DDS-PEILING: WIL JIJ NAVO-TROEPEN IN OEKRAÏNE?

(Door: Michael van der Galien)

Het is een belangrijk onderwerp in de politiek tegenwoordig… want knettergekke Europese politici roepen opeens dat Westerse wapens door Oekraïne gebruikt moeten kunnen worden om doelwitten in Rusland aan te vallen: moeten er NAVO-troepen naar Oekraïne gestuurd worden? Naar het front? Zodat die de Russen kunnen bestrijden. Niet indirect, zoals het geval nu is, maar direct?

Lees verder>>>

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

53 reacties op DDS-PEILING: WIL JIJ NAVO-TROEPEN IN OEKRAÏNE?

  1. 007lucia zegt:

    Iemand hier plaatste dit;
    https://www.ninefornews.nl/verrassing-dit-is-de-echte-reden-waarom-het-britse-parlement-op-30-mei-wordt-ontbonden/
    Als je dit gaat lezen dan wordt een heleboel duidelijk..ik denk logisch na.. dus niet met mijn onderbuik ; Enkele zaken zijn en waren raar;

    Er wordt al sinds mensen heugenis met verkiezingsuitslagen gerotzooid, mijn vroegste herinnering daaraan was op mijn 14e, toen er sprake was van geopenbaarde grote verkiezingsfraude..dus als dan ineens een jarenlang gedoodverfde partij wint en dit dus afwijkt van de norm, dan is er reden voor argwaan en voor ik uitgescholden wordt door onze huis-aso, die met één oog leest en met 3 plagieert, wil ik hiermee zeggen dat ik niet noodzakelijkerwijs de overwinning van een partij betwist… maar het vreemd vind dat er niet… net als forum overkomt… hele pakken met stembiljetten pro forum en in dit geval dus pro PVV bij het vuilnis hebben gestaan..

    Het gaat al decennia niet om de overwinning maar om de erkenning/ontkenning daarvan en dan is de vraag ….als de zalm ineens omgekeerd gaat zwemmen waarom laten de krachten op de achtergrond dat toe??? wat voor doel dient dat, vinden de “normale kliek van winners” dat er misschien tijden aanbreken waarin aan winnen, geen eer te behalen valt..Zijn binnen dat kader ook alle vertrekken uit het misselijke missie-loze k-binet te verklaren???

    ik vind het ook raar, dat het kan bestaan dat een Nederlander ergens aan betaald, zonder dan op een mogelijk voordeel daarvan te cashen, ik doel hierbij op Forum . een partij met de meeste betalende leden in het politieke land, die het meest fysiek en politiek wordt aangevallen door links geweld… en bij iedere peiling maat op 3 zetels blijft zitten, stukken minder dan D66…dit tart gewoon de wetten der logica..

    Mijn stelling: Misschien is een a.s. oorlog,
    wel de reden voor niet één maar meerdere overwinningen op rechts in de EU
    en als die oorlog er komt.. en er behalve kakkerlakken nog mensen over zijn..
    wie zal dan de zwarte piet toegeschoven krijgen..
    Links..No…Globa’s ..No…Rechts ..oh yes..
    misschien is dat dan ook de reden
    voor de ongewone constructie van het toekomstig kabinet..
    Je zet dan een MP positie op, met een beperkte set of rules,
    dat niet voorziet in oorlogsafspraken..
    zoiets wordt een fall-guy constructie genoemd,
    bij de gratie van domheid en/of naïviteit van de kandidaat..
    die mag zijn/haar borsten wel nat maken..

    Mensen die strategisch denken, zie je zelden de overwinnings polonaise dansen.
    ze onderzoeken en besnuffelen de feiten..
    de 007’s en spindokters in het leven..dit doen ze continu
    want patronen veranderen en soms lopen er
    bewust geplaatste contrasterende patronen ergens doorheen…
    ik geloof niet dat wij leven in een gesimuleerde werkelijkheid,
    nog niet althans maar door gecontroleerde patronen van de werkelijkheid,
    door dictatuur en chantage, op de mensheid los te laten,
    kun je wel die schijn wekken (dat de werkelijkheid een simulatie is)..
    en als je dat de mensheid wijs kunt maken,
    dan kunnen andere soorten dan wij
    hier de boel overnemen,
    want dan gooien ze je echt in een gesimuleerde werkelijkheids gevangenis
    waar die 15 minuten steden peanuts bij zijn vergeleken

    Geliked door 1 persoon

    • bobzelf zegt:

      GOHHHH

      DAT ZE MET 2 VOETEN OP JE CLITO STONDEN ……. ????

      IK ZEI AL . JE KUNT HET OMSCHRIJVEN HOE JE WILT

      MAAR !!!!

      JE HEBT THE KNOW HOW NIET

      HET IQ NIET . EN STOP MET ZUIPEN

      GROETJES BOBOBBIEEE

      EN NOGMAAL JA JULLIE HEEBEN VEEL LEDEN

      MAAR JE HEBT 3 ZETELS

      EN 3 ZETELS AAN STEMMEN IS VEEL MEER DAN JE AANTAL LEDEN

      ALSOF IK HIER ..

      UIT MOET LEGGEN DAT 37 ZETELS GEEN MEERDERHEID WAS.

      JA ….. OOK DAT MOEST IK UITLEGGEN

      EEN RAVIN VERTELDE JE DAT VELE WEKEN GELEDEN AL

      JE PIKT NIKS OP 3 ZETELS EN GEERT DID IT . WHAHAHAHA

      MEISSIE STOP NOU MET JE WOEDE HIER

      HET SLAAT HELEMAAL NERGENS MEER OP

      NA 2 FLESSEN JOHNNY WALKER

      HUGGIE BOBOBOBOB

      Geliked door 2 people

      • 007lucia zegt:

        Op een normale website was je met je bullying van mensen hier, al lang teruggefloten, je kruising tussen zware achterbuurt mentaliteit en het feit dat je een sociopaat bent zou, als ik de webmaster was, al reden zijn voor een permanente ban en waarom jij die niet krijgt… ik denk dat jij een geconstrueerde alter ego bent, hetzij van de webmaster zelf, hetzij bedoeld of onbedoeld met medewerking van hem of je bent een goede vriend van hem. Bron geeft niet om geld je krijgt niet eens een bedankje als je doneert ontdekten wij, ik meen 1,5 of 2 maanden geleden.

