Hoe ze aan hun cijfers komen . . .

Geplaatst door:
E.J. Bron (via Twitter; Jol@ande)
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Hoe ze aan hun cijfers komen . . .

  1. bobzelf zegt:

    ik denk ik roep het nog maar even ……..

    kijk zoewarte piet is al weg,
    de negerzoenen ook .
    de blanke vla
    enz

    dus let effe op jaaa ???

    Beste nakomelingen van slaven.

    Mijn blanke voorvaderen waren straatarme lijfeigenen en slaven.

    Voortaan beter opletten op school hoor.

    oom kokosnotenkoppertttttt

    Geliked door 2 people

  2. Boike zegt:

    Je kunt wel zien, dat de deskundigheid ervan afdruipt bij die ziellugge kansparels.

    Geliked door 2 people

  3. Harry zegt:

    Dit lijkt misschien een grap , MAAR ZO ZIJN ZE ÉCHT !
    Wij hadden er 14 in de wacht , geen één kon er tot tien tellen in Nigeria .
    Als het etenstijd was kon je niet vragen om vijf lepels , dan moest je zeggen : lepel , lepel , lepel , lepel , lepel .
    Dit lijkt wellicht waanzin , maar zo werkt het écht daar !

    Geliked door 5 people

    • delamontagne zegt:

      Ik moet altijd wel lachen om jouw aanmerkingen, maar voor mij hoef je niet groot erbij te zetten:”MAAR ZO ZIJN ZE ÉCHT !”………
      Ik heb[had] kennissen die ook voor Shell/ Unilever in dergelijke landen hebben gewerkt en de annekdotes…… ! wel idem.
      M’n vader heeft in de jaren 20 bij de beginnende olie-industry in Venezuela gewerkt ( als je daar de foto’s van ziet, de PRIMITIEVITEIT, houten boortorens……
      Maar dat is dus 100 jaar geleden.
      Hij vertelde dan ook weleens ” .’t-een-en-ander” op verjaardagen .
      Ik hoor m’n moeder nog zeggen/roepen “Jan-Jan nou wat anders “.
      Dat werd dan verteld aan familie, buren die nog nooit ergens anders waren geweest dan eigen durp/stad.
      Ik heb ook wel “dingetjes” meegemaakt, maar àl-lah laat ik ’t bij ’n filmpje houden.
      Ze krijgen nu tenslotte goed NL-onderwijs.

      Geliked door 4 people

      • Harry zegt:

        Weet je wat het is , Delamontagne ,

        de meeste mensen , zelfs in dit baggerdurp geloven je niet of niet helemaal als je vertelt wat daar allemaal gebeurde ,
        ( en nóg natuurlijk ) .
        Op een gegeven moment stop je maar met vertellen , want anders sta je straks als leugenaar bekend .
        Wat ik wel grappig vind , dat als je een oud collega spreekt , waar je in Afrika mee gewerkt heb , dan heeft die weer andere verhalen , die je zelf al vergeten was !
        Als ik toen was begonnen om een boek te schrijven , kon ik de verwarming nu wel op 25 graden laten staan , dag en nacht .
        Nu staat ie op 16 of 17 , maar nu kruipen de honden ’s nachts onder het dekbed , wat weer tot heel slecht slapen leidt !
        Als ik dan zeg dat ze op moeten staan , doen ze dat wel , maar zodra ik naast mijn bedje sta , kruipen die rotzakken er weer in !

        Like

  4. vangie1206j zegt:

    Volgens mij doen ze het goed.
    6+6= toch 66
    Alleen een kleine vergissing
    van dit stuk intelligent hij heeft vergeten de D ervoor te zetten.
    Dus niet zo goed opgelet op de BLO.

    Like

Plaats een reactie