Kabinet wil woord “moeder” schrappen in bevolkingsregister: “Discriminatie ten top”

(Door: “NieuwRechts”)

Het kabinet heeft plannen om in het bevolkingsregister het woord ‘moeder’ te vervangen door de term ‘ouder uit wie het kind is geboren’. Deze voorgestelde wijziging heeft echter tot verontwaardiging geleid bij de orthodox-christelijke SGP. Eerder had het kabinet zelf aangegeven dat zo’n aanpassing ‘niet wenselijk’ was.

SGP-Kamerlid André Flach heeft zijn ongenoegen geuit over wat hij noemt ‘een uiterst gevoelige wijziging’ die door het kabinet ‘weggemoffeld’ wordt. De voorgestelde verandering bevindt zich namelijk in een zogenoemde verzamelwet, een wetsvoorstel waarmee meerdere aanpassingen aan bestaande wetten tegelijkertijd worden gedaan. De verzamelwet richt zich hoofdzakelijk op het rechtzetten van ‘verschrijvingen’, ‘gebreken’ en ‘onjuiste verwijzingen’ – zoals het vervangen van een puntkomma door een komma.

Lees verder>>>

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

13 reacties op Kabinet wil woord “moeder” schrappen in bevolkingsregister: “Discriminatie ten top”

  1. H. Vaes zegt:

    Alleen zij die niet sporen komen met zulke waanzin.

    Geliked door 3 people

  2. karton zegt:

    Een moeder is een moeder en een vader is een vader.
    Of wordt iedere ouder voortaan “vader” genoemd ? Of “ouder” ?
    Een moeder is en blijft voor mij een mevrouw die een kind heeft gebaard; zij zal dan inderdaad wel ouder zijn, want een kind kan niet ouder zijn dan één van zijn/haar ouders (een kind kan niet geboren verwekt worden vóórdat zijn/haar ouders ter wereld kwamen)
    Ik geloof dat ik er een beetje een warboel van heb gemaakt, maar dat ligt aan de “deskundigen” in onze “regering”, niet aan mij !
    Ik hoor ook wel eens een kind zeggen : “Ik heb twee moeders” of : “Ik heb twee vaders”.
    Je kunt dat zo’n kind niet kwalijk nemen natuurlijk, maar wat het kind zegt klopt voor geen meter, kan niet, een vent die een vent bevrucht ? hahahahahaha.
    Nou ja, misschien lukt ’t “minister” Jetje wél, je weet het niet hè ?

    Geliked door 2 people

  3. Julia zegt:

    Hoogste tijd om de grote mislukkeling eruit te trappen. Dit soort idioten zijn een gevaar voor de algehele samenleving die vent heeft niets anders dan mislukking op zijn naam staan overal heeft hij een puinbak van gemaakt en nog blijft zo een niet meer toerekeningsvatbare gek op de positie als demissionair minister. Hoe ziek is de politiek? Zullen we dan ook maar het woord vader schrappen dat wordt de ouder die mij heeft verwekt!!!!!!! Die vent is totaal van God los laat hij eerst maar eens gaan verantwoorden waar de zoekgeraakte miljarden zijn gebleven voordat hij de laan definitief wordt uitgestuurd. Het is niet meer te tolereren dat wij dit soort idioten nog van belastinggeld betalen eruit trappen, geen wachtgeld en verplichten met spoed een funktie binnen een gesloten inrichting laten vervullen daar is waar deze idioot thuis hoort. Vraagt een kind aan een onderwijzer wilt u even mijn ouder bellen waaruit ik geboren ben, zegt de onderwijzer kind je bent geadopteerd waar kan ik je ouder bereiken waaruit je geboren bent, de volgende meester kunt u de ouder even bellen waaruit ik geboren bent wie is dat kind is dat Truus of Margriet. Zucht een mens wordt werkelijk radeloos met wat voor een krankzinnigen binnen de politiek wij te maken hebben. Nog zo één lentekriebels waar zeer jonge kinderen die nog in een ontwikkelingsfase zitten mee worden lastig gevallen in plaats van goed en toereikend onderwijs. Zullen we ook maar eens een drastisch einde maken aan dit soort waanzin. Ik zal maar niet schrijven waar ik zeer gevaarlijke kriebels van krijg namelijk van al die doorgeslagen gekken waarmee onze samenleving wordt lastig gevallen.

    Geliked door 2 people

  4. Alice zegt:

    Kijk even goed naar zijn neus. De gaten vallen er, door al dat gesnuif, al bijna in.
    Die idioot moeten ze eens een drugstest afnemen. Hij praat enkel wartaal. Verkeert in een continue psychose.
    Wanneer stopt deze waanzin? Hoeveel onzin moeten we nog aan horen? We moeten de hooivorken van zolder gaan halen en die onbenullen verdrijven. Het komt nooit meer goed met zoveel krankzinnigen en hash paffers aan het roer.

    Geliked door 3 people

  5. Rini Stegeman zegt:

    Ik dacht eerst dat dit gedoe van D66666666666666666 zou komen, maar nee ..het komt dus van iemand van het CDA, iemand die alles wat die uitkraamt , of het nou over huizen bouwen gaat, Corona etc…………………..het komt allemaal verkeerd zijn strot ut!

    Like

  6. mooinique zegt:

    Niks foutje! Bewust gedaan! De namen vader en moeder zijn uniek! Afblijven met je gore tengels zeg ik dan!

    Like

  7. Peter . zegt:

    Die droplul zou beter een beetje minder snuiven .

    Geliked door 1 persoon

  8. Rene zegt:

    O wat doet het pijn om een moeder neuker te zijn te zijn

    Like

  9. stradivotsi zegt:

    ‘ouder uit wie het kind is geboren’ 😣 welk geslacht baart het kind?

    of is dat een domme vraag? ouwhoer 😆

    Like

  10. bobzelf zegt:

    HARRIE JEKKERS ..

    LUISTER MAFKEZE

    VAN WIE IS DA KIND ??????????????

    DA KIND IS VAN MIJN .VAN MIJN VAN MIJN ZEI HARRIE

    ALS IK VROEGUHHHHHHHH 5 OUWE GULDENS IN ZO’N AUTOMAAT STOPTE ..

    VAN WIE WAS DAN DAT PAKKIE SIGARETTE .

    VAN MIJN .. OF VAN DIE AUTOMAAT

    DUS I REST MY CASE

    OOM BOBZELLUF

    Geliked door 1 persoon

  11. nikrophorus zegt:

    Een volstrekt absurd voorstel. Het suggereert dat de persoon uit wie een kind is geboren óók nog iets anders dan een “moeder” zou kunnen zijn. Dat is per definitie onmogelijk. Het is dan ook alleen maar bedoeld als knieval naar de woke-beweging, met haar omslachtige definities, die beweert dat mensen met xy-chromosomen ook vrouw kunnen zijn en mensen met xx-chromosomen ook man kunnen zijn. Hebben ze op school niet opgelet bij biologie. Of is het soms al verboden om ongewenste biologische feiten überhaupt nog te onderwijzen?

    Wat is ide De Jonge toch een stomme idioot.

    Geliked door 2 people

Plaats een reactie