Een zéér eenvoudig invul-lesje…

screenshot_10

(Door: Theresa Geissler)

Afgelopen weekend ontving ik een mailtje van een oude schoolvriendin van mij, alweer jaren woonachtig in de Randstad. Haar dochter woont met echtgenoot en kinderen in één van de provinciesteden in die omgeving, waar de oudste kleinkinderen tevens naar school gaan; officieel een basisschool op christelijke grondslag. Ik spreek deze vriendin niet echt regelmatig, maar zij is wel op de hoogte van mijn islam-kritische activiteiten. Daar kan met haar dan ook normaal openlijk over van gedachten worden gewisseld, omdat zij zich eveneens wel de nodige zorgen maakt over de actuele ontwikkelingen: Dat de school van haar kleinkinderen, hoewel dus officieel christelijk, een opvallend hoog percentage leerlingen uit migrantengezinnen herbergt, waarvan een aantal behoorlijk orthodox – getuige de uiterlijke verschijning van de ouders/verzorgers – beziet zij met tamelijk gemengde gevoelens, maar bij haar dochter en schoonzoon vindt ze in dat opzicht weinig gehoor, zodat ze inmiddels heeft geleerd er omwille van de lieve vrede maar het zwijgen toe te doen.

Omdat ze weet dat ze dat gehoor in ieder geval wel bij mij vindt, laat ze er bij gelegenheid wel eens iets over los: Bij een sporadisch bezoek over en weer, in een enkel telefoontje…En nu dus in deze mail: “Ik kreeg dit toevallig in handen”, legde ze me uit, “komt uit de klas van mijn kleindochter. En als ik er over zou beginnen tegen haar ouders geeft dat weer irritatie, dat weet ik nu al, maar mij bevalt het niets. Wil je er eens naar kijken? Als je dat nuttig mocht vinden, mag je het wat mij betreft best aankaarten op die site van jullie, zolang je maar geen namen noemt. Maar ik geloof wel dat dit eens onder de aandacht gebracht moet worden.”

Dus ik bekeek de fotokopie die met de mail was meegestuurd: Een Nederlands invul-lesje, naar de leeftijd van haar kleindochter te oordelen op het niveau van groep 5/6. En ik begreep prompt wat ze bedoelde. U, waarde lezers van E.J. Bron, eveneens, naar ik aanneem, zodra u kennis genomen heeft van de inhoud, die ik U hierbij letterlijk zal voorschotelen:

“Lees de zinnen.
Welk woord past in de zin?
Kies uit:
afkoelen -doorrijden – snee brood – de achtertuin – crossfietsen – het natuurgebied – onderzoekt – het vet – voorin – wegrijden.

  1. Tante Jet laat de appeltaart eerst………anders brand ik mijn mond.
  2. We moeten………..en niet meer stoppen, anders komen we te laat.
  3. Mijn broertje houdt het meest van een………….met hagelslag.
  4. Bij Mimoun hebben ze een zwembad in…………..
  5. Serap en Paul racen op hun………….naar de uitgang van het park.
  6. In………..leven veel zeldzame vogels.
  7. De dokter………..de wond van het kleine meisje.
  8. De jongen van de snackbar laat de patat in………zakken.
  9. Fouad rijdt mee in de auto. Hij mag………..zitten.
  10. Eva ziet haar beste vriendin……….op haar fiets.

Om tamelijk onduidelijke redenen wordt het geheel afgesloten met de getekende afbeelding van een dónker getint jongetje in een sporthemd, dat welgemoed een flesje van de één of andere frisdrank achterover slaat.

Goed, daar stá je dan. Wat er zoal opvalt aan dit invul-lesje, toch samengesteld voor het taalonderricht op een Néderlandse basisschool op chrístelijke grondslag:

-Ten eerste dat van de zes genoemde namen er dríe uitgesproken allochtoon zijn -twee Marokkaans en één Turks.
-Ten tweede dat er maar wordt gedaan alsof het vanzelf spreekt dat Serap (Turkse meisjesnaam), toch waarschijnlijk al gauw een jaar of 10, maar vrijelijk met haar klasgenoot/vriendje Paul kan ronddarren op de crossfiets, zonder dat er van de kant van háár familie de grootste heibel over gemaakt wordt. (kán, dames en heren pedagogen, is echter helaas níet vanzelfsprekend. Maar aan dát aspect wenst U duidelijk geen aandacht te besteden.)
-En dan dat afsluitende plaatje van dat donker getinte kind. (als het toch om een Néderlandse taalles gaat, waaóm dan persé een dónker getint kind?)

Het lijken allemaal kleinigheden. Maar klein of niet, het zijn, voor wie er althans óóg voor wenst te hebben, overduidelijk spèldenprikken. Speldenprikken, uitgedeeld door het Nederlandse onderwijs, dat de jeugd zo op subtiele wijze vertrouwd lijkt te willen maken met de gedachte dat Nederland “multicultureel” is, dat het “van ons allemaal” is, en niet (meer) in de eerste plaats van de autochtone Nederlanders. En uiteráárd wordt dat alleen maar voorgesteld als zijnde luchtig en leuk: Aan de heel wat minder leuke, maar daarom niet minder reële, keerzijde van de medaille wordt, onnodig om het te vermelden, geen enkele aandacht besteed.

Verder, beste medereaguurders, viel me het lage niveau van deze invul-les op: Ik kan me nog goed herinneren dat wij op wat zo’n halve eeuw geleden de ‘lagere school’ heette in klas 3 en 4 – de huidige groep 5 en 6 – eveneens invul-lesjes kregen, maar dat de woorden bovenaan de bladzijde heus niet netjes op volgorde stonden, zodat je het maar voor het overschrijven had: Die stonden juist opzettelijk door elkaar, zodat je ze goed moest lezen om vervolgens het goede woord in de goede zin te zetten. Was wel wat logisch nadenken voor vereist, maar eenieder die niet volslagen dyslectisch was, kwam daar zonder al te veel moeite echt wel uit! De opzet van dit lesje is, ik zal het even hard stellen, ronduit onnozel: Je hoeft er totaal niet voor na te denken! Dus is de onvermijdelijke vraag: Waarom is dat zo gedaan? Is dat soms, omdat een té groot aantal leerlingen van huis uit zó’n taalachterstand meekrijgt dat ze het anders niet bolwerken? Is dát wat het niveau zo drukt, wat de kinderen – ook de autochtone – zoveel minder uitdagingen aanreikt, dan ze naar hun leeftijd, normaal gesproken, bèst zouden aankunnen?

Dat is dan meer dan een ongelukkige ontwikkeling, dat is een uitgesproken négatieve ontwikkeling! En dat op een willekeurige basisschool, ergens in Nederland. Een school op ‘christelijke grondslag,’ waar je echter, zeker bij het brengen en ophalen van je kind, struikelt over de ‘hijabs’ en de ‘niqabs.’

En het onderwijzend personeel maar lyrisch doen over de situatie! What’s next? Een “kenningsmakingbezoek” aan de moskee? Wordt dat belangrijker dan op je eigenlijke niveau iets leren? Mijn vriendin is allesbehalve gelukkig met wat ze waarneemt: Ze is weliswaar ‘maar’ de gróótmoeder en heeft zich op gepaste wijze afzijdig te houden, maar ze houdt haar hart vast voor de toekomst. En ze heeft gelijk: Zelf heb ik een vijf maanden oude kleinzoon en drie stief-kleinkinderen; ook ík houd mijn hart vast…..voor de toekomst.

Door:
Theresa Geissler
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Integratie", "Nuttige idioten", "Religie van de vrede", "Verrijking", "Weg met ons!", Censuur, cultuurrelativisme, Desinformatie, Dhimmitude, hersenspoeling, Hypocrisie, Indoctrinatie, Islamisering, kwaadaardige opzet, landverraad, Linkse christenen, Linkse Kerk, meningsdictatuur, Multiculti, Nederland, political correctness, propaganda, Rotzakken, socialistisch idealisme, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

40 reacties op Een zéér eenvoudig invul-lesje…

  1. mahoog zegt:

    inderdaad dit is goed te doen voor niet al te snuggere 5e klassers,ha.

    Like

  2. kruisridder zegt:

    Bij mij is het, helaas, niet anders. Mijn dochter, die vroeger zelf het slachtoffer is geworden van een zedenzaak door moslims, en aanhoudende pesterijen door hen, waardoor ikzelf een paar van die lieden zodanig onder handen heb genomen, dat ze nooit meer zonder hulpmiddelen kunnen, is helaas niet bekeerd betreft deze gasten. Nog altijd wil ze, samen met haar man, geen kwaad zien van dat vleesgeworden kwaad dat moslim en islam is. En mijn mening steek ik niet onder stoelen of banken. Ze weten ook dat ik al op Geert Wilders stem sinds hij nog in de VVD-fractie zat en een fanatieke PVV’er ben. Dat geeft geen ruzies, maar wel meningverschillen. Ze hebben kinderen en voor hen ben ik zeker erg bevreesd. Dat ze niet op de gevaren van de moslims en de islam worden gewezen en daar vroeg of laat ook de dupe van worden.

