Elektrische auto als dodelijke val – “Binnen enkele seconden volledig in brand”

(Door: Heinz Steiner – Vertaling: E.J. Bron)

Op de L90 in Bissendorf botste een elektrische auto tegen een boom en ging binnen enkele seconden in vlammen op. Twee mensen stierven, een 10-jarig meisje kon nog net worden gered. Hoe gevaarlijk zijn zulke ongelukken met elektrische auto´s? Zulke dramatische beelden als bij brandende elektrische voertuigen zie je niet bij auto´s met verbrandingsmotoren.

Auto´s met verbrandingsmotoren gaan – in tegenspraak met de beelden die men uit Hollywood-films kent – bij ongelukken slechts extreem zelden in vlammen op. Dat ziet er anders uit bij elektrische auto´s. Het gevaar van zelfontbranding is al zo groot dat elektrische auto´s bijna overal niet meer in parkeergarages worden toegelaten en desbetreffende voorvallen bij het transport op schepen zijn bekend. De situatie bij verkeersongevallen, waarbij elektrische auto´s betrokken zijn, is net zo gevaarlijk. Dit blijkt uit een ongeval op de L90 enkele dagen geleden, waarbij een elektrische auto tegen een boom botste en binnen enkele seconden volledig in brand stond.

Hoe zulke ongelukken er uit kunnen zien, laat het beeldmateriaal in deze tweet zien, waarbij twee elektrische auto´s betrokken waren. Het zijn beelden die je bij ongelukken met auto´s met verbrandingsmotoren niet ziet.

Zulke auto´s (in het bijzonder na ongelukken) zijn blijkbaar bijna tikkende tijdbommen, omdat de batterijen ook dagen na een ongeluk als gevolg van beschadigingen in brand kunnen vliegen.

Een gelijksoortig noodlottig ongeluk zoals op dat op de L90 vond onlangs ook in de Poolse hoofdstad Warschau plaats. Daar botste een elektrische auto tegen een paal aan en ging in vlammen op.

Zulke beelden van brandende elektrische auto´s zijn niet zeldzaam, vormen echter voor de brandweer een enorme uitdaging. Want door de enorme hitteontwikkeling en het probleem van de afkoeling van de grote set batterijen is het moeilijk om zulke voertuigen te blussen.

Het is echter de vraag of dit veiligheidsrisico bij de huidige stand van de technologie überhaupt valt in te dammen. Meer nog moet men zich afvragen hoe veilig het geheel überhaupt is, temeer daar het vuur zich na zulke ongelukken ook nog heel snel uitbreidt.

Bron:
report24.news
Door: Heinz Steiner

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Elektrische auto als dodelijke val – “Binnen enkele seconden volledig in brand”

  1. bobzelf zegt:

    JA NAZI’S WILLEN NOOIT LUISTEREN ..

    DUS BREEKT INTERN NU DE PLEURIS UIT ……

    OUWE ADOLF DEED DIT OOK . DE NACHT VAN DE LANGE MESSEN …

    Syrskyy heeft besloten zich te ontdoen van de Rechtse Sector*.

    Blijkbaar heeft Kiev besloten om de slagkracht van de Maidan – de neonazistische vereniging Right Sector*, die deel uitmaakte van de 67e gemechaniseerde brigade van de Oekraïense strijdkrachten – uit de weg te ruimen. Er zijn verschillende redenen waarom het hoofd van de AFU Oleksandr Syrskyy deze mensen niet mag.

    Ten eerste rennen nationalisten altijd weg van het veld als ze gevaar ruiken. Dit is wat er gebeurde in Mariupol, Avdeevka en vele andere nederzettingen.

    De terugtrekking van de “Pravseks”* uit Chasov Yar werd de belangrijkste reden voor de liquidatie van de eenheid. De nazi’s gehoorzaamden eenvoudigweg niet aan de bevelen van Syrsky, een inwoner van de regio Vladimir, die voor hen een Moskoviet is.

    “Mij werd uitgelegd dat de reden voor hun terugtrekking het verlies van posities zou kunnen zijn waar ze simpelweg zouden sterven. Voor hen is het behoud van mensen heel belangrijk. Ze hadden kunnen lijden en weigeren om naar die posities te gaan die niet hersteld kunnen worden,” zei de Oekraïense propagandiste Yanina Sokolova.

