Hulde!

Screenshot_218

(Door: Drs. E.N. Schilder)

Even tijd voor iets heel anders. Nu diverse oud voetbal international ‘heren’ over elkaar heen vallen om het vrouwenvoetbal te denigreren, moet me even iets van het hart. Het getuigt namelijk van 2 dingen: een top-mentaliteit van de vrouwen en een zielige en onsportieve vertoning van slechte verliezers in het herenvoetbal.

Mijns inziens heeft dit prachtig gekleurde damesteam de heren op diverse vlakken met geweldige resultaten te kakken gezet. Op basis van inzet en aanvallen i.p.v. zielig en laf verdedigend voetballen, en op sportief vlak eveneens. Oké, geleend van de rugbysport, maar daarmee niet minder mooi of minder sportief, het poortje (erehaag) waardoor de verliezende partij het respect kreeg van het winnende team. Van de hockeyvrouwen wisten we al dat ze vele malen harder zijn dan de zwaar overbetaalde voetbal ‘mannen’, maar ook voetbalvrouwen liggen zich niet aan te stellen op het veld na een tackle. Zulke bikkels als de dames zijn gebleken, zulke mietjes zijn de heren. Daar mogen de voetbal‘mannen’ mijns inziens dus een hele dikke punt aan zuigen. Hulde dames, ik heb genoten van jullie inzet, aanvalslust en mentaliteit! En dat zeg ik als oud-rugbyer.

Door:
Drs. E.N. Schilder
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

39 reacties op Hulde!

  1. delamontagne zegt:

    VROUWEN-VOETBAL…..?, dat zal van de islam wel weer niet mogen.
    * * *
    De Arabieren doen weer moeilijk……………………….

    De Saoudische Geestelijkheid roept de FIFA op om de Christelijke voetbalspelers te verbieden een Kruisteken te maken als zij een doelpunt scoren.

    Een religiues Saoudische “geleerde”!, bevestigt dat de voetbal-bestuurders is gevraagd dit Christelijk teken te verbieden.

    Mohammed al Arefe, hoofd van de Saoudische geestelijkheid en professor aan de Universiteit “King Saud de Riyad”, heeft via twitter zijn EISEN kenbaar gemaakt.

    “Ik heb video-beelden gezien van athleten, voetballers etc in aktie.
    En als zij scoren maken ze een kruisteken en mijn vraag is nu, zijn er geen regels van de FIFA die dit verbieden.”?

    Like

  2. H J zegt:

    Geert heeft het voor elkaar. Daar staat WILDERS op dat board 🙂

    Geliked door 3 people

  3. rony stokart zegt:

    Ook ik heb genoten van de inzet, aanvalslust en mentaliteit van deze topsporters. Bij iedere wedstrijdminuut werd het me duidelijker waarom ik, oud voetballer, de laatste jaren naar geen mannenwedstrijd meer kijk. Een pluim ook voor de scheidsrechters. Hup. hup voor de vrouwen. Boe, boe voor de (rot verwende) mannen.

    Geliked door 1 persoon

  4. Wim Vreeswijk zegt:

    Eindelijk een geweldige promotie van de vrouwen. Chapeaux !! Met name omdat er nog altijd heel veel vrouwen wereldwijd onderdrukt door primitieve moslims op de meest vernederende achterlijke wijze en dan weet iedereen waar ik het over heb!

    Like

  5. Beschouwer zegt:

    Gefeliciteerd meiden met deze EK-overwinning !

    Hier in Nederland (en elders) waren er mannen die dachten dat voetbal niet voor meiden is

    Ze zijn gelogenstraft..

    Vrouwenvoetbal wordt volwassen

    Jammer dat de KONING DER NEDERLANDEN EN ZIJN VROUW NIET AANWEZIG WAREN BIJ DE FINALE WEDSTRIJD !

    Like

    • J. C. Th. Köhler zegt:

      Hoezo? Daar werd het alleen maar gezelliger van. Laat ie maar wegblijven en dan bedoel ik niet alleen bij het voetballen.

      j.c.th.kohler@ziggo.nl

      Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        Nu waren Rutte en Timmermans aanwezig en dan zie ik toch echt liever Wim Lex en Max ook al gun ik hen hun vakantie van harte.

        Like

      • Beschouwer zegt:

        De taak van de koning der Nederlanden is aanwezig zijn bij belangrijke gebeurtenissen om Nederland op de kaart te blijven zetten.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Petra DeBoer 7 augustus 2017 om 23:11

        dan zie ik toch echt liever Wim Lex en Max ook al gun ik hen hun vakantie van harte.

        Hoezo, hebben die lui dan vakantie nodig?
        Kom op, zeg, laat me niet lachen!

        Like

      • Tistochwat zegt:

        Beschouwer 7 augustus 2017 om 23:49

        Heeft die nietsnut een taak?

