In elke vezel van de linkse monocultuur . . . .

Screenshot_52

(Door: Martien Pennings)

Vanavond om half negen is  op RTL7 de film “Taken” te zien, met in de hoofdrol Liam Neeson die Schindler in “Schindler’s List” speelde. De protagonist is een Amerikaanse ex geheim agent waarvan de  dochter tijdens een vakantieverblijf in Parijs door “blanke-slavinnen-handelaars” (Albanezen) ontvoerd wordt, teneinde aan lieden uit het Midden-Oosten verkocht te worden. Hij heeft 72 uur de tijd om haar op het spoor te komen en gaat dat op eigen houtje doen, niet geholpen door de (corrupte) politie. Op zijn weg naar haar toe vallen er, zoals je in een Amerikaanse film kunt verwachten, de nodige doden. Het is een oud thema: men komt aan de geliefden van een in principe “goed mens”, waarna de beer moreel gelegitimeerd los kan gaan.

Maar . . . . wát een kritiek heeft de maker over zich heen gekregen! Ja, Italiaanse of
Russische maffia, die mag je negatief afschilderen, maar Albanezen, die zijn zo zielig. En dan ook nog die lieve mensen uit het Midden-Oosten zo negatief neerzetten . . . . Nee, dat kan echt niet. En dan ook de manier waarop de held zijn doel bereikt. Al dat geweld en zo.

De plotbeschrijving in het de VPRO-gids meldt dan ook het volgende:

“De boef [De charmante knaap die de dochter aan de Albanezen uitlevert] is in no time achterhaald, maar dochterlief redden is niet voldoende: de hele criminele bende moet met wortel en tak uitgeroeid. Daarvoor is elk middel geoorloofd, want Bryan is Amerikaan en zijn gezinsleven staat op het spel. De door Luc Besson geschreven en geproduceerde actiethriller mengt een dubieuze moraal met soms vermakelijk James Bond-spektakel .” (mijn schuine vet)

Wat ik wil zeggen: deze commentaarschrijver zal wel een voorkeur hebben voor de taakstraffen die in Nederland D66-rechters ongetwijfeld zouden opleggen aan handelaars in blanke slavinnen. Ik persoonlijk zou met een zo groot mogelijke vlammenwerper in de weer gaan als mij overkwam wat die vader in deze film overkomt. Voorts: het hoeft niet grof en evident te zijn maar dit commentaartje in de VPRO-gids illustreert hoe diep in elke vezel van de linkse monocultuur de islamofilie, de Amerika-haat en het arme-mensen- kunnen-geen-kwaad-doen-syndroom is ingevreten. Ik geloof niet dat zo’n commentaarschrijver zelf  in de gaten heeft hoe hij aan subliminale hersenspoeling aan het doen is. Ze doen het net zo natuurlijk als ademen.
_______________________________________

Door:
Martien Pennings
(h/t Erik Bink)
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Nuttige idioten", Communisme, Krankzinnigheid, Linkse Kerk, mainstream-media, Nederland, political correctness, Rotzakken, Socialisten. Bookmark de permalink .

18 reacties op In elke vezel van de linkse monocultuur . . . .

  1. bobzelf zegt:

    nou hier kan en wil ik geen letter aan veranderen !
    1000 % mee eens !!
    zo zien we weer , WE STAAN NIET ALLEEN !!

    Like

  2. luckybee zegt:

    Ik ga beslist kijken ik vind het leuk als de Arabieren en de linksen op hun donder krijgen

    Like

  3. Theresa Geissler zegt:

    Ja, maar wat kun je ook anders verwachten van een commentaartje in de VPRO-gids?
    Misschien dat TROS-Kompas er nog anders tegenaan zou kijken……
    Trouwens, Martien, ben jij dan op de VPRO-gids geabonneerd? Ik bedoel maar: Met jouw levensopinie moet dat regelmatig toch wel een dosis ergernis opleveren, waar je nog geld op toelegt ook……Tenzij je het opzettelijk doet om inzicht te blijven houden in de linkse indoctrinatie-strategieën natuurlijk. In dat geval is het zonder meer lofwaardig, uiteraard.

    Like

  4. Joop Klepzeiker zegt:

    Film al een tijd geleden gezien, de man was nog veel te coulant, dit tuig dient met wortel en tak uitgeroeid te worden en dan zullen er ook wat bomen gerooid moeten worden

    Like

  5. tjonge zegt:

    tja, het gevolg van “positieve” discriminatie bij de p.o, ook zij moeten verplicht allerlei excuus-allochtonen aannemen om zogenaamd een afspiegeling van de maatschappij te tonen.

    het zou mij niet verbazen als dit vpro-filmcommentaartje is geschreven door een nieuwe nederlandert….

    Like

  6. Erik Bink/aka "Erik Mokum" zegt:

    Beste Theresa,
    ter verdediging van Martien vermeld ik hier, dat hij de tip voor deze film en de informatie uit de VPRO-gids van mij had ontvangen. Ik ben al 40 jaar geabonneerd op de VPRO-gids, de tijd van
    “Het Gat van Nederland” en het “Simplistisch Verbond” van Kees van Kooten en Wim de Bie.
    De Gids staat altijd boordevol “culturele” wetenswaardigheden, zal ik maar zeggen – ik weet niet of dat in die mate in andere gidsen te vinden is. De stukjes van Martin Kaay over “klassieke” muziek, bijvoorbeeld, lees ik altijd graag. Tegelijk kan ik kennisnemen van waar “zij” voor staan – zoals blijkt uit mijn aangeleverde informatie uit de Gids.
    Tja, ik ondersteun ze dus wel financieel – maar een half jaar geleden hadden ze een actie ter financiele ondersteuning en werd ik gebeld door een jonge dame die mij om een bijdrage vroeg. Ik heb haar toen uitvoerig geantwoord, dat ik dat niet van plan was vanwege de antisemitische
    opstelling van de VPRO ten aanzien van Israel. Nu, daar hoorde ze van op, dat was volkomen nieuw voor haar.
    Overigens, weet men nog waar VPRO voor staat? VPRO was oorspronkelijk de Vrijzinnig-Protestantse Radio Omroep. Eind jaren ’60 vond er een machtsgreep plaats en verdween dat protestantse geheel. Hoewel….? De wereldbeschouwing van de “blijmoedige VPRO-domiinee” ,zoals Simon Carmiggelt lang, lang geleden hun radiosprekers noemde, heeft zich getransformeerd tot een soort van nihilistisch postmodernisme, waar die antisemitische houding tegenover Israel heel wel in gedijt.

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Ik weet het, Erik: Vanaf mijn kinderjaren ging de VPRO bij ons thuis regelmatig over de tong._Niet positief, bepaald, door de ogen van mijn conservatief-katholieke ouders. Die antipathie nam ik grotendeels over omdat “Links”bij mij stond voor ‘dwingen” en ik heb dwingen altijd al gehààt. Heel soms vond je iets wèl goed. Koot en Bie, bijvoorbeeld.-Mijn ouders haatten die automatisch ook,tot mijn vader ooit zo eerlijk was om zich af te vragen: “Tja, iedereen vindt ze geweldig en wij vinden het niks. Dan moet je je toch afvragen of het aan jou ligt….. Dat was best een drempel, voor zijn doen.”Maar over het algemeen vond ook ík die omroep drammerig; het heeft mij nooit gelegen, de hele wereld-ellende op je nek nemen. En dat deden/doen zij wèl.

      Like

  7. G.Deckzeijl zegt:

    Weergaloze film, uitsrtekend acteerwerk van Neeson en ook de meiden die in de film te zien zijn.
    Setting is ook perfect, een echte puntje-van-je-stoel-film.
    En hoe het afloopt vertel ik lekker niet.
    Taken 2 is er ook inmiddels. Maar die vind ik zelf niet zo goed als 1.

    Like

  8. Trucker zegt:

    Aha zal eens kijken of ik de film ergens kan downl… had het artikel niet gelezen nu wel en Luc Besson actiefilms regisseur zonder weerga wist niet dat hij schreef (scenarios?).
    Moet het spul ook eens zien en zoals luckybee het pent :”ik vind het leuk als de Arabieren en de linksen op hun donder krijgen” tja daar ben ik het volmondig mee eens.

    Like

  9. Martien Pennings zegt:

    De film gezien en hij viel me gruwelijke tegen.
    Totaal ongeloofwaardig geweld waarin de held inderdaad nog meer levens blijkt hebben dan James Bond, maar deze film mist de knipoog die wel in de Bond-films zit.
    De karakters waren allemaal plat en ééndimensionaal.
    De sentimentaliteit was ook plat.

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Misschien wel, maar je hebt hem zelf min of meer aanbevolen.
      Niettemin, heb ik wel enige sadistische voldoening geput uit een paar scènes,-zie mijn comment- dus troost je.
      Van de knipoog in Bond-films houd ik toch al niet, dus die heb ik niet gemist.
      Ik heb alleen ooit “the man with the golden gun” gekeken vanwege Christopher Lee, van wie ik altijd idolaat geweest ben.
      Geef toe, Martien, dat er in die scène waarin die Albanees geëlectrukoceerd werd, wel wat zàt.

      Like

  10. Theresa Geissler zegt:

    Nu kijk ik de laatste tijd ontzèttend weinig T.V. -Hele avonden gaan in de site hier zitten- maar omdat de aanbeveling van Martien kwam, heb ik vanavond toch eens gekeken. (Tijdens de pauzes ren je dan weer even naar de laptop om ‘bij te werken; soms best handig, die reclames.)
    En tja…..Het was zéér de moeite waard. Ja, die arme, arme Albanezen toch…..!
    Ik heb genóten van de scène, waarin Bryan die ene klootzak op de elektriciteit aansloot en hem telkens weer die doek in zijn muil stopte! Zo moesten ze er meer laten zien! Schitterend, schitterend…….
    Natúúrlijk zit zo’n VPRO daar tegenaan te hikken: Die vinden het waarschijnlijk alleen verantwoord als de daders bijvoorbeeld tot op het bod corrupte CIA-mannen zijn die hetzelfde met Palestijnse meisjes flikken -ik zeg maar wat. Of misschien zou het tegenwoordig in linkse kringen wel weer gewaardeerd worden als de antagonisten Jóden zouden zijn.
    Kun je voor hetzelfde geld een remake van “Heimkehr” of “Jud Süss” gaan maken.
    Stel je toch voor dat de één of andere producent met Palestina-sympathieën zó ver zou gaan…..

    Like

  11. felix zegt:

    Ik ben benieuwd naar de film “Captain Phillips” ga ik in de bioscoop bekijken.
    De film heeft ook al kritiek te verduren gehad: die arme Somalische piraten ook hé.

    Like

Plaats een reactie