De middag dat mijn moeder stierf, zag ik ’s avonds Monique van Hoogstraten op het NOS-journaal

Screenshot_2

(Door: Martien Pennings)

Maandagmiddag tegen half vier van de 10e maart in 2014 stierf mijn moeder, Riek Pennings, op 85-jarige leeftijd in kamer 56 van het Nijmeegse verpleeghuis de Waalboog. Ik was even tevoren met de trein uit Amsterdam in Nijmegen gearriveerd. In die trein had ik een pas uitgekomen  boek over Israël zitten lezen. Schrijfster: Caroline Glick . Titel: “The Israeli Solution”. De Israëlische  oplossing, namelijk die hele zogenaamde “Westbank”, een streek die al duizenden jaren Samaria en Judea heet, gewoon onttrekken aan het terreurbewind van die Palestijnse maffia’s en onder fatsoenlijk Israëlisch bestuur brengen. Het boek vertelt verder het verhaal over de Arabische, islamitische “Palestijnse” haat en terreur tegen de Joden in Israël van de laatste 90 jaar. Het is een geweldig boek dat in zo’n 300 pagina’s de problematiek rond Israël goed samenvat, een problematiek die tenslotte neerkomt op één klein zinnetje: de islamitische Arabieren willen de Joden vermoorden. Meer is het niet.

Toen ik rond zes uur ’s avonds de trein terug nam naar Amsterdam was ik waarschijnlijk erg verdrietig, maar ik kon het op dat moment niet voelen. Ik voelde mij leeg en kalm.

Thuisgekomen in die nog steeds serene stemming zette ik het 8-uur-journaal van de NOS aan.

Het journaal opende met de mededeling dat de ING-bank plannen heeft om klantgegevens aan het bedrijfsleven te gaan verkopen. De maatschappelijke onrust bleek groot. De hele Tweede Kamer was reeds in de benen.  Christen Arie Slob, die in de islam een verrijking van de Nederlandse cultuur ziet, overwoog bij ING weg te gaan en had heimwee naar voorganger Postbank.  We zagen de gruwelen van een tramongeluk in Rotterdam. Wel drie trams op elkaar gebotst. De nekken van geschrokken trampassagiers werden ter plekke gemasseerd.  Burgemeester Aboutaleb was naar het rampgebied getrokken en gaf als zijn mening dat de passagiers nog wel een paar dagen nodig zouden om over de schok heen te komen.  Er werd niet gemeld, zoals in kleine kring wel bekend, dat Aboutaleb een afvallige moslim is, die natuurlijk om dat feit bedreigd wordt en voor zijn leven moet vrezen.

Men weet dat de islamitische terreur in het verleden duizenden Israëli’s zodanig heeft getroffen dat hun bankgegevens irrelevant werden en massage van de nekken niet meer hielp. Nekken van de slachtoffers waren er trouwens vaak niet meer. Israël heeft speciale vrijwilligers, die de kleinste resten van opgeblazen Joden tot in de verre omtrek van een aanslag verzamelen.

Naast het nationale gevaar van gebruik van bankgegevens en naast het verschrikkelijke tramongeluk in Rotterdam, had het NOS-journaal in de aflevering van 10 uur ook een onderwerp over Israël. Correspondente Monique van Hoogstraten, een Goois meisje met een geaffecteerd accent over wie ik het wel eens meer heb gehad,  meldt dat die Joden van Israël zich weer geweldig aan het aanstellen zijn. Ze hebben een schip uit Iran onderschept met bestemming Gaza. U weet wel, Iran, waarvan niemand zeker weet of ze daar nou die atoombommen aan het maken zijn of niet. Wat we wel zeker weten: het is een regime van apocalyptische godsdienstwaanzinnigen, een regime dat tot alles in staat is en de vernietiging van Israël tot zijn hoogste prioriteit heeft gemaakt.

Dat schip uit Iran nu, met bestemming Gaza, dat door de Israëlische marine was opgebracht, had, onder een laag zakken cement, raketten verborgen die gemakkelijk Tel Aviv zouden kunnen bereiken. En u moet werkelijk de moeite nemen om dat Israël-item van Monique van Hoogstraten te gaan bekijken en beluisteren. Vanaf minuut 3:00 kunt u horen en zien hoe zij er alles aan doet, in formulering en stembuiging, om de kijker duidelijk te maken dat die Israëli’s weer eens onnodig propaganda aan het maken zijn over een vrij reguliere scheepslading Iraanse raketten.

