Wie zijn weer eens de dupe?

Screenshot_130

(Door: Wim van Schaik)

Nieuws duurt maar heel kort. Ook het nieuws dat het onderwijs in Nederland er niet best voor staat, duurde maar een paar dagen. Even was men verrast, verontrust of zelfs geschokt. Stel je voor; Nederland niet langer in de wereldtop! Weer iets waar we ooit trots op waren, gesloopt. Hoe heeft het zover kunnen komen? Jaar na jaar worden miljarden in het onderwijs gepompt, vooral in de zwakste scholen, en jaar na jaar daalt de kwaliteit. Al twintig jaar op rij.

Hoe komt dat toch dat we niet hoger scoren dan een mager zes minnetje? Die vraag lijkt ingewikkeld. Geloven we de meeste ‘deskundigen’, dan is de loodzware werkdruk in het onderwijs de boosdoener. Minister Arie Slob (CU) ging daar gretig in mee. Zo kon hij het probleem op het bordje van de leraren leggen. Hij stak ze zelfs nog de helpende hand toe en deed de heilloze suggestie om korter les te geven en leerlingen meer projecten te laten doen en vaker op (meestal zinloze) snuffelstages te sturen.

Voor de burger is het helemaal geen vraag waardoor het onderwijs zo achteruit gekacheld is. Ook de werkers in het onderwijs weten heus wel hoe dat komt. Maar er rust een zwaar taboe op een van de belangrijkste oorzaken van de gestage achteruitgang, en daarom durven zij niets te zeggen.

Nu is het wel zo, dat het feit dat Nederland internationaal niet goed scoort nog helemaal niet wil zeggen dat er in dit land geen goede scholen meer zijn. Het toont alleen maar aan dat er te veel scholen zijn die niet goed scoren. Basisscholen waar leerlingen na acht jaar onderwijs nauwelijks kunnen lezen, schrijven of rekenen zorgen ervoor dat het gemiddelde niveau van het onderwijs daalt. Dat daalt trouwens in alle landen met een sterke instroom van ‘vluchtelingen’. Maar het noemen van dat verband wordt gemeden als de pest. Politici willen het niet weten en burgers mogen het niet weten.

Maar we kunnen het wel weten. Thilo Sarrazin legde al in 2010 een verband tussen multiculturalisme en de ‘verdomming’ van Duitsland (‘Deutschland schafft sich ab’). Hij onderbouwde zijn stelling met een overvloed aan statistisch materiaal. Zijn onwelgevallige conclusies wekten de woede van de wegkijkers en leverde Sarazzin het bekende verwijt op dat hij bevolkingsgroepen tegen elkaar opzette. Zelf zei hij daarover: “Eerst werd ik ritueel verketterd en daarna op de mesthoop geveegd van alles wat bruin en verdacht is.”

De voorspelling van Sarazzin is door het alarm van de onderwijsinspectie alleen maar bevestigd. Ook voor ons land. Maar niemand voor de radio, op tv of in de schrijvende pers die ook maar met één woord aan het onderzoek van Sarazzin refereerde. Negatieve effecten van het grenzeloos toelaten van mensen zijn per definitie onbespreekbaar. Men keuvelt liever over diversiteit, inclusief en gelijke kansen. Dat er nog uitblinkers onder de scholen zijn, lijkt zelfs te steken. Die vermaledijde witte scholen die goed presteren!

Ouders die voor hun kind het beste willen en niet kiezen voor de school om de hoek, daar heeft de inspectie geen goed woord voor over: ‘De inspectie maakt zich zorgen over de oplopende segregatie in het onderwijs, omdat eilandvorming gevolgen kan hebben voor onderwijskansen van groepen leerlingen en voor de kwaliteit van het onderwijs’. Als ouders hun kind niet naar een school willen sturen waar ze een Marokkaans accent oplopen, hun Nederlands afleren en het hebben over ‘de meisje’, pakken zij dus  ‘groepen leerlingen’ (hoe verhullend wilt u het hebben?) onderwijskansen af. Kan het gekker?

De verloedering van het onderwijs past in een patroon dat alles heeft te maken met ‘de vreemdeling in ons midden’. Volgens Vluchtelingenwerk Nederland wonen er in totaal 200.000 tot 250.000 ‘vluchtelingen’ in ons land. Die komen uit landen als Afghanistan, Irak, Iran, Somalië en Syrië en hun aantal  groeit met tienduizenden per jaar, nog afgezien van toename door geboorten. Maar niet alleen zij drukken de kwaliteit van het onderwijs. Het aantal matig tot slecht geïntegreerde ‘nieuwe Nederlanders’ overtreft het aantal ‘vluchtelingen’ vele malen. En ook deze groep doet het niet goed in het onderwijs.

Maar bij geen van de problemen in dit land wordt ooit de link gelegd (of het moet heel zijdelings zijn) met het offer dat de autochtone bevolking moet brengen op het altaar van de multikul. De jaarlijks terugkerende en oplopende kosten die onze welkomstcultuur meebrengt, zijn onbespreekbaar. En of het nu gaat om het woningtekort, de oplopende zorgkosten, de verstopping van het wegennet, het beslag op groen dat eerder nog heilig verklaard werd, de veiligheid en leefbaarheid in steden en dorpen, de opdringerige islamisering of de toename van antisemitisme, nooit ziet men het verband met de grote veranderingen in de samenstelling van onze bevolking. Zelfs de klimaatfanatici durven geen kanttekening te maken bij de explosieve groei van de bevolking in dit toch al overbevolkte land.

En wie zijn steeds de dupe? Juist, de gewone burgers. Maar zodra zij zeggen wat zij dagelijks zien en meemaken, wordt hen verweten de onderbuik te laten spreken. Maar er is niets mis met die onderbuik. Anders dan de verweekte hersens en het aangetaste geheugen van de elite is die onderbuik nog kerngezond.

Die gewone burgers leven in de echte wereld. De kosten en lasten van ongecontroleerde ‘immigratie’ treffen hen het hardst. Zij ondervinden de gevolgen dagelijks aan den lijve. Zij vangen de klappen op. Zij wonen in wijken die verloederen. Zij moeten inschikken. Zij ervaren op elk terrein de afbraak. En nu moeten ze ook nog hun kinderen naar scholen sturen waar ze vreemdeling in eigen klas zijn, en waar het onderwijs steeds minder voorstelt. En voor hen is er – anders dan voor de elite – ook geen ontkomen aan. Zij zijn weer eens de dupe.

Door:
Wim van Schaik
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "diversiteit", "goedmenschen", "Integratie", "Nuttige idioten", "omvolking", "Verrijking", "Vluchtelingen", "Weg met ons!", achterlijkheid, Afrika, Allochtonen, Arabische wereld, asielwaanzin, Barbarisme, Censuur, cultuurrelativisme, Derde Wereld, Elite, establishment, Eurabië, gezond realisme, hersenspoeling, Hypocrisie, Illegalen, Immigratie, Indoctrinatie, Islamisering, Krankzinnigheid, landverraad, Linkse Kerk, Marxisme, meningsdictatuur, moralisme, Multiculti, Nederland, onwetendheid, Overheid, political correctness, Rotzakken, Socialisten, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

41 reacties op Wie zijn weer eens de dupe?

  1. Tistochwat zegt:

    Zouden de ‘drie prinsesjes’ (alsof het om iets lieflijks gaat) ook op een gemengde school zitten?
    Overbodige vraag, eigenlijk.

    Geliked door 3 people

  2. koddebeier zegt:

    En zo is het, maar je als veruit de meeste politici de waarheid niet onder ogen willen zien en bij hun multiculti links/christelijke/liberale prietpraat blijven, dan blijft het rotzooien in de marge !

    Geliked door 1 persoon

  3. Wakeupkitty zegt:

    Elk jaar is dit nieuws en daarom tellen diploma’s niet meer, gaan we ei of ij verwijderen net als ou of au en bestaat lager geschoold niet meer.
    Lekker je kind van school halen/laten en de wereldschool/thuisonderwijs laten volgen. Het is allang bewezen dat die kinderen slimmer zijn en de kansparels te stom om te leren zijn en nooit een baan krijgen. Een groot deel blijkt al ovetspannen te worden bij het horen van het woord “werken”. Voor de spciale contacten hoeven kinderen alvast niet naar school te gaan.

    Geliked door 1 persoon

  4. rakkertje zegt:

    Zeg nu zelf … was het vroeger niet beter ? … ik vind van wel … toen zag je zelden een vreemdeling op straat … nu krioelt het ervan … (ook in de scholen) … overal kom je ze tegen … en ze blijven maar binnenstromen … wij zijn vreemden aant worden in eigen land … 😦 …..

    Geliked door 4 people

  5. ReaGluurder zegt:

    750 miljoen wordt er uitgegeven voor jeugd met leerproblemen. De grote steden trekken aan de bel, ze vrezen dat ze te weinig krijgen, terwijl daar de meeste problematische leerlingen zijn. Dit is gewoon weer een directe investering van 750 M I L J O E N belastinggeld in de OMVOLKING! Een juf onlangs op TV; ‘Nieuwe kleuters spreken alleen maar de taal van thuis en moeten eigenlijk het nederlands nog leren als ze hier komen’!! Hier wordt alweer bijna 1 M I L J A R D in de OMVOLKING gepomt. Maar 85% van De Domme Kaaskoppen krijgt dit helemaal niet mee. GTST / Boelevaar / PulpTV / Feesten en Beesten is veel belangrijker in SufKuttenland!! Er is geen redden meer an!

    Geliked door 2 people

  6. Eigen volk eerst zegt:

    Er is niets mis met kiezen van een school voor je kinderen. In onze tijd van kleine kinderen was dit niet aan de orde. Nu zou ik een witte school kiezen en in een gebied gaan wonen met weinig multiculti. Wat wil je ook? Ze komen hier vaak ongeletterd en trekken het nivo van de klas en school naar beneden. Ik verlang zo terug naar de tijd vóór de Rutte kabinetten. De tijd voor het liegen en bedriegen en discrimineren van de eigen bevolking. Waarom wordt er nog op de VVD gestemd? Als men daarop stemt dan ben je pas ONTZETTEND STOM!

    Geliked door 2 people

  7. de Kruisvaarder zegt:

    Dr Thilo Sarrazin, voormalig lid raad van bestuur Deutsche Bundesbank en SPD lid. Vooraanstaand econoom en denker. Heeft meerdere boeken geschreven over hoe Duitsland naar de vernieling gaat door de islamisering en Europese Unie. Zeer lezenswaard.

    Geliked door 1 persoon

    • Heniusz zegt:

      Zeer juist, heb de boeken (uiteraard) gelezen, maar men wil het niet weten en niet horen. Wat voor Duitsland geldt, geldt hier net zo goed… 2x IQ 80 maakt geen Einstein.

      Geliked door 3 people

  8. Steven zegt:

    Over dat ‘gelijke kansen’ kunnen we kort wezen,….de voorrangscarrousel voor allochtonen draait op VOLLE toeren!

    Geliked door 2 people

  9. Henk Beije zegt:

    Mensen die te stom zijn om hun problemen zelf op te lossen,daar win je geen oorlog mee,en dus komen die stommelingen massaal naar Nederland,en ja,dan gaat ons land een derde wereld land worden.
    Bekijk die mensen,de vreemdelingen maar eens in hun ogen,en wat zie je dan ?
    De dommigheid straalt er van af,en wij,wij worden er gemiddeld stommer van !

    Geliked door 3 people

  10. Haksteeg Anton zegt:

    Met dank aan die oplichter Rutte en z’n D666 kornuiten.

    Geliked door 2 people

  11. delamontagne zegt:

    Laten we vooral niet vergeten dat er altijd wel iemand behulpzaam wilt zijn……..

    Geliked door 5 people

  12. Thom zegt:

    Het is eind jaren zestig misgegaan in het onderwijs. Er begon een nieuwe tijd. De t.v. kwam in opkomst. Er kwamen auto’s voor iedereen. Een telefoon was niet langer voor de zakenmensen en welgestelden. Het christelijke geloof raakte in verval. Links kwam onder Den Uil aan de macht. Er kwamen gastarbeiders en het kon niet op. Het onderwijs werd onder de PvdA (Jo Ritzen) gemoderniseerd. Iedereen moest studeren en met je handen werken werd minderwaardig.
    Toen is het onderwijs gemoderniseerd. Vroeger was een onderwijzer iemand van aanzien en met kennis. Sinds eind jaren zestig werd Jan en alleman geschikt of ongeschikt toegelaten op de kweekschool (nou PABO). het niveau van de opleidingen met schoolexamens ging hard onderuit. Het was mogelijk onderwijzer(es) te worden met (M)ULO-A zonder wiskunde-examen gedaan te hebben voor (M)ULO. deze onderwijzers die zelf amper breuken op konden tellen en waar er toen en nou velen van lesgeven leiden onze jeugd op. Bij wiskunde en rekenen zijn staartdelingen vervallen. De opleidingen stellen niks meer voor. Ook zonder de import was het niks met het onderwijs, ze hebben van het onderwijs een sociaal (mislukt) experiment gemaakt. Lees stukken van afgestudeerde academici. Ze kennen de regels van het KOFSCHIP niet eens meer. Ze weten niet waar en wanner een lange ij of korte ei te gebruiken, ze schrijven een d als het t moet zijn.
    Zonder de import was het Nederlandse onderwijs ook niks. De nieuwkomers maken het al hopeloze systeem totaal onwerkbaar.

    Geliked door 2 people

    • Heniusz zegt:

      Zeer gedegen analyse. Mammoet was al 3 stappen achteruit, maar de doodklap volgde met het “realistisch rekenen” in 1996… Kan de naam van de verantwoordelijke bewindsfiguur niet over mijn strot krijgen zonder te braken.

      Geliked door 2 people

      • delamontagne zegt:

        “realistisch rekenen”, heeft dat niet iets te maken met “geschat rekenen”?
        Zoiets als vroeger aan boord van schepen je “gegist-bestek-maken” had.
        Op 100 mile schatten de positie van je schip, maar dan alleen bij slecht weer.
        Ook meetkunde/algebra schijnt veranderingen te hebben ondergaan in het Moderne Onderwijs………………

        Geliked door 1 persoon

  13. Guardiaangel zegt:

    Dit SLOOPKABINET is nog lang niet klaar, er staan nog heel veel punten op de geheime agenda.

    Geliked door 1 persoon

  14. Jan zegt:

    Waarom socialisten hypocrieten zijn

    Rooien over de rooie omdat zwarten op hun school komen. Eeuwig de zegeningen van de multikul bejubelen die er niet zijn, iedereen deze shit opdringen, overal propageren, maar als hun shit de ventilator raakt, dan zijn de rapen gaar.
    Een mooi voorbeeld van het gedrag van polkorgekken in Upper West Side

    Geliked door 1 persoon

  15. Jan zegt:

    Toen Tineke Netelenbos met het onzalige idee aankwam zeuren dat iedereen een diploma moest hebben kon dat slechts betekenen dat men diende af te stemmen om de domste/luiste leerling wat er weer voor zorgde dat intelligentere onderpresteren.

    Vroeger moest je multiple choice zonder woordenboek maken, nu mag je een woordenboek gebruiken. Niet dat de cijfers beter zijn, want de herkansingen die ik nakeek waren zo slechter de de eerste. Dat die lamstralen, want dat zijn de herkansers ergens voor moeten werken gaat er niet in. Denken dat zij alles kunnen opzoeken maar vergeten dat een zin uit meer dan 1 woord bestaat en dus ontgaat hen wat er in de zin staat.
    Hoe meer mag worden opgezocht, hoe dommer de leerling die van school komt.
    Geschiedenisonderwijs is een goed voorbeeld. Alles in perioden, geen samenhang meer en dus ziet de leerling ook geen verbanden. Stemmen misschien ook daarom steeds weer op domlinks

    Het schoolgaande volk leest niet meer. Te lui voor, niets anders. 2 boeken moet 5VWO lezen, maar 1 maand voor het proefwerk hebben een fiks aantal het nog niet eens aangeschaft. Wordt makkelijk nakijken als het proefwerk gemaakt moet worden. Jammeren dat ‘al zoveel’ voor Nederlands gelezen moet worden (13 boeken) en dan te weten dat er leerlingen zijn die met Bredero komen aanzetten en een werkje van 60 bladzijden, wat je in een ochtend hebt gelezen en samengevat. Maar ja, vrijdagavond naar de disco, op zaterdagochtend ‘moet’ je voetballen of paardrijden, ’s middags paardrijden of hockey, ’s avonds naar de soos en op zondag moet je uitslapen, ‘dus meester, u ziet ik heb echt geen tijd’.

    Geliked door 1 persoon

  16. fleckie zegt:

    DE. ACHTERUITGANG. van. ‘ KENNIS’. ( hebben van).

    Like

  17. BM Fidel zegt:

    Ik las ooit een artikel over lager onderwijs in Finland, het beste van Europa. De onderwijzers daar (vrijwel allemaal mannen) zijn hoog opgeleid, genieten groot maatschappelijk aanzien, worden zeer goed betaald en de kinderen gaan er pas op hun zevende naar school.
    Ik las ook de commentaren van Nederlandse onderwijzers: “Zie je wel, als we meer salaris krijgen wordt het onderwijs vanzelf beter.” Over academische opleiding of het feit dat het onderwijs pas op zevenjarige leeftijd begint werd niet gesproken.
    Conclusie: als je zelfs te dom bent om je eigen naam te schrijven of tot tien te tellen kun je altijd nog onderwijzeres worden.

    Like

  18. Eigen volk eerst zegt:

    De slimme hoog opgeleide Afrikanen gaan naar Amerika…. de ongeletterde en analfabete Afrikanen komen naar Europa… Waarom? Omdat hier de grenzen openstaan en in Amerika niet. Omdat ze hier voor de rest van hun leven onderhouden worden. Werken hoeft niet. Zich aanpassen hoeft niet. Integreren hoeft niet. Dus nu niet meer jammeren dat het onderwijs hier zo slecht is. Deze overheid (EN DE LINKSE HUFTERS) KIEST ER VOOR, ten koste van onze kinderen.

