Engeland: De Britse haatprediker Anjem Choudary: “Kerstmis is de weg naar de hel” (+ video’s)

“In de huidige wereld worden veel moslims, vooral met woonplaats in westerse landen, blootgesteld aan deze kwade feesten”, zegt de islamitische haatprediker Anjem Choudary.

“Velen nemen aan de feestelijkheden deel door een kerstgans als maaltijd te nemen.”

“Ze versieren hun huis, kopen een kerstboom en een kerstgans – nemen maaltijden, die helemaal verboden zijn door Allah”.

“Velen gebruiken dit corrupte feest als een herinnering aan de geboorte van Jezus Christus.”

“Hoe kan een moslim deelnemen aan zo´n praktijk, die niet gebaseerd is op het idee, dat Allah een nakomelingschap heeft?”

“Het concept van Kerst is in tegenspraak met de oprichting van de islam”.

“Iedere moslim heeft de plicht om zijn familie te beschermen tegen de dwaling van Kerst, omdat meedoen aan de Kerst zal leiden tot het hellevuur.”

“´Protect your Paradise´ wordt gestart – beschermt u zichzelf en uw familie tegen Kerst.”

De werkloze Anjem Choudary woont in Engeland en de staat steunt zijn familie met 25.000 Britse Ponden per jaar!!!

Choudary had moslims er eerder al toe opgeroepen om bij de terreurbestrijding niet samen te werken met de politie; bovendien had hij er in 2006 toe opgeroepen om de paus te vermoorden.

Hij organiseerde massademonstraties tegen de publicatie van cartoons, die Mohammed zogenaamd beledigd zouden hebben en riep de moslims in Groot-Brittannië ertoe op om nog meer baby´s te maken om sneller de Britse regering te kunnen overnemen.

Choudary riep ondernemingsraden en ministers ertoe op om zich sterker te concentreren op de bestrijding van gewelddadige anti-islam-extremisten i.p.v. Kerst te vieren.

Anjem Choudary eist shariazones in Londonistan.

Video:

]

Video:

Tip aan de linkse troep politici: wel steeds heel goed opletten, dat een of andere “rechtspopulist” niet op het idee komt om islamitische feesten te verbieden!!

Bron:

http://dolomitengeistblog.wordpress.com/2011/12/15/england-der-islamische-hasprediger-anjem-choudary-weihnachten-ist-der-weg-zur-holle/

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)

(Voorts ben ik van mening dat een Populistische Omroep goed voor Nederland zou zijn: word lid van PopNed.nl (Populistische Omroep Nederland). Als u dat doet o.v.v. E.J. Bron, is dat in 2012 gratis.)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Groot-Brittannië, Islam, Islamisering, sharia. Bookmark de permalink .

120 reacties op Engeland: De Britse haatprediker Anjem Choudary: “Kerstmis is de weg naar de hel” (+ video’s)

  1. Linsky zegt:

    Vind je ’t erg dat ik de filmpjes niet afkeek?

    Ik word steeds vaker en sneller misselijk van die geloof-gestoorden met hun achterlijk smoelen!
    En als je dat taaltje hoort, moet toch ook voor anderen duidelijk zijn dat ze ergens uit de diepste gekrochten van de hel komen
    Zijn er normale mensen die dergelijke ongearticuleerde en dierlijk geluiden voortbrengen??

    Ben je niet bang dat je wordt opgepakt met die tekst:
    “Tip aan de linkse troep politici: wel steeds heel goed opletten, dat een of andere “rechtspopulist” niet op het idee komt om islamitische feesten te verbieden!!”

    Riekt naar opruiing hoor!
    Klinkt ook behoorlijk racistisch en discriminerend!

    E.J. echt ik ben moe, heel moe van woede en onmacht.

    Steeds denk ik, we doen niet genoeg.
    We schrijven niet het juiste.
    We roepen naar de verkeerden.

    De massa/kudde blijft lekker liggen, zitten en slaapt rustig verder……………

    De waanzin neemt met de dag, wat zeg ik, met het uur toe! 😦

    Like

  2. jan wouda zegt:

    Niet Kerstmis is weg naar de hel , maar Islam 🙂 Hoe meer opruiend moslimvolk , hoe mee rik daarvan overtuigd ben 🙂

    Like

  3. Linsky Ik heb juist heel goed zitten luisteren,en zie echt dat het zieke geesten zijn hoor ,en nog huigelaars ook.Ze nemen wel het geld aan van het verwepelijke westen.Al die gasten hebben bijstand.Ja als de mensen net als hier hun mond houden ,dan heb ik er ook geen meelijden mee,begrijpen doe ik het niet,want waar om ga je niet lekker in Iran leven,maar daar kunnen ze niet zeggen en doen wat ze hier mogen he.Wat een wereld en wat een geloof.Dit zal nooit goed aflopen met dat tuig.

    Like

  4. Linsky zegt:

    Marijke:
    Ja, maar voor die tijd zullen ze heel wat ellende en waanzin onder onze mensen hebben gebracht.
    Ik luister echt niet meer naar die zieke creaturen.
    We weten toch hoe ze denken, kompleet gestoord dus!
    GELOOFSGESTOORD!

    En de geschiedenis wijst uit wat daar de gevolgen van zijn.

    Ze hebben voorts zoveel macht door die verraders onder ons,
    dat dit wel eens de laatste Kerst kan zijn in de geschiedenis van het Westen!!!!!!!!! 😦

    Misschien dat E.J. maar eens de nadruk moet gaan leggen op die smerige volks-verraders!

    Like

  5. Wachteres zegt:

    Vanavond bekeken wij twee delen van ‘The Pillars of The Earth’.

    De film speelt zich af in de Middeleeuwen met het geweld en al de politieke en kerkelijke gruwelen die daarbij horen.

    Mijn eerste gedachte was: ‘Daar gaan wij naar terug, naar zo’n primitieve, gewelddadige tijd’.

    De liberaal/linkse verraders van onze cultuur kunnen dat weten en het interesseert hen HELEMAAL NIETS!

    Hun droomwereldje moet doorgaan, zelfs al zal dat ten koste gaan van alles waar onze voorouders eeuwen voor gestreden hebben.

    Moge 2012 het jaar worden waarin de ogen van heel veel mensen open gaan en mogen zij een blik krijgen op de hel waarnaar onze ‘leiders’ ons voeren.

    ‘Het licht ( het zien van de waarheid) brengt goedheid voort en gerechtigheid en waarheid’.

    Of zoals Martin Bosma in zijn boek aanhaalt:

    “Wee degenen die het kwade goed noemen
    en het goede kwaad,
    die het licht tot duisternis maken
    en het duister tot licht,
    die van zoet bitter maken
    en van bitter zoet.”

    Like

  6. Linsky zegt:

    Helemaal met je eens Wachteres!

    Geeft trouwens ook nog eens aan dat Bosma zijn Bijlel kent 🙂

    Like

  7. Linsky zegt:

    Hier over een van de grootste volksverraders.
    Een besmeurde onderkoning!
    http://www.depers.nl/binnenland/617390/Een-besmeurde-onderkoning.html

    Like

  8. Linsky zegt:

    Beeldbericht: Dit gebeurt nu in Caïro!

    9 doden 300 gewonden tijdens demonstraties tegen de militairen

    Honderden Egyptische soldaten hebben vanmiddag op het Tahrir plein in Caïro op demonstranten ingeslagen. Het is de tweede dag van een gewelddadige optreden tegen anti-militaire demonstranten.
    Persbureau AP meldt dat tijdens de onlusten 9 doden zijn gevallen en dat 300 mensen gewond zijn geraakrt.
    De gewelddadige, chaotische taferelen zijn een gevolg van de sluimerende spanningen tussen de regerende militaire raad die de macht overnam nadat Hosni Mubarak was verdreven en activisten die van de generaals eisen dat zij onmiddelijk de macht overdragen aan de burgers.

    http://www.welingelichtekringen.nl/17103-dit-gebeurt-nu-in-cairo.html

    Like

  9. koddebeier zegt:

    Staatsburgerschap van de hele familie intrekken en uitzetten, in de hele EU graag !!

    Like

  10. Nico zegt:

    Even tegengas: Deze man heeft het over een oud-heidens feest wat gechristianiseerd is en niets te maken heeft met de geboorte van Jezus. Tegenwoordig vooral een vreetfestijn waar vooral de commercie wel bij vaart. Een festijn waar wij als gezin niet aan meedoen, maar mieer met een wat miosselijk gevoel op veilige afstand gadeslaan.

    Voor een groot deel ben ik – iemand die de Bijbel serieus neemt maar het christendom niet – het wel met hem eens (op dit punt, over kerst).

    Maakt mij dat nou ook tot een haatprediker, of geldt dat etiket alleen als een moslim kritiek uit op kerst?

    Wat ik hiermee wil zeggen is dat de algemene blinde haat tegen islam het gegeven negeert dat die moslims op sommige punten gewoon gelijk hebben. Althans, naar mijn mening. Anderzijds slaan ze de plank op bepaalde punten weer zodanig mis, dat ze beklagenswaardig zijn. En ook een bedreiging voor wat goed is. Maar ik vind dit artikel over kerst dus nogal doorschieten… Los van moslims, zijn er ook genoeg andersdenken die er precies zo over denken. Moeten die dan allemaal het land worden uitgezet? Bij mij is dat trouwens niet meer nodig, ik ben virijwillig (en deifnitief) het land verlaten…

    Like

  11. G.Deckzeijl zegt:

    Tijdens haar leven en ook in haar boeken had Oriana Fallaci het steeds over de Nieuwe SS als ze bv. boerka’s beschreef dan wel de mentaliteit van islamieten in het algemeen, hun plannen met deze wereld, etc. Hier is een voorbeeld van de Nieuwe SS. Dat deze islamitische schreeuwbek nog steeds ongestoord zijn fundamentalistische vuil kan spuiten mag een wonder heten. Maar dan bestaat er gelukkig nog een man van het type Sean Hannity die dit UITSCHOT op z’n nummer zet. http://tinyurl.com/6wh6lwm
    Aan allen en de redactie: sla dit interview meteen op, via m’n andere tiny-links kreeg ik te zien dat degene die dit interview op internet heeft gezet, eea heeft verwijderd.

    Like

  12. Wachteres zegt:

    @ Nico 8.16u.

    Ik vind het niet erg slim van u dat u uw opvattingen over Kerst vergelijkt met die van Choudary.

    Deze islam-fundamentalisten hebben maar één ding op het oog: ‘Weg met de Westerse wereld, weg met het Christendom, weg met alles wat met de Westerse cultuur te maken heeft’.

    En daarvoor in de plaats moet de gruwelijke, hatende, gewelddadige islam komen.
    De vrijheid die u heeft om te kiezen vóór het vieren van Kerst of ertegen te zijn zult u dan niet meer hebben.

    Natuurlijk weten wij dat de kerk destijds een heidens feest overzette naar een Christelijke viering.

    Wat is daar eigenlijk mis mee? Is het zondig om de geboorte van Christus te herdenken?

    We leven in een harde tijd. Waarom zouden mensen niet een eigen invulling aan een feest mogen geven?

    Als ik Kerst vier, gewoon omdat ik het een sfeervolle traditie vind, in een donkere koude tijd, in elk opzicht, is gezellig samenkomen met familie of vrienden iets waar je naar uit kunt kijken.

    Ik heb een gereformeerde opvoeding gehad. Niets mis mee, maar ik herinner me nog de eerste kerstboom tijdens een dienst in de kerk. Als kind maakt dat een enorme indruk op je. al die lichtjes.

    Van tevoren waren er ouderlingen die er bezwaar tegen hadden, had niets met Kerst te maken en dat soort geleuter.

    Fundamentalisme, in welke vorm ook, ontneemt een mens vrijheid en zet hem/haar onder druk.

    Wat heeft u eigenlijk van doen met mensen die Kerst tot een ‘vreetfestijn’ maken?

    Ik voel me voor hun gedrag niet verantwoordelijk. Trouwens, zou God, als hij bestaat, het zondig vinden als je op een bepaalde dag lekker eet? Ik geloof daar niets van.

    De Choudary’s van deze wereld hebben ook kritiek op alles en iedereen.
    Ondertussen zijn zij zelf de meest haatdragende, gewelddadige onmensen die er bestaan.

    En ze gaan ook nog van de veronderstelling uit dat er een god is die achter hun gruwelijke opvattingen staat.

    Like

    • Nico zegt:

      @Wachteres 10:19:
      Als ik u goed begrijp, praktiseert u zo ongeveer hetzelfde als Choudary. Religieuze intolerantie. Want wanneer iemand die in de Bijbel leest iets tegen de kerst heeft (en meningen zijn vrij, nietwaar?) dan is hij kennnelijk een fundamentalist, ofwel een ongewenst element in de samenleving. Dat noem ik religieuze intolerantie, waarbij uw religieuze overtuiging botst met die van anderen.

      Moslims bedienen zich van bepaalde middelen (die discutabel zijn), maar tegelijk zou u zich ook graag van alle ter beschikking staande middelen bedienen om “ongewenste element in de samenleving” te verwijderen.

      Ik scherp het hier even aan zodat de hypocritie wat zichtbaarder wordt, maar wil slechts aangeven dat uw argumentatie geen hout snijdt.

      Overigens ben ik net als u – en anderen op dit blog -van mening dat de islam geen plaats zou moeten hebben of krijgen in Nederland. Aan de andere kant zijn er genoeg losgeslagen idioteriën waarvoor met evenveel recht hetzelfde gezegd kan worden. Wie referereert aan de ‘christelijke wortels’ van Europa moet zich bijv. even beraden of hij zo graag terug wil naar de dictatuur van het Vaticaan…

      Like

  13. E.J. Bron zegt:

    @Wachteres en @Nico

    Wat mij betreft worden alle sprookjesboeken (Bijbel zowel als de koran) met ingang van vandaag verboden. Het wordt tijd dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen, zelf gaan nadenken en zich niet verstoppen achter, ik geef toe, de vaak prachtige verhalen uit bovenstaande boeken. Dat is me veel te gemakkelijk.
    Aangezien dit bovenstaande streven toch niet lukt, stel ik voor om welke religie dan ook achter de gesloten huisdeuren te houden en daar geen andere mensen mee lastig te vallen, laat staan ze ervan te overtuigen (op welke manier dan ook).

    Like

  14. Wachteres zegt:

    Nico, ik zou graag willen dat u mijn stukje goed leest. U dicht mij dingen toe die ik helemaal niet zeg!

    ‘maar tegelijk zou u zich ook graag van alle ter beschikking staande middelen bedienen om “ongewenste element in de samenleving” te verwijderen’.

    Waar hoort u mij bv. dit naar voren brengen. Als u mijn schrijven op deze manier interpreteert en uw eigen invulling daaraan geeft,dan heeft het weinig zin om met u in discussie te gaan.

    Natuurlijk willen wij niet terug naar de middeleeuwen. Zie mijn stukje over de film: ‘The Pillars of the Earth’.

    Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat uw opvattingen om Kerst niet te vieren totaal niet stroken met de opvattingen van Choudary c.s. Hij is het totaal niet eens met welke Christelijke opvatting dan ook. Inclusief die van u.

    En wat hem betreft moet uw opvatting ook onmiddellijk de wereld uit en zijn haatdragende islam moet daarvoor als enige in de plaats komen.

    Is dat wat u wilt? Ik mag toch hopen van niet!

    Like

  15. Een lang verhaal kort,ik zou zeggen tegen Nico kijk eens naar wat fimpjes van Choudary,dan weet je waar deze man van daan komt,en wat hij wil dat er gaat gebeuren.Een hele enge man en gevaarlijk.

    Like

  16. G.Deckzeijl zegt:

    @EJB, 10:56: HEAR, HEAR..!!!

    Like

  17. Wachteres zegt:

    E.J. als jij mijn stukje goed gelezen hebt dan weet je wel dat ik niemand wil overtuigen van welke godsdienst dan ook! Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat je zoiets er uit haalt.

    Ik had er moeite mee dat Nico blijkbaar niet door had met welke intenties de Choudary’s van deze wereld een verbod op Kerst en welke Christelijke viering dan ook willen leggen.

    Zoals wij zo langzamerhand weten is het de bedoeling dat niet alleen het Christendom, maar ook het Jodendom of welke godsdienst dan ook, weggevaagd worden en plaats gaan maken voor de fundamentalistische islam.

    En daar bedank ik stichtelijk voor. Ik zal me daar blijvend tegen verzetten.

    En verder mag iedereen, wat mij betreft, geloven of niet geloven wat hij/zij wil.

    Like

  18. Hellen zegt:

    Ook ik bekijk die filmpjes liever niet , mijn bloed kookt bij het zien van dat duivelse tuig .
    Engeland , eens een trots en prachtig land en kijk nu , wat een bagger regering , wat een stelletje landverraders en lafbekken zitten daar aan de top , misselijk makend . Ook Kerstmis , een traditie ( of je jezelf volvreet of niet , heeft er niets mee te maken ) die ze willen afschaffen , WTF , waar halen ze het gore lef vandaan om zoiets uit hun strot te krijgen , geen enkele haatbaard heeft daar iets over te zeggen , ook nu geldt , opzouten met de hele uitvretende clan , laten ze hun duivelse sharia achterlijkheid gaan krijsen in die fijne landen in N. Afrika , daar schijnt het Lente te zijn . Engeland , zoals zoveel andere Europese landen wordt kapot gemaakt door allatuig ze laten overal zien waar ze voor staan , ze verachten alles wat Westers is , maar vreten overal de geld potten leeg .

    Like

  19. Had filmpje moeten zijn.

    Like

  20. Linsky zegt:

    Hello luitjes 🙂

    Die huichelaars hebben zelfs de intentie en werkelijke waarde hun eigen ramadan verloochend.

    In plaats van echt te vasten….
    en te zwijgen…………
    vreten ze zich na zonsondergang echt het apezuur..elke avond, met de hele clans!

    Bij mij naast gebeurd dat ook, in beschaafde rustige mate.

    Mijn dochter heeft meer pech,
    daar zitten ze die hele maand met 15 man + veel schreeuwende vrouwen,
    tot diep in de nacht buiten.
    Overigens mogen die wijven op eigen terrein blijkbaar als hoeren in hun onderbroek en halfnaakt rondlopen hoor.
    Dat schijnt vooral voor de (oudere) ooms te zijn.

    Like

  21. Linsky zegt:

    Quote; E.J:
    Wat mij betreft worden alle sprookjesboeken (Bijbel zowel als de koran) met ingang van vandaag verboden. Het wordt tijd dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen, zelf gaan nadenken en zich niet verstoppen achter, ik geef toe, de vaak prachtige verhalen uit bovenstaande boeken.
    ———————-
    Juist omdat ik al die stuf gelezen heb,….en bestudeerd,
    ben ik er zelf van overtuigd geraakt dat E.J. met die uitspraak volledig gelijk heeft.
    Hierbij onderstreep ik zijn woorden en sta daar voor 100% achter.

    Like

  22. E.J. Bron zegt:

    @Wachteres om 11:13

    Mijn comment was niet tegen jou persoonlijk gericht Wachteres. Het was een algemene vaststelling van mijn kant. Inderdaad, iedereen mag wat mij betreft geloven waar hij in wil, maar wel in de absolute privésfeer. Dat geldt voor alle “geloven”!

    Like

  23. Linsky zegt:

    Overigens, ze (die Zogenaamde Heilige Boeken) zijn allemaal geschreven door mensen.
    En het zijn SAMEN-GESTELDE teksten, door mensen……
    MACHTHEBBERS EN MACHTSWELLUSTELINGEN!

    Er was geen God die hen vertelde wat en hoe de div. teksten bij elkaar hoorden.
    Dat was een keuze, om een reden, die vele van ons te boven gaan.

    Je kunt ze namelijk niet betichten van weinig verstand of gebrek aan psychologisch inzicht!
    En nu na duizenden jaren weten we toch onderhand wel, wat de intentie van mensen in het algemeen is, niet waar?

    Like

  24. Linsky zat net nog naar een gesprek te luisteren van dat mannetje.Hij is voor handen af hakken en sweep slagen en allemaal een burka,Ja jij en hellen willen er niet naar luisteren,maar ik wel want ik wil weten wat er door die zieken geesten gaat,hij geeft nergens geen antwoord op.gevaarlijk,dat is alles wat ik nog te zeggen heb..

    Like

  25. Linsky zegt:

    Marijke,
    Mensen als E.J. ikzelf en vele anderen hebben dit al tot in den treure gezien.
    We worden er vaak echt misselijk van.
    Zo langzamerhand weten we hoe ziek die geloofsgestoorde geesten zijn.

    En soms zeg ik het ook alleen maar om de nadruk te leggen op de ziekelijke inhoud van zo’n filmpje hoor. 🙂

    En ja hoor,….ze zijn krankzinnig, ziek en gevaarlijk! 😦

    Like

  26. Linsky zegt:

    De ‘helden’ van de Arabische Lente weer flink AAN DE SLAG in Egypte [video]
    Best harde beelden!

    Dat het er de laatste weer bijzonder hard aan toegaat in het ‘verlichte’ Egypte, weten we uit de voortdurende stroom alarmerende berichten die her en der op fora en blogs verschijnen. Hierboven een video die gisteren zaterdag werd vrijgegeven en waarop te zien is hoe Egyptische politiemannen meedogenloos inslaan op mannen en vrouwen en hen de kleren afrukken. brabosh

    Like

  27. Nico zegt:

    @E.J. Bron 10:56
    “Wat mij betreft worden alle sprookjesboeken (Bijbel zowel als de koran) met ingang van vandaag verboden.”

    “Aangezien dit bovenstaande streven toch niet lukt, stel ik voor om welke religie dan ook achter de gesloten huisdeuren te houden en daar geen andere mensen mee lastig te vallen, laat staan ze ervan te overtuigen (op welke manier dan ook).”

    Dit is nu wat ik bedoelde in mijn comment om 10:32.

    De lezers en schrijver(s) van dit blog willen voor anderen beslissen welke boeken gelezen mogen worden, welke religie al dan niet acceptabel is, en waar en hoe deze beleden c.q. gepraktiseerd zou moeten worden. Daarmee stellen ze hun eigen religie (ofwel levensbeschouwing) dwingend boven die van anderen. Dat is wat ik duidelijk wilde maken aan Wachteres.

    Willem van Oranje vond echter al, dat er sprake moet zijn van gewetensvrijheid.
    Ik ben het absoluut niet eens met een aantal zaken die de islam propageert, maar dat geldt hetzelfde voor comments die ik hier op dit blog lees. In de kern zou de islam mij willen beperken en aanpakken (zodat ik liefst in hun gedachtengoed meega), wat hetzelfde geldt voor mensen die regelmatig op dit blog comments plaatsen. Ik zie het verschil niet zo.

    Like

  28. Linsky zegt:

    Volkstuinders onder grote druk vanwege immigrantenquotum

    Duitsland, december 2011

    Onder grote nationale verontwaardiging en druk van het gemeentebestuur van Norderstedt, is de volkstuinvereniging Harksheide teruggekomen op haar besluit een immigrantenquotum in te stellen. van 12,6% ; dit percentage komt overeen met het percentage immigranten in Duitsland. Dit zou onderverdeeld moeten worden in een kwart Turken en Arabieren, een kwart Oost-Europeanen en de helft mensen afkomstig uit anderen landen.

    http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4530
    met links.

    Like

  29. Linsky zegt:

    Gedicht ‘kleurling’ 🙂

    Like

  30. E.J. Bron zegt:

    @Nico

    De lezers en schrijver(s) van dit blog willen helemaal niets aan anderen opdringen. Zij willen alleen waarschuwen tegen een intolerante, gewelddadige “religieuze” ideologie, die als ultieme doel wereldheerschappij in het vaandel heeft geschreven. KOSTE WAT HET KOST!!

    Like

  31. Linsky zegt:

    Nico,
    heb je zelf wel eens ooit wat gelezen?
    Hier een leuk beginnetje voor die willen weten wat er duizenden jaren voor onze telling al gebeurde en wat men toen al wist!

    De Veda’s,
    Rig Veda.
    Ramajana,
    Bagavad Gita,
    Popol Vu,
    Edda.
    Het Gilgamesh Epos..etc.
    Het Tibetaanse dodenboek.
    Het Egyptische dodenboek.

    Oordeel daarna eens. 🙂

    Like

  32. Nico zegt:

    @E.J. Bron
    Waarschuwen is goed. Maar toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er mensen zijn (waaronder de lezers en schrijvers van dit blog) die te graag hun manier van denken aan anderen zouden willen opleggen. Inderdaad, koste wat kost. Dus ook dwingend en ten koste van de vrijheid van geweten. Jammer, want de strijd van de reformatie (om het juk van Rome af te schudden) was dan kennelijk voor niets.

