Ons eigen slavernijverleden . . .

Door:
K. v. W.
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

15 reacties op Ons eigen slavernijverleden . . .

  1. Marijke zegt:

    Zo is het!

    Like

  2. Harry zegt:

    De tekst klopt precies !
    Ik heb in Afrika gewerkt , ging daar totaal onbevangen heen , na drie maanden haat je die nutteloze niksnutten !
    Altijd moe , altijd ziek , altijd is er wel iemand overleden , dezelfde oma soms drie keer per jaar !
    Bij ieder sterfgeval waren ze twee weken kwijt ! Maar wél loon op eisen .
    Geef je ze iets extra.’s , dan komen ze gewoon een paar dagen niet , totdat het geld op is .

    Moeten we trots zijn op ons slavernij verleden ?
    Nee , denk het niet , maar het waren wel de negers die hun soortgenoten verkochten voor een paar muntjes of kralen .
    Het enige misdadige is , dat wij noord en zuid Amerika van een zwerm van die criminele niksnutten voorzien hebben , die zich al honderden jaren ongebreideld voortplanten zonder enig economisch benul .
    Lui die altijd zullen parasiteren en het verdommen om gewoon te werken ,
    vooropgesteld dat ze daar de capaciteiten voor zouden bezitten .
    Net teken , ze zuigen zich vol via een ander .
    Als ze verzadigd zijn laten ze zich vallen , na drie dagen zoeken ze een ander slachtoffer .
    Volslagen nutteloos volk !

    Jammer , hoor !

    Geliked door 3 people

    • delamontagne zegt:

      Jaren en jaren geleden toen ik een van de laatste keren op Curaçao was, keek ik s’avonds naar een TV-programm daar.
      Het was zo’n soort praat programma zoals je in NL ook hebt.
      Het ging over vroeger toen de Nederlanders er nog de baas waren etc,etc.
      Ook de ondergeschiktheid van de gekleurde bevolking enzo kwam ter sprake.
      Toen plotseling één der nieuwe Nederlanders blijkbaar beetje boos/geagiteerd werd en riep:”Jullie moeten niet zo zeuren, als wij je vroeger niet uit Afrika hadden gehaald dan zaten jullie nu nog in de bomen daarginds.
      ( met nieuwe NL-ers bedoel ik de import nu vanuit NL daarheen en met “oude” bedoel ik dan b.v. m’n ouders van ginds van ver voor de oorlog.
      Als we later in de jaren ’50 naar NL kwamen, dan vertelde m’n vader weleens aan familie-leden “dingen/verhalen” ! van daarginder.

      Ik herinner me dat ik me dan niet helemaal o.k./[ zeg maar ! ] lekker voelde, want die ooms en tantes keken alsof ze ’t in Keulen hoorden donderen.
      KONDEN ZICH ABSOLUUT NIKS BIJ VOORSTELLEN.
      Hebben hier in Fr kennissen en de vrouw heeft vroeger met haar eerste man in diverse Afrikaanse landen gewoond/gewerkt.
      Ook die fijne moslim-landen, nou je begrijpt ’t wel………

      Like

  3. VarAway zegt:

    Juist ja!
    Over plaggen hutten gesproken…
    Ik weet nog dat ik bij mijn Moeder achter op de fiets in de jaren 1944/5 toen Brabant al bevrijd was,
    wij op ” bezoek ” gingen bij Drieske, het bonnen boerke in Lieshout NB.
    Mijn Moeder ging dan bonnen ruilen, want letterlijk alles was op de bon.
    ( terwijl in nog bezet NL boven de rivieren een ware hongersnood heerste )
    We stapten binnen in een half onder/boven de grond gebouwde plaggen hut.
    Binnenvloer was gestampte zandgrond met gehakt STRO, kippen liepen er rond
    en een paar kleine kindjes keken me aan met snotterneusjes terwijl ze daar rond kropen.
    De ” muren ” van aangesmeerde klei of zoiets waren wit gekalkt….Bittere Armoe van
    de Brabantse zand keuter boertjes….
    Drieske ging dan in de nacht op z’n fietske over de grens naar België om boter en
    fietsbanden te kopen en hoopte dat hij niet zou worden gepakt door de DOUANE!

    Aan dat soort van taferelen moet ik dan denken als ik lees of zie wat de Black Lives Matter
    aanhangers willen uitdragen en ons BLANKEN ( niet witten ) een schuldcomplex willen aan-
    praten, of nog erger ” Wiedergutmachung ” EISEN!
    Bah, 3werf BAH!
    Mijn voorouders nòch ik hebben slaven gehouden.
    Ik ben niets verschuldigd aan de huidige donkere/afro mensen, want zij hebben gèèn katoen
    geplukt op een noch mijn plantage.
    Als ze niet uit de VS komen, maar direct uit Afrika, dan vraag ik mij af WAAROM zijn jullie dan
    hier naar/in dit racisten landje gekomen?
    Ga lekker retour naar Nigeria, Ghana, Congo, whatever en VERZIEK niet ONS mooie landje.
    GET A LIFE.
    Krijg een opleiding, zoek een baan, ga werken voor de kost en ben een VADER voor je
    kinderen.( ipv verschillende kinderen bij verschillende ” buiten vrouwen “)

    Geliked door 2 people

    • Jules Vismale zegt:

      Die desbetreffende allochtonen en moslims zijn nog in staat om zichzelf voor kraaltjes en spiegeltjes te verkopen in de hoop dat ze kunnen blijven profiteren van onze maatschappij!
      En als ze daar geen dankbaarheid voor kennen dan flikkeren ze maar als donderstenen op!

      Like

      • karton zegt:

        @ Jules Vismale.
        Dat volk hoeft, wat mij betreft, nog niet eens hun dankbaarheid te tonen, maar ze dienen zich als normale mensen te gedragen, maar juist dát doen ze niet. Het blijven voor mij verwilderde inboorlingen. (NIET allemaal hoor; maar waarom horen of zien we de aangepaste negers nooit klagen over hun vernielende, rovende en verkrachtende mede-negers ?)

        Like

  4. Lot zegt:

    Veel immigranten kwamen uit het oosten…. En zij worden slaven genoemd, van het slaven systeem.
    De afgelopen 500-700 jaar vooral. En dan krijg je dat de voorouders van Jenny die tegen zwarte piet strijde in een kippenhok moesten wonen, 100 jaar geleden ongeveer. Sorry maar Nederlanders hadden het goed en waren gesetteld en konden voor zichzelf zorgen. Verder werd door HEN/slaven een elitair systeem ingevoerd zoals earl/jarl/ graven systeem, een heer van het land en overerfbaar op de zoon. Zeer tegen het oude Europese systeem. En zal ook slachtoffers hebben gemaakt. Een leider werd geeerd en kreeg een groot stuk land, en moest het na twee generaties, als hij zeer geeerd werd als koning mocht hij het land langer houden, het land weer teruggeven aan de stam. Een ieder kreeg ook een huis en een stuk land. In Duitsland zijn er hele stukken land, 30% o.a. behoort tot de kerk, en verder ook van de staat, die ongebruikt zijn, waar vaak bossen op staan. Ook bossen kun je gebruiken, de eerste landbouw. Bossen werden de ondergroei van geklaard, gewassen en planten geplant die zij gebruikten en hout uit het bos geoogst. En veel dorpen hadden een communaal veld gerst.

    Like

  5. Ja, men vergeet hoe hard het leven tot voor WWII was voor onze ouders en voorouders!
    Mijn eigen ouders werden beiden door hun eigen ouders verhuurd met 14 (Moeder) en 15 jaar (Vader) om zo hun eigen kost te verdienen, bij een grote boer. Ze hadden níks en ook absoluut geen jeugd… Dat waren de Crisisjaren, armoede en honger!
    Gevolgd door WWII en erna een nieuwe generatie die de hele geschiedenis wil afschaffen en totaal geen besef van de harde werkelijkheid heeft. Lekker meeschreeuwen over racisme en dierenleed en het vervuilen van de planeet. Inderdaad, vervuilen met alle luxe en electronica die met name de jongeren gebruiken!
    Ze hebben niet in de gaten, dat hun en hun kinderen/kleinkinderen weer zullen vervallen in de levensstijl van armoede die onze ouders/voorouders met zóveel hard werken te boven gekomen zijn!
    Racisme… wat een hypocriete kreten. Men had vroeger niet eens stromend water, laat staan een douche om je zwart en stoffig gewerkte lijf te kunnen wassen. Niemand die tóen wat opperde over ‘kleurling’.

    Geliked door 3 people

  6. Fred zegt:

    Merk dat ik mensen (donkere) nu met argusogen bekijk. Heb in mijn verleden genoeg zwarte vrienden gehad en zag tot voor korte tijd geen kleur maar zie nu wel kleur en dat verbaasd mij. Snap het verschil in mens niet kwa kleur maar zie dat een bepaalde groep ideeën gaat openleggen. Wat is er met deze mensen dat ze bepaalde kleuren tegen elkaar opzetten?

    Like

  7. Gienekehado zegt:

    ONZE VOOROUDERS hebben het tig100x zwaarder gehad dan al die prinsjes en prinsesjes die hier als ZIELENPIETEN…. M A S S A A L …… zijn binnengeloodst en nu VUILE PRAAT over ons uitkieperen en van ONS parasiteren / profiteren!!! Val dood met je discrimiNAZI!!

    Geliked door 2 people

  8. John van antwerpen zegt:

    Waarom wordt er ons op gewezen dat wij de enige zijn die slaven hielden, barbaren waren
    en oorlogen voerden ? En er nu nog op gewezen worden. Dit is pure geschiedenisvervalsing
    want in alle tijden en bij alle culturen komen die thema,s voor.
    Daarom voel ik me tegenwoordig als witte gestigmatiseerd. In Afrika is het nog steeds niet
    op orde, tieren oorlogen en sektarisch geweld welig. Om maar te zwijgen over grote
    delen van Azie.
    Niet dat wij perfect zijn gezien onze wereldoorlogen. Maar we maken al 100en jaren dingen
    om vooruit mee te komen. Zonder vooruitgang overigens. Uitvindingen en ontdekkingen
    zijn voor ons een leidraad die ons omhoog laat klimmen zonder verhevenheid.

    Geliked door 1 persoon

  9. verwardeman zegt:

    Ik ben zo’n voormalige kleurenblinde die zoetjesaan een pesthekel aan zwarten begint te
    krijgen , ze maken het er zelf naar !
    Wat hebben ze van onze blanke uitvinders gekregen ?
    Auto’s , telefoons , scooters , elektrisch licht , centrale verwarming , goed eten , zuiver drinkwater .
    En dan zo’n ondankbare grote SMOEL tegen ons blanken !
    Weet je wat je kunt zwartjes , als je het hier niet bevalt FLIKKER DAN OP .
    En die vuile hypocriete kut-moSSels idem dito : lever je dikke Mercedes in en ga weer op
    een KAMEEL rijden !
    Toen jullie korannetje werdt geschreven BESTONDEN ER GEEN AUTO’S !
    Misselijk hypocriet kutvolk met je gezeik over ons blanken , wel volop profiteren van alle
    uitvindingen die wij gedaan hebben .
    Als ik het voor het zeggen krijg sluit ik jullie stroom af , OLIELAMPJES !
    Gaan jullie op je KAMEEL terug naar de zandbak .
    Bij ziekte ADERLATEN tot je kapotgebloed bent .
    Post krijg je per POSTDUIF , niks computer , bestond niet toen korannetje werdt geschreven .
    Jullie soort – samen met je linkse vriendjes – hebben er voor gezorgd dat ik PVV stem , en
    dat blijf ik de rest van mijn leven ook doen totdat jullie : gewoon meedoen , je janksmoelen
    houden , opgeflikkerd zijn !

    Geliked door 1 persoon

  10. kulomnist zegt:

    Mensen die nooit stilgestaan hebben bij huidskleur krijgen langzaam maar zeker haatgevoelens.
    Een selffulfilling prophecy.
    Wellicht dat ze dat ook beogen.
    Op die manier kunnen ze argumenten erbij slepen voor nog meer privileges en subsidie.

    Like

  11. ronjaspers zegt:

    Het is de opzet van de satanische globalistische elite om rassenoorlogen te veroorzaken.obama barry soetoro) was er in amerika al mee begonnen die smerige rat.

    Like

Plaats een reactie