    Like

  19. Jules Vismale zegt:

    Dat zelfs talloze leraren en leraressen zo geweldig goed zijn in het (zelf)verloochenen van anderen en zichzelf bewijst het volgende artikel:

    Weg-met-onze-taal-schooljuf, Kristien Hemmerechts, vindt namelijk dat kinderen “juiste toepassing van de dt-regel” niet meer hoeven te leren

    Het is treurig gesteld met het taalonderwijs als zelfs schooljuffen al gaan pleiten voor het opheffen van fundamentele taalregels, zoals de dt-regels die de spelling van werkwoorden regelt in de tegenwoordige tijd en als voltooide deelwoord. Leerkracht Kristien Hemmerechts (wat heeft dat mens trouwens , bij de plek waar ze haar onzalige ideeën linkse verkondigde, toch een lelijk smoelwerk alsof ze kilo’s drugs heeft gebruikt!) fantaseert al openlijk: “Over pakweg tien à twintig jaar is de dt-regel compleet verdwenen!”

    Als we het hebben over de teloorgang van de kwaliteit onderwijs, gaat het heel vaak niet eens over wat er in de schoolboeken staat. Het is doorgaans ook gewoon de houding van de juffen en meesters zelf maar ook door de rampzalige Mammoetwet, ongeveer 50 jaar geleden, waarin het onderwijs door het gehate links bijna tot de grond toe werd afgebroken!
    Ooit waren het strenge en respectabele figuren, tegenwoordig willen ‘juffies’ vooral de vriendjes en vriendinnetjes van de kindertjes worden (decennia’s lang werden de leraren of leraressen geen meester of juffrouw meer genoemd maar gewoon bij hun voornaam of getutoyeerd waardoor ze hun eigen autoriteit compleet om zeep hielpen en beslist NIET in hun eigen belang!) – of zo lijkt het althans.

    Het ergste aan die mentaliteit is wel de houding tegenover de stof die ze onze kinderen zouden moeten bijbrengen en het is er één van volstrekte minachting. Zoals bijvoorbeeld tegenover de Nederlandse taal, één van de belangrijkste peilers (links denkt nog steeds dat kinderen zichzelf wel kunnen opvoeden en zichzelf alles leren door middel van computers, iPads , smartfones, tablets etc.) onder onze gemeenschappelijke cultuur. Ach, die d’tjes en die t’tjes, die mag je straks ook gewoon zetten hoe je maar wil hoor! Wat maakt het ook uit? Ik wordt, jij hoord, jullie hebben gepraad. Alles kan dus in Nederland en Vlaanderen hoewel het onderwijs daar nog altijd stukken beter is!

    En nee, dat is allemaal geen parodie. Schooljuffen die feitelijk hun achterste afvegen aan onze spellingsregels verdedigen die afschuwelijke onzin zelfs luid en duidelijk in tv-programma’s. Zoals Kristien Hemmerechts afgelopen weekend:

    “De schrijfster haalt daarbij het voorbeeld van de dt-regels aan. ‘Vroeger was het dictee enorm belangrijk, maar nu heeft elke computer een spellingscheck. In alle eerlijkheid, ik denk dat de dt-regel gaat verdwijnen. Ik heb nu al studenten die systematisch d schrijven: hij antwoord (sic) met een d. Ik denk dat heel veel dingen die wij nu nog altijd heel belangrijk vinden over pakweg tien à twintig jaar compleet verdwenen zijn.’”

    Dit soort mensen zijn in werkelijkheid GEEN onderwijzers, maar propagandisten van de alles-moet-kunnen-doe-lekker-gek-mentaliteit. Ze denken dat ze ultra-ruimdenkend zijn (hebben ze anders zelf eveneens als kind zo “les” op hun scholen gehad), maar het enige wat ze doen is de orde en regelmaat die we zorgvuldig over de eeuwen heen hebben opgebouwd, onbezonnen weer bij het grofvuil te zetten.
    De consequenties van die roekeloosheid gaan we (daar had professor Bob Smalhout al jaren voor gewaarschuwd in zijn columns in de Telegraaf en heeft iets soortgelijks met zijn dochter meegemaakt daar hij zelf ook een leraar was) nog wel merken in de aankomende decennia. Hemmerechts en haar ideologiegenoten in het onderwijs spelen met vuur waar ze uiteindelijk op de blaren zullen moeten zitten!.

    Like

Plaats een reactie