        Ik ga hier weg puur omdat ik je waardeloze z.g. geplagieerde inbreng gelardeerd met je domme 1,5 hersencel hoerigheid zat ben…..Bovendien was dit een sociaal experiment van mijn vriendin en ik ..Ja ik ben een vent en het experiment is ontstaan, doordat zij het eens had over de gunfactor van mannen onder elkaar en dat vrouwen zelden de vruchten plukken van hun werk ..

        Zowel mijn vriendin en ik zijn hoogbegaafd en voor ons ben je een kleine augurk van een sociopaat op poten..we hebben ons rot gelachen om jouw planet of the apes tromgeroffel, over de z.g. afmetingen van je lul (in werkelijkheid) je augurk, mijn vriendin heeft een achtergrond in letterkunde en ik in psychologie..In en binnen mijn terrein ben ik geïnteresseerd geraakt in manipulatie-technieken, ik heb oprecht geprobeerd mensen hierover voor en over in te lichten..maar jullie z.g experts zijn hierin volledig onbekend /onwetend en als volk zijn jullie ontzettend slim in handel en waterbouwkunde maar ontzettend naief en stom in andere zaken..

        Het enige wat ik je als psycholoog aan kan raden, is zoek hulp en wees wat minder ranzig.. en verzin geen onzinverhalen, werkt misschien in jouw achterbuurt en 12.3 hersencel. En een potje gaan stoken hier om mij te bannen geeft duidelijk aan dat jij als echte sociopaat tegengas niet aankan…

        Mijn vriendin en ik drinken weleens een glas wijn bij het eten that’s it ..geen drank ..geen drugs en geen Tarzan..dat jij die nodig hebt voor je 20 jaar jongere vriendin plus de augurk..tja..mijn vriendin slimme meid zal nooit en te nimmer iets dat trillingen veroorzaakt op haar mooie rose clitoris plaatsen, aangezien uit de medische kringen bekend is dat dat zenuwen beschadigt..Voor jouw info zelfs met zenuwcellen lopen mannen achter bij de vrouwen, die hebben daar 8000 zitten v.s 4000 bij mannen..Kun je nagaan hoe waardeloos de gemiddelde vent in bed is dat ie haar geen orgasme kan bezorgen..

        En verder dat je je een beetje loopt te vervelen misschien moet je iets zinnigs gaan doen, sommige psycho en sociopaten zijn behoorlijk ver gekomen in artistieke kringen..je zou er een beter mens van kunnen worden want jij en ik weten, dat je als sociopaat mensen goed kan bespelen maar intelligent ben je nou niet bepaald en de meeste sociopaten zijn dat overigens gelukkig niet..Kunst itt tot je huidige morbide gedrag is een goede uitlaatklep..

        Overigens mijn vriendin heeft zowat gehuild van het lachen om de aap noot, mies brieven van jou aan wordpress..zo vermakelijk dom..in één ervan werd beschreven hoe je foto’s geupload had van je grootvader ..oh zei mijn vriendin gossie hij is nog lelijk ook en moet de sier maken met foto’s van zijn grootvader..

        Tsja get a life cause your full of shit..Dom-Bob from planet of the apes

        Geliked door 1 persoon

      • E.J. Bron zegt:

        Quote: “Bron geeft niet om geld je krijgt niet eens een bedankje als je doneert ontdekten wij, ik meen 1,5 of 2 maanden geleden”. Nee, logisch wanneer je niet je mailadres vermeldt bij de donatie!

        Voor de rest: het lijkt me inderdaad verstandiger om te vertrekken. Zeker als je “hoogbegaafd” (ahum…) bent. Ik snap niet dat u het zo lang heeft kunnen volhouden met het klootjesvolk op “E.J. Bron”

        Webmaster

        Geliked door 4 people

      • bobzelf zegt:

        <IS DUS DOORGEDRAAID

        DOORGESNOVEN

        HALF DOODGEZOPEN

        EN NIET DE DRAAD KWIJT ..

        MAAR HAAR HELE BINNEN WERK VAN HAAR PIANO IS NAAR DE KLOTEN

        WAT EEN MENSEN KENNER BEN IK TOCH , EN HET NIVEAU ??

        DE ONTPLOFTE MOL VERSIE .NA EEN CHINESCHE DONDERSLAG

        I REST MY CASE .

        BOB DID IT.

        OOM SOCHI

        Geliked door 1 persoon

      • Ravian zegt:

        “Zowel mijn vriendin en ik zijn hoogbegaafd”

        Maar begrijpen dat er geen logisch verband bestaat tussen de ledenaantallen van een partij en het aantal kiezers dat genegen is om op die partij te stemmen gaat je blijkbaar boven je ‘hoogbegaafde’ pet.
        En dat hierboven geciteerde zinnetje van jou vertegenwoordigt overigens “bagger Nederlands”, daar had die ‘hoogbegaafde’ letterkundige beddenwarmer van je je wel voor mogen waarschuwen dan…
        Tot slot is er dan nog dat “sociaal experiment”.
        Waarmee je jezelf als een over het paard getild elitair stuk vreten etaleert.
        Van die lui zoals jij kunnen we hier missen als kiespijn.

        Geliked door 1 persoon

      • Ardbeg zegt:

        007lucia, ik heb hem leren kennen, grof geschut en schrok ik ook van, is een echte Rottert zoals betaamd, groot muil maar klein hartje. Hij ook afkomst harde tijden toch feesten en doen, en werken. Had ook weerwoord gegeven aan mij, krijg je ze van ongezouten hap er op. Had mij ge-ergert, meningsverschil. Door de tekst heen lezen, en weten hoe ze zijn. Kwam ik ook langzaam achter.

        Dat is een pure harde kern Rotterdammer. meest hardsprekende volkje . Ik begrijp steeds meer van die mentaliteit, ja die is vrij hard, een Tiny Lau verhaal ongeveer. Maar die is beslist niet dom. die Bobzelf. Ik vind hem althans in orde.

