Zin en onzin over het klimaat

Screenshot_77

(Door: H. Numan)

U wordt wijsgemaakt dat we héél snel héél veel moeten gaan betalen om het klimaat te redden. Een  flagrante leugen. Goebbels zei het al: “Een leugen wordt waarheid als je hem maar lang genoeg herhaalt”. Onze media kunnen wat dat betreft een keurmerk krijgen van het Reichsministerium für Volksaufklärung und Propaganda. U gelooft het nog ook. Wees eerlijk; als we niet in staat zijn om iets relatief simpels als de treinen op tijd te laten rijden of de criminaliteit onder controle te houden. Waar praten we dan over?

Laten we beginnen met ‘duurzaam’. Wat betekent dat woord? Dat iets lang mee gaat. Niets meer, niets minder. Wat is duurzaam? Een Trabant is duurzaam. Die krengen hebben bijna het eeuwige leven. Mijn overhemden, gemaakt in Bangladesh door arme zielige kindertjes, zijn duurzaam. Ik heb die overhemden langer dan 25 jaar, en ze zijn nog niet tot op de draad versleten. Wat is niet duurzaam? Een windmolen, een elektrische auto en zonne-energiepanelen. Waarom zijn die niet duurzaam? Omdat ze een beperkte levensduur hebben. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, en omdat ze allemaal zwaar vervuilend giftig afval produceren.

Kijk, ‘duurzaam’ wordt tegenwoordig als modewoord gebruikt om iets wat helemaal niet lang mee gaat en niet (vrijwel nooit) milieuvriendelijk is aan de man te kunnen brengen. Zonne-energiepanelen gaan ongeveer 20 jaar mee. Dat op zich is beperkt duurzaam. D.w.z. ze gaan matig lang mee. Maar die panelen moet u zeer regelmatig schoonpoetsen. Ik onderstreep het woord poetsen, want met een puts water zo af en toe er over bent u er niet. Dat is best veel werk, waar over gezwegen wordt. Want dat past niet in het sprookje. Na 20 jaar gebruik moeten de panelen vervangen worden door nieuwe panelen. Dan zijn ze versleten. En dan? Dan heeft u een dak vol chemisch afval. Beperkt duurzaam, bepaald niet milieuvriendelijk.

Windmolens zijn nog erger. Die gaan minder lang mee. Hooguit 12-15 jaar. Zonne-energiepanelen hebben geen bewegende onderdelen, dus hebben ze weinig technisch onderhoud nodig. Zo niet windmolens. Die hebben zeer regelmatig onderhoud nodig. Waar worden windmolens van gemaakt? Hout? Nou nee. Dat zijn poldermolens. Deze molens worden gebouwd van staal, beton en heel veel hoogwaardige plastics. Na 12 jaar moeten ze net als zonne-energiepanelen als chemisch afval verwerkt worden.

Nog twee andere milieuproblemen: die wieken van 20-30 meter lang draaien als enorme guillotines en malen alle vogels tot moes. Windmolens staan precies op de ideale vlieghoogte van de meeste vogels. En om enigszins rendement te kunnen maken, moeten die molens in parken opgesteld worden, waardoor vele trekroutes van vogels dodelijk valstrikken worden. Dat is het eerste probleem.

Het tweede is geluidsoverlast. Ter land en ter zee. Als u de pech heeft naast zo’n windmolenpark te wonen, kunt u het beste de hele dag watjes in uw oren stoppen. Die krengen zijn alles behalve geluidsarm. Op zee is het veel erger, want water geleidt geluid veel beter dan lucht. Voor het zeeleven is dat desastreus. Ter vergelijking: wel eens een dieselgenerator horen aanslaan? De meeste generatoren zijn niet geluid gedempt. Stel je zo’n niet gedempte generator voor in de Hoge Veluwe. Niet een, maar een paar honderd. Die 24/7 staan te bulderen. Is dat milieuvriendelijk? Misschien voor bovenmodale Greenpeace-activisten die ten strijde willen trekken met hete luchtkanonnen. Objectief gezien is het zwaar vervuilend. En zeker niet milieuvriendelijk.

En dan de Tesla. Een auto die gemaakt is van hoogwaardige metalen, plastics. Milieuonvriendelijk, dus, en … lithium. Weet u wat lithium is? Dat is een zeldzaam metaal. Bijzonder giftig en niet enorm milieuvervuilend, maar de overtreffende trap daarvan.  De winning is zwaar vervuilend, het transport is vervuilend, de verwerking tot batterij is zwaar vervuilend en ze hebben een zeer beperkte levensduur. Niet langer dan 3-4 jaar. Daarna is het zwaar chemisch afval. Batterijauto’s zijn dus noch duurzaam, noch milieuvriendelijk. Tenzij je je kinderen naar school bakfietst en in elfjes gelooft.

Gaan we even verder kijken, want we zijn er nog lang niet. Dat beruchte broeikasgas CO2. Wat hebben planten nodig om te groeien? CO2 . Onze steenkool hebben we te danken aan globale opwarming, heel lang geleden. Toen was het veel warmer dan nu. Met veel meer CO2 in de lucht. De planten groeien als kool. Letterlijk. Niet als steenkool, dat werd het vele duizenden – miljoenen jaren nadat die planten vergaan waren. Wat spuiten tuinders in hun kassen? Inderdaad: CO2. Om hun planten sneller te laten groeien.

Zo erg is die COdus niet. In ieder niet erg genoeg om een derde van uw salaris voor op te eisen. Ja, als D66 de kans krijgt (met alle steun van de Vereniging Van Dieven en de Christenen Die Allah dienen) gaat u waarschijnlijk meer nettoloon inleveren.

En dan die opwarming. Het is absoluut niet zeker dat de aarde opwarmt. Hoe betrouwbaar kan het KNMI het weer voorspellen? Ze hebben al moeite genoeg om een dag van te voren accuraat te voorspellen. Naarmate je verder in de toekomst gaat voorspellen, wordt dat exponentieel minder. Laat ik het zo zeggen: het weer van morgen weten ze voor 95% zeker. Dat van volgende week misschien voor 90%. Volgende maand, waarschijnlijk 60%. Volgend jaar? Met veel geluk 30%. Het weer over 5 jaar? Vraagt u het maar aan Madame Mistique, die heeft een kristallen bol. En die mensen gaan ons vertellen dat de aarde opwarmt met getallen van 5 cijfers achter de komma en over 50 jaar? Kom nou toch. Laat u niet overdonderen.

De aarde kan opwarmen of afkoelen. Nee, dat is geen ‘het kan vriezen of dooien’ dooddoener. Die opwarmingen en afkoelingen gebeuren in cycli. Er was niet één IJstijd, er zijn vele IJstijden geweest. Sommige van die opwarmingen/afkoelingen werden veroorzaakt door natuurfenomenen, zoals grote vulkaanuitbarstingen. Anderen, omdat de aardas veranderde van positie of omdat de baan om de zon langer/korter werd. Dat zijn zaken waar we hoe dan ook niets aan kunnen veranderen, ongeacht hoeveel geld we er tegenaan smijten.

Is het erg dat de aarde opwarmt? Nou, neu. Niet bepaald. Maakt u zich veel meer zorgen over mogelijke afkoeling. Die opwarming en afkoeling gaan, zoals ik al schreef, in cycli. En binnen die cycli weer in kortere cycli. (Ja, het is knap ingewikkeld. Ik weet het.) We zijn eigenlijk aan de beurt voor een nieuwe korte IJstijd. Die toekomstige IJstijd is nogal over tijd. Mogelijk dat ons menselijk ingrijpen dat wist uit te stellen. Als dat zo is, dan is milieuvervuiling onze redding.

U wordt wijsgemaakt dat wanneer de aarde opwarmt Europa in een woestijn verandert. Tenminste, het deel van Europa dat niet onder water verdwijnt. Want het is warm in woestijnen, en de aarde warmt op. Dus wordt het een woestijn. Dat is een drogreden, gebaseerd op foute gegevens. Bij mij in Bangkok zakt de temperatuur maar zelden onder de 25 C. En als je een bezem in de grond steekt, heeft die morgen wortels. Planten zijn gek op een warme vochtige atmosfeer.

Opwarming van de aarde geeft meer landbouwgrond in het noorden beschikbaar. Jammer dat Nederland dan onder water komt te liggen, maar we kunnen dan verhuizen naar Siberië. Waar je dan in je T-shirt kan rondlopen. Vermits Wimpie de watermanager een goed woordje voor u doet bij zijn vriend Poetin, natuurlijk. Zelf gaat hij waarschijnlijk op zijn haciënda in Argentinië wonen, of zijn optrekje in Mozambique.

Andersom, als we op een nieuwe IJstijd afstevenen, en dat gaat waarschijnlijk gebeuren, dan is Leiden in last. Niet zo zeer in last, maar stijf bevroren. U moet dan veel meer energie gebruiken om warm te blijven. Er is dan wereldwijd veel minder landbouwgrond beschikbaar, omdat de temperatuur gaat zakken. Dus de Oekraïne moet sluiten, mogelijk – maar niet zeker – kan de Sahara dan gebruikt worden. De grootste landmassa ligt op het noordelijk halfrond, en vooral in het noorden. Een globale afkoeling is veel ernstiger dan een globale opwarming.

Tenslotte de kosten. Wanneer begonnen wij ons serieus zorg te maken over het milieu? Toen we het ons financieel konden veroorloven. Dat was jaren nadat we onze pot met goud in Slochteren gevonden hadden. En dan nog moet het financieel haalbaar zijn. Groengek zou dolgraag Schiphol willen sluiten, maar dat is een van de motoren waar onze economie op draait. Heel sympathiek om ter wille van de korenwolf de nationale economie te willen vermoorden, maar het is stapel krankzinnig. Juist Groengek is de groep die alles wil doen – zolang het hem zelf niet raakt. Wat interesseert het een bakfietsmoeder in Buitenveldert of Aardenhout dat u op straat potloden moet venten om in leven te blijven? Het milieu wordt gered, en daar moet U (niet zij zelf) een offer voor brengen. U bent een grenzeloze egoïst, omdat u dat offer niet wilt brengen!

Het grootste deel van de wereld kent die luxe niet. Dat vindt het absurd dat u schoon drinkwater gebruikt in de wc. Daar moeten ze zelf 10 km naar de pomp lopen. Als we ten koste van onze volledige economie Nederland ‘schoon’ kunnen krijgen, wat dan nog? In India wonen een miljard mensen zonder riolering, zonder adequate medische zorg en met veel grotere problemen dan uw zielige korenwolf. Die zeggen: een korenwolf? Ja, die smaakt lekker. Met wat kerrie.

Bovendien, waar praten we over? Het zijn exact dezelfde mensen die niet in staat zijn om armoede in eigen land op te lossen (denk aan onze waanzinnige Jetta Klijnsma), of de misdaad zelfs maar onder controle te houden. Dat zijn heel eenvoudige problemen vergeleken bij globale opwarming dan wel afkoeling.

Door:
H. Numan
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Fake News", "Nuttige idioten", "Weg met ons!", achterlijkheid, belangenverstrengeling, christendemocraten, demoniseren, Desinformatie, establishment, gezond realisme, Graaien, Groenen, hersenspoeling, Hypocrisie, Indoctrinatie, klimaatfascisme, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, liberalen, Links fascisme, Linkse Kerk, machtswellust, Marxisme, meningsdictatuur, Milieu, nieuw fascisme, political correctness, politici, praatjesmakers, propaganda, Rotzakken, Socialisten, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

49 reacties op Zin en onzin over het klimaat

  1. Pietersen zegt:

    Ik wil wel een schonere wereld maar mag ik er dan ook wat voor terug eisen : stop de bevolkingsgroei in de derde wereld NU !
    Zal wel een racistisch standpunt zijn…

    Geliked door 3 people

  2. paulzwueste zegt:

    Bravissimo Hr Numan!

    Geliked door 2 people

  3. Hennie Schwarz zegt:

    Ik wil best betalen voor het klimaat, net als vele anderen.
    Maar pak eerst eens de vliegtuig branche en bewegingen aan en de uitstoot van grote fabrieken, de scheepvaart etc. Die blijven buiten schot. De burgers welke al volop meedoen met hun katalysators in auto,s, milieu heffingen op brandstoffen en vele heffingen en nog belastingen meer. Nee de burgers moeten als laatste in de rij van nieuwe betalingen komen. Eerst de vliegtuig branche en grote fabrieken scheepvaart etc daarna pas de burgers. De linkse hap wil wederom de burgers belasten. Wederom de burgers pakken is foute boel.

    Geliked door 1 persoon

    • Steven zegt:

      Of ze nu de fabrieken extra gaan belasten of de vliegtuigen… die belasten alles weer door naar de burgers. Het maakt geen ZAK uit, je krijgt de rekening toch wel.

      Geliked door 3 people

    • guusvelraeds zegt:

      Volgens mij zit U in de verkeerde kerk.

