“Zo snel mogelijk uit de euro”

Screenshot_26

(Door: trias politica)

Gisteravond was er zowaar bij Nieuwsuur aandacht voor het nieuwste boek van Bruno de Haas: ‘Laat de Leeuw niet in z’n hempie staan’. De Haas ging in debat met Rabo-econoom Wim Boonstra.

In zijn boek, uitgegeven door dezelfde uitgever als mijn boek ‘Het Eurobedrog‘,  pleit De Haas ervoor dat Nederland zo snel mogelijk de euro en dus de EU verlaat. Het werd een aardig mini-debat bij Twan Huys, die deze keer absoluut geen partij koos en zich goed had voorbereid, dat mag ook weleens worden gezegd. Helaas was er vanochtend geen enkele aandacht in de media over deze, voor de Nederlandse televisie, toch wel opzienbarende uitzending. En dat met de Europese Verkiezingen voor de deur. Is dat niet vreemd? Ja, dat is heel erg vreemd. Vandaar dat DDS de honneurs maar weer eens waarneemt. Gevraagd naar diens standpunt, dat de euro geen enkele toekomst heeft, antwoordde De Haas en ik citeer:

“De euro heeft geen toekomst, omdat de euro niet tot meer welvaart leidt, zoals ons is beloofd, integendeel, de euro leidt tot minder welvaart in Europa. De euro vergroot de armoede, vooral in Zuid-Europa, en de euro zal van Noord-Europa heel veel belastingoverdrachten vragen. Dat is het economische bezwaar tegen de euro. Het politieke bezwaar is dat alle maatregelen, die Europese regeringen nu nemen om de eurozone bij elkaar te houden, ertoe leiden dat er steeds meer beleid gecentraliseerd wordt op Europees niveau, en wat je zult zien is dat er steeds meer interventies zullen plaatsvinden in de economie.”

Lees verder>>>

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in euro, Nederland. Bookmark de permalink .

10 reacties op “Zo snel mogelijk uit de euro”

  1. meneertje zegt:

    Ik heb het ook gezien en gehoord, maar ik vond het helemaal geen “aardig mini-debat”.
    Boonstra, die het pro-euro standpunt verdedigde gaf De Haas nauwelijks de kans om wat te zeggen.
    Steeds schreeuwde hij agressief door De Haas heen, zodat je die laatste dikwijls niet eens kon verstaan.
    Boonstra is ook veel meer aan het woord geweest dan De Haas.

    Twan Huys was naar mijn mening geen goede gespreksleider: hij had af en toe tegen Boonstra moeten zeggen dat hij nu eens even zijn mond moest houden (“bek houden!” kun je nu eenmaal niet snauwen, hoewel dat zeer op zijn plaats zou zijn geweest) en dat hij De Haas rustig moest laten uitspreken.

    Volgens mij is die Boonstra bij Verhofstadt in de leer geweest; die schreeuwt ook altijd door zijn gesprekspartner heen en zorgt er voor dat hij en hij alleen te verstaan is.
    Die Boonstra heeft zijn lesje van Verhofstadt uitstekend geleerd.

    Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @meneertje: 18.59. uur. Meneertje, mijn vader zaliger zei altijd: SCHREEUWENDE MENSEN HEBBEN ONGELIJK! Dan is wel duidelijk wie de waarheid heeft gesproken!

      Like

      • meneertje zegt:

        Zoals u hieronder ziet heb ik mij volgens Trias Politica vergist in mijn waarneming.
        Als dat zo zou zijn, wordt mijn fout veroorzaakt door het agressieve optreden van die Boonstra.
        Ik vond dat hij vaak schreeuwde. En ik ben het met u eens dat schreeuwende mensen in de regel ongelijk hebben.

        Like

  2. Tom Hendrix zegt:

    Het artikel geeft duidelijk weer, dat de invoering van de EURO de grootste misdaad was, binnen Europa gepleegd. En men heeft in de jaren ’90 van de vorige eeuw genoeg gewaarschuwd, en te kennen gegeven dat de EURO met landen die geen goede begroting hebben/hadden een giga risico inhoudt. Maar men wilde niet luisteren, net zoals ze dat steeds verdommen! Economen van naam en faam waarschuwden, maar allemaal tevergeefs. De gruwel EU en EURO zou en moest ons door “de strot”, geduwd worden!

    Like

  3. Trias Politica zegt:

    Meneertje: “Boonstra kwam veel meer aan het woord.” – Nee, ik raad u aan nog eens terug te kijken en te meten hoelang ieder aan het woord kwam. Ik verneem daarna graag de uitslag van uw meting…

    Like

    • meneertje zegt:

      Ik zal het bekijken, maar dat wordt pas morgen.

      Overigens had ik geen kritiek op uw artikel.
      Ik lees uw bijdragen altijd graag en ik acht u zeer deskundig op financieel gebied.

      Like

      • meneertje zegt:

        Ik heb zoëven stukken van het debat teruggezien.
        Precies timen was niet mogelijk; daarvoor zijn twee stopwatches nodig en die heb ik niet.
        Maar u hebt wel gelijk: beiden komen ongeveer even veel aan het woord, lijkt mij.
        In het begin is het nog wel een ordelijk debat; later wordt Boonstra steeds heftiger en probeert De Haas te overstemmen.

        Like

  4. Republikein zegt:

    Boonstra denkt aan de centjes, vandaar![ook gezien]

    Like

  5. Pingback: ZO SNEL MOGELIJK UIT DE EURO! | eunmask

  6. Monalisa zegt:

    Het boek de nazi achtergronden van Brussel / EU online in het nederlands lezen , en meer !

    Hier is het helle boek als winzip bestand ook te downloaden ; https://www.facebook.com/groups/1400071833562324/1427731807462993/

    Like

Plaats een reactie