Ferrari verkeek zich op de macht van de media

Screenshot_31

(Door: “Weethetwel”)

Ferrari is een bedrijf dat al sinds mensenheugenis bivakkeert in de top 5 van sterkste merken ter wereld. Daar zijn de Italianen trots en zuinig op. Zo’n positie is mogelijk door met gezond verstand de juiste beslissingen te nemen. Daarom zei Ferrari-topman Marchionne in 2016 dat er nooit een volledig elektrische Ferrari op de markt zou komen. Maar op één ding verkeek hij zich: de media worden niet meer met gezond verstand geschreven. Achter de schrijfbureautjes zitten gesubsidieerde en gehersenspoelde journalisten de blijde groene boodschap te verkondigen; daar is geen plaats voor gezond verstand. Er steeg dus een luid boegeroep op en de journalisten typten hun vingers blauw om Ferrari zwart te maken.

Beter geen negatieve reclame voor Ferrari

Dat was wel even wennen voor de Italianen, dat de toekomst gebaseerd is op ideologie en niet op gezond technisch verstand en ontwikkeling. Het bedrijf is voor zijn omzet en winst niet alleen afhankelijk van de verkoop van de super-bolides, maar daar rond omheen is een complete industrie ontstaan van allerlei leuke Ferrari-dingetjes. In allerijl werden de diverse geledingen uit het bedrijf bij elkaar geroepen en werden de bakens verzet. En zoals de meeste bedrijven noodzakelijkerwijze thans doen: om de louter negatieve groene opiniemakers vóór te blijven, is gekozen voor de strategie om ze naar de mond te praten. Dus binnen de kortste keren maakte Ferrari bekend spoedig met een volledig elektrische wagen te komen die álle concurrenten met straatlengtes zou verslaan. De linkse broodschrijvers waren zéér tevreden.

Er volgde een hybride wagen

Nog geen twee jaar later bracht Ferrari met veel bombarie de eerste stap in het nieuwe beleid op de markt: een Ferrari-hybride. Nu is een hybride wagen iets waar de Italianen wél achter kunnen staan, want dit soort wagens zijn in het verbruik véél gunstiger en ze kunnen ook nog sneller optrekken. Op die manier past dit natuurlijk in een normale ontwikkeling, want de industrie heeft een ingebouwd mechanisme om steeds efficiënter te werken en tot besparingen te komen. Daar is niets groens aan. Maar waar blijft nu die elektrische wagen?

Komst van de elektrische wagen is “uitgesteld”

Begin december 2019 kwam dan de aap uit de mouw: Ferrari maakte bekend dat er keihard gewerkt wordt aan de nieuwe volledig elektrische auto. Maar helaas…… alle problemen zijn nog niet opgelost en vooral de accu’s zijn nog een heikel punt. Ze doen hun uiterste best, maar verwachten niet dat de elektrische Ferrari er vóór 2025 (!) zal zijn. Wat is dat nou toch jammer. Het is bijna komisch te zien hoe de groene gelovigen dezelfde boodschap in een voor hen aanvaardbare verpakking krijgen opgediend. Het leuke is dat de journalistjes dat wél aanvaardbaar vinden: bedriegen en bedrogen worden. Mijn grootste wens voor het komende jaar is de terugkeer van het gezonde verstand.

Door:
“Weethetwel”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Krankzinnigheid. Bookmark de permalink .

11 reacties op Ferrari verkeek zich op de macht van de media

  1. Peter zegt:

    Batterij is voor een zaklantaarn .

    Geliked door 3 people

  2. de accu in de electrische auto is extreem milieuschadelijk

    Geliked door 2 people

  3. Hoe zou het geluid zijn van een electrisch aangedreven ferrari?

    Zoiets als een dildo op batterijen?

    Rob Jetten (ongetwijfeld het wijfje) loopt te geilen, alleen al bij het idee.

    Homo’s doen het immers klimaat neutraal van nature.

    Dan toch liever het testosteron van een echte.

    Zo iets als Trump versus zijn verwijfde collega’s Mia Macron en Trudy Trudeau.

    Like

  4. Tijl Uylenspiegel zegt:

    Ferrari bouwt sportwagens, op zich niks mis mee hoewel een mens zich afvraagt wat je nou eigenlijk met zo’n auto moet, overal gelden snelheidslimieten die zelden boven de 130 p/u gaan.
    Daar sta je dan met je bolide die met een beetje geluk harder dan 300 p/u kan halen.
    Toen kwamen de elektrisch aangedreven auto’s op de markt en je kunt er veel van zeggen maar ze zijn bloedsnel met optrekken en halen vaak ook een zeer hoge topsnelheid.
    Je zou dus verwachten dat Ferrari daar als de kippen bij is, nóg snellere sportauto’s ! Toch ?
    Nee dus.
    Je hoort hem niet of nauwelijks en dat doet afbreuk aan het ‘sportieve’ gevoel.
    Tja probleempje is de actieradius, zeker als je ‘sportief’ rijd is dat wel een dingetje zullen we maar zeggen. Bedenk daarbij wel dat als je met de benzine versie van de Ferrari ‘sportief’ gaat rijden dat je ook niet ver komt want dan lust hij wel een slokje, grote kans dat er een draaikolk in je tank ontstaat.
    Conclusie; de mens zit gek in elkaar.
    Hij wil een schakelauto omdat dat ‘sportiever’ is terwijl een automaat stukken sneller is, als tussenvorm kwam men uiteindelijk met schakel flippers aan het stuur, automatisch rijden terwijl het lijkt alsof je schakelt….

    Like

  5. Pingback: Bedrijven voeren donkere groene show op | E.J. Bron

  6. Pingback: Autofabrikanten zien niets in elektrische auto’s | E.J. Bron

Plaats een reactie