maar het is voor iedereen, die het leest duidelijk genoeg, dat ik háár bedoelde en niet ‘niemand.’
    Dat het een -oprecht gemeende- ergernis betrof, dat zal ik dan weer niet ontkennen.
    Die hebben we allemaal wel eens: Ook bijvoorbeeld als de één zich geroepen voelt, om iets over zijn religieuze inspiratie los te laten, waar de ander van báált, bijvoorbeeld.
    Natúúrlijk kun je dat het beste direct kenbaar maken aan de persoon, bij wie het vandaan kan komt; dat doe ikzelf óók het liefst. Maar nog eens: Dat was me nu gisteren nèt verzocht níet meer te doen.
    En die ergernis zit er wèl. Moet je die dan consequent inslikken?
    Dat gaat dan óók weer lijken op “mond snoeren.”
    Moeilijk. Ik wil af en toe immers óók wel kwijt, wat me oprecht dwars zit. En dat zít dit; dat ga ik niet ontkennen.
    Maar “het zg. over ‘niemand hebben” was het niet.

    Like

    • Tistochwat zegt:

      @ theresageissler 28 maart 2018 om 19:04

      Maar het is voor iedereen, die het leest duidelijk genoeg, dat ik háár bedoelde en niet ‘niemand.’

      Klopt. En dáár moet je mee ophouden, je met mij bemoeien.

      Geliked door 2 people

  26. Harry zegt:

    “Anno 2018 zijn er nog wél mensen die dát soort dingen een normaal en aanvaardbaar idee vinden” .
    Sommigen hebben er zelfs moeite mee dat er lui op straat gewoon afgeslacht worden .
    Daar heb jij dan weer geen moeite mee , ook al is het dan een stuk vullis als Aboutaleb .
    Toch is dat per saldo “iets” erger !

    Een “foute” kleur rood is zoals die op Barbie-poppen aangetroffen wordt .

    “Zullen we allebei liever niet proberen elkaar te pakken op kleine, persoonlijke dingen” ?
    Wat heeft het voor zin zoiets af te spreken als je je er toch niet aan kan houden ?
    Voorbeelden te over !

    “Ja, ik bén jaloers. En gefrustreerd óók .
    Ik heb dan ook nooit ook maar één moment ontkend, dát ik het ben ” , etc. etc .
    Oh , nee dán is het goed ! Gewoon toegeven en dan is het legitiem .
    En omdat madame dat toegeeft moeten wij dat maar normaal vinden en alles accepteren wat daar uit voortvloeit ?
    Jaloezie is een ziekelijke eigenschap !
    Frustratie zouden we nog kunnen begrijpen .

    Vraag me ook af waarom je nog steeds empathie hebt met vrouwen die in de oorlog met de moffen heulden en ná de oorlog werden geknipt en met menie behandeld tegen koprot en luizen ?
    Voel je je verwant aan die vrouwen die de moffen verwenden ?
    Had je dat dan ook gedaan ?

    Ik weet het , het is een vergeefse oproep : MAAR , STOP daar nou toch eens mee !
    Valt niet mee hé ?

    Geliked door 4 people

    • Tistochwat zegt:

      @ Harry 28 maart 2018 om 20:36

      Stoppen kan ze niet, Harry, het is net een jengelend kind en ik geloof dat ze niet eens begrijpt wat ik (wij) bedoel(en). Ik ga dan ook geen moeite doen om het haar nóg eens uit te leggen.

      Geliked door 1 persoon

      • delamontagne zegt:

        Ik geloof niet dat jullie OOIT voor de Nobelprijs voor de Vrede in aanmerking zullen komen.
        En dan denk ik:”dat moet dan met z’n gezamelijken de islam/moslim bestrijden”.
        DAT WORDT NOOIT NIKS.
        Ik weet niet of je je nog herinnert enkele jaren geleden.
        Die drie [3] Afrikaanse vrouwen die samen de prijs voor de Vrede moesten delen, dat werd dus…………..

        Maar goed, Harry zou zeggen:”het waren wel Afrikaansen “.

        Like

  27. theresageissler zegt:

    Ik had begrepen, dat -bovenstaande Heer en ik elkaar volledig moesten negeren, omdat dit voor alle partijen het beste was.
    Daar heb ik me, zodra dat duidelijk was gemaakt, aan gehouden. Hij nu weer niet.
    Ik merk het alleen maar even op.Niet meer, niet minder.

    Like

  28. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    @ Tistochwat zegt:
    28 maart 2018 om 16:48
    @ I.K. Bennurklaarmee 28 maart 2018 om 08:35

    “Die moeten ze ook aan de hoogste boom opknopen!!!

    Jawel, maar eerst een dagje aan de schandpaal.
    Daar krijg ik steeds meer leuke ideetjes voor.”

    Ik kan daar niet meer antwoorden/reageren maar ik hoor het tzt wel.

    Like

  29. theresageissler zegt:

    Tistochwat zegt om 19.23u:

    En ik dring mijn schandpalen helemáál niet op aan jou. Je hoeft me écht niet mee te helpen om iemand in te smeren met koeienstront, hoor.

    Uiteraard staat het haar vrij om dat aspect te blijven benadrukken – en dan automatisch mij om te blijven benadrukken, dat ik daar, indien nodig, integendeel persoonlijk tussen zou springen.
    That’s all. Take it or leave it.

    Like

  30. Tistochwat zegt:

    @ theresageissler 28 maart 2018 om 21:39

    Nee, that’s not all, je begon er op dit topic ‘out of the blue’ ZELF mee, met die ‘schandpaal’.
    Ga maar eens een poosje nadenken over wat je aan het doen bent.
    Uitleg heeft, zoals ik al eerder zei, in feite geen zin.

    Geliked door 1 persoon

    • theresageissler zegt:

      Da’s goed. Als jij je op jouw beurt dan eens zou willen afvragen, wat het toch is, dat die emotionaliteit over volksgerichten en schandpalen bij mij teweeg brengt:
      Je merkt het: Ooit eens de revue gepasseerd blijft het bij mij haken en haken, tot het bij de eerste de beste gelegenheid opeens wéér omhoog komt.
      Kan ik zelf ook niet goed verklaren, maar is wèl zo.
      En dat zo’n opmerking dan al eens valt, is het nog niet eens, maar wèl, dat mensen dan stijf en strak volhouden, het nog te ménen óók.
      Dát vind ik verschrikkelijk en ik verdraag het, merk ik, nog minder, dan ik aanvankelijk van mezelf had gedacht.
      Frans Brassens was destijds de eerste, waarmee ik er onenigheid over kreeg, als was dat de omgekeerde volgorde: Ik maakte toen een -welgemeende- opmerking over de represailles van na ’45, die zich nooit meer zouden mogen herhalen, waarop hij te kennen gaf, ze volkomen normaal te vinden. (Goed, de directe aanleiding was meer toegespitst: Ik laat me nu eenmaal niet in mijn gezicht spugen, “dat ik mijn mond moet gaan uitwassen met groene zeep.”)
      Maar het besef, dat een volwassen man dit soort dingen aanvaardbaar bleek te vinden, was óók schokkend, wat mij betreft.
      En dan moet je ervaren, dat dat nog steeds bij méér volwassen mensen het geval is, onder andere bij jou, dus.
      Als ik je nu eens eerlijk zeg, dat ik dat juist van jóu in de laatste plaats nog eens had verwacht?
      Hoef je niet te geloven, maar is toevallig wèl de waarheid. Vandaar eigenlijk.
      Het is keihard aangekomen, dat verschillenden hier -dus niet jij alleen- er in alle ernst zó in staan en ik weet tot op heden niet, wat ik dáár mee aanmoet.
      Zul je wel niet begrijpen, maar dát is het, wat er achter zit.
      (Mocht je daar meer over willen weten, dan weet je me te vinden.)

      Like

      • Tistochwat zegt:

        @ theresageissler 29 maart 2018 om 13:29

        Waar het mij om gaat is dit:

        Wat voor zin heeft het om keer op keer (regelmatig zomaar uit het niets verschijnend) andermans woorden te citeren? Wat voegt dat in vredesnaam toe?
        Je herhaalt mijn uitspraken nota bene onder de reactie van een derde persoon met als verklaring hiervoor dat ik liever niet meer heb dat je je tot mij richt, maar denk je dat dat een vrijbrief is om op die manier door te gaan met je ‘citaten’?
        Jij MOET blijkbaar jouw mening kwijt en als het niet linksom kan, dan maar rechtsom.
        Anders zit je je achter je pc uit pure frustratie helemaal op te vreten.