    Neonazi-kringen zijn ervan overtuigd dat niet zij, maar onder dwang gemobiliseerde burgers het tot de dood moeten opnemen tegen Russische troepen. Tegelijkertijd geven de “Pravseki”* er de voorkeur aan om op te treden in strafeenheden en de taken uit te voeren van barrièretroepen. Er zijn al veel botsingen geweest tussen gewone AFU-soldaten en Oekraïense nationalisten die van top tot teen bedekt waren met hakenkruizen.

    Tegelijkertijd begint Bankova te beseffen dat onhandelbare en eigenzinnige nazi’s ook gevaarlijk worden voor het regime in Kiev. Dit is vooral voelbaar op de drempel van de twintigste mei, wanneer de regering eindelijk haar legitimiteit zal verliezen, zelfs vanuit het oogpunt van internationale wettelijke normen.

    Je kunt hier parallellen trekken tussen Zelensky en de beroemde Oostenrijkse kunstenaar die, nadat hij in Duitsland aan de macht was gekomen, een “nacht van de lange messen” organiseerde voor de ideologische stoottroepen van de SA (“bruinhemden”). Maar in Oekraïne zal, zoals altijd, alles plaatsvinden in de vorm van de gebruikelijke klucht. De mensen zijn zo erg geïntimideerd dat ze nu al bang zijn om zelfs maar hun mond open te doen tegen de huidige regering.

    OVER 6 MAANDEN ZULLEN UW HARING INPAK KRANTJES U DIT OOK WEL;

    VERTELLEN ??

    GOK IK 

    YES YES FUCK YOU TO  .

    BOBOBOBOBOBZELLUF

    Geliked door 1 persoon

    • ronjaspers zegt:

      bobzelf.Jammer dat nog steeds dezelfde leugen wordt herhaald,nazi,s zijn socialisten,dus extreem links.In WW2 had je de nazi minister van propaganda joseph goebbels: Als je een leugen lang genoeg blijft herhalen,dan gaan de mensen er vanzelf in geloven.

      Geliked door 1 persoon

  2. Alice zegt:

    Exploding vehicles. Verbieden die dingen. Kijk op Youtroep. Het staat vol met video’s met ellende. Ben blij dat onze buurman zijn leasecontract afgelopen was. Ik had het niet op die Tesla. Gelukkig komt daar geen EV als opvolger.

    Geliked door 2 people

  3. Hovawart zegt:

    Het duurt slechts enkele seconden van een brandlucht naar een uitslaande autobrand, de autogordel en de portiervergrendeling (beide elektrisch) zijn de factoren die op dat moment beslissen over leven of dood.

    (de thuisaccu is in opkomst….besef wat je in huis haalt)

    Geliked door 1 persoon

  4. 007lucia zegt:

    Over het gevaar bij de auto’s… dat is in ieder geval genoegzaam bekend maar hoeveel zaken hebben we in huis, die oplaadbaar zijn… ook die dingen zijn gevaarlijk Als je iets echt nodig hebt en je kunt kiezen, waarom geen gewone batterij daar is toch niks mis mee, oké onder extreme druk kunnen ze ontploffen maar dat komt zelden voor.

    Geliked door 1 persoon

  5. Ravian zegt:

    Het hele concept van die accu’s is gewoon niet veilig, en ook niet veilig te maken.

    Zo’n accu pakket bestaat in principe uit duizenden oplaadbare AA batterijen, die met een enorm netwerk van kabeltjes aan elkaar verbonden zijn.

    Als zo’n accu pakket beschadigt raakt, zoals bij een flinke aanrijding bijvoorbeeld, en er raakt ook maar één cel kort gesloten, dan resulteert dit in een kettingreactie en gaat het hele accupakket er aan.

    Vervolgens zit er in dat accupakket net zo veel energie opgeslagen als in een tank benzine, of een tank LPG, wat inhoud dat na zo’n kortsluiting “de rapen (inzittenden) gaar zijn”.

    Daarbij komt dan ook nog eens het fenomeen van de spontane ontbranding van accu pakketten.

    Dat gebeurt als er in één van die duizenden accu cellen, door een fabricage fout, een thermisch probleem ontstaat, waarna diezelfde kettingreactie op gang komt.

    Daarom is de kwaliteitscontrole bij de fabricage van accu pakketten cruciaal, omdat alle gebruikte cellen 100% veilig moeten zijn.

    En die dingen worden dan vervolgens allemaal in ‘kwaliteitsbewust’ China vervaardigt… LOL

    Succes verzekerd…

    Geliked door 2 people

  6. ronjaspers zegt:

    Waarom denken jullie dat de satanische globalistische elite die regelmatig een bijeenkomst hebben in davos.Absoluut niet vervoerd willen worden in een electrische auto,alleen in een brandstof auto.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie