Hoe wordt het antisemitisme in Frankrijk en Zweden aangescherpt? “Geef het slachtoffer de schuld”

(Door: Shoshana Bryen)

In Frankrijk en Zweden – en in de VN – verzuimen de autoriteiten te erkennen dat de joodse gemeenschappen van Europa door moslims, die bekrompen, radicale en vaak criminele enclaves hebben gevormd, worden aangevallen. Ze worden niet aangevallen om wat ze doen of niet doen, niet om wat Israël doet of niet doet, en niet omdat hun kwelgeesten te maken hebben met discriminatie in Europa – maar omdat ze Joden zijn.

Een golf van anti-Joods geweld heeft de afgelopen weken in Frankrijk en Zweden plaatsgevonden. Het verschil in reactie van de betreffende overheden is opmerkelijk, en toch is er iets in hun handelwijze wat even zorgwekkend is. Dan ontkent de Zweedse regering het probleem, dan weer geeft zij de schuld aan de Joden en neemt zij Israël iets kwalijk – zij financierde onlangs een boek over de Israëlische‘apartheid’. De Fransen zijn gecompliceerder. De Franse antiterreurpolitie is goed in het volgen van de binnenlandse radicale islamisten, maar de regering heeft openlijk anti-Israël gebaren gemaakt die niets anders blijken te zijn dan ‘compensatie’ voor haar islamitische gemeenschap, die steeds bozer en radicaler wordt, en voor de Arabische wereld.

Voor de 600 Joden van Malmö, die naast 60.000 moslims leven, is het joodse leven jarenlang moeilijk geweest, met intimidatie van personen en vandalisme op de begraafplaats en in de synagoge. Wat het erger maakt is dat het stadsbestuur vindt dat de Joden erom vragen. In een interview in 2010 vertelde burgemeester Ilmar Reepalu aan het ‘Skanska Dagbladet’, dat Joden “de mogelijkheid hebben om de manier waarop ze door de samenleving worden gezien te beïnvloeden” en hij drong er bij de gemeenschap op aan om ‘zich te distantiëren van Israël’. ”In plaats daarvan koos de gemeenschap ervoor om een pro-Israël demonstratie te houden,” zei hij, eraan toevoegend dat een dergelijke stap “de verkeerde boodschap aan anderen kan overbrengen”. Hij zei: “Er zijn geen aanvallen op Joodse mensen geweest en als Joden uit de stad willen verhuizen naar Israël  is dat geen zaak die Malmö aangaat”.

Ilmar Reepalu, de burgemeester van Malmö

Toen hem informatie werd voorgelegd waaruit bleek dat de Joden in Malmö wel degelijk waren aangevallen, deed de burgemeester  slechts een stap terug en zei: “Wij accepteren noch zionisme, noch antisemitisme of andere vormen van etnische discriminatie”. Zionisme op die manier gedefinieerd, wordt de reden waarom mensen in Malmö Joden aanvallen – die zouden zich moeten distantiëren van ‘etnische discriminatie’ in plaats van dat ze steun aan Israël geven, volgens Repaalu.

Dit is mogelijk de reden waarom de Joodse gemeenschap in Malmö, en niet de overheid, bijna alle kosten voor haar eigen bescherming betaalt. Het Simon Wiesenthal Centrum noemde het een ‘Joodse belasting’.  Zelfs toen weigerden de Zweedse autoriteiten, volgens de voorzitter van de gemeenschap, twee keer toestemming te geven om beveiligingscamera’s te installeren buiten het joodse gemeenschapscentrum, de thuisbasis van een kleuterschool, vergaderzalen en Chabad appartementen, omdat het een ‘rustige straat’ is. Na de laatste aanval met bakstenen en brandbommen op het Joodse Centrum, vertelde Anders Lindell, de woordvoerder van de politie aan de Joodse Telegraphic Agency: “De verdachten (twee 18-jarige mannen) hebben nooit gezegd of duidelijk gemaakt dat ze een haatmisdaad plegen”, wat voldoende voor hem was, dus hij klaagde hen gewoon aan voor crimineel vandalisme. Pas na een boze internationale reactie, met inbegrip van de VS, werden de beschuldigingen bijgesteld.

