De afrekening: Ursula Sarrazin slaat terug

Er bestaan goede boeken, die nauwelijks worden verkocht. En er bestaan slechte boeken, die bestsellers worden. De vrouw van de voormalige bankier Thilo Sarrazin heeft een goed boek geschreven dat goed verkocht wordt. Ze treedt daarmee in de voetsporen van haar man.

Het boek “Heksenjacht” is een wakker schuddend feitenverslag. Per slot van rekening gaf Ursula  Sarrazin vele jaren les op basisscholen in Berlijn en andere steden, voordat zij (net zoals veel andere mensen) het slachtoffer werd van een lastercampagne. Ze is intussen met vervroegd pensioen gegaan.

In september 2011 begon ze haar ervaringen op te schrijven. Het boek is een afrekening geworden met voormalige “collega´s”, meerderen, ouders en ook met leerlingen. Vooral echter met die media, die haar kapot gemaakt hebben. Tijdens het lezen wordt al snel duidelijk: Hier slaat een vrouw terug. En voorzichtigheidshalve beschrijft ze al op de eerste bladzijden de actuele rechtspraak. Volgens deze rechtspraak mag ze ver gaan als ze terugslaat. Diegenen, die tegen haar hebben uitgehaald, moeten dat – aldus de rechtspraak – nu accepteren.

Het boek is goed leesbaar geschreven. Maar door het grote aantal namen en feiten voel je je op veel plaatsen een advocaat, die de aktes van zijn cliënt moet bestuderen. Als het boek echter niet zo vol feiten zou staan, dan zou vermoedelijk in de media onmiddellijk de beschuldiging zijn geuit dat ze haar resultaten en beschuldigingen niet zou kunnen bewijzen. De door mevrouw Sarrazin afgeschoten volle laag is dus goed voorbereid, hij is een voltreffer.

De beschuldigingen: Meer dan tien jaar geleden gaf mevrouw Sarrazin met een blokfluit muziekles in een klas. Plotseling gingen de kinderen op de grond liggen klieren. Het zijn nu eenmaal kinderen. Het lukte de onderwijzeres hen weer op hun plaatsen te krijgen. Eén kind bleef op de grond zitten dollen. Ze heeft het kind – met de blokfluit in haar hand – overeind geholpen en op zijn plaats gezet. Het kind beweerde onmiddellijk dat het geslagen zou zijn. Maar dat werd niet eens bevestigd door de andere kinderen. Na een gesprek met de moeder werd dit allemaal opgelost. Pas tien jaar later beweer5de toen de vader van de jongen (die nog nooit met mevrouw Sarrazin had gesproken) openlijk op 16 januari 2011 in meerdere Berlijnse kranten dat mevrouw Sarrazin hun zoon, die destijds elf jaar was (en inmiddels begin 20) met een blokfluit tijdens de muziekles geslagen zou hebben. Mevrouw Sarrazin schrijft daarover in haar boek “Heksenjacht”: “De ironie in mijn antwoord, dat mijn blokfluit me daarvoor veel te lief zou zijn – het was inderdaad een behoorlijk dure blokfluit – heeft blijkbaar niemand opgemerkt. Het schoolbestuur al helemaal niet, want dat duwde mij de absurde, tien jaar geleden geuite bewering van de vader en mijn antwoord in januari 2011 (!) onder de neus”. In werkelijkheid ging het erom de vrouw van Thilo Sarrazin, die succes had, gevoelig te treffen. Men wilde haar kapotmaken.

Ursula Sarrazin stelt de onverschilligheid van de collega´s en onderwijsautoriteiten aan de kaak. En ze beschrijft wie verder komt als leraar: Stiekemerds. Mensen zonder ruggegraat. Een voorbeeld: Ze vertelt over een opstel, dat in een klas, waaraan zij geen les gaf, werd geschreven. Het opstel werd tweemaal geschreven. Na de eerste keer werden in alle rust de fouten besproken. En pas bij de tweede keer werd er een cijfer gegeven. Natuurlijk waren dat alleen maar hele goede cijfers. Weliswaar is daarmee niemand echt gediend, maar uiteindelijk is iedereen tevreden: de schoolleiding vanwege de goede gemiddelde cijfers en de ouders, die trots zijn op hun spruiten. De leerlingen zelf denken dat ze onoverwinnelijk goed zouden zijn. En de leraren hebben geen last van trammelant, klachten en rechtvaardigingen.

