Overheden op jacht naar onze spaar- en pensioenpotten

Screenshot_26                                                                            Om wanhopig van te worden

Europa

Hoe kunnen de overheden ooit hun schulden terugbetalen? Overheden met gigantische schulden zijn de normaalste zaak ter wereld geworden, maar in feite is het dat niet. Als economische groei en inflatie niet meer werken, zal de overheid het geld moeten gaan halen waar het zit. Momenteel zijn dat het spaarboekje en de pensioenfondsen.

Al enige tijd horen we signalen dat men hier en daar bezig is met de voorbereidingen voor een welvaartstaks op het spaargeld. Maar je mag er zeker van zijn dat de overheden achter de schermen ook bezig zijn met een andere aanslag op onze welvaart: de pensioenen. De website Silver Doctors meldt zelfs dat er in 10 landen in Europa en Zuid-Amerika al een confiscatie is geweest van pensioenen.

Lees verder>>>
(h/t Monalisa)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Graaien, Overheid. Bookmark de permalink .

39 reacties op Overheden op jacht naar onze spaar- en pensioenpotten

  1. meneertje zegt:

    Als deze dingen in Nederland zouden gebeuren verwacht ik (zoals ik al elders heb uiteengezet) een massale volksopstand.

    Als ik me vergis en als die opstand zou uitblijven, dus als het volk het weer morrend doch gelaten over zich heen zou laten komen, verdient het ook niet beter.

    Dan gaat Nederland ten onder aan de E.U. en de islam en dan is het eigen schuld dikke bult.

    Overigens zag ik bij de commentaren onder het bericht bij Gewoon-Nieuws.nl er al weer verscheidene waarin de schuld werd gegeven aan een welbewust georganiseerd complot van het Zionisme.
    Hoe sommige mensen toch altijd weer kans zien om die twintig of dertig miljoen joden (op een totale wereldbevolking van 7 miljard) de (geheime) oppermacht over de hele wereld toe te schrijven, is met je gewone verstand niet te begrijpen.

    Like

    • Tistochwat zegt:

      @ meneertje 30 januari 2014 om 13:15

      U zegt: “Als ik me vergis en als die opstand zou uitblijven, dus als het volk het weer morrend doch gelaten over zich heen zou laten komen, verdient het ook niet beter.”

      Ik begrijp wat u bedoelt…
      Maar degenen dan die wél in opstand willen komen, maar ver in de minderheid zijn en die buiten hun schuld de ondergang tegemoet gaan omdat ze figuurlijk (en misschien tegen die tijd ook wel letterlijk) aan handen en voeten gebonden zijn?
      Dat is dan weer een voorbeeld van de goeden die onder de kwaden moeten lijden…

      Like

      • meneertje zegt:

        Ik begrijp uw reactie en ik weet ook niet het juiste antwoord.
        Wat ik wel weet is dat in de geschiedenis (kijk b.v. maar eens naar de Franse in de negentiende eeuw) mensenmassa’s in opstand kwamen en zich niet afvroegen of ze dat zouden overleven. En op het ogenblik zijn op verschillende plaatsen soortgelijke processen aan de gang (waarbij ik nu even totaal buiten beschouwing laat aan welke kant ik sta in mijn beoordeling van gelijk-ongelijk).

        Wat ik ook weet is dat die ene keer dat een deel van het Nederlandse volk wel in beroering kwam (na de moord op Pim Fortuyn) de politie nog net het Binnenhof kon beschermen en dat toen verschillende politici tijdelijk zijn ondergedoken.
        Er zijn dus zelfs voor dat tamme Nederlandse volk mogelijkheden.
        Ik wil niet ophitsen (mag ik niet, omdat ik als oude man niet kan meedoen), maar ik weet wel dat Nederland ten onder gaat als het niet op tijd acties onderneemt die verder gaan dan op het internet protesteren.

        Ik wil ook nog opmerken dat niet slechts de ongeveer 20 % potentiële Wildersstemmers het met ons eens zijn, doch dat een veel groter deel van het Nederlandse volk in grote lijnen denkt zoals wij.
        Ik schat dat het ongeveer fiftyfifty is wat betreft de verdeling binnen Nederland. Waarbij ik wel moet toegeven dat de ene fifty de macht in handen heeft en de andere fifty niet,
        Daartegenover staat dan weer dat de machteloze fifty, als het er op aankomt, veel meer fysieke moed heeft dan de heersende fifty.

        Like

      • meneertje zegt:

        Aanvulling op mijn antwoord aan Tistochwat:
        Het gaat bij verzet dat verder gaat dan woorden op het internet, uiteraard vooral om een goede organisatie.
        Wie is in staat en bereid (en geniet voldoende gezag) om dergelijk verzet te organiseren?
        Als ik veertig jaar jonger was, zou ik mijzelf aanbieden…

        Maar nu zonder scherts: ik zie nog niets of niemand.

        Echter: als eventuele verzetsgroepen genoeg hebben geleerd van het verzet tegen de Duitse bezetters in de tweede wereldoorlog, houden zij zich muisstil en reageren ook niet op dit log.
        Ik blijf – eigenlijk tegen beter weten in – een beetje geloven dat zulke verzetsgroepen bestaan.

        .

        Like

      • Monalisa zegt:

        Het goede nieuws van vandaag ook de zelfde rechten als de werknemer?
        Meeste ambtenaren worden gewone werknemer

        DEN HAAG –
        De meeste ambtenaren raken hun speciale status kwijt. Voortaan krijgen ze een gewoon arbeidscontract, zoals werknemers in andere sectoren, zodat ze bijvoorbeeld niet meer extra beschermd zijn tegen ontslag. Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer van in ieder geval VVD, PvdA, CDA en D66 steunt een initiatiefwetsvoorstel vanuit CDA en D66 om de rechtspositie van ambtenaren en gewone werknemers gelijk te trekken.

        Like

      • Monalisa zegt:

        meneertje ik ben benieuw hoe het gaat met die drie Noordelijkenprovincies of ze weer massaal op die PVDA en het CDA en VVD stemmen eerst de gemeente verkiezing en dan voor de EU en als dat toch weer zo is zak mijn broek van hun af. wand de uitkeerings gerechtige zit daar massaal.

        Like

      • Monalisa zegt:

        meneertje verzetsgroepen van de Duitse bezetters in de tweede wereldoorlog, houden zij zich muisstil, Tja geen wonder hoe oud moeten ze nu zijn! mijn vader draait zich nu om in zijn graf om dat hij zich heeft uitgesloofd voor een vrij land onder leiding van een zekere Bernard als die ouwe knarren het wisten hadden velen nu nog gelleftd

        Like

      • meneertje zegt:

        @Monolisa; 16:51,
        Ik geloof dat ik uw zorg begrijp.
        Ook ik ben geschrokken van de uitslag van die naar voren geschoven gemeenteraadsverkiezingen in Leeuwarden.
        De P.v.d.A. toch weer op kop, met een zetel winst zelfs.
        Je kunt zeggen: vergelijk met de vorige gemeenteraadsverkiezingen; die waren desastreus voor de P.v.d.A., dus winst is geen echte winst, doch slechts iets inlopen op het verlies….
        Jaja, maar volgens de peilingen staat de P.v.d.A. er nu nog veel slechter voor dan destijds en hadden ze dus zelfs ten opzichte van die voor hen slechte verkiezingen moeten verliezen.

        En dat is dus niet gebeurd. Integendeel zelfs.
        Ik kan slechts zeggen dat ik het niet begrijp.
        Ik dacht altijd dat die Friezen zo’n nuchter, verstandig volkje vormden.
        Ook deze generalisatie schijnt weer eens fout te zijn…

        Like

      • meneertje zegt:

        @Monolisa; 17:14,
        Ik verwees naar het verzet tegen de Duitsers tijdens de bezetting bij wijze van voorbeeld.

        Natuurlijk zijn verzetsgroepen nu – als die überhaupt bestaan – andere dan die tijdens de bezetting.
        En àls ze nu bestaan, bedoelde ik, dan moeten zij zich – geleerd hebbende van het verzet tijdens de bezetting – zich muisstil houden. Werken aan hun voorbereiding en nergens
        – ook niet hier! – op welke wijze ook hun bestaan kenbaar maken of suggereren.

        Like

      • Monalisa zegt:

        meneertje als die überhaupt bestaan, die bestaan wel helaas ik doe er niet meer aan mee daar ben ik te oud voor dat laat ik aan de jongere over maar steunen kan altijd, ben blij dat ik daar niet meer woon maar je komt niet los van nederland als je in europa blijft wonen.

        Like

  2. meneertje zegt:

    Mijn reactie is verdwenen. Is die nog ergens terug te vinden?

    Like

  3. sylvia Groot zegt:

    Al je spaargeld van de bank halen en terug in de ouwe sok op een geheime plek.
    Niet te lang mee wachten.

    Like

  4. Tom Hendrix zegt:

    Zover heeft men het al laten komen. Het is een grote ZEEPBEL, men “schept geld uit het niets”. Maar dat interesseert, de EUSSR, de BILDERBERGERS, het ORANJETHEATER, totaal niets! Hun lakeien in Nederland; de VVD, de PvdA, het CDA, en Demonen 666, werken er graag aan mee! Wij worden gedegradeerd tot slaven, en gaan leven in bittere armoede!

    Like

  5. Sjaak8.1.2014U zegt:

    Over Senioren spaar en pensioenpotten gesproken !
    Seniorenbiertje smaakt naar meer !
    Noem het maar “Heineken Alzheimer” het bier
    waarbij U alle andere bieren vergeet !

    AMSTERDAM – Het heeft er alle schijn van dat Heineken
    in het geheim bezig is met het ontwikkelen van een
    biertje speciaal gebrouwen voor 60-plussers.
    Dat ’seniorenbiertje’ moet dé oplossing worden
    voor de wereldwijd almaar dalende bierconsumptie.
    Het vermogen van De Carvalho (Heiniken) wordt door Forbes
    in 2013 geschat op $11 miljard, waarmee ze ook verreweg
    de rijkste persoon met (deels) Nederlandse nationaliteit is !

    De Heiniken Carvallo Familie met drie nationaliteiten uitstaffeerd
    is het beste voorbeeld dat ze ook niet vies zijn nog bij de Senioren
    nog de laatste Cent er uit te persen ! En waar veel Geld is komt
    nog meer erbij ! ( Belastingvrij ???)
    Want het hoofdkantoor is natuurlijk allang niet meer in Nederland !

    Met woondomizilen Wereldver !
    En de bezoekjes die ze krijgt liegt er niet om ! ( Bilderberg ?)

    (Heute besitzen die Heinekens an sehr exponierter Aussichtslage
    eine Villa und ein ­Gästehaus, die von ihren Hausarchitekten,
    dem Bündner Werner Wichser und dem Franzosen ­André Piazza,
    gestaltet wurden. (Waarde 120 Millioen)
    Das niederländische Thronfolgerpaar Willem-Alexander
    und ­Maxima verbrachte dort seine Flitterwochen ! )

    Like

  6. Jean zegt:

    Hopelijk ziet iedereen de ‘echte’ doelstelling van die EU misdaadorganisatie nl. “zij héél rijk en de burgers straatarm en trillend van angst voor het stijgend geïmporteerd barbaars geweld.
    Ik hoop dat het nooit zal plaatsvinden, ik bedoel W.O.III maar het politiek tuig en de religie idioten zijn er anders flink bezig om het te laten plaatsvinden…
    Nog wat parasieten meer en koopkracht minder voor de hardwerkende én gewerkt hebbende burgers en de lont vliegt in het vat.

    Like

  7. Aegolius cs zegt:

    Gepubliceerd op 19 jan 2014
    Deze appendix zit niet in de lezing gegeven door Ad Broere op de 16e oktober ’13, bij het Studium Generale van de TU Delft. De inhoud is echter dermate belangrijk dat is besloten deze ook op youtube te zetten. Het gaat over een regelrechte pensioenroof van de Nederlandse bevolking van 30 miljard! door de Nederlandse Staat in de jaren ’80. Ad heeft het sterke vermoeden dat er op afzienbare termijn weer een dergelijke diefstal door de staat van zijn burgers, op stapel staat.

    Like

  8. Aegolius cs zegt:

    ABP kreunt onder last van verleden
    Terug naar de jaren tachtig. Het kabinet-Lubbers I treedt eind 1982 aan midden in een zware recessie. Het kabinet moet flink bezuinigen.
    Uitnamewetten
    De ABP-wet verplicht de overheid 21 procent pensioenpremie per jaar in de pensioenpot te stoppen. Vanaf 1982 tot en met 1988 verlaagt de Tweede Kamer via tijdelijke ‘Uitnamewetten’ acht jaar op rij de rijksbijdrage aan het ABP van 21 procent naar 8,3 procent. De pensioenen blijven op hetzelfde niveau, evenals de vut-uitkeringen, waardoor de dekkingsgraad van het ABP langzamerhand verslechtert.
    Het gehele artikel in de Volkskrant:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3128095/2012/01/19/ABP-kreunt-onder-last-van-verleden.dhtml

    Like

  9. M.A.L. Sion zegt:

    En voor wie denkt dat het wel mee zal vallen wordt herinnerd aan de greep van de regering Lubbers in de kas van o.a, het ABP omdat die een – in de ogen van de overheidsdieven – te grote reserve had. Zonder deze gemene diefstal zouden nu kortingen op de pensioenbetalingen vrijwel zeker niet nodig zijn en zou zelfs geindexeerd kunnen worden.

