Wat complotdenkers tot complotdenkers maakt!

Screenshot_53

(Door: “bozeoudeman”)

Eindelijk is ze gevonden, de lang gezochte definitie over wat complotdenkers nu eenmaal precies voor mensen zijn. Complotdenkers hebben volgens mevrouw Slob, filosoof en columnist bij de Volkskrant, een eigenschap gemeen: ze kunnen niet omgaan met onvolmaaktheid. De afwezigheid van een verklaring voor een gebeurtenis is voor hen onverdraaglijk.

Oh, dank u mevrouw Slob, nu weet ik eindelijk dat ik dus eigenlijk een heel religieus iemand ben, die zoekt naar totale en volledige volmaaktheid in deze wereld. Nu begrijp ik waarom ik boos ben in een wereld die verre van volmaakt is. Nu weet ik dat ik als rechtse zak eigenlijk heel erg links ben, echt links, niet dat nep-links als bijvoorbeeld de Marijnissen-dynastie.

Ik ben een zoeker naar volmaaktheid, die ik natuurlijk niet kan vinden in een wereld die wordt geterroriseerd door onvolmaakte figuren als Merkel, die enkel op eigen heil uit zijn en daarmee aan één stuk door de al door haar geschapen bergen onvolmaaktheid nog onvolmaakter laat worden met haar hang naar vernietiging van volmaaktheid door hersenloos anarchisme.

Hoe dan ook, ik ben u zeer erkentelijk dat ik nu eindelijk weet wat en wie ik ben, een zoeker naar het volmaakte, dus niet die nazi waarvoor ik eerst werd uitgemaakt, omdat ik het met types als u, en veel hypocriete leugenaars, niet eens ben.

Ook ben ik dus geen fascist, geen racist, geen ongeletterde randdebiel, geen emotie arme barbaar, geen domme bange idioot, geen laaggeschoolde verstandelijk achtergeblevene, geen intellectueel gestoorde minkukel, maar enkel een zoeker naar het volmaakte! Dank mevrouw Slob, wat heb ik gelachen. Op naar de volgende, die met weer een nieuwe poging tracht mij onderuit te halen.

Door:
“bozeoudeman”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

15 reacties op Wat complotdenkers tot complotdenkers maakt!

  1. Elisah zegt:

    Over complot gesproken

    Geliked door 1 persoon

  2. Statler & Waldorf zegt:

    “Ze kunnen niet omgaan met onvolmaaktheid.”

    En laat dat nu exact de volksziekte zijn waaraan mevrouw Slob zelf lijdt.

    Cognitieve dissonantie.
    (ontkennen van de werkelijkheid omdat deze niet bij je wereldbeeld past)

    Geliked door 4 people

  3. hslot4 zegt:

    Lees jij die krant joh ? ik nam je voorheen serieus maar na dit te weten looooooolllll.
    De VolksverraderKrant nooit van mn hele fucking leven dat vod is maar voor een beperkt aantal dingen goed .
    Pleepapier de kattenbak de kanarie kooi of de BBQ waarbij ik de laatste optie nog een van de betere vind speklapjes en bier yummie
    Moet je alleen niet bij een moskee in de buurt wonen want dan wordt je preventief geruimd en sta je voor het gerecht https://images4.persgroep.net/rcs/SXCfQU5hTU3qmtZg8kC9t7h6ypw/diocontent/105182777/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

    Like

  4. paulzwueste zegt:

    Leuk en aardig “Boze Oude man”….
    Maar complotdenkers zijn wel degelijk mensen die een complot hebben ontdekt waarover zij nadenken.
    Dat, op zich is héél waardevol.
    Dus wat die mevrouw Slob nu weer heeft vastgesteld moet u gewoon “op uw laars lappen”.
    Zo gebeurde dat vroeger.
    De mensen vroeger lapten dit soort idiote onzin op hun laars, en als ze dan zo op de markt liepen en iemand zei: “Hé wat heb jij nu op je laars…?
    Antwoordde de ander: “Ach dat is ’n gedeelte van die mevrouw Slob.”
    Ik heb haar achterhoofd… wat heb jij?

    De ander: Ik heb haar edele delen, ik zal ze op ’n zacht vuurtje stoven en dan aan aan de kat te vreten geven.”

    Geliked door 1 persoon

  5. guusvelraeds zegt:

    Ha eindelijk!

    Nu weet ik waarom ik altijd netjes mijn rekeningen betaal.

    Waarom ik bij instappen in de trein netjes op mijn beurt wacht.

    Waarom ik pas bij donker mijn afval netjes gescheiden aan straat zet.

    Waarom ik (ook al ben ik 68) opsta als iemand met een rollator komt aanzeulen.