Wie als leraar anders is, wordt gepest. Wie, zoals mevrouw Sarrazin, als leraar prestaties eist, wie grenzen oplegt aan kinderen, die wordt buitengesloten en kapotgemaakt. Dat kan men in dit boek heel goed proeven. Mevrouw Sarrazin werd, zoals ze schrijft, helemaal niet alleen maar vanwege de bestseller (“Deutschland schafft sich ab”) van haar man Thilo Sarrazin door haar meerderen en ook door enkele ouders gepest. Ze wijst erop, dat veel leraren de prestatie- en leervijandigheid van de leerlingen ondersteunen, omdat zijzelf alleen nog maar meelopers van het systeem zijn. Wie verbaast zich er bij het lezen van de in dit boek nauwkeurig geschetste ongelooflijke toestanden op Duitse scholen er nog over dat Duitse universiteiten klagen over steeds dommere studenten? Wie verbaast zich erover dat ondernemingen klagen dat zij de diegenen die zij opleiden eerst nog heel moeizaam de fundamentele rekenprincipes moeten bijbrengen? Duitslands naam als land van uitvinders en toptechnologie is verdwenen. Thilo Sarrazin heeft daarvoor enkele reden opgeschreven. En zijn vrouw Ursula heeft daarna een heksenjacht moeten verdragen. Slimme, moedige en betrokken leraren zoals Ursula Sarrazin duldt het systeem niet. Het bevestigt daarmee Thilo Sarrazin: Duitsland schaft zichzelf af.

Bron:

http://tinyurl.com/9j9y5uc

Auteur: Udo Ulfkotte

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Nuttige idioten", Censuur, Duitsland, Elite, Hypocrisie, Linkse Kerk, nieuw fascisme, political correctness, Socialisten. Bookmark de permalink .

8 reacties op De afrekening: Ursula Sarrazin slaat terug

  1. G.Deckzeijl zegt:

    @EJB: In de tweede alinea van je vertaalwerk zag ik het woord belasteringscampagne.
    Dat is niet correct. Het moet zijn: lastercampagne.

    Like

  2. E.J. Bron zegt:

    Dank. Inmiddels aangepast.

    Like

  3. vederso zegt:

    Goeie tekst, dapper mens.

    Like

  4. Lucky9 zegt:

    Ik vrees dat niet alleen Duitsland maar ook Vlaanderen en Nederland zich op dezelfde manier afschaffen. Blokfluit is een zaak, het geschiedenisonderwijs -of het gebrek er aan- een heel andere echt alarmerende situatie. De jeugd wordt voorgelogen en geïndoctrineerd.

    Like

  5. louis-portugal zegt:

    Ik denk heel Europa.
    Europa komt er nooit meer bovenop.
    Het begon met Japan.
    Hun eerste exportprodukten waren blikke rommeltjes.
    In electronica en vooral fotografie zijn ze ons helemaal voorbij geschoten en met auto´s bouwen zijn ze al zeker even ver..
    Nu komt China en de rest van Azië waar de lonen nog zeer laag zijn.
    Ik heb vroeger eens ergens een artikel gelezen waarin gezegd werd dat de toekomst van Europa een soort groot openluchtmuseum is.
    Als ik zie hoe slecht het op dit ogenblik met onze economie gaat zijn we hard op weg naar die situatie.

    Door de verdomming als gevolg van de versimpeling van onze leerstof en zeker ook de immigratie gaat het nog harder.

    Like

  6. Joop Klepzeiker zegt:

    Een heel grote oorlog zou een oplossing voor vele `problemen kunnen zijn.

    Like

  7. Tom Hendrix zegt:

    Bedankt voor dit artikel Bert. Voor Duitsland in de tekst kunnen we inderdaad ook Nederland en Vlaanderen zetten. Geheel door LINKS geinfiltreerd, is de PERS de MEDIA en de OVERHEID in handen gekomen van de crypto communisten! Hun agenda is, het KAPOT MAKEN van onze eigen cultuur, haar normen en waarden, om daar de fascistisch communistische HEILSTAAT op te bouwen. Respect voor Hr. en Mw. Sarazzin.

    Like

  8. gielah zegt:

    Ik weet niet of een óórlog hier kan helpen.
    In oorlogsituaties wordt namelijk nauwelijks iets geleerd… of het moet het uitoefenen of ondergaan van het recht van de sterkste zijn.
    Oorlog is vele stappen terug in de ontwikkeling, richting jungle.
    Hoe angstig moet het voor zieken en bejaarden worden, als véle jongeren (die vanaf de wieg álles gehad en gekregen hebben en die dus enkel maar rechten menen te hebben) steeds meer honger en gebrek gaan krijgen, zonder ooit geleerd te hebben zich in moeilijke omstandigheden te schikken, om sober te leven en toch tevreden te blijven?

    Het probleem van domme docenten en domme leerlingen kan alleen maar aangepakt worden door éérst in de docenten voldoende kennis te gaan pompen….. en dat kost
    a. jáááren.
    b. een volkomen andere instelling, dan degene die jongeren anno 2012 hebben.

    Dat moet uiteraard buiten de pedagogische academies om…. want de daar docerenden hebben zelf ook flut-onderwijs genoten, ook al achten zij zichzelf wellicht hele pieten en vangen ze een exhorbitant hoog salaris….
    en die lesgevenden gaan tegenwoordig uit van de ónwenselijkheid van frontaal onderwijs ( iedereen moet nu alles zelf ópzoeken… dat is het onderwijsevangelie van nu….) zijn faliekant tégen veel huiswerk en van elke avond tot heel laat studeren… wat intussen toch echt de enige weg is om kennis te laten beklijven,
    maar waar mensen, die veel televisie kijken, veel achter een pc zitten en die ook met grote regelmaat naar de sportschool moeten, natuurlijk de benodigde tijd voor missen.
    Mensen van mijn generatie herinneren zich nog hoe hun ouders hen om een uur of elf ’s avonds verbóden om nog langer door te werken…. als ze al vanaf vlak na het avondeten daarmee bezig gegaan waren.
    Ze hadden dan géén radio gehoord of ( voor zover zo’n ding al aangeschaft was) televisie gekeken.
    Ze hadden alleen maar gewerkt en gestampt.
    ‘Maar ik wil nog éven dat rijtje onregelmatige werkwoorden oefenen’, zei je dan smekend.
    ‘Dan maak ik je morgen wel een half uur eerder wakker’, bood je moeder dan als compromis aan.
    Vijftig jaar geleden ( en dat is NIETS op de eeuwigheid), was dat heel normaal… voor iedereen.

    Is er een aantal docenten aldus bijgespijkerd door nog goed bij de tijd zijnde 60- en 70-plussers,
    dan zouden die, op hun beurt, een eigen onderwijsinstituut moeten stichten, waar ze op een hele andere wijze met de leerlingen aan de slag gaan….. dus NIET zoals op de gangbare scholengemeenschappen.
    Ouders van zulke leerlingen zouden vooraf moeten beloven ( daarvoor een contract tekenen), dat hun kinderen – behalve op één dag in het weekeinde, voor sport en andere ontspanningszaken – ook écht elke avond zullen wérken.
    Dat is dan geen muziek, geen pc, geen games, geen televisie… maar bijvoorbeeld wel een boek van voor de LIJST lezen.
    Er zal een tijd komen dat ouders van leerlingen op ‘normale scholen’ het verschil in niveau zullen gaan opmerken…. en de veel betere kansen op de arbeidsmarkt voor die ouderwets opgeleide leerlingen… maar dat duurt minstens een jaar of tien… voor dát is doorgedrongen…. waarna er waarschijnlijk een enorme wachtlijst voor die goede scholen zal ontstaan…. en er lang niet genoeg kanjers van leraren zullen zijn om in dat vacuüm te springen.

    Aanvankelijk denk ik dat die nieuwe-oude scholen veel wantrouwen en zwartmakerij zullen moeten verwachten, zowel van de overheid als van de media.
    Er zal over kindermishandeling en kinderarbeid worden geschreven en gesproken.
    Allerlei – gogen zullen voor de radio komen uitleggen hoe belangrijk en vórmend vrijetijdsbesteding toch echt is…. en dat het leven ‘meer is dan werken’… en er zullen wellicht ook leerlingen van dit nieuw-oude onderwijs, door verslaggevers bevraagd, bitter klagen over hun slavenbestaan, waarin NIETS LEUKS meer mag.
    Waar ánderen rond hun 12e al aan de pil zijn ….en aan de alcohol, leren zij Shakespeare!

    We hoeven niet op een oorlog te wachten.
    Als we nu onmiddellijk starten, krijgen we oorlog genoeg… van de tegenstanders van dit degelijker onderricht en van de afwijzers van deze door de eeuwen heen beproefde opvoedmethode, die bij de oppervlakkige mensen van nu weleens héél erg verkeerd kan gaan vallen.
    Toch zou het weleens de redding van Nederland kunnen zijn …. op termijn.

    Like

Plaats een reactie