UWV zo lek als een mandje: gegevens van 400.000 personen geroofd door criminelen

Screenshot_105

(Door: Teunis Dokter)

Nou lekker dan! Bij het UWV gaat het keer op keer niet goed met hun ICT-diensten en systemen. Dit keer werden meer dan 400.000 cv’s van personen geroofd uit de databank van het UWV! Onbevoegden kregen toegang tot een ‘werkgever account’ en stripten vervolgens alle gegevens. 

Gegevens die mensen ‘verplicht’ moeten afstaan omdat zij anders geen uitkering ontvangen! En de uitkeringen worden meestal betaald door jezelf. Zoals bijvoorbeeld de WW-uitkering, die is gebaseerd op het aantal jaren dat je hebt gewerkt. Hiervoor draag je iedereen maand een bedrag af bij de ‘Sociale Verzekeringsbank’ (SVB). Als je dan werkloos wordt moet je een account aanmaken bij het UWV om het geld waar je jaren voor hebt gewerkt te mogen ontvangen.

Lees verder>>>
(h/t: “Lucky”)
DDS

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", Bananenrepubliek Nederland, Krankzinnigheid, Overheid. Bookmark de permalink .

3 reacties op UWV zo lek als een mandje: gegevens van 400.000 personen geroofd door criminelen

  1. Henk der Niederlánder zegt:

    De overheid geeft miljarden uit aan totaal incompetente bedrijven die hun software moeten schrijven.
    Besteed dat uit aan bedrijven die echt capabel zijn om zo iets op te zetten en het maakt niet uit of ze uit koekoekstan komen maar stel ze verantwoordelijk voor geleden schade en laat dat ook contractueel vast leggen.
    Overigens hoeft dit soort programmatuur niet per se onder windows te draaien.

    Like

  2. Piet Snot zegt:

    Ik heb daar nog steeds geen account, ondanks dat ik daar alweer 20 jaar op de lijst sta.
    Dus het kan wel. Ik krijg dan ook alles keurig op papier aangeleverd.
    Maar 20 jaar geleden bestond al die computer poppenkast nog niet bij het UWV.
    Het is mij ook nooit gevraagd en ik ben het ook nooit van plan, net zo als dat ik geen Digit heb.
    Ik vertrouw niets wat ergens opgeslagen wordt.
    Tot op heden kom ik er nog steeds goed mee weg, maar voor hoe lang nog.

    Like

  3. Richard zegt:

    UWV staat toch voor: U Wordt Vernederd.

    Like

Plaats een reactie