    Like

  10. tjonge zegt:

    toch blijf ik het zeggen dat ik mij NIET kan voorstellen dat den haag/eu er aan mee gaat werken om 10% spaardersheffing te gaan doen.

    er is daarna toch geen mens meer die maar 1 bank vertrouwd en iedereen haalt zijn poen er af.
    gevolg…alle banken ploffen en economie op zeker volledig stuk.

    ik kan mij niet voorstellen dat zoiets bewust/met kwade opzet gedaan wordt,
    ik zie er geen voordeel in voor de overheid.

    Like

    • Joop Klepzeiker zegt:

      Kijk door dit soort comments ben ik wat negatief gestemd over de weerbaarheid van de bevolking, wat zeg ik dit nu weer diplomatiek.

      Like

      • tjonge zegt:

        joop, heeft helemaal niets met weerbaarheid te maken !
        ik probeer alleen maar naar de logica van het verhaal te kijken.
        nogmaals, de overheid/eu besluit 10% spaargeld te jatten van de spaarder om de economie vlot te trekken,
        vervolgens neemt iedere spaarder al zijn poen op van de bank (bankrun) want nooit meer vertrouwen in een bank,
        gevolg; alle banken geploft en economie geploft.

        het enige wat de banken kunnen doen om een run te voorkomen is een opname-limiet in stellen, maar ik denk dat er dan echt wel een burgeroorlog uit gaat breken !

        “lachebekje” mag dan wel 24/7 met een gepantserd harnas gaan lopen want al is het iemands laatste daad, maar een daad zal worden gesteld door wie dan ook !

        Like

    • Monalisa zegt:

      tjonge de tijd zal het leren? maar u was gewaarschuwd alles kan.

      Like

    • fleckie zegt:

      Nou, vermoedelijk? kan er maar tot een bepaald bedrag”opgenomen” worden! Men probere het maar eens,hoeveel men maar “mag meenemen”.

      Like

  11. Jean zegt:

    Als Vlaming ben ik beniewd hoe de uitslag in maart zal zijn!
    Stel dat pvda en groen en d66 zouden winnen in stemmen dan denk ik dat Nederland met een gigantisch groot probleem zit, een heel groot probleem.

    Like

    • Monalisa zegt:

      Jean dat denk ik ook, en het gebeurt let maar op, de nederlander is DOM.

      Like

    • tjonge zegt:

      als die partijen zouden winnen dan wordt het heel gauw tijd om naar buiten de eu te emigreren als je centen je lief zijn !

      Like

      • Tistochwat zegt:

        @ tjonge 30 januari 2014 om 21:56

        Ik heb zo’n flauw vermoeden dat de criminele ‘elite’ voor toekomstige emigranten ook wel een leuk plannetje zal bedenken: bij emigratie mag je maar 70 % van je eigen geld meenemen naar je nieuwe land (of iets dergelijks).
        ‘Regeren’ is immers vooruitzien?

        Like

      • Monalisa zegt:

        Tistochwat daarom moet je vooruit kijken als mens, doen zij ook maar ik allang daarom je geld al weg sluizen doen de rijke jongens ook. en net zo veel over houden dat je er van kan leven dus minder dan die 30%,dan heb je even goed een rijk leven! maar wie is slimmer zij of IK.

        Like

    • Monalisa zegt:

      Pensioenfondsen verder in de lift
      Van onze financiële redactie
      AMSTERDAM –
      De pensioenfondsen kunnen eindelijk weer goed nieuws brengen. Drie grote fondsen (ABP, Zorg & Welzijn en Bouw) melden vandaag dat ze financieel de zaken weer behoorlijk op orde hebben.

      Like

    • Monalisa zegt:

      Het is overigens niet voor alle fondsen goed gegaan. Er zijn ongeveer 30 fondsen die in het afgelopen jaar onvoldoende zijn hersteld; zij zullen waarschijnlijk hun pensioenen moeten verlagen. De pensioenfondsen hebben vorig jaar wel het totale vermogen flink opgekrikt. De fondsen bezitten gezamenlijk ongeveer 1,2 biljoen euro: €1.200.000.000.000.
      Tja en nog word je uitgeknepen.

      Like

Plaats een reactie