Blijf met je handen van onze kinderen af, Nederland!

Screenshot_7

(Click op afbeelding voor groter beeld!)

De berichten over de in 2004 6 maanden oude baby Yunus van Turkse komaf, die door Bureau Jeugdzorg bij een lesbisch stel  werd geplaatst, lijkt een ware haatcampagne te ontketenen. De uithuisplaatsing van Yunus is bij een deel van onze Turkse bevolking compleet in het verkeerde keelgat geschoten en heeft geleid tot het opzetten van Facebook pagina’s, online handtekeningenacties, oproep tot een demonstratie en zelfs het hacken van Nederlandse websites.

Je zou een discussie kunnen voeren over de handel en wandel van Jeugdzorg en of deze instelling wel altijd even zorgvuldig te werk gaat. Meningen kunnen verschillen over het feit of een kind wel of niet geplaatst kan worden in een niet hetero gezin of dat de religie van de biologische ouders doorslaggevend zou moeten zijn bij een eindbesluit. Moet Jeugdzorg in haar afwegingen rekening houden met religie, cultuur, afkomst, seksuele geaardheid en niet te vergeten de kleur van de ouders? Van groter belang lijkt mij dat een kind opgroeit in een veilige en liefdevolle omgeving. Is Yunus erbij gebaat dat er na een periode van 9 jaar een discussie losbrandt omtrent zijn persoon, zou de moeder van Yunus zich beter voelen als hij destijds in een hetero islamitisch gezin geplaatst was?

De discussie op sociale media gaat allang niet meer over het functioneren van Jeugdzorg en over wat er wel en niet wenselijk is in het belang van een kind. Het heeft er alle schijn van dat een deel van de Turkse medelanders gebukt gaat onder een berg van frustraties die zich nu vertaalt in een woedende reactie op de kwestie Yunus. Meer dan 100.000 likes voor de Facebook pagina van Hollanda Çocuklarımıza Dokunma ( Blijf met je handen van onze kinderen af, Nederland), waar de bezoekers overwegend in het Turks maar soms in ondubbelzinnig Nederlands hun gevoelens de vrije loop laten, niet ten aanzien van Jeugdzorg maar Nederlanders in het algemeen. Kanker Nederlanders kanker hoere kanker homo, kk jode, Wilders die bestempeld wordt als het JOODSE ZWIJN, de Nederlandse overheid die verweten wordt vuile JODENSPELLETJES te spelen.

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat er geen Nederlanders zijn die zich op een soortgelijke manier uitlaten over Turken, Marokkanen of moslims. En voor beide kanten geldt dat je niet op een dergelijke manier met elkaar om gaat. Echter word je als Nederlander zelfs bij de minste vorm van kritiek weg gezet als een racist, fascist of islamofoob, in het ergste geval word je bedreigd.

Waarmee hebben de Nederlanders zich nu feitelijk die woede onder de veelal Turkse jongeren op de hals gehaald? Geloven ze daadwerkelijk dat er sprake is van een complot bij de Nederlandse overheid om kinderen zonder reden te onttrekken aan het gezag van Turkse ouders om ze vervolgens bewust te plaatsen in een gezin met niet-islamitische achtergrond? Dat gaat er bij mij niet in. En waarom worden de joden weer uit de kast gehaald? Welk aandeel de joden hebben in de hele materie rondom de jeugdzorg is mij niet duidelijk, maar het woord jood of joden lijkt zich vandaag de dag goed te lenen voor alles wat in een negatief daglicht staat. Ik proef hier toch een zweem van antisemitisme, maar waarschijnlijk mag ik dat niet zeggen.

Naar mijn idee hebben we te maken met een deel van de Turkse jongeren dat niet gelukkig is met zijn bestaan en dit pleegt toe te schrijven aan de Nederlandse maatschappij. Zou ook zomaar kunnen als je met de paplepel krijgt ingegoten dat je deel uitmaakt van de allochtone bevolking en daarmee uitgezonderd bent van de rest. Wat dat betreft is het beleid van de Nederlandse overheid debet aan deze situatie. Wonderlijk fenomeen is dat een deel van de inmiddels op z’n minst derde generatie Turkse allochtonen nog steeds moeite heeft met assimileren en dit een groot deel van hun problemen veroorzaakt. Nu je rug toekeren naar de Nederlanders en weg zetten als varkens en hoeren zal niet bijdragen aan de oplossing van de problemen. Websites hacken van mensen die nergens wat mee te maken hebben en dreigen met een Turkse tsunami lost niets op.

We leven hier in een democratie, gelijke rechten ongeacht ras, geslacht of religie. Zo geldt ook voor iedereen die dit niet bevalt dat je de vrijheid hebt om je geluk elders te zoeken.

Screenshot_6

Door:

Talyah

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in democratie, Moslims, Nederland, Turken, Turkije. Bookmark de permalink .

17 reacties op Blijf met je handen van onze kinderen af, Nederland!

  1. koddebeier zegt:

    Haal ze allemaal (en hun ouders) maar voor hun eigen veiligheid terug naar Turkije !! Graag !!!

    Like

  2. oogenhand zegt:

    Gewoon devsjirme, maar dan andersom.

    Like

  3. daiyu-ninja zegt:

    Hoezo, blijf van onze kinderen af!
    Neem ze dan zelf in huis!

    Like

  4. Seculiere zegt:

    Spijtig dat Mustafa Kemal op die foto staat.
    De CHP AtaTurk zijn partij is juist voor het homo huwelijk en eronisch genoeg waren AL zijn kinderen geadopteerd!
    En niet alle Turken zijn tegen homo’s zoals je hier in het youtube filmpje ziet je dat homo’s openlijk op tv kunnen verschijnen in Turkije.

    Like

  5. wim van rooy zegt:

    Lees over ‘devsirme’ in het lijvige werk De Islam. Kritische opstellen over een politieke religie’ (ASP, 2010, 784 blz.) het essay ‘Devsirme: slaven voor de sultan’ van Joos Vermeulen (blz. 685-711).

    Like

    • Rudi zegt:

      Het woord klonk bekend in de oren, maar ‘slaven voor de sultan’ maakte het meteen duidelijk: het sterkste kind in een niet-moslim gezin werd opgeëist als belasting om te dienen in de Yanitsaren, elitetroepen, als ik het goed heb.
      Apologeten vergoelijken deze vreselijke vorm van belasting door te stellen dat niet-moslims zo de kans kregen om op te klimmen in de maatschappij. in tegenstelling tot Europa, waar men door het standenstelsel minder sociale mobiliteit had.
      Zij gaan hierin echter voorbij aan de rol die de Kerk gespeeld heeft in de verbetering in positie van de armen, door hen toe te laten treden tot een kloosterorde, bv, en dat niet-edelen hoge posities konden bereiken in de administratie. Denk bv aan kanselier Rolin (van het schilderij van Van Eyck).

      @wim van rooy
      Uw boek staat nog op mijn lijstje, momenteel ben ik nog in ‘Eindstrijd’ bezig.

      Like

      • luckybee zegt:

        De bekendste van ze was Lala Mustafa Pasha, die in Ostia was geland het Vaticaan plunderde tot Zwitserland was door gedrongen, voor dat ze terurg moeten trekken. De paus van toen resideerde in Avignon, Zuid Frankrijk.

        Like

      • daiyu-ninja zegt:

        Apologeten vergoelijken deze vreselijke vorm van belasting door te stellen dat niet-moslims zo de kans kregen om op te klimmen in de maatschappij…………………………

        Voortaan zou de Osmaanse Staat alleen één vijfde deel (1/5) van de krijgsgevangenen tussen de acht en vijftien jaar oud opeisen voor het Korps der Janitsaren. Omdat dit uiteraard niet rendabel was, daar er maar weinig krijgsgevangenen tussen de acht en vijftien jaar oud waren, werd er ook besloten tot een ‘Devşirme’-systeem. Dit gedetailleerd systeem genaamd ‘devşirme’, wat vrij vertaald ‘overhandiging’ betekent(16), kwam erop neer dat de onderworpen niet-moslim volkeren bij wijze van belasting hun sterkste en intelligentste zonen moesten afstaan aan de Osmanen, zodat ze opgeleid konden worden in het Korps der Janitsaren. Ook het feit dat de onderworpen volkeren inmiddels in de meerderheid waren ten opzichte van de Osmaanse Turken, speelde een rol. Door de sterkste en intelligentste jongens van de onderworpen volkeren weg te nemen, zorg je er tenslotte voor dat de onderworpen volkeren niet veel meer kunnen aanrichten. De veroveringen van de Osmanen vonden in de periode 1350 tot 1550 over het algemeen steevast op de Balkan plaats, hierdoor werd de devşirme vooral op de Balkenvolkeren toegepast maar ook in Anatolië, Rusland, Cyprus en Iran. De selectie van rekruten voor het Korps der Janitsaren was zo streng dat alleen de gezondste, sterkste en intelligentste jongens tussen de acht en vijftien jaar oud meegenomen werden door de Osmanen. Er waren echter ook beperkingen in de devşirme; om opstanden en dergelijke te voorkomen, werd er steevast maar uit één gebied tegelijk geronseld. Hierna werd dit gebied zeven jaar lang vrijgesteld van deze zware vorm van belasting. Tevens werd er alleen uit gezinnen met meerdere zonen rekruten geronseld en moesten gezinnen met slechts één zoon met rust gelaten worden. Ook mochten er maar duizend jongens per keer meegenomen worden. Wat wel gebeurde was dat er in geval van opstanden de Osmanen de gehele bevolking van het heroverde gebied als krijgsgevangenen beschouwden waardoor de Osmaanse Staat één vijfde deel (1/5) van alle jongens tussen de acht en vijftien jaar oud kon opeisen. Door deze straf die onwillende niet-moslim volkeren in het verschiet stond, waren er logischerwijs veel minder opstanden en onrusten op de Balkan. Een frappant feit erbij is dat de Balkan Oorlogen en de strijd voor onafhankelijkheid van de verschillende volkeren op de Balkan pas begonnen vlak voor- of nadat het Korps der Janitsaren en de Devşirme Kanunu werden afgeschaft in 1826.(17)