      Like

      • Piet Snot zegt:

        Volgens mij ook.
        De zon schijnt nog steeds gratis, net als de regen die naar beneden komt.
        En al gooi je daar 100 miljard tegen aan, geen mens die daar iets aan kan veranderen.
        En ik heb nou wel genoeg mijn best gedaan.
        In middels allemaal AAAAAA zuinige apparatuur aangeschaft, en alle verlichting vervangen voor LED lampen.
        En toch moet ik steeds meer betalen.

        Geliked door 1 persoon

  4. FedinandK zegt:

    Meneer Numan, zo is het maar net. Klimaat, een waanzinnig groot verdienmodel.
    Vele zg weerdiensten, zoals het KNMI hebven de weer waarnemingscijfers gehomoliseerd.
    Vroeger, de laatste 190 jr is het nooit warm geweest. De data van die jaren waren een “vergissing”.
    Ongelofelijk wat een zwendel.

    Geliked door 3 people

  5. Saeftinghe zegt:

    Heer Numan,

    Toch even een paar kleine corecties op uw stelling over windmolens.

    Molens gaan véééél langer mee dan de gestelde 20 jaar.
    De eerste molens maakten veel herrie, dat is ook de reden dat ze voortijdig vervangen werden door steeds betere en stillere molens.
    Nabij Gibraltar draaien nog honderden molens van 50 jaar oud, deze maken wel een enorme herrie., het stoort daar niemand, het is wat minder dicht bevolkt!.
    Molens draaien zondere brandstof(en bijbehorende vervuiling!!). De wind komt zelfs zonder tankschepen en auto´s ter plaatse.
    Ondrhoud van molens is véél minder dan van centrales met een 24 uurs bemanning!!
    Molens regelen zeer snel op de vraag EN geheel automatisch

    Een molen neerzetten kost ongeveer 120% per KWh van wat een centrale kost.
    Die 20% verschil is binnen een jaar terugverdiend.
    Daarna geen brandstof, en het transporteren ervan meer nodig.
    Molens hebben geen continu ploeg bemanning nodig.
    Molens behoren niet vergeleken te worden in corrupte geldcircuits, en onbekwame politici, maar op de olie die ze voor na ons komende generaties besparen.
    Dat is de enige correcte vergelijking.

    Vogels worden oogst zelden slachtoffer van molens, ze hebben op die hoogt niets te zoeken, ze scharrelen hun kostje vlak boven de grond bij elkaar.
    Vanaf het dak van een hoog flat gebouw kijk je al van bovenafd op de meeste vogels neer,
    Een gier wil wel eens gevaar lopen, die houdt op ongeveer die hoogte zijn domein in het oog, waar mogelijk gebruik makend van de dagelijkse thermiek ontstaan door zonne warmte.
    Een molen maakt ook wat thermiek en dat wordt heel af en toe een gier noodlottig. Een gier heeft in de lucht geen vijanden waar hij bang voor moet zijn en loopt daardoor wat meer risico.
    Trekvogels vliegen volgens mij een stuk hoger dan de molens.
    Dat hun voeselgebieden veranderen is wèl iets waar beter op gelet zou kunnen worden.
    Autoverkeer maakt heel wat meer slachtoffers, daar hoor ik nooit kritiek op, niemand laat daarvoor de auto staan.

    Het grootste nadeel van molens is de grilligheid van de wind, daardoor is er zeer grote overcapaciteit nodig en een heel zwaar netwerk,
    Daar ligt het probleem. DAT probleem lijkt mij nu juist iets om in Europees verband op te lossen.
    En juist voor de meest voor de hand liggende problemen sluit Brussel de ogen.

    Portugal loopt op afstand voorop met Water-Wind -Zon energy.
    De capaciteit is ruim boven de vraag.
    Vele jaren terug was het groot nieuws dat 24 uur aaneen alle fosiele energy naar Spanje ging.
    Nu heeft een week 100% W-W-Z energy al geen nieuwswaarde meer.
    Het netwerk is goed op maat en wordt nog steeds uitgebreidt met het og op de toekomst.

    Wat betreft de, electra auto ben ik het wel met u eens, daar is nog lang niet genoeg capaciteit voor.
    En zolang die nog met fosiel opgewekte stroom geladen worden is dat een veel sterkere vervuiling dan de dieselmotor, Een benzine motor verbruikt veel meer brandsto dan een diesel.

    Like

    • Piet Snot zegt:

      Als de kids vroeger zagen dat je een stukje papier of een peuk uit de auto gooide begon de hele achterbank krankzinnig te krijsen en werd je voor milieucrimineel uitgemaakt.
      https://breinbrouwsels.nl/willen-de-windmolengekkies-dit-filmpje-even-aan-de-kids-laten-zien/

      Geliked door 4 people

    • Henk der Niederlánder zegt:

      Beste Saeftinghe.
      Heb Ik toch nog wel een kleine opmerking bij uw epistel.
      Vooropgesteld dat Ik me niet echt in het fenomeen windmolen en andersoortige heb verdiept moet me toch wel iets van het hart.
      Deze windmolenparken zijn tot nog toe betaald door de burgers (subsidie) met het gevolg dat een aantal bedrijven gigantische winsten maakten op de bouw en plaatsing van deze windmolens.
      Het tweede gevolg is dat ook de energierekening torenhoog is geworden ondanks dat deze volgen U gratis stroom nu de huizen binnen stroomt.
      Neem van mij aan beste Saeftinghe dat die hele milieu en klimaat hoax levend gehouden wordt door de politiek om U en de rest van de bevolking het geld met karrevrachten uit hun zakken te kloppen.
      En wat Henk Numan zegt dat het op het eind van het liedje een geweldige berg rotzooi na laat waar de honden geen brood van lusten is toch echt wel een waarheid als een hele kudde koeien.
      De elektrische auto’s is ook zo’n mooi gegeven.
      Ooit wel eens nagedacht over het feit dat overal ter wereld fabrieken staan van Tesla.
      Niet voor U of mij beste man want die troep is voor de gewone man onbetaalbaar.

      Die staan er alleen maar voor investeerders omdat wegens subsidies daar grote winsten weg te slepen zijn en niet omdat het allemaal milieuvriendelijk moet zijn.
      De grote “klimaatgoeroe” Al Gore die ons wist te vertellen dat we zuiniger aan moesten doen met energie en milieu werd gevraagd hoe het dan zat met zijn eigen huis dat meer energie vreet dan tientallen gewone burgerwoningen in de USA (waarmee bedoeld werd andere kasten van huizen) wist te vertellen dat hij alleen maar de boodschapper was van het slechte nieuws, maar ondertussen miljoenen in zijn zakken stak omdat hij volgens de klimaat en milieu idioten zo’n geweldig kenner was, waar later van bleek dat hij ook maar een veredelde hobbyist was.
      Als Ik U duidelijk mag maken wat die hele flauwe kul van energie nou echt voor dient, zult U me misschien niet geloven, maar het gaat om de eerste plaats over geld binnen schrapen voor een kleine groep en in de tweede plaats om de import van allerlei opvreters aan een salaris te helpen en zodoende de multiculturele droom in stand te kunnen houden.

      Geliked door 4 people

    • H. Numan zegt:

      U bent in de war met kwartels en kalkoenen. Een gier heeft er niet direct last van, want die cirkelt meestal een paar honderd meter hoog.

      Die windmolens, hoe leveren die energie op windstille dagen?

      Geliked door 3 people

      • Saeftinghe zegt:

        Het filmpje van Piet Snot laat toch duidelijk een gier zien die, ook heel duidelijk probeerde van de molenthermiek gebruik te maken.
        Kwartels, kalkoenen en de meeste andere vogels zoeken hun voer, verspillen geen energy om naar, voor henzinloze, groter hoogten te vliege dan nodig.

        De grilligheid van de wind is het grootste minpunt aan windenergy, dat zal voor iedereen duidelijk zijn.
        Dat is, zoalsik ook noemde, de reden dar er een heel grote overmaat aan molen en netwerk capaciteit moet zijn . Om stroom om stroom van wel draaiende molens te transporteren naar verbruikers.

        Dat netwerk had als eerste aangelegd moeten worden, maar de EU politici hadden andere dingen te doen!!

        Like

    • Trucker zegt:

      Saeftinghe zegt:16 juni 2019 om 17:01

      Geneuzel van de eerste orde.
      Om te beginnen er draait geen molen zonder subsidie.
      het vervaardigen van de complete molen al stilgestaan hoe dat gebeurd, het vervoer van de onderdelen (is allemaal convoi exeptionel) wat dat vervuild wat er allemaal insteekt van waar het komt (zie wat verderop waar ik het over de accu heb).
      De afbraak wat de onderdelen (ze draaien echt niet foutloos voor twintig jaar).
      De ongevallen brand, wieken afbreken… allemaal sprookjes zeker.
      De elektrische auto is de grootste zwendel die de klimaat hysterici uitgevonden hebben.
      Bouw en afbraak vervuild daar heb je geen idee over, de accu (het wondermiddel, de Heilige Graal van de groene zwendelaars) is van stap één dat is de delfstof ontginnen tot de afbraak DE ALLERGROOTSTE vervuilende tak die er bestaat in de “groene stroom”(*) zoals die groene zwendelaars het in hun dromen zien.
      Kom bij niet aan de deur neuzelen over wat je hier pent want ik zou je pijn kunnen doen, ik walg van het hypocriete leugenachtige discours van de zwendelaars die de economie aan het ontwrichten zijn en en passant eventjes denken dat zij de natuur kunnen beheersen.
      Voor mij zitten de groene hypocrieten en hun aanhang (die voor geen millimeter zelfstandig kunnen denken) op gelijke hoogte met de islam(iet), en die hoef ik niet onder geen beding.
      (*) groen stroom, hoe verzinnen ze het, en o ja uw zonnepanelen, beetje vergelijkbaar met de batterijen, en nog maar een uitsmijter: de groen hypocrieten liggen voor geen nanoseconde wakker wie of hoe de delfstoffen voor hun speeltjes ontgonnen worden, nee dat willen ze zelfs niet weten, GET LOST met dat groene gezever, helpt mijn dag om zeep.
      Nog een uitsmijter, mijn oude diesel vervuild in zijn hele leven minder als uw wonder elektrisch autootje bouwen afbraak inbegrepen
      capice…

      Like

    • Mario Schettini zegt:

      @saeftinghe
      voordat u de klimaarclub nawauwelt, moet u toch eens de rapporten van onbevooroordeelde mensen, die slechts observeren, nalezen. door lieden zoals u, wordt de wereld voor dieren – mensen interesseren mij geen moer, over het algemeen is het tuig – onleefbaar. ga zo door met uw linkse propaganda, de waarheid zal u letterlijk onder de voet lopen. wat een ignorantie!

      Like

  6. Tineke zegt:

    Prima stuk heer Numan!

    Geliked door 3 people

  7. J. C. Th. Köhler zegt:

    In tijden niet een artikel met zoveel genoegen gelezen. Er rest ons nog maar één vraag, heer Numan. Hoe krijgen we dat die schoften op Het Binnenhof aan hun verstand gepeuterd?

    j.c.th.kohler@ziggo.nl

    Geliked door 4 people

    • Tistochwat zegt:

      J. C. Th. Köhler 16 juni 2019 om 17:39

      Hoe krijgen we dat die schoften op Het Binnenhof aan hun verstand gepeuterd?

      Die schoften weten dit allang, maar blijven liegen over ‘het klimaat’ om ons het geld uit de zakken te kloppen, de vuile smeerlappen!

      Geliked door 2 people

    • Nemesis zegt:

      Grote goden, maar dan moet er wel genoeg wind staan
      Én vogels hebben op die hoogte niks te zoeken. U pleegt zeker een grapje te maken of hebt geen verstand van welke vogels en waar vliegen, wat een gezwets.

      Geliked door 2 people

    • Trucker zegt:

      Willen ze niet want ze zitten ook in het verdienmodel, je gaat toch niet zelf je kip met gouden eieren slachten ?

      Geliked door 2 people

  8. scherpschutter1943 zegt:

    Volgens mij gaat groen links, pvda, d66 en andere linkse geschiften, net zolang door met het uitknijpen van de belastingbetaler tot deze met een blauwe kiel en Mao-pet op, met een pannetje in zijn hand in de rij staat bij de plaatselijke gaarkeuken. Dan hebben ze het voor elkaar. Zij hebben de macht, de centen en het gerief . jan de belastingbetaler is volledig kaal gevreten door de boven hem gestelde. De haagse binnenhofmisdadigers ol.v. jammer genoeg nog steeds rutte, denken te weten wat goed is voor de Nederlanders. Zij vergeten 1 ding, we moeten nu al de halve wereld te vreten geven op onze kosten maar het moment nadert dat er geen poen meer is en de bevolking het niet meer pikt. Dan zal de maatschappelijke orde volledig op zn kop worden gezet en zullen de regeerders met hun kornuiten aan stukken worden gescheurd. Is het niet door de eigen bevolking dan is het door de jihadisten van de islam. Die wachten op hun kansen die komen gaan.