        Ik heb jou nooit persoonlijk aangevallen maar jij doet langzamerhand niets anders dan mensen die jouw mening niet zijn toegedaan (mij tegenwoordig dus ook), steeds opnieuw in jouw commentaren een sneer geven. Toen ik hier pas reageerde, gunde je me ook al geen eigen mening over een bepaald onderwerp.
        Wat een onhebbelijke eigenschap is dat toch.
        Doe je dat om te laten zien hoe ‘goed’ jij bent en hoe ‘verdorven’ een ander is?
        Wil je van de daken schreeuwen hoe jij alles op de juiste wijze ziet en hoe anderen het bij het verkeerde eind hebben?
        Waarom ben je toch zo druk met het bewijzen van jezelf? Ik vind het een beetje pathologisch overkomen en eigenlijk ben ik niet eens geïnteresseerd in je antwoorden.

        En als je het woord ‘schandpaal’ nog eens tegenkomt, sla het desbetreffende commentaar dan gewoon over?

        Geliked door 2 people

      • BertG. zegt:

        Tis, dat komt omdat ze nooit eens echt heeft kunnen schijnen/ schitteren ergens en het nooit een keer echt geweest is of ergens kans gekregen heeft.
        En dat schijnt wel zo verschrikkelijk te wringen bij haar.
        En laten we daar maar verschrikkelijk blij mee zijn, met zo’n houding.
        Dan maar hier, zal ze gedacht hebben, mij horen zullen jullie.
        Of je het nou leuk vind of niet.
        En ze blijft net zolang zeiken over wat haar allemaal dwars zit tot dat het ons neus uitkomt.
        Maar weten zullen we het.
        En daar zal nooit een einde aan komen. Er is altijd nog een laatste woord, op alles.

        Ik zei het al eerder, je moet haar verbieden jou naam of een toespeling daarop te maken.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Trees, maak voor de aardigheid eens een lijst met welke mensen jij hier nou al een aanvaring heb gehad.
        Mensen die je nog steeds regelmatig even aanhaalt in een reactie, en dat ook blijft doen.
        En dan beginnen we bij Frans. (volgens mij is dat niet de 1ste geweest)
        Ik denk dat het een hele lange lijst gaat worden.
        Ik hoop dat Bron voldoende opslag ruimte hier heeft om dat allemaal kwijt te kunnen.

        We hebben allemaal wel eens met iemand, maar daarna is dat dan ook weer afgelopen, en gaan we weer gezellig door.
        Bij jou komt daar nooit een einde aan, jij blijft doorgaan.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Beste Bert. er is weer een reactie verdwenen, als deze getolereerd wordt.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Nogmaals Bert: jullie persoonlijke fittie met z´n tweeën oplossen of er in ieder geval voor zorgen dat die niet meer hier in de comments wordt uitgevochten!

        Webmaster

        Like

      • Harry zegt:

        Geleidelijk aan begint er wat meer duidelijkheid te komen in de het gedachtepatroon van mevrouw G .
        Ze heeft een fobie van lieden die op een of andere manier revanche willen nemen op lui die ons wat hebben aangedaan .
        Schandpalen mogen niet , wraak op collaborateurs mag ook niet .

        Wat ze steeds en onophoudelijk zelf doet is proberen verbaal wraak te nemen op mensen die iets anders vinden dan zij .
        Maar dat is natuurlijk iets héél anders !

        Hoe erg is het om haren af te knippen van collaborerende vrouwen ?
        Persoonlijk vind ik dat wel het minste en softste dat je kunt doen om iemand te straffen .
        HET WAS OORLOG !
        5 Jaar ellende van de moffen ! Dagelijks opgebouwde ergernis .
        En dat van een dochter wiens vader “in het verzet gezeten heeft ” ???
        Politiek-correcte trekjes .
        Je bent toch zeker geen familie van Pechtold ?