        De geronselde jongens tussen de acht en vijftien jaar oud werden vervolgens ondergebracht in de volgende twee militaire opleidingskampen, te weten ‘Acemi Ocağı’ en ‘Yeni Çeri Ocağı’. In het eerstgenoemde opleidingskamp ‘Acemi Ocağı’, wat letterlijk het ‘Beginnerskamp’ betekent, kregen de rekruten naast een dagelijkse intensieve militaire training ook een opleiding in algemene kennis, de Osmaanse taal (oftewel Oud-Turks), islam en andere wetenschappen. Hier werden de jongens tevens bekeerd tot de islam, kregen ze nieuwe Turkse namen, werden ze gecastreerd, mochten ze zonder toestemming de Acemi Ocağı niet verlaten en kregen een speciaal dieet waardoor ze makkelijker spierweefsel konden aanmaken. Men kan hierbij aan een koolhydraatrijk dieet denken, waardoor de Janitsaren in vergelijking tot de andere mensen van die tijd breder, langer en sterker waren. Na verloop van tijd werd bepaald of de rekruut door mocht naar de ‘Kapı Kulu Ocağı’, waar ik later op terug kom, of de ‘Yeni Çeri Ocağı’, wat vrij vertaald ‘kazerne’ betekent. In de Yeni Çeri Ocağı werd men nog intensiever getraind voor de oorlog en was er geen ruimte meer voor wetenschappelijke opleidingen, vanaf dat moment spreken we dan ook van ‘Janitsaren’. In deze speciale kazernes woonden en leefden de Janitsaren tot er een beroep werd gedaan op hun vechtvaardigheden door de Sultan. Door de intensieve training vanaf zeer jonge leeftijd (in veel gevallen hun zevende of achtste levensjaar) golden de Janitsaren als uiterst loyaliteit en gehoorzaam. Dit en het feit dat ze militair zeer goed getraind werden maakte het dat ze de persoonlijke troepen van de Osmaanse Sultan werden. Uiterst capabele Janitsaren werden gepromoveerd tot de persoonlijke garde van de Sultan en verbleven in de ingebouwde kazerne binnen de ‘Saray’ (in het Nederlands ‘paleis’).(18)

        Lees: http://www.armandsag.nl/papers/De%20Janitsaren.html

        Like

  6. Martien Pennings zegt:

    Ik had dit comment hier http://bit.ly/XnOpHr al geplaatst, maar nu zie ik dat het stuk van Talyah ook op deze site staat, dus zeg ik het hier nog maar een keer:

    Goed stuk en vooral deze alinea is treffend:

    “Meer dan 100.000 likes voor de Facebook pagina van Hollanda Çocuklarımıza Dokunma ( Blijf met je handen van onze kinderen af, Nederland) waar de bezoekers overwegend in het Turks maar soms in ondubbelzinnig Nederlands hun gevoelens de vrije loop laten, niet ten aanzien van jeugdzorg maar Nederlanders in het algemeen. Kanker nederlanders kanker hoere kanker homo, kk jode, Wilders die bestempeld wordt als het JOODSE ZWIJN, de Nederlandse overheid die verweten wordt vuile JODENSPELLETJES te spelen.”

    Helemaal raak, maar dan vervolgt Talyah:

    “Ik zal de laatste zijn om te beweren dat er geen Nederlanders zijn die zich op een soortgelijke manier uiten over, Turken, Marokkanen, of moslims. En voor beide kanten geldt dat je niet op een dergelijke manier met elkaar om gaat.”

    Ja, daar heb je de gelijke-monniken-gelijke -kappen-valkuil weer.