“Maar opmerkelijker dan de vangst – er komen immers wel meer wapens naar Gaza – is de manier waarop die publicitair is uitgebuit.”

Ik was, heb ik al een paar keer gezegd, in een kalme en lege stemming toen ik dat verslag van Monique van Hoogstraten aan het bekijken was. En ik heb het ook op een rustige maar toch tegelijk intense manier gezegd, wel een keer of tien, terwijl Monique aan het woord was:

“Smerige, antisemitische hoer!”
___________________________________

Door:
Martien Pennings
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in antisemitisme, Israël-vijandigheid, Jodenhaat, Linkse Kerk, NOS. Bookmark de permalink .

56 reacties op De middag dat mijn moeder stierf, zag ik ’s avonds Monique van Hoogstraten op het NOS-journaal

  1. Lis zegt:

    Gecondoleerd met het verlies van uw moeder, heer Pennings. Ik wens u veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Het programma dat u bekeken heeft, was als zout in de wonde.

    Like

  2. ezra70 zegt:

    Beste martien Pennings,
    Gecondoleerd met het verlies van uw moeder.
    Het is erg om een moeder te moeten verzliezen. Héél veel sterkte in de komende tijd.
    Wat de ING betreft: toen ik het gisteren op internet las heb ik onmiddellijk “mijn ing” opgezegd.
    Betalen kan je ook via een andere bank. ING gaat hiermee Véél te ver.

    Like

  3. Jan Van zegt:

    Goed stuk.
    Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
    (Jammer van je kalmte staat… dat je die laatste zin nog even er uit flapt……)
    Ja,ja, ik ben in overtreding! Ik weet het……
    Sterkte, mvg, Jan V. E.

    Like

  4. Bonebakker zegt:

    Martien gecondoleerd met je moeder

    Like

  5. Monalisa zegt:

    Martien Pennings, Gecondoleerd met het overlijden van u moeder, en veel sterkte gewenst. @Monalisa

    Like

  6. catherine zegt:

    Ik zag het ook voorbij komen en onstak in vergelijkbare woede. Het is ongehoord dat dit is uitgezonden door het NOS journaal waar ik overigens nooit naar kijk omdat ik mij vaker erger aan de vooringenomenheid ervan. De superioriteit en het triomfalisme waarmee de “verslaggeefster” haar boodschap de wereld in stuurt is stuitend. Een beschamende vertoning.

    Like

    • Charles Martel zegt:

      Verslaggeefster vergat nog te melden dat Israel die raketten in Syri!e bestelde, ze dan naar Iran liet verschepen, om ze vervolgens te confiskeren in de Rode Zee. Zo simplistisch is onze NOS, dat ze dat niet door hadden.

      Like

  7. siemx zegt:

    Beste Martien,
    Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
    Ik hoop dat je vele goede herinneringen aan haar hebt en dat deze je tot troost mogen zijn.

    Like

  8. Theresa Geissler zegt:

    Allereerst, Martien: Oprecht gecondoleerd met het verlies van je moeder.
    Het is zo’n verlies, dat de meesten van ons eens te wachten staat, maar dat toch telkens weer hard aankomt, verwacht of onverwacht. Dus: Veel sterkte.
    Ik kan me voorstellen, dat het er dan, onder die omstandigheden, toch enigermate inhakt om uitgerekend op TV nog even met zo ’n nitwitterig mispunt als van Hoogstraten geconfronteerd te worden, de kampioene liegen van de NOS. -Zéker met jouw instelling. Waarschijnlijk gaf dat weliswaar een moment afleiding -maar geen lóuterende afleiding. Was je ergens tegenaan gelopen, wat je op dat moment juist erg ontroerd had, dan waren de tranen onder deze omstandigheden misschien het eerste uur niet te stuiten geweest, maar hadden ze enigermate opluchting kunnen geven.Nú was dat -begrijpelijkerwijs- uitgesloten.
    En zónder dat met je moeder had je waarschijnlijk uitzinnig kokend van woede voor de buis gezeten. Niet dat je dat nu niet deed, maar het effect werkte nog enigszins anders.
    De uitbarsting over wat je onder ogen kreeg volgt misschien nog wel eens, maar niet nú; volkomen invoelbaar.
    Het zal slap en afgezaagd klinken, maar misschien is het op zo ’n moment tóch wel heilzaam, als men -zoals jij- een site achter de hand heeft om zijn gevoelens op kwijt te kunnen. In de wetenschap dat ze metterdaad gelézen worden.
    Want dat ze gelezen worden, dat wéét je hier wel, hè?
    En wat pracht-exemplaren als die van Hoogstraten betreft, die komt zichzelf binnen afzienbare tijd nog tegen, dat kàn niet anders.
    Nogmaals: Veel sterkte voor de komende dagen.