    Geliked door 4 people

    • Saeftinghe zegt:

      Geronimo,

      Mijn MENING:

      De klimaatzwendel wordt door de politici aangestuurd om de bevolking geld uit de zak te kloppen.
      Dat lijkt me een voor ieder duidelijk zichtbaar gegeven.

      Wetenschappers moeten vertellen wat de politici wensen, anders geen geld.
      Nu zullen wetenschappers niet graag jokken, maar ik denk dat ze vaak gedwongen zijn om alleen de kant te belichten die de politiek goed uitkomt.
      De andere kant latenze dan maar in stilte rusten.

      Ik heb wel de indruk dat oudere wetenschappers, die met pensioen zijn minder last hebben van deze politiekedruk en doorgaans véél beter onderbouwde argumenten aanvoeren.
      Deze groep krijgt van de media/politiek geen platform om hun kennis wereldkundig te maken. Ze worden volkomen overschreeuwd door de andere groep.

      Ik denk dar er helemaal geen groot klimaat probleem is.
      Is CO2 oorzaak of gevolg van de ´hogere´ temperaturen?
      CO2 bevat de zuurstof die wordt vrijgemaakt door planten, goed voor ons om te kunnen ademen èn goed voor de plant, die het Carbon er uit kan gebruiken.

      En natuurlijk zijn er schommelingen in het klimaat, is altijd geweest en zal altijd blijven.
      Er wordt nog geen 200 jaar gemeten, en heel gebrekkig!
      Ik zie het klimaat als een golfbeweging, waar de koude tijden heel wat erger zijn dan nde warme periodes.
      Het getijde is de kortste golfbeweging die ik paraat heb, wanneer ik de stijging meet van 2 uur na laag water tot 4 uur na laag water, en dat extrapoleer, dan is de uitkomst dat in een week de Mont Blanc onder water staat.
      Zo zijn er langere golfbewegingen; De dag, DE maan, Het jaar, en ook mogelijk 300jaar lange periodes, die we nog niet hebben kunnen meten.

      Wanneer zulke “MODELLEN” in ee computer worden ingevoerd krijg je een antwoord wat past bij de ingevoerde gegevens .
      Het geloof in de onfeilbaarheid van computers, gevoed met onzin modellen is de oorzaak vande klimaathisterie.
      Planten groeien door warmt en vocht en zorgen voor de zuurstof, DAAROP moeten we zuinig zijn.
      Geen regenwouden meer opofferen voor mooie teakhouten deuren in het landgoed van Timmermans en die Exota oplichter waarvan ik de naam even niet paraat heb.

      Maar het zijn juist dat soort figuren die aan de polike touwtjes trekken.
      Ik denk dat er meer politici nodig zijn zoals Wilders, die noemt het probleem bij naam, voorziet de gevolgen, draagt een oplossing aan.
      Maar het cordon sanitaire blokkeert hem, en neemt na een passende tijd zijn ideeën over wanneer het past in hun agenda.

      Geliked door 1 persoon

  9. Henk der Niederlánder zegt:

    Waar Ik ook al enige tijd aan zit te denken is het volgende.
    Er wordt altijd gezeverd over opwarming van de aarde in samenhang met co²
    Nou moeten we even terug in de tijd toen we moesten aanhoren dat de polen aan het smelten waren en de gletsjers aan het verdwijnen waren, maar wat bleek: het was allang niet meer van toepassing, omdat het poolijs aangroeide en de gletsjers maar groter en groter werden.
    Dan krijg je kijk en vergelijk.
    Het is voor de gewone burger niet te doen om eens even te gaan kijken of het poolijs smelt en de gletsjers kleiner worden dus konden deze leugens lange tijd in stand blijven.
    Nou denk Ik niet dat het zo makkelijk is om de co² te meten en dan bedoel Ik op wereldniveau en zeker voor de burger die moet betalen voor alle leugens.
    Ik vraag me werkelijk af of op wereldniveau de co² de waarde van 400 ppm wel echt gehaald word.
    We worden al zo lang besodemieterd met alle klimaat en milieu leugens dat het me niet zal verbazen dat binnenkort of binnen wat langere tijd plotseling voor de dag komt dat er “fouten” zijn gemaakt bij de metingen.
    Daarbij word ook met geen woord gerept over de voordelen van een iets hoger co² gehalte namelijk de betere groei van planten die de uitdijende wereldbevolking wat makkelijker aan voedsel kan helpen, want dat is vloeken in de milieukerk uiteraard.
    In ieder geval wat betreft het IPPC kan wel gezegd worden dat die een heel groot deel van hun geloofwaardigheid verspeeld hebben, nu steeds meer voor de dag komt van de onzin die ze continu lopen te ventileren.

    Geliked door 4 people

  10. guusvelraeds zegt:

    Wat ben ik blij met Uw stuk. Stond op het punt een warmte pomp te kopen. LOL.

    Geliked door 1 persoon

  11. henk verhoef zegt:

    Pegida is verjaagd door moslims in een limburgs gat bij een moskee om uitdelen papier– wat de helft van die wegjagers toch niet kunnen lezen
    MAAR wat is dan nog het belang van WEER klimaat als je leef klimaat weg is

    ophitten over x tal jaren- terwijl omvolken sneller gaat

    Geliked door 3 people

  12. Saeftinghe zegt:

    Henk der Niederlander,

    Wat ik schreef over windmolens gaat over de techniek ervan, niet over de corrupte geldzwendel eromheen.
    Dat is niet goed over gekomen.
    Of dat aan mijn schrijfstijl ligt of aan uw manier van lezen laat ik even in ´t midden.
    Lees het nog eens over en dan zonder daarbij aan geld te denken.
    Vergelijken met andere energie bronnen dient een technisch vergelijk te zijn, geen financieel.
    Het zal ons allen wel bekend zijn hoe de corrupte en onbekwame politici met geld manipuleren.
    DAAR zijn ze wel bekwaam in
    En ga eens tellen hoeveel vogeloverblijfsen onde de molens liggen en het aantal dat op de weg is platgereden.
    Mocht iemand met vakantie in zuid Portugal komt is hij welkom en wil ik wel laten zien dat wat ik stel op feiten berust.
    Ik heb het dan over de techniek, niet over corrupte geldstromen er omheen.

    De wat oudere windparken hier hebben nog wel molens die wat geluid maken. De niewere kun je onder de wiek staan zonder dat je wieken hoort.
    Voor wie de moeite wil nemen mijn stelling te controleren:
    Er staan in Portugal langs de N124 heel wat molens waar je heen kunt gaan en ze aan kunt raken.
    De positie van een molen die zeer kort bij de N 124 staat: 37º18´21.658´´ Noord en 7º50´32.1536´´ West. Kom maar controleren of ik feiten of fabels vertel.
    Wanneer ik er langs rijd, kijk ik er wel eens. In de wijde omtrek van de molens geen dode vogelresten te vinden. Je moet echt omhoog kijken om te weten of de molen draait, horen doe je ze niet.

    Piet Snot,
    Het filmpje wat je toont klopt precies met wat ik beweer, alleen gieren kun er je aantreffen, ze gebruiken de thermiek van de wiek zoals ze ook de thermiek door de zonnewarmte gebruiken om met zo weinig mogelijk energie boven te blijven.
    Dit filmpje is het enige wat op internet circuleert om de zwermen dode vogels aan te tonen, niemand heeft ooit een ander filmpje kunnen laten zien.
    Die zouden er toch vele moeten zijn wanneer zoveel vogels de dood vinden door molens.

    Heer Numan,

    Ik ben van mening dat in vergeljken tussen diverse machines ALLEEN de techniek vergeleken kan worden.
    De geldstromen eromheen zijn een heel andere discussie, daar gaat het om de corruptie van diverse politici die in mooie landgoederen wonen die ze met ONS geld betalen.
    Alle energy door W-W-Z geleverd schuift het einde van de aardolie wat verder naar de toekomst.
    Dan hebben onze kleinkinderen ook nog wat plezier ervan.

    Mijn kritiek betreft alleen het onjuiste weergeven van de techniek.
    Wat u verder aanvoert over de elcra auto en het klimaat bedrog ben ik helemaal met u eens en vind het een zeer goede weergave.

    Mocht het zo uitkomen dat iemand een beetje aan de oostkant van de Algarve komt in de vakantie, dan is hij of zij welkom om de discussie voort te zetten ter plaatse van het onderwerp van die discussie.
    En dan wèl de (corrupte) financiële discussie en de technische gescheiden.

    Eventueel contact maken via deze site zal wel lukken denk ik.

    Like

    • Piet Snot zegt:

      Tistochwat heeft hier ooit een hele reeks foto’s geplaatst van vogel slachtoffers onder zo’n windmolen, dus er zijn wel meer beelden te vinden.
      Onthoofd, vleugel er af geslagen en meer gruwelijke beelden van vogels.

      Geliked door 3 people

      • Saeftinghe zegt:

        Ik kom redelijk vaak langs molens en neem daar vaak ook een kijkje, maar nooit vind ik daar dode vogels die door de wieken getroffen zijn.
        Wel gebeurt het dat duiven, die soms doorvliegen in ´t donker, dat ze draden van netwerken raken op weg naar huis na een wedvlucht.
        Die netwerk draden bevinden zich op een hoogte waarop vele vogelsoorten vliegen. Een stuk lager dan de molenwieken!
        Hoospanningsdraden zitten soms vol met zwaluwen, die zich verzamelen voor vertrek naar het zuiden.
        Netwerken die ooit zijn aangelegd voor de centrales en ook nodig zijn voor molens

        Like

      • Tistochwat zegt:

        Piet Snot 17 juni 2019 om 08:28

        De foto van een ooievaar met een afgehakte vleugel (die nog maar aan één ‘draadje’ vastzat) kon ik niet meer vinden. Het was hartverscheurend om te zien; het arme dier leefde nog.
        IK HAAT EN VERVLOEK WINDMOLENS!
        Ze kosten ontelbare vogels, vleermuizen en insecten het leven, ELKE DAG!

        Degenen die die monsterlijke windturbines verdedigen en aanprijzen, zijn knettergek en/of door-en-door slecht. En natuurlijk oliedom.

        Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        Hey Snot, bij ons in Vlaanderen hebben de kinderen (snotneuzen dus) paar maand voor de verkiezingen elke donderdag gespijbeld.
        Let wel toegestaan door schooldirecties en toen de linkse multikulle islamofiele meute (dus het zooitje mei 69tigers die op scholen de toon zet) merkte dat politici (één keer raden wie of welke) dit een goed idee vonden werden de kinderen –>verplichtlemmingen<– gebruik om specimen te duiden op de blog.
        Wil als laatste regel eens op zijn Vlaams duiden hoe ik denk over dat soort volk : stomme onozele kloten die als zakkenwassers achter prutsers lopen en nog dommer als een kieken zijn.
        Je zou de boeren die ik ken eens moeten horen hoe ze denken over dat zooitje, die groenen zouden ze met plezier aan hun riek rijgen (nou ik zo daar ook geen graten in zien), want zij zijn één van de grootste slachtoffers van die verlepte groene stupide bende raddraaiers.

        Like

      • Nemesis zegt:

        Ik hoef hier alleen maar even aan de overkant gaan kijken hoeveel geschredderte vogels er alweer liggen.

        Geliked door 2 people

    • H. Numan zegt:

      Windmolens zijn alleen rendabel als anderen (belasting) dat betalen. De productie is niet betrouwbaar, en kan niet betrouwbaar zijn. Tot we betere opslagmethodes krijgen. Geluidsoverlast is ook geluid dat wij mensen niet kunnen horen. Landschapsvervuiling is ook een puntje om rekening mee te houden. Windmolenparken op zee die 50 jaar mee gaan? Dat is een illusie. Op zee schat ik niet meer dan 9-10 jaar.

      Geliked door 1 persoon

  13. Saeftinghe zegt:

    Ik zie dat er wat tikfouten in m´n laatste reactie staan, excuus daarvoor, kan er niet meer bij om ze te verbeteren.

    Like

    • Mario Schettini zegt:

      @saeftinghe
      bent u wel eens in Schotland geweest? daar komen dagelijks duizenden papegaaiduikers door uw windmolens – ik denk dat u werkzaam vent in deze industrie – om het leven.

      Geliked door 1 persoon

  14. Lucky zegt:

    https://www.breitbart.com/environment/2019/06/17/german-green-party-proposes-ban-on-all-industrial-farming/

    Duitse groene partij stelt een ban voor op alle industriële landbouw
    German Green Party Proposes Ban on All Industrial Farming

    The Green party in Germany said it will ban industrial farming to reduce global warming if it comes to power.
    The measure was proposed by Katrin Goering-Eckardt, the party’s leader in the Germany parliament, as part of a massive €100 billion project to finance climate initiatives.