        Geliked door 2 people

    • Lot zegt:

      We ziiten dus in de matrix, niets is wat het lijkt

      Like

      • 007lucia zegt:

        Neen, LOT maar als ze ons dat wijs kunnen maken via mensen als Musk, dan kunnen ze je straks hun digitale gevangenis, de metaverse noemen ze dat geloof ik , in duwen omdat je denkt dat je er toch al in zit zal verzet minimaal zijn….en ik denk dat ze kort voor ze dat gaan doen het een andere naam gaan geven

        Like

    • Ravian zegt:

      Je logica deugt niet 007lucia…

      Zolang een partij niet aanzienlijk minder stemmen krijgt als dat deze leden heeft heeft jouw ‘logica’ geen poot om op te staan, en het FvD heeft gewoon veel meer stemmen gekregen als dat het leden had.

      En verder is er ook geen verband tussen leden aantallen en het aantal stemmen dat een partij bij verkiezingen verwerft, en dat is er ook nog nooit geweest, hier niet en nergens niet.

      Het feit dat een partij een kleine kern van aanhangers heeft die fanatiek genoeg zijn om lid van die partij te worden zegt NIETS over de populariteit van die partij bij het grote publiek, en dus niets over het aantal kiezers dat op die partij gaan stemmen.

      Het wordt pas verdacht als er grote onverklaarbare verschillen ontstaan tussen uitslagen van opinie onderzoeken en verkiezingsuitslagen, zoals bij die magische winst van D66(6) een aantal jaren geleden bijvoorbeeld (ik twijfel er dan ook niet aan dat er destijds gefraudeerd is).

      Maar leden aantallen van een politieke partij is gewoon geen factor.

      En er bestaan ook uitstekende verklaringen voor het tegenvallende verkiezingsresultaat van het FvD.

      Ten eerste is het duidelijk dat een hoop rechtse stemmers hebben beseft dat verdeeldheid op rechts tot een Timmermans kabinet zou gaan leiden, en ten tweede heeft Baudet in de aanloop van de verkiezingen een aantal nogal controversiële uitspraken gedaan, die zijn geschiktheid als bewindsvoerder nogal beschadigt hebben.

      Voor mij is dat resultaat van het FvD dus prima verklaarbaar, wat geen garantie is dat er niet gefraudeerd is, maar echte aanleiding om dat te denken die is er gewoon niet.

      Geliked door 3 people

      • 007lucia zegt:

        Zie straks hier, als het geplaatst wordt tenminste , mijn reactie op Dom-bob en tevens mijn afscheid van dit voor mij sociaal experiment ..laat je toch niet zo gebruiken joh door bobby en julia..wees gewoon jezelf man..trek niet andermans kar

        Like

      • Ravian zegt:

        Ik had die ander reacties nog helemaal niet gezien toen ik reageerde lucia007…
        En ik trek ook niemands kar, enkel de mijne.
        Jij hebt hier al wel vaker gemeld dat het FvD volgens jou, omdat het de partij met de meeste leden is, veel meer zetels had moeten hebben.
        Maar dat door jouw veronderstelde logische verband dat is er dus gewoon niet.
        En dat heb ik je nu dus hier voor de zoveelste keer (tevergeefs) proberen uit te leggen…

        Geliked door 2 people

      • Ardbeg zegt:

        kijk dat is nadenken, zal U wel beter in zijn als ik. Heb er te weinig tijd voor met werken, maar goed mijnerzijds een slap excuus mogelijk voorhanden..

        verder is er ook geen verband tussen leden aantallen en het aantal stemmen dat een partij bij verkiezingen verwerft, en dat is er ook nog nooit geweest, hier niet en nergens niet.

        juist

        Geliked door 1 persoon

      • Harry zegt:

        Op zich is het al zeer bedenkelijk dat een vent onder een vrouwennaam meent te moeten reageren , Lucia ! Of is het Lucullus ?

        Ben je echt zo bang ?

        De mivd op een dwaalspoor brengen ?

        Velen houden het hier een hele tijd vol , maar uiteindelijk vallen ze toch door de mand om échte patriotten te zijn !

        Sommigen ook omdat het ze te veel wordt , dat kan ik nog begrijpen . Die staan gewoon onvoldoende stevig in hun pumps .

        Maar als je op het punt komt om een buitengewoon serieuze webmaster te beschimpen ( zonder te slijmen ) dan is het punt om op te donderen reeds gepasseerd !

        Dág hoor !

        Geliked door 1 persoon

    • Blaffertje zegt:

      Bye, bye.👋🏻

      Geliked door 2 people

  2. koddebeier zegt:

    Tijd om het hele zooitje onder de bus te douwen !!

    Geliked door 1 persoon

  3. oudmarinier zegt:

    Om de dooie dood GEEN NATO troepen naar/in Oekraine. En als er dan toch NATO troepen gestuurd moeten worden…. Laat men dan de voorstanders en/of hun kinderen van degenen die dit voorstel indienen , dan ook maar als EERSTE daar naartoe gestuurd worden. Daarna , …zien we wel verder.

    Geliked door 2 people

    • Ardbeg zegt:

      Oudmarinier is een oudmarinier? Indien ja, de kijk op toen en nu.

      Hoe denkt U, hoe hebt U ten tijde van Uw dienst gedacht, mag ik dat vragen?

      Was het al niet zo, dat men immer ten tijde voorgelogen werd? Ik begrijp als jongeman geweest zijnde, dat het een volle borst aan het ten strijde willen gaan, maar besefte niet voor wie?

      De opleiding aan zich, moet wel iets speciaals zijn, het kameraadschap netzoals vroeger de Mijnwerkers, die elkaar terzijde stonden, gevaarlijk beroep.

      U bent een oudmarinier?