    Like

  9. Cathja zegt:

    Gecondoleerd met het verlies van je moeder, Martien.
    Sterkte in de komende tijd!

    Like

  10. lucky bee zegt:

    Tsia de AMSTERDAMSE Joodse marxisten is net zo besmettelijk als Griep virussen.Voor dat je weet zit het antie semitische viren in heel Nederland verspreidt als we niets ertegen doen.

    Like

  11. baksteen zegt:

    Met een smerige, antsemitische, pooier, de NPO.

    Like

  12. Henk der Niederländer zegt:

    Inderdaad geeft ze duidelijk aan dat het wat betreft de propaganda precies op het juiste moment komt maar wat die halve gare niet kan bedenken dat niet het IDF het tijdstip bepaald heeft maar de verscheping op zich.
    Daarbij komt ze ook niet op het idee om te vermelden dat het soort raketten wat is onderschept van een heel ander slag zijn als die welke tot op dit moment vanuit Gaza afgevuurd worden.
    Ik ben geen wapenexpert maar Ik ga er toch maar van uit dat deze raketten zeer zuiver afgeschoten kunnen worden en dus een geweldige slachting onder de bevolking van Israel hadden kunnen aanrichten.
    En dan vind die muts dat het Israel zo goed uit komt wat betreft het moment van onderschepping.
    Over propaganda gesproken.

    Like

  13. Scarlatti Bombatti zegt:

    Als eerste mijn condoléances i.v.m. het overlijden van je moeder, Martien.

    Ik heb gekeken en gelezen en deel volledig je mening, wanneer worden deze verraderlijke wègkijkers en Israël bashers waardoor types als o.a. die Monique van Hoogstraten, niet gehinderd door ook maar enige kennis van zaken, geholpen worden in beeld te komen en hun stompzinnige maar o zo gevaarlijke woordenbrei te spuien.

    Like

  14. topsporter zegt:

    Martin je schrijft geweldig, ik heb tranen in mijn ogen.
    De laatste zinnen uitgesproken door Hoogstraten bevestigen jouw uitstekende waarnemingsvermogen, Zij is inderdaad een smerige antisemitische hoer.
    Ik wil dit aanvullen met de opmerking dat haar werkgever als pooier functioneert en dat de belastingbetaler de klant is. Ik wil dit niet..
    Wie trekt er aan de antisemitische touwtjes bij het NOS-journaal?

    Like

  15. win zegt:

    martien pennings over Monique van Hoogstraten op het NOS-journaal gisteravond.

    ook ik heb me groen en geel zitten ergeren aan dat walgelijke wijf en ben het dus 1000%
    met hem eens.

    Like

  16. Jean zegt:

    Martien,
    Gecondoleerd.

    Like

  17. schnoebel zegt:

    Gecondoleerd met het verlies van je moeder Martien. Zelf heb ik mijn moeder verloren op mijn 27e en mijn vader toen ik 39 was. Het is zó ingrijpend, je verliest je thuis, je warme haven. De mensen die onvoorwaardelijk van je houden. En om dan die antisemitische hoer (zoals jij dat zo treffend verwoord) te horen fulmineren, dat doet iets met je. Je wordt er moordadig van, althans ik krijg dat gevoel. Maar mijn rationele “mind” overtreft, tot op heden, dat gevoel. Voor hoelang nog?

    Like

  18. Tempelier. zegt:

    Ik heb het gisteren ook gezien, gewoon walgelijk. “Israël komt door deze actie helemaal alleen te staan” Wat een verdraaiing van de werkelijkheid ! moslimlikkers.
    Mr . Pennings gecondoleerd en sterkte.

    Like

  19. willem zegt:

    Ja , martien pennings , ik ben het geheel met u eens.
    Ik zou er nog aan willen toevoegen, dat niet alleen dit stuk presentatie-onbenul ,
    maar vooral ook de redactie en het medium erachter, deze leugenachtige nieuwsvoorziening bewust organiseert en uitvoert.

    Like

  20. Henk der Niederländer zegt:

    BTW Martien in het vuur van het schrijven vergeten.
    Uiteraard mijn condoleances.

    Like

  21. Henk.V zegt:

    Gecondoleerd, Martien!

    Like

  22. Rick67 zegt:

    Gecondoleerd Martien met het overlijden van je moeder. En verder zeg ik het jou na: Monique van Hoogstraten is een antisemitische hoer. En een gehersenspoelde rat. En een gebruikte ‘nuttige idiote’. Alsmede een sufkut van onvoorstelbare proporties. Een propaganda slaafje zonder hersens.

    Like

  23. Martha zegt:

    @Martien

    Van harte mijn condoléance met het overlijden van je moeder.

    Like

  24. vanhetgoor zegt:

    Beste Martien, gecondeleerd. Ik hoop dat jouw moeder in alle rust en vrede is gegaan.

    Like

  25. Lucky9 zegt:

    Innige deelneming Martien.
    Hamvraag is of die Monique Van Hoogstraten handelt “in opdracht”, uit “eigen beweging”, of beide.
    Ik vermoed het laatste.

    Like

  26. Jan Wandelaar zegt:

    Gecondoleerd.

    Item ook mogen beleven
    mijn reactie : allahgloeiendeallah-allahverdomse aLuLLahse-achterlijk wijf

    Spugend !

    Like

  27. schnoebel zegt:

    Het gekke is dat ik het (bijna) altijd eens ben met de mening van Martien. Op het fantastische blog van Niemöller smulde ik van zijn reacties. Bij het sluiten van dat blog las ik zijn commentaar, met instemming, op A7. En toen Niemöller een stuk plaatste op DDS waarin Martien werd neergesabeld was mijn affectie voor Niemöller meteen over. A7 koos niet voor de mening van Martien en Martien verhuisde naar het blog van Frik. Ook daar kreeg hij “problemen”. Types als Filantroop en DGNeree vonden zijn “taal” niet passend. Resultaat, EJBron ontfermde zich over Martien. Nog steeds ben ik EJBron dankbaar dat Martien zijn “zielenroerselen” mag poneren op dit blog. Martien is vergevensgezinder dan ik. Divere stukken van Niemöller haalt hij aan om zijn instemming daarmee ten toon te spreiden . Echter ik, kan de demonisering door Niemöller en diverse anderen, niet vergeten. Ondanks het feit dat ik het meermalen eens ben met Niemöller.

    Like

  28. Jade zegt:

    Gecondoleerd Martien…
    Ik kijk niet zo veel TV, maar ik heb het gisteren
    toevallig ook met lede ogen aanschouwd.
    Het Israël bashen houdt maar niet op…
    Eén troost, vroeg of laat komen onze perslieden zelf
    ook nog wel op de koffie.

    Like

  29. Ekster zegt:

    Ik heb me er ook geweldig aan geërgerd. Zelfs als wordt aangetoond dat er illegale wapensmokkel van een terroristisch land richting collega-terroristen plaatsvindt, spelen ze het bij de NOS klaar om de boel om te draaien en er een anti-Israëlisch item van te maken. De wereld op zijn kop. En dan die idiote opmerking van dat mens “er komen immers wel meer wapens naar Gaza”, alsof dat normaal is en goedgevonden moet worden. Het is een grof schandaal dat Iran wapens levert aan Palestijnse terroristen. Het is niet meer dan logisch dat Israël daar een stokje voor steekt.

    Like

  30. Martien, gecondoleerd met het verlies van jouw moeder; ik wens je veel sterkte!

    Like

  31. Aegolius cs zegt:

    Tijdens de verdoving, Martien, dringen TV beeldberichten soms door, waarop uw woede zich richt in deze treurige gebeurtenis. Met uw zeer pijnlijk verlies van uw moeder condoleer ik u!
    Sterkte in de komende tijd.

    Like

  32. manna zegt:

    Martien, gecondoleerd met je enorme verlies. Ik wens je veel sterkte in de komende periode en hoop dat je steun kunt vinden bij je verwanten en je naasten.

    Like

  33. max zegt:

    Ook heel veel sterkte Martien.

