Udo Ulfkotte: Nieuwe moskeeën tegen stukloon

Screenshot_1

Moskee in Duisburg

(Door: Udo Ulfkotte – Vertaling: E.J. Bron)

Volgens professor Gunnar Heinsohn, specialist op het gebied van bevolkingsontwikkeling, zou er al voor 2050 sprake kunnen zijn van islamitische meerderheden in Duitsland, omdat met de toenemende islamitische immigratie ook de emigratie van etnische Duitsers zal toenemen. Het zou volgens de geleerde dus heel goed mogelijk zijn dat ook wij ouderen de invoering van de sharia in Duitsland nog zullen meemaken. Enkele jaren geleden schreef Heinsohn al: “De etnische Duitsers worden een minderheid, eerst hun kinderen en daarna in het hele land.” Lang, heel lang hebben we dat verdrongen. (Passage uit het nieuwe boek van Udo Ulfkotte: “Mekka Deutschland”).

Dat zie je bijvoorbeeld aan de moskeeën. De eerste Duitse moskee werd in 1915, dus tijdens de Eerste Wereldoorlog, voor islamitische krijgsgevangenen in Wünsdorf bij Berlijn opgericht. Het houten gebouw werd al na enkele jaren weer afgebroken, omdat er in Duitsland geen moslims meer waren. De oudste nog bewaard gebleven Duitse moskee is de in 1928 opgerichte Wilmersdorfer moskee in Berlijn. Meer dan dertig jaar lang werd er daarna niet één nieuwe moskee gebouwd, pas in de jaren-60 jkwamen de eerste grotere moskeeën (bijvoorbeeld in 1961 de Imam Ali moskee in Hamburg en in 1964 de Bilal moskee in Aken). Een generatie later kan niemand meer betrouwbaar het exacte aantal moskeeën en islamitische gebedshuizen in Duitsland noemen. Vijf jaar geleden telde “Der Spiegel” ongeveer 3000, nu is dit aantal vermoedelijk veel groter. Als we alleen maar stedenbouwkundig markante grote moskeeën met een zichtbaar typisch islamitische architectuur nemen, dan luidt de opsomming van de standplaatsen van zulke moskeeën al in 2011 van noord naar zuid:

Rendsburg, Kiel, Bremerhaven, Stade, Hamburg, Bremen, Stuhr, Nienburg, Osnabrück, Hannover, Peine, Wolfsburg, Berlin, Münster, Bielefeld, Salzgitter, Ahaus, Isselburg, Münster, Halle, Gelsenkirchen, Marl, Lünen, Beckum, Gladbeck, Hamm, Schwerte, Hagen, Iserlohn, Essen, Kamp-Lintfort, Duisburg, Ratingen, Grevenbroich, Bergheim, Baesweiler, Aachen, Moers, Mülheim, Neuss, Köln, Pulheim, Werl, Göttingen, Kassel, Meschede, Wülfrath, Leverkusen, Hilden, Düren, Hürth, Leverkusen, Wabern, Engelskirchen, Waldbröl, Stadtallendorf, Bergisch-Gladbach, Troisdorf, Wesseling, Königswinter, Niederkassel, Bonn, Koblenz, Usingen, Friedberg, Mörfelden-Walldorf, Usingen, Frankfurt, Offenbach, Wittlingen, Mainz, Rodgau, Karlstadt, Groß-Gerau, Riedstadt, Bensheim, Darmstadt, Weinheim, Heidelberg, Mannheim, Hockenheim, Mosbach, Wiesloch, Öhringen, Eppingen, Maulbronn, Heilbronn, Pforzheim, Pleidesheim, Weil der Stadt, Schorndorf, Sindelfingen, Sachsenheim, Lauingen, Ingolstadt, Dingolfing, Offenburg, Reutlingen, Nersingen, Gersthofen, Ehingen, Türkheim, München, Buggingen, Konstanz, Friedrichshafen, Ravensburg, Lindau und Penzberg.

Dat was in 2011. De Duitstalige site “Moscheesuche” liet in maart 2015 al 2.216 moskeeën in het Duitstalige gebied zien, waarvan 167 een minaret hebben en meer dan 95% gescheiden afdelingen voor mannen en vrouwen. Terwijl Noord-Italië in 2015 de bouw van moskeeën met wetten en extreme opgelegde voorwaarden sterk beperkte, krijgt in Duitsland nu ieder dorp een moskee. En iedere kleine stad. Zoals Kirchhain in de deelstaat Hessen. Daar bericht in 2015 een lokale krant: “Het is al een hele tijd geleden dat in het restaurant ´Zu den Linden´  het laatste vat bier werd aangeslagen. Waar ooit vrolijke drinkers elkaar ontmoetten, koen in het vervolg moslims voor het gebed bijeen.”

In 2014 opende de kliniek Kassel een islamitische gebedsruimte, datzelfde jaar ook in de Helios-kliniek in Wuppertal, in de kliniek Friedrichshafen. In de Ostalb-kliniek in Aalen ontstond in 2015 volgens informatie van de “Heidenheimer Zeitung” een “minimoskee” (daarvoor ook al in de ziekenhuizen in Mutlangen en Elwangen). Zo gaat dat al vijftien jaar lang. Op de patiëntensite van de Staufer-kliniek in Schwäbisch Gmünd staat:

Islamitische gebedsruimte: (…) Zo richtte de Staufer-kliniek als eerste ziekenhuis in Baden-Württemberg in het jaar 2000 een gebedsruimte voor moslims in. (…) De ruimte is constant geopend om de gelovigen uit te nodigen tot gebed.

In 2015 opende de kliniek in Hanau nog eens twee andere ruimtes voor het “gebed richting Mekka”, uiteraard is er in de christelijke kliniek Melle nu ook een islamitische gebedsruimte – en het Mariaziekenhuis in Osnabrück bleef niet achter. Dit alles heeft zogenaamd niets met islamisering te maken. Het christelijke Mariaziekenhuis, waarvan het wapen wordt gesierd door het christelijke kruis, is er eerder trots op dat men duizenden euro´s voor de islamitische gebedsruimte heeft betaald, die met verzen uit de koran door imam Kemal Salihovic werd ingewijd. We hebben blijkbaar niet in de gaten wat daar heel stilletjes gebeurt. Of we willen het niet weten. Van Heidelberg tot Offenbach, van Leverkusen tot Schwäbisch Gmünd, van Duisburg tot Schorndorf ontstaan kleine moskeeën in onze ziekenhuizen. En dat heeft niets te maken met islamisering? Wanneer ziekenhuizen zo ontworpen worden dat ze overeenkomen met het islamitische leven en zelfs de tapijten neergelegd worden richting Mekka, dan noemen we dat tegenwoordig “geleefde tolerantie”.

In het jaar 2008 noemde “Der Spiegel” de minaretten van moskeeën in Duitsland nog “Lansen van de veroveraars” (in het hoofdartikel “Allah in het Avondland”), nu zou dat een ondenkbaar affront zijn, omdat zulke woorden zeer zeker de islam zouden “beledigen”. We buigen voor de islam.

In Hamburg staan volgens een bericht uit maart 2015 nu meer moskeeën dan katholieke kerken. En wat eist de directeur bouwzaken van Hamburg: “Hamburg heeft meer representatieve moskeeën nodig.” Daarbij komen in het hele land duizenden binnenplaatsmoskeeën. En moskeeën of islamitische gebedsruimtes in warenhuizen en winkelcentra. Hoe het er in deze moskee uitziet, omschreef het “Hamburger Abendblatt”in oktober 2014 onder de kop: “Schoonmaakster ontdekt wapenarsenaal in St. Georg”:

In een huis aan de Steindamm, waarin o.a. een Koerdisch cultureel centrum en een moskee zijn ondergebracht, heeft een schoonmaakster een wapenarsenaal in het trappenhuis gevonden en naar de politie gebracht. Daar werden blijkbaar een machete, knuppels en andere wapens gedeponeerd om snel te kunnen pakken.”

 De Oostenrijkse politicoloog Andreas Unterberger, lange tijd hoofdredacteur van de “Wiener Zeitung” en de krant “Die Presse”, schreef in 2014 over identieke waarnemingen in Oostenrijk:

“In Weense moskeeën dragen jonge mannen militaire kleding. Onlangs hebben collega´s vastgesteld dat na een vrijdagsgebed 100 van de 120 mannen met messen gewapend waren”, zegt de man van de binnenlandse veiligheidsdienst.

Hetzelfde beeld in februari 2015 in Bremen. De poitie doorzocht een moskee op verdenking van handel in machinepistolen. Om de moslims maar niet te “beledigen”, wachtte de politie zelfs een gebedspauze af. Omdat enkele personen tijdens de doorzoeking kort in de handboeien werden geslagen om ze rustig te houden, was er achteraf sprake van een enorme heisa met islamitische organisaties.

In Berlin-Kreuzberg behoort tot het winkelcentrum aan de Wiener Straße vanzelfsprekend ook een moskee. Ook Duisburg-hüttenheim heeft een moskee in het nieuwe winkelcentrum. En als het niet gelijk een moskee is, dan in ieder geval een islamitische gebedsruimte. In Duitsland was de Designer Outlet “Ingolstadt Village” pionier op dit gebied. In 2014 volgden de “Riem-Arcaden” in München-Riem. In de wijkkrant van Riem, “Take off!”, staat in de editie van juli/september 2014 op pagina 37: “In de nieuwe Riem-Aracaden wordt een rustruimte en voor de talrijke islamitische klanten een gebedsruimte ingericht.” En op dezelfde pagina van het blad worden ook nog koranlezingen voor kinderen aangeboden: “De kinderen dienen de genadevolle koran vloeiend te kunnen lezen en de belangrijkste soera´s uit het hoofd te kennen. “…) Het kinder-koran-lezen voor kinderen van 3-6 jaar zal plaatsvinden vanaf 6 september 2014.”

In Oostenrijk biedt sinds kort de “Salzburger Outlet” een gebedsruimte voor moslims aan. En sinds augustus 2014 heeft ook het luxe warenhuis “Jelmoli” in Zürich een islamitische gebedsruimte. Een Zwitserse website bericht:

Volgens de woordvoerster van Jelmoli, Barbara Kallenberg, bevinden zich op dit moment heel veel Arabische toeristen in de stad. De vastenmaand ramadan , waarin moslims normaal gesproken afzien van het maken van reizen, is dinds eind juli beëindigd. “Verleden week hebben we waargenomen dat enkele gasten hun gebed op verschillende plaatsen in onze stad hebben gehouden.” Daarom zou men besloten hebben een ruimte aan te bieden, waarin de klanten zich kunnen terugtrekken, zegt ze (…).

In mei 2015 werd in Stuttgart de eerste moskee met een minaret geopend, een paar maanden daarvoor met de roep van de muezzin in Duisburg-Hüttenheim, anderen in Dortmund-hörde, in Ulm en in het kleine Alfter-Witterschlick. En als de moskeeën nog geen minaret hebben, dan komt er vast en zeker eentje op een bepaald moment – bijvoorbeeld in oktober 2014 bij de moskee in München-Neufahrn.

Ten tijde van de in het jaar 632 na. Chr. gestorven islamuitvinder Mohammed wars er in de hele huidige islamitische wereld geen enkele minaret te vinden. Tegenwoordig beweren moslims dat een moskee een minaret nodig zou hebben. Maar Mohammed heeft in zijn hele leven niet één minaret gezien. Het woord “minaret” betekent vertaald “vuurtoren”. En in de eerste eeuwen van de islam (na de dood van Mohammed) werden in nieuw aan de islam onderworpen gebieden vuurtorens gebouwd, van waaruit men de veroverde gebieden bewaakte. Ze dienden tegelijkertijd met hun nachtelijke vuur ook als bakens voor de karavanen. Later hebben de wachters van deze torens, waar ´s nachts fakkels op brandden, ´s ochtends de mensen met hun roepen gewekt. De minaret heeft dus niets met de zuivere islam, maar veelmeer met de verovering van nieuwe gebieden voor de islam te maken. Voor gelovige, vreedzame moslims belichaamt een nieuw gebouwde minaret tegenwoordig de steen geworden overtuiging dat men in een aan de islam onderworpen gebied woont – ook als een deel van de niet-islamitische bewoners dat nog niet heeft meegekregen. Minaretten zijn, nuchter bekeken, niets anders dan overwinningszuilen van de islam.

Bron:
www.pi-news.net
Auteur: Udo Ulfkotte

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Religie van de vrede", "Weg met ons!", Hypocrisie, Islam, islam-collaboratie, Islamisering, islamitische ideologie, landverraad, meningsdictatuur, Moslims, political correctness, propaganda, Rotzakken, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

5 reacties op Udo Ulfkotte: Nieuwe moskeeën tegen stukloon

  1. Michael Jacobs zegt:

    “Daarom zou men besloten hebben een ruimte aan te bieden, waarin de [islamitische] klanten zich kunnen terugtrekken”. Om te kunnen bidden voor de ondergang van hun gastheren, welteverstaan.

    Like

  2. BertG. zegt:

    Ik schrik er bijna van hoe ver ze in Duitsland al gevorderd zijn met islamisering.
    Gebedsruimtes en haathutten in winkelcentrums.
    Vreemd dat ik dit nog nooit ergens gehoord heb of op ze minst van iemand die daar woont (hier op site b.v.) of van mensen die daar regelmatig komen. Helemaal niets.
    Toch wel handig al die vertalingen. Nu al uit Duits, Frans, Zweeds, Engels en meer.
    Volgens mij zijn hier in NL nog niet zo ver maar misschien weten we niet alles.
    Maar ik heb nog nooit gezien of gehoord hier.

    Like

    • BertG. zegt:

      Het kan ook zo zijn dat mensen uit Duitsland denken dat dit overal zo is en dan is het nogal overbodig om dit te vertellen. Maar het blijft vreemd.

      Like

      • Theresa Geissler zegt:

        Niet zó vreemd: De Duitsers zijn generaties lang met een schuldcomplex opgezadeld, zodat ze niet wisten waar ze krúipen moesten en nu durven ze nergens tegen te protesteren en laten zich met van alles opzadelen!
        Goed, ze hebben Pegida nu, maar moet je ook kijken, hoe ver het moest komen, eer ze dàt durfden!
        Ze pikken immers ook al veel te veel van die zg. Antifa!
        En nee, volgens mij is Nederland ook nog niet zo ver als zij….Of als GB, om van Zweden natuurlijk maar te zwijgen. Al laten de huidige politici het er híer net zo goed bij hangen.
        Behalve Geert dan: Díe hebben w i j tenminste! En geef toe, dat hij uniek is in Europa!

        Like

  3. lucky bee zegt:

    En daar om kies Wildrs en zijn PVV. de enige weg tot Frijheid en democratie.(de leer van Jezus Christus)

    Like

Plaats een reactie