Frankrijk lijkt op het eerste gezicht heel anders in elkaar te zitten

De Franse regering reageerde snel en hard op een aanval op een koosjere markt in Sarcelles, een voorstad van Parijs, met invallen in Straatsburg, Parijs, Nice en Cannes. President François Hollande zei dat de regering wetsvoorstellen zou indienen voor hardere maatregelen tegen terrorismebestrijding, ook zou het de politie toegestaan worden om  communicatie via het Internet te onderzoeken. Hij voegde eraan toe dat gebedshuizen meer toezicht en bescherming zouden krijgen:”Omdat het secularisme, een van de fundamentele principes van Frankrijk, de staat de verplichting geeft alle religies te beschermen”.

Daar staat tegenover dat Hollande ook een bezoek bracht aan het hoofd van de Franse Moslimraad, om hem te verzekeren dat  de islamitische gemeenschap niet als ‘zondebok’ zou worden beschouwd.”Franse moslims moeten niet lijden onder de radicale islam. Ze zijn ook slachtoffers”, zei hij, waarmee hij het voorbeeld van zijn voorganger volgde. Nadat een rabbijn en twee kinderen in maart werden gedood bijeen joodse school in Toulouse, kondigde de toenmalige president Sarkozy aan dat zowel de joodse als de islamitische scholen bescherming zouden krijgen en hij zei daarbij: “Ik heb de joodse en islamitische gemeenschappen samengebracht om te laten zien dat het terrorisme er niet in zal slagen om het  gevoel van gemeenschapszin van onze natie  te verbreken … We moeten niet toegeven ​​aan discriminatie of wraakgevoelens”.

Niemand riep op tot discriminatie of wraak tegen moslims en er waren geen waarneembare handelingen die daar op leken. Maar de reeks invallen van de vorige week door de Franse politie wijzen erop dat er een breed opgezette en omvangrijke poging door moslims in heel Frankrijk wordt ondernomen om een netwerk op te bouwen, om een wapenarsenaal tot stand te brengen en om rekruten aan te trekken. Op een gegeven moment zal de Franse regering twee zaken moeten erkennen: dat hun doel is om Franse Joden aan te vallen, en dat er geen ‘moslimgemeenschap’ is die afstand neemt van haar eigen radicale elementen. Zij is de zee waarin de radicalen zwemmen –  om Mao te parafraseren  – en zij draagt een deel van de verantwoordelijkheid.

Hoe past Israël in dit plaatje?

Wat lijkt op een zoethoudertje om tegemoet te komen aan Arabische en islamitische belangen – of waarvan zij hoopt dat het een bescherming tegen nog meer islamitische woede zal zijn – de Franse regering heeft een agressieve houding tegen Israël in de UNESCO aangenomen – dat blijkt uit het feit dat zij ervoor heeft gestemd om ‘Palestina’  als land volwaardig te accepteren en dat zij een overeenkomst heeft getekend met ‘Oost-Jeruzalem’ voor Frans-Palestijnse ‘samenwerking’.

Deze week werd een Frans-Palestijnse krachtsinspanning bekend gemaakt om het dak op de Kerk van het Heilige Graf in Jeruzalem te repareren. De Franse consul-generaal in Israël heeft Franse archeologen geprezen voor “hun bijdrage om Palestina te ontdekken.” In dit verband noemde hij de grotten van Qumran – waar de Bijbelse Dode Zeerollen werden gevonden. En misschien was de merkwaardigste zet wel dat Frankrijk het enige Europese land was dat tegen een Russische motie in de UNESCO stemde om een aanval op Israël door Syrië, Jordanië en de Palestijnen af te weren.

VN-secretaris-generaal Ban Ki Moon was onlangs in Frankrijk om de regering Hollande te bedanken voor de Franse bijdrage van 10 miljoen euro aan de Palestijnse Autoriteit (PA). Hoewel hij zei dat hij zich zorgen maakte over het antisemitisme, voegde hij eraan toe: “Een tweestaten oplossing” is de “enige manier om duurzame vrede in de regio te brengen”. Het antisemitisme koppelen aan het ontbreken van Palestijnse onafhankelijkheid, suggereert dat Franse Joden begrip moeten hebben voor hun slachtofferschap, op dezelfde manier als Repaalu zei dat Zweedse Joden daarvoor begrip moesten hebben – als gevolg van het Israëlische beleid.

In Frankrijk en Zweden – en in de VN – verzuimende autoriteiten te erkennen dat de joodse gemeenschappen van Europa door moslims, die bekrompen, radicale en vaak criminele enclaves hebben gevormd, worden aangevallen. Ze worden niet aangevallen om wat ze doen of niet doen, niet om wat Israël doet of niet doet, en niet omdat hunkwelgeesten te maken hebben met discriminatie in Europa – maar omdat ze Joden zijn.