    Wat betreft jouw stukje, je hebt helemaal gelijk. Wat mij opvalt is dat het schip al meerdere dagen geleden is onderschept door de Israëlische marine, en nu pas heeft het nieuwswaarde voor de NOS, omdat ze het nu als propaganda kunnen wegzetten? Doelbewuste en doortrapte antisemieten zijn het.

    Like

  34. felix zegt:

    Beste meneer Pennings.

    Gecondoleerd met het overlijden van uw moeder. Een groot verlies, zeer zeker. Ik wens u alle sterkte toe de komende tijd.

    Like

  35. Republikein zegt:

    Gecondoleerd.

    Like

  36. Tom Hendrix zegt:

    Ook van mij gecondoleerd Martien met het overlijden van uw moeder! En ik sta ook helemaal achter uw betoog t.a.v. Israël!

    Like

  37. Miep zegt:

    Gecondoleerd Martien. Sterkte!
    Helemaal eens met het stukje.

    Like

  38. jowitteroos zegt:

    Martien, gecondoleerd met het overlijden van uw moeder. Dank voor al uw prachtstukken!

    Like

  39. Jan Van zegt:

    @ Schnoebel,
    Ik zal deze draad niet gebruiken om te ruziën, Schnoebel, maar je schrijft:
    “ik kan de demonisering door Niemöller en diverse anderen, niet vergeten”.
    Omdat ik en/of anderen het niet eens zijn met een bepaalde manier van uitdrukken, heeft dat toch niks te maken met “demoniseren”.
    Heb zelf een vriendje die te pas en te onpas mensen op stang jaagt met “sex-getinte “opmerkingen.
    Hij’s al 40 jaar mijn vriendje, maar ik vraag hem rustig: “Kan het een tandje minder vanavond, Jaap, want mijn schoonzus is er vanavond en het aardige mens is poep-christelijk”.
    Nooit een probleem.
    Het feit, blijkbaar, dan Martien zelf minder moeite heeft met “een veeg uit de pan”, die we vermoedelijk allemaal wel eens verdienen, is te prijzen.
    Mijn poep-deftige moeder-zaliger, sorry Martien, zei altijd:
    “Laat de zon niet ondergaan over je boosheid”. Een goede raad voor een rustig innerlijk!
    (Mag ik het zelf nog wel duizend maal herhalen…..)
    Mvg.

    Like

  40. wouteenhoorn zegt:

    Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Goed stuk al heb ik niet gekeken naar die huichelaars. Heb gezworen tot eventueel nader bericht niet meer naar de NOS te kijken. Ik kan dat gewoon niet meer.

    Like

  41. meneertje zegt:

    Gecondoleerd.

    Like

  42. Azraël zegt:

    Gecondoleerd met het overlijden van uw moeder.

    Ook ik heb de uitzending gezien en dacht toen nog; Hier gaat iemand een stuk over schrijven.
    Wat een ******mens is dat.
    “Israël komt steeds verder alleen te staan in de wereld dus deze……”

    Ze zei nog net niet dat het zou kunnen dat Israël dit allemaal zelf georganiseerd had.

    Like

  43. Beste Martien,
    Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
    Sterkte de komende tijd

    Like

  44. Fubar zegt:

    Gecondoleerd Martien. En eens met het stukje vanzelfsprekend.

    Like

  45. Danny zegt:

    Martien

    Gecondoleerd. Ik je wens sterkte.

    Like

  46. Urbanus zegt:

    Sterkte en gecondoleerd heer Pennings.

    Like

  47. Eline. zegt:

    Meneer Pennings,gecondoleerd met het verlies van uw moeder.

    Like

  48. delamontagne zegt:

    Gecondoleerd met het verlies van Uw moeder. Het boek van Caroline Glick:”The Israeli Solution”, heeft U al een paar keer zodanig aanbevolen, dat ik ,t vanavond ook heb besteld bij Amazon.fr/
    Wat die tendens in opinie-vorming op NOS-journal over Israel betreft, het valt niet eens meer op.

    Like

  49. Banderes zegt:

    Martien, gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat erg dat je op zo’n dag ook nog eens die trutta van hoogstraten moest verwerken. Sterkte !

    Like

  50. win zegt:

    waarde martien,
    alle kracht en sterkte met de verwerking van het vreselijke verlies van je moeder,
    win.

    Like

  51. treintrien zegt:

    Gecondoleerd, Martien.

    Like

  52. sprx zegt:

    Martien, gecondoleerd.

    Like

Plaats een reactie