De blauwe ogen van de totale corruptie: Thijs Berman (PvdA)

“Die foto van Berman is ook kostelijk. Het woord ‘pedant’ krijgt vleugels in die blik en houding.” (Roelf-Jan Wentholt)

(Door: Martien Pennings)

Als ik een hoffelijke en elegante nazi-officier zou willen casten voor mijn film, zou ik Thijs Berman nemen. Goethe én Germaan, Hölderlin én Hitler, gepoetste laarzen én modder, een gouden vulpen én een leren zweepje, beschaafde Arische adel én soldaat. En gewoon lichtjes krankzinnig. Een hoge PvdA-insider schreef me ronduit “die Berman is gek”. In  dit verkiezings-propaganda-filmpje dat “Brussel” moet promoten met lege slogans, draagt hij het uniform voor salonsocialisten dat onder Wouter Bos populair is geworden: lichtblauw overhemd met losse boord en lichtgrijs kostuum.  Let eens op de kalmte die de zelfverzekerdheid eigenlijk al voorbij is, waarmee hij de EU voorstelt als existentiële noodzaak voor de oplossing van de grensoverschrijdende problemen. Terwijl er toch steeds meer onderbouwde stemmen opgaan die zeggen dat als je vóór Europa bent je toch echt tégen de EU moet zijn.

Thijs Berman is corrupt. Om te beginnen natuurlijk als iemand die het uitzinnige salaris en de buitensporige secundaire arbeidsvoorwaarden van een Europarlementariër geniet. Het monster in Brussel, de nieuwe Sovjet Unie, weet net als zijn voorganger precies hoe je narcisten en hedonisten moet binden: met poen, status en gelegenheid tot zelfmanifestatie als “idealist”. De nieuwe “nomenklatoera” huist in Brussel, compleet met Politburo (Europese Commissie) en Opperste Sovjet (Europarlement).

Maar ik wil het hier hebben over een veel diepere laag waarin Thijs Berman corrupt is: de culturele en geestelijke. Berman is wat vroeger een landverrader werd genoemd, maar wat je nu een cultuurverrader zou moeten noemen. Dus niet iemand die één natie behorend tot de Joods-Christelijke-Verlichte traditie aan de vijand uitlevert, maar die bezig is die héle 2000 jaar oude traditie te vernietigen.

Thijs  Berman is er overigens slechts eentje van een enorm leger, dat, in navolging van de generatie van ’60, de laatste veertig jaar alle subsidie-niches, alle baantjes, alle sleutelposities in politia, academia atque media heeft bezet, een paardedeken over alle dissidente geluid heeft gelegd en een monocultuur heeft geschapen waarin tot voor kort op officieel niveau alleen nog hun geluid werd gehoord.

Geert Wilders en zijn PVV hebben daarin enige verandering gebracht en de reacties van deze linkse monopolie-culturalisten bestonden dan ook uit massieve demoniserings-campagnes. Het Grote Cultuurverraad waarin Thijs Berman zijn rolletje speelt is het beste beschreven in een boek van de in 1957 uit Egypte verjaagde Jodin Bat Ye’or, een Hebreeuws pseudo dat “dochter van de Nijl” betekent.

Thijs Berman is een dhimmie. Dat is een woord dat heel veel hahaha oproept bij linkse Hansworsten. Want dhimmitude bestáát volgens hen niet. Dat is zo’n fantasiewoord van Bat Ye’or. Net als jihad, sharia en taqiyya. En “jizya”? Giebel-de-giebel! U bedoelt toch die belasting die zogenaamd de moslims van dhimmies zouden vragen, zoals de maffia de pizzo eist? Allemaal fantasie!

Or is it?

Ik schreef naar aanleiding van het iconische vertoon van dhimmitude van het weekdier Martin Schulz naar aanleiding van de georganiseerde moslim-terreur onder voorwendsel van een satirische Mohammed-film:

“Nu de laffe hond Martin Schulz openlijk en geflankeerd door twee haatbaarden officieel heel West-Europa onderworpen aan de islam heeft verklaard, gaat misschien een keertje doordringen dat Bat Ye’or in haar boek “Eurabië” geen sprookjes vertelt. Ze documenteert in dat boek omstandig hoe sinds de oliecrisis van 1973 “Europa” een steeds hechtere alliantie is aangegaan met de islamitische wereld in het Midden Oosten, waarbij in talloze officiële verdragen en via vergaderingen op het hoogste niveau een zeer dicht netwerk tot stand is gebracht van allerlei organisaties die de principes van deze alliantie in de praktijk brengen: 1) Olie voor onderwerping aan de islam, waarbij die onderwerping tot uiting komt in mooi-praten van de islam vanaf het lagere-school-lesboek tot het universitaire curriculum en vanaf het multiculturele buurtkrantje tot alle grote mainstream-media. 2) Vrijwaring van terrorisme op Europees grondgebied door “de Palestijnen”, wat natuurlijk nooit helemaal lukte omdat Arafat soms zijn terroristen zogenaamd “niet in de hand had” 3) Massa-immigratie van islamieten naar Europa, 4) Officiële anti-Israëlpolitiek door Europa.

Wie zich afvraagt hoe de roze sprookjes rond de islam en de zwarte Israël-demonisering in de koppen van twee gehersenspoelde Europese generaties zijn terecht gekomen, vindt het antwoord in het boek van Bat Ye’or ( . . .).”

Ik had ook “laffe hond Thijs Berman” kunnen schrijven, of “laffe hond Obama”, of “laffe hond Hillary Clinton”, of “laffe hond Angela Merkel”. Uit zelfbescherming heb ik niet alle Pavlov-reacties van alle kwallen uit het “linkse” onderwerpingskamp ter kennis genomen, maar ik neem aan dat de lijst met piepgeluidjesvoortbrengers alleen al in Nederland lang is. Bijvoorbeeld kunstkwast Pechtold zal toch ook wel zijn braafheidsreuteltje gedaan hebben?

“Vrijheid van meningsuiting geen vrijbrief voor belediging” luidde de toch nog weer verrassend demente titel van het stuk van Thijs Berman op Joop.nl de website van de PVDAVARA. Want het is nu toch wel tot vermoeiens toe gezegd: de vrijheid van meningsuiting is nu juist bedoeld om types als Berman te leren luisteren naar wat ze niet willen horen. En vooral als ze niet willen horen dat de islam een vorm van nazisme is. “Stompzinnig, haatdragend filmpje”, zegt de Jan Lul over een rolprentje dat misschien houterig gemaakt is, maar uiterst accuraat de Profeet als een seksverslaafde roverhoofdman en massamoordenaar neerzet.

Berman:

“De film “Innocence of Muslims” leidt tot grote commotie en zelfs tot geweld. Er vallen doden om een stompzinnig, haatdragend filmpje. De beelden zijn bekend: een kleine groep fanatici met antiwesterse leuzen, brandende gebouwen, en oproepen tot heilige oorlog die door een verpletterende meerderheid van moslems schouderophalend worden genegeerd. Wat opvalt, is dat de Westerse wereld in een automatische verdedigingsreflex lijkt te schieten”

Zoals de gewoonte is bij ”links” als het gaat over islam of Israël zitten er rond 26 totaal perverse vooronderstellingen in één alinea en wordt alles wat over het onderwerp wetenswaardig is verzwegen.

Die “film” heeft namelijk helemaal niet “geleid” tot het geweld. Zoals Hafid Bouazza recentelijk (ongeveer) opmerkte: “De islam is een geloof op zoek naar een excuus voor geweld.” Dat is al 1400 jaar zo. De harde oerkern van de islam bestaat voor honderd procent uit geweld, agressie, racisme, rancune en Übermenschen-waan. Dat filmpje is alleen welkome aanleiding.

En het is niet “een kleine groep fanatici”, want er zit opzet achter, georkestreerd door de vele vertakkingen van de Moslimbroederschap. De aanval en de gruwelijke moord op de Amerikaanse ambassadeur in Libië en zijn medewerkers was een van te voren opgezette operatie.

De projecties van redelijkheid in de barbarij van de islam zijn ook bij Thijs Berman weer enorm: in “verpletterende meerderheid” en “schouderophalend” gaan “de moslims” aan de “commotie” voorbij. Het lijken wel gereformeerde Friese boeren, die moslims. Maar het is een vrome leugen, gevaarlijk wensdenken. In Newsweek heeft Ayaan Hirsi Ali ook al uitgelegd dat “de moslims die nu de straat opgaan om de doodstraf van de makers van de anti-islamfilm te eisen ( . . .) geen marginale groep [zijn]. Integendeel, zij vertegenwoordigen de hoofdstroming in de huidige islam.”

Die “automatische verdedigingsreflex” van de Westerse wereld is wel de meest flagrante leugen in Bermans eerste alinea. Want wat we gezien hebben, recentelijk in verband met “Innocence of Muslims”, iets langer geleden inzake “Fitna” en nog iets langer geleden vanwege “Submission” zijn kruiperige verontschuldigingen voor het vertellen van de waarheid. En dat is, zo toont Bat Ye’or in haar boek “Eurabië” aan, het eindpunt van een gigantische al dertig jaar durende hersenspoelingsoperatie door de eurocratie waarvan ook Berman deel uitmaakt.

“Wat zijn wij voor samenleving wanneer we onze afkeuring niet uitspreken over elke vorm van belediging?”, vraagt intellectueel Berman. Let wel: elke vorm van belediging! Over deze tekst is nagedacht, dat valt meteen op. Nou heb je wel eens dat mensen iets een beetje dik aanzetten. Dan zeggen ze bijvoorbeeld: “Die Thijs Berman is een nazislamitische collaborateur.” Niet dat zulks dan helemaal onwaar is, maar je kán het minder scherp zeggen. En over die misschien wel onnodige scherpte, kan je dus ‘als samenleving’ je ‘afkeuring uitspreken’.

Maar het mooie is natuurlijk dat er bij de islam helemaal niks aangescherpt hoeft te worden. Je hoeft bij de islam alleen de feiten te laten zien, zonder overdrijving of toevoeging. En dat is wat hier in deze film “Innocence of Muslims” gebeurt. Ik zei het al: heel accuraat. Ik moet bij dit soort geouwehoer over “beledigen” als van Berman altijd denken aan die “rechter” – deftig, zwartgetogaad, witgebefd en hoorngebrild – die verklaarde dat de film van Wilders “op het randje” was. Heerlijk! Die Alzheimerische stompzinnigheid die inmiddels onze hele “cultuur” en ook onze rechterlijke macht in zijn greep heeft. Want “Fitna” bestond natuurlijk nagenoeg uitsluitend uit agressief brallende moslims, die zelf uiting gaven aan de kern van hun “religie”. En dat deden ze met trots. Dat waar moslims trots op zijn, noemde deze rechter “op het randje” door  . . . . . . Wilders! Deze rechter meent op die manier de moslims te verdedigen. Deze mentale acrobatiek is net zo knap als in je eigen aars kijken. Het gaat ver uit boven gewoon stompzinnig, immoreel geouwehoer.

Berman heeft het trouwens ook over Fitna:

“Nadat het filmpje Fitna – precies zo stompzinnig van inhoud en vorm – de wereld was rondgegaan, klonk er protest in allerlei moslimlanden.”

Men begrijpt: de stompzinnigheid legt Berman bij de maker, Geert Wilders, niet bij de haatbaarden die in de film openlijk verklaren wat al 1400 jaar de werkelijkheid van de islam is. Het valt me nog mee dat hij meldt dat het hem toch nog opgevallen is dat het geweld inderdaad bedreven werd door . . . . . eh . . . . . degenen die het geweld bedreven.

“Aangezien zo’n suf filmpje binnen de grenzen van de wet blijft en niet onder racisme of antisemitisme valt, laten we het bij een verdediging van de vrijheid van meningsuiting.”

Men beluistert in deze zin hoe graag Thijs Berman het “suffe filmpje” wél onder “racisme” had laten vallen. Mijnheer Hirsch Ballin cum suis hebben daarvoor nog hun uiterste best gedaan. En het heeft nog slechts een paar jaar geleden heel wat strijd gekost om het onder die stupide schedels te krijgen: een godsdienst en een ideologie zijn géén ras en als we ideologie-kritiek onder racisme gaan vatten dan is dat het einde van de beschaving.

Nu zijn we inmiddels zover dat de niet-krankzinnigen, dus alles wat on-links is, in de betonnen multikulklutskoppen nóg een waarheid probeert te drilboren: een godsdienst is een mening over “God” en dus kan die speciale “vrijheid van godsdienst”” afgeschaft worden, want onder dat mom zijn vooral de islam en de foute “christenen” die met de islam collaboreren bezig immuniteit voor de uitwassen van “religie” te bepleiten.

En toch is dat wat Thijs Berman in zijn volidiote column op Joop.nl opnieuw aan het bepleiten is. Maar hij doet het op een seculiere manier en dat klinkt bepaald nog dreigender dan de open pleidooien om “religie” immuniteit te verschaffen. Het is vager wat Thijs Berman wil en dus nóg meer geschikt voor totalitaire willekeur, voor de ongrijpbare oplegging van een discours volgens het Stalinistische concept van “politieke correctheid”. Berman wil terug naar de vage maar diepe sociale angst die ik in elk geval heb moeten overwinnen, alvorens ik voor het eerst openlijk dorst te zeggen dat de islam een maffiose misdaad-ideologie is.

Nadat hij spijtig heeft opgemerkt dat zo’n film als “Innocence of Muslims” niet als racistisch kan worden verboden, zegt hij:

“En daarmee lijkt de kous af. Maar het probleem zit niet in de vrijheid van meningsuiting.”

“De huidige discussie zou niet om de vrijheid van meningsuiting moeten gaan, maar over de manier waarop wij als burgers met elkaar omgaan.”

“Wel is het onze burgerplicht om publiekelijk afstand te nemen van filmpjes die iedere grens van fatsoenlijk samenleven overschrijden. We kunnen onze ogen niet sluiten en doen alsof een belediging geen pijn doet.”

“Iedere vorm van belediging is kwetsend voor mensen en daar horen wij als maatschappij afstand van te nemen, zonder iedere keer de vrijheid van meningsuiting erbij te halen.”

Het lijkt alsof hier alleen maar een moreel beroep wordt gedaan op “burgerfatsoen”. Maar pas op! Dit beroep wordt gedaan door een immorele domkop die een enorme burokratie achter zich heeft die weliswaar in doodsnood verkeert, maar de vlucht naar voren heeft gekozen. Dat is een burokratie die al dertig jaar bewust bezig is via ontelbare netwerken leugens over de islam te verspreiden vanwege een ruilhandel die olie garandeert in ruil voor collaboratie met diezelfde islam en verraad aan Israël. En deze Thijs Berman is gekocht door deze burokratie.

Bat Ye’or formuleert het in “Eurabië” in een van haar afsluitende hoofdstukken met de titel “Conditioneren” aldus:

“Al dertig jaar lang worden de Europeanen constant blootgesteld aan de misleidende propaganda van de Euro-Arabische Parlementaire Associatie en de verschillene netwerken van de Dialoog, die via commissies en ondercommissies doorsijpelt in de zakenwereld, in de meida en de uitgeverij, de universiteiten en de Kerk. De beslissingscentra  worden bevolkt door ‘Eurabische’ ambtenaren die het programma van de gemeenschappelijke strategie uitvoeren dat Europa en de Arabische wereld moet samenvoegen.”

Thijs Berman heeft ook een hoop gratuite betuigingen van zijn aanhankelijkheid aan de vrijheid van meningsuiting paraat. Het is een zwaar bevochten goed, zegt hij. Sommigen stierven ervoor, merkt hij op. En hij roept Sakharov, Mandela en Luther King aan. Maar hij heeft totaal niet in de gaten – of misschien ook wel – dat hij bezig is zich diametraal op te stellen tegenover de helden die hij tot getuigen neemt. Deze mensen hebben zich verzet tegen totalitarisme en racisme. In naam van een steeds sneller naar het totalitaire afglijdende Europese Unie doet Thijs Berman een oproep om het oudste, wreedste en meest racistische en leugenachtige totalitarisme dat de wereld ooit gekend heeft te beschermen: de islam.

De exercitie van Thijs Berman op Joop.nl is in zijn stupiditeit ook wel komisch. Na zijn herhaalde oproepen tot kleinburgerlijk fatsoen tegenover de totalitaire islam zegt hij:

“Vervolgens is het aan kunstenaars en anderen om in alle vrijheid de grenzen op te zoeken. Ook die van fatsoen en respect.”

Wat zou Berman hier toch precies bedoelen? Moeten de “kunstenaars” die grenzen oprekken? Dan is het wel erg in tegenspraak met wat hij voor de rest schrijft. Dus ik neem maar aan dat Berman op zoek is naar gezagsgetrouwe “kunstenaars” die nu juist de grenzen van het “fatsoen en respect” weer eens gaan aangeven. Net zoals in ouwe Sovjet Unie. Maar nu dus tegenover . . . . . wat zei ik zojuist ook alweer? . . . . . het oudste, wreedste en meest racistische en leugenachtige totalitarisme dat de wereld ooit gekend heeft: de islam.

Ik wil het nog eens herhalen: deze halve gare Berman vertegenwoordigt een steeds meer ontsporende monocultuur, die van Sovjetisering en islamisering van Europa en die deze ontsporing tracht te maskeren en corrigeren door nóg meer gas te geven. Deze omhooggevallen nitwit Berman vertegenwoordigt een monstrum dat we ”Brussel” noemen en dat al dertig jaar bezig is de “jizya” te betalen aan de islamitische maffia, via onderwerpingsgedrag, via het opzetten in samenwerking met de Arabische landen van een gigantische hersenspoelings-structuur over het hele Europese maatschappelijke spectrum, via betaling van ver-x-voudigde olieprijzen, via een ontwrichtende islamitische massa-immigratie, via wegkijken van islamitische terreur en criminaliteit, via een desastreus monetair project dat van aanvang tot falen was gedoemd en bovenal via verraad aan Israël en daarmee – onder wegvaging van het grootste morele probleem van de Europese geschiedenis namelijk Auschwitz – verraad aan de wortels van onze Joods-Christelijk-Verlichte beschaving.

Maak geen vergissing! Deze Berman is een baviaan en als die hele apenkooi in “Brussel” niet leeggeruimd wordt, is dit continent-puntje dat West Europa heet verloren.

Door:

Martien Pennings

(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", Cultuurstrijd, Dhimmitude, Elite, EU, Europa, Hypocrisie, Islam, Islamisering, landverraad, Linkse Kerk, Socialisten. Bookmark de permalink .

157 reacties op De blauwe ogen van de totale corruptie: Thijs Berman (PvdA)

  1. jacob waterman zegt:

    Respect Martien top stuk dank je wel.

    Like

  2. Roelf-Jan Wentholt zegt:

    Voor het gemak: thijs.berman@europarl.europa.eu
    Het zou goed zijn als een paar mensen een mailtje sturen om Berman te wijzen op deze tekst. Dat ie later niet kan zeggen dat ie van niks wist.

    Like

  3. willemientje zegt:

    Ik heb de collum gelezen, en ook de vaak stupide reaktie’s daarop, alhoewel, er zelfs op Joop reaguurders tussenzaten, die het er niet mee eens waren,

    Wij bezitten uiteraard niet de inteligentie, om te reageren op Joop, wij zijn laagopgeleide ” Wilders”
    Tokkies, die het allemaal verkeerd zien

    Like

  4. Martien Pennings zegt:

    @ jacob waterman Om 12:26.

    Da hedde gai gaauw gelèze, Jacob!
    Dank.
    Zeker een geniale zoon van Het Volk, hè?

    Like

  5. Roelf-Jan Wentholt zegt:

    Die foto van Berman is ook kostelijk. Het woord ‘pedant’ krijgt vleugels in die blik en houding.
    Toen ik opgroeide was het ergste misdrijf dat er bestond op aarde het verraden van joden aan de Nazi’s. Er was geen mens die niet vond dat je voor dat misdrijf niet minimaal moest worden opgeknoopt. Althans in mijn omgeving. Nu binnen de sociaal democratische en anderszins links hinkende fracties van het Europarlement is dit verraad van joden aan de huidige Nazi’s (te herkennen aan hun islamitische overtuiging) bon ton.

    Like

  6. Joop Klepzeiker zegt:

    Top MP !!!!!
    Maar hier schuil dus het probleem, gezien de verkiezingsuitslag !
    Wat is dus de logische conclusie ?

    Like

  7. Topsporter zegt:

    Zeer goed verhaal, dat mijn denken aanscherpt Martien.

    Like

  8. Martien Pennings zegt:

    Kijk,de voorzitter van de Belgische Tweede kamer werkt ook al hard aan Eurabië:
    http://bit.ly/OOTXvz:

    BRUSSELS, Sept 6 2012

    “The speaker of the Belgian House of Representatives (lower house of parliament) Andre Flauhaut held on Thursday a two-hour informal meeting with Arab Ambassadors in brussels to expand and deepen relations with the Arab world.”

    Like

  9. Hellen zegt:

    Gotverdomme Martien , ik zou willen dat ik dit zou kunnen intikken , prachtig geformuleerd en daardoor vele bakken met modder en gier had kunnen kwakken over die misselijk makende zakkenvullende , landverradende muticullover en islamknieler . Geweldig stuk , veel , heel veel kudo’s !

    Like

  10. vlieger zegt:

    Ik ben blij dat er mensen zijn die het kunnen verwoorden wat leeft in de samenleving, die tegen de islam zijn. En de capaciteit hebben om enkelingen ? er uit te pikken die de stommiteit bezitten om hun leven en dat van anderen in de verdommenis te storten. Deze kwallen zitten te hoog om te vallen door het zwaard van de moslim dat is het enige wat ik jammer vind dat ik dat niet kan beleven. Ik vind het verder een goed stuk Martien.

    Like

  11. Wachteres zegt:

    Martien, BRILJANT! BRILJANT! BRILJANT!

    Het beste stuk dat ik ooit van je heb gelezen. Vooral de cynische en indirecte manier waarop je hier scheldt moet je erin houden. Niet rechtstreeks maar door een bochtje! Geweldig!

    Volgens jou moest mijn vertaling van Paul Weston een week blijven staan; dit stuk mag niet worden weggehaald! Bert, heb je het gehoord!

    De linkse duivelse ideologie is tot op het bot door jou afgekloven. Er is niets van over.

    Ik beloof je, ik zal NOOIT MEER ruzie met je maken, zelfs niet als je het hebt verdiend. 🙂

    Like

  12. jacob waterman zegt:

    Martien er zijn mensen die er uren overdoen om jou te begrijpen,ik niet,ik begrijp jou direct.Fijn toch om zo snel begrepen te worden.

    Like

  13. Martien Pennings zegt:

    @ Wachteres om 13:21.
    Beetje zuinigjes, Wachteres, maar allez: het kan er mee door!
    Ook de anderen dank voor de kompelemente.

    @ jacob waterman om 13:22:
    It takes a lightningbolting genius one to know a lightningbolting genius.

    Like

  14. Martien Pennings zegt:

    In dat laatste geniale Engelse zinnetje hierboven heb ik een stomme fout gemaakt: “one” moet weg.

    Like

  15. jacob waterman zegt:

    תודה.

    Like

  16. jacob waterman zegt:

    Sorry wat bedoeld u met hey light.

    Like

  17. jacob waterman zegt:

    يا خفيف

    Like

  18. F Bonebakker zegt:

    Niemand heeft kritiek allemaal ja knikkers dan is dit stuk niet goed want het moet ook vragen oproepen of mag dit niet meer maar aan andere kant een goed stuk voor de ja knikkers foei en nog eens foei

    Like

  19. Wachteres zegt:

    Dit stukje had ik in het weekend geschreven als een reactie op het artikel van Berman op Joop.nl.
    Ik merkte dat ik het alleen kon plaatsen als ik mijn naam en adres en de hele reutemeteut zou aangeven. Nou moet je dat bij bepaalde richtingen, die geen moeite hebben met het verraden van hun landgenoten, niet doen, maar ik heb het bewaard en schoorvoetend, na het artikel van Martien, geef ik het hier maar door.

    Waarom zegt de heer Berman niet openlijk wat hij eigenlijk bedoelt; alles en iedereen mogen worden beledigd, behalve de moslims en de islam?

    Of ontbreekt het u aan zelfkennis of aan kennis van de hypocriete opvattingen van de PVDA? Een voorbeeld, Lilianne Ploumen werd door een reageerder aangehaald:
    Ze ging naar een kerk omdat zij wilde protesteren tegen het feit dat homo’s werden gediscrimineerd. Haar goed recht! Helaas heb ik haar niet op de stoep zien staan van een moskee om daar naar binnen te gaan en heftig te protesteren tegen de dreigingen (van een dak afgooien etc) en het fysieke geweld tegen homo’s. Is dat minder erg dan iemand te weigeren aan de heilige communie deel te nemen?
    Of zou een dergelijk protest misschien minder stemmen voor de PVDA opleveren, meneer Berman?

    Ook als de gemaakte film wordt bekritiseerd horen we NIETS over het moslimgeweld en de dreiging tegen christenen en andersdenkenden, dat over de hele wereld afschuwelijke vormen aanneemt.

    Van de fundamentalistische moslims die naast de heer Schulz, de voorzitter van het EU-parlement stonden, werd NIET geëist dat zij zich distantieerden van het wereldwijde moslimgeweld.Natuurlijk is dat ook lang niet zo erg als het maken van een ‘stom’ filmpje waarin alleen maar op een ‘knullige’ manier (volgens links) de waarheid over de fundamentalistische islam wordt verteld. Ach, dat is waar, ik was het vergeten, alweer volgens links, heeft dat niets met de islam te maken. Heeft u werkelijk niet door hoe achterlijk en gevaarlijk u voor uzelf en anderen bezig bent, meneer Bervoets. En hoe ONTZETTEND HYPOCRIET?
    Of doet u dit alles willens en wetens? Ik mag hopen van niet, maar ik twijfel er wel aan.

    Walgelijk zoals door links in Europa en in de VS voor de islam wordt gekropen.
    Heeft u werkelijk niet in de gaten dat, als aan de ene eis is voldaan, de andere eis op tafel komt? Net zolang tot aan alle moslimeisen is voldaan? En dat zullen er veel zijn.
    Van onze cultuur en onze vrijheid is dan NIETS overgebleven.

    Uw schijnheilige superioriteitsgevoelens t.o.v de PVV kunt u beter voor u houden. Ik heb een christelijke opvoeding gehad en een uitspraak uit de Bijbel herinner ik mij nog nl:

    ‘De splinter in het oog van iemand anders wel zien, maar niet de balk in het eigen oog”.

    Dat gezegde is volledig op u, op de PVDA en op heel liberaal/links van toepassing, meneer Berman.

    Ik heb decennia op de PVDA gestemd en ik zie dat nu als de grootste vergissing en de grootste fout in mijn leven.

    Ik mag hopen dat bij u de ogen ook nog eens open gaan. Voor het voor ons en onze kinderen te laat is.

    Like

  20. Roelf-Jan Wentholt zegt:

    Volg deze link om te zien hoe laf en tot welk verraad bereid de boven-ons-gestelden zijn:
    http://bit.ly/ODgvfn

    Like

  21. Tom Hendrix zegt:

    Prima suk van Dhr. Pennings! @ Wachteres, de Partij van de Arabieren, de PVDA, is met afstand de grootste verraderskliek sinds de NSB. De RODEN zullen alles doen om hun doel te bereiken.
    Dankzij deze vuile verradersbende begin ik nota bene begrip te krijgen voor wijlen GENERAAL FRANCO, die SPANJE tijdens de SPAANSE BURGEROORLOG behoed heeft voor de communisten. Het is godgeklaagd, dat dankzij figuren als Berman, de nederlander wordt beroofd van zijn vrijheid, zijn have en zijn goed! Jammer dat de nederlander zo slap is en dat ook nog toelaat ook nog, hoe stom is onze bevolking geworden onder invloed van de LINKSE TV PERS en RADIO!

    Like

  22. Nemo zegt:

    Wat een dom stukje en wat een domme reacties (Gaap…). Berman heeft niet een keer de Islam in zijn stuk verdedigd. Hij heeft alleen gezegd dat beledigen om het beledigen niet iets is wat je als maatschappij moet aanmoedigen. Voor je het weet verhard het debat en krijg je types als op deze site die mensen aanspreken met “idioot” en “debiel”, om vervolgens verontwaardigd te zijn dat men ze wegzet als “tokkies”. Het staat u vrij om een hekel te hebben aan eenieder die zijn mening ventileert, maar laat die persoon dan ook vrij zijn mening te ventileren. En leer ajb eens normaal met anderen om te gaan.

    Like

  23. Miep zegt:

    Bedankt Martien voor deze tekst!
    Lazen ze het maar in Den Haag.

    Like

  24. Wachteres zegt:

    3Meneer Berman blijft natuurlijk steeds meneer Berman ook al heb ik er een keer meneer Bervoets voor in de plaats gezet.

    Nog een bijbeltekst voor hem, die ook gebruikt wordt door Martin Bosma van de PVV:

    “Wee u, wee u, die het kwade goed noemt, en het goede kwaad, die het licht duisternis acht, en de duisternis licht”.

    Like

  25. rommel zegt:

    “Berman heeft niet een keer de Islam in zijn stuk verdedigd.”
    Meen je dat nou echt? Ben je echt zo blind?
    Hij wil de vrijheid van mening snoeren om de islam ten dienste te zijn. Geen onvertogen woord meer tegen de islamieten en hun koran, die trouwens om elk woord van kritiek al zijn beledigd.
    En waarom hoor ik Berman nooit is als er massaal christenen door de islam worden beledigd en zelfs vermoord.
    Hoe noem je dat dan?
    Oh ja, een laffe hond.

    Like

  26. Tom Hendrix zegt:

    @Nemo 14.46. uur, meneer,mevrouw NIEMAND, want zo heet U vertaald uit het Latijn, U gaat aan de kern van het probleem voorbij, nl. dat de moslims altijd en al 1400 jaar lang ons beledigen en ons uitmaken voor, christenhonden, apen en varkens. U bent volgens mij een d66 aanhanger, van een partij waarvan de leider genegen is nederland per hoogste opbod te verkopen. Er is jarenlang getracht op basis van argumenten, en concrete bewijzen aan te tonen dat de islam never nooit een match kan hebben met onze westerse seculiere samenlevingen. Tevens gaat men gewoon via de ruggen van de eigen bevolkingen door, met het blijven open zetten van de grenzen voor hordes van islamisten op grond van de Resolutie van Straatsburg. Als U komt om hier wat te trollen zijn we snel met U klaar.

    Like

  27. Tom Hendrix zegt:

    @Nemo U kunt ook naar de Joop.nl gaan, daar voelt U zich vast thuis.

    Like

  28. Joop Klepzeiker zegt:

    @ jacob waterman

    Het moet zijn : let there be light ! יְהִי אוֹר (yehiy ‘or).

    Like

  29. Tom Hendrix zegt:

    @Wachteres, ik herinner me nog de satirische film; “The life of Brian”, waarin het leven van Christus op de hak werd genomen. En de uiting van van het Reve, die G’D uitbeeldde als een ezel.
    Zijn toen, achterlijke roomsen of protestanten de straat opgegaan om moord en brand te stichten? Nee dacht het niet, maar nu met de muzelmannen is het 24/7 moord en brand, en zijn het met name de RODEN, de huichelaars die de MUZELMANNEN in bescherming menen te moeten nemen. Wat een hypocrieten!

    Like

  30. jacob waterman zegt:

    Dank u.

    Like

  31. rommel zegt:

    “Hij heeft alleen gezegd dat beledigen om het beledigen niet iets is wat je als maatschappij moet aanmoedigen.”
    Dat moet je dan maar die uilskuikens op Joop waar die voor schrijft gaan uitleggen. Die zijn niet anders bezig dan constant alles te beledigen en door het slijk te halen wat niet slinks is. Een complete karaktermoord gepleegd op Wilders met demoniserende tekeningen en vervloekingen. En dan wil die gek mij vertellen dat ik de islam niet mag beledigen? Rot toch op met je laffe hypocriete praatjes. De islam kan mijn reet likken. Laat ze maar weer een vlaggetje verbranden.
    Stop de islamisatie!

    Like

  32. Tom Hendrix zegt:

    @Rommel 15.13. uur, hear,hear! Helemaal met U eens Rommel.

    Like

  33. Aegolius cs zegt:

    Ja, leuk “stukje”, MP
    Nu niet gaan steigeren. Voor mij als een typische PVV tokkie stemmer is me de tekst te omvangrijk en wellicht dat u in één van die aanhalingen scoort.
    Volgens mij voldoet zijn schedelafmetingen niet aan de eisen van een oprechte ariër, hoewel voorzien van blauwe ogen, zijn de haren niet oprecht blond. Cynisch mode off.
    Toch maar een Apache helikopter aanschaffen/huren. Waarom zou NL zo’n vliegende tank nodig hebben, als grenzen niet langer worden bewaakt en het gevaar zich al in ons midden bevindt?

    Like

  34. Joop Klepzeiker zegt:

    Sinds wanneer is het citeren en verbeelden van de enige echte waarheid de koraan die voor altijd en eeuwig onveranderbaar is een belediging ?
    Zou de koraan op zichzelf een belediging ten opzichte van de mensheid kunnen zijn ?

    Like

  35. Joop Klepzeiker zegt:

    @ jacob waterman

    Ik lees en schrijf geen Hebreeuws dus moet het hebben van het internet, maar er is een scheur in alles zo komt het light naar binnen.

    Like

  36. Hellen zegt:

    @ nemo
    De normale , niet door islam verziekte mens wordt al 1400 jaar beledigd EN , erger , de mo de krankzinnige pedo aanhang heeft er 270 miljoen omgelegd , afgemaakt of onthoofdt , het zijn een stelletje barbaarse achterlijke woestijnrovers ! WTF , flikker op naar joop of maroc.nl , lafbek .

    Like

  37. Philippine zegt:

    PrimaDeLuxe. Bedankt.

    Like

  38. Joop Klepzeiker zegt:

    @ jacob waterman

    Mag ik je dit aanbieden
    Leonard Cohen – Anthem

    Like

  39. Tom Hendrix zegt:

    @Hellen 15.25.uur, ik kan mij uw reactie heel goed voorstellen Hellen. De gutmenschen en de roden doen niet anders als ons te verwijten wat zij zelf zijn, namelijk zij zijn de fascisten. Het is precies gegaan waar Winston Churchill voor gewaarschuwd heeft namelijk: ” De fascisten van de toekomst zullen zich anti fascisten noemen”. Ach en wat deze Nemo betreft, zijn naam zegt het al gewoon een NIEMAND.

    Like

  40. Wachteres zegt:

    @ Tom Hendrix 15.07u.

    De RODEN vonden het destijds blijkbaar ook niet de moeit waard om met een paar dominees voor de TV te komen en hun verontschuldigingen aan te bieden.

    Blijkbaar zijn, sinds de moslims hier bivakkeren, hun ideeën over samenleving,vrouwen en vrouwenrechten ook 180 graden omgedraaid. Natuurlijk dragen de moslima’s hun boerka’s en hoofddoekjes uit vrije wil. 😦 Destijds, als vrouwen voor hun gezin wilden zorgen werden ze afgekraakt. Gezinnen werden uit elkaar gestookt door de Rode Vrouwenbeweging.

    Als de autochtonen, joden, homo’s of anderen, geen leven meer hebben, moeten zij maar oprotten (grote steden).

    Overal in Europa kruipen ze alleen maar voor de islam.Vaak, kijk in Engeland, zijn ze de islam al voor met hun eisen en willigen de linksen die al in, voor de moslims er om vragen.

    Cohen noemde die kontkruiperij: “De boel bij elkaar houden”.

    Like

  41. Tom Hendrix zegt:

    @Wachteres 15.45. uur, helemaal de waarheid Wachteres. Wat een huichelaars, vooral te vinden in onze grote partijen PVDA,VVD,Demonen 66 en het CDA, ons gewoon uitleveren aan een weerzinwekkende achterlijke ideologie-genaamd Islam- deze door een breingestoorde Mo opgezette beweging, die in de geschiedenis meer dan 270 miljoen slachtoffers heeft gemaakt, en dan komt een Trol als NEMO ons vertellen dat we moeten slijmen en buigen! Nooit van mijn leven, al valt hij dood. Kotsmisselijk word ik van deze gluiperds, die onder allerlei aliassen ons de maat komen nemen, maar ik heb ze wel door!

    Like

  42. Nemo zegt:

    @iedereen: doe eens even rustig. Jullie lijken wel lid van de anti-moslim fanclub. Dat is jullie goed recht, maar op deze manier gaan we natuurlijk niet de wereld veranderen he? Als je het stuk van Berman goed leest, zie je dat hij niets zegt over de Islam. Dat kan ook niet, want dat is een religie en die zijn per definitie niet rationeel. Daarom hebben we ook een scheiding tussen kerk en staat. Het is dan ook helemaal niet interessant om als een soort ongeleide projectielen over fundamentalisten te spreken. Fundamentalisten zijn fundamentalisten, die worden gevoed door praatjes zoals op deze site. Wat dat betreft zijn jullie goed bezig.
    @Tom Hendrix: Ik ga helemaal niet naar Joop.nl. Ik dacht dat dit een discussieplatform was en niet een virtuele tong die de kont van Martien Pennings likt. Waarom zou je anders reageren?
    En kom ook eens met een oplossing, in plaats van dat gefrustreerde gekakel.

    Like

  43. Tom Hendrix zegt:

    @Nemo U bent gewoon een abject persoon, die door zijn politiek correct gelul zich hier tracht in te likken. De ISLAM is een weerzinwekkende IDEOLOGIE, en daar doe ik geen woord vanaf. Dat slappe linkse gelul lijkt nergens op, potverdomme een ISLAM die 270 miljoen slachtoffers heeft veroorzaakt, en U komt hier uw stompzinnige correcte gewauwel houden. Ik mag U niet!

    Like

  44. René zegt:

    Wát een artikel, wát een talent om dit op te kunnen schrijven! Geweldig, bedankt Martien.

    Like

  45. Tom Hendrix zegt:

    O ja, Hr/Mw. Nemo een oplossing op menselijke maat is er, moslims die zich niet willen en kunnen aanpassen kunnen linea recta terug naar hun thuislanden! Simpel en eenvoudig en win/win situatie voor beiden. En voor de rest reageer ik niet meer op U.

    Like

  46. Aegolius cs zegt:

    Nemo 15:57
    “Fundamentalisten zijn fundamentalisten, die worden gevoed door praatjes zoals op deze site.”
    Naaaahh: wat zijn we dan rustig op dit fundamentalistische blog, vindt u ook niet? Elders zijn kampen die islamstrijders opleiden voor hun heilige taak op extreem fundamentalistische korangronden ten uitvoer te brengen.
    Nooit om u heen gekeken?

    Like

  47. nicolazien zegt:

    @ Joop Klepzeiker: je bent me net vóór, ik wilde juist zeggen: het gaat hier helemaal niet om het beledigen van moslims, het gaat gewoon over wat de islam en de koran inhouden. Dat is blijkbaar beledigend, dat weten moslims dus zelf ook heel goed!!! De Koran een misdaad tegen de menselijkheid, zo u wilt een ‘belediging voor de mensheid’.

    Like

  48. E.J. Bron zegt:

    @Nemo

    Draag iets zinnigs bij of vertrek liever dadelijk!

    Webmaster

    Like

  49. Nemo zegt:

    @Tom Hendrix: Volgens mij mag u velen op deze aarde niet. Dat zegt veel over u. Ik zie veel overeenkomsten tussen uw manier van denken en dat van moslimfundamentalisten.
    Neemt u ook een voorbeeld aan @René die het artikel gewoon complimenteert en verder zijn mond houdt. Zou u ook moeten doen.

    Like

  50. Nemo zegt:

    @Webmaster. Ik zal weggaan. En dat ik u nooit meer hoor over de vrijheid van meningsuiting. Wat een hypocriete website is dit zeg. En over bijdragen gesproken: die heb ik hier niet gezien. Maar wel goed geschreven, complimenten!

    Like

  51. E.J. Bron zegt:

    @Nemo

    Je gaat nu toch zeker niet bepalen wie hier wat mag zeggen toch? Dan is het héél snel gedaan met je. Ik heb overigens de vinger nu al bij de “delete”-knop! Ik houd niet van trollen….

    Webmaster

    Like

  52. Aegolius cs zegt:

    Ik vertrouw op u, E.J. Bron.

    Like

  53. E.J. Bron zegt:

    @Nemo

    Lul niet over de vrijheid van meningsuiting. Daarvoor moet je in het islamofiele en islamitische kamp zijn. De groeten en blijf weg a.u.b.!!

    Webmaster

    Like

  54. Henk.V zegt:

    Ja , het moet toch zo langzamerhand wel in heel politiek correct Nederland bekend zijn dat zich hier een vervelend stelletje mensen bevindt dat op wil komen voor de westerse waarden en vrijheden, iets waarvan zij geloven dat het deugden zijn.
    Ja, en dan willen ze ook nog baas blijven over hun eigen toekomst en ze zijn onuitstaanbaar kritisch over Europa en de koers die Europa vaart en- dat is misschien het allerergste! – zij komen absoluut op voor Israël.
    Dat ontbrak er nog maar aan.
    Opkomen voor zaken die zo verschrikkelijk PASSÉ zijn.
    Het is heel treurig dat men pogingen onderneemt om de VOORUITGANG te saboteren.

    Dat moet afgestraft worden, zoals de oud-politieman van Riessen zei, onder het goedkeurende en begripvolle oog van één van onze huidige ”redders des vaderlands”, partijgenoot Samson..
    Ja, politiek incorrect gedrag MOET afgestraft worden, desnoods met alle middelen.

    Geen middel schuwen : mollen en deporteren inbegrepen! DE wapens van de geperverteerde democratie..
    Wel, wij zullen ons door niet laten afremmen, want de toekomst van het westen staat inderdaad op het spel.

    Daarom : hulde voor het briljante stuk van een van onze grote voorvechters voor het verspreiden van de ongecensureerde waarheid en een groot verdediger van onze westerse vrijheden, Martien Pennings!

    En mocht de heer Berman willen reageren na Pennings verbale kastijding, dan heb ik ook nog een vraagje voor hem dat hij in zijn mogelijke reactie alhier zou kunnen beantwoorden.
    Nu we het toch over ”klunzig gemaakte” filmpjes over de islam hebben, zou ik u graag een video willen laten zien die al sinds 2005 in het Midden Oosten circuleert.
    U weet wel, Berman, het gebied waaraan onze Europese gemeenschap zich in 1975 door het Verdrag van Straatsburg uit volle overtuiging en BIJ VOLLE BEWUSTZIJN onwrikbaar heeft vastgeketend ,de islamitische wereld waarmee wij kennelijk ”VAN NATURE” zo volkomen mee verbonden zijn. Ja, die wereld! De hemisfeer van onze natuurlijk bondgenoten, waarmee wij zoveel gemeen hebben, ach ja, dat we dat nu pas door krijgen..,tja..

    Wel,zoals gezegd, in die ”aan ons verwante” wereld circuleren ook filmpjes en de vraag is niet of zij ”klunzig” zijn gemaakt, maar wat die filmpjes zeggen, wat de bewuste boodschap achter die films is.
    En omdat het hier om een heel doelgerichte poging tot beeldvorming gaat en ons -in verband met dit type films- GEEN ENKELE VORM VAN KRITIEK HIEROP VAN DE KANT VAN DE EU ooit onder ogen is gekomen leggen wij een vraag aan u voor.
    WAAROM ZWIJGT de EU in zo’n geval??En wentelt het zich in verontschuldigend gewauwel voor de ogen van de islam ,vanwege een ”knullige” anti islam film? (Waaruit ik goddank misschien mag afleiden dat een intelligente ,kritische film over deze ideologie met instemming zal worden begroet..)

    De strekking van deze islamitische filmpjes is altijd heel erg duidelijk .Net als in de nazi tijd komen de joden er weer eens allerberoerdst van af qua beeldvorming.
    En door die zeer kwade intentie en de bewust toegepaste verspreiding van leugens is onderstaande film niet zo zeer klunzig is, dan wel totaal PERVERS..
    En u is mijn vraag aan u ,die het morele peil van onze eurabische beschaving zo graag op peil wilt houden: wat gaat u nu uw islamitische collega’s, zeggen met betrekking tot de productie en verspreiding van dit soort films??
    Gelden uw maatstaven ook voor films uit de Arabische wereld?
    Ik vermoed dat uw antwoord bevestigend zal zijn, waarop mijn volgende vraag zal zijn : En wat gaat u dan DOEN in dit geval?
    Ga er maar eens voor zitten, meneer Berman, en spreek daarna de Arabische staten er maar eens krachtig op aan, als u durft…

    Like

  55. Aegolius cs zegt:

    Henk V 16:17
    Zoiets de onderstaande link?

    Chris Stevens, groot vriend van de Libische Lente!


    Laat deze TBC mensen eens lekker verwend worden.

    Like

  56. Nemo zegt:

    @Webmaster. Ik ben helemaal niet aan het trollen, heb alleen een andere mening. Ik kan me alleen niet voorstellen dat mensen hier zeggen op te komen voor vrijheid van meningsuiting en dan vervolgens andere meningen willen censureren. Ik heb u nooit belemmerd of bedreigd met censuur. U mij wel en dat is ernstig. U bent Nederland onwaardig…
    @iedereen: U hoeft niet te reageren hoor, ik ben nu echt weg:) Probeer wat te genieten van het leven, het is te kort om de hele dag boos te zijn;) x

    Like

  57. Tom Hendrix zegt:

    @Henk V, Henk ik heb het filmpje gezien, wat een schandalige vertoning. Maar reken er maar niet op dat Hr.Berman of een van de andere EU parlementsleden van socialistische, liberale en christen-democratische origine, daar aan iets zullen doen Henk. Het is om triest van te worden, hoe we al 40 jaar lang belogen en bedrogen worden door onze politieke leiders en de overheid in het algemeen. Dit gaat niet goed komen.

    Like

  58. Aegolius cs zegt:

    Nemo 16:25
    “Probeer wat te genieten van het leven, het is te kort om de hele dag boos te zijn;) x”
    Dat heeft mijn arts ook duidelijk gemaakt maar op heel andere gronden!

    Like

  59. Tom Hendrix zegt:

    @Nemo en U bent een TROL!

    Like

  60. Joop Klepzeiker zegt:

    nemo heeft gelijk ik ben dan ook volledig en geheel tegen de islaam.

    Ik walg van de barbarische primitieve achterlijkheid van de koraan en de ahadith , maar nemo mag best een dialoog met ze aangaan hoor.

    Like

  61. E.J. Bron zegt:

    @Nemo

    Daar zit hem verdomme nu precies het probleem. Dagelijks moeten wij de linkse onzin lezen in de dagbladen, ernaar luisteren en kijken op de televisie. En dan komt zo´n linkse praatjesmaker en appeaser dat ook nog spuien op mijn blog?! Laat de media eindelijk eens oprechte verslaggeving gaan plegen i.p.v. alles, maar dan ook alles, door een linkse islamofiele bril te bekijken. WAKE UP!!! Is het je nooit opgevallen dat er in kranten en op televisie geen plaats is voor mensen met een andere mening dan links? Informatie komt maar van één kant. En dat al decennia lang. Pure indoctrinatie. Er is absoluut geen sprake van een onafhankelijke pers in Nederland (of waar dan ook in de westerse wereld). De enige plek waar een groot deel van de Nederlanders zijn mening (nog?) zou kunnen ventileren is op blogs zoals deze. Niet in de mainstream media. Er worden zelfs al mensen ontslagen, omdat ze activiteiten voor de PVV ontplooien. Hierbij denk ik even aan de leraar in Leiden.
    Dus houd nu alsjeblieft op met je vrijheid van meningsuiting, die is ons rechtse/conservatieve mensen nog nooit gegund. Voor jou en je club geldt: “Je mag best een andere mening hebben, als die maar dezelfde is als de mijne”. HYPOCRIETEN!!!!

    Like

  62. vederso zegt:

    @ Martien Pennings. Ook van mij alle lof. (meer keren) Een vraag of opmerking; zou het kunnen dat Thijs Berman heel braaf de lijn van Hillary Clinton volgt en vroeg om “peer pressure and shaming” van mensen die kritiek hebben op religie (islam)? Omdat via de weg van “vrijheid van meningsuiting” critici (nog) niet de mond te snoeren valt, gooit men het eerst over deze boeg.

    Like

  63. Linsky zegt:

    Dat heb je ’s effe heel goed verwoord, heer Bron! 🙂

    Like

  64. E.J. Bron zegt:

    @Linsky

    Dank u! Wat denkt zo´n idioot godverdomme wel niet! “Vrijheid van meningsuiting”…alleen voor links ja, niet voor ons!

    Like

  65. Aegolius cs zegt:

    Bron 16:35
    Wie zwijgt stemt toe……

    Like

  66. Nemo zegt:

    @Aegolius cs: Ik zwijg niet, ben alleen niet welkom hier.
    @E.J. Bron: U bent vrij te zeggen wat u wilt. Ik kan me niet 1 keer herinneren dat ik zoiets heb gezegd.

    Like

  67. E.J. Bron zegt:

    @Nemo

    Beslis je nu nog? Blijf je of vertrek je??? Ik geef je nog een kans met dat softe linkse gelul van je. Tenzij je je ontwikkelt als een soort “Laarmans”, dan is het echt heel snel bekeken met je. Take it or leave it. Ik hoor het wel van je.

    Like

  68. Joop Klepzeiker zegt:

    nemo last van je ego ?
    Dit zijn jouw woorden
    @iedereen: U hoeft niet te reageren hoor, ik ben nu echt weg:

    Wegwezen dus !

    Like

  69. Martien Pennings zegt:

    Dat Nemootje is óf bewust aan het trollen óf hij is uitermate naïef.
    Er komt ook geen enkel zinnig argument uit.
    Voor het trollen spreekt dat-ie steeds maar hamert op het feit dat Berman het wóórd islam niet gebruikt.
    Dat is zó dom dat ik toch denk dat-ie bewust aan stangen is.
    Het is “Chantal-achtig”.
    (Nu zal-ie waarschijnlijk gaan vragen: wat is Chantal-achtig?))

    Like

  70. Nemo zegt:

    @E.J. Bron: Ok, ik blijf!

    Like

  71. E.J. Bron zegt:

    Mooi zo. Op de genoemde voorwaarden in mijn comment van 17:23. Zuigers krijgen een ban….

    Like

  72. Zeer goed artikel, Martien!

    Like

  73. Alf Janszoon zegt:

    Mohammedanen aarskruiper Berman Zegt: “Wel is het onze burgerplicht om publiekelijk afstand te nemen van filmpjes die iedere grens van fatsoenlijk samenleven overschrijden. We kunnen onze ogen niet sluiten en doen alsof een belediging geen pijn doet.”
    Wanneer een laffe idioot die zich kunstenaar noemt een beeldje van Jezus Christus in een fles met zijn eigen urine stopt dan hoor je deze in de aars van de moslems kruipende Berman niet over een belediging die Christenen pijn doet. Overigens had de uitzending van de VARA 50 jaar geleden over de Beeldreligie de katholieken veel pijn gedaan. De VARA studio is toen niet door woedende roomsen platgebrand. Wanneer Porky Pig Paul de Leeuw een weerloze over the hill zangeres (Anneke Grönloh) telkens weer tot op het bot beledigt dan hoor je deze rode born again fatsoensrakker Berman niet; het gaat tenslotte om een weerloos individu. Zomaar twee voorbeelden.

    Like

  74. Joop Klepzeiker zegt:

    Zou die berman nu publiekelijk afstand nemen van dat walgelijke boek de koraan welk elk fatsoensnorm overschrijd ?

    Like

  75. Piet Klont zegt:

    Martien Pennings zegt:
    24 september 2012 om 17:26
    ‘Dat Nemootje is óf bewust aan het trollen óf hij is uitermate naïef.
    Er komt ook geen enkel zinnig argument uit.’

    Bah!
    Dat heb ik ook, maar daarom ben ik nog geen ‘trol’.

    Like

  76. baksteen zegt:

    Soms komen mensen in een flow als ze iets doen, daar kun je hier wel van spreken, een stuk uit het hart en zo waar. Hoe gaat dat op Joop?, inderdaad je naam en toenaam opgeven, dus ook maar niet gereageerd op het misselijk makende stuk.

    Like

  77. marie zegt:

    En geen van deze verdedigers van het vrije woord komt op de gedachte dat beledigd zijn een volslagen subjectieve beleving is. Waar de één nog geen wenkbrauw voor optrekt, raakt de primitieveling in disarray. Nogal krankzinnig om de norm van lichtgeraaktheid zover naar beneden te schroeven dat zelfs de weldenkende mens zijn of haar bek niet meer open kan doen zonder op culturele no-no´s te stuiten.
    Een kwootje van Voltaire ; “If you want to know who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize.”
    -Voltaire
    Wie dat niet snapt , en willens en wetens publieke nonsens blijft verkondigen, is de vijand van het wezen van ons bestaan.

    Like

  78. cor stoker zegt:

    Martien excuus, maar beter later dan nooit…………….je kraakt weer een harde noot, waarvoor dank

    Reageren op Joop en andere sites is hetzelfde als proberen in een moskee te gaan roepen dat Christus gelijk had en Mohammed ongelijk, heilloos en zinloos, voor een goede discussie heb je namelijk mensen nodig die open staan voor een ander geluid en inzichten, zolang er maar een vorm van hoor/wederhoor aanwezig is en dat beste mensen is wat ik vaak op die sites en anderen mis.

    Nemo heeft een afwijkende mening, laat dat ook maar zo, zolang het maar geen verzieken van onderwerpen is, maar dat is slechts mijn persoonlijke mening

    Like

  79. Henk.V zegt:

    @Aegolius 16:22 .
    Met uw verwijzing naar die betreffende link in combinatie met de vreselijke manier waarop aan de dromen van de idealist Stevens een einde werd gemaakt onderstreept u toch wel heel nadrukkelijk ons recht om gerechtvaardigde kritiek op de islam uit te oefenen, denkt u ook niet?.

    Bedenk wel even dat Nederland een geschiedenis heeft van tolerantie ten opzichte van religies en men is op voors hand geneigd alle levensovertuigingen ruimhartig speelruimte te bieden en vraag u dan eens in alle rust af, of de geschiedenis van de islam ook dezelfde tolerantie jegens anders denkenden laat zien.
    En mocht het zo zijn dat de beide culturen, de Nederlanders en de islamitische NADRUKKELIJK op het gebied van tolerantie verschillen, dan hebben wij vandoen met een toenemend groot gevaar van ernstige conflicten in onze samenleving!
    Wij willen aan intolerante stromingen geen enkele ruimte bieden.
    Niemand heeft het recht om ons intolerantie op te leggen.
    De regels van onze rechtstaat zijn helder genoeg en daaraan zal iedereen zich moeten houden. Wie dat niet wil is hier niet op zijn of haar plaats.Nergens geniet men zoveel vrijheid als in ons land en zo willen wij het houden!

    Ken uw feiten, Aegolius, en hoed u voor oppervlakkige napraterij.
    Wij houden ons al jaren met deze materie bezig en wij weten werkelijk waarover wij het hebben.

    Het zou mooi zijn geweest wanneer het westen een verrijkende periode van onvoorstelbare, creatieve harmonie tegemoet zou gaan, maar niets is minder waar, helaas. En heeft niet IEDERE burger het recht om op gevaar voor de maatschappij te wijzen?

    Wij staan voor het behoud van onze rechtstaat , voor het behoud van onze vrijheden, van de mooie zaken die wij ons in de loop der eeuwen hebben toegeëigend en ja: we houden van ons land. Niet wij zijn een gevaar, maar iedereen die onze maatschappij structureel wil veranderen, zonder dat aan het volk ruimte voor fundamentele inspraak wordt geboden.
    Over dit onderwerp zou ik uren kunnen doorgaan, maar daar heb ik nu geen zin in.
    Lees de artikelen die hier zijn verschenen maar eens goed. Men werkt hier meer met onderbouwde argumenten dan elders.. :-)..

    Like

  80. Tom Hendrix zegt:

    @Cor Stoker 18.14. uur, dat wat Nemo betreft ben ik met U oneens. In zijn eerste reactie, meende deze persoon al uit te maken of we mochten reageren zoals we deden. Voor de grote rest verwijs ik , ere die ere toekomt, naar onze we web-master, met de reactie op 16.35. uur.
    Daarin wordt mijn inziens door hem gewezen op de volgende discrepantie, van links hebben wij zgn. het RECHT op MENINGSUITING, echter als we dat uiten omdat we conservatief of rechts zijn in onze opvattingen, san worden we door dezelfde zgn. linkse progressieve pers en blogs de mond gesnoerd, en daar is geen woord spaans bij. Ik zal mij verdomme nooit van mijn lang zal ze leven de les laten lezen door iemand als Nemo of Chantal of Laarmans! Never nooit zo lang ik leef, en dan ook nog de vileine opmerking naar mij dat ik een hekel zou hebben aan vele mensen. Deze persoon bestaat voor mij niet, het is echt NIEMAND. NEMO betekent NIEMAND uit het Latijn vertaald!

    Like

  81. E.J. Bron zegt:

    @Cor

    Zo denk ik er ook over. Zie mijn comment van 17:28. Zolang hij zich maar niet ontwikkelt tot een tweede “Fulco/Laarmans”. Dan is zijn tijd op E.J. Bron héél snel voorbij! 😉

    Like

  82. Tom Hendrix zegt:

    @Henk V 18.27. uur, Henk hier sluit ik mij uit volle overtuiging bij aan!

    Like

  83. willemientje zegt:

    Henk V,, u verwoord exact mijn gevoelens, petje af

    Like

  84. Nemo zegt:

    @Tom Hendrix: Ik snoer hier niemand de mond. Ik vind het toch wel erg vreemd dat mij de hele tijd verwijten worden gemaakt over de vrijheid van meningsuiting. Ik discusieer gewoon lekker mee n.a.v. het artikel. Mag dat?

    Mijn punt is ernstig eenvoudig en u moet het niet moeilijker maken dan ik het bedoelde. Ik geef aan dat het een zinloze exercitie is om een religie op de inhoud aan te vallen. Ga je niemand mee overtuigen, het zijn namelijk “gelovigen”. Hun “God” heeft een almacht over wat zij vinden. Dat geldt voor alle gelovigen overigens. Dat u daar niets mee heeft, is u goed recht. Ik heb ook niets met de Islam. Maar het mooie van onze samenleving is dat we nu juist hebben afgesproken dat je mag denken en geloven wat je wilt, ook moslims. Wanneer nu radicalo’s gaan rellen en moorden, betekent dat niet dat moslims het recht om te geloven moet worden ontnomen. Dat betekent dat die mensen moeten worden berecht.

    Over de absurditeit van het geweld zijn we het dus gewoon eens. Maar ik lees in het stuk van Berman niet dat hij het geweld verheerlijkt. Ik lees wel dat hij duidelijk afstand neemt van al die mensen die geweld hebben gebruikt. Meer kan de beste man toch niet doen? Moet hij soms naar het Midden-Oosten afreizen en mensen gaan neerschieten? Wat bedoel je precies? Of “ze” het land uitzetten? Alsof je dan af bent van de moordende Fundi’s in het Midden-Oosten.

    Like

  85. Wachteres zegt:

    @ Henk V. 16.17u.

    “(Waaruit ik goddank misschien mag afleiden dat een intelligente ,kritische film over deze ideologie met instemming zal worden begroet..)”

    Om duidelijk te maken dat dit een cynische opmerking is, zou je er een aantal vraagtekens achter kunnen zetten.

    We weten natuurlijk allemaal dat het afkraken van het filmpje gewoon een excuus is om nog meer bij de islam in het gevlei te komen.

    Like

  86. Martien Pennings zegt:

    @ Nemo om 18:52.
    Ik zal je antwoorden, maar het kan een dag duren.
    Zoals het gezegde luidt: 1 gek kan meer krankzinnige vragen stellen dan 83 wijzen in 26 jaar kunnen beantwoorden.
    Je begrijpt, kapitein Nemo, dat de getallen 83 en 26 variabel zijn.

    Like

  87. Tom Hendrix zegt:

    Alf Janszoon 17.38. uur, het klopt wat U zegt. Ik kan mij nog goed het geval van het Reve voor ogen halen, die vele christenen en joden schoffeerde met zijn afbeelding van God als ezel.
    Tevens het belachelijk maken van de paus, Johannes Paules de 2de, toen die Nederland bezocht in 1985. Grote lol bij de rode omroep Vara, wat was dat geweldig voor links, geen enkel excuus, ook nooit ontvangen van de kameraden van de PVDA. En zijn toen Joden, roomsen en protestanten moordend en brandschattend rondgegaan?
    Neen, omdat we ons bewust zijn juist van het RECHT op VRIJE MENINGSUITING! Maar voor LINKS mag iedereen en alles belachelijk worden gemaakt, behalve de ISLAM en de KORAN.
    HUICHELAARS !

    Like

  88. Piet Klont zegt:

    Roelf-Jan Wentholt geeft om 12:29 een mailadres van Berberman, in de hoop dat deze meneer dit stuk ook onder ogen krijgt.
    Prima idee, maar ik ben er niet van overtuigd dat deze meneer Berbermans ook maar een sikkepit gaat begrijpen van wat mijnheer Pennings hier zo prachtig en haarfijn uit ‘den doecken’ heeft gedaan.
    Sterker nog, ik weet het haast wel zeker!

    Like

  89. Tom Hendrix zegt:

    @Piet Klont 19.06. uur, ik wed er een bak bier voor Piet, dat deze fijne meneer Berman het aan de reet zal roesten. Het interesseert de PVDA niet, en ook niet het CDA,de VVD, en uiteraard Groen Links niet. Deze zijn volledig overgelopen naar het ISLAM kamp.

    Like

  90. jacob waterman zegt:

    Martien het gaat er toch niet om of die lul van een Bergman het begrijpt, als wij het maar begrijpen.Want daar doe je het toch voor, die lul zit alleen maar geld te scheppen.

    Like

  91. Piet Klont zegt:

    @Jacob:

    Dit ben ik toch niet met je eens Jacob.
    Het is juist zaak om het de Bermansjes van vandaag goed in te wrijven waar zij mee bezig zijn, want zij lullen veel maar weten niet welk een schade zij daarmee aanrichten.
    Want daarvoor ontbreekt het ze aan hersens.
    Voor eigen parochie prediken is mooi, maar het gaat er uiteindelijk om om ‘zieltjes te winnen’.

    Like

  92. daiyu-ninja zegt:

    Alles wat Mo deed, zei en wilde staat in de heilige geschriften, koran, hadit etc, geschreven/opgetekend.
    Daar is een filmpje over gemaakt, een filmpje over wat er in de heilige geschriften staat geschreven over Mo en diens leven, cq moordpartijen, pedofiele en roverspraktijken, misdaden tegen andere volkeren, onderdrukking van vrouwen etc.
    De moslims zijn boos over dat filmpje.
    Kortom: filmpje is de waarheid over profeet Mo.
    Dus…………………….ze zijn boos op de inhoud van de Koran en op Mo.

    Like

  93. Henk.V zegt:

    @Wachteres (18:56) ,

    Oh absoluut, mevrouwtje. ik ben in dat geval cynischer dan cynisch, maar ik houd mij zoals gewoonlijk weer eens teveel in ,maar daar gaan we dan::

    “(Waaruit ik goddank misschien mag afleiden dat een intelligente ,kritische film over deze ideologie met instemming zal worden begroet..???????)”

    Op deze vraag hoort dan meteen een Israëlisch YouTube filmpje te volgen:

    Die ellendige Israëlis weer. :-(.

    Maar zo komt de vraag natuurlijk het beste over….

    Like

  94. Tom Hendrix zegt:

    @daiyu-ninja 21.03. uur, precies, daar gaat het om. Dat filmpje doet niet meer als de werkelijkheid van de ideologie der Islam weergeven. Het is gewoon de WAARHEID, en deze waarheid wenst de EU en onze politici onder het parket te vegen. Neen, dat “fijne” linkse volk vind het veel mooier om Christenen en Joden belachelijk te maken of te demoniseren! En daar tel ik ook en zeker DEMONEN 66 toe!

    Like

  95. Tom Hendrix zegt:

    O ja, nog even Nemo antwoord geven op de vraag om met een oplossing te komen; hier is ie, de moslims, of andere vreemdelingen die zich NIET wensen te CONFORMEREN aan onze democratische waarden, en het ook verdommen om zich hier AAN TE PASSEN, hebben een geweldig MENSENRECHT, namelijk KOFFERS PAKKEN en TERUG NAAR UW THUISLANDEN in NOORD-AFRIKA. En hier staat geen onvertogen woord bij! Verder reageer ik niet meer , ik blijf niet aan de gang om een “zuiger”, te gerieven!

    Like

  96. Martien Pennings zegt:

    @ Nemo 24 september om 18:52.

    Je zegt:
    “Ik geef aan dat het een zinloze exercitie is om een religie op de inhoud aan te vallen. Ga je niemand mee overtuigen, het zijn namelijk “gelovigen”. Hun “God” heeft een almacht over wat zij vinden. Dat geldt voor alle gelovigen overigens.”

    Hét grote en onderscheidende kenmerk van de Joods-Christelijk-Verlichte traditie en de islam is nu juist dat de JCV-traditie doortrokken is van de Rede en dat de islam de Rede principieel afwijst. Het is zelfs zo dat de Joods-Christelijke traditie voorwaarde was voor de Verlichting, omdat het “ruzie maken met God” daarin ingebakken zit. Aan het einde van dit comment citeer k een mini-essay van mezelf waarin ik daarop dieper in ga.

    Je zegt:
    “Maar het mooie van onze samenleving is dat we nu juist hebben afgesproken dat je mag denken en geloven wat je wilt, ook moslims. Wanneer nu radicalo’s gaan rellen en moorden, betekent dat niet dat moslims het recht om te geloven moet worden ontnomen. Dat betekent dat die mensen moeten worden berecht.”

    We hebben inderdaad vrijheid van godsdienst, een overbodige vrijheid, zoals ik al in het bovenstaande stuk zeg, omdat godsdienstvrijheid automatisch is vervat in de vrijheid van meningsuiting. “Godsdienst” is niets anders dan “een mening over God”.
    Nu is het grote punt dat de reëel bestaande en reëel bestaand hebbende islam, zowel naar theorie als praktijk, alle grote kenmerken van het nazisme heeft: de Jodenhaat, de expansieve oorlogszucht inclusief Blut und Boden en het “Führerprinzip” volgens hetwelk Mohammed, een karakter dat sterk op Hitler leek, de voorbeeldige mens was die in alles moet nagevolgd worden. Er zijn nog meer kenmerken die islam en nazisme gemeen hebben, maar daarvoor moet je maar even de korte versie van mijn essay lezen: “Nazisme, Islam, Israël: het Essay nader geduid door de Auteur Zelve”: http://bit.ly/gE333y.

    Ik zou er dus voor zijn om de islam te verbieden, alle uitingen ervan, alle woorden alle symbolen. Het is een totalitair systeem dat een geschiedenis van 1400 jaar bloeddorst achter de rug heeft. Ook het Christendom heeft zijn ontsporingen gekend, maar het woord zegt het al: het waren ontsporingen. De islam is in zijn kern gewelddadig, wreed en racistisch. Daar is het het juiste spoor.

    Een jurist, van wie de echte naam in kleine kring bekend is, heeft onder het pseudoniem “Frankenvrij” in het deftige VVD-blad “Liberaal Reveil” van maart 2007, een degelijk essay gepubliceerd, waarin hij aantoont dat de Koran, het fundament van de islam, een misdadig boek is, dat met onze Nederlandse wetten in de hand verboden zou kunnen worden.

    “Frankenvrij” schrijft:

    “Waar wachten we dan nog op wat de Koran betreft, die privé-opvattingen van de oorlogszuchtige Arabier Mohammed (ca. 570-632) over het monotheïsme weergeeft, en die – met volstrekte en grove ondermijning van onze rechtsorde ( . . .) met politieke en militaire, bloedige machtsmiddelen – aan de islamieten ter navolging voorhoudt?”

    En met “waar wachten we dan nog op” bedoelt “Frankenvrij”, en ik citeer, “een strafrechtelijke veroordeling en een civiel-rechtelijk verspreidings- en openbarings-verbod” voor de Koran.

    On-line is het stuk van “Frankenvrij”, getiteld “De Koran getoetst aan de westerse beschaving en rechtsorde” hier http://bit.ly/vWJQuB te vinden en ook daar http://bit.ly/GFVWxU te lezen.

    Ik ben het dan ook niet eens met je opvatting dat “wanneer nu radicalo’s gaan rellen en moorden, dat niet betekent dat moslims het recht om te geloven moet worden ontnomen”. Je lijdt ook weer aan de blijkbaar onuitroeibare misvatting dat het alleen de “radicalo’s” zijn. Ayaan Hirsi Ali heb ik terzake al aangehaald in het bovenstaand opstel en de oervader van de islamologie, Bernard Lewis, zegt: “Er zijn gematigde moslims, maar de islam is niet gematigd. Ik zeg het altijd zo: in de islam hebben de fundamentalisten niet de beste, maar zelfs de enige papieren. Of je kunt Delcambre aanhalen: “Het islamisme zit in de islam zoals het kuiken in het ei.”

    Je zegt:
    “Maar ik lees in het stuk van Berman niet dat hij het geweld verheerlijkt. Ik lees wel dat hij duidelijk afstand neemt van al die mensen die geweld hebben gebruikt. Meer kan de beste man toch niet doen? Moet hij soms naar het Midden-Oosten afreizen en mensen gaan neerschieten? Wat bedoel je precies? Of “ze” het land uitzetten? Alsof je dan af bent van de moordende Fundi’s in het Midden-Oosten.”

    Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik zou beweren dat Berman geweld verheerlijkt. Waarom zeg je zoiets raars? Ik zeg nu juist dat hij zijn ogen sluit voor de oerkern van de islam, en dat is geweld. Ik zeg – en ik ben bepaald de enige niet – dat hij een nazistische geweldsideologie van kritiek wil vrijwaren. En wat zijn dat voor idiote opmerkingen over afreizen en gaan neerschieten? Waarom zeg je dat? Waar slaat dat op? Het enige wat ik van Berman en zijn soortgenoten vraag is met open ogen kijken naar de werkelijkheid en naar 1400 jaar islamitische geschiedenis.

    Ik heb overigens ooit eens fundamenteel uitgelegd wat het verschil is tussen islam en christendom: hier: http://bit.ly/AsTQMc en hier http://archief.artikel7.nu/?p=38415:

    Christendom, Verlichting, Islam

    Het nazisme zou je, voorzover het de Jodenhaat betreft, een ontsporing van de christelijke leer kunnen noemen. Maar in de islam past het juist precies in het spoor. In het christendom heeft het tegengeluid tegen het antisemitisme nooit ontbroken, maar waar was dat tegengeluid in de islam? Wie ging de Profeet en de Koran en de “oelema” op dat punt tegenspreken? Niemand! Nooit! Voor het overige is het nazisme het anti-christendom bij uitstek: in de irrationaliteit, de oorlogszucht, de haat en de genadeloze wreedheid. Om in de christelijke traditie te staan, is er iets meer nodig dan de inval in Rusland van juni 1941“Operatie Barbarossa” te noemen naar een bekende kruisvaarder en keizer van “Het Heilige Rooms Rijk”.
    De kern van de christelijke cultuur is de Rede en de Liefde en daarop heeft het christendom altijd kunnen teruggrijpen, hoezeer de geïnstitutionaliseerde kerk ook verbonden raakte met de wereldse macht en deel kreeg aan de wreedheden en onrechtvaardigheden ervan. Belangrijk is vast te stellen dat het christendom in zijn oorsprong een godsdienst is van vervolgden in het Romeinse Rijk. Mensen die stierven voor hun geloof van “de andere wang toekeren”. Zij waren niet de doders maar de vermoorden, niet de vervolgers maar de slachtoffers, niet de veroveraars maar de contemplatieven. De islam daarentegen is in zijn oorsprong agressief-expansief, daar is onder historici geen enkele discussie over. Bernard Lewis heeft ooit gezegd dat het begin van de islam een paar duizend “bekeringen” zijn en dat de rest bestaat uit geweld en dwang.
    Jezus is ook echt een andere figuur dan Mohammed, de “lachende moordenaar” en de grote afslachter van ongelovigen. Jezus is degene die als een verachte sterft aan het kruis en roept “Mijn God, waarom hebt ge mij verlaten?” Als het alleen maar een mythe is, dan wel een die voor het christendom tekenend is. Het christendom was dus in zijn oorsprong een godsdienst van de verdrukten in het Romeinse Rijk met een Jood als profeet die zich van louter Liefde liet vermoorden. Mohammed is een roverhoofdman die hele Joodse stammen afslachtte. Het christendom verspreidt zich, vanaf de 4e eeuw, erg geholpen door Constantijn de Grote, vervolgens in het algemeen relatief vreedzaam over West-Europa. Dat lieve karakter is, nogmaals, niet steeds zo gebleven. Als onder het latere Romeinse Rijk het Christendom staatsgodsdienst wordt en institutionaliseert, ook in Noord-West Europa, raakt de oorsprong grotendeels vergeten en wordt de kerk niet zelden een gewelddadig, vervolgend en onderdrukkend instituut.
    Het geïnstitutionaliseerde christendom heeft twee kanten, een zich op de Rede baserende, kennis, welvaart en humaniteit brengende kant, met name via de kloosters, maar ook een wrede, corrupte, obscurantistische en onderdrukkende kant die zich vooral manifesteerde in de feodale machts-structuur. Voor de Redelijke kant van het christendom, zonder welke de Lichte Kant van de Verlichting niet mogelijk geweest zou zijn, leze men bijvoorbeeld Rodney Stark , “The Victory of Reason”. De Duistere Kant van de Verlichting komt tot uiting in de traditie van het soort linksgerichte “maakbaarheid” die begint met Robespierre en via Stalin en Mao naar Pol Pot loopt. Maar zowel christendom als Verlichting hebben dus nog altijd twéé kanten. Maar waar is de humane, redelijke, tolerante, constructieve, liefdevolle kant van het Mohammedanisme? De oorspronkelijk kern van het christelijk geloof – vervat in de Gouden Regel “Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet” – is nooit verloren gegaan Zo is de slavernij in het Westen afgeschaft onder christelijk morele impuls. In de wereld van de islam heeft slavernij altijd bestaan, wreder ook, en tot op de dag van vandaag. In Soedan bestaat het bijvoorbeeld nog steeds en verder overal waar geen christen het ziet en dat is op veel plaatsen in de moslimwereld. Achter de voorhangen van een bloedige dictatuur als Saoedie-Arabië bijvoorbeeld, waarheen Nederlandse moslimkinderen op schoolreisje gaan (bedevaart naar Mekka), waarna het jeugdjournaal van de Nederlandse staats-tv vrolijk verslag doet zonder enige kritische noot.
    Het Oude Testament bevat ook behoorlijk wat wrede scènes. Een essentieel verschil is echter dat op de Koran nooit een Nieuwe Testament is gevolgd. Nog een essentieel verschil: oproepen tot geweld in het OT zijn altijd concreet en in een specifieke situatie gedaan en worden nooit universele oproepen tot geweld tegen alle ongelovigen. Dit laatste is in de Koran (en de hele islamitische traditie) voortdurend juist wel het geval. In het Oude Testament zijn bovendien mensen aan het woord die iets beweren over wat God gezegd zou hebben. In de Koran is een agressieve Allah zelf aan het woord.

    Like

  97. jacob waterman zegt:

    Zet em op Martien overtuigen die handel.

    Like

  98. Piet Klont zegt:

    Tom Hendrix zegt:
    24 september 2012 om 22:06

    Foei Tom!
    Wat ben jij hopeloos radicaal zeg!
    ‘Koffers pakken….’ 😦
    (Pakt ie ze de koffers ook nog af!)

    Like

  99. Martien Pennings zegt:

    @ jacob waterman om 22:45.
    Ja, dat wil ik best, Jacob: overtuigen.
    Maar het punt is dat zich telkens opnieuw wéér zo’n pasgeboren nitwitje meldt als Nemootje, dat net zo onwetend als stronteigenwijs is en dan kan je de hele litanie van argumenten opnieuw gaan afdraaien.
    Ik kan mijn energie beter gebruiken.

    Like

  100. Ko Lumbus zegt:

    @Martien Pennings om 18:52

    Ja, ja, die riedel kennen we, onze god is de beste!

    Like

  101. Ko Lumbus zegt:

    De man van ‘Ik sla de trom en dreun de dromers wakker’ zei het al:
    ‘De ingeslapen domheid van de mens blijkt reeds uit het feit dat hij de nacht heeft uitgekozen om te slapen.’