    Like

  3. Peacepipe zegt:

    Helaas zijn er nog velen die het gevaar van de islam niet (willen) zien. Ik ken orthodoxe christenen die vrijheid van “!godsdienst” voor moslims vanzelfsprekend vinden! Geen enkel besef van de gevaren van de sluipende islamisering!

    Like

  4. Qvic zegt:

    Het niveau op scholen holt steeds sneller naar beneden, proefwerken worden na de hand niet meer besproken en je krijgt deze ook niet eens meer terug en veel zijn het ook nog eens meerkeuze vragen. Je hoort enkel welk punt je hebt gehaald. Dus je zult nooit meer leren wat je fout of goed hebt gedaan, waardoor je de leerstof c.q. kennis ervan nooit je eigen kunt maken. Omdat je de feedback mist en er is geen enkele mogelijkheid om je fouten te kunnen verbeteren. Dan is zo’n cijfer enkel een willekeur geworden, want wie zegt dat het wel eerlijk is gegaan qua punten verdeling. Maar meer van mag de leraar/lerares mij dan krijg ik een goed cijfer en anders niet of speelt hier ook mee of de desbetreffende een allochtonen achtergrond heeft of niet. Op deze manier kunnen ze op scholen de behaalde cijfers net zo manipuleren als zij dat willen. Ze kunnen zo zelfs een analfabeet met cum laude laten slagen voor zijn taallessen.

    Like

  5. Tistochwat zegt:

    Ik werd meteen kwaad toen ik die mohammedaanse namen las.
    Vreselijk, dat deze vorm van islamisering door ons normaal moet worden gevonden.
    Ook in reclamespotjes (niet dat ik een tv heb, maar ik weet dat ze bestaan) komen steeds vaker donkere types en, het allerergste: kopvod-draagsters voor.
    Ik erger me er kapot aan.
    DIT HOORT NIET BIJ NEDERLAND! ER IS VERDORIE NIETS MEER AAN, AAN DIT LAND!
    Het land ‘vergrijst’ niet, maar het ‘verZWART’, roep ik al jaren.

    Geliked door 1 persoon

    • Wachteres zegt:

      Aan de reclamespotjes moest ik ook meteen denken. Behalve blanke gezinnen worden er
      steeds meer donkere of – liever nog – ‘gemengde’ gezinnen getoond en natuurlijk ontbreekt het hoofddoekje ook niet.

      Over zoiets heeft men zich nooit druk gekmaakt. terwijl er altijd al ‘anders gekleurde’ mensen in Nederland woonden.

      Sinds de islam er is, moeten we vooral laten zien dat we divers zijn.

      Geliked door 1 persoon

      • Ron zegt:

        En is het jullie ook wel eens opgevallen dat als er een gemengd stel of gezin getoond wordt, dat dan in 9 van de 10 gevallen de man donker is en de vrouw blank?
        Omgekeerd zie ik het echt zelden op TV of in films.
        Ben ik de enige die dit ziet of zien ook anderen dit?

        Like

      • Theresa Geissler zegt:

        @Ron: Ik kan wel één voorbeeld noemen: De Britse T.V. dramaserie “The glittering Prizes” uit de jaren ’70, over een groep Cambridge-studenten tijdens hun studie en hun carrières, de jaren daarna.
        De latere hoogleraar Bill Bourne, een van hen, trouwde met de zwarte arts Joanne. Zij zou hem trouwens tenslotte weer verlaten voor Gavin Pope, ook een blanke man.

        Like

  6. Elly zegt:

    Lieve mevrouw Geissler, in alle methodes op welke basisschool dan ook vind je Turkse en/of Marokkaanse namen. Het is de norm geworden. Mijn leerlingen struikelen er soms over omdat er in de plaats waar ik werk weinig Marokkanen en juist veel Turken zijn. Hebben we dat weer. En ja, het niveau holt achteruit. Ik kan het weten want ik sta 35 jaar voor de klas. Eerlijk is eerlijk, niet alleen vanwege de kinderen met taalachterstand. Er zijn meer factoren.
    Leerkrachten zal ik u zeggen, zijn helemaal niet lyrisch over de situatie. Op websites van scholen en bij de overheid zeggen ze dat het onderwijs zo goed is. Maar als je de onderwijsmensen afzonderlijk spreekt (die mensen die het echte werk doen, n.l. lesgeven) komt er heel wat anders naar boven! En dan heb ik het over leerkrachten die van kinderen houden, ook van islamitische. Die ze alle kansen willen geven. Alle mogelijke kansen!! Maar die oplopen tegen vaders die geen hand willen geven tijdens oudergesprekken, tegen ouders die thuis alleen maar Turks praten. tegen de hoofddoekenclub op het schoolplein, tegen het feit dat je een aantal kinderen mist met de kerstbijeenkomst want ze mogen niet in dat gebouw komen vanwege hun geloof. En echt, er zijn uitzonderingen. Maar die zijn in de minderheid.
    Maar je hebt het moeilijk als leerkracht als je verdedigt dat de democratie zo werkt dat Geert Wilders mag zeggen wat hij vindt. En de personen van DENK ook. Dan gaat het door de school dat de juf…. misschien wel PVV stemt. Ooooooh! Of dat je het geschiedenisboek moet corrigeren waarin staat dat Mohammed echt in Jeruzalem is geweest. En de kruistochten eens zo objectief mogelijk moet vertellen. Ik ben meer dan eens bang naar huis gegaan. Welke ouders zouden over je geklaagd hebben. Zouden je ramen de komende tijd niet worden ingegooid? Want niemand neemt het voor je op. Op onze school was een kind dat andere, christelijke kinderen uitschold (bij herhaling) voor “jodenvriendjes” en “christenhonden”. Daar waren geen sancties op. “Het was toch maar een kind. ”
    Waarschijnlijk zijn er heel veel linkse leerkrachten. Maar de andere hoor je niet. Bang voor hun baan, bang voor hun ruiten.

    Geliked door 4 people

    • hendrikush zegt:

      Blijf op je eigen kompas varen Elly.
      Buigen voor onwaarheid en terreur is verraad aan jezelf en aan onze voorouders.
      Sterkte en gebruik je gezonde verstand.

      Like

    • elisah zegt:

      Jaja, maar als een kind de moslims zou uitschelden, dan volgen er wél maatregelen. Het is zwaar storend dat de tolerantie altijd van één kant moet komen.
      Die uitzonderingen zijn de kinderen die later wel goed terecht komen.

      Geliked door 1 persoon

    • Wachteres zegt:

      Hartelijk dank voor je open info, Elly. Daar hebben we heel veel aan.

      Like

    • Cynisch mens zegt:

      Wie wil er nou in het onderwijs werken ? Dan moet je wel gek zijn. Allereerst zijn de mannen weg gegaan door de verwijving en de verjuffing van het onderwijs. Alleen nichten en tutjuffies werken er nog. De moslimkinderen hebben geen respect voor gezag van vrouwen en ook niet voor nichterige leraren. Misschien dat er bij het christelijke onderwijs nog gewone mannelijke leerkrachten zijn. Echter d666 en consorten zijn al jaren bezig om dat christelijke onderwijs weg te zetten als achterhaald. Het niveua is al jaren aan het dalen en vele kinderen kunnen nauwelijks rekenen, spellen en dergelijke ondanks dat ze jaren op school hebben geschreven. Onderwerpen als de holocaust worden vermeden.

      Like

      • Tistochwat zegt:

        Cynisch mens 14 februari 2017 om 11:38

        Ik ben blij dat ik niet meer in het onderwijs werk; ik zou er absoluut niet tegen kunnen om samen te werken met feministische, mohammedanen-knuffelende, PVV-hatende juffen met grote, linkse bekken. Vele jaren geleden dicteerde de PvdA al wat ik wel of niet mocht doen met het corrigeren van wat de leerlingen hadden geschreven.
        Toen is de basis al gelegd voor de vele taalfouten die je tegenwoordig overal ziet, zelfs in luxe brochures van bedrijven.
        Ik had vroeger één zeer agressief Turks rotjoch in de klas, dat de boel elke dag op stelten zette, er was geen land mee te bezeilen. Later kreeg ik klassen met steeds meer mohammedaanse allochtonen, waardoor het tempo van lesgeven ontzettend traag werd. Dit ging natuurlijk ten koste van de Nederlandse leerlingen.

        Bah, laat ik er maar mee stoppen, want ik zit me alweer behoorlijk op te winden.

        Geliked door 1 persoon

    • Taljaard zegt:

      @Elly
      U staat echt niet alleen.
      Ken nogal wat mensen die in het onderwijs werken en die klagen over de zelfde zaken.
      Zij houden echter (nog) vaak wel hun mond in hun werkkring vanwege het wurgende policor-klimaat aldaar en de onofficieele linkse Stasi, die hun carrieremogelijkheden, of het uberhaupt nog gewoon kunnen functioneren dan gaat slopen wegens hen onwelgevallige standpunten.

      Geliked door 1 persoon

  7. Pietersen zegt:

    Dat plaatje is heel eng. Zelfs de boerka staat erop (Wat nou integratie die zogenaamd zou komen).
    Een Hollands meisje is bekeerd, een ander Hollands meisje nog niet.
    Zal niet lang meer duren voor haar, de groepsdruk wordt ondragelijk.

    Like

  8. cefas zegt:

    Nederland is van de Nederlanders. Ik hoor steeds meer: Nederland is van iedereen. Met het doel om de globalistische gedachte door onze strot te duwen. Wie zei ook alweer, dat Nederlanders niet bestaan? Duitsland is van de Duitsers. Schotland is van de Schotten. Etc,Etc. Dus dat een land van iedereen is, is een Vette Leugen.

    Geliked door 3 people

  9. Heel boos heel cynisch mens zegt:

    Ja och of de namen van kinderen een probleem zouden kunnen zijn. Sja geen Jan of Piet maar namen als Mohammed of Fidan of zo. Het is even wennen en als tegenwicht zijn er nogal wat “grachtengordelnamen” zoals Fleur, Robin, Sterre, Anne, Obbe, Lucretia, Joep, Olivier, Femke, Jan Jaap, Matthijs en dergelijke. Ja ja kaknamen navanuit de grachtengordel met de plo-sjaaltjes en de “vintage voddenbalenkleding als masker” en dergelijke als tegenwicht aanwezig. Toch dus de moslims kunnen puh puh naampjes doen wat ze willen maar de grachtengordel bakfiets betweterige vintagekleding wijsneuzen hebben echt wel een namen offensief er tegen op !

    Deze dus als voorbeeld Fleur, Robin, Sterre, Anne, Obbe, Lucretia, Joep, Olivier, Femke, Jan Jaap, Matthijs. ja zeker zooooooo !!

    Die grachtengordelwijsneuzen hebben op alles een antwoord met meer en meer babbels.

    Ja toch ?!

    Geliked door 1 persoon

  10. laura van der storm zegt:

    Alles op het niveau van de moslims. Dag Nederland…op naar een derde wereld land!!

    Like

  11. ongesgoolde zegt:

    Dik veertig jaar achterlijkheid importeren en het niet zien aankomen,hahaha.

    Met vriendelijke groet,
    Blaise Pascal.

    Like

  12. peter zegt:

    Media, dat is de grote boosdoener, Vara ,NPO , VPRO,KRO ,noem ze maar op ,allemaal werken ze mee ,elk kinderprogramma zitten 5-6 verschillende culturen ,reclames ,dito ,Sesamstraat ,net zo links als wat ,je ziet deze generatie al terug in de politiek ,bij de leraren ,en ambtenaren .
    En het allerergste is dat we er ook nog verplicht voor moeten afdragen ,voor deze afbraak van Nederland .

    Geliked door 1 persoon

  13. Steven zegt:

    Tja..kan mij nog herinneren dat je de allochtonen in de klas (school) vaak nog op één hand kon tellen.
    Nu 35/40 jaar later kan je de blanken in iedere klas nog op één hand tellen (althans, de basisscholen die ik voor de deur heb)
    Ik tel de blanken zo af en toe wel eens als ik weer een schreeuwende klas voorbij hoor komen….ik moet dan altijd weer lachen, meer als bevestiging wat ik al dacht, maar het is gewoon TRIEST.

    Geliked door 2 people

  14. Pingback: Een zéér eenvoudig invul-lesje… – Rechtsaf doorzee

  15. Piet Karbiet zegt:

    Positief is het Gemeenteblaadje van 020; daar staan al een tijd ook weer lachende blonde meisjes op de foto’s. En niet zoals voorheen alleen maar jurken, doeken, tulbanden en andere exotische en orthodoxe gewaden op de markt of en aan het loket. Dacht, ik meld het maar even. Al maakt 1 zwaluw nog geen zomer.

    Like

  16. Stef zegt:

    Beste mevrouw Geissler,
    Dit is maar een klein voorbeeldje.
    Omdat ik kleinkinderen heb,ben ik wel eens genoodzaakt om naar het jeugdjournaal te kijken.
    De huichelachtige lieflijkheid straalt er van af.
    Omdat ik wil weten wat de vijandige media uitspookt kijk ik soms naar NPO discussieprogramma’s
    Op de achtergrond worden steevast gebaarde en donkere types in het gezichtsveld geplaatst.
    De P.V.D.A.had bewust een zwarte assistent voor Samson gekozen.
    En ga zo maar door.
    Ik heb 10 jaar in Afrika gewoond en vele vrienden gehad.Maar ik kan ze nu niet meer luchten of zien.
    Op alle manieren worden die bevoorrechte en welvarende witte mensen gediscrimineerd.

    Geliked door 1 persoon

  17. ReaGluurder zegt:

    De economie, dat is wat telt!! Want ow als ‘Gratis Geld’ opraakt!! Dáár kwamen ‘ze’ immers voor!!

    Like

  18. Ik denk dat ons nog heel wat te wachten staat, dit is het bekende topje ijsberg. De islamisering krijg je door je strot geduwd. Aan de andere kant Sylvana Simons met haar zieke haat gevoelens naar blanken. Namen van helden uit onze geschiedenis, die verandert zouden moeten worden. Dat zelfs in het lied “Waar de blanke top der duinen”, de duinen zijn NIET BLANK zou moeten verdwijnen. Ja, er blijft voor ons dan niet meer zoveel over waar wij ons nog in kunnen herkennen. Dat zelfs de wet aangepast zou moeten worden om kindhuwelijken te erkennen. Ze laten alles gelaten gebeuren. Hoever kunnen ze nog gaan voor wij dit allemaal niet meer van ze pikken.

    Geliked door 1 persoon

  19. reageerbuis zegt:

    Klopt helemaal. Alles is vooropgezet: we zijn op weg naar de Nieuwe Wereld Orde en moeten zo dom mogelijk worden gemaakt.

    Geliked door 1 persoon

  20. BertG. zegt:

    Ik zag het in 1ste instantie niet eens dat alle woorden op volgorde stonden, omdat ik daar niet eens van uit ging dat ze zo iets zouden doen.
    Nu is niet meer dan het goede vakje inkleuren.
    Elke complete analfabeet kan dit nog foutloos invullen en een 10 halen.

    Geliked door 1 persoon

  21. koddebeier zegt:

    Zum kotzen !!!!!

    Like

  22. Antivenin zegt:

    Misschien zijn er (oud)-onderwijzers die vergelijkbare invullesjes uit de goede oude tijd nog hebben liggen? Ter vergelijking…

    Like

  23. Republikein zegt:

    Wat we al jaren elkaar wijs maken, pleur de tv uit het raam.
    Emeritus hoogleraar Cees Hamelink vindt dat overheden en media de hand in eigen boezem moeten steken, in plaats van anderen te beschuldigen van nepnieuws.

    Hij adviseert geen NOS Journaal meer te kijken. “Als je het NOS Journaal kijkt om te weten wat er in de wereld gebeurt, dan is het zonde van je tijd.”

    Er zijn veel alternatieve bronnen met informatie die je meer greep biedt op de werkelijkheid en die beter blijft hangen.
    https://jdreport.com/zonde-van-je-tijd-hoogleraar-adviseert-geen-nos-journaal-meer-te-kijken/

    Like

  24. Cleo zegt:

    Op de basisschool van mijn kinderen ook ‘Ahmeds’, ‘Fouads’, ‘Zinab’ etc. in de leerboeken; er zijn toch ook nooit Molukse, Vietnamese, Spaanse, Griekse, Italiaanse namen in de leerboeken op school gebruikt!
    Opvallend dat steeds de islam de gemene deler is, als het de grootste weerstand om zich aan te passen aan onze gewoonten, onze taal en onze cultuur in ons land betreft…

    De pest is dat de multiculti-predikers te weinig weerstand van de autochtone Nederlanders krijgen.
    Vanuit hun ‘ivoren torens’ lezen deze dhimmi’s ons de les, maar zelf preferen ze voor hun eigen kinderen wel blanke scholen, want beter onderwijs.
    Hypocriet en arrogant.

    Like

  25. Pingback: Leraar christelijke basisschool verlaagt zich tot ophitsing van pupillen tegen PVV! | E.J. Bron

Plaats een reactie