        En “KONING DER NEDERLANDEN EN ZIJN VROUW”?
        Man, doe niet zo dociel!
        Wie likt er nu die schaamteloos rijke, hebberige, egoïstische, genotzuchtige figuren af?
        Heel veel (oude) mensen in dit land leven in armoede en die dikke oudste dochter van ‘uw’ verrukkelijke ‘KONING DER NEDERLANDEN’ krijgt straks 1.500.000,00 euro per jaar omdat haar pappie haar zakgeld niet wil betalen!
        Schei toch uit met dat geslijm over die ‘oranjes’.

        Geliked door 1 persoon

    • Ron Soeverein Mens zegt:

      Wat heeft deze familie ermee te maken. Een familie die zich niets aantrekt van de armoede en schandalige behandeling van onze ouderen etc.
      Een koninkje die toelaat dat Nederland overspoeld wordt met moordenaars en verkrachters verpakt als gelukzoekers en die toestaat dat wij onze cultuur en samenleving verliezen en Nederland zijn soevereiniteit. Houdt eens op deze familie op te hemelen

      Geliked door 2 people

  6. De Ajax vrouwen hebben dit jaar de Dubbel gewonnen. Landskampioen en KNVB-beker winnaar! (Winnaressen!!!)

    Like

  7. Oeps48 zegt:

    Goede avond Dames en Heren.
    De Romeinen zeiden 2000 jaar geleden al: “Het volk wil brood en spelen”. En dat geldt kennelijk anno 2017 nog steeds voor de heersende elite. Dus krijgen we voetbal voorgeschoteld op de tv. Het motto van zomer 2017 is de genderneutraliteit. Dus wordt ons het vrouwenvoetbal door de strot geduwd. Het anno nu “politiek incorrecte” mannelijke macho gedrag wordt nog eens onderstreept door enkele macho uitspraken van mannelijke voetbal coryfeeën breed uit te meten, als incorrect. Het is allemaal toch zo doorzichtig. Daar trap ik echt niet in. Maar ik stel vast, dat sommige mannen kennelijk helemaal van de kaart raken, als er feromonen worden verspreid. Heel gevaarlijk en erg zielig. Met een paar sexy vrouwen laten de mannen zich in het gewenste gareel dwingen. Autoverkopers wisten dat al lang. Daarom draperen ze een paar schaars geklede vrouwen over een auto en de auto verkoopt zichzelf. Maar de hoer kreeg je er niet bij, toen de auto werd afgeleverd.

    Like

  8. topsporter zegt:

    Ik deel de mening van drs.Schilder.Vanuit mijn ervaring met karate, tae kwon do, hardlopen, ik was in het verleden 123e in Rotterdam( 5500 deelnemers ik was toen veteraan), nu met een knieblessure wandel ik gecombineerd met wat karatetechnieken, heb ik de allergrootste waardering voor onze dames. Ik zag alle vaardigheden, die een voetballer probeert te beheersen, mannen en vrouwen.
    Bovendien hadden deze dames alles voor elkaar over, niet zeiken maar winnen, een team.
    Echte kampioenen.

    Like

  9. Thom zegt:

    Vreemd verhaal. Ik kijk nooit naar voetbal en andere teamsporten. Ik heb wat gelezen op internet over het Nederlandse team en vond dat ze toch wel professioneel bezig waren. Je kunt vrouwen het recht niet ontzeggen om aan sport te doen. Je moet ze zoals bij wielrennen beoordelen op hetgeen vrouwen kunnen en niet vergelijken met de mannen profsport.
    Of het met het gendergedoe iets te maken heeft betwijfel ik, ofschoon ik een diepe walging ondervond toen ik op een foto de linkse PvdA kwal Foppe de Haan ontwaarde.
    Ik zou zeggen, laat die meiden voetballen met plezier. Met dat plezier zal het nu wel gedaan zijn, want de commercie zal het nu wel fors gaan uitmelken en dan is de lol eraf zoals bij mannenvoetbal, waar ze voor een vent met twee benen miljoenen betalen om tegen een bal te schoppen en waarbij het publiek dan geacht wordt “hoera” te roepen als die bal tussen twee stokken op het veld verdwijnt.
    Dus laat ze, het waren amateurs met plezier in hun sport. Dat moet je niet afkraken.

    Like

  10. Anna zegt:

    Die vrouwen staan hun mannetje; een groep van niet ” kletsen ” maar scoren; chapeau!!!!!!!!

    Like

  11. Asgard zegt:

    Ahhh leuk,man die ,meiden,…Lieke Mertsens, die dwarrelde lekker door de achterhoedes heen, leuke schijnbewegingen, balletje achterlangs kappen, en nog eens een goeie snelheid en een goeie voorzet op de achterlijn,..ik heb genoten van onze meiden, gewoon mooie prestatie,…kunnen de heren heel wat van leren hoe deze vrouwen het toernooi hebben gewonnen, prachtige prestatie,..Lieke haal ik er ff tussenuit, maar ze waren allemaal goed bezig.

    Like

  12. Wim Vreeswijk zegt:

    Een prima tegengeluid op al dat geschreeuw van die islampsychopaten!

    Like

  13. ReneKampers zegt:

    Ik kan de tekst op die grote plakaat niet goed lezen want er staan twee spelers voor maar is dat niet
    “”Wilders”

    Like

  14. Henk.V zegt:

    Inderdaad, Drs. E.N. Schilder, de Nederlandse vrouwen leverden een geweldige prestatie en in de strekking van uw opgewekt betoog kan ik mij volledig vinden 🙂
    Het genoegen dat ik beleefde aan de finale werd wat getemperd toen ik een totaal overbodige persoon in beeld kreeg, een man die -niet namens ons- een of andere functie in de het dictatoriale bestuur van de EU vervult. Ik dacht nog, ”Man ga elders timmeren, je vervuilt het beeldscherm!”

    Mij viel op dat in het eveneens uitstekende Deense team een voormalige vluchtelinge uit Afghanistan meespeelde. Zij komt uit voor een club in Amerika, waar ze medicijnen studeert,..Zij wil chirurg worden.
    Dat is een uitstekend voornemen!
    Deze jonge vrouw kan als chirurge terugkeren naar haar land en veel terrotsten ter plekke onder handen nemen, zodat zij veranderen in brave koorknaapje die gemakkelijk de hoge C kunnen halen..

    Geliked door 2 people

    • Wim Vreeswijk zegt:

      Dan kunnen dat soort terroristen ook niet meer verkrachten en onvrijwillige zwangerschappen veroorzaken in hun thuisland of elders.

      Like

    • Republikein zegt:

      Ja,uh, vreemd, maar zoiets dacht ikzelf ook steeds als ze aan het pingelen was.
      En dacht toen dat ik misschien naar een goeie dokter moest, iets klopte er niet.
      En ook groot was mijn ontsteltenis over groot verdriet van nationale genialen wegens geen medaille van ene Hassan, nee, niet die van jas an.
      K snap mezelf vaak niet.

      Like

  15. Wim Vreeswijk zegt:

    Had de kampioensorganisatie geen betere zanger kunnen dan deze totaal onbekende 3e rangszanger die zich presenteerde bij o.a. Eva Jinek, maar ook het Lepelenburg in Utrecht? Ik denk dat er zat bekende zangers bereid waren geweest om daar voor 10.000 euro een paar liedjes, zoals ‘bloed, zweet en tranen’ te zingen in de geest van André Hazes senior.

    Like

    • Onzin. Wéér die afgezaagde Froger zeker? Dit liedje hebben die meiden zélf in bus en kleedkamer tot hun lijflied gemaakt na wéér een overwinning. Prima zaak dus dat deze zanger dat in eigen persoon voor de meiden kwam zingen.

      Like

  16. Wim Vreeswijk zegt:

    Dat WA + Maxima niet aanwezig waren gisteravond in Utrecht lag aan het feit dat de vader van Maxima op sterven ligt in Argentinië, zo las ik vanmorgen in De Telegraaf

    Like

    • Tistochwat zegt:

      Wim Vreeswijk 8 augustus 2017 om 14:42

      Poeh poeh, ach ach, wat zielig. Hoeveel dochters zijn er niet die geen vader meer hebben omdat de pa van M. die heeft laten verzuipen?

      En ‘ze’ zijn dus even naar Argentinië gewipt?
      Hoeveel dochters zouden dat in alle comfort kunnen doen als hun vader op sterven ligt aan de andere kant van de wereld?

      Moet ik nu medelijden hebben met die lui omdat de pa van M. straks de kraaienmars blaast?
      Wie heeft er getreurd toen mijn arme vader op zijn armoedige sterfbedje lag? 😦

      Like

  17. boorzalf zegt:

    Prachtig

    Like

  18. Wim Vreeswijk zegt:

    @Tischtochwat: Heel Nederland heeft te lijden onder de terreur van slechts een handjevol, volstrekt corrupte, politici. Als laaiend boze burger kan ik bij nobody al jaren niet mijn woede kwijt. Dat is ook heel treurig.

    Geliked door 1 persoon

  19. wouteenhoorn zegt:

    Ach het is weer chauvinisme ten top.Het voetbal stelt nu nog weinig voor en er zal nog een lange weg moeten worden afgelegd wil een echte voetballiefhebber naar vrouwenwedstrijden gaan kijken maar het zal al natuurlijk mooi zijn als het peil gaat stijgen.IK hoop echt dat dat het geval zal zijn De inzet was geweldig maar er moet nog heel wat geschaad worden. Trouwens voor de wedstrijden tussen buitenlandse ploegen was er weinig animo en dat zal zo zijn redenen wel gehad hebben. Maar Europees kampioen worden is natuurlijk altijd leuk. Vooral voor captain Rutte.

    Like

Plaats een reactie