    Like

  15. Torsten Himmelstoss zegt:

    Correctie: in werkelijkheid zei Goebbels:
    Wenn du einmal anfangst zu lügen dann bleib dabei.
    Bron: zijn voormalige, in jan 2017 op 106-jarige leeftijd overleden secretaresse Brunhilde Pomsel,
    op de DvD Ein Deutsches Leben. Meer op http://www.eindeutschesleben.de
    Wat Goebbels ook zei tijdens een rede in 1933 (en waar idioten zoals Rutte, Wiebes,Grapperhaus e.d.continu gebruik van maken) was: Eine gute Regierung ohne Propaganda kann ebensowenig bestehen wie eine gute Propaganda ohne eine gute Regierung.Beide müssen sich einander ergänzen.
    Ergo: die verdomde, door de 1e Kamer doorgedrukte “klimaatwet” is enkel het product van
    steeds herhaalde leugens.Bent u er ook ingetrapt, beste lezer?

    Like

  16. Torsten Himmelstoss zegt:


    Had de tekst reeds eerder gepost.

    Like

  17. Trucker zegt:

    ik lees het artikel niet, dat die groene zwendelaars de boel belazeren weet ik al sinds de gore Al uit de USA met zijn retoriek begon, we staan een paar decennia verder en het wordt alleen maar erger (het geneuzel).
    Ik wordt daar echt woest van, ik ben “van den buiten” (platteland) mij moet zo’n groene zwetser niks komen zeggen, trouwens als er hier in de buurt zo’n stadstyppetje komt wonen (verkavelingen gebeuren nog steeds overal in Vlaanderen) moet je dat soort volk eens zien, weet van zo’n oen die naar de rechtbank stapte omdat zijn gebuur (tweede generatie) zijn honden te veel lawaai maakte.
    Groen elitair tuig maakt me misselijk.

    Geliked door 1 persoon

  18. Geronimo zegt:

    Hoeveel vogels er onder liggen, valt gewoon niet te tellen, wel de vossen en andere aaseters die er zich hele dagen aan tegoed doen.
    Blijkbaar zijn insecten voor u al evenmin van belang als de miljarden slachtoffers van deze al dan niet stille molenwieken – dat laatste is niet eens het grootste probleem – wieken, die bovendien ook nog eens, voor de meeste mensen dan toch, landschap ontsierend zijn.

    U gaat ook met alle gemak voorbij aan het probleem van het verstoren van het magnetisch veld voor wie er in de nabijheid van al die windmolens woont. Gaat u de wereld dan volzetten met die lelijke dingen, want de stroomopbrengst is dermate miniem en vooral onderhevig aan grote schommelingen, dat er altijd en overal een back-up nodig is van conventionele energiebronnen om die op te vangen. Het constant wisselend aan en af leggen hiervan, is bovendien dan ook nog eens extra polluerend.

    U benadert het probleem zichtbaar nogal eenzijdig door verder o.m. ook niet eens te spreken over de grote en milieu vervuilende afvalbergen die worden gecreëerd door al deze wieken, die op relatief korte tijd dienen vervangen te worden. U rept ook met geen woord over de gigantische hoeveelheden conventionele énergie die er nodig zijn voor de fabricatie van al die in wezen daardoor onrendabele windmolens.

    Het is het totaal plaatje dat telt, niet een of ander technisch aspect. Ofwel hebt u dit niet zo gelezen, ofwel hebt u niet eens de moeite genomen om u eens terdege in de geciteerde artikelen te verdiepen.

    Geliked door 1 persoon

  19. Henk der Niederlánder zegt:

    Leuk en aardig dat U de techniek wilt bespreken @Saeftinghe.
    Maar helaas kunnen we er toch niet omheen dat de werkmensen die techniek wel mogen betalen terwijl het alleen maar geld blijft kosten wat de gemiddelde werker nou eenmaal niet meer heeft.
    Zeer leuk en aardig die techniek maar Ik ben goed ziek van het dokken voor de hobby’s van de groene idioten en de politiek. Dus als U mij niet kwalijk wilt nemen neem mijn deel van deze betalingen over en dan lullen we wel weer verder.
    Dan wil Ik zelfs de techniek nog weel gaan onderzoeken, maar op dit moment heb Ik daar nou niet bepaald zin in.

    Like

    • Saeftinghe zegt:

      Ik constateer dat velen alleen maar lezen wat ze willen lezen, niet wat er staat. En er niet terzake doende dingen bijhalen, omdat een terzake doend weerwoord ontbreekt? Net zoals de linkse politici doen.
      Geen verschil kunnen maken tussen de techniek van de molen, die zeer goed is, met als werkelijk groot negatief punt de grilligheid van de wind.
      En het eromheen hangende net van financiele onbekwaamheid, subsidie en corruptie.

      Dat zijn twee héél verschillende discussies,
      Met de kritiek op de financiën en subsidies rond de molens ben ik het helemaal eens, Maar het verkeerd weergeven van de tecnische kwaliteiten vind ik op z´n zachts gezegd getuigen van onkunde en niet willen/kunnen controleren. Dit verzwakt ook de wèl gegronde kritiek, die er zeker is. Je behoort die molens op de winderige bergruggen te zetten, waar niemand woont, het dal met stuwmeer er vlak naast voor opslag. Dat heeft de NL overheid nog steeds niet door, en dáár past kritiek op.

      Velen hebben de mond vol met heftige beweringen zonder deze zelfs maar aantoonbaar te kunnen maken.
      Het flmpje van die gier wordt duizenden keren getoond , maar het blijft maar één vogel die op die hoogte de thermiek probeert te gebruiken.
      Laat eens wat meer filmpjes zien, dat moet toch kunnen wanneer het er zoveel zouden zijn.
      En neen, ik heb nooit belangen gehad in molens, maar ik ben wel geinteresseerd in nieuwe ontwikkelingen en probeer die te begrijpen, dan is ter plekke kijken de beste leerschool.
      Speciaal transport ervoor wordt ook steeds minder.
      Een Nederlandse fabrikant voert vrijwel alles aan met normaal transport en heeft een “kleine” kraan ontwikkeld die zelf langs de toren omhoog “klimt” en zo veel handiger alles kan monteren.

      Het lijkt wel of ik de enige ben die beweringen controleerd op juistheid.

      Doorgaans, vrijwel altijd lees ik op deze site goed onderbouwde argumenten.
      Maar hier lees ik toch een paar aantoonbare onjuistheden.
      Ik kan molens aanwijzen, vele honderden, die al meer dan 40 jaar draaien zonder brandstof te gebruiken, geen permanente 24 uurs bemanning nodig hebben, totaal zelfregulerend zijn.
      Dat zijn de molens van een meter of 30 hoog, die veel herrie maken, waar de vogels nesten bouwen in de overkapping die aan de onderkant open is.
      Die 50 jaren leeftijd is ze soms wel aan te zien, maar ze leveren nog steeds voor weinig kosten hun stroom, dat de overheden de prijs voor de consument een veelvoud maakt van die kosten is die ANDERE DISCUSSIE!
      Dat in dicht bevolkte gebieden die herrie molens na 20 jaar vervangen werden heeft niet als reden de slijtage, maar de irritatie en de snelle ontwikkeling van betere molens!
      Waar die herrie niet stoort zijn ze blijven staan.

      De onjuiste weergave van de eigenschappen mag aangewezen worden, vind ik.

      Het verdere deel van de tekst ben ik het helemaal mee eens!

      De electra auto is inderdaad nog lang niet uitontwikkeld en de kritiek daarop vind ik goed onderbouwd, ik ben het er inieder geval geheel mee eens.

      Lees nog eens mijn stelling, maar dan met niet al bevooroordeelt.

      En wanneer iemand met vakantie in de buurt komt en zin-tijd-en gelegenheid heeft, dan gaan we mijn stelling controleren. De techniek dan hè, en het ontbreken van dode vogels.
      Ik heb de positie van die molens aangegeven, noord van Faro in Portugal, kun je zo vinden met Google Maps.
      Wanneer je molens (panelen) in aanbouw ziet, maak even een praatje met de mensen daar.
      In Portugal staat men je doorgaans graag te woord, in Spanje is dat wat minder.

      Like

      • Trucker zegt:

        @ Saeftinghe zegt:19 juni 2019 om 01:48

        Neuzel eens wat minder en countert eens wat ik schrijf over de groenen en hun “niet vervuilende autootje” de elektrische auto.
        Als jij poneert dat accu’s van het moment dat ze tekentafel verlaten tot de recyclage niet vervuilend zijn weet je over wat je (s)preekt.
        Misschien eens praten met een ingenieur die accu’s heeft ontworpen, misschien eens gaan kijken hoe ze geproduceerd worden en misschien eens gaan kijken hoe ze “gerecycleerd” worden.
        Klimaathysterie, heb nooit kunnen begrijpen dat normale mensen die er geen brood aan verdienen mee kunnen gaan met de zwendelaars.
        By the way, ik ben van het platteland (men leven lang al) ken geen mens (maar ook geen mens) die een windmolen wil naast of in zijn nabijheid GEEN MENS.
        Wij hoeven die opgefokte hype en verdienmodel niet, n je ziet die rotzooi ook niet in onze contreien.
        Zonnepanelen en sillicum… hoor ik je ook niet over, je zou eens moeten weten hoe ze daar aan komen…
        Hou toch op met dat pro lobbyen van iets dat de mensheid niks –>NIKS<– kan aan veranderen.
        Als de natuur morgen beslist dat het ijstijd wordt kan jij en je molentjes daar geen jota aan veranderen, omgekeerd gaat ook op wordt het woestijn temperaturen van 40g of meer wereldwijd gaan je molentjes en elektrische autootjes daar ook niks aan helpen.
        Het is de natuur niet de mensheid die reguleert.

        Geliked door 2 people

      • Trucker zegt:

        soms is het nuttig de “kleine letterkes” te lezen, heb maw me de moeite getroost je verkoperspraatjes (blijf beleefd sé) eens goed te lezen.
        Ik heb al met mensen gesproken die ze bouwen, aanvoeren én de techniek onderhouden.
        De eerste keer dat ik iets van windmolens te horen kreeg was toen ik met de ontwikkelaars van de software sprak, sterker nog heb zelfs in dat bedrijf een lange tijd gewerkt (in een heel andere functie toendertijd maar dat heeft geen belang en blijft private) dateert van in de jaren tachtig toen ze gebouwd werden in Zeebrugge.
        Heb ook al gepraat met mensen die ze LETTERLIJK bouwen van de grond af en verder ken ik door wat ik het grootste deel van mijn leven heb gedaan (aan een stuur draaien) wel iets af van het transport.
        Kleien molentjes bestaan inderdaad maar dat is voor de één of ander particulier, molentje van zes metertjes wiekjes of zo.
        The real thing de rommel die niemand wil en verantwoordelijk zijn voor de dood van DUIZENDEN vogels samen met hun voeding (MILJOENEN insecten) die de horizon bevuilen hebben wiekjes van 60meter (ZESTIG) meter lengte.
        Ze zijn niet opvouwbaar of opblaasbaar, dat is zestig meter lengte, ik wed dat u geen stuur gedraaid heeft waar iets langer aan hing als 4meter (de voiture dus).
        De onderdelen van de toren zijn evenmin inschuifbaar en er zijn van die ondingen die hoger zijn als als 100meter , heeft u als windmolen promo mannetje (daar lijkt u aardig op en niet alleen ik die dat denk) enig idee hoe lang die segmenten zijn?
        Een windmolen is in feite niet meer als een reusachtige generator en ik weet uit ondervinding dat een generator niet het eeuwige leven heeft, verder bestaan er voor alle draaiende elementen tabellen die bijna exact kunnen voorspellen hoe lang een motor (in dit geval het “dingetje” bovenin) zal functioneren zonder noemenswaardige malfunctions
        Onderhoud is ALTIJD nodig bij draaiende elementen, of het wiekjes zijn van drie meter of zestig meter veranderd niks aan de zaak, de generator bovenin heeft zeker visuele controle nodig en dat is niet op de begane grond en schermpje kijken.
        U zanikt in feite en maakt de reageerders die er minder van afweten blaasjes wijs.
        Het is rommel die niemand wil punt aan de lijn.

        Geliked door 1 persoon

  20. Tistochwat zegt:

    Geliked door 2 people

  21. Jan zegt:

    De kolder van energietransitie

    Like

  22. Saeftinghe zegt:

    Geen van de filmpjes toont die zo luidkeels gestelde zwermen dode vogels, wel wordt het luidkeels uitgeschreeuwd door ??? ……….kenners????? Maar laten zien NIETS!!!!
    Waarom kan niemand geloofwaardige door molens gedode vogels tonen ???
    Geen vogel te zien op wiekhoogte.
    Wel een vogel die op 2 meter hoogte tegen een wooning raam aanvliegt en een aantalkeren een heel vage afbeelding van (dezelfde?) vogel bij een solarpark.

    Kom nu toch mensen, probeer je beweringen eens wat beter te onder bouwen.

    Met name trucