TU-professor: Elektrische auto’s zijn grote zwendel en ‘waardeloos’ voor het klimaat

Screenshot_29

Alleen al VW heeft voor de omschakeling op e-auto’s meer kobalt nodig dan de totale huidige wereldproductie, die ook nog eens met behulp van kinderarbeid tot stand komt. (foto: kobaltmijn in Kongo).

(Door: “Xander”)

Aarde heeft veel te weinig zeldzame metalen voor massale omschakeling op e-auto’s – Gewone benzineauto is 120 x efficiënter dan e-auto – ‘De enige echte brandstof van de toekomst heet waterstof’

Elektrische auto’s zijn ook in Nederland de heilige graal van de links-groen-liberale elite. Jörg Wellnitz, professor aan de Technische Universiteit van Ingolstadt met een professoraat in Melbourne, rijdt er zelf een, maar is alles behalve een fan van het concept. Integendeel, volgens Wellnitz is de straks verplichte omschakeling op e-auto’s een grote zwendel, die slechts één doel dient: de autofabrikanten willen hiermee de gezamenlijke uitstoot van hun modellen ‘schoon’ rekenen om de door de EU aangekondigde miljardenboetes niet te hoeven betalen. De klant is slechts bijzaak. Bovendien is een gewone benzineauto nog altijd 120 x energie-efficiënter dan een elektrische.

Wellnitz veegt het beeld van de westerse elite van een toekomst met enkel nog e-auto’s op de wegen compleet van tafel. Dat gaat volgens hem nooit zo gebeuren. ‘Volgens de publieke opinie is e-mobiliteit een geweldig iets,’ zegt de professor. ‘Maar als je alle aspecten van dit thema bekijkt, slaat dat helemaal nergens op.’

Lees verder>>>
(h/t “Wachteres”)
ksander nieuws

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Desinformatie, gezond realisme, Graaien, klimaatfascisme, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, nieuw fascisme, onwetendheid, praatjesmakers, propaganda, Rotzakken, verloedering, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

23 reacties op TU-professor: Elektrische auto’s zijn grote zwendel en ‘waardeloos’ voor het klimaat

  1. Hendrik M. zegt:

    Amnesty vindt ook: Elektrisch rijden helemaal niet schoon…
    Oww… Jetten, Klaver, Rutte en consorten dwingen ons tot elektrisch rijden, daarmee negerkindertjes (Congo) met vliegen op de oogjes en een hongerbuikje tot slavenarbeid in smerige cobalt mijnen.
    Verder vermoorden ze met op subsidie (ons belastinggeld) draaiende windmolens veel vogels en miljarden insecten.
    Doen aan (ons) kapitaal vernietiging door onze schoonste kolencentrales ter wereld, te sluiten.
    Verder proberen ze op velerlei manieren het CO gehalte van de lucht zodanig te verminderen dat plantengroei onmogelijk word.
    Blijven hier ongelimiteerd (criminele) mensen uit Afrika importeren die voor de rest hunner levens aan het uitkeringen infuus gaan.
    Ook nog eens huisvesting behoeven, een overmatig beslag leggen op huizen, gevangenisplaatsen en gezondheidszorg.
    Tijd voor een tribunaal!

    Geliked door 5 people

    • Bob Koster zegt:

      @Hendrik M. Oei oei, foei foei, arme negerkindertjes met vliegen op de ogen, elektrisch rijden moet wel heel slecht zijn. Amnestie International zegt het zelf dus is het waar.
      En het wordt nog erger, straks zit er te weinig CO2 in de lucht om plantengroei mogelijk te maken. Sorry, maar tegen zoveel waanzin kan ik niet op.

      Like

      • Hendrik M. zegt:

        Google eens op kobalt en Congo, en ook nog even op Fotosynthese…
        Lees hier rustig wat en begrijp.
        Ziet u nu dat uw “waanzin” ingekort kan worden tot “zin”?

        Geliked door 1 persoon

    • Statler & Waldorf zegt:

      @Tistochwat

      Dan zou het een perpetuum mobile moeten zijn en daar is de mensheid al eeuwen naar het zoeken zonder succes.

      Geliked door 3 people

    • BigLJohn zegt:

      Tistochwat; Grote internationale concerns doen er alles aan om hun monopolie veilig te stellen. Kijk maar naar de farmaceutische industrie. Er schijnt ook ooit een definitief middel tegen kanker uitgevonden te zijn, maar omdat de farmaceutische industrie daardoor harde financiele klappen zou krijgen, heeft deze door haar macht en invloed weten te bereiken dat dit voornoemde middel voorgoed in de doofpot verdween. Zo gaat dat, kleine geniale uitvinders c.q. wetenschappers dienen zich koest te houden voor de grote concerns die hun financiele belangen en hun monopolie veilig willen stellen.

      Geliked door 3 people

    • Tom zegt:

      Dat is letterlijk gebakken lucht. Gratis energie bestaat niet.

      Bij mijn weten zou het alles op perslucht hebben moeten werken waarbij de perslucht dan weer door het aangedrevene zou moeten worden geproduceerd. Dat kan simpelweg niet want er zijn altijd verliezen bij energieoverdracht en naast het in stand houden van de energieopname en opwekking moet de motor ook energie leveren om een auto te kunnen laten rijden. Anders heb je er nog niks aan.

      Klinkt leuk en veel mensen hebben geld betaald om de motor in actie te kunnen zien. Bij geen enkele presentatie heeft de motor ook daadwerkelijk gedraaid.

      Het klopt dat energie nooit verloren kan gaan maar het wordt simpelweg omgezet in andere vormen van energie.

      Dat men de uitvinder later in dure auto’s zag rondrijden was niet omdat hij veel geld heeft ontvangen van bedrijven als Shell en Philips maar simpelweg omdat hij de auto’s stal.

      Geliked door 1 persoon

    • Oeps zegt:

      @ Tistochwat (15 juli 2019 om 21:30)

      Dames en Heren.

      Ik herinner me, dat ik al meer dan 60 jaar geleden bij ons thuis een gesprek over deze stinkende affaire heb opgevangen. Het ging om iemand, die een motor had ontwikkeld, waarvoor geen brandstof nodig was. Philips zou een hele kwalijke rol hebben gespeeld en hem zijn ontwerp op slinkse wijze afhandig hebben gemaakt. Niet om deze motor in productie te nemen, maar om het ontwerp te laten verdwijnen. Philips zou alles in het werk gesteld hebben om deze man monddood te maken en zelfs getracht hebben, hem in een gekkenhuis op te bergen. Of dat gelukt is, weet ik niet meer. Er staat me ook nog iets van bij, dat ook Shell en de winkelende prins deugniet erbij betrokken waren.

      Vreemd, dat deze affaire nu opeens weer boven tafel komt. Is een en ander inmiddels wellicht verjaard ???

      Geliked door 3 people

    • Wim zegt:

      Volkomen onzin, brandstofloze motoren bestaan niet, de wetten van de thermodynamica zijn nog steeds geldig. Er zijn talloze van dit soort “uitvinders”, charlatans die zogenaamd
      revolutionaire zaken uitvinden die tegen alle wetenschappelijke principes ingaan.

      Vaak hebben ze een soort demonstratiemodel om de buitenwereld te overtuigen van de werkzaamheid van hun uitvinding. Maar daar mag je niet al te nauwkeurig naar kijken, laat staan dat je ze zou mogen openschroeven. De volgende stap is dan steevast dat ze zeggen nog veel geld nodig te hebben om hun uitvinding nog eventjes te vervolmaken, zodat die in de praktijk bruikbaar zou zijn.

      Een recenter voorbeeld is de zogenaamde broncode van Jan Sloot, die met een slimme presentatie zelfs Philips-bobo Roel Pieper overtuigde, terwijl wetenschappelijk ondubbelzinnig kan worden aangetoond dat wat hij beweerde onmogelijk was. Net voordat hij een grote financiële slag kon slaan, stierf hij aan een hartinfarct, wat natuurlijk weer koren op de molen van samenzweringsgekken was. Maar van die broncode heeft nooit meer iemand iets gehoord.

      Like

      • Tistochwat zegt:

        Wim 16 juli 2019 om 01:30

        Een recenter voorbeeld is de zogenaamde broncode van Jan Sloot, die met een slimme presentatie zelfs Philips-bobo Roel Pieper overtuigde

        Dat verhaal is mij bekend; daarom vond ik het wel aardig om een soortgelijk verhaal hier te plaatsen.

        Like

  2. Tom zegt:

    Dit verhaal klopt niet helemaal. Ik heb een keer de uitleg van de betreffende professor gelezen en wat hij bedoelde was een flink stuk genuanceerder als wat er in dit artikel staat.

    Wat wel volledig waar is is het probleem van de grondstoffen voor de huidige accu’s. Deze zijn steeds lastiger te delven waardoor de kosten zullen stijgen. Een nieuw type accu zal dus nodig zijn.

    Wat ik een beetje mis in de hele discussie over elektrisch rijden is het feit dat de auto’s allemaal via het elektriciteitsnet opgeladen moeten gaan worden. Hier is het huidige netwerk / de infrastructuur niet op uitgelegd.
    Hoe veel geld (en energie!) gaat het kosten om dit te bewerkstelligen?

    Elektrisch rijden is overigens wel veel leuker dan rijden met een verbrandingsmotor. Een elektromotor geeft direct volledig koppel bij lage toeren en dat voelt heel leuk aan… 🙂

    Wie weet ontwikkelt men ooit een mini (kern?) centrale die in een auto past, veilig is en die de benodigde energie kan leveren. Soort van een Zero Point Module uit de SciFi serie Stargate. Dan zijn we gelijk van het accuprobleem af en hebben we wel de voordelen van het elektrisch rijden.

    Like

    • Oeps zegt:

      @ Tom (15 juli 2019 om 22:34)

      Dames en Heren.

      Electrisch rijden leuk ???
      Ja, misschien voor die wegpiraten, die alle verkeersregels aan hun laars lappen en een kick krijgen van dat “koppel”. Die gaan wel anders praten, als ze een paar ernstige ongelukken hebben veroorzaakt.

      Probeer eens met een electrische auto met caravan erachter en de hele familie erin en alle overbodige bagage over de Alpen naar Italië te rijden. Voor die 1250 km ben je dagenlang onderweg. Gutteguttegut wat kost die accu’s opladen toch een tijd. En de kinderen onderwijl maar jengelen. En na 2 dagen Italië kun je meteen terug, want anders ben je niet op tijd thuis en krijg je problemen met je baas. Hè, dat was me toch een leuke vakantie !!!

      Kleine kerncentrales bestaan al lang. Die zitten onder andere in duikboten. Daar zijn dus al heel veel ongelukken mee gebeurd. Veilige kernenergie bestaat niet !!!

      Ze willen dat alles electrisch moet gaan worden. We worden ertoe gedwongen. Hoe gaan we al die electriciteit opwekken ??? Met windmolens en zonnepanelen ??? Al plant je heel Nederland ermee vol, dan heb je bij lange na nog niet genoeg capaciteit. En je hebt een vreselijk instabiel netwerk met alle problemen van dien. En die electriciteit wordt onbetaalbaar duur. Het is is ruttige idioterie !!!

      Geliked door 1 persoon

      • Tom zegt:


        Kom op! Dit is toch leuk?

        Electrisch rijden is en blijft leuker (en interessanter) dan rijden met een auto met een verbrandingsmotor. Zeker wanneer men het probleem van de accu’s heeft verholpen. Stel dat jij met een auto met elektromotor op vakantie gaat inclusief aanhanger en volledige bepakking en je hoeft niet iedere 500/600 km op te laden dan kies jij ook voor een elektrische auto. Je hebt met dezelfde motorinhoud een veel groter koppel (trekkracht)

        Enkel het opladen is het probleem wat jij bedoelt. Zodra men de accu’s binnen 5 minuten op zou kunnen laden is het probleem wat jij benoemt ook al verholpen.

        https://dutchitchannel.nl/501062/video-israelische-startup-storedot-ontwikkelt-batterij-die-smartphone-binnen-seconden-kan-opladen.html

        Nog geen accu’s van auto’s maar de technische ontwikkelingen staan niet stil.

        Thoriumreactoren of KerFUSIEreactoren (let op FUSIE) zouden een oplossing kunnen zijn voor het energieprobleem. Echter zoal sik eerder benoemde is er ook nog het probleem dat ons huidige energienet niet toereikend is voor de distributie. Dit moet flink aangepakt gaan worden en dat gaat veel geld (en energie) kosten.

        Overigens is een onderzeeër is al snel 100 meter lang hoor dus de kernreactor is in verhouding nog veel te groot voor een auto. Maar ik bedoelde niet per definitie een kerncentrale. Daarom zette ik het woordje kern ook tussen aanhalingstekens…
        Wie weet wat de toekomst brengen zal? Een (veilige) mini energiecentrale is misschien wel dichter bij dan wij denken en dan wordt elektrisch rijden helemaal interessant (en leuk!).

        Like

      • Oeps zegt:

        @ Tom (16 juli 2019 om 15:46)

        Dames en Heren.

        Doe me een lol eg. Laten we in godsnaam met beide benen op de grond blijven staan en de linkse terroristen niet onnodig in de kaart gaan spelen.

        Aan electrisch autorijden kleven nog enorm veel problemen. Die technologie staat nog helemaal in de kinderschoenen. En er zijn vooralsnog geen aanwijzingen, dat deze problematiek op korte termijn zal zijn opgelost.

        De aktieradius van electrische auto’s is vooralsnog heel beperkt en onvoldoende. Het opladen van de accu`s is heel erg tijdrovend. Onderweg opeens met lege accu’s staan is beslist geen lolletje. Dan is de leut van electrisch rijden er gauw van af.

        En bedenk, dat het electriciteitsnet onvoldoende capaciteit heeft, om aan de vraag te kunnen voldoen. Afdoende oplossingen om voldoende “groene stroom” op te kunnen wekken zijn bij lange na nog niet beschikbaar. En een compleet nieuw netwerk aanleggen is onbetaalbaar duur.

        De zogenaamde kick van het hoge koppel en vreselijk snel optrekken, zal vooral wegpiraten aanspreken. Het vraagt om ongelukken. Is het nog niet gevaarlijk genoeg op de weg ??? Moeten er nog meer verkeersdoden vallen ???

        Het overschakelen op electrisch autorijden is vooral een droom najagen van linkse milieuactivisten. Maar zoals gebruikelijk bij linkse rakkers, hebben ze over de implementatie en de gevolgen daarvan nog niet zo goed nagedacht.

        Voor de productie van de accus zijn enorme hoeveelheden delfstoffen nodig. Het is gevaarlijke rotzooi. De wereldvoorraad is heel erg beperkt en zal gauw uitgeput zijn. En de verwerking is zeer zeker niet ongevaarlijk. Als die troep in het milieu terecht komt, krijg je een echte milieuramp. Het spul wordt momenteel door kinderen gedolven in levensgevaarlijk mijnen in Zwart-Afrika. Denk even na. Zijn wij voorstanders van slavenarbeid door kinderen ??? Willen we dat ???

        Niet alles, dat leuk lijkt, is in de praktijk ook zo leuk. Dus ….. dus ….. dus …..

        Geliked door 1 persoon

      • Oeps zegt:

        @ Tom (16 juli 2019 om 15:46)

        Dames en Heren.

        Ja, dat is inderdaad heel erg leuk. Ik zit er echt op te wachten om dergelijke idioten op de weg tegen te komen.

        Science of stupid !!!

        Like

      • Tom zegt:

        Beste ‘Oeps’,

        Ik heb het idee dat je mijn reacties niet goed leest.

        Momenteel is electrisch rijden nog niet realistisch maar de ontwikkelingen gaan zeer snel. Het is allemaal een kwestie van geld.

        Vroeger reden we met stoomtreinen. Nu rijden de treinen op electriciteit.

        Vroeger hadden we molens in de polders staan. Nu staan daar pompen, aangedreven door electromotoren. En ga zo maar door.

        Het gaat snel met de technische ontwikkelingen.

        https://tweakers.net/nieuws/138061/onderzoekers-maken-lithium-ionaccu-met-tien-keer-zo-grote-energiecapaciteit.html

        Tot slot: als we niet meer afhankelijk zijn van aardolie dan zijn we ook niet meer afhankelijk van de Arabische oliestaten.

        Mede daarom is men in Israël ook druk bezig met electrische transportmiddelen.

        Like

      • Oeps zegt:

        @ Tom (16 juli 2019 om 19:49)

        Dames en Heren.

        Technische ontwikkelingen schrijden inderdaad met rasse schreden voort. Maar de stand der techniek is momenteel nog lang niet in staat om pak weg 5 à 6 miljoen electrische auto’s in Nederland op de weg te zetten. Dit stelt hele hoge eisen aan de infrastructuur. Dat betekent dat er een compleet nieuwe infrastructuur moet worden ontwikkeld. Wie gaat dat betalen ??? Bedenk ook even, dat momenteel betrouwbare kolecentrales worden ontmanteld en worden vervangen door instabiele windmolenparken. Bovendien willen de goeroe’s heel Nederland ook nog aan de electrische warmtepomp helpen. De problematiek rondom electrische auto’s is een ander verhaal dan electrische treinen. Er zal nog heel wat water door de Rijn stromen, eer er een oplossing beschikbaar is voor de problematiek m.b.t. actieradius en oplaadtijd van accu’s. En de milieuproblematiek voor de productie van enormer aantallen accu’s zijn vele male groter, dan de milieuproblematiek van benzineauto’s. Niettemin menen linkse goeroe’s ons de electrische auto nu al door de strot te moeten duwen. Ze overdrijven de problematiek van benzineauto’s en sluiten hun ogen bij de problematiek rondom electrische auto’s. Sinds over electrische auto’s wordt gedacht, zijn kleine autotjes (bijv. Ford Anglia van 50-er jaren) uitgegroeid tot grote SUVverds. En dat heeft alles te maken met het gewicht en het volume van de accu’s. Op grote schaal electrisch autorijden is voorlopig nog een niet te realiseren droom. Je hoeft er helemaal geen wiskundeknobbel voor te hebben, want je kunt op je vingers natellen, dat de droom nog lang niet realiseerbaar is.

        Geliked door 2 people

    • Wim zegt:

      Tom: “Wat ik een beetje mis in de hele discussie over elektrisch rijden is het feit dat de auto’s allemaal via het elektriciteitsnet opgeladen moeten gaan worden. Hier is het huidige netwerk / de infrastructuur niet op uitgelegd.
      Hoe veel geld (en energie!) gaat het kosten om dit te bewerkstelligen?”

      Dat is inderdaad een punt waar maar al te graag aan voorbij gegaan wordt. Ik heb eens een berekening gezien van wat er in Duitsland nodig zou zijn om helemaal op elektrische auto’s over te gaan. Het bestaande elektriciteitsnet zou daar volkomen ontoereikend voor zijn, en zou dus in principe geheel opnieuw aangelegd moeten worden, wat qua kosten, tijd en inspanning praktisch onmogelijk zou zijn. Als je al ziet hoe lang ze alleen al met dat nieuwe vliegveld in Berlijn bezig zijn, en wat dat al gekost heeft (en het is er nog steeds niet, en de vraag is of het er ooit komt), dan is duidelijk dat zo’n giga-operatie van het elektriciteitsnet een fata morgana zal blijven. Elektrische auto’s zullen hoogstens een niche-markt voor kleinschalig stadsvervoer kunnen vormen, maar nooit het bestaande wagenpark kunnen vervangen.

      Ik neem aan dat die situatie voor Nederland niet veel anders zal zijn. Maar over dit soort problemen hoor je nooit iets, daar zal mettertijd wel een of andere oplossing voor komen, wordt kennelijk gedacht door de groene terroristen. Stel je voor dat je vooruit zou denken!

      Geliked door 2 people

  3. Henk der Niederlánder zegt:

    Dat groen links liberale gespuis loopt in grote massa achter de investeerders van windmolenparken en zonnepanelen aan.
    Iemand moet hun programma’s betalen en dat zijn juist deze investeerders.
    Men denkt wel eens dat corruptie in Italië uitgevonden is maar geloof maar dat dat echt in Nederland uitgevonden is.
    Kijk rond, Lees wat niet geschreven word in de MSM en trek je eigen conclusie.
    Ik durf te stellen dat de MSM de een na grootste misdadigers zijn in deze wereld.
    De politiek loopt met grote passen voorop.

    Geliked door 2 people

  4. Geronimo zegt:

    @tTistochwat
    Waarschijnlijk gaat het om de stirlingmotor. In de YouTube video zie je zo een voorbeeld aan het werk. De eerste link verwijst naar de naam Wardenier, de tweede verschaft technische uitleg over het werkingsprincipe van deze zonder brandstof werkende motor. Het grote euvel zou zijn dat hij blijkbaar niet genoeg vermogen kan ontwikkelen om er auto’s mee uit te rusten,

    https://www.rtvoost.nl/nieuws/312192/Brandstofloze-motor-van-uitvinder-Wardenier-uit-Steenwijkerwold-bestaat#

    http://www.technischwerken.nl/kennisbank/techniek-kennis/wat-is-stirlingmotor-hoe-werkt-een-stirlingmotor-en-waar-wordt-deze-toegepast/

    Like

    • Oeps zegt:

      @ Geronimo (16 juli 2019 om 00:20)

      Dames en Heren.

      Wat niet màg zijn, kàn ook niet zijn. Alle onderzoek naar de stirling motor wordt gesaboteerd. De “hogere belangen” zijn te groot !!!

      Geliked door 1 persoon

    • Wim zegt:

      Een Stirlingmotor is geen brandstofloze motor, maar een motor die op allerlei verschillende brandstoffen kan werken. Wardenier echter beweerde dat hij een echt brandstofloze motor had uitgevonden. Die zou werken op perslucht, die na passage door cilinders die een wiel aandreven weer teruggevoerd zou worden in de perslucht, wat natuurlijk onmogelijk is zonder toevoer van extra energie. Zijn zogenaamde motor was een klassiek voorbeeld van een perpetuum mobile, een onmogelijke constructie, in strijd met de wetten van de thermodynamica.

      Voor de werkelijke feiten betreffende Wardenier, zie https://www.wavy.nl/nederlands/Feiten_over_uitvinding_motor.htm waarin ook korte metten wordt gemaakt met het verhaal van de “verzetsman” Wardenier, die in feite een NSB-er was en lid van het Nationalsozialistisches Kraftfahrkorps.

      Geliked door 1 persoon

  5. henk verhoef zegt:

    wat denken we goed na he en wat zijn we goed opgeleid en wat zorgen we goed voor onze kindjes– zeg maar de ‘kids” en we zijn HELEMAALniet egoistisch en we zijn heel erg medelevend en staan te snotteren bij een ramp ofschoon die ons helemaal niet raakt maar staat goed aan tafel bij eva/jeroen op de TV
    oh achter iedere 3e voordeur in nedelrand heerst geweld/mishandeling/misbruikl( ja ook bij U) en er zijn MAAAAAR 41000 bersneden vrouwen( hoor je groenlinkwse meisjes helemaal niet over)
    Maar we gaan voor schoner en zo millieu weer voor die kids( die we feitelijk niet eens meer willen- 1,2 per blanke vrouw)

    De enigste manier on dat te bereiken zou zijn== zo snel mogelijk de mens uitroeien( is hij wel al mee bezig maar gaat NOG niet snel genoeg want ja we zijn niet zo goed om iets te doen– zwammen- lukt beter)

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie