1. De vertalingen/artikelen op deze site geven niet per se de mening van de vertaler/webmaster weer.
2. De eigenaar van deze site is niet verantwoordelijk voor de inhoud van reacties op artikelen.
3. Antisemitische, anti-Joodse, anti-Israëlische, antizionistische en racistische comments worden op deze site niet getolereerd!
4. Op deze site wordt met open vizier gediscussieerd en er wordt NIET op de man/vrouw gespeeld! Dat recht heeft alleen de webmaster.
5. Appeasement van en propaganda voor de islam is ongewenst, evenals het PVV- en Wilders-bashen!
6. De webmaster behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen comments te verwijderen en/of reageerders een ban te geven.
Indien u “E.J. Bron”, dat bij WordPress is ondergebracht, leest en reageert op de “E.J. Bron”- artikelen, doet u dat vrijwillig en is uw IP-adres en emailadres – indien u dat vermeldt – bekend en wordt opgeslagen. Ook de (nick) naam waaronder uw post wordt opgeslagen. “E.J. Bron” zal uw gegevens nooit aan derden doorgeven, tenzij op uw eigen nadrukkelijke verzoek. Indien u zich opgeeft voor het ontvangen van de nieuwe artikelen per email, zal “E.J. Bron” ook die gegevens nooit aan derden geven. We houden uw gegevens privé, tenzij de wet of rechterlijke macht ons dwingt uw gegevens aan hen te verstrekken. Datalekken in het systeem vallen onder de verantwoordelijkheid van WordPress.
De commentaren op “E. J. Bron” worden gemodereerd. Webmaster E. J. Bron heeft andere verplichtingen naast het beheer van zijn weblog. Als er dus eens een commentaar doorheen glipt dat op enige manier niet door de beugel kan, dan betekent dat niet dat het commentaar de goedkeuring van de webmaster heeft
Sympathisanten van de website "E.J. Bron" kunnen doneren via een bankoverschrijving. Mail naar bron.contact@gmail.com voor het rekeningnummer.
Bij voorbaat dank!
Webmaster E.J.
Op naar een Flintstone mobiel op snelwegen van gras, met dank aan Fred Jetten.
Shalom
Ben Kok (joods-chr. pastor)
tora-yeshua.nl
LikeGeliked door 4 people
benkok; Hi Fred, hi Barney, Jabbedabbedoe. En alle racewagens die binnenkort op Zandvoort komen racen moeten ook van dit type Flintstone car zijn. het kabinet zorgt er wel voor dat we langzaam maar zeker terug gaan naar het stenen tijdperk….
LikeGeliked door 2 people
gras? en de stikstof dan ?
LikeGeliked door 1 persoon
Uit het artikel maak Ik op dat deze D66 jongeren dus allemaal verkeersdeskundigen zijn.
Nou ja, laten we het er verder dan maar niet meer over hebben.
Een goed idee zou zijn om deze jongeren eerst hun rijbewijs te laten halen en dan nog een jaartje of 8 tot 10 rijervaring op gaan doen en dan nog eens naar hun mening vragen.
LikeGeliked door 1 persoon
neen, gewoon ‘s maandags om omstreeks.15 uur op de A 73 richting Eindhoven- Amsterdam laten rijden, en tussen vrachtwagens. moeten invoegen,,die toch wel 90 km.p.uur mogen rijden, (af en toe op de bewuste aparte baan voor vrachtrijders zijn niet altijd open?,. Dus rijden ze net als een colonne achter elkaar……..Daar mogen dan de D66- ers. hun ‘rijkunst’ en. geduld op uitoefenen!!!…….<~<~<~<~<~<~<~
LikeGeliked door 1 persoon
De maximumsnelheid voor een vrachtwagen is 80 km per uur, dat automobilisten vaak denken dat ze harder rijden komt doordat vrachtwagen een geijkte km teller hebben en auto’s niet, neem een keer een Tomtom mee en je ziet het verschil, als je teller 100 aangeeft rijd je meestal in werkelijkheid iets boven de 90.
LikeLike
https://www.telegraaf.nl/nieuws/821174703/100-mogen-op-een-verlaten-snelweg-is-tegennatuurlijk
Den Haag – Experts hebben grote twijfels over nut en noodzaak van het verlagen van de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur op alle snelwegen. Het kabinet sluit de onorthodoxe maatregel niet uit vanwege de stikstofcrisis.
en staat er verderop een reactie van het ledenpanel ANWB
“Duidelijk is wel dat het ledenpanel van de ANWB recent nog liet weten niets te voelen voor een snelheidsverlaging. „Maar”, haast Vonk zich te zeggen, „toen was er nog geen stikstofprobleem.”
Nee, maar dat hebben we dus nooit gehad en bestaat nu dus ook niet.
Verwonderd me dat die milieu gekkies niet gekozen hebben om het tempo limiet op alle wegen, maar gewoon op 50 km/h te houden,
LikeGeliked door 2 people
Nog langer file rijden dus,stomme honden!
LikeLike
Uiteindelijke verplichting iedereen de auto inleveren, behalve de partijtop. Tevens het OV zo duur maken dat alleen de partijtop er gebruik van kan maken. En dan moet het plebs niet zeuren, want ze mogen vooralsnog blij zijn dat ze nog mogen fietsen of lopen naar hun werk.
LikeLike
In de DDR was de maximumsnelheid op de Autobahn 100 km/uur. Misschien was dit wel de inspiratiebron voor een politieke partij die door kwade tongen soms DDR66 wordt genoemd.
LikeLike
We gaan terug in de tijd op naar deze 🐫🐫🐫🐫
LikeGeliked door 1 persoon
Mijn ervaring is dat op de meeste snelwegen het zo druk is dat je maar zelden sneller dan 100 kunt rijden, dus wat maakt het uit? Dat betekent dus ook dat de verlaging weinig invloed zal hebben op de stikstofuitstoot in de metingen, omdat die 120 of 130 toch al meestal niet gehaald werd. Het hele verhaal berust dus op een verschil tussen theorie en werkelijkheid – dat cruciale verschil waar linkse mensen altijd zo mee worstelen.
LikeLike
Mijn vrouw heeft een brommobiel, een wagentje dat 47 km per uur haalt. Als we nog even wachten, mag zij binnenkort op alle snelwegen rijden, dus niet alleen op de 80 km wegen, als op alle snelwegen de maximale snelheid verlaagd zal zijn naar 80 km per uur. Want daar gaat het toch naartoe, simpel omdat de klimaatdoelen (baarlijke nonsens overigens) toch niet gehaald zullen worden, omdat de verlaging van de CO2 en stikstofwaarden over langere tijd toch gelijk zullen blijven.
LikeGeliked door 2 people
Verreweg de meeste doden vallen binnen de bebouwde kom en wel bij een snelheid van 50km per uur, (31%) de op een na grootste deel op 80km wegen (25%) en ook een aanzienlijk deel op 60km wegen (16%), echter op 120 tot 130km wegen valt het minste (7%) aldus doden naar snelheidslimiet van SWOV wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid (onderzoek gedaan over 2017). Waarbij dus wordt vermeld dat verreweg de meeste doden vallen op gemeentelijke wegen, dus hoezo veiliger om de snelheid te verlagen weer zo’n broodje aap verhaal van de hersenloze Jonge Democraten D66 net zoals een “stikstofcrisis” die is er ook niet uiteraard.
LikeGeliked door 2 people
Maar hoe langzamer je rijd hoel langer je onderweg bent, dus vervuilender ..hahaha
LikeLike
@Rensk
Maar als datgene waarover jij het hebt werkelijk gebeurt, dan zal de overheid dat flink gaan merken in de schatkist. Geen vervoer, dan ook veel minder omzet in de supermarkten etc.
En wat denk je van het feit dat ze inkomsten uit verkeersovertredingen en motorrijtuigenbelasting gaan mislopen? Bovendien wordt er dan nog maar heel weinig getankt, dus veel minder accijns en BTW. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Uiteindelijk wordt driekwart van de bevolking werkloos, en dan mag de overheid ons uitbetalen, want we zullen toch moeten overleven.
Dan heeft Lagarde haar zin. De overheid moest toch meer geld uitgeven?
Nou, mooi voor mekaar zou ik zeggen….
Heel Nederland naar de bliksem. Het zijn een stelletje killers daar in Den Haag. Wat mij betreft mag het doek vandaag nog vallen voor dat vreselijke Rutte III-kabinet.
LikeGeliked door 2 people
Cathja: De schatkist in de SovjetUnie werd op een dergelijke manier gevuld dat de partijtop meer dan voldoende had. Door boeren te verplichten hun graan af te geven voor degenen, die bij de partij ¨horen¨ Door mensen te verplichten tot werken voor een paar roebel per dag. De schappen in de supermarkten waren op bepaalde tijden nagenoeg leeg. En daardoor zijn er ook miljoenen mensen de dood in gedreven. Mensen, die gewoonweg geen huis meer hadden. Gewoon afgenomen door de Staat en afgegeven aan de leden van de partij, zeg maar het kartel.Zover is het hier (nog) niet, maar ik zelf zou niet gek opkijken als ik zoiets nog mee ga maken.Ze zijn gek genoeg daar in Den Haag en Brussel. Met angst aanjagen kunnen een paar mensen een heel volk onder de knoet krijgen. En angst aanjagen daar zijn ze al druk mee bezig. Alles gaat schreeuwend duur worden en steeds meer mensen gaan in de problemen komen. Doen ze heel langzaam het geleidelijk. Geen tegenstand? Dan weer een stukje afnemen. Ze laten bovendien niet voor niets zoveel laagopgeleide migranten binnen. Nee de Overheid gaat ons echt niet betalen tegen die tijd. Die gaan alleen zichzelf betalen.Ik heb geen enkel vertrouwen in dat schorem wat er nu zit.
LikeLike
Hoe slecht het ook zal gaan in nederland, de staat is de laatste die failliet gaat, want de staat heeft een onuitputtelijke bron van inkomsten, namelijk de burgers die nog steeds verder worden uitgeknepen. belasting op water, schone lucht, belasting op ademhaling. Niets is te gek. Daarom stel ik hier dat de staat je ergste vijand is.
LikeLike
Waarom niet gewoon weer op de FIETS en kaarsjes i.p.v. electra…
LikeLike
+++
Iemand nagedacht over een maximum snelheid op Zandvoort ?
+++++
LikeLike
https://www.hln.be/geld/economie/is-dit-bizarste-vlucht-qatar-airways-voert-cargovluchten-uit-tussen-maastricht-en-luik-9-minuten-vliegen~aa1dcea3/
LikeLike
@Klaas op 5/11
Nee, Zandvoort blijft buiten schot, want daar spelen ‘andere belangen’ een rol. Iemand van de Oranje-familie heeft hier iets mee te maken. En dan kan opeens alles…..
LikeLike
Ach op zich is het toe te juichen als jongeren zich interesseren voor politiek, wat ze zeggen en denken moet je wel met een flinke korrel zout nemen. Ze zijn door de media helemaal suf gebeukt met alle milieu gekkigheid en dan ga je automatisch gekke dingen zeggen.
Kritisch denken komt pas op latere leeftijd.
LikeLike
Ik adviseer de D’666 wereldverbeteraars om in te zetten op de terugkeer van rijtuigen die worden getrokken door paarden op de snelweg. Linkse jeugdbrigades kunnen zich in zo’n geval verdienstelijk maken door de paardenvijgen op te vegen en met kruiwagens af te voeren.
De Nederlandse kanalen kunnen weer worden gebruikt voor de herinvoering van de trekschuit. Op die manier reizen duurt veel langer, maar de langere reistijd kan worden benut voor het discussiëren over nuttige onderwerpen, zoals de klimaat crisis .
LikeLike