Tommy Hilfiger wil met hoofddoek de islamitische markt veroveren

Screenshot_88

(Vertaling: E.J. Bron)

Het Amerikaanse merk “Tommy Hilfiger” wil met een speciaal daarvoor ontworpen hidjab (hoofddoek) instappen in de Ethno-Marketing. Men zou willen werven voor “intercultureel begrip”, verklaarde de onderneming in nadrukkelijk “internationaal ingestelde” reclametaal.

Blick Oostenrijk

De “hidjabistas”, dat zijn moslima´s die zichzelf nadrukkelijk modern en sterk geschminkt, mar versluierd, presenteren, zouden hier al over jubelen.

Hilfiger hoopt bij de start van de reclamecampagne op “influencers” uit de “hidjabista”-scene, zoals Farrah Mousha en Khaoula Boumeshouli.  De doek is versierd met het embleem van het label. Bovendien zou de vierkante vorm bijzonder geschikt zijn om de hals, het hoofd en het haar te verhullen.

Ethno-Marketing: dingen naar de gunst van niet-westerse consumenten

Dat de islam de snelst groeiende “religie” in de wereld is, blijft ook niet verborgen voor de mode-industrie. Daarom bestaan er al geruime tijd inspanningen om ook de islamitische markt te veroveren.

Dat is voor westelijke modefirma´s, die juist in de islamitische wereld op grond van de vrijheden die de vrouwen in de westelijke mode worden toegedacht worden afgewezen, helemaal niet zo eenvoudig.

Om gebruik te kunnen maken van het economische voordeel van de exploderende groepen niet-westelijke consumenten, breiden grote westelijke concerns hun marketingconcepten in toenemende mate in de zin van een “Ethno-Marketing” uit. Zo willen de firma´s vooral de rijke, Arabische markt veroveren.

Met de hoofddoek op de catwalk

Met modellen zoals Halima Aden en Mariah Idrissi lukte het de modewereld al om de hoofddoek op de catwalk te vestigen. Aden was in 2017 de eerste vrouw, die bij de verkiezing tot Miss Minnesota in hoofddoek en bikini optrad. Het internationale modellenbureau IMG rook de grote kans voor de Ethno-Marketing en sloot daarna een contract af met Halima Aden.

Feministes tegen hoofddoekmode

Al in 2016 brachten Chanel en Dolce & Gabbana “hidjab”-collecties op de markt. Die leidden echter tot boze reacties op reclames met versluierde vrouwen. Ook in 2017, toen Nike een sporthoofddoek uitbracht, regende het kritiek van de kant van de consumenten.

Ook feministes bekritiseren de nieuwe Ethno-Marketing met de moslims. Zij vinden dat een moderne islam het zonder hoofddoek zou moeten stellen.

Inge Bell van de vrouwenrechtenorganisatie “Terre des Femmes” ziet in deze pogingen om de hoofddoek te vestigen een klap in het gezicht voor de vele vrouwen die zichzelf van de onderdrukkende “hidjab” willen bevrijden.

Ze zei tegenover de “Welt”: “Een islamitische hoofddoek mag niet als modeaccessoire verheerlijkt worden, want dat is hij niet.”

Bron:
www.wochenblick.at

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", "Religie van de vrede", "Weg met ons!", belangenverstrengeling, cultuurrelativisme, Dhimmitude, Feministes, gezond realisme, Graaien, Hypocrisie, Islam, islam-collaboratie, islamappeasement, Islamisering, islamitische ideologie, islamofascisme, Islamofilie, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, Linkse Kerk, Mensenrechten, Moslims, Naïviteit, nieuw fascisme, onwetendheid, propaganda, Rotzakken, tolerantie/intolerantie, verloedering, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

12 reacties op Tommy Hilfiger wil met hoofddoek de islamitische markt veroveren

  1. jack black zegt:

    Daarom bestaan er al geruime tijd inspanningen om ook de islamitische markt te veroveren ?
    Daarom bestaan spanningen omdat de Islam de wereld verovert moet het heten vuile gore
    hilfinger smeerlap !

    Geliked door 1 persoon

  2. antiislamnu zegt:

    De kleding van Tommy is al jarenlang niets bijzonders prijs kwaliteit verhouding is om te huilen echte rotzooi.
    Dus ja ik denk dat het merk Tommy prima geschikt is om kopvode van te maken.

    Like

  3. Gienekehado zegt:

    In ‘Met het oog op morgen’ zat een voormalig medewerkster van Justitie die een boek over haar voormalige baan als mediator en een onderzoek naar agressie (oa. op de werkvloer) in NL heeft geschreven. De titel van het boek luidt; ‘Je moet je bek houden!’. De titel alleen al is een afspiegeling van de situatie in NL. Het blijkt dat in NL de agressie dubbel zo erg is als in landen als Italië, Zwitserland etc. en dat er zo ongeveer 3 miljoen OPGEFOKTE NL’ers zijn die er op los (kunnen) slaan. Uit onderzoek blijkt ook dat veel incidenten (oa. op scholen) ‘onder de pet’ worden gehouden uit vrees voor nog erger. In het Journaal zei een mevrouw dat er bij haar in de buurt (Amsterdam) veel incidenten zijn die zij niet terug ziet in de media. We wisten het al, het is VEEL ERGER dan ons wordt VOORGELOGEN!! Op de MSM-site zie je nu al 4 incidenten van de afgelopen 24 uur. RUTTElandje = KUTTELANDJE!!

    Like

  4. Julia zegt:

    Wat een stuk onderkruipsel. Wie wil überhaupt nog iets met de naam Tommy Hilfiger aanschaffen of zelfs nog dragen. Onbegrijpelijk dat dergelijke idioten buiten en knikken voor de Islam. Wat mij betreft mag hij zijn biezen pakken en vertrekken naar een Arabisch land waar hij misschien kans heeft wat meer liefhebbers voor zijn hoofddoeken geïnteresseerd zijn. Nu nog wachten op nog meer doorgeslagen ontwerpers die f massaal mondkapjes gaan ontwerpen (helaas zijn zijn er inmiddels al meer dan genoeg van deze doorgeslagen mode idioten). Men moet toch wat doen om een achterhaald merk onder de aandacht te brengen.

    Like

  5. J. C. Th. Köhler zegt:

    “Zij vinden dat een moderne islam het zonder hoofddoek zou moeten stellen.”

    Wij vinden dat een moderne wereld het zonder islam zou moeten stellen.

    j.c.th.fuqqemol@ziggo.nl

    Like

  6. Marijke zegt:

    Nike was al langer bezig deze markt te veroveren. Ze doen maar. Ik koop het niet.

    Like

  7. koddebeier zegt:

    Boycot “Tommy Hilfiger” !!!!

    Like

  8. Gienekehado zegt:

    Ondertussen in Noord-Libanon. Probeert Turkije invloed in Noord-Libanon te krijgen? Turken zijn over het algemeen Soennieten, terwijl Hezbollah vooral uit Sjiieten bestaat. Erdo is flink in de weer; in Libië, Libanon, op zoek naar gasvelden in Griekse wateren, Syrië…
    https://www.jpost.com/middle-east/is-turkey-moving-into-northern-lebanon-640226

    Like

  9. Har Depik zegt:

    Maar goed als er steeds meer moslima’s komen met een hoop centjes te besteden waarom niet?

    Like

Plaats een reactie