      Geliked door 1 persoon

      • oudmarinier zegt:

        Geachte Ardberg , in antwoord op uw vragen . 1) JA ..ik ben ’n oud Marinier die ook Commando opleiding in UK heeft gevolgd Maw : Marinier-Commando. 2) De “Kijk op toen en nu” : Was destijds helemaal bezeten van het Special Forces gebeuren en Direct Action enz enz …Nu , kan me NIET indenken dat welke militair dan ook , staat te springen om OORLOG ….dat is wel ’t laatste wat een militair wil. (Maar we zijn WEL bereid , om ons Vaderland & Volk , Grondwet en waarden & normen te verdedigen , koste wat kost. Er bestaat GEEN enkele oorlog zonder OPOFFERINGEN en/of onschuldige slachtoffers. Onvermijdelijk. 3) Hoe ik denk – Zo logisch mogelijk , eerlijk mogelijk , en indien ook overeenkomstig met mijn geloof , en in lijn met Grondwet/Algemene wetgeving/Krijgswetgeving , en zo creatief mogelijk. 4) Mijn gedachten tijdens actieve dienst – Bevelen zijn uiteraard bevelen ,….Maar …er zijn OOK uitzonderingen , waarbij men (ook ik) bevelen mogen worden geweigerd om uit te voeren. Verder , creatief zijn om bepaalde zaken te omzeilen cq te ontwijken. 5) Uiteraard , wil je als “jonge man” , jezelf BEWIJZEN …En daar schuilt nu net het gevaar….De verheerlijking van Rambo enz enz…Complete WAANZIN …, echter …dit soort militairen moeten er echter WEL zijn…Mannen die bereid zijn hun leven te geven , opdat anderen in vrede kunnen leven . mannen die getrained zijn in het gebruik van HARDHANDIG GEWELD en er ook weinig moeite mee hebben om toe te passen en zodoende ERGER geweld van welke vijand dan ook , te STOPPEN. Oorlogen worden altijd begonnen vanwege ‘N LEUGEN , hetzij van de ene OF van de andere partij. Iedere militair wordt OPGEPEPT met zgn PEP-TALKS , om zijn taak uit te voeren. 6) Officieel gaat men ten strijde voor de belangen van Volk en Vaderland….Officieus , zijn het de sneaky en corrupte POLITICI , (hun belangen) waar men uiteindelijk voor strijdt) . 7) De opleiding van zowel Marinier als naderhand ook de Commando opleiding , is fysiek en mentaal , enorm zwaar . Een IJZEREN WIL en Verstand op nul en RAMMEN MET DAT CADAVER is de sleutel . Kameraadschap – NEE , het is een BROEDERSCHAP , “Eens ’n Marinier , Altijd ’n Marinier. geachte Ardberg . Ja , net zoals bij de MIJNWERKERS .

        Bent u , een oud mijnwerker ?? Mijn vader , zat op de Maurits mijn in Geleen , NA zijn diensttijd .

        Geliked door 2 people

      • oudmarinier zegt:

        Laatste rang : 2e Luitenant der Mariniers .

        Like

      • oudmarinier zegt:

        Geachte Ardbeg …: In antwoord op uw vragen ………………………..1) JA , ik ben oud-Marinier en heb ook de Britse Marine Commando opleiding gedaan , en derhalve heb ik ook de Groene Baret . Marinier-Commando dus. Laatste rang : 2e Luitenant der Mariniers na volgen van POTOf = Praktische Opleiding tot Officier. 2) Kijk op toen en nu… Destijds , halverwege 80er jaren vorige eeuw , was het toch “anders” dan tegenwoordig . Zowel fysiek als mentaal ,..KEIHARD. je werd eerst mentaal afgebroken en daarna opnieuw “opgebouwd” zeg maar. Veel geschreeuw / gevloek/ sarcasme door de instructeurs enz enz …Heb menigeen huilend weg zien lopen en stoppen met de Mariniers opleiding alsook de Commando opleiding. (Het zit gewoon tussen je oren…Links er IN , rechts er UIT. En HOU het doel voor ogen , WAAROM je Marinier en/of Commando wil worden. Je kan het ook zien als het scheiden van ’t kaf en ’t koren. Tegenwoordig gebeurd dit ietwat anders dan destijds…’t Zal allemaal wel hun voor en tegen hebben. IK ben iig blij , dat ik het op DIE manier heb behaald. Verder zijn de “taken” van de Marinier alsook de Commando’s veranderd in vergelijk met NU. Destijds , waren Mariniers (Marine Infanterie soldaten/STOOT TROEPEN , opererend vanaf schip/zee naar strand/kust t/m ongeveer 25 km land inwaarts , waarna de taak werd overgedragen aan de KL = Koninklijke Landmacht. Commando’s hadden hoofdzakelijk de taak om ACHTER de vijandelijke linies , sabotage acties uit te voeren na via parachute te zijn gedropt of via boten aan land te gaan. In beide gevallen , HARDE JONGENS , (en waar tegenwoordig VEEL overlappingen zijn, o.a. : behalen van de WINGS = parachute brevet, anti-terrorisme enz enz ) en waarbij ik de LMB = Lucht Mobiele Brigade zeker NIET wil vergeten. Ook dat zijn ELITE TROEPEN. Verder , alle andere krijgsmacht onderdelen , GROOT RESPECT voor hen. Zij hebben VRIJWILLIG de beslissing genomen om IN-GEVAL-VAN , ons VADERLAND & VOLK te verdedigen tegen WELKE vijand dan ook. Bereid om hun leven te geven opdat anderen hun leven kunnen genieten in vrijheid en vrede . OOK diegenen die TEGEN de krijgsmacht zijn en alle militairen over 1 kam scheren. Bedenk , dat deze mensen er voor je vrijheid staan en verdedigen. 2) Hoe denkt U, hoe hebt U ten tijde van Uw dienst gedacht, mag ik dat vragen? GOEIE vraag . Ik probeer altijd zo Logisch mogelijk , eerlijk mogelijk , en indien mogelijk ook volgens mijn geloof in lijn , te denken , verder ook volgens de Grondwet/Algemene wetgeving en Krijgswet te denken en handelen. Buiten dit , is ook ethica en moreel gezien , zaken die ik in mijn denk-/handelswijze betrek. Uiteraard AFHANKELIJK van de situatie. Gedachtengang en handelswijze tijdens actieve periode – Normaal gesproken worden bevelen cq opdrachten uitgevoerd , mits deze NIET in strijd zijn met krijgswetgeving / Conventie van Geneve en moreel-/ethisch aspect . Er zijn dus momenten waarbij men ’n bevel/opdracht kan / mag weigeren uit te voeren. 3) Was het al niet zo, dat men immer ten tijde voorgelogen werd? Ik begrijp als jongeman geweest zijnde, dat het een volle borst aan het ten strijde willen gaan, maar besefte niet voor wie? In de krijgsmacht is het als volgt : De hogere officieren krijgen opdracht vanuit de politiek om bepaalde “opdrachten” uit te voeren . Politiek gewin dmv gebruik van militair geweld jegens betrffende persoon of groepering/vijand. Hoge officieren krijgen er “weer” ’n lintje bij , voor de prestaties UITGEVOERD door hun MANSCHAPPEN. In de burgermaatschappij werkt het als volgt : WERKNEMER tegen werkgever : Goh baas …, mooie Frrari die u daar heeft . WERKGEVER tegen werknemer : Als je hard werkt en goed je best doet , zorg ik ervoor dat ik volgend jaar NOG 1 kan kopen.
        Begint het kwartje te vallen ?? Is dus weinig verschil . De wil om VOLK & VADERLAND te willen verdedigen is een MOOI ideaal. Echter , die KLOOTHUFTERENDE ELITES + GEESTELIJK GESTOORDE WOKE-/ LGTBQ-At/mZ / ANDERS gekleurde en voor iedere-scheet-beledigdzijnde randdebielen … DAAR doe je het voor …. Om hen op die manier compleet voor JOKER te zetten . WEL EISEN , maar NIET bereidt tot opoffering , ongeacht of ze het met je denk-/handelswijze eens zijn. 4) De opleiding aan zich, moet wel iets speciaals zijn, het kameraadschap netzoals vroeger de Mijnwerkers, die elkaar terzijde stonden, gevaarlijk beroep . Opleiding tot Marinier , Commando of LMB is fysiek een AANSLAG op je fysieke gesteldheid…Maar daar wordt je idd voor getrained. Mentaal gezien…. ’t Zit ‘em gewoon tussen de oren…Niet meer en niet minder. Verstand op NUL en RAMMEN met je kadaver. En DAN …., wanneer je die Zwarte-/Groene-/Rode baret hebt ontvangen NA de FINEX =Final Excercise , dan ben je zo trots als ’n pauw….. En wanneer je op missie bent , hetzij Libanon , Mali , Afghanistan , Cambodja , Golf Oorlog, voormalig Yoegoslavie enz enz , kom je heel snel tot de ontdekking , dat het toch niet zo rooskleurig is als men het voorspiegelt. Het is GEEN kameraadschap zoals u omschrijft geachte Ardbeg. Het is een BROEDERSCHAP . ‘EENS ‘MARINIER , ALTIJD ‘N MARINIER ” . En dat geldt ook voor de Commando’s en LMB . Nu mijn vraag aan u , bent u zelf oud mijnwerker ?? Mijn vader zat vroeger op de Maurits in Geleen.

