De Trieste Erfenis van Paars

Screenshot_30

In oktober zal KLM haar F-70’s afdanken en zal Fokker dus definitief uit het Nederlandse luchtruim verdwenen zijn.

(Door: “eg regs”)

Om zelfs (nominaal-) rechtse personen te overtuigen van de verwoestende erfenis van het Paarse bewind (1994-2002) is onbegonnen werk. In het gunstigste geval zullen zij het je nageven dat het ‘bierverbod langs de snelweg’ van de zogenaamd ‘wijze vakvrouw’ Els Borst, wellicht toch een beetje overtrokken was. Mensen wél vertrouwen met een ‘pil van Drion’ op het nachtkastje, maar tegelijkertijd je geroepen wanen deze zelfde mensen tegen zichzelf in bescherming te moeten nemen wanneer het een blikje Heineken in de Shell-shop betreft; inderdaad oogt dat ietwat vreemd -om niet te zeggen schizofreen-paternalistisch.

Maar voor het overige lopen deze pseudo-rechtsen eigenlijk aardig in de pas met de ‘sociale transformatie’ die D’66 wénste, en uiteindelijk ook wíst te bewerkstelligen. Of kunt u soms een vooraanstaand rechts politicus aanwijzen die er wél openlijk voor pleit om het homohuwelijk of de euthanasiewetgeving ongedaan te maken? Ook voor hen gelden deze D’66-innovaties kennelijk als grootse verworvenheden die inmiddels kenmerkend heten te zijn voor onze ‘nationale identiteit’.Wat een blindheid.

En in de versoepeling van het naturalisatie-regime (nog een ‘progressieve vernieuwing’ die D’66 op haar conto mocht schrijven) kan men zich blijkbaar al even goed vinden, want waar zijn anders de pleidooien voor herroeping, nietigverklaring en deportatie? Ik heb ze niet gehoord; u wel? Kortom, als ‘rechtse voorlieden’ praten over de ‘Puinhopen van Paars’, dan vraag ik me af waar ze het eigenlijk over hebben. Welke wetten, beleidsinitiatieven, mores of  ‘verworvenheden’ zijn het eigenlijk waar zij bezwaar tegen maken en zouden willen schrappen?

Er is echter één Paarse verworvenheid waar geen enkele rechtgeaarde nationalist omheen kan. Wellicht dat u het prima vindt dat de LBGT-agenda het christelijke geloof tot een de facto (en voor alle praktische doeleinden ook steeds meer tot een de jure) criminele ideologie heeft verklaard. Mogelijkerwijs heeft u ook volkomen vrede met het verschijnsel van ‘Surinaamse Nederlanders’, ‘Ghanese Nederlanders’ en dergelijke. En tja, wat valt er ook in te brengen tegen een ‘voltooid leven-wet’ als we ons toch al bevinden in een vergevorderd stadium van nationale zelfmoord? Maar mag ik u dan toch één woord noemen: Fokker.

Fokker is namelijk dat éne wapenfeit dat besmuikt weggemoffeld ligt in de Paarse trofeekast van verworven verworvenheden. Want het was Paars dat dit  symbool van nationale trots (verbonden als zij was aan de vele dankbare herinneringen aan Indië, aan de KLM, aan onze expansie overzee en aan onze eeuwenoude reputatie van wetenschappelijk kunnen) met één welgemikte dolksteek definitief om zielp hielp. Het zou me niks verbazen als dit voor D’66 ook een écht, een werkelijk belángrijk kroonjuweel was: de vernietiging van het nationale immers, van het historische, van onze erfenis…van onze toekomst.

En laat niemand zeggend dat Nederland te klein was voor een eigen vliegtuigindustrie. In Zweden wonen slechts 10 miljoen mensen, maar daar bouwen ze niet alleen hun eigen vliegtuigen – daar bouwen ze hun eigen straaljagers. Wat zeg ik, de eigen straalmotoren voor hun eigen straaljagers. In Zuid-Afrika overigens bleek een klein volkje van amper 4 miljoen indertijd zelfs in staat tot een nóg imposanter staaltje van luchtwaardigheid:

Screenshot_46

Door:
“eg regs”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

7 reacties op De Trieste Erfenis van Paars

  1. Marlies zegt:

    En nog is het voor de domme massa niet duidelijk. Alles van waarde voor autochtone Nederlanders moet kapot, verdwijnen.

    Geliked door 1 persoon

  2. carthago zegt:

    Het slopen van de NL luchtvaartindustrie is samen gegaan met het slopen van de scheepsbouwindustrie. De linkse nazi socialisten zijn onder kok begonnen de Nederlandse identiteit af te schaffen door eerst alle schepen en vliegtuigen achter zich te verbranden.

    Like

  3. Na 31 dienstjaren bij Fokker kon ik op 15 maart 1996 ook voorgoed naar huis.

    Geliked door 2 people

  4. bigljohn zegt:

    En wat te denken van de voormalige reus Philips ? In de jaren 70 hadden ze wereldwijd nog 600.000 werknemers op de loonlijst staan. Terwijl in het verleden Philips al zijn concurrenten aftroefde en tenslotte opkocht, gebeurde dat in de moderne tijd in omgekeerde volgorde. Opeens kon de reus Philips niet meer tegen zijn concurrenten op, en bijna het hele Philips concern moest worden verkocht aan de concurrenten. Er werd een schandalig wanbeleid gevoerd van de bovenste plank die zeer velen hun baan koste. Daar staat dan wel een voortbrengsel van Philips tegenover, ASML, maar deze zal nooit het – Philips gevoel – kunnen evenaren.

    Like

    • Peacepipe zegt:

      Philips? Hoe lang nog? De lichtdivisie is inmiddels verzelfstandigd (naar de beurs gebracht) en mag over anderhalf jaar zelfs de naam Philips niet meer voeren! Wat rest is medische systemen en wat huishoudelijke apparaten!

      Geliked door 1 persoon

  5. Thom zegt:

    Fokker is dan wel weg, maar is vervangen door heel veel nieuwe Fokkers. Ze worden in Libië opgehaald door Artsen zonder Grenzen en ze Fokken er hier op los dat het een lust is om niet te zien.

    Like

Plaats een reactie