Islam “heeft monopolie op terreur”

Screenshot_39

(Door: Michael van der Galien)

Bart Schut, die tot zijn overstap naar Jalta columnist was voor DDS, heeft een bijzonder interessant en confronterend stuk geschreven voor zijn nieuwe werkgever over het monopolie dat de islam tegenwoordig lijkt te hebben op terreur. In linkse kringen mogen dit soort gedachten niet worden geuit – dat zou ‘racistisch’ dan wel ‘islamofoob’ zijn – maar zoals Bart uitlegt, berust een dergelijke uitspraak helaas gewoon op de feiten.

Hij schrijft:

Waar in 2000 het aandeel van religieus geïnspireerde terreuraanslagen ongeveer even groot was als separatisme en politiek, heeft reliterrorisme sinds 2006 en vooral vanaf 2011 een enorme vlucht genomen. Niet geheel toevallig valt dat laatste jaartal samen met het begin van de Syrische burgeroorlog, die zich sindsdien heeft ontpopt tot een magneet voor islamitische terroristen uit de hele wereld – van Jamaica tot Australië en van Finland tot Zuid-Afrika. Waarmee we bij de derde conclusie komen: terrorisme is in rap tempo een vrijwel exclusief islamitische aangelegenheid aan het worden.

Lees verder>>>
(h/t Wachteres)
DDS

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Religie van de vrede", Islam, Terrorisme. Bookmark de permalink .

11 reacties op Islam “heeft monopolie op terreur”

  1. Volgens de schrijver kan de bestrijding van de islam, althans het radicale – en dus dodelijke – karakter ervan, vele jaren duren. Hij heeft het zelfs over honderd jaar.
    De eerste reaguurder op DDS beweert dan Obama en de EU niet bereid zijn om iets te doen aan de bestrijding van de islam. We zullen moeten hopen dat een volgende president van de USA er iets aan gaat doen.
    Ik vind dat we beide stellingen moeten verwerpen. We kunnen – in het belang van de huidige en volgende generaties – niet op onze handen gaan zitten. De strijd met de islam moet uit de sfeer van het schrijven van artikelen los komen en we moeten tot daden overgaan.
    Als daar het een en ander in onze samenleving opzij geschoven moet worden om die strijd te starten dan moet dat maar.
    ISLAM – Weg ermee !!!

    Like

  2. Sjaak zegt:

    De bittere waarheid en hoe hij door de medien verzwegen wordt !

    Like

  3. Harry zegt:

    Ik vertrouw die Bart Schut voor geen meter .
    Het zou kunnen dat ie het licht gezien heeft , maar voor hetzelfde geld roept ie volgende week dat de PVV of hun gevolg een goede tweede is qua terreur .
    Hij zal toch nog jaren onberispelijke verhalen moeten houden wil ik over mijn opvatting gaan twijfelen .

    Like

  4. Vederso zegt:

    Hoe vd Galien met deze kennis van de islam-terreur als soefi-moslim de slaap nog kan vatten, is mij volstrekt een raadsel.

    Like

  5. muszi zegt:

    Europa wordt de 2-e MO sten, de haat, vernietiging van onze samenleving zal hier ook plaatsvinden.

    Like

  6. Tom Hendrix. zegt:

    Weg met de ISLAM, weg met de EUSSR! Dat zijn voor mij de belangrijkste punten!

    Like

  7. Theresa Geissler zegt:

    Slinks, hoor! Eerst zit van der Galiën uitgebreid reclame te maken voor het gewèldige stuk van Bart Schut -linkje en alles erbij- en vervolgens blijkt dan weer dat men eerst lid van Jalta moet worden om dat gewèldige stuk en al die andere gewèldige stukken in z’n geheel te kunnen lezen!
    Je zou waarachtig gaan denken, dat hij er provisie voor vangt. Maar ammenooitniet, immers! Zeker in deze tijd laat ik me geen geld uit de zak kloppen en waar Schut en van der Galiën nu , Goddank, achter lijken te komen, daar zijn wij hier al lang achter; Daaraan hoeven ze echt niets toe te voegen met hun gewèldige stukken.
    Bovendien weet ik het nog niet helemaal zeker met die van der Galiën: Hij is nog steeds moslim. Goed, Soefi, dat is dus een lichtere, niet-gewelddadige ‘variant,’ oké, maar waarom regent het op DDS dan ‘bans?’Zou dat tóch niet dáár mee te maken hebben? Lijkt me niet onlogisch. Plús de reserve tegen Wilders, die hij nog Schut met zoveel woorden wensen af te zweren! Zolang dat een stap te ver blijkt, hebben w i j weinig bij ze te zoeken, dunkt me.

    Like

    • Wachteres zegt:

      Ik kijk er, tot nu toe, een beetje anders tegen aan. Zolang mensen kritiek hebben op de islam en op het beleid van de EU, zijn zij in zekere zin medestanders.

      En zolang zij accepteren dat er kritiek komt op hun opvattingen t.o.v. Wilders en de PVV, en die is er genoeg in de reacties, beschouw ik hen als zodanig.

      Tegenover de linkse MSM, die volledig kritiekloos ten opzichte van de EU en de islam zijn, zetten zij tenminste nog kritische vraagtekens, zowel bij de EU als bij de islam.

      Like

      • Theresa Geissler zegt:

        Oh, zeker! Van mij mogen ze blijven.
        Maar dat wil nog niet zeggen, dat ik er al te veel mee kan. En er voor betàlen ga ik in geen geval!
        Als dat bijvoorbeeld tevens inhoudt: Geen A. Nanninga meer, het zij zo: Pritt Stift vind ik minstens zo goed!
        (Ze heeft trouwens met een zeker dédain geschreven over de herdenking van Theo van Gogh op 2 November jl,; Het mens lijkt wel kapsones te krijgen!)

        Like

Plaats een reactie