Nationale inzamelingsactie . . .

Door:
“Ras Hollander”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

39 reacties op Nationale inzamelingsactie . . .

  1. Wachteres zegt:

    … En meer immigratie naar Europa …

    Like

  2. hslot4 zegt:

    Het is nog geen kerst !.

    Like

  3. Japio zegt:

    Stort dan ook gelijk ff op stichting “help Japio de winter door”. Giro 69

    Geliked door 2 people

  4. Tistochwat zegt:

    Roep ik al jaren. Help de ‘hongerlijders’ om nog meer ‘hongerlijders’ te fokken.
    Hoeveel jaar krijgen die gasten nou al geld van ons?! Er is nog steeds niets veranderd, ook niet aan de vele strijkstokken.

    Geliked door 2 people

    • Wachteres zegt:

      Ik heb eens gelezen dat het bijna twee jaar duurt, voor je geld terecht komt waar het hoort te komen @Tistochwat

      Eerst moeten alle managers worden betaald.

      Like

      • Tistochwat zegt:

        Tistochwat 29 maart 2017 om 15:02

        Desalniettemin dienen die ‘hongerlijders’ eindelijk hun eigen broek maar eens op te houden! Er is al armoede teveel in dit land.

        Like

  5. Ik geef alleen iedere maand geld aan Broke Hospital, Donkey’s en Peta en als zij iets extra nodig hebben.

    Like

  6. Tom Hendrix zegt:

    Dat citaat geeft de werkelijkheid correct weer. Ik herinner mij nog de jaren ’50 van de vorige eeuw. Op de lagere school moesten we; zilverpapier sparen voor de missie; ofwel “voor de arme negertjes in Afrika”. En wat heeft dat opgeleverd? Totaal niets!

    Geliked door 2 people

    • mahoog zegt:

      En wat zijden ze”bedankt voor het zilverpapier,het was erg lekker”.

      Like

    • elisah zegt:

      Inderdaad, dat moest mijn moeder van 83 in haar kindertijd ook doen, die zilverpapiertjes inzamelen. Het eerste kwartje dat ik als kind verdiende, deed ik in de collectebus voor de arme negertjes.
      Zo lang als ik me kan heugen komen er al beelden op tv van hongerend Afrika en zijn er acties om geld in te zamelen, nu beweren ze dat dit het ergste is sinds de tweede wereldoorlog….?

      Like

      • daiyu-ninja zegt:

        Ik denk dat ik een jaar of 9 was toen het steeds ging over de kinderen in Biafra die opgezwollen buikjes hadden van de honger. Ik heb toen een paar korstjes brood in een enveloppe gedaan en daarop geschreven, aan de kinderen in Biafra en in de brievenbus gedaan.
        Ik hield niet van broodkorstjes en ik dacht dat ze die korstjes wel zouden willen hebben.

        Ik denk dat die enveloppe nooit is aangekomen, had namelijk geen postzegel op de enveloppe geplakt.

        Ik wil hiermee aangeven dat je zo bewerkt wordt door de media en leraren dat je je schuldig voelt omdat jij wel te eten hebt en zij niet en dat je iets moet doen om die kinderen aan eten te helpen.

        En dat doen ze al zo’n 50-60 jaar,…………..op je gevoel spelen met zielige beelden.
        In plaats van de overbevolking aan te pakken, zorgen ze er juist voor dat Afrika explodeert.

        Een vrouw met een hongerige baby in de armen zei, dat ze hoopte dat allah hen zal helpen.
        Het arme schepsel beseft niet dat juist allah hier de schuld van is.
        Die allah van hun houdt elke vooruitgang tegen. Die hongersnood is allah’s wil en daar moet je niet tegen in gaan.
        Dan heb je zo een fatwa aan je broek hangen en dat moet je niet willen.(cynisch)

        Like

    • paulzwueste zegt:

      Ik vraag mij af wat die negers toch met dat zilverpapier moesten ?

      Like

  7. Elena zegt:

    Ploumen heeft al miljoenen beschikbaar gesteld, daar is mijn tientje of vijfje bij inbegrepen.
    Directeur & Co, wrijven lachend in hun handen en heffen het glas zodra er elders een ramp dreigt te gebeuren.
    Eenmaal miljoenen ontvangen, worden en tientallen miljoenen apart gezet op privé rekeningen, immers moeten de riante salarissen veilig gesteld zijn tot aan hun pensioen.
    Daarna wachten zij op de volgende ramp.

    Dan vraag ik mij af, komen de hulpgoederen wel bij de mensen die het zo hard nodig hebben?.
    De hulpgoederen worden gejat door de veroorzakers van de honger….dus de vijand heeft goed te eten.
    Droogte…vermoedelijk is droogte al eeuwen gaande, toch overleven er ruim voldoende mensen om de soort in stand te houden.

    Haítie, miljoenen dollars staan nog op de bank, er zijn nog duizenden mensen die geen schoon drinkwater hebben…en nog geen huis.
    Ben er helemaal klaar mee.

    Geliked door 1 persoon

  8. vrumt zegt:

    Ik geef alleen als er een schip vol condooms gaat varen, anders blijft het weggegooid geld.
    Maar dit zullen de meesten wel niet willen horen.

    Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      vrumt 29 maart 2017 om 15:51

      Zelfs dán kunnen ze van mij de rambam krijgen.
      EIGEN VOLK EERST EEN PRETTIG LEVEN! Zo hoort het, je kunt de hele wereld niet op je nek nemen ten koste van de eigen bevolking.

      Like

    • Claudia M. zegt:

      Gaat ‘m niet worden; https://fenixx.org/2017/03/27/waarom-slechts-vier-kinderen-als-je-er-elf-kan-hebben-geboorteplanning-in-niger/

      Al leg je een laag van 10 cm aan condooms over heel het continent Afrika, gebruiken gaan ze het toch niet. Dat doen alleen verstandige mensen!

      De prikpil zou een optie kunnen zijn? Dat is vier keer jaar een injectie in het bovenste buitenste bil kwadrant en klaar. Als je stopt, word je ook niet zomaar één, twee, drie zwanger, daar gaat rustig een maandje of tien overheen. Ik zie alleen maar voordelen en al doen ze stiekem! De huidige bevolkingsaanwas is je reinste waanzin, dit kunnen niet alleen wij, maar ook Moeder Aarde niet voeden! Zeker als er ook nog eens niet gewerkt wordt… Als dit zo doorgaat is heel Afrika binnen ‘no time’ een grote woestenij.

      Ruim zestig jaar ontwikkelingshulp en niets is verbeterd; ja, de bankrekeningen van de nodige dictators, naaste familie en alles wat zich in hun achterste gevestigd heeft; de ‘vrinden’!

      Like

  9. scheermes zegt:

    Waar allah god is ,daar wil nog geen grasspriet groeien,dus is alle hulp overbodig !!

    Geliked door 1 persoon

  10. Pietersen zegt:

    Ik ben er zo trots op dat ik nooit wat geef aan de bedelstichtingen, behalve AAP die dieren die een ellendig leven hebben gehad redt.
    Maar ik zal wel niet normaal zijn.

    Geliked door 2 people

    • BertG. zegt:

      Dat is de enigste stichting aan wie ik wel eens wat gegeven heb en weer zal doen.
      De directeur daarvan verdient dan ook met een normaal salaris, iets rond de 30.000 per jaar i.p.v. al die andere andere die ruim 150.000 er aan over houden.

      Like

  11. Drs.P. zegt:

    Het klinkt wel harteloos, maar als Afrika stopt met grote gezinnen te maken van 8-10 kinderen, dan houdt vanzelf hun honger op. Wij hebben miljoenen mensen in leven gehouden en dat zijn er nu honderden miljoenen geworden die nog steeds honger hebben.
    De enige echte oplossing is heel afrika de prikpil en terug naar 1-2 kinderen/gezin.
    Alle andere oplossingen vergroten het toekomstige probleem aleen maar.
    Of een knoop in al die fucknegertlullen leggen, maar dan is een prikpil iets praktischer!!!

    Geliked door 2 people

    • elisah zegt:

      Als je die zielige hongerende kinderen ziet dan denk je toch even bij jezelf, dat je ze vandaag eten kan geven, maar morgen vechten ze wellicht voor boko haram…

      Like

    • Drs.P. zegt:

      Zodra we geld en middelen hebben, richten we giro 888 op, en zamelen we geld in die gasten daar te steriliseren. Is er te weinig voedsel of zijn er te veel fucknegerts(mensen)? Een intelligentietest kan deel uit maken van de selectieprocedure. Geen gebakken aardappeltjes voor de Afrikanen. Ik voel me geroepen de bevolkingsgolf aan te pakken, zodat er geen tekorten meer zijn. Nee maar dat is “discriminerend.” We zouden de bevolking – zeker in Afrika – niet mogen zien als plaag. Het vormt alleen een probleem als er één brood is en er honderd mensen honger hebben. Als we rechtvaardig willen zijn moeten we ook streng zijn. Er zijn ook teveel blanken. Ik had vanochtend nog gelezen dat er in het jaar 1800 slechts 1 miljard mensen waren. Een goed beleid verdient het de onaardige dingen te zeggen want als we zoutloos geld blijven storten, kunnen we zo lang aan de gang blijven. Nu maar oppassen voordat Anne Fleur boos wordt, anders vliegen de stenen door de ruiten. Een stem op GroenLinks is een stem vóór de oedeembuikjes. Prima winkel, zo een Hoogvliet. Geen ribbenkasten gezien.

      Geliked door 1 persoon

    • Claudia M. zegt:

      Harteloos? Nee hoor! Zie mijn reactie op Vrumt om 15.51 > 18.27… Twee zielen, één realistische gedacht.

      Afrika zal ten onder gaan en neemt ons mee, omdat we opgescheept zitten met geestesgestoorde bestuurders, zij die van mening zijn dat iedereen het zo goed heeft en dat dan ook maar gedeeld moet worden. Wij de lasten, zij de lusten. Ze vergeten echter dat er straks helemaal niets meer te verdelen valt!

      Geliked door 1 persoon

  12. Roeland zegt:

    Welk mens met een warm hart geeft er nu niet graag voor een goed doel? Dat is mij sinds de jaren 60 reeds ingepepert. Ik lustte geen gedwongen schoolmelk. De juffrouw sprak me vermanend toe! Denk eens aan de kindertjes in Biafra, jij lust geen melk en die kindertjes sterven van de honger! Wat ben jij een verwende egoist! (1963).. Voor wie is Biafra nu nog een begrip? Juist; voor mijn generatie. Biafra is nu allang een onderdeel van Nigeria. Het is dweilen met de kraan open en dat wisten we toen al.

    Geliked door 2 people

    • Nemesis zegt:

      Ik lustte die gedwongen, viezM|n maag kwam in opstande, lauw warme schoolmelk ook niet. Mijn maag kwam in opstand en de melk lag op de grond. De argumenten waren deyelfde. Zelfs toen ik moest overgeven van melk, kreeg ik dat nog te horen dat het schandalig was het zomaar uit te spugen.
      Het onderwijzende corps was toen al knetter mesjogge.

      Like

  13. Republikein zegt:

    Dat stukkie worst slager, ziet er lekker uit.
    Goed mevrouw, zal ik het gelijk voor u in plakken snijden?
    Slager toch, denk je dat mijn kut een sjoelbak is?
    http://www.mijnslager.info/vlees/vleessoorten/diversen/insecten-etc.html

    Like

  14. jantjeuitnl zegt:

    Jemen -> moslims tegen moslims
    Somalië -> moslims tegen moslims
    Noord-Nigeria -> boko haram
    Zuid-Soedan -> veroorzaakt door moslims.
    Stuur de rekening maar naar Saudi-Arabië.
    Je zal zien dat het westen geld ophoest maar dat de “zusterorganisatie”van het rode kruis, rode halve maan de eer opeist en dat alle voedseldroppings voorzien zijn van de halve maan, het symbool van dood, in plaats van het rode kruis.

    Like

  15. exmarineman zegt:

    weer 30 miljoen binnen voor al die clubjes. Vermoedelijk was met al die bestuursleden en administratieve rompslomp de kas bijna leeg……. Dus moest er weer een actie op touw gezet worden, echter die hongersnood en die droogte aldaar bestaat al jaren en wordt NOOIT en te NIMMER beter… Rara hoe kan dat toch??????? Is er bij al die “gulle” gevers nou helemaal niemand die aan die medewerkers vraagt: waarom blijft het daar toch zo slecht? Hoe kan het dat de Negevwoestijn door irrigatie een van de beste landbouwgronden is geworden? Waarom komt dat toch in die Afrikaanse landen maar niet op gang? Waarom staan er geen zoetwatermakers in die landen, die van zeewater drink-/zoetwater maken. De techniek bestaat al 50 jaar aan boord van onze eigen marineschepen of denkt u dat die schepen 30 dagen op zee kunnen blijven zonder in eigen drinkwater te kunnen voorzien?

    Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      Zodra al die “medewerkers” zich omgedraaid hebben, slopen ze de boel en verkopen het materiaal.
      Volgend jaar wordt het toch weer vernieuwd.
      Die gasten daar kijken niet verder dan een 1 dag vooruit.

      Geliked door 1 persoon

  16. Republikein zegt:

    Een Zuid-Afrikaan heeft met een snoer van aan elkaar geknoopte condooms een bungeejump gemaakt. Hij sprong van dertig meter hoog aan een streng van 18.500 condooms. De waaghals spreekt over een wereldprimeur. Voor het knopen van de rubbertjes had de 37-jarige Carl Dionisio uit Durban vier maanden nodig. Het was moeilijk omdat de condooms zo glibberig waren, zei hij tegen Zuid-Afrikaanse media. Dionisio twijfelde echter nooit aan de rekbaarheid van zijn materiaal. “Latex is latex”, was zijn devies.

    Like

  17. oprechtegeus zegt:

    Wat het inzamelen van zilverpapier betreft, de volgende anekdote. Na jaren sparen van zilverpapier en opzending naar Afrika kreeg een schoolklas toch een reactie uit dit werelddeel: “Bedankt voor het zilverpapier, het was erg lekker.”
    Het volgende verhaal is afkomstig van Nederlandse ontwikkelingswerkers. Zij waren gestationeerd bij een zekere bevolkingsgroep in Afrika, teneinde ze te trainen in het bewerken van het land en daarmee de honger te bestrijden. Na een aantal jaren en de benodigde investeringen hadden ze een behoorlijk resultaat bereikt in dit landbouwproject. Ze droegen het project over aan de plaatselijke bevolking en begonnen elders met een dergelijk project. Enkele jaren later brachten zij een bezoek aan het dorp waar ze alles op poten hadden gezet. De ontgonnen grond lag er totaal verwaarloosd bij en de trekdieren hadden ze geslacht en geconsumeerd. Zij bleken niet instaat het goed draaiende project te continueren: geen benul en liever lui dan moe. Bij het verschijnen van blanke ontwikkelingswerkers werden deze doorgaans als een soort van pinautomaten beschouwd. Geen geld, dan ook geen enkele interesse.

    Like

Plaats een reactie