NPO: 10x betrapt op verspreiding van desinformatie

(Door: Marit Nubé)

De NPO hoort betrouwbare nieuwsvoorziening en -duiding te leveren, maar dit gaat in de praktijk niet altijd goed. Al meermaals zijn gerenommeerde programma’s als NOS-journaal, Nieuwsuur, Zembla, EenVandaag en Khalid & Sophie betrapt op aantoonbare onwaarheden. Klimaat, migratie, D66, rechtse politici, Israël, de afkomst van criminelen – bij veel thema’s is de NPO wel eens de mist in gegaan. Soms werd er achteraf een rectificatie aangeboden, maar vaak ook niet. Ontdek het hier!

Jaarlijks gaat er € 1 miljard aan belastinggeld naar de publieke omroep. Volgens de Mediawet heeft de NPO als doel om Nederland te voorzien van waarheidsgetrouwe programma’s en nieuwsduiding te leveren. Maar dit gaat soms helemaal fout. Zo zijn meerdere gerenommeerde programma’s al eens betrapt op een aantoonbare onjuistheid.

Lees verder>>>

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

9 reacties op NPO: 10x betrapt op verspreiding van desinformatie

  1. Marijke zegt:

    Ah zo ben ik van plan rtl nieuws aan te pakken. Duidelijk niet objectief wat isral aangaat. We hebben recht op het eerlijke verhaal.

    Like

  2. Marijke zegt:

    Nos is altijd al anti Israel geweest. Kopt altijd met Israël vuurt raketten af op gaza waarna er ergens inderin het artikel wordt vermeld dat het een reactie is op raketten vanuit gaza. Reacties daarover werden altijd verwijderd.

    Geliked door 3 people

  3. bobzelf zegt:

    WHAHAHAHA 10 X

    NOU SINDS 2014 DE MAIDAN WEL 10.000 KEER HOOR

    OOM BOB THE WITNESS

    Like

  4. ronjaspers zegt:

    De MSM liegt al ongeveer een jaar of 25,ze hebben geen “journalisten” meer maar omgekochte politiek extreem linkse activisten.En niet alleen in nederland,maar in veel westerse landen.

    Like

  5. Svalbard zegt:

    Voor berichtgeving over Israël zijn zowel de nieuwsuitzendingen van NOS als RTL4 onbetrouwbaar. Ik heb deze omroepen al meer dan eens op leugens betrapt. Ik moet de NOS wel nageven, dat als je ze op foute berichtgeving van hun kant wijst, ze tenminste nog het fatsoen hebben om inhoudelijk op je reactie te reageren. Ook al was ik het niet eens met hun standpunt, ze antwoorden tenminste.
    Van een veel lager kaliber is de reactie van RTL4.
    Nu al ruim 12 jaar geleden, betrapte ik RTL4 van een grove leugen in hun nieuwsuitzending van half acht s’avonds.
    Ik kreeg vrij snel, de volgende dag een mailtje van de redactie, waarin ik bedankt werd voor mijn rectie, en dat men mij binnen enkele werkdagen een inhoudelijke reactie zou sturen.
    Die is tot op heden nooit gekomen.
    Ik denk te weten waarom, het is pure lafheid.
    Want ik heb RTL4 op hun leugen gewezen, en een uitgebreide uiteenzetting gegeven, waarin ik ze voorzien heb van vele feiten, waar ze onmogelojk iets tegen konden inbrengen. Het zijn lafaards, en dan zeg ik het nog netjes!

    Like

  6. Ravian zegt:

    In het verleden beperkte de NOS zich nog tot verdraaien, insinueren, en het gewoon niet benoemen van voor ‘links’ ongevallige feiten, maar sinds een aantal jaren hebben ze alle pretentie laten varen, en wordt er gewoon met grote regelmaat vierkant gelogen.
    Deze malafide (onvrijwillig) door de burgers gefinancierde linkse propaganda organisatie had al lang opgeheven moeten zijn, en de er werkende propagandisten hadden al lang voor een tribunaal moeten verschijnen, aangeklaagd voor liegen en bedriegen, oftewel gewoon volks en landverraad.

    Geliked door 1 persoon

  7. Henri zegt:

    “”Soms werd er achteraf een rectificatie aangeboden, maar vaak ook niet.”” Ik zou zeggen: “”In de meeste gevallen niet.”” Kijk naar de vrijwel dagelijkse klimaatdreigementen door de inmiddels (gelukkig) vertrokken Gerrit Hiemstra. Elke, letterlijk élke overstroming, aardverschuiving of wateroverlast ter wereld vergrootte deze man uit tot klimaat- en dus levensbedreigende proporties, elk temperatuur record vergrootte hij uit tot de opmaat naar een extreme zeespiegelstijging. Dit was door NOS-NPO goedgekeurde agitprop, en dit is maar één voorbeeld. Maar al die toksjoo’s staan er bol van.

    Van Drimmelen/Publyon (o.a. verantwoordelijk voor de parachutering van Kaag in de NLse politiek enkele jaren geleden) heeft NPO-NOS sedert ca 2005 op alle strategische posten volgeplempt met d666 puppets. Joseph Goebbels had het in zijn tijd niet effectiever kunnen doen.

    Geliked door 3 people

Plaats een reactie