    @Linsky:
    Ja, gelezen heb ik genoeg. Wat stel je voor? Dat ik verder ga lezen, net zolang totdat ik voldoende gehersenspoeld ben en mijn mening aan die van jou c.q. de lezers van dit blog aanpas? Andersom vraag ik mezelf zeer af of bepaalde lezers/schrijvers op dit blog snappen waar ze het over hebben (en dus genoeg gelezen hebben). Maar ja… het is wat onzinnig om daarover te gaan discusseren, nietwaar?

    Like

  33. Nico ik denk dat je op de madrasa de Joop moet zijn.

    Like

  34. Linsky zegt:

    Nico,

    Jij kunt allerlei indrukken hebben, maar die worden waarschijnlijk meer gekleurd door de bril die je draagt.
    Ikzelf wens niemand wat op te leggen, en doe enkel suggesties, waar eenieder als ie dat wil zijn voordeel mee kan doen
    We verstrekken informatie, die gestaafd word door feiten en we leveren er de nodige bronnen bij.
    Daarnaast zal je dan best veel gelezen hebben, maar je commentaren lijken er eerder op te duiden dat je daar dan niet al te veel van hebt begrepen.
    Soms schrijven en zeggen we dingen wat ongenuanceerd, dat zal wel, maar voor iedereen die begrijpend kan lezen, is het duidelijk waar we hier op dit blog voor staan!

    Iedereen is ook vrij om te lezen en er uit te halen wat hij of zij wil, waarbij duidelijk is dat het begripsvermogen daarbij een grote rol speelt.
    Of gewoon helemaal niks te lezen hier!

    In principe kan men op elk woord en zin wel discussie gaan voeren.

    Daarvoor is onze tijd te kort. 😦

    Like

  35. E.J. Bron zegt:

    @Nico

    Wij gaan hier niet af op “indrukken”. Ik/wij tonen aan, dat “geloof” alleen maar leidt tot tweespalt.
    En uw argument van de reformatie die de katholieke dictatuur vervangt….ach, of je nu door de kat of door de hond wordt gebeten. Net alsof deze reformatie zoveel zegeningen heeft gebracht voor ons land. De hele samenleving is doorspekt met (linkse) gereformeerden, die aan anderen hun wil willen opleggen. Ze nemen te pas en te onpas het woord “democratie” in de mond, waarbij ze zich helemaal niets van het volk aantrekken.

    Like

  36. gielah zegt:

    Intussen zullen wij, gelovigen, ons natuurlijk geen ene donder aantrekken van wat reageerders op dit blog en andere vergelijkbare sites vinden, dat wij mogen en moeten.
    De slavernij is afgeschaft en een Gedankenpolizei van links én van rechts zal dus ieder normaal, integer mens, met al wat in hem is afwijzen.

    Ik kom op dit soort sites om de volgende twee redenen:
    a. Ik wens de islam hier geen millimeter invloed te zien krijgen.
    b. Ik laat een ieder graag weten, dat niet iedere gelovige is zoals die schurken bij de R.K. kerk, die zulke gruwelijke misdaden tegen kinderen hebben gepleegd, dat het hele machtsinstituut, onder leiding van het Vaticaan, van mij met ingang van gisteren opgeheven mag worden, zeker nu bekend geworden is dat de paus zelf, in de tijd dat hij nog geen paus was, degenen was waarnaar van over de hele wereld de brieven over dat vermaledijde en gruwelijke misbruik zijn opgestuurd…. hij wist ervan!
    Zo’n instituut heeft nul komma niets te maken met de God, in Wie ik geloof.

    Intussen breek ik inderdaad op allerlei sites mijn nek over domme, intolerante idioten, die mij en andere gelovigen maar al te gemakkelijk en al te enthousiast zien ( en behandelen) als met hetzelfde onprettige sop overgoten.

    Dat is dan voor hun verantwoording.

    Maar inbinden voor zulke figuren?
    Mogen wij even hartelijk lachen?

    Like

  37. E.J. Bron zegt:

    @gielah

    U weet, u bent hier van harte welkom. Dat neemt niet weg, dat de webmaster (en anderen) het niet altijd met u eens zijn. Ik sta echter voor de volle 100% achter uw strijd tegen de verderfelijke ideologie van de islam! 🙂

    Like

  38. Wachteres zegt:

    ‘Het wordt tijd dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen, zelf gaan nadenken en zich niet verstoppen achter, ik geef toe, de vaak prachtige verhalen uit bovenstaande boeken’.

    Wie zegt dat IEDEREEN die een geloof aanhangt niet zelf nadenkt en zich te allen tijde verschuilt achter verhalen?
    De ontwikkeling die het Christendom heeft doorgemaakt maakt wel wat anders duidelijk.

    Ik vind het nogal krampachtig dat wij niet op de een of andere manier geloof ter sprake mogen brengen. Dat doen wij namelijk al als we het over de islam hebben. En als Nico zijn opvattingen over Kerst dezelfde vindt als de islamitische fundamentalisten, dan lijkt het me logisch dat iemand daarop reageert. Mag dat dan niet, omdat het over godsdienst gaat? Wat een onzin!

    Eerlijk gezegd vind ik de opvattingen van G. Deckzeijl over godsdienst (11.08u) net zo fundamentalistisch als die van Choudary c.s.

    Mensen mogen wat hem betreft qua godsdienst maar één opvatting hebben, dat is die van hem.
    Iedereen moet een atheist zijn, blijkbaar.

    In landen waar godsdienst verboden wordt zie je een ontwikkeling op gang komen die ook niet navolgenswaardig is.

    In Albanie onder Enver Hoxha was elke vorm van religie verboden en nadien was er een totale verloedering en helemaal geen moreel besef onder de Albanezen; het achterlijkste land van Europa.

    Het Christendom heeft ons in elk geval de tien geboden gebracht, een vorm van moreel besef.
    ‘Ik maak alles zelf wel uit’ werkt blijkbaar ook niet.

    Ik respecteer G.D verder in alles wat hij doet om de islam aan het licht te brengen, laat dat duidelijk zijn. Maar naar mijn opvatting zijn veel Atheisten (ook een vorm van geloof) net zo fundamentalistisch als veel christenen of moslims dat zijn.

    Voor alle duidelijkheid: ik heb me tot nu toe ontwikkeld als ‘Agnost’, dat wil dus zeggen dat ik niet weet of er een god bestaat of niet.

    Ik hoop dat zoiets is toegestaan? 😛

    Like

  39. Nico zegt:

    @E.J. Bron 12:42
    Geloof leidt per definitie tot tweespalt. Inclusief het geloof van u en Linksky dat uw levensovertuiging superieur zou zijn. De teneur van dit blog ken ik. Het waarschuwt tegen islam. Op zich prima en een goed idee. Maar als neveneffect wordt hier de superieur geachte (atheïstische) levensovertuiging wel min of meer de maatstaf geacht te zijn. Ofwel, een ieder die anders denkt mag Nederland verlaten, of anders zwijgzaam zichzelf in zijn hok (huis) terugtrekken. Dat is een gedachtengang waar ik mij niet mee kan verenigen.

    Anderzijds, wanneer bepaalde bevolkingsgroepen om wat voor reden dan ook met elkaar in conflict komen, dan zij het zo. Jammer alleen dat de overheid ons ontwapend heeft, zodat goed bedoelende mensen weerloos zijn tegen ‘de rest’. Dat gaat nog een interessant conflict worden (want dat zo’n conflict er gaat komen, is wat mij betreft nagenoeg zeker).

    Like

  40. E.J. Bron zegt:

    @Wachteres

    Agnostici zijn van harte welkom hoor! 😉

    Like

  41. E.J. Bron zegt:

    @nico

    Ik gebruik geen maatstaf. U krijgt toch ook de kans om hier te reageren? En inderdaad, mensen die zich (velen bewust!) niet aanpassen aan de Nederlandse waarden en normen, adviseer ik persoonlijk om terug te gaan naar waar ze vandaan kwamen. Naar plaatsen, waar hun waarden wel worden nageleefd. Ik snap dan ook niet zo goed waarom ze zich in een land vestigen waar volledig andere waarden gelden. (ik snap het wel, maar wil daar hier, ter wille van de discussie, niet op ingaan).

    Like

  42. Linsky zegt:

    Walking in the Air
    Impressie wat de kerstsfeer kan zijn….zonder religie of boeken!

    Like

  43. Linsky zegt:

    Dat zijn dus iets van de waarde en het leven waar WIJ voor staan!
    Een beetje tegengesteld aan de waanzin van de shara en de moslim (on) waarden.

    Dit is waarom we onverdroten zullen blijven strijden tegen die waanzin!

    Like

  44. E.J. Bron zegt:

    Weihnachts Impressionen:

    Like

  45. Mooi linsky,ik heb de hele week niet gespeelt en nu ga ik zelf een tijdje spelen.Bedankt.

    Like

  46. E.J. Bron zegt:

    Andrea Bocelli & Giorgia

    Like

  47. Nico zegt:

    @E.J. Bron 12:58
    We zijn het er in ieder geval over eens dat de islam niet in Nederland thuishoort. Dat is dan een reden om zo af en toe dit blog te bezoeken (na een eerste selectie van artikelen via RSS).

    Uiteraard ageer ik tegen personen en organisaties die mij het recht zouden willen ontzeggen er een levensbeschouwing en praxis van eigen op na te houden. Om die reden heb ik dan ook gemengde gevoelens over dit blog en vooral datgene wat via de comments gecommuniceerd wordt.

    Like

  48. Nico zegt:

    Correctie:
    “Uiteraard ageer ik tegen personen en organisaties die mij het recht zouden willen ontzeggen er een levensbeschouwing en praxis van eigen op na te houden. Om die reden heb ik dan ook gemengde gevoelens over dit blog en vooral datgene wat via de comments gecommuniceerd wordt.”

    Dit moet uiteraard zijn: “er een levensbeschouwing en praxis van eigen inzicht op na te houden”

    Like

  49. Linsky zegt:

    Enne effe voor de duidelijkheid…
    Mijn persoonlijke bezwaar tegen wat er in boeken beschreven staat is niet per definitie de inhoud, maar de interpretatie die velen daaraan geven, en met zo’n ding in d ehand anderen hun verworven geloofsovertuiging denken te moeten opleggen
    Dat betreft evenzeer de ‘zendelingen’ die de indianen uitmoorden,…de Inquisitie van de RK, als de moslim-krankzinnigen!

    Ik voel me zelf ook niet superieur, maar maak gebruik van de mogelijkheid anderen deel genoot te maken van ander zienswijzen.

    Ik noemen dat ‘van gedachten wisselen.’

    En daarbij is duidelijk dat sommige mensen heel goed weten wat ze willen en dat overtuigend en met zelfvertrouwen tot uitdrukking brengen. Als er geen overtuiging en bezieling ligt in de woorden die er gebruikt worden, hebben ze weinig effect, niet waar?

    Dat noemen we dan weer ‘slap gelul’.

    En dat is toch echt wat anders dan met geweld opdringen!!!
    Iedereen kan er mee doen wat ie ZELF WIL!

    Like

  50. Nou ej wat er ook gezegt word over de kerst ,ik geniet er van van je hier hebt neer gezet.Mooi en nog eens mooi.

    Like

  51. E.J. Bron zegt:

    @Nico

    Er is hier niemand, ik in ieder geval niet, die u het recht onthoudt om er een eigen levensbeschouwing en praxis van eigen inzicht op na te houden. Integendeel. Dat is aan een ieder zelf. U kunt echter inderdaad het nodige tegengas verwachten.
    U bent van harte welkom op deze blog en mocht u het uiteindelijk toch niet bevallen, even goede vrienden hoor!

    Like

  52. Nico zegt:

    @Linsky 13:19
    Mee eens. Het opleggen van een levensovertuiging is een slecht plan. Vooral omdat een overtuiging van binnenuit moet komen. En juist dat maakt een probleem zichtbaar in het hart van de Nederlandse (Europese) samenleving. Men is innerlijk verdeeld. En een rijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan niet standhouden.

    Like

  53. Nico zegt:

    @E.J. Bron 13:22
    Ja ja, dat had ik van u wel begrepen hoor 😉
    Ik reageerde meer op de algemene tendens in de comments.

    Like

  54. Linsky zegt:

    Heel mooi E.J. , vooral die van Andrea Bocelli & Giorgia. 🙂

    Like

  55. G.Deckzeijl zegt:

    Niet alleen IDIOOT Choudary heeft dit soort straffen in petto….(als zijn smerige soort er onverhoopt in slaagt dat slachtershandboek sharia ingevoerd te krijgen)
    http://tinyurl.com/cmtxgqv
    In dezelfde krant ook een bericht van Saudische jurkendragers die jonge bedoeïnen hebben
    veroordeeld tot kruisamputatie(rechterhand, linkervoet.)

    Like

  56. Wachteres zegt:

    Dit is deel van onze cultuur, mensen. Laten we er trots op zijn: St. Paul’s Cathedral in London.

    Like

  57. Linsky zegt:

    Tjesus zeg! Decky,
    die lui zijn echt helemaal van de pot gerukt!
    Ik veronderstelde zelf al dat ze uit de diepste gekrochten van de hel, uit een verre uithoek in het Universum moeten komen.
    Echt ziek, ziek ziek!

    Like

  58. Linsky zegt:

    Als dit zo doorgaat E.J. krijg je nog eens de cutuurprijs volgend jaar! 🙂
    En nog dik verdiend ook!

    Like

  59. Linsky zegt:

    CULTUUR. Sorry 😦

    Like

  60. Nico zegt:

    Mocht iemand zich overigens niet meer thuisvoelen in Nederland: Ik heb nog een mooie optrekje te koop in Tsjechi!e:
    http://personal.nicodenboer.com/cz/prodej_zemedelska_usedlost_6+1_3960_m2.html
    (Nederlandse vertaling op aanvraag beschikbaar)

    Dat is waar we nu wonen…

    Een buitenkans voor degenen die graag in de witte strook van Eurabia willen wonen 🙂
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurabia

    Like

  61. E.J. Bron zegt:

    @Nico

    Toevallig. Ik ben getrouwd met een Praagse. Ik zit regelmatig in Tsjechië bij de familie. Spreek je de taal ook?

    Like

  62. Linsky zegt:

    Nights of Silk and Tears…ben bang dat we heel wat tranen zullen gaan vergieten……

    Voor Marijke, kan ze ‘m meespelen 🙂

    Like

  63. Wachteres zegt:

    Nico, als ik wat jonger was zou ik het waarschijnlijk zo doen! Weg van de islam.

    Wordt Tjechie trouwens door Europa niet gedwongen om de islam binnen te halen?

    Like

  64. Linsky zegt:

    Wachteres, wordt niet heel Europa en de USA gedwongen dan? 😦

    Like

  65. E.J. Bron zegt:

    Mijn vrouw was twee weken geleden vanwege privéomstandigheden nog in Praag. Ook daar blijken inmiddels de ravenzwarte pinguïns wakker te zijn geworden! 😦

    Like

  66. Nico zegt:

    @E.J. Bron 13:59
    Ja, uiteraard speken we Tsjechisch. We moeten integreren toch? 🙂
    We wonen hier nu 7 jaar, dus het zou vreemd zijn als we geen Tsjechisch spraken.
    De reden van verkoop is dat we gaan doorschuiven naar een andere regio. Weer terug richting de bergen.

    @Wachteres 14:05
    Ik heb me laten vertellen dat Tsjechië als gevolg van politieke afspraken jaarlijks verplicht 20.000 moslims importeert. Die krijgen hier echter niet de kansen die ze in andere landen krijgen. Enerzijds willen Tsjechen tolerant zijn, anderzijds moet je hier niet gek doen en wordt verwacht dat je je aanpast. Dus geen folders in het Arabisch bij de sociale dienst. Sterker, bij aanvraag verblijfsvergunning moet je een papier ondertekenen dat je geen beroep gaat doen op sociale uitkeringen. Tsja, dan is de lol er voor sommigen snel van af…

    Like

  67. G.Deckzeijl zegt:

    @EJB en Nico(en de anderen ook): iemand nog gekeken naar IK VERTREK van gisteravond op Ned 1?? Ging over een gezin dat naar Tsjechië verkaste en nog steeds dik in de problemen zit.

    Like

  68. gielah zegt:

    In Israël ben je, alle omstandigheden in de wereld overziend, waarschijnlijk nog het veiligst voor overheersing door de sharia en het ons afnemen van onze vrijheden ( hoewel men daar de sharia voor Arabieren weliswaar, onder strenge controle, toelaat…. maar niet accepteert dat die de Israelische samenleving gaat beïnvloeden).
    Zelfs in de USA worden al universiteiten ‘ opgekocht’ door rijke Arabieren, waarna men daar onmiddellijk begint met het discrimineren en weren van Joden.
    Ook naar Zuid-Amerika beginnen de eerste kwartiermakers van de islam al op te rukken.
    Eén zo’n dame, in Nederland woonachtig geweest en nu naar Brazilië vertrokken ( men bestudeert in zo’n nieuw land als kwartiermakende moslim de wetten daar en vooral de voor moslims zo interessante mázen in die wetten…. waar dan ge- en misbruik van gemaakt kan worden als the multitudes daarheen beginnen op te trekken en zich daar gaan vestigen),
    mailt van daaruit nog steeds spottende verhaaltjes naar ( en over) alle mensen in Nederland, die zij kent als aanhangers van Geert Wilders.
    Het is en blijft een vitale en strijdbare ideologie: de wereldislam.

    Like

  69. Nico zegt:

    @G.Deckzeijl 14:28
    Niet gekeken nee. Maar inderdaad, het is niet een makkelijk land om je te nestelen. Moeilijke taal, lastige bureaucratie (van het soort waar men in NL niet van durft te dromen).

    @gielah 14:30
    Inderdaad, Israel is wat dat betreft het veiligst.
    Anderzijds denk ik maar aan het beeld van Nebukadnessar en de steen wat dat beeld vernietigd, dat geeft een hoop voor de toekomst. De islam komt nl. niet in dat verhaal voor, dus speelt geen rol van betekenis.

    Like

  70. Linsky zegt:

    Ik kan me herinneren dat ze zelf hebben geprobeerd om de havens van de USA te kopen.
    Geloof niet dat het zover is gekomen, maar wie weet?
    Daar zitten nu eenmaal ook volksverraders aan de macht!

    Veel wordt achter de schermen geritseld.

    islam is een compleet, juridische, economische en politieke oorlogsdoctrine, een militair NWO-systeem!
    Daar kunnen we ons niet genoeg van laten doordringen. 😦

    Like

  71. G.Deckzeijl zegt:

    Brekend Nieuws: In Gaza hebben ze in de afgelopen maanden 550 semtex “bodywarmers” in elkaar gezet… http://tinyurl.com/cktqgmb
    (zo beter, Linsky?)

    Like

  72. gielah zegt:

    @Nico.– Maar wél als onderdeel van het beest ( Rome en de ontrouw geworden niet-roomse christenen … samen ook wel grote hoer genoemd…. op de rug van een barbaarse wereldmacht, waaraan óók …. vergis u niet – want wie niet mee zal doen met dat rijk zal onthoofd worden… wilt u het nog islamitischer ? – de islam en links deel zullen nemen).
    Die steen…. ja, die komt er aan.
    Kan mij niet snel genoeg.
    Dat is dan ook het enige wenkende toekomstperspectief.

    Like

  73. Linsky zegt:

    Decky,
    Ik ben blij dat je mee speurt, hoor! 🙂
    Door mensen als jij blijven we wakker.

    Maar ik kan het haast allemaal niet meer bijhouden…….

    Ps; Je weet toch dat het niet verkeerd bedoeld was hè. 🙂

    Like

  74. Nico zegt:

    @gielah 14:46
    Ja, dat onthoofden was me ook al opgevallen. Lijkt typisch islmatisch. Tegelijk; ik las nieuws dat de Amerikaanse overheid tienduizenden boxcars heeft besteld, die uitgerust zijn met guillotines. Wat moet de Amerikaanse overheid met tienduizenden guillotines?

    Het beeld stelt een structuur voor waarin alle wereldrijken samen en gelijktijdig aanwezig zullen zijn. Ook worden ze gelijktijdig vernietigd. Dat geeft te denken. We zijn het er wel over eens dat het niet snel genoeg kan gaan…

    Like

  75. Linsky zegt:

    Nico;
    Linkje graag Nico!
    Ik ben wel bekend met de duizenden spoorwagons die ze inmiddels hebben naar die FEMA-kampen!

    Like

  76. Ja ook in de usa word er geprobeert om geen merry crhistmas meer te zeggen maar fijne feest dagen.Mensen hebben op geroepen allemaal kaarten met merrry christmas op te sturen naar de geene die met dat voor stel kwam en ze doen het ook.

    Like

  77. Linsky zegt:

    E.J. code, please 🙂 🙂

    Like

  78. Linsky zegt:

    Dan ik rustig effe die beesten eten geven, hahah

    Like

  79. E.J. Bron zegt:

    @Linsky

    Code: 850 😦

    Like

  80. Nico zegt:

    @Linsky 14:54
    Het is inmiddels oud nieuws. Ik heb gelezen/gekeken en het weer weggegooid.
    Zoek even op youtube.com op “guillotines boxcars” en je ziet genoeg interessants.
    Voorbeeld:

    De gangbare opinie is dat de guillotines gebruikt worden om mensen af te maken en dan de organen voor transplantatie beschikbaar te krijgen. En verder wordt het vaak in de context van NWO getrokken. Wie geen willoze slaaf wordt, stuurbaar en controleerbaar in alle opzichten, is zijn leven kennelijk niet zeker. Of wordt als slaaf gebruikt. Daar duiden andere berichten weer op. Zie http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/fema-kamps-in-de-vs-in-werking/

    Tsja.. de US zijn op weg naar een fascistische staat…

    Like

  81. Linsky zegt:

    Nico, bedankt ik ga ff speuren straks. 🙂

    Like

  82. gielah zegt:

    Klopt helemaal, @ Nico.
    Ik heb foto’s gezien van enorme velden vol met tienduizenden plastic doodskisten en ook grote ( concentratie-) kampen, allemaal barakken, barakken, barakken, in afgelegen gebieden van de USA.
    Dat was in de tijd van die overstromingsramp in New Orleans.
    Geen idee of ik die foto’s nog heb, want het was nog met mijn vorige pc, die gecrasht is indertijd.
    Ik weet wel dat ik ze heb gevonden op een Amerikaanse site, voor en door verontruste evangelische christenen, die een zwaar wantrouwen hadden tegen Bush Jr. en nu weer tegen Obama.

    Like

  83. G.Deckzeijl zegt:

    Kijktip, vanavond 20:15, ARD: Tatort: Der Weg ins Paradies

    Like

  84. G.Deckzeijl zegt:

    Kijkesaan: het begint met een kantoor. http://tinyurl.com/c6qdwfw
    En waar eindigt het mee? Facebook?? Hyves? EPD wellicht..???
    Wedden dat die idioten van GL of de SP weer staan te dringen, met Job C. voorop..???
    O ja Linsky: da’s geen grap, da’s bijtend cynisme.

    Like

  85. G.Deckzeijl zegt:

    16:08… tsjonge, ik word op m’n wenken bediend. Da’s heel mooi, da’s prachtig, al zeg ik het zelf.
    Bullseye, precies in m’n straatje! http://tinyurl.com/cm622ee

    Like

  86. Linsky zegt:

    Decky, dat snap ik.
    quote;
    ‘Taliban willen politiek kantoor openen’
    ——–
    Het valt me mee dat ze dat hier nog niet hebben gedaan!

    Like

  87. Linsky zegt:

    De geloofs-gestoorden zitten ook overal hè!

    Net onkruid, giftig onkruid! 😦

    ‘Groeiende invloed orthodoxe joden bedreiging voor democratie Israël’

    Een kleine groep ultra orthodoxe haredim joden mogen niet in contact komen met vreemde vrouwen en eisen daarom gescheiden zitplaatsen in het openbaar vervoer.

    De enige echte democratie in het Midden Oosten, Israël, komt de laatste tijd onder druk te staan als gevolg van de groeiende invloed van streng orthodoxe haredim joden. Andere joden en seculiere Israëliërs beginnen zich te verzetten tegen zaken zoals de door de ulta-orthodoxen gewilde scheiding van mannen en vrouwen in het openbaar vervoer, het verwijderen van de afbeeldingen van vrouwen van reclameborden en ook de aanstaande controle over de elektriciteitsvoorziening in het land.

    Twee dagen geleden eiste een hareidi man in een bus in Ashdod dat een vrouwelijke passagier in een ander gedeelte van de bus zou gaan zitten. De vrouw weigerde, waarop de man tot woede van de reizigers de bus 30 minuten lang blokkeerde. Uiteindelijk besloot de buschauffeur de politie te bellen, die de orthodoxe jood verwijderde.

    http://xandernieuws.punt.nl/?id=648341&r=1&tbl_archief=&

    Like

  88. Henk.V zegt:

    Nico zegt op zeker moment:

    ”De lezers en schrijver(s) van dit blog willen voor anderen beslissen welke boeken gelezen mogen worden, welke religie al dan niet acceptabel is, en waar en hoe deze beleden c.q. gepraktiseerd zou moeten worden. Daarmee stellen ze hun eigen religie (ofwel levensbeschouwing) dwingend boven die van anderen. Dat is wat ik duidelijk wilde maken aan Wachteres.”

    Nee. Nico, dat is niet wat de reageerders op deze site en bijvoorbeeld Amsterdampost in eerste instantie doen.
    Nederlanders hebben in aanleg -naar verhouding!- erg veel tolerantie op velerlei gebied, waaronder dat van de politiek en godsdienst.
    Wat het laatste aangaat kun je stellen dat van bijna alle godsdiensten op deze planeet er wel volgelingen in ons land zijn te vinden.
    En tot voor kort interesseerde dat de man of vrouw in de straat niet zoveel. Zoiets moet kunnen, was de gangbare gedachte en die beschouw ik als bruikbaar en gezond.
    Wanneer iedereen in vrede en wederzijdse acceptatie van de ander kan leven wordt het klimaat van het land ontspannen. Niemand hoeft te vrezen dat zijn opvattingen tot problemen voor hem of haar leiden.
    Niemand ook, en dat bereft een ander terrein, hoeft angst te hebben dat zijn of haar sexuele geaardheid hem of haar in problemen brengt.
    Deze toestand van bijna onbeperkte vrijheden maakt van Nederland het meest vrije land van Europa.

    De verandering is gekomen doordat de instroom van de islam werd vergezeld door een omslag in het gedrag van politiek links-liberaal.
    Zonder te overdrijven kunnen wij stellen, dat de aanhangers van de islam een beschermde status hebben gekregen.
    En dat is hoogst riskant! De islam is de enige godsdienst die niet alleen de gelijkwaardigheid van andere religies fundamenteel verwerpt, maar daar ook een onveranderlijk recht aan verbindt: namelijk tot overheersing en verdrijving van elke opvatting die niet met de islamitische opvatting strookt.
    Die mentaliteit wordt zichtbaar in het bovenstaande artikel.
    Maar deze verdrijving vindt ook lijfelijk plaats.
    Het aantal christenen dat in islamitische landen wordt vervolgd, gemarteld, verkracht, verdreven of ontvoerd loopt jaarlijks in de tienduizenden.Vele kerken worden op dit moment verwoest.

    Het is tegen deze mentaliteit van verregaande intolerantie dat er in de publieke opinie een omslag is gekomen. Nederlanders worden steeds minder tolerant tegenover een religie die het toppunt van intolerantie belichaamt.
    En die drang om weerstand tegen islamitische opvattingen- en de aanwezigheid van dat godsdienstige systeem te bieden zal alleen maar sterker worden, wanneer men het gevoel krijgt dat er allerlei krachten aan het werk zijn om ons een andere, nadrukkelijk islam-vriendelijke maatschappij door de strot te duwen.

    Nederlanders stellen hun wens tot vrijheid boven net gelijk welke religie!
    Vrijheid, daar gaat het om. Die moet onaangetast blijven. Nu en in de toekomst. En wat ieder in die vrijheid denkt of leest, of doet is zijn eigen zaak, zolang iedereen die vrijheid maar geheel intact laat.

    Like

  89. Linsky zegt:

    Prima betoog en goed verwoord Henk. V. ! 🙂

    Like

  90. G.Deckzeijl zegt:

    Godsdienst is door de mens verzonnen, kan dus ook door de mens genegeerd dan wel verboden worden. Het veroorzaakt zelfs HIER geouwehoer.
    Kan’t nog sterker vertellen maar dan moet ik liegen…

    Like

  91. Nico zegt:

    @Henk.V 16:28
    Hoewel ik het met veel van wat u schrijft eens ben, zie ik ook dat ‘vrijheid’ dan uw nieuwe god is. Want niets is zo belangrijk als vrijheid, alles moet kunnen. Toch ben ik het daar niet mee eens. Een samenleving die geen grenzen stelt, is gedoemd om ten onder te gaan. Vrijheid zonder begrenzing betekent slavernij aan de eigen lusten. Maar goed, die discussie voert te ver.

    Opmerkelijk vind ik dat u vrijheid belangrijk vindt, maar dat anderen (nu moslims, straks.. ) wilt ontzeggen. Want die anderen zijn toch vrij om te denken, zeggen, geloven en doen wat ze willen? Of is dat alleen tot hoever het u uitkomt en gaat u dan uw vrijheid verdedigen door anderen hun vrijheid te ontnemen? Dat is toch zondigen tegen eigen principes? Of gelden die principes alleen voor uzelf?

    Vandaar dat ik zeg, dat een samenleving die geen grenzen stelt, is gedoemd om ten onder te gaan. Dat gaat gewoon nooit goed komen. Ergens zullen er grenzen moeten zijn. En wie bepaalt dan op grond van wat, wat aanvaardbaar of gewenst is?

    Zoals gezegd voert die discussie te ver voor comments in dit blog. Maar het is wel de moeite waard hier eens goed over na te denken. Voor zover u nog vrij bent om zelfstandig te denken natuurlijk, want velen praten vooral anderen na…

    Like

  92. Nico zegt:

    @G.Deckzeijl 16:36
    Inderdaad, de gangbare godsdiensten zijn door de mens verzonnen. Reden om er niet aan mee te doen dus. Maar, ieder heeft recht op z’n eigen hobby en de vrijheid die te beoefenen…

    Like

  93. Linsky zegt:

    Persoonlijk ben ik van mening dat mensen die mij de hals willen afsnijden omdat ik anders denk,
    DAN ZIJ,
    daar mee hun vrijheid van denken en handelen hebben verbeurd.
    En wel omdat hun gedachtegoed niks menselijks meer heeft en hun eigen kinderen ook aanzet tot krankzinnigheid.
    De oproep tot vernietiging van alles wat anders is,
    goed en uit liefde bestaat, heeft GEEN RECHT VAN BESTAAN.
    Het is per definitie tegen het Leven zelf!
    Hier in zit ‘m nu juist de lafheid in van mensen die zogenaamd tolerant zijn

    Waar het allemaal toe leid kunnen we inderdaad dagelijks waarnemen. 😦

    Ik heb daar nog wel het een en ander over te zeggen, maar dat is wat moeilijk in deze vorm van comments.

    Like

  94. Linsky zegt:

    Vooral voor veel ‘vredelievende’ mensen is het nu juist met kerst extra moeilijk om bezig te zijn met de strijd tegen hen die ons mens-zijn trachten te doden.
    Toch zal niemand er aan ontkomen om er over na te denken en uiteindelijk een opstelling te kiezen, die het voortbestaan van dat wat ons heilig is te waarborgen.
    De islam en de sharia, zijn de ergste vijand die ooit op deze aardbol rondwaarde.
    Het is de plicht van elk normaal mens om dat gevaar te onderkennen en zich tegen deze krankzinnige ideologie, doctrine en dit uit de Hel geboren duivelsgebroed tot staan te brengen en eventueel zelfs totaal te isoleren op een plaats war zij nooit meer vandaan zullen komen.

    Voor een vredelievend mens blijkt het echter vaak een groot dilemma. Hoe kan vrede nu samengaan met oorlog?

    Wel, er is een manier. Daarvoor is enige mate van zelfreflectie vereist, inzicht in onze eigen ‘blauwdruk’ en een beetje ruggegraat.

    Like

  95. Nico zegt:

    @Linsky 17:15
    Hoewel ik dit prima begrijp en ook vind dat er grenzen nodig zijn, komt dat dus de vraag op (zoals ik al eerder opmerkte om 16:50) wie dan gaat vaststellen en op grond van wat, wat aanvaardbaar of gewenst is. Zolang dat niet duidelijk is, gaat het hier slechts over ongefundeerde meningen.

    Voorbeeld (een teer onderwerp):
    We willen toch vrijheid?
    Alles wat die vrijheid hindert heeft toch geen recht van bestaan?
    Als een zwangere vrouw besluit het kind in haar moederschoot te doden (abortus noemen we dat), dan ontzeggen we een kind het recht om te bestaan, om te leven, etc. De veronderstelde vrijheid van de vrouw prevaleert dus boven de vrijheid (en het bestaansrecht) van haar eigen kind.

    Op grond van wat besluit je dan de een een zo ongeveer ongelimiteerde vrijheid toe te kennen (door moord te legaliseren) terwijl de ander de meest fundamentele vrijheid en recht wordt ontnomen?

    En zo zijn er nog vele voorbeelden en dilemma’s.
    Voordat we gaan roepen over onze vrijheden, die ten koste gaan van de vrijheden van anderen, is het even raadzaam om na te denken waar we mee bezig zijn. Wie bepaalt op grond van wat, wat aanvaardbaar of gewenst is? En als daar uiteenlopende meningen over zijn, wie gaat dan beslissen wat er gaat gebeuren? En waar haalt die persoon dat recht vandaan, om zijn wil op te leggen aan de rest?

    Ach, en zo kunnen we nog wel doorgaan…

    Like

  96. Nico zegt:

    @Linsky 17:21

    “De islam en de sharia, zijn de ergste vijand die ooit op deze aardbol rondwaarde.”

    Nee, de mens is zelf zijn ergste vijand.

    Like

  97. Linsky zegt:

    Nico,
    Ja dat klopt,
    Ben ik helemaal met je eens

    Maar het verschil is dat wij tegen ONSZELF vechten
    maar dat schorem tegen ons persoonlijk en tegen de mensheid!

    Like

  98. Linsky zegt:

    Nico.
    Zolang dat niet duidelijk is, gaat het hier slechts over ongefundeerde meningen.!????????

    Roepen ze niet hard genoeg dan wat hun MENING is????

    En maken ze dat niet duidelijk met hun waanzinnige gedrag?

    Volgens mij moet je je eens laten nakijken hoor!

    Like

  99. Nico zegt:

    Linsky, de mens is zijn ergste vijand door wat hij doet of juist door wat hij nalaat.

    Het is duidelijk waarop de mening van moslims is gebaseerd.
    Het is onduideiljk waarop de mening van bijv. jouzelf is gebaseerd.

    Wie beslist wat aanvaardbaar of gewenst is? Op grond van wat?

    Je hebt een afkeer tegen moslims. Andersom waarschijnlijk ook (je bent immers een ongelovige hond).

    Waarom (ofwel, op grond van wat) ben jij dan superieur aan een moslim?

    De moslim schreeuwt hard (want normaal praten is een teken van zwakte) en Linsky ook.

    Op grond waarvan is datgene wat Linsky meent juist, terwijl dat andersom niet het geval is?

    Wat ik hiermee slechts wil zeggen is dat onderbuikgevoelens op niets dan gebakken lucht zijn gebaseerd en er beter even nagedacht kan worden. Maar nu begin ik toch echt teveel te herhalen…

    Like

  100. Nico zegt:

    Overigens ben ik de laatste die de islam zou willen verdedigen, maar tegelijk stel ik dat er meer nodig is dan wat uiteenlopende meningen om een samenleving solide te krijgen.

    Like

  101. Linsky zegt:

    Ik kan me niet geheel en al aan de indruk onttrekken dat er de laatste weken wel erg veel lieden zijn die in ieder geval de reaguurders alhier proberen te heropvoeden, middels tolerantie en gematigdheid, alsmede politieke correctheid, genuanceerder en ‘netter ‘taalgebruik!

    Zolang ik daarin niet gecensureerd word door de ‘baas’ zal ik alles op de mij geëigende wijze blijven verwoorden.

    Valt me gewoon op. 😦

    Like

  102. Nico zegt:

    Linsky, begrijp me goed. Ik sta het recht tegenover de islam. Maar gekakel als een kip zonder kop staat me evenmin aan.

    Like

  103. Den haag zit er vol mee.

    Like

  104. Linsky zegt:

    Goh, Nico,
    daar wordt ik wel vaker van beschuldigd, dat ik een kip zou zijn…zonder kop.
    Daar vind je beslist wel medestanders in. 😦

    Maar die kop werkt goed genoeg om je comments voort te negeren,
    want voor mij, (mijn eigen mening dus) zijn ze compleet gestoord en inhoudsloos,
    gezien je werkelijk meent dat er een Solide Samenleving zou kunnen zijn,
    samen met die rifratten, zandapen en woestijnkrijpers!?????

    Like

  105. Linsky zegt:

    WOESTIJNKRUIPERS, zandnegers dus, maar de begrijpende lezers weten wel wat ik bedoel, 🙂

    Like

  106. Nico zegt:

    @Linsky 17:58
    Even de uitleg van het Nederlandse gezegde ‘ratelen als een kip zonder kop’
    Simpel gezegd: Een dergelijk persoon ratelt maar wat.
    En dat is wat ik nu herken.
    Net zo min als er geen solide samenleving zou kunnen ontstaan met moslims, kan dat met mensen die maar wat roepen en niet nadenken. Lees even de comments terug en je merkt dat ik niet aan de kant van de islam sta, maar vooral tot nadenken trachtte aan te zetten.

    Like

  107. Linsky zegt:

    Marijke,
    niet alleen Den Haag, hoor! 😦

    dat soort zit overal op het pluche en is overal aan de macht.
    De volksverraders!
    Obama is ook bezig met miljoenen moslims binnen te krijgen!

    Like

  108. Linsky zegt:

    Ps;
    En ze werken ook nog eens allemaal een een “Solide Samenleving”!

    Like

  109. Linsky zegt:

    Herstel; “ Tolerante, gematigde, Solide Samenleving”! 😦

    Like

  110. I know linsky,Kijk dit zijn mensen die blijven zuigen en daar heb ik geen zin in ,Ik heb over de hele wereld gewoont en te veel gezien.Ben er moe van.

    Like

  111. Linsky zegt:

    Marijke,
    ik weet wat je bedoeld.
    Blijkbaar is de titel van het artikel tot bepaalde reguurders niet doorgedrongen.

    “Kerstmis is de weg naar de hel”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Soms lijkt het echt als of E.J. voor de kat z’n viool schrijft. 😦

    Ik ben in ieder geval blij met wat ie doet,
    en begrijp juist door wat er ook onder mensen in bijv, Duitsland leeft.
    Die zijn daar blijkbaar ook helemaal niks gebaat met ‘gematigdheid en tolerantie.
    Ik heb ook niet de indruk dat ze daar wel streven naar een te verwachte ‘Solide Samenleving’ met rifratten!

    En zolang die hier hun arrogante grote smoel mogen opendoen in de EU en de USA, zal er evenmin sprake kunnen zijn van een solide samenleving tussen ons zelf, want er blijft tweespalt door lieden die consequent ‘gematigdheid en tolerantie’ prediken! 😦

    Like

  112. Linsky zegt:

    Hier een oudere, was ‘m vergeten te plaatsen.;
    ‘Mobiele bendes’ Oost-Europa massaal richting westen

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3077381/2011/12/15/Mobiele-bendes-Oost-Europa-massaal-richting-westen.dhtml

    Like

  113. Ja linsky en dan zijn er altijd mensen die zeggen het valt allemaal wel mee hoor.Ik zou zeggen slaap lekker door.Je hoorde nooit dat oudjes werden overvallen en nu is het dagelijkse kost,en zeggen we o wat erg en gaan weer verder met ons leven.Maar ik ben er dood ziek van als ik hoor dat zo een oudje 85 in elkaar is geslagen voor een paar rot centen..Toch een schande dat de politie moet waarschuwen doe u deur niet open,wij kijken naar het buitenland,laten we eerst maar in ons eigen land blijven kijken.Ja linsky en dit vind je meschien gek,maar was toch wel blij toen ik in de states woonde en ik had legaal een gun in mijn huis.Want een vreemde heeft niets te zoeken in je huis.Zijn ook een hoop mensen niet mee eens,maar het moet je maar gebeuren dat iemand half afgeslacht word in zijn eigen huis.brrrr

    Like

  114. Linsky zegt:

    Marijke,
    Het is niet voor niets dat we ontwapend zijn.
    ook in de USA is men toch volop bezig met te trachten de wapens van het volk af te pakken.
    Het staat verdomme in de grondwet daar! het recht op zelfverdediging ook gewapend.
    Men is al heel lang bezig met het volk machteloos te maken,.
    Daarom ook worden slachtoffers bestraft evenals diegene die zich verdedigt!

    Er zit echt opzet achter hoor!
    Het hoort bij het grote plan
    DE NWO. lees het nieuwe artikel maar eens Paul Weston: Waarom is dit geen verraad?

    Daar valt weinig aan toe te voegen, want duidelijker kan haast niet.
    Daarom ben ik ook heel content met de vertaling.

    Paul Weston: Waarom is dit geen verraad?

    Like

  115. Linsky bedankt he,je weet wat ik bedoel.

    Like

  116. Linsky zegt:

    🙂 Ja hoor.
    Graag gedaan.

    Like

Plaats een reactie