    Waarom ik een muntje uitleen dat ik niet terug krijg voor een winkelkarretje.

    Waarom de stoep wekelijks en zover als nodig netjes bij veeg.

    Waarom ik tijdens mijn arbeidzame leven nauwelijks ziek thuis ben geweest.

    Waarom ik niet ben gescheiden.

    Kortom ik streef naar een volmaakte wereld en meteen wordt duidelijk waarom ik de massa deze kant opkomende in het wilde weg neukende negers liever in Afrika zie. Ik hou niet van de chaos, de rotzooi en de etnische spanningen die gelijktijdig gratis en voor niets door hun meegebracht worden.

    Eigenlijk ben ik misschien wel heel normaal.

    Geliked door 5 people

    • Taljaard zegt:

      @guus
      Maar u weet toch dat zulk gedrag in linkse ogen KLEINBURGERLIJK is?
      En ook nog eens ”wit” en genormeerd christelijk.
      Daar willen ze vanaf.
      Want beschaving en zin voor orde en harmonie is conservatisme. En dat staat hun revolutionaire en utopisch-romantische droombeelden in de weg.

      Geliked door 1 persoon

  6. Williaan zegt:

    Ha ha bozeoudeman, Merkel is slecht een marionet van het geheime wereld gebeuren met aan hooft de paus die samen heult met George Soros en de Bilderbergklik, met als gewaardeerd lid Vladimir Poetin om de boel te destabiliseren en dat om de wereldmacht USA onderuit te halen. Pracht complot niet waar en niemand die dat in de gaten heeft, of zou het toch een fake kunnen zijn?

    Geliked door 1 persoon

  7. Henk der Niederlander zegt:

    Jammer dat Slob hier waarschijnlijk niet komt lezen Boze ouwe man.
    Had ze mischien antwoord kunnen geven op uw boos artikel.

    Like

  8. Qvic zegt:

    De bewering van deze mevrouw Slob geeft meer aan dat zij niet logies zelf kan nadenken, daar lijden alle linksdenkende mensen aan. Daar is zij waarschijnlijk ook er één van, die mensen begrijpen vele dingen niet wat heel logies verklaarbaar is. De zogenaamde complottheorie denkers zijn vaak realisten die verbanden kunnen zien in de gebeurtenissen op de wereld en wat de oorzaken daarvan zijn. Dat begrijpt niet iedereen en daarom worden deze mensen weggezet door de niet begrijpende mensen, als complotdenkers. Zodat de niet begrijpende mensen zich zelf niet dom hoeven te voelen, dat zij dat niet kunnen begrijpen. Maar vaak hebben de complotdenkers het wel bij het rechte eind met hun beweringen en dat wordt door de reguliere media maar al te vaak met knarsende tanden en/of met mondjes maat toch toegegeven, als zij er niet meer omheen kunnen. De reguliere media zijn koning als het op verdraaien van de waarheden en/of halve waarheden verkondigen komt, maar meestal liegen zij keihard en kramen zij totale onzin uit en dat alles verkopen zij als nieuws van de dag. Dat wordt in de volksmond gewoon propaganda genoemd.

    Like

  9. Taljaard zegt:

    LOL! 🙂

    Like

  10. Edwin Vissers zegt:

    Jezus was bij uitstek een complot denker ,en hij overwon .

    Like

  11. bozeoudeman zegt:

    Ik boos? Neuh ik heb me slap gelachen toen ik het las. En ja ik lees van alles, know your enemy.
    Als je de hele tekst leest slaat het ook op Rutte en aanhang omdat zij blijkbaar niet kunnen accepteren dat de MH17 gewoon pure pech had door boven oorlogsgebed een stukje te willen afsnijden op het verkeerde moment. Nee, het was een complot waar Poetin achter zat, want er zat een senator van de PvdA in het toestel.

    Geliked door 1 persoon

  12. bozeoudeman zegt:

    oorlogsgebied bedoel ik

    Like

  13. bigljohn zegt:

    Mevrouw is filosoof, en weet nog steeds niet van de hoed en de rand. Probeert de lezers van de Volkskrant met haar oenige domheid te brainwashen. In vroeger jaren stonden in alle kranten de feiten, en geen gezever en verheerlijking van het linkse gedachtengoed. Vandaag de dag krijgen de lezers van een krant een soort van linkse Staatskrant te lezen, een soort van Pravda. Kapitalistische landen die het Marxisme omarmen en een warm hart toedragen aan massa immigratie van moslims. Diegenen die de waarheid verkondigen worden gebrandmerkt als haatzaaiers en racisten. Waar is toch die goede oude tijd gebleven toen de mensen nog normaal waren….

    Like

Plaats een reactie