Shoshana Bryen is ‘Senior Director’ van ‘The Jewish Policy Center’.

Bron:

http://www.gatestoneinstitute.org/3404/anti-semitism-france-sweden

Auteur: Shoshana Bryen

Vertaald uit het Engels door:

Wachteres (voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in antisemitisme, Frankrijk, Jodenhaat, Zweden. Bookmark de permalink .

20 reacties op Hoe wordt het antisemitisme in Frankrijk en Zweden aangescherpt? “Geef het slachtoffer de schuld”

  1. baksteen zegt:

    De Europese leiders zijn blijkbaar doodsbang maar dat zal niets helpen. In de 1400 jaar hebben enkel de culturen die de ultieme weerstand boden, dwz oorlog met alle middelen, de confrontatie met de Islam overleefd.
    Het lijkt wel of niemand geschiedenisles heeft gehad.
    Bedankt voor de informatie

    Like

  2. Tom Hendrix zegt:

    @ Baksteen 17.45. uur, de Europese leiders zijn grote VERRADERS, dat is het! Ze hebben ingestemd met Jodenhaat en verdrijving van Joden uit Europa, door HORDEN van ONAANGEPASTE HAATBAARDEN binnen te laten, dat is het verhaal. En de VN, dat zijn de VERENIGDE NAZIES, ik KOTS van deze KONTLIKMOSLIMORGANISATIE. We worden belogen waar we bij staan!

    Like

  3. louis-portugal zegt:

    Als er nou 1.5 miljard joden waren en 15 miljoen moslims zou ik de neiging krijgen om er iets van te geloven.
    Hoewel als ik zie dat EEN jood goed is voor 1.000 moslims begint het mij een beetje te dagen.
    De joden hebben al enkele malen laten zien wat ze waard zijn in de afgelopen oorlogen.
    De arabieren willen het weer gaan proberen lijkt het.
    Ik ben zeeeeeer nieuwsgierig naar de uitkomst.

    Like

  4. Martien Pennings zegt:

    Dit is dus precies de stroom waarnaar een Israël-basher als Etienne Vermeersch water draagt.
    De nieuwe oeroude Jodenhaat is springlevend.
    Goeie vertaalkeus!

    Like

  5. Henk.V zegt:

    Niemand van de bestuurders van de Zweedse stad Malmö schijnt het volgende nog te beseffen:
    De Joodse gemeenschap woonde daar in rust en geborgenheid al vele generaties lang en zij droegen op allerlei wijze bij aan het welzijn van de stad.
    En pas NU , sinds de aanwezigheid van toenemende aantallen moslims wordt de Joodse burgerij op allerlei manieren het leven onmogelijk gemaakt.
    Schertsfiguur Reepalu heeft daarbij de gore moed om de verdrukte stadgenoten verder in het verdomhoekje te drukken, door ze indirect de schuld voor hun eigen verdrukking in de schoenen te schuiven.Ze hadden Israël niet mogen steunen. De verdrukker wordt vrijgepleit voor de ogen van de verdrukte.
    Ook in dit geval heeft de islam WEER eens geen schuld.
    Maar heeft die ”religie van de vrede”OOIT de hand in eigen boezem gestoken?
    Altijd lag de aanleiding voor ”onaangenaam islamitisch gedrag” bij anderen : of men ”voelt zich gediscrimineerd”, of niet goed begrepen,beledigd , of bedreigd en dan MOET men van zich afslaan.
    Er heeft geen islamitische vorm van agressie of onderdrukking plaatsgevonden, of de aanleiding daartoe lag buiten de islam zelf, bij anderen.

    Dit totale gebrek aan zelfkritiek heeft er voor gezorgd dat er in de islamitische wereld nooit een vorm van fundamentele ”verlichting” heeft plaatsgevonden die te vergelijken valt met de invloeden van het humanisme die allerlei scherpe kantjes van misstanden weg sleep en voor een menselijke, tolerante wereld zorgde, een wereld waarin wij ons zeer wel bevinden.

    Tot op de dag van vandaag heeft een proces als dit geen aanvang kunnen nemen in de islamitische wereld, ondanks vele pogingen van gematigde, beschaafde en ontwikkelde individuen. Zij werden steeds naar de uithoeken van de samenleving verdreven, uitgeworpen uit de samenleving.

    Ook nu is de Arabische lente weer omgeslagen in een fundamentalistische winter, waarin de wereld voor de staat Israël steeds dreigender wordt.

    Een belangrijke vraag is nu : wat houdt die lente dan tegen?
    Willen de mensen daar geen vrijheid?
    Ik denk dat zij die de vrijheid een beetje geproefd hebben door contacten met het Westen wel degelijk in de gaten hebben dat vrijheid naar meer vrijheid smaakt. Echter,en daar vinden politiek correct en de islam elkaar: de islamitische denkwereld berust heel sterk op een diep geworteld groepsgevoel, waarin het belang van een individu helemaal weg valt tegen het belang van de groep.

    Dat gevoel kennen niet- linkse denkers nauwelijks. Wij denken niet in massa’s, maar in individuen. Wie dat niet goed voor ogen houdt belandt in een permanente staat van misverstand. En wat de islamitische groepscultuur iedereen hier klaar wakker zou moeten maken is het gegeven dat er zich in deze gedachten cultuur één zeer sterk element bevindt dat elke ontwikkeling naar modernisering vroeg op laat gaat corrigeren, namelijk de onaantastbare onveranderlijkheid van wat iedereen MOET blijven geloven als hij of zij ooit het islamitische paradijs wil betredende: aan de boodschap van de Koran mag nooit iets veranderen.
    Deze inherente vrees voor eeuwige teloorgang door verraad aan de islamitische belijdenissen zal iedere moderniserende invloed onverhoeds kunnen aanvallen.
    Verschillende Arabische landen hebben tijden van meer vrijheden gekend, waarin de burgers iets dichter stonden bij zaken die wij voor alledaags houden, zeker ook qua kleding van vrouwen en de bewegingsvrijheid die ze genoten, totdat, in korte tijd er plotseling een omslag plaatsvond, een zwarte golf van fundamentalistische druk die de mensen wilden terugdringen naar de bron van hun geloof.
    En die fundamentalistische golf beukt in eerste instantie nog steeds op de islamieten zelf, onder de dreiging van dood en verderf wanneer men zich niet wil conformeren, en zeer zichtbaar, overspoelt deze golf de westerse wereld en wat het treurige is; het is aan deze golf van dwang tot terugkeer naar de ”ware islam” waaraan links zich dienstbaar maakt!
    Alle misstanden in de Europese wereld waarover wij spreken komen op rekening van deze fundamentalisten en dat in een seculiere wereld!

    De waanzin van de gespeten gedachtegangen gaat alle perken te buiten door het volgende:
    Zowel links als liberaal zijn van nature seculiere stromingen in onze maatschappij.Stromingen die de scheiding van geloof en staat hoog in het vaandel hebben staan.
    Wanneer de lieden die beweren door links liberale gedachtegangen te worden geïnspireerd hun oorsprong trouw waren gebleven dan zou men ook nu er voor waken dat deze scheiding zou worden gehandhaafd, wat onder meer zou hebben betekend dat men een moslim die niet meer vasthoudt aan zijn of haar religie, of die eveneens een absolute scheiding van geloof en staat wenst alle steun van de wereld zou hebben gegeven!
    Maar deze ” verlichte” groep wordt niet als kernpunt van een te voeren multiculturele politiek genomen. Nee! Men richt zich op de wensen die vanuit fundamentalistische hoek komen, van hen die de islam een zichtbare en dominante plaats in de omgeving willen bezorgen.
    Die is men consequent ter wille. Tegen alle principes van logica in.
    En wie bewust een staat van innerlijke tegenspraak in stand wil houden gaat vroeg of laat geestelijk voor de bijl. Die moet niet verbaasd staan dat hij of zij het verstand uiteindelijk verliest.
    Dat is precies wat wij op grote schaal zien gebeuren met links. Men beweert het ene en kiest in de praktijk voor het tegendeel ervan en de waanzin is niet meer te stoppen.
    Waarheid wordt leugen, goed wordt fout, alles wordt honderdtachtig graden omgedraaid.
    En de confrontatie met een niet te ontkennen waarheid lost men op door over die waarheid te zwijgen.Want waarover je niet spreekt heeft nooit plaatsgevonden.
    Wie deze omkering van de dingen eenmaal ziet wil maar af van één ding: de waanzin van het politiek correcte, links-liberale denken en terugkeer naar het gezonde verstand, waarin men de feiten voor zich zelf laat spreken.

    In dat verband raad ik jullie aan eens in alle rust te luisteren naar een hoogst interessante discussie die in New York werd gehouden over de vraag : “‘Is Islam a religion of peace??”

    Het is in het Engels, maar probeer maar eens..

    Like

  6. Tom Hendrix zegt:

    @Henk V 21.05. uur, inderdaad Henk zoals de filosoof zei, ” Umwertung aller Werte”. Het is ongelooflijk dat liberalen medewerking verlenen aan de ondermijning van de seculiere staat!

    Like

  7. lucky9 zegt:

    Tot op minuut 12:00 hoorde ik slechts een stem die in de zeer lange traditie van “deception” en takiya ons allemaal een islamofiel oor tracht aan te naaien. Hier trap ik niet in!
    Voor meerdere uitleg lees Robert Buchar: “And reality be damned”!.

    Like

  8. lucky9 zegt:

    Tot op minuut 20:22 hoor ik een behendige Ayaan H.A. die laveert naar een waarheidsgetrouwe uitslag zonder de islamitische leugenaars al te zeer voor het hoofs te stoten.

    Like

  9. lucky9 zegt:

    Minuut 28:52
    Er zijn maar twee mogelijkheden. Ofwel tracht deze schijnbaar goede man ons te overtuigen van een fantasme ofwel liegt hij alsof het gedrukt zou staan.Omdat hij uit de nor kwam kies ik voor de laatste optie. Excuses zijn sympathiek maar ik weiger in deze muizenval te trappen.

    Like

  10. lucky9 zegt:

    tot 36:46 Niets anders dan de waarheid. Analyse, geen agressie.

    Like

  11. lucky9 zegt:

    42:42
    Deze oen maakt abstractie van het feit dat de bib van Alexandrië definitief vernietigd en verbrand werd door een van de stichters van de islamitische theologie.Takiya!
    Voor islamofielen géén genade, en voor islamieten nog veel minder!

    Like

  12. lucky9 zegt:

    45:07
    De leugenfabriek opent zijn poorten!

    Like

  13. lucky9 zegt:

    47:36
    Ayaan heeft in extra tijd een punt gescoord. Ben benieuwd!

    Like

  14. lucky9 zegt:

    49:00
    Ayaan komt “to the point” Wie vertegenwoordigt de enige echte islam?
    Ben benieuwd!

    Like

  15. lucky9 zegt:

    51:35
    Dde schijnheilige moslim spreekt. Zwijgen apen en varkens!

    Like

  16. lucky9 zegt:

    Observatie afgebroken. Sorry christenhonden! Trek uw plan.

    Like

  17. toetssteen zegt:

    @Martien
    Ik zit met een link die ik niet kan plaatsen, maar ik heb geen geschiedenis gestudeerd.

    http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/jewishwar.cfm

    Wat is hiervan waar en zo als het waar is, in welke context zou ik dat dan moeten zien? Er is altijd een actie reactie verhaal.
    Het is overigens niet zo dat ik van mening zal veranderen, maar het gaat me om dat waar daar gewag van wordt gemaakt.

    Like

  18. Henk.V zegt:

    @@ Lucky9

    Mooie bondige samenvattingen en commentaren!

    Ik denk dat uw conclusies kloppen.
    Een van de meest doorslaggevende overwegingen daarbij is dat geen van de twee ”verlichte sprekers” inhoudelijk afstand neemt van de uitgangspunten van de geloofsbelijdenis van de islam en dat is nu precies waarop ik in mijn commentaar al wees.
    Elke reactionaire, fundamentalistische tegenstroom vertrekt namelijk vanuit die onveranderlijkheid van de islamitische geloofsleer en juist dat vaste vertrekpunt in het denken maakt elke zogenaamde vooruitgang in het islamitische denken steeds tijdelijk.
    Elke vorm van ”modernisme” zal op die manier kunnen worden teruggefloten.
    Dat zien we dan ook gebeuren.

    Like

  19. Jan zegt:

    10/24/2012 20:50
    Hamas to complain to UN against Israel
    The Hamas government announced Wednesday that it would complain to the UN against Israel’s “new aggression” against the Gaza Strip.
    “We condemn the Zionist aggression on the Gaza Strip, which has escalated in the last hours, and warn against the repercussions,” said a spokesman for the Hamas government.

    “We declare that we will file a complaint with the UN to explain the nature of the Zionist aggression against our people and call for ending it immediately.”
    http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=289150

    Like

  20. Pingback: Marokkanen proberen Israël dood te schoppen | E.J. Bron

Geef een reactie op lucky9 Reactie annuleren