Mijn koningin was u al niet meer

Screenshot_53

(Door: Joost Niemöller)

Mevrouw Beatrix, uit welke wereld kwam u?

Ik zeg er niks nieuws mee, maar er waren twee momenten toen u mijn koningin had kunnen zijn:

1. Toen Pim Fortuyn werd vermoord.

2. Toen Theo van Gogh werd vermoord.

Twee keer werd er wreed een eind gemaakt aan datgene wat ik het belangrijkste vind aan dit land, en wat u ook het belangrijkste had moeten vinden. De vrijheid van meningsuiting. In beide gevallen schitterde u door afwezigheid. In beide gevallen liet u weten dat het u aan uw koninklijke reet roestte wat er gebeurde met de Nederlanders die niet alleen hier geboren waren, maar die hier al generatie op generatie hadden gewoond. Die het land hadden opgebouwd.

Ach mevrouw Beatrix, mijn koningin bent u dus niet meer. En dan moet u weten, ik ben niet eens  tegen het instituut waar u invulling aan gaf. Dat Nederland een land met een geschiedenis is, en dat die geschiedenis ook schuilt in de genetische doorgave, dat symboliseert dat instituut voor mij. Nederland is ook zijn geschiedenis en in de naam ‘Oranje’ wordt die doorgegeven.

Nee, ik heb geen hekel aan ‘mensen met een kleurtje’, wat u waarschijnlijk wel zal denken. Maar ‘Nederland’ is voor mij meer dan een toevallige samenloop van omstandigheden. Nederland is een mentaliteit, een kracht, een identiteit, iets wat niet verloren mag gaan. Al is het maar omdat de wereld er beter van wordt als er ook een Nederland bestaat.

Lees verder>>>

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

13 reacties op Mijn koningin was u al niet meer

  1. Ad de Koning zegt:

    Prachtig geformuleerd. Ik had drie keer een ingezonden brief gestuurd aan De Telegraaf die telkens niet werd opgenomen hoewel hij netjes gesteld was. Ik had gemaild of het niet iets minder kon met de bewondering voor Beatrix, ik schreef het lijkt Noord-Korea wel, alleen een zaligverklaring ontbreekt nog, maar die werd natuurlijk ook niet geplaatst, en dat noemt zich dan democratisch. Nu heb ik een brief gezonden aan Sjuul Paradijs, ik ben benieuwd of ik daar iets op hoor. Ik heb daarin nog even aangehaald dat ze bij de moord op Theo van Gogh wel ging theedrinken in de moskee maar dat ze naar de familie van Gogh niet heeft omgekeken. Ook dat ze in kersttoespraken duidelijk liet doorschemeren dat ze niets van de PVV moest hebben terwijl een koningin boven de partijen hoort te staan, maar in werkelijkheid heeft ze haar voorkeuren heel duidelijk laten blijken.

    Like

  2. catherine zegt:

    De democratie hoort een vrijplaats van alle meningen te zijn. Jammer genoeg schond Beatrix de democratische waarden door in haar jaarlijkse Kerstpreek vaker Geert Wilders een veeg uit haar koninklijke pan te geven. Daarmee schond zij haar eigen “neutrale” principes die haar boven de partijen zou stellen. Loze praatjes dus. Daarmee wil ik niet zeggen dat zij geen grote verdiensten voor het land heeft gehad door haar harde werken. Net als iedere linksdrager probeerde zij echter de afwijkende mening in het democratische pandemonium te demoniseren en bleken haar principes loze praatjes: dat zal aan haar blijven kleven.

    Like

  3. Theresa Geissler zegt:

    Het is goed dat er mensen als Joost Niemöller bestaan die nog niet zó’n walging van de monarchie hebben, dat ze althans in staat zijn, Bea’s afscheidsrede aan te horen. Zelf behoor ik er niet toe, maar zo ontgaat je natuurlijk wèl wat. Dankzij Joost ben ik nu op de hoogte van de inhoud.
    En wat ik ervan denk? Slechts dit: WAT EEN GROF SCHANDAAL!
    Het Nederlandse volk op het allerlaatst een trap na geven! De nadruk leggen op ‘je openstellen voor…..'(waarvan we allemaal weten wat het betekent) En Weer die rotte EU erbij halen, natuurlijk!
    Deze vrouw is 33 jaar MIJN vorstin al niet geweest en nu laat ze pas goed zien, dat ze dat van NIEMAND was, in ieder geval niet van de Nederlanders. (Ook niet van de allochtonen, trouwens; Het is zoals Joost zegt: Het was haar alleen maar om dat verdomde idee van de multi-culti te doen)
    Donder maar op, ouwe teef, blij dat je weg bent!
    En laat je zoon zich rustig houden, want het koningsschap is niet meer zo vanzelfsprekend als jaren terug, hoe ‘rustig’ alles vandaag ook verlopen mag zijn. Schijn bedriegt, weet je wel!

    .

    Like

  4. Theresa Geissler zegt:

    En ik wil er nóg iets aan toevoegen: Dit…..mèns moet geweten hebben, dat een belangrijke meerderheid indertijd tegen de EU heeft gestemd! -Maar dat het referendum ‘niet bindend’ was, zodat ze het ons door de strot konden rammen. Je reinste schoffering om er nú over te beginnen!
    Wat een klotestreek! Ik kan alleen maar hopen dat ze zichzelf nog zwáár tegenkomt!

    Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @Theresa Geissler 17.54. uur. En niet te vergeten, hoe ze zich als een dhimmy heeft opgesteld, toen ze vorig jaar een moskeet bezocht in Oman. En verwonderen zou ons dat niet moeten, Mw. von Amsberg, maakt deel uit van de Bilderbergkliek, deze schimmige organisatie, waar in het geheim gewerkt wordt aan de Nieuwe Wereld Orde. Het is een grote schande, dat Pechtdrol en Rubberen Rutte, deel hebben genomen aan een bijeenkomst van deze obscure organisatie, maar geen enkele verantwoording daarvan afleggen. Door CRIMINELEN worden wij geregeerd, en deze politici hebben ons vorig jaar verraden aan het GEDROCHT EU, door aanname van het ESM verdrag. En de stomme meute hier maar rondlopen met oranje vlagjes en toeters. Nederland is bezet, door de dictatuur van BRUSSEL, en de stomme meute loopt feest te vieren. Dit komt nooit meer goed!

      Like

      • Ad de Koning zegt:

        Mevr, von Amsberg vindt het waarschijnlijk heel exclusief dat ze deel mag uitmaken van die Bilderbergkliek die door haar onbetrouwbare vader is opgericht. Het zijn allemaal lui die zich beter voelen dan een ander, van daar die geheimzinnigheid, en denken wel te weten wat goed voor het gewone volk is waar ze eigenlijk op neerkijken maar wat ze wel nodig hebben om aan hun geld te komen. Dat zoiets bestaat en dat er niet eens iemand is die zegt de geheimzinnigheid te zullen doorbreken, de gewone bevolking heeft er gewoon recht op hier meer van te weten. Mevr. von Amsberg liet zich trouwens goed in de kaart kijken hoe ze over het gewone volk denkt toen ze die Mabel aan het volk voorstelde met de mededeling “zij is een van ons soort mensen”. Nou, dat was inderdaad iemand om trots op te zijn.

        Like

  5. BertG. zegt:

    Grappig filmpje over hoe de maatschappij in elkaar steekt in de realiteit.
    Wat is de overheid en wie zijn dat.

    Like

  6. luckybee zegt:

    Waar over moeten wij Beatrix bedanken? Voor de moslims in ons land dat ons mee regeert van uit het Parlement en grote steden?Dat betekent toch dat wij op een dag onze vrijheid zullen verliezen als deze idioten hun Allah hun zin geven en ons land islamiceren?Dat wordt nog erger als de bezetting door de Nazi’s.

    Like

  7. luckybee zegt:

    Waar voor moeten wij Beatrix bedanken; voor de vele moslims in ons land dat ons mee regeert vanuit het Parlement en grote steden? dank zij de PvdA en D66 en Gr links, CDA,en SP?

    Like

  8. Yiooda zegt:

    BEATRIX.
    Koningin Beatrix van de lage landen,
    wat u daar deed, liet heel de christenheid stranden.
    Want, wat heel veel mensen nu, beslist niet weten, maar ik wel,
    dat u als Bilderberger een weg bewandelt naar de hel.
    In dit genootschap met een geheime code voor de NWO,
    heeft u zichzelf en uw huis vernedert tot een laag niveau.
    In een land waar de christenen nauwelijks worden getolereerd,
    heeft u, met een pompeuze soepjurk en lampenkap, satan vereerd.
    Ik zag hoog tegen u op als mijn Koningin en Vorstin,
    door uw eerbied voor de allah van het oosten, nu heel min.
    Dit moest mij, en met mij vele Nederlanders, van het hart,
    dat olie, geld en macht, de doorslag gaf en christenen tart.

    Yiooda

    Like

Plaats een reactie