(Door: Alexander Bakker en Edwin Timmer)
DEN HAAG – Het kabinet wil in 2030 een nationaal verkoopverbod op benzine- en dieselauto’s. Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Verder staat in het Klimaatakkoord een plan om de invoering van rekeningrijden voor alle automobilisten te ‘verkennen’.
Het kabinet gaat met Brussel onderhandelen om een nationaal verkoopverbod in te kunnen voeren. Ook parallelimport van auto’s die op benzine of diesel rijden wil Den Haag verbieden. Dat betekent dat dealers geen gewone auto uit het buitenland mogen halen door inkoop bij buitenlandse verhuurbedrijven, veilingen of bij fabrikanten.
Lees verder>>>
(h/t “Tistochwat”)
En de waterstofauto als alternatief?
LikeGeliked door 1 persoon
De auto die op water loopt hadden ze al in de tijd van het Nieuwe Testament.
Enen zekeren “Jezus” reed er mee rond.
LikeGeliked door 1 persoon
Volgens mij had Jezus geen auto hoor. Hij liep over het water.
LikeGeliked door 2 people
Jezus!
En de mensen die je liken kunnen ook al niet nadenken.
Geen gevoel voor humor, en je weet dat ligt aan je IQ…
LikeLike
Paul Zwueste ,Het ligt aan je iQ?
Nee jij hebt het buskruit uitgevonden!
LikeLike
Het kan nog veel extremer. Weet je wat het oudste automerk ter wereld is ? Citroen ! Immers in de Bijbel staat geschreven; En Mozes kwam in zijn eentje van de berg af ! Herstel, In zijn eendje !
LikeGeliked door 1 persoon
BigLJohn.
Jij begrijpt het tenminste…
Hartstikke leuk.
LikeLike
Had je zus niet een trapauto?
LikeLike
In 2030 zal de brandstofcel de hybride en accu-auto totaal hebben verdrongen, want achterhaalde technologie.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat gaat nog de nodige problemen geven…………….;
DOM BLONDJE
LikeLike
En hoe moet het dan met de benzineverkoop door Shell van de ‘oranjes’?
Hoe moeten ze nou rondkomen? Ze zitten al zo krap.
LikeGeliked door 1 persoon
Dan weten we vanaf nu op welke partijen we zeker niet moeten gaan stemmen.
LikeLike
Tjaaa.. was dat maar zo gemakkelijk met al die ZOMBIES hier in Nederland… die lijden allemaal aan tunnelvisie!
LikeGeliked door 2 people
Daarmee geef je de kern van het probleem aan, Steven.
Alsmede de bron van alle ellende.
LikeGeliked door 2 people
Den Haag is in de ban van een stel psychoten.
Totaal de weg kwijt.
Snel opsluiten en de sleutel weggooien.
Is voor iedereen beter.
LikeGeliked door 2 people
De stille wenk die we met dit ‘proefballonnetje’ krijgen is: wen er maar aan dat er een tijd gaat komen dat de gewone man het wel uit zijn hoofd laat om zelf een auto te bezitten, óf het wordt ons zo onmogelijk gemaakt vanwege allerlei milieu-eisen en belastingen, dat de helft van wat je verdient aan de auto uitgegeven zal moeten worden. Dat houden niet veel mensen vol.
MAAR MET HET KLIMAAT HEEFT HET NIKS TE MAKEN!
Het heeft echter alles te maken met het verpesten van de levens van de gewone burgers. De belastingslaven.
LikeGeliked door 6 people
Cathja 21 december 2018 om 19:48
Precies: burgertje pesten en treiteren.
Daar putten ze wellust uit.
LikeGeliked door 3 people
Kijken of ze nog lachen als ze voor de guillotine staan.
LikeLike
LikeLike
Zwakzinnigen.
LikeGeliked door 1 persoon
Maar ondertussen,
Dubbele moraal is bij groenslinkse milieupipo’s erg opvallend, zo rijdt Klaver bijvoorbeeld een diesel Volvo V70 1.6 EdrivE ,en woont hij in een herenhuis met energielabel D.
LikeGeliked door 2 people
Precies Elisah,
Tegen verkiezingstijd krijgen we weer een Klaver op de fiets te zien.
Wat worden we genaaid door dat NEP parlement.
Ik kan er maar niet bij met mijn verstand,dat (bijna) iedereen in deze flauwekul trapt.
Waarom gaan niet meer mensen op onderzoek uit.
Ik opperde deze week aan iemand dat Bea 40% van de aandelen van Shell in bezit heeft.
Dan staan ze je aan te kijken of je uit een tbs kliniek ontsnapt ben.
Maar ze vragen nooit door….en dan is het gesprek alweer beëindigd,voor dat het begonnen is.
Zo jammer allemaal………
LikeGeliked door 1 persoon
Groen, Groenlinks, Ecolo of hoe je het ook noemt heeft blijkbaar school gemaakt. De invloed van de groene fascisten op de regeringen is niet verwaarloosbaar, de gekte slaat onverbiddelijk overal toe. De beste milieumaatregel zou zijn: alle moslims buiten en dan de grenzen dicht. Hoe minder vies volk, hoe properder de lucht. Immigratiestop is een efficiënte milieumaatregel, maar zover kunnen de meeste beleidsvoerders in West-Europa niet denken. Domoren !
LikeLike
Het heeft geen zin om je zelf failliet te maken voor zogenaamd het klimaat. Als China, India, Rusland en Amerika in gewone auto’s blijven rijden wat draag je met je tienden van procenten uitstoot dan bij aan het CO-2 gebeuren?
Het is het verhaal van de olifant en de muis die samen wandelen. De muis zegt: Wat stampen we weer hard vandaag.
LikeGeliked door 2 people
De hysterische klimaat idioten hebben het land in hun macht gekregen. Iets anders kan ik er niet van maken, steekhoudende argumenten worden gewoon van tafel geveegd.
“We” moeten CO2 neutraal worden, de eerste maatregel was nota bene om het gasgebruik terug te dringen ! Gas is vele malen schoner dan welke andere brandstof dan ook en het gas uit Rusland heeft slechts een minieme toevoeging nodig om het geschikt te maken voor Nederlands gebruik.
Maar ach laat ik er maar niet meer teveel woorden aan vuil maken, de enige troost die ik heb is dat als we dan toch naar de kloten gaan we het wel met z’n allen doen, hier is geen kruid tegen gewassen.
LikeGeliked door 3 people
Dat geldt dan voor alles waar in benzine in gaat, dus ook alle scootertjes en grasmaaiers.
LikeGeliked door 1 persoon
@BertG.
Precies Bert! Die komen ook aan de beurt. We worden in allerlei vormen gekneed, net zolang tot die idioten in Den Haag en Brussel ons daar hebben waar ze ons wilden hebben. Onderdanig tot op het bot en beroofd van alles wat van ons was/is.
LikeGeliked door 1 persoon
Een scootertje kan je kopen zo rond de 1000 euro nieuw.
Een elektrische scooter daar ben ik zo’n 4000 euro voor kwijt, wat voor mij een enorm bedrag is, dus die komt er nooit.
LikeGeliked door 1 persoon
Bert.
’n Enige, echte echte, echte, echte, Italiaanse scooter kost toch meer dan 1000 Euro…?
Dacht ik.
Ik weet het niet, maar denk het.
LikeLike
Alles wat ze hier afkeuren en verbieden, daar rijden ze in die oostblok landen en in de rest van de wereld nog jaren mee rond.
Het is totaal nutteloos om alleen in dit postzegellandje alles aan te pakken.
LikeGeliked door 3 people
Als iets verboden wordt hier, dan zijn er ineens weer wel land grenzen.
LikeGeliked door 2 people
@BertG.
Helemaal mee eens! Ik heb in Tunesië meegemaakt dat auto’s uit de jaren ’50 als taxi’s werden gebruikt. Autowrakken liggen daar langs de kant van de weg weg te roesten.
Die Arabieren maken zich echt niet druk om het klimaat en milieu.
LikeGeliked door 1 persoon
Cathja.
Wil nog niet zeggen natuurlijk dat wij dat dus ook niet zouden moeten.
Vergeef mij het belerende toontje.
Is niet de bedoeling.
Arabieren en nikkers NIET toelaten zou ’n hele boel verhelpen…!!!
LikeGeliked door 1 persoon
@paulzwueste om 18:27
Beste Paul, die taxi’s waarover ik het had zijn vrijwel allemaal afdankertjes uit West-Europa. We zijn dus niet te beroerd om onze vervuilende rotzooi aan andere landen te verkopen, maar onze overheid staat wel vooraan met het vingertje opgestoken als het gaat om klimaatdoelen te halen. Dan moeten wij er aan geloven!
Met mijn reactie wilde ik eigenlijk zeggen dat de klimaatgekte uitsluitend bedoeld is om ons bang te maken. Het lijkt dan gerechtvaardigd om de burgers daarvoor financieel te plukken.
Een klimaatakkoord kan alleen werken als alle landen ‘iets’ doen om de wereld gezond te houden. Wij hoeven als mini-landje niet de grootste prestaties te leveren.
Oh ja, en die nikkers en Arabieren komen toch wel. Er staan er 7 miljoen klaar die naar Nederland toe willen!
Heb je nog een paar slaapkamers vrij Paul?
LikeGeliked door 1 persoon
Je onderhoud kosten voor je elektrische auto of scooter zal ook vele malen hoger uitpakken dan dat je nu aan onderhoud kwijt bent.
Koop maar nieuwe accu’s, voor dat bedrag kan je knappe 2de hand auto voor vinden.
In 14 jaar tijd heb ik 1x mijn uitlaat vernieuwd, 2x een klein accuutje en een keer mijn banden voor mijn scootertje.
Voor een elektrische had ik al zeker 3x mijn accu’s moeten vernieuwen voor een klein kapitaal, waar je nieuwe scooter voor kan kopen.
LikeGeliked door 1 persoon
We worden geregeerd door een stel debielen en nog grotere debielen stemmen iedere keer op dat krapuul !
LikeLike
BertG ook ik heb een tijdlang een scooter gehad, hoofdzakelijk voor woon- werkverkeer, een viertakt met bromfietskenteken en ik moet zeggen dat ik er ook zelden onkosten aan heb gehad.
Wel heb ik me er (vooral in het begin) vaak over verbaasd heb is dat hij naast prima rijkwaliteiten bij droog weer wel waanzinnig slipgevoelig was zodra er maar een druppel regen of iets anders viel.
Ik dacht dan vaak terug aan mijn brommertjes van toen ik nog jong was want mij staat niet bij dat die dit euvel hadden.
Later heb ik mij uit laten leggen dat dit komt doordat de motor verplaatst is naar het achterwiel waardoor de gewichtsverdeling uit balans is.
De brommers van vroeger, Puch, Kreidler, Zündapp hadden hun motor in het midden en daarbij zat (met uitzondering van de Puch) de benzinetank tussen je knieën wat hielp om je evenwicht te bewaren. Om te slippen moest je het wel bont maken terwijl het bij de scooter juist een kunst was om niet bij het minste of geringste te slippen.
Opvallend vond ik ook het hoge benzineverbruik, in mijn jeugd had ik een viertakt Honda (met een semi-automatische versnelling !!) die volgens de fabriek 1 op 100 reed, nou was dat wel een beetje hoog gegrepen maar 1 op 75 haalde hij wel. Mijn scooter (Sym) kwam daar niet eens bij in de buurt.
LikeLike
Tijl, de onstabiliteit zit ‘m ook in de kleine wielen die ze onder hebben gezet.
Meestal 10″ soms zitten er 12″ of 13″ wielen onder.
Met kleine wieltjes glijd je voorwiel dan wel heel makkelijk onderuit met een spatje regen.
Terwijl mijn Zundapp 19″ wielen er onder had zitten.
Bij de meeste brommers was dit 16″ of 17″
En als mijn scootertje 35-40 Km haalt per liter dan is het veel.
Dat moet inderdaad veel zuiniger kunnen.
LikeLike
Maar zo plat als dat ik mijn Zundapp kreeg in de bocht, waar de voetsteunen de straat raakte, dat zou ik op mijn scootertje toch echt niet in mijn hoofd halen.
Dan lig ik meteen onderuit.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat dacht ik ook bij aankoop vandaar dat ik een Sym Symfony koos vanwege de grotere wielen, na een jaar heb ik er achter een wat bredere band op laten monteren maar dat hielp ook niet echt veel. Het gekke was ook dat hij onwijs veel last had van de tramrails terwijl mijn Honda destijds (een C50 geloof ik) smallere banden had en je er gewoon kriskras overheen reed.
Ach misschien lag het er ook aan dat je op jonge leeftijd geen idee hebt van gevaar.
LikeLike
Scootertjes en brommertjes.
Als ik nog een beetje goed zou kunnen lopen en kracht in de benen had kocht ik direct weer een mooie motor. Mijn Gold Wing 8 jaar geleden wegens ziekte moeten verkopen. Dat was al erg genoeg. Maar nu willen ze mij in Den Haag mijn Saab ook nog afpakken.
LikeLike
Nu vraag ik mij toch af waar de grootste idioten rondlopen. In Zweden, of toch in Nederland ? Volgens mij houden ze samen een wedstrijdje om te kijken wie zich het eerst kan benoemen tot een schurkenstaat alwaar de islam regeert !
LikeGeliked door 1 persoon
Een dag later blijkt dat dit al helemaal niet kán!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2951711/verbod-op-benzine-en-dieselauto-kan-niet-binnen-eu
LikeGeliked door 1 persoon
U hebt een nogal verwarrende nickname, aangezien bij mij op de site al jarenlang ene “Tistochwat” reageert! Een wijziging van uw nickname zou ik daarom zeer op prijs stellen!
Webmaster
LikeGeliked door 2 people
Zeker verwarrend al het niet de vriend/ man van Tistochwat is.
Zo kan iemand zich ook wel Mevouw BertG. gaan noemen hier, terwijl ik hier toch echt in mijn uppie zit.
Dat schiet natuurlijk niet echt op.
LikeGeliked door 2 people
**Meneer Tistochwat**?
“Tistochwat” is mogelijk een vrouw, mits niet medisch “geholpen” ende nick name gender neutraal.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik wacht nog even de reactie van Tistochwat af, ze heeft ook Mr. Tis een like gegeven.
Misschien klopt het dan toch wel.
LikeLike
BertG. 22 december 2018 om 16:36
Ik wacht nog even de reactie van Tistochwat af, ze heeft ook Mr. Tis een like gegeven.
Misschien klopt het dan toch wel.
Ahum, *kuch* ik hoorde vanmiddag van ‘mijn echte’ meneer Tistochwat dat hij die bewuste reactie heeft geplaatst (Meneer Tistochwat zegt:22 december 2018 om 14:12).
Dus “Meneer Tistochwat” zit hier in de kamer.
Het gevaar bestaat inderdaad dat reageerders zich straks “Tante Tistochwat”, “Ome Tistochwat”, “Opa Tistochwat”, enz. gaan noemen. Wat dat betreft, heeft heer Bronmaster wel gelijk. Ik dank hem dan ook voor zijn oplettendheid.
Het is al eens eerder gebeurd dat iemand anders zich ‘”Tistochwat” noemde en deze nickname schandalig heeft misbruikt.
Maar in dit geval heeft “Meneer Tistochwat” beslist geen kwade bedoelingen gehad.
Wat vindt heer Bronmaster nu van deze kwestie?
Ja, ik gooi het voor de zekerheid maar even in de groep. 😉
LikeLike
Nu ik weet dat hij de echte meneer Tistochwat is… geen enkel probleem uiteraard!
LikeGeliked door 1 persoon
Maar tistoch wel leuke humor 🙂
LikeGeliked door 2 people
Zoals in de link van Mijnheer Tistochwat aangegeven word is het toch duidelijk dat het niet gaat om Milieu maar puur en alleen om de mensen nog meer geld uit hun zakken te kloppen.
Nog even de BPM verhogen terwijl die afgeschaft word, is ook zo iets.
Nog gauw even de koe melken voordat ze geslacht word.
LikeGeliked door 1 persoon
Dag onze Koninklijke Royal Dutch Shell !
Het Huis zit thans in stroom…….
LikeLike
Ik word doodziek van dat hypocriete gezeur over dat we van het gas af moeten.
De burgers op onvoorstelbare kosten jagen terwijl de overheid gewoon gas blijft produceren en
verkopen aan het buitenland.
Trouwens, hoor je ooit nog iemand over eerdere hypes – het gat in de ozonlaag, zure regen?
w
e op onvoorstelbare
LikeGeliked door 2 people
Bijzondere naam. U bent van adel?
LikeGeliked door 1 persoon
Wie gaat trouwens de aanpassingen aan de kolossale paleizen van de ‘oranjes’ betalen?
Die moeten toch immers ook van het gas af? Of niet?
LikeLike
Te zijner tijd allemaal aan de trapauto: het enige betaalbare alternatief én totaal geen CO2 uitstoot of andere rotzooi.
Maja dan krijg je wel te maken met “trapauto” belasting want we moeten toch uitgemolken worden!
LikeGeliked door 1 persoon
I.K. Bennurklaarmee 22 december 2018 om 20:17
Te zijner tijd allemaal aan de trapauto: het enige betaalbare alternatief én totaal geen CO2 uitstoot of andere rotzooi.
Maja dan krijg je wel te maken met “trapauto” belasting want we moeten toch uitgemolken worden!
Ho ho! Van al dat inspannende getrap ga je vreselijk hijgen; denk toch eens aan die verhoogde CO2-uitstoot die dan ontstaat!
Wordt de ‘trapautobelasting’ nog hoger dan de belastingen die de schurken ons nu al hebben opgelegd voor het autorijden.
LikeLike
Wij van het gas af en de roverheid er aan!!
LikeGeliked door 1 persoon