        Like

      • bobzelf zegt:

        oudmarinier zegt:

        DANK U WEL VOOR UW VOORTREFFELIJKE UITLEG

        EN UW INSPANNINGEN VOOR UW EN MIJN LAND

        144 LIKES. GEWELDIG

        DIKKE KUS BOVEN OP JE BROODMOLEN

        GEWELDIG ..

        DANK OME BOBZELLUF

        Geliked door 1 persoon

    • Ardbeg zegt:

      “heeft” en niet “hebt” U

      verdorie

      Geliked door 1 persoon

    • Ardbeg zegt:

      Bedankt voor Uw uitvoerige antwoord!

      Ik ben geen oud mijnwerker, Ik ben aan bijna het einde van de kolenmijn tijd geboren. 1967. Volgens mij gingen de laaste kolenmijnen al rond 1975 dicht . Mijn familie grootvader’s kant waren wel “koelpieten” En die werkten in de Julia kolenmijn detsijds.

      Ardbeg is de naam van……..een Schotse singlemalt Whisky

      en die is echt lekker! 😉

      Geliked door 1 persoon

      • oudmarinier zegt:

        Bedankt voor Uw uitvoerige antwoord! Graag gedaan. Btw , we zijn van hetzelfde bouwjaar. 1967 !!! Vanwege uw “nick” , mag ik aannemen dat u ’n Whisky liefhebber bent ? Ha ha ha …. Ken ’t merk niet , en weet ook NIET hoe die smaakt. Ben zelf meer een RUM drinker wanneer ’t sterke drank betreft. Verder , liefst gewoon ’n biertje op z’n tijd .

        Like

      • Ardbeg zegt:

        oudmarinier

        Ik sta mijn mannetje ook zonder militair. Ik sta voor mijn ding en doen. Geen gelul.

        Inderdaad ik ben een whisky liefhebber, vooral wintertijd. Ardbeg is een Islay, rokerig by roasted peat, lil’ tiny bit of salty

        Ik heb vele soorten gedronken, velen. Nu niet meer zo want is

        erg duur. Bushmill 12 jaren oud Ierse whiskey, een lekker dingetje.

        Lagavullin, een sterke rokerige … Heerlijk

        Glenfarclas 100% proof ( 60%) nectar op tong, de Glen Fiddich 18 jaren, Glenmorangie cheerywood casked, de ik weet niet wat

        allemaal nog.

        Highland Park ook 12 jaren of ouder ( die had ik nog niet )

        maar ook wat heerlijke, probeer de speyside whisky’s

        Tullamore Dew, een Ierse, lekker fris op de tong en afdronk, die houd niet zo lang. Is een krachtig frisse

        Goed sigaartje erbij, en in de tuin op zomer avonden, of de wintertijd. Daar heb liever de langere afdronk, en het rustikale, met een bepaalde sigaar die past.

        Geliked door 1 persoon

  4. BigLJohn zegt:

    Navo troepen naar de Oekraine ? Oftewel, wollen sie die totalen krieg ? De geschiedenis herhaalt zich omdat de mensheid nog steeds niets geleerd heeft uit het verleden !

    1943: Goebbels fordert den “Totalen Krieg” (youtube.com)

    Geliked door 2 people

  5. boorzalf zegt:

    Nee.

    Geliked door 1 persoon

  6. Ardbeg zegt:

    moeten er NAVO-troepen naar Oekraïne gestuurd worden?

    Antwoord is Nee,

    en NAVO opsodemieteren. Voor een verenigd leger en stabiliteit hebben de fukking amis niet nodig. Hier moest wat geregeld worden, zonder onder duim van usa te gehoorzamen.

    daarbij brexit, netflix ehh nexit, dexit, fexit enzoverder fuckxit

    Oprotten terug je hok in. Laat de handreiking van Rusland eens aannemen, en hou op met vuurtje stoken.

    mongols

    Geliked door 2 people

  7. oudmarinier zegt:

    Jeetje 2 hoogbegaafden , de ene in de letterkunde en de andere in de psychologie en dan zo’n onzin uitkramen. Blijkt dus maar weer dat ondanks een HOGE opleiding enz enz , en het dan toch presteren om je te gedragen als een LOMPE LOLLIE…. !!!

    Geliked door 2 people

    • Blaffertje zegt:

      Maar dat is het probleem ook met hoogbegaafden oudmarinier, ze denken dat ze alles beter weten en dat hun mening belangrijk is. Dat soort mensen kan je niets mee. Zet ze in de frontlinie en ze lopen als eerste jankend weg.

      Geliked door 2 people

      • oudmarinier zegt:

        Inderdaad Blaffertje , je hebt geen ene reet aan zulke lui. Kijk , je mening geven over/omtrent iets , mag en is ook goed . Om op deze wijze GEZAMENLIJK met gelijk voelenden en gelijk gezinden te discussieren om tot een GEZAMELIJKE oplossing te komen . Ome Bob , ZEGT het gewoon RECHT-voor-je-raap , als Rotterdammer zijnde. En dat MAG ik wel. (Niet voor niets dat de Mariniers Kazerne / Van Ghent Kazerne in Rotterdam ligt.) Ha ha ha …Ome Bob verwoordt bepaalde zaken misschien niet altijd “academisch/Universitair ” , maar daar moet je even tussendoor lezen. Je begrijpt altijd METEEN wat hij bedoeld…En DAAR gaat het om. Verder , die halve zolen zou ik niet eens naast me willen hebben aan de frontlijn…. Levensgevaarlijk en ik zou ze neerschieten ivm desertie .

        Geliked door 2 people

      • Blaffertje zegt:

        Die mij ook maar types als Bob.
        Hart op de tong

        Geliked door 1 persoon

    • bobzelf zegt:

      DANK MAKKER

      HET ZUIGEN EROP IS WEL LEUK

      WHAHAHAHAHA

      DIKKE HUG

      BOBOBOBOBOBOBOB

      Geliked door 3 people

      • oudmarinier zegt:

        Op de lollies wel ja…op die gek-gestudeerden…alsjeblieft zeg…. Dan zou ik binnen NO-TIME worden gedegradeerd tot Jan Lul Marinier Zonder rang… Indien ik nog actief was. ….

        Geliked door 1 persoon

    • karton zegt:

      @ oudmarinier op 26-5-2024 om 18.03 u.

      Leuk om te lezen hoe er werd gereageerd op jouw reactie ! Weet je, dat soort reactie is in 99,8% gevallen, afkomstig van iemand die in zijn/haar jeugd niet werd geaccepteerd bij de padvinderij, wegens verregaande idioterie en levend met een tunnelvisie. Om één en ander te maskeren noemden de ouders van sukkeltje,hun kind “hoogbegaafd”, om tóch enige “indruk” te maken op hun weinige bekenden/vrienden.

      Zo’n sukkel-kind heeft helemaal nóóit iets gedaan of bereikt waarop hij/zij trots kan zijn. ‘t Zijn dan ook trieste figuurtjes ! Als “oudmarinier” mag/moet je trots zijn op wat je deed. Bravo !👍👍👍

      Geliked door 2 people

      • oudmarinier zegt:

        Soms , enerzijds , heb ik wel eens medelijden met zulke sukkel-kinderen , geachte Karton. Anderzijds , denk ik dan ook wel eens …: Ach je hoeft geen eikel te zijn om aan ’n boom te hangen. En die hoge begaafdheid , van die gast…zal wel meevallen…. Hoogbegaafd noem ik iemand die op z’n 15e van de Universiteit CUM LAUDE afstudeerd. En dan liefst ook nog in 2 of meerdere hoofdvakken. En dan zeg nou zelf… 1 NLse LETTERKUNDIGE ??? Moet ik dat LETTERLIJK opvatten ??? Dat noemt men toch CALIGRAFIE ? Of is betreffende persoon ’n Nederlandse TAALKUNDIGE ??? De andere , die zichzelf blijkbaar ’n “vrouwelijke James Bond vindt .en naam geeft … ’n Psycholoog = Gedachten Analist . Niet meer en niet minder. Kan elke gek. Experiment uitvoeren en dan antwoorden analiseren volgens een voorgedrukt model. Daar hoef je niet echt hoogbegaafd voor te zijn. Had beter de PSYCHIATRIE in kunnen gaan. Had ie ontdekt , dat wanneer je jezelf als MAN zijnde ’n vrouwennaam geeft , er ’n steekje los zit.

        Geliked door 1 persoon

      • oudmarinier zegt:

        Ik ben TROTS op ’t feit Marinier te zijn. No matter what. Mijn taken naar behoren en tevredenheid uit te hebben gevoerd . Maar verder , wat ik heb gedaan als Marinier , No shame , No Fame …. Het was mijn plicht !!! En gedaan uit een weloverwogen besluit om Marinier te worden. Daar hoef ik geen lintje of medaille voor of wat dan ook. ’n Simpel “bedankt’ , is meer dan voldoende , geachte Karton. 😎

        Geliked door 3 people

      • scherpschutter1943 zegt:

        Beste oudmarinier. Ik ben jaloers op u dat u zo toegewijd het vaderland heeft gediend. Ik heb dat niet. Mijn vaderlandsliefde is volledig verdwenen met de import van de islam en andere buitenlandse ellende. Politici die zeggen het beste met ons voor te hebben, doen met opzet die dingen die resulteren in het verdwijnen van elke vorm van nationalisme en plaatselijke cultuur in nederland. Ook de spreektaal dient te verdwijnen en plaats te maken voor o.a. lessen in het arabisch (voorstel van een platform van onderwijsdeskundigen. Daarbij komt nog dat mij op 19jarige leeftijd als dienstplichtig militair dagelijks werd ingepeperd dat mijn leven niets waard was want ik had in tijd van oorlog een overlevingstijd van 1,5 minuut (neutronenbom). Dus, waar u die motivatie vandaan heeft gehaald om soldaat te zijn? Misschien vind u vechten en doden in groepsverband wel gewoon fijn. Dat kan maar zeg dat dan gewoon.

        Like

      • karton zegt:

        @ oudmarinier op 29-5-2024 om 02.38 u.

        Helemaal met je eens ! Jij hebt álle reden om trots te zijn op hetgeen je deed ! Dat sommigen neerkijken op ambtenaren zoals politieagenten, militairen, wethouders e.d. is mogelijk verklaarbaar uit ’t feit dat zij onprettige ervaringen hebben met die mensen. Maar je zou dan kunnen denken : “Oké, er zij nou eenmaal óók NIET-aardige/sympathieke ambtenaren maar ……. er bestaan ook uitstekende ambtenaren. Het soort mensen dat afgeeft op álle ambtenaren zijn óf zéér kortzichtig en/of zéér dom. ( Ik ben helaas jouw mailadres kwijtgeraakt, indien je de mijne nog wél bezit …….. ik sta open voor je persoonlijk commentaar/opmerkingen). Groet. 👍👍🌴🌴

        Geliked door 1 persoon

    • Harry zegt:

      Oud marinier ,

      mijn zwager was een verdomd goede dierenarts die ooit een ziekte bij mensen ontdekt heeft die alleen bij huisdieren zou voorkomen !

      Ook ontdekte ie dat er veel huisdieren in Aalsmeer en omgeving stierven door onbekende redenen .

      Hij ontdekte dat de “ tuindienst “ van de gemeente toentertijd met veel gif de bloemen in de berm probeerde te vergiftigen .

      Waarom , vraag je je nu af .

      Als die stof in aanraking kwam met zonneschijn ontstond er een gevaarlijk gas . Heeft ie ook gestopt ! Metéén geen dode hondjes meer .

      Ik bedoel maar : GEEN SUFFERD !

      Maar de medische vóóropleiding die de toekomstige artsen en dierenartsen volgden was dezelfde die psychologen en psychiaters volgden .

      EN HIJ VERTELDE ME DAT JE DIE TWEE GROEPEN ER VANAF HET BEGIN AL UIT KON PIKKEN ALS EEN SOORT VAN GESTOORD OF LABIEL !

      Dus van die vrouw hoef je je niet teveel voor te stellen !

      En dan die letterkundige !

      Heb ooit op de HBS wel eens het idee gehad om Nederlandse letterkunde te gaan studeren . Was wel goed in talen .

      Mijn ouwe heer heeft dat gelukkig uit mijn hoofd gepraat ! Op zijn advies ben ik de techniek in gegaan , nog geen minuut spijt van gehad – inmiddels 75 en nog steeds arbeidzaam !

      Gewoon nuchter , zakelijk , logisch , twee voeten op de grond !

      Die doedel met vrouwtjesnaam zullen we toch niet missen ?

      Geliked door 2 people

      • oudmarinier zegt:

        Geachte Harry…, uw zwager was een LOGISCH denkend mens… (psycholoog) analiseren van / en coclusies trekken uit / van beppalde feiten/factoren …, en daarop reageren. PRIMA gedaan. ZO simpel is het dus. En uw keuze om NLse LETTERKUNDE te gaan studeren… Gaarne even terug kijken bij mijn visie op “letterkundigen” , ik kan het natuurlijk verkeerd begrijpen…maar gaarne uw uitleg . Gelukkig heeft u wel voor de techniek gekozen. Ha ha ha … Niets mis met letterkundigen hoor , indien zij deze zaak echt serieus nemen. Maar dit zijn dan ook ’n ANDER slag mensen. Waarmee je op een beschaafde manier kunt debatteren/discussieren.

        Geliked door 1 persoon

      • Harry zegt:

        Het ging om de taal heel goed te beheersen , oud marinier .

        En daar dan een baan bij te zoeken .

        Maar dan had ik misschien nou wel een gepensioneerde onderwijzer zitten te wezen .

        Uiteindelijk heb je in de techniek een enorm veel bredere keuze , niet ?

        Die ouwe had haast altijd gelijk !

        Geliked door 1 persoon

    • Ardbeg zegt:

      Men moet niet zo; ik academisch onderlegt uit hoogte praten. Het als “experiment” Ik heb dit en dat geleerd. Prima, goedzo. Maar het was een experiment? Dus eh… een

      test kijken hoe mensen reageren? Enne dat houdt men toch wel een tijdje vol hier te vertoeven, en mee reageren. Pff…. dat kan, als onderdeel van.

      Echter ik geloof het niet zo.

      En wat moet het resultaat wezen? Komt daar een boekje van uit laterrr?

      Oh ik tikte 3 r’s achtereen, dat is fout he?

      Viel me daarbij in…. Aaltberg, Aardbei, en “tanbletje” Moest wel aan

      adres wezen van ene Ardbeg, vermoed ik althans.

      welk tanbletje, moet zeker tabletje wezen … hè Kartonnie? Uw suggestie welke dan?

      Wie is hier nu verkeerd bezig? modderfokkers

      Geliked door 1 persoon

      • karton zegt:

        @ aaltberg.

        Geweldige reacties uwerzijds.

        U bent een bron van hilariteit op deze site.

        Dom, dommer, domst.

        (zeg toch gewoon dat jij je lagere school niet hebt kunnen afmaken i.v.m. verregaande geestelijke gestoordheid, dán ben je eerlijk, nu wek je alleen maar de schijn. Aan jouw schrijverij is n.l. geen touw vast te knopen, dus zeg ’t nu maar eerlijk ; “Ik ben ff een paar dagen vrij gelaten uit de psychiatrische inrichting waarin ik al járen verblijf”.

        Geliked door 1 persoon

      • karton zegt:

        @ Aaltberg.

        Jouw “hoogbegaafde” fan/vriend/vriendin, 007lucia, is inderdaad wel héél erg hoogbegaafd. Zij/hij gaat zichzelf “liken” !!!

        Als iemand dát gaat doen, is zijn/haar einde naderend.

        Maakt 100% duidelijk tot welke “stam” jullie behoren.

        Geliked door 1 persoon

      • karton zegt:

        @ Aaltberg.

        “En wat moet het resultaat wezen?”

        wezen ? wezen zijn ouderloze kinderen, mafkees !

        Inderdaad, “hoogbegaafd” en óók nog eens “academisch” gevormd ? 😂😂😂🤣🤣🤣

        Geliked door 2 people

      • Harry zegt:

        Over het algemeen kunnen we hier als redelijk gelijkgestemden best met elkaar door de bocht .

        Nietwaar Karton ? Best ook wel lol samen .

        Alleen heb je dan die godsterroristen die bij iedere reactie hun denkbeeldige vriendje er bij moeten halen , nou leef ik in een dorp dat stijf staat van de religieuzen , met hun onderlinge oorlogjes en hun oplichterspraktijken . Dus de emmer loopt makkelijk over .

        Maar je vraagt je af wat sommigen hier ineens komen doen , de boel verstieren en zieken ?

        Gelukkig houdt de heer Bron de boel scherp in de gaten , dus ik denk dat deze indringer binnenkort zijn heil elders zal moeten zoeken .

        Hele sites zijn er naar de bliksem gegaan in het verleden .

        En daar waren de veroorzakers nog trots op ook !

        Like

      • Ardbeg zegt:

        Hee karton lul, als je niks beters weet dan wat wat bagger eruit te kotsen, omdat je bepaalde schrijwijze niet bevalt, niks weet, dan tief op.

        Ik denk da jij zelf je fukking “tanbletje” ( hè kneus?) kan slikken

        Mij godeverdomme wat gaan verbeteren op taalfouten, en jij lulhannes schrijft ze zelf… de taalfouten.

        Nickname nog tot belachelijk verkeerd

        hou beter je grote muil eens wat ouwe

        Like

      • Ardbeg zegt:

        En nog iets pleuris figuur. Het woord wezen is in de NL taal gebruikelijk en aanvaard. “het zal zo moeten wezen” kan als “het zal zo moeten zijn”

        Ga eens terug bij jezelf pik, met je grote muil.

        Like

  8. Blaffertje zegt:

    Nee, nooit.

    Geliked door 3 people

  9. oudmarinier zegt:

    In antwoord op : scherpschutter1943

     zegt:

    29 mei 2024 om 09:22 Dat u geen vaderlandsliefde bezit cq kwijt bent , kan gebeuren …Daar heeft u uiteraard zoals geschreven uw redenen voor . En is ook uw goed recht . Zoals u zegt , “het importeren van de Islam en andere buitenlandse ellende , wat u ook moge bedoelen met buitenlandse ellende ? .”( Late 60er-/begin 70er jaren ) . De “politici” waar u het over heeft…Tja …IK ben die politici NIET. Indien u een probleem heeft met “buitenlands” , wees dan ook ACTIEF om uw plaatselijke-/NLse cultuur te behouden cq in stand te houden ..is namelijk OOK zeer belangrijk. Ook het nationalisme / vaderlands liefde. Begrijp me aub NIET verkeerd , geachte Scherpschutter. Ben zelf een kwart Indo , Maar …., geboren en getogen in Limburg , en voel me 100% NLer. En ongeacht , ook WIJ de autochtone NLers , hebben onze VERSCHILLEN (van provincie tot provincie , streektaal tot streektaal , van geloof tot geloof etc etc ) en GESCHILLEN…Maar zijn toch allemaal NLers . Daarom , NIET alle Islamieten zijn slecht – even LOS van wat ik persoonlijk van de Islam vind – , en NIET al wat uit ’t buitenland komt is slecht of ellende. Het voorstel van ’n platform voor “onderwijsdeskundigen”……ben ik met u eens…Helemaal de weg kwijt die gasten. In NEDERLAND , spreken we Nederlands…Echter , als men dit op vrijwillige basis als toegevoegde taal wil invoeren op scholen…Prima. Is misschien wel handig…verstaan en begrijpen we ook wat die , die deze taal spreken , over ons kletsen , achter onze rug om. Zie het als een 2e / 3e / 4e taal , net zoals Engels , Duits enFrans of Spaans etc etc etc… Uw diensttijd als 19-jarige militair … Kijk.., DAAR zit ‘em dus het VERSCHIL IK heb BEWUST ervoor gekozen om indien ik toch mijn militaire dienstplicht moet vervullen, dan wil ik mijn huid ook zo DUUR en MOEILIJK mogelijk verkopen , ipv blindelings als Jan Lul infanterie/ kanonnenvoer te dienen en luisteren naar wat en geloven wat e.o.a. Korporaal me wijs probeert te maken. ( Ik vraag me dus af , of het u ontbrak aan e.o.a. manier om voor uzelf te kunnen denken en bepalen ??? ) Mijn motivatie om militair te zijn , vraagt u ? Nogmaals , mijn dienstplicht vervullend , gedurende 7 jarige verbintenis als Marinier , omdat ik GEEN “Jan-Lul-de-infanterist / regulier kanonnenvoer wilde zijn , Daarnaast , mijn ouwe heer die bij RLJ =Regiment Limburgse Jagers , heeft gediend in toenmalige NLs Indie tot ’51 en daarna tot einde Korea oorlog , als SLUIPSCHUTTER/SCHERPSCHUTTER . Mijn opa (van moeder’s kant ) die KNIL officier was . Allen hebben wij met ons BLOED – gewond geraakt tijdens dienst , BETAALD voor het ROOD WIT BLAUW . (Volk en Vaderland ) opdat indien nodig , wij bereidt waren/zijn , om ons leven te geven VREDE en VRIJHEID van GELIEFDEN en NAASTEN/Volk en VADERLAND. Wetende dat er kloothommels zijn , die moord en brand schreeuwen in-geval-van , maar zelf NIET bereid zijn om ergens voor te vechten, maar WEL willen genieten van de offers , die ANDEREN brengen. In mijn ogen/zienswijze : Laf en Hypocriet. (Mag u ook gewoon toegeven hoor. begrijp ik best. ) Vechten en doden , hetzij individueel, hetzij in groepsverband , Ik ben de laatste die oorlog / gewapend conflict wil…, Maar er zijn momenten , dat je keuzes moet maken . ‘k Heb mijn keuze gemaakt en mijn les geleerd . Hopende u hiermee ’n bevredigend antwoordt te hebben gegeven geachte Scherpschutter .

    Like

  10. oudmarinier zegt:

    karton

     zegt:

    29 mei 2024 om 10:56 In antwoordt op uw vraag geachte Karton… Mijn email : jwb3ns3n12@gmail + jinowi09@live.com . U kunt me op 1 van beide of beide emails contacteren geachte Karton. Wat men van mij denkt of van anderen , door mensen die ’n ietwat andere mening hebben” , boeit me eerlijk gezegd voor geen meter. Voor mij is belangrijk wat de Here God , van mij denkt.

    Like

Plaats een reactie