    Want er blijft één groot verschil tussen Nederlanders en Turken die zich zo uiten: Turken doen het tegen een té fatsoenlijke cultuur, tegen het Goede dus, maar Nederlanders doen het tegen een nazi-achtige cultuur, tegen het Kwaad.

    Dat is een toch wel hééééééél fundamenteel onderscheid.
    Ik behoud me het recht voor nazi’s de tiefus te schelden.
    En dit soort Turken (100.000 in Nederland alleen al, blijkbaar) wens ik dus ook de graftering te mogen blijven schelden.
    Overigens ga ik daar geen Joden bij halen: kijk daar héb je het onderscheid weer.

    Like

  7. maria zegt:

    Dat Turkije waar honderden vrouwen slachtoffer worden van “eerwraak”. Datzelfde Turkije dat een duivelse dubbelrol speelt in de wapenhandel met Lybië en Syrië en ondanks dat onze Patriots krijgt vanwege een enkele afgedwaalde Syrische raket. Datzelfde Turkije dat moord en brand riep vanwege de terechte entering door de IDF van o.a. de Marmara die puur ter provocatie richting Gaza was gestuurd (terwijl ze gewoon legaal over land konden gaan) Datzelfde Turkije dat een premier en president heeft die de extreemste vorm van Islam aanhangen en Joden voor apen en varkens uitmaken heeft een grote bek tegen Nederland omdat ze weten dat ze ermee wegkomen en Erdogan evengoed met alle egards door onze Koningin wordt ontvangen. Dit is geen “zweem van antisemitisme” maar puur antisemitisme en pure haat tegen het Westen.

    Like

  8. Tom Hendrix zegt:

    @ Martien Pennings 20.16. uur, op 19/3. Dat geloof ik graag beste Martien. Want volgens hun HAATBOEK de koran, zijn wij in hun ogen, apen, honden en varkens. De RODEN en de rest van de POLICOR POLITIEKE ELITE zijn schuldig aan deze hele gang van zaken, en wel vanaf het kabinet Den Uyl vanaf 1972. Maar dat inzien, dat is teveel gevraagd van deze perfide bende in DEN HAAG!

    Like

  9. De Ekster zegt:

    Inderdaad Gerrit, er is veel meer mis met de Turken in ons land. Die fanatieke, haatvolle, ongenuanceerde reacties verraden dat het de Turken helemaal niet om Yunus te doen is, maar alleen maar het afreageren van hun frustraties. Ze wonen in een niet-islamitisch land, dat kunnen ze niet verkroppen. Op zich wonen ze hier veel liever dan in Turkije, maar ze willen het liefst dat Nederland zich helemaal aan hun eisen aanpast. Ze willen gewoon van 2 walletjes eten; de fijne verzorgingsstaat van Nederland (gratis geld!!), gecombineerd met hun achterlijke islamitische geloof. Ze haten onze manier van leven, ze haten het Westen omdat het niet islamitisch is, maar ze willen hier wel dolgraag blijven. Wij moeten dit niet langer accepteren. Dit is Nederland en we doen hier dingen anders dan in Turkije, zo is het nu eenmaal. Kan je daar niet tegen dan donder je maar op. Dat is voor iedereen trouwens verreweg de beste oplossing.

    Like

  10. G.Deckzeijl zegt:

    @De Ekster, HEAR, HEAR..!!!!
    http://tinyurl.com/7zl4y95
    Leuke bumpersticker: http://tinyurl.com/cbluo54

    Like

  11. Rudi zegt:

    Waar is de goegemeente? Als een westerling (Melanie Philips, Douglas Murray, Geert Wilders, noem maar op) zijn eigen cultuur en beschaving voorop zet, vliegen de naamkaartjes ‘etnocentrisme’, ‘racisme’, ‘xenofobie’ e.d. hem om de oren.
    Maar van onze Turkse en Marokkaanse medemens wordt het ‘eigen-oemma-eerst- denken’ wel aanvaardt. Dat is me al vaker opgevallen, niet alleen in dit debat.

    Al die islamomigranten beginnen op koekoeksjongen te lijken. Je geeft ze eten in de vorm van subsidies, kinderbijslag, uitkeringen, onderwijs, noem maar op, in de hoop dat ze je daar ooit erkentelijk voor zullen zijn, dat ze ooit op jou zullen lijken. Maar zodra ze hun ware kleuren laten zien waaruit blijkt dat ze enkel loyaal zijn aan de eigen clan of de oemma, merk je dat er iets niet klopt.
    En vroeg of laat schoppen ze je, net als het koekoeksjong, uit je eigen nest.

    Like

Plaats een reactie