        Je zou haast gaan denken dat je zelf de reïncarnatie van een dergelijke dame was .

        Schandpalen zijn schandelijk , daarvoor zijn ze gemaakt !
        In een eikenhouten poging om mensen tot inkeer te brengen , voor klootzakken die zó hardleers zijn dat alle andere middelen niet werken , net zoals kinderen die met een bordje om hun nek in de hoek van de klas moesten staan .
        Natuurlijk vernederend , maar opvoedkundig waarschijnlijk behulpzaam .
        Zeker in het licht van die tijd .
        De volgende keer kijk je wel uit !
        Maar als je een dusdanig dwarse natuur hebt , dat dat soort maatregelen totaal niet helpen , je wordt volwassen , maar niet wijzer , dan komt zwaarder geschut aan de orde , de schandpaal !

        En als je wenst dat -anno 2018- een stuk verdriet als Aboutaleb afgeslacht zou mogen worden door zijn eigen geloofsgenoten , de strot doorgesneden op straat , of zo ;
        en je roept dat je er tussen zou springen als men iemand letterlijk aan de schandpaal zou willen zetten ,
        dan is er toch ergens iets goed mis met je ?

        Een collaborateur is net zo erg als de vijand , en wellicht gevaarlijker .

        Uit de reactie van mevrouw G . blijkt een enorm gebrek aan zelfcontrole
        en zelfbeheersing .

        Een greep uit het repertoire van T. : “wat het toch is, dat die emotionaliteit over volksgerichten en schandpalen bij mij teweeg brengt ” ,
        “Ooit eens de revue gepasseerd blijft het bij mij haken en haken , tot het bij de eerste de beste gelegenheid opeens wéér omhoogkomt ” ‘
        “Dat vind ik verschrikkelijk en ik verdraag het , merk ik , nog minder dan ik aanvankelijk van mezelf gedacht had “,
        “zul je wel niet begrijpen” ……………………

        Nee, inderdaad, nogal lastig te begrijpen .

        Kortom ; een chronisch gebrek aan zelfkennis en zelfbeheersing, waar anderen steeds de dupe van moeten worden .
        En liefst vrouwelijke slachtoffers .
        Het niet op kunnen brengen om te slikken en iets te accepteren .
        Het onvermogen om je in andermans visie in te leven .

        Maar wél steeds een slachtoffer uitkiezen om te zieken !
        Eindeloos .
        Hoe lang is de rij inmiddels ?

        Zelf hevig teleurgesteld over het bestaan waarin haast alles mislukt ,
        maar als een ander het even niet zo positief inziet , dan wordt dat een doelwit .

        Ik kan hier nog de hele avond over doorgaan , maar besluit maar met de meest subtiele opmerking – uit de mond van mijn vriendin – die ik hierover ooit gehoord heb :
        ” tja, karakterdingetje hé ” !

        Je wilt vast niet horen wat ik daar liefst zélf over zou zeggen !

        Ik stel voor, TG , dat je nooit meer de namen noemt van degenen die het niet met jou eens zijn en dat je zelfs de letters waaruit de namen van Tistochwat, Wachteres, Henk V. , Bert G. en Harry zijn opgebouwd, nooit meer gebruikt, om irritatie te voorkomen !

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Ik was er al bang voor het niet door kwam.
        Maar het gaat allang niet meer tussen mij en Trees.
        Dat is wat mij betreft wel afgelopen.
        Tis, heeft daar nu ook mee te maken, en daarom reageer ik er op.
        Nou is het toch wel een keer leuk geweest, maar het blijft maar door gaan……….

        Geliked door 1 persoon

      • theresageissler zegt:

        Aan allen, die hier nog op gereageerd hebben:
        Spaar jullie verder de moeite;: Met mijn comment om 13.29u. heb ik alles gezegd, wat er te zeggen viel: Ik heb verder niet gereageerd, ik reageer niet en ik zál niet meer reageren, niet hierop.
        Ik heb er evenmin één van gelezen; dat leek me nl. het beste: Ik bèn er niet werkelijk op uit om hier herrie te veroorzaken, al proberen sommigen me dat in de schoenen te schuiven. Zelfs om deze éne reactie te plaatsen, ben ik razendsnel overal langs geflitst, zonder ergens ook maar een blik op te werpen. Dat is volgens mij de beste oplossing.
        In dat comment van 13.29u staat de nodige uitleg; wie wil mag voor mijn part eens dáár over nadenken, wie niet wil, kan het laten, allebei prima.
        Maar verder sluit ik me er even voor af, als julie het goed vinden; dat kan de rust alleen maar ten goede komen.

        Geliked door 1 persoon

  31. delamontagne zegt:

    Het lijkt wel of ’t “geruziën” een tweede faze ingaat.
    De 1e was een week of 2 geleden.
    Er zijn toch veel ergere dingen in de wereld om je druk over te maken dan dit soort FUTILITEITEN.
    Bij het artikel “Bericht uit Frankrijk” heb ik een stukje uit de Fr krant gezet.
    Een [Portugese] moeder die aan iedereen uit wanhoop vraagt om voor haar zoon te bidden.
    Die zoon heeft een kogel in zijn hoofd gekregen door die moslim-moordenaar-schoft uit Toulouse.
    Het was haar enige zoon die zij, financieël gezien, met moeite konden laten studeren en die nu misschien zal sterven of levenlang ongelukkig zal zijn.
    Dat zijn ergere dingen dan al dat gekissebis om niks .
    Bij de eerste onderlinge ruzies hier, hadden wij net een sterfgeval van een kennis hier in Fr.
    Een vrouw, pas 60 geworden.
    Kreeg van de ene soort kanker de andere, uiteindelijk in haar hersenen en dat is FATAAL.
    Heeft vorig jaar nog uitgebreid die 60e verjaardag gevierd, had ,t grootste plezier. Je moet ’t maar kunnen.
    Wist dat ze ging sterven.

    Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      @ delamontagne 29 maart 2018 om 00:39

      Ja, er zijn beslist ergere dingen, heer delamontagne, ik schijn een abonnement te hebben op verdriet (kanker – o.a. mijn eerste man is daaraan overleden, nichtje van 18 dat is doodgereden door een dronken vrachtwagenchauffeur, enz.) en er schijnt vooralsnog geen eind aan te komen.
      Ik vraag u vriendelijk om eens te letten op wie er hier de ‘ruzies’ begint.
      Dat zal ik nooit zijn. Ik probeer ondanks alles nog steeds overal de humor van in te zien.

      Geliked door 1 persoon

  32. Uw informant zegt:

    Je weet dan al dat-ie écht 10 jaar is…10 jaar ouder! Ik reis vaak door Oostenrijk en oud-Tirol, (trento alto-aldige in Italie). Ze zitten tegenwoordig overal. Moet je eens bij stilstaan dat hofgastein ’n kleine ski-stad is,, net als bad gastein en sport gastein. Wat hebben die nigranten daar nou te zoeken? U weet wel. Ga je een stukje verder dan zie je ze mensen lastig vallen in het centrum, in parken hangen of bij het station en pas nog zag ik ze op dure fietsen voorbijkomen die ik niet zou kunnen betalen..Ik kwam zelfs een zwarte familie tegen in Longmoos (dorpje heel hoog in de bergen). Om weer even te laten weten hoe het er mee gesteld is.

    Like

  33. Uw informant zegt:

    Lengmoos bedoelde ik, met een é. Of Longomoso in het Italiaans. Prachtige plek zoals overal in Tirol en bekend van de piramiden van Lengmoos..

    Like

  34. Daiyu-ninja zegt:

    theresageissler zegt:
    31 maart 2018 om 18:36

    Ik probeer hier geen olie meer op het vuur te gooien, dus doe jij dat liever ook niet…………………

    Dus, ik gooi olie op het vuur?!
    Nou, ik weet niet wat jij hieronder verstaat, want mijn reactie was meer dan zeer mild.
    Kijk, het is niet zo dat jij WEL iets mag zeggen over/tegen anderen, maar een ander niet over/tegen jou. Zo is het niet.
    En ja, ik had jouw reactie gelezen. Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom een zwijgplicht heb.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie