Slecht imago: EU start miljoenen kostende campagne

De geplande EU-campagne “Europees jaar van de Burger” dient de burgers dichter bij de EU te brengen. Hiervoor worden tot 1,75 miljoen euro uitgegeven. In tijdens van bezuinigingen een originele onderneming.

Passend bij de bezuinigingskoers van veel eurolanden heeft de EU iets heel nieuws bedacht. Vandaag wordt in het Europees Parlement gestemd over een voorstel m.b.t. het “Europese jaar van de Burger (2013)”. Op de website van de Europese Commissie staat te lezen, dat er enerzijds een “communicatiecampagne met een meertalige website, een communicatie-toolbox, een persmap en propagandamateriaal is gepland. Anderzijds worden er verschillende conferenties en de deelname aan manifestaties in de hele EU georganiseerd. Het geheel kost naar het zich laat aanzien 1,75 miljoen euro.

Het doel zou zijn om de mensen “over hun rechten en mogelijkheden in het kader van het EU-burgerschap”, hen te prikkelen om aan debatten mee te doen en “aan te moedigen om deel te nemen aan burgerforums over de Europese politiek”. Het is maar zeer de vraag of deze doelen juist in tijden van krappe kassen de geplande uitgaven rechtvaardigen.

Heftige kritiek op de plannen kwam de afgelopen dagen vooral uit Groot-Brittannië, waar op dit moment meer dan de helft van de kiezers voorstander is om uit de EU te stappen (hier). Nigel Farage, chef van de eurosceptische United Kingdom Independence Party (UKIP), is steeds opnieuw opgevallen door duidelijke kritiek op de EU (hier). Over het “Europese jaar van de Burger” zegt hij: “Om het geld van de belastingbetaler uit te geven aan reclame voor jezelf is ontstellend en nog een reden waarom wij een referendum over ons lidmaatschap van de EU nodig hebben.” Ook David Cameron maakte onlangs bezwaar tegen de spilziekte van de EU (hier), die al met de buitensporige ambtenarensalarissen in het middelpunt van de kritiek kwam te staan (hier).

Bron:

http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2012/10/22/schlechtes-image-eu-startet-millionenschwere-pr-kampagne/

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", Elite, EU, Eurocrisis, Europa, Europeanisering, Hypocrisie. Bookmark de permalink .

16 reacties op Slecht imago: EU start miljoenen kostende campagne

  1. Ah! Een reclamecampagne voor henzelf? Zouden ze eindelijk door hebben dat een steeds groter wordend deel van de bevolking binnen de lidstaten hun uitkotst en ze dus op deze manier met verse propaganda proberen de imagoschade te herstellen? En dat ook nog eens van onze belastingcenten? Hebben ze daar dus die 5-10 miljard euro in gestoken waar ze over 2012 nu een tekort aan hebben? Die 1.75 miljoen euro zal vast niet het werkelijke bedrag zijn…

    Like

  2. Tom Hendrix zegt:

    @Pieter Veenstra 09.58. uur, mee eens Pieter. Trouwens ze hebben de kiezer NOOIT serieus genomen, kijk maar naar het debacle met het REFERENDUM in 2005. De kiezer zei NEEN, en Balkenende cum suis maakten in Lissabon van ons NEEN een JA! Waanzin ten top, met deze leugenaars!

    Like

  3. Jan zegt:

    Nou, dat is dus geen geld. 1,75 miljoen gedeeld over het aantal inwoners binnen de EU is geen 2 cent wat die campagne kost.

    Like

  4. louis-portugal zegt:

    Jan volgens mij is het in de buurt van 3 cent en dat vind ik voor dat doel veel te veel.

    Like

  5. daiyu-ninja zegt:

    Tom Hendrix 11:47.
    Precies Tom.
    Daarom heeft het ook geen zin om met ze in debat te gaan . Want ze zeggen dit, maar onderhand doen ze dat.
    Ze zullende de mensen van A tot Z voorliegen en manipuleren met mooie, en misleidende praatjes.
    Dit tuig is op geen enkele manier te vertrouwen.
    Ze hebben van liegen een ware kunst en sport gemaakt.
    Het zijn net moslims, ze zijn niet vies van, taqiyya.

    Like

  6. Aegolius cs zegt:

    De EU sponsort haar eigen boldootkar:
    http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjHbhV98DSakkMDKptNOcoLClINTJGLNfN4EHdNU_0rCl6RhcW
    Hoewel in een modern jasje blijft de stank onverdraaglijk waaraan Nobel niets heeft kunnen veranderen.

    Like

  7. Pingback: NEDERLAND UIT DE EU OF MASSAAL NAAR DE VOEDSELBANK! « eunmask

  8. Tja, in een tijd waarin iedereen moet bezuinigen (de bevolking) presteert de EUSSR om opnieuw sloten met belastinggeld over de balk te smijten om hun image op te vijzelen. Wie trapt die vijzel er eend definitief onderweg?

    Like

  9. Tom Hendrix zegt:

    O ja, ik las net op Geen.Stijl.nl, dat de EU graag eventjes een 500 miljoen extra van ons wenst te ontvangen, gaan we toch effe doen Markie? Niet dan…sarcasme modus uit.

    Like

  10. Ik las het gisteren en heb daar meteen wat extra aandacht aan gegeven: http://wp.me/p2x6V2-Gv

    Like

  11. Piet Klont zegt:

    @Tom Hendrix zegt:
    23 oktober 2012 om 11:47

    DÉ Balkenende bestaat niet.
    Wel ‘EEN Balkenende’, net als ‘EEN Rutte’, androids van de EU-Fabrikant Kloon & Co, met verschillende serienummers en jaartallen waar ook Verhofstadt uit voortkomt.
    Tot nog toe zoekt men onverhoopt naar een modeltype dat niet vastloopt/roest.

    Like

  12. En als ze zelf niet vastlopen en roesten dan gaat alles wel vastlopen en roesten wat ze met hun handjes aanraken…

    Like

  13. Piet Klont zegt:

    Dat geld op die afbeelding….pecies wat van Frikschoten nodig heeft!

    Like

  14. Pingback: EU wil half miljard euro extra van Den Haag!! | Partij Vrij Almelo

  15. Pingback: EU-verspilling: € 150.000,- voor een tentoonstelling over de “sociale relevantie van koffie” | E.J. Bron

  16. Pingback: EEN OUDE VOORSPELLING… | eunmask

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s