Pesten op school: Voortschrijdende radicalisering van de islam is een probleem

Screenshot_75

(Vertaling: E.J. Bron)

Zelfs gummi-beertjes worden door islamitische kinderen beschouwd als niet zuiver, omdat ze dierlijke gelatine bevatten van runderen die niet “halal” geslacht werden. Duitse leerlingen worden steeds vaker door hen gepest en buitengesloten – een directrice van een basisschool in Berlin-Neukölln neemt het woord.

epoch times

Het thema hoofddoek en daaraan verbonden ook het thema Berlijnse Neutraliteitswet blijft de gemoederen bezighouden. Steeds meer schooldirecteuren melden zich, wier scholen in brandpunten staan. Zo waarschuwt Hildegard Greif-Groß (62) in de “Berliner Zeitung”: als de religie in de brandpunt-wijken een grotere rol spelen, zou het tot een “gettoïsering van scholen” kunnen komen. Hildegard Greif-Groß is directrice van de basisschool Peter Petersen in Berlini-Neuköllon, waar ze al 38 jaar werkt.

“Het kan niet zo zijn dat we dan in bepaalde gebieden een Arabische, een Turkse en een Europese school hebben.”

 …. zegt ze verder tegen de “Berliner Zeitung”.

Ze vertelt dat streng islamitische leerlingen andere kinderen erop aanspreken, omdat ze een broodje ham aten, hoewel de koran dat zou verbieden. Zelfs gummi-beertjes werd als niet zuiver beschouwd, omdat die dierlijke gelatine zouden bevatten van runderen die niet “halal” geslacht zouden zijn. Bovendien zouden steeds meer kinderen door de eigen familie en medeleerlingen onder druk worden gezet om een hoofddoek te dragen. “Daar geeft opa dan € 100,- voor”.

Religieus pesten neemt toe

Greif-Groß behoort mede tot de ondertekenaars van de petitie “Pro Berlijnse Neutraliteitswet” die onlangs aan de Senator van Onderwijs, Sandra Scheeres (SPD), met 1500 handtekeningen werd overhandigd.

De Berlijnse Neutraliteitswet, ingevoerd in 2005, verbiedt leraren, politieagenten en werknemers van justitie het dragen van religieuze symbolen zoals hoofddoek, kruisje of keppeltje. Door enkele vonnissen van de Berlijnse rechtbank voor arbeidszaken en de beslissing van het federaal constitutioneel gerechtshof tegen een “algemeen hoofddoekverbod” staat hij steeds opnieuw ter discussie.

Directrice Greif-Groß vertelt dat vroeger niemand een hoofddoek gedragen zou hebben en zegt tegenover de “Berliner Zeitung”:

“Er zijn nu al veel voorbeelden van religieus pesten op scholen. Als het leraressen toegestaan zou zijn om religieuze symbolen zoals een hoofddoek te dragen, dan zouden deze conflicten nog erger worden.”

Zij weet ook van pesten tegenover Koerden en Alevieten.

De uitspraken van mevrouw Greif-Groß weerspiegelen echter niet alleen de situatie op de brandpunt-scholen in Berlijn, in andere steden ziet het er hetzelfde uit. Schoolkinderen met een Afrikaanse, Arabische, Turkse of Oost-Europese migratieachtergrond en een islamitisch ouderlijk huis vallen ook daar op.

De grote concentratie van deze kinderen op de scholen vormt alleen al door de culturele en taalkundige karakteristieke eigenschappen een uitdaging.

Toenemende islamisering thuis

De schoolkinderen worden echter ook nog door een toenemende islamisering beïnvloed, die vaak gepaard gaat met een politiek-religieuze radicalisering. Deze beïnvloeding gaat uit van thuis, de leraren van de islamitische scholen in de namiddag, verzorgers in de islamitische cultuurverenigingen, familieleden en vrienden.

Zvi Jecheskeli, een Israëlische onderzoeksjournalist, vat de radicale islamitische houding als volgt samen:

“Ze beschouwen het Westen als technologisch superieur, maar moreel inferieur.”

Hij ging met een valse identiteit undercover in de Duitse Moslimbroederschap en had veel gesprekken met moslims. Een houding van morele superioriteit en nagestreefde verandering van de samenleving met politieke of gewelddadige middelen maakt een harmonisch samenleven onmogelijk. (lees ook hier).

Wat in de discussie veel te weinig aan bod komt, is de buitensluiting van Duitse kinderen en het pesten door islamitische schoolkinderen van joodse en christelijke leerlingen.

Video – Duitsland-vijandigheid op Duitse scholen:

 

Bron:
www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "diversiteit", "Integratie", "omvolking", "Religie van de vrede", "Verrijking", "Weg met ons!", Allochtonen, asielwaanzin, Barbarisme, Berlijn, christenhaat, cultuurrelativisme, demoniseren, Dhimmitude, Duitsland, Eurabië, Groenen, Illegalen, Immigratie, Islam, islam-collaboratie, islamappeasement, Islamisering, islamitische ideologie, islamofascisme, Islamofilie, Jodenhaat, Justitie, Krankzinnigheid, lafheid, landverraad, Linkse Kerk, Marxisme, meningsdictatuur, Moslims, Multiculti, nieuw fascisme, Overheid, Pacifisme, political correctness, politici, Rotzakken, sociaaldemocraten, Socialisten, Terrorisme, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

8 reacties op Pesten op school: Voortschrijdende radicalisering van de islam is een probleem

  1. hendrikush zegt:

    Schaffen Sie das bitte.

    Like

  2. Statler & Waldorf zegt:

    Like

  3. Statler & Waldorf zegt:

    Like

  4. Bastiaan2000 zegt:

    Dit is al lang zo, ik weet nog toen ik in de polder woonde, als je alleen liep ( of echt in de minderheid) als kind je op moest pasen voor Marokkanen ( meervoud dus). Kwam je ze tegen dan kreeg je klappen. Er wat over zeggen was ook toen al discriminatie.
    En we zijn inmiddels al weer een generatie verder

    Like

    • BertG. zegt:

      Lang geleden in de polder, +/- ’76, woonde er hier in de buurt 2 Turkse jongetjes.
      Die we altijd zaten te pesten door te vragen of we verkering mochten met ze zuster.
      Helemaal gek werden ze dan.
      Heel veel later zag ik ze nog eens terug hier in de buurt.
      Een grote dikke turken snor en ze moddervette vrouw liep daar braaf 2 m. achter.
      Het zat er al vroeg in blijkbaar.

      Like

      • paulzwueste zegt:

        Ik zie het helemaal voor me.
        Het voordeel voor ons is dat die Turken zo moddervet zijn.
        Ze beginnen goed.
        Maar na hun 30-ste zie je ze opzwellen.
        De Turkse wijven zitten vol met olijfolie.
        Als je op de juiste plaatsen drukt spuit de olie er uit.
        U begrijpt wat ik bedoel.
        Goed.
        Als ze 18 zijn geweest kun je die glibberende Turkse meiden dus beter niet meer aanraken.

        Like

  5. Republikein zegt:

    Ze vertelt dat streng islamitische leerlingen andere kinderen erop aanspreken, omdat ze een broodje ham aten, hoewel de koran dat zou verbieden.
    Lezen ze die taal dan, op die leeftijd.Reciteren?
    Ze begrijpen het nog niet, begin van de hersenspoeling.

    “Daar geeft opa dan € 100,- voor”.
    Na gedane arbeid is het goed rusten.

    Like

Plaats een reactie