    Like

  102. toetssteen zegt:

    @Martien
    God laat zich niet kennen in zekerheden maar in filosofie. Dat is dus precies wat er anders is aangaande islam en het denken van Nietszsche en Einstein. Mja, dat laatste hebben ze dus niet.
    Vandaar dat er almaar stappen achteruit worden gezet.
    Vertel me maar tot wel nut het strekt..
    Men zegt dat het is om het atheïsme , maar dat bestrijd ik. Bermans heb ik ergens ook nog war regels aan gewijd, zal wel op A7 zijn oid. Maar wat maakt het uit? De hele elite is van het honk. Waarom? simpel? Blijkbaar is daar voordeel te halen.
    Ik ben te lui om er een goeie Shakespeare in te gooien. En ik weet over Shakespeare zouden we ook een boom op kunnen zetten.
    Richard de derde wellicht….

    Like

  103. Ko Lumbus zegt:

    Ja, toetssteen, de filosoof met de hamer mocht beweren dat god dood is.

    Like

  104. toetssteen zegt:

    @Ko
    Ik beweer niet dat hij/zij dood is, maar niet zo bestaand of heeft bestaan of reden geeft tot enig denken zonder doctrine. U en ik zijn immers wezens die kort op de aarde zijn. Zijn we trouwens

    Wel, want tenzij u een Rembrandt was, zal u sneller vergeten zijn dan de dag van gisteren.

    Of god dood is? Dat hangt af van wat u zich voorstelt. Almachtig en de aarde bestierend is het in elk geval niet!!! Zelfs de duivel had beter werk afgeleverd. En daar geloof ik ook niet in.

    Je staat op je eigen twee benen mens, maak er iets van!

    Like

  105. Martien Pennings zegt:

    @ Ko Lumbus (Chantal) om 03:58.
    Ik ga je antwoorden in een klein opstelletje, dat de webmaster wellicht nog plaatst deze morgen alvorens naar zijn werk te gaan en anders ergens in de loop van de middag.

    Like

  106. Piet Klont zegt:

    Wat!
    Is E.J. dan Predikant in zijn gemeente?

    Like

  107. Piet Klont zegt:

    Vergeef me….ik dacht wérkelijk dat het vandaag zondag is…
    Ik stop er mee.
    😦

    Like

  108. Pingback: Onze God is inderdaad de beste, in elk geval een oneindig veel betere dan die van de islam | E.J. Bron

  109. jacob waterman zegt:

    Goedenmorgen ik hoor net dat een moslima zich kiesbaar heeft gesteld als kamervoorzitter, die werkt verdorie voor koning hassan moet toch niet gekker worden.Word hier misselijk van.

    Like

  110. Tom Hendrix zegt:

    @Martien Pennings 22.29. uur, dat kan ik U echt niet verbeteren, Hr. Pennings, hoed af. @ Piet Klont, Piet ik wil wel wat koffers aan ze uitlenen, zeker als ze willen teruggaan hoor.

    Like

  111. Tom Hendrix zegt:

    @Jacob Waterman 08.19. uur, dat meent U toch niet beste Jacob, dat kan toch niet waar zijn…. hoewel het is nederland. Pilletje opzoeken doet, deuntje neurién.

    Like

  112. cor stoker zegt:

    Martien je hebt weer meer dan eens bewezen in je repliek dat je mensen als Nemo onderbouwd beargumenteerd van repliek dient, maar je missie is een onmogelijke, zij………….mensen als Nemo en de Bermannetjes, alsmede de bovenonsgestelden, hebben oogkleppen op en willen niet horen , domweg omdat ze uitgaan van HUN wereldbeeld en dat is het beeld van “alle mensen zijn broeders”, waarin je de excessen en uitwassen met de mantel der liefde moet toedekken en vooral niet de confrontatie aangaan.

    Een ieder die hun wereldbeeld verstoort is een querulant, xenofoob, extremist of gebruikt zijn onderbuik, want scheiding van kerk en staat is een utopisch gedachte, kijk maar om je heen, juist onze JVC-traditie is ook onze achilleshiel, binnen onze bestuurslagen is de religie snoeihard aanwezig, denk maar aan de weigerambtenaar, maar ook artikel 147 van ons wetboek waarin blasfemie nog steeds strafbaar is gesteld, of de eed, koningshuis bij de gratie Gods, dus het verbieden van de Islam is voor hen snijden in eigen vlees.

    Het is zinloos om te proberen hen te overtuigen van het gevaar, evenals het zinloos was in het einde van de jaren dertig begin veertig te waarschuwen voor de opkomst van nazisme, je kon dan zelfs vervolgd worden wegens belediging van een bevriend staatshoofd, opnieuw zien we het struisvogel gehalte van de bestuurders. Vele steden hebben hun wijken al verloren aan deze nieuwe vorm van overname en verdrijving van eigen cultuur.

    Men gebruikt daarvoor ieder argument om wat fout is recht te praten, het zou gaan om enkelingen, kleine groeperingen van radicalen, ontsporingen zijn het gevolg van kansarmoede, cultuur verschillen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Wij zijn roependen in de woestijn, zij volgen de fata morgana’s van hun wereldbeeld, totdat de wereld opnieuw in een bloedige nachtmerrie wakker wordt, waarvan we eigenlijk al dagelijks beelden zien van dode lichamen, uiteengereten door bommen, massa hysterie en onderlinge haat en onverdraagzaamheid, maar dan zijn onze argumenten en beeldvorming ineens weer abject en aanzettend tot haat, zelfs als ze onomstotelijk diezelfde religie en zijn dictaten keihard ontmaskeren door gebruik te maken van hun eigen boek en hun profeet.

    Je kan mensen die NIET willen zien en horen, namelijk niet dwingen en een discussie is al dood zodra men ons woorden in de mond legt die we NIET hebben gebruikt, of metaforen gaat gebruiken waarin treinen, deportatie, neerschieten, afschieten, concentratiekampen ineens opduiken als ware het onze argumenten, die we dus NIET hebben gebruikt

    Like

  113. Aegolius cs zegt:

    @ Henk. V 24 september 2012 om 18:27
    Ik weet niet op welke gronden uw mening is gebaseerd dat ik uw gerechtvaardigde kritiek op de islam niet zou onderstrepen. Gelet op mijn comments moet het zelfs u als anti islam coryfee duidelijk zijn.
    Dat ik Reessen een gelijk behandeling toewenste als Chris Stevens spruit voort uit mijn afkeer van Reessens uitlatingen als openbaar persoon jegens de PVV kiezers.
    Ik kan de rest van uw mening delen tot waar u meent mij de maat te moeten nemen. Ik zal mijn comments inzenden zoals ik gebekt ben en daar moet u het mee doen.

    Like

  114. Martien Pennings zegt:

    @ cor stoker om 10:06.

    Ik heb inderdaad de laatste tijd in mijn netwerk e-mails rondgestuurd en ook zelfs comments geplaatst, waarin ik precies zeg wat jij hierboven ook beweert: het multiculturalisme is een gelóóf dat feiten- en argumenten-resistent is.
    De multikulklutsers geloven zelf ook echt dat ze betere mensen zijn, die van nature niet zoveel stoutigheid in de moslimische medemens projecteren.
    Dus ik eindig ook, net als jij, met de vaststelling dat het geweld en de oorlog blijkbaar onontkoombaar zijn.
    Ze weigeren in de afgrond te kijken waarvoor ze staan
    Gisteren had ik nog een vriend aan de telefoon die regelmatig contact heeft met inwoners van Egypte.
    Die Egyptenaren zeggen óók dat het allemaal reuze meevalt in Egypte.
    Maar . . . . . die indruk kon je na de “rellen” rond Joden in nazi-Duitsland in pakweg 1938 óók hebben.
    Alleen als je op een rally van de nazi’s in Neurenberg was geweest, of de Kristalnacht zelf had meegemaakt, kon je vermoeden dat er achter de schijnbare rust iets verschrikkelijks broeide.
    Roelf-Jan Wentholt heeft aan een docu meegewerkt over verzetsman Walraven van Hal.
    “In die nalatenschap”, zegt Roelf, “zitten filmpjes van een vacantie in Duitsland rond 1938.”
    Alles ziet er heel vredig uit in die zomer.
    Er wappert ergens een hakenkruisvlag vrolijk in de zonnige bries.
    Maar toch volgde die herfst de Kristalnacht.
    En in 1939 viel nazi-Duitsland Polen aan.
    Die Egyptenaren die melden dat het nu hartstikke meevalt in Egypte, moeten misschien dit 4-minuten-filmpje nog even goed bekijken: http://bit.ly/K55m36

    Like

  115. Martien Pennings zegt:

    Die “paardekoper” op 10:33 is volgens mij een trol die onder verschillende namen opereert.
    Het zou zomaar de blijkbaar met een multiple persoonlijkheid uitgeruste “Chantal” kunnen zijn, die mij op AmsterdamPost stalkte en soms “Ko Lumbus” heet en dan weer “Iggy Pop” en enzovoort en etcetera.
    Nu zou ze best eens “paardekoper” en ook “Nemo” kunnen heten.
    Ik meen toch echt dat ik dat argumentsloze, melige zuigzeuren begin te herkennen.
    Misschien kan de webmaster voortaan bij de eerste tekenen van dit soort argumentsloos en inhoudsloos gemekker zonder pardon en metéén een permaban uitdelen.

    Like

  116. Tom Hendrix zegt:

    @Martien Pennings 11.10. uur, laat ik nou net hetzelfde ervan denken als U. Het trollenland is nog goed bezet, en af en toe duiken ze ook hier weer op onder verschillende aliassen. Maar, “aan de boom herkent men zijn vruchten”, waarde Martien.

    Like

  117. Tom Hendrix zegt:

    @Piet Klont, zeg Piet wanneer komt je nieuwe cartoon uit? Het grapje van de koffers vind ik achteraf wel leuk hoor.

    Like

  118. Tom Hendrix zegt:

    @Aegolius 10.43. uur, U bedoelt neem ik aan Hoofdcommissaris Riessen, met zijn schandalige betoog Wilders te mollen, en zijn stemmers te deporteren. Kijk, en LINKS mag dat zomaar zeggen.
    Over vrijheid van meningsuiting gesproken. Dat is alleen het geval als deze mening past bij de RODEN en de LIBERALEN. Huichelaars!

    Like

  119. jacob waterman zegt:

    Martien uw aanwezigheid op de plaats waar wij tesamen komen werd gemist vandaag.

    Waneer denkt u dat wij weer op u kunnen rekenen.

    Like

  120. F Bonebakker zegt:

    Respect Martien top stuk dank je wel.

    Like

  121. Henk.V zegt:

    @Aegolius c.s ( 10:43)
    Voor een .” typische PVV tokkie stemmer” drukt u zich bepaald goed uit!.
    Het is mooi dat u in mijn gedachtegangen meegaat en die onderstreept, maar uw link naar het filmpje van de -toen nog- beoogde U.S. vertegenwoordiger Stevens, viel voor mij niet te plaatsen, juist omdat ik de aandacht vestigde op het bestaan van perverse anti joodse (en anti Israëlische) filmpjes, waar de islamitische wereld zo genietend naar kijkt. Die ziekelijke video producties irriteren mij mateloos, en dat des te meer wanneer uit de zandbak zo vaak woeste kreten opstijgen ,zodra de tere moslim zieltjes weer eens worden gekwetst door een filmpje… (Te gek voor woorden,natuurlijk).
    De achterliggende gedachte over wat iemand als Van Riessen zou moeten verdienen, namelijk een leerzame en dodelijke confrontatie met ontketend islamitisch geweld ,ontbrak bij het plaatsen van uw link.
    Die wens op zich is voor mij als PVV stemmer wel te volgen, want ook ik ben er voor dat iedere vernietiger van onze maatschappij, ja, elke schandelijke collaborateur met de islam uiteindelijk voor het gerecht zou moeten verschijnen. Ik ben echter totaal geen liefhebber van de ”Breivik methode”, hoewel ik de overwegingen van die man wel denk te begrijpen.
    Iedereen die onze maatschappij opzettelijk beschadigt MOET ooit voor een rechtbank verschijnen zoals men die na de oorlog in Neurenberg hield!
    Het is mogelijk dat wij ons op hetzelfde spoor bevinden, Aegolius c.s (wie horen er bij u??),maar door de voor mij onduidelijke bedoeling van uw filmpje, plus het voor mij ontoereikende “korte commentaar, ontstond bij mij de gedachte dat hier iemand ;”bijgespijkerd” moest worden en dan hamer ik er onbekommerd op los, want ik hou niet van half werk..
    Vandaar mijn omstandige reactie.
    En nu maakt u mij duidelijk dat al mijn schrijfwerk eigenlijk voor niets was? Best wel treurig eigenlijk ,, zo’n verspilling van energie:-)
    Enfin, ik stel voor dat we samen op onze weg zullen voortgaan, dezelfde richting op..

    Like

  122. Martien Pennings zegt:

    @ jacob waterman om 12:53. De geheime bijeenkomst staat gepland op het speelplaatsje aan de overzijde van Weesperzijde 115 Amsterdam even vóór 10:00 uur vrijdagmorgen 21 september. Ook F Bonebakker (dank u wel voor uw waardering uitgesproken om 14:29) zal daarbij aanwezig zijn. Geef hier vooral verder geen ruchtbaarheid aan.!

    Like

  123. Ko Lumbus zegt:

    @HenkV
    ‘Iedereen die onze maatschappij opzettelijk beschadigt MOET ooit voor een rechtbank verschijnen zoals men die na de oorlog in Neurenberg hield!’

    Vind je het goed wanneer ik de term ‘opzettelijk’ uit je tekst zift?
    Er zijn betreffende het begrip Opzet (Dolus) in het strafrecht reeds te veel juridische handboeken volgeschreven.
    Indien bij strafbaarstelling Opzet moet worden bewezen, zal onder de landverraders tijdens Neurenberg 2.0 het ‘Ich habe es nicht gewusst’-gejeremieer niet van de lucht zijn.

    .
    Indien bij strafbaarstelling opzet bewezen dient te worden, zal het (Ich habe es nicht gewusst’ onder landvberraders de gevleugelde kreet wordeN

    Like

  124. Aegolius cs zegt:

    @ Henk.V 15:01

    Dank voor uw positieve reactie dat helpt de lucht op te klaren. Ik ben iemand van weinig woorden en iedere regel komt me al te lang voor. Voorts ben ik cynisch en voorzien van een redelijke mate van zelfspot hetgeen u is opgevallen.
    Uw weg zoals u beschrijft, sluit grotendeels aan bij die van mij binnen de “gangbare” democratie welke ik als juridisch en staatsrechtelijk geschoold ambtelijk medewerker ’n jaar of vijfentwintig heb mogen vervullen.
    Het staatsrechtelijk parlementaire democratische monarchische kader waarbinnen we veranderingen wensen is een strijd tegen de klok, zoals Donner als eens fijntjes langs zijn flapte dat de meerderheid […] de staat bepaalt en haar grond- en andere wetten.
    Nu Bat Ye’or heel duidelijk uiteen heeft gezet op welke wijze de bestuurlijke hazen lopen en welke organisaties (o.a.) de EUSSR benodigd zijn hun gezag te vestigen en met behulp waarmee, evenzo de islam welke na 1973 hun Europese intreden deed, rest er weinig tijd als ik om me heen kijk.
    Neen, Henk.V, ik zal niet achter u staan maar naast u!
    Nooit is iets geschreven nutteloos…..
    MVG.

    Like

  125. Nemo zegt:

    @paardekoper: Welkom op dit zeer sociale platform, waar iedereen met een andere mening niet welkom is. Raar dat het toch openbaar op het internet staat. Misschien moet @EJBron een email clubje oprichten, dan heeft hij geen last van mensen die het oneens zijn met hem/haar.
    @Martien Pennings: Ik ken @Paardekoper geheel niet, maar vind niet dat hij aan het trollen is. Hij probeert een discussie met u aan te gaan en vraagt om een onderbouwing van uw grote woorden. Iemand corrupt noemen zonder onderbouwing is namelijk een laffe daad.

    Like

  126. jacob waterman zegt:

    Nemo wat bent u een enge man klagen en nog eens klagen that is the question get a live.

    Like

  127. jacob waterman zegt:

    En nogmaals een mening mag je hier best wel hebben maar laat die dan ook gefundeerd zijn ,en niet uit de losse pols daarvoor moet u bij uw rode vrienden zijn.

    Like

  128. Hellen zegt:

    Wat een enorm groot ego heeft ” niemand ” …….. laagmans typje ?

    Like

  129. Aegolius cs zegt:

    Nemo suchs as ’n electrolux. Stekker eruit en over is het.

    Like

  130. rommel zegt:

    @Nemo
    “waar iedereen met een andere mening niet welkom is”

    Hoe komt het dan dat jij hier nog steeds bent?
    Trouwens, die andere mening ken ik nou zo langzamerhand wel. Heb de laatste 30 jaar niets anders gehoord dan die gutmensch mening. Dus eerlijk gezegd interesseert die mening van jou me geen hol. Die kan ik dromen.

    Like

  131. jacob waterman zegt:

    Ziet u nu u kan best schrijven over dromen en anusjes alleen dan bent u hier toch echt aan het verkeerde adres.En vreemd u mening is belangrijk maar aan mijn mening heeft ugeen hol vreemde uitspraak.

    Like

  132. jacob waterman zegt:

    Rommel sorry deze was bedoelt voor nemo nomaals ecuses,volgens mij wil hij een mening die heeft hij niet dus opzouten en dat is mijn mening.

    Like

  133. Nemo zegt:

    @jacob waterman: Ik hecht juist veel waarde aan uw mening! Ik ben het met u eens dat de Islam als religie een imperialistische en bloedige/discriminatoire inslag kent. Ik ben het met u eens dat er een hoop haatbaarden rondlopen in de Fundi Landen. Dat mag gezegd worden en IS gezegd. Fortuyn en Wilders (riepen) roepen het al meer dan een deccenium. Dus waar heeft u het over dat uw mening niet wordt vertegenwoordigd?
    Er zijn veel mensen die opgroeien met de Islam als geloof, daar kunnen ze ook niets aan doen. Ik ben katholiek, maar voel me totaal niet horen bij die clowns in het Vaticaan. Mij scheert u toch ook niet over 1 kam met die apen? Waarom dan alle moslims wel? Dat snap ik niet. Er zijn er genoeg die worstelen met hun religie en genoeg die geen aanslagen plegen noch imperialistisch denken. Die moeten we toch niet wegzetten als een stelletje haatbaarden? Of vindt u dat alle moslims per defintie haatbaarden zijn?
    Nogmaals: ik trol niet en ben echt niet uit op een belediging van dit platform. Verre van! Ik voel me alleen regelmatig vijandig aangesproken. That’s all.

    Like

  134. jacob waterman zegt:

    Moslims vind ik eng maar op een goede 2e plaats komen de katholieken dus trek uw conclusies troewens uw schrijfwiize komt mij bekent voor het gaat uw goed.

    Like

  135. jacob waterman zegt:

    Uiteidelijk zal u er achter komen dat het deel wat nog zoekende is of worstelen voor uw deur staan en omdat u geen moslim bent[dus een ongelovige] toch uw hoofd van uw romp scheiden. Dus uw vertrouwen in het gedeelte dat nog worsteld is en zal blijken ongegrond te zijn.

    Like

  136. E.J. Bron zegt:

    @Nemo

    Kappen met zuigen. Laat mij erbuiten alsjeblieft:

    Quote: “Misschien moet @EJBron een email clubje oprichten, dan heeft hij geen last van mensen die het oneens zijn met hem/haar.”.

    Jij hebt toch uiteindelijk ook (nog?!) geen ban gekregen?! Je staat echter wel hoog op de sollicitatielijst….

    Like

  137. F Bonebakker zegt:

    ik ben aanwezig

    Like

  138. Hellen zegt:

    Of vind u dat alle moslims per definitie haatbaarden zijn , een stukkie van ” niemand ” om 17.21 .
    Nouw , alle , alle , niet allemaal natuurlijk , diegenen , de exmoslims natuurlijk niet , de andere 98 % wel , islam is islam als er islam opstaat , die zgn gematigden zijn de grootste huichelaars , eigenlijk de meest gevaarlijke , DE experts in taqqiya , maarrrrr juist dat schijnheilige tuig zullen de eersten zijn om onze koppen eraf te hakken , om de eenvoudige reden dat het in het bloederige , wrede , oorlogzuchtige haatboek van de mohammedanen staat en zoals velen weten is er maar 1 uitleg , niet moslims zullen moeten knielen en buigen voor die krankzinnige vijfde colonne , betalen jizya (doen we nu eigenlijk ook al 45 jaar en heeft ons ondertussen 250/300 miljard gekost ) en we zijn dan openlijk , zoals de barbaarse sekte ons nu ook ziet , de untermensch , minder dan varkens , honden en apen . Dus tief een end op met je slappe en domme goedpraten van die alles en iedereen verziekende duivelaanbidders .

    Like

  139. Henk.V zegt:

    @ Aegolius c.s(16:04)
    Mijn dank voor uw prachtig antwoord.
    Kijk aan, een mede wandelaar uit de juridische hoek, een bijzonder exemplaar ook nog : een man van weinig woorden!
    Ach, kon dat maar van mij gezegd worden 😦
    Het is mij een genoegen NAAST u op deze weg voort te gaan, hier en daar kwaadwillenden toetakelend en goedwillenden overtuigende, want men moet per slot van rekening onderweg wel iets om handen hebben…

    Like

  140. Joop Klepzeiker zegt:

    Hellen het is dat ik gelukkig getrouwd ben anders deed ik je een aanzoek !

    Like

  141. Tom Hendrix zegt:

    @Jacob Waterman 17.48. uur, ten aanzien van uw reactie, met uw welnemen, maar rooms-katholieken kunt U, in de tegenwoordige tijd absoluut niet vergelijken met islamisten. Het christendom heeft zich onder invloed van de VERLICHTING ontdaan van het primaat om wereldlijke macht te hebben. Verder gaan christenen niet wereldwijd op de barricades als God of Christus onderwerp zijn van kritiek of spot. Verder volg ik U volledig in uw comment in de richting van @Nemo, gisteren vroeg deze persoon geef een oplossing voor de problemen omtrent moslims in onze samenleving. Hierop heb ik hem duidelijk antwoord gegeven. Die moslims en andere vreemdelingen die hier verblijven, conformeren zich aan onze democratische waarden, doen zij dat niet, dan is er slechts een oplossing: Deze moslims of vreemdelingen nemen hun boeltje op en vetrekken naar hun landen van herkomst. Dat lijkt mij zeer redelijk en gewenst. Hierop heeft de “zuiger Nemo”, mij geen repliek gegeven, waarvan akte.

    Like

  142. Hellen zegt:

    @ Joop 18.59
    Ah , eindelijk een glimlach op mijn gezicht , een compliment is nooit weg , zeker als die van een medestander komt enne Joop , ik stook niet in goeie huwelijken dus kunnen we uiteraard wel via E.J. Bron , blog vriendjes zijn !

    Like

  143. lucky9 zegt:

    @ Joop Klepzeiker om 18:59
    Epileer je eigen ballen!
    Dan kan Nemo dis kussen!

    Like

  144. Joop Klepzeiker zegt:

    Luky9 is de weg kwijt zo te lezen, geeft niets hoor ik wijs je de weg wel als het je te moeilijk wordt.

    Like

  145. Martien Pennings zegt:

    Ik heb het comment ook onder een andere draad op deze site gezet, maar onder dit stuk hoort het zeker ook thuis:

    EU wil godslastering wereldwijd verbieden: zie GeenStijl: http://bit.ly/SQ3tKC
    Vooral dat intens lelijke wijf (geestelijk en lichamelijk) Ashton is daarmee bezig.
    Nigel Farage over “lady” Ashton toen ze werd aangesteld als Kommissar für Auslandnazismus:
    http://bit.ly/QjV9WJ

    Like

  146. Tom Hendrix zegt:

    Ik ben onderhand KOTSMISSELIJK van zowel de EU= EUSSR en de achterlijke PISLAM. Nondedju, de eerste de beste achterlijke halve zool uit Arabië die net van zijn kameel is gevallen, wordt door de EU en onze pluche-klevers binnengehaald als SINTERKLAAS.

    Like

  147. Hellen zegt:

    Geef me de vijf Tom , 100 % met je eens , zoals altijd !

    Like

  148. Henk.V zegt:

    @ Ko Lumbus (25 september 2012 om 15:30)

    In dat betoog kan ik grotendeels mee gaan en wel in die zin: dat in principe iedere persoon of organisatie , waarvan onomstotelijk kan worden aangetoond dat deze handelingen heeft verricht die voor de maatschappij zeer schadelijke blijken te zijn, in aanmerking komt voor zware bestraffingen.
    Jazeker! We hebben het hier over totaal verraad van onze maatschappij en wel op een schaal die niet eerder in de geschiedenis is voortgekomen.

    Ik had het in eerste instantie over de term opzettelijk , omdat het voor mij (!) wel uitmaakt of wij vandoen hebben met iemand die consequent, totaal onnadenkend, in een staat van ” totaal verblind” idealisme, achter de grote propagandisten van het multiculturalisme aanhobbelt, OF met cynische lieden die zich volledig bewust zijn van wat ze aanrichten, maar er niettemin toch mee doorgaan!

    Beide komen zeker voor straf in aanmerking, maar het maakt wel uit of we met meelopers van doen hebben, die- om het maar grof te stellen- te stom zijn om zelf te denken, of met zeer kwaadaardige figuren die kennelijk een grote hekel hebben aan onze maatschappij en willen dat die totaal verwoest wordt , van haar identiteit ontdaan, dus, en geïslamiseerd.

    Voor de laatste categorie politieke criminelen bestaat geen enkele excuus en elke vorm van compassie is buiten de orde.

    Like

  149. Shit, Martien, kunnen we je straks nog wel betalen? Nou ja, dan de cameramensen maar wat minder…

    Like

  150. Pingback: Die scheldende Pennings is ook nog eens gewelddadig | E.J. Bron

  151. Jan zegt:

    De vijanden van Israël

    Israël & Palestina-stemwijzer; de verschillende politieke partijen ten aanzien van het Israëlisch-Palestijnse conflict op een rij.
    http://eajg.nl/node/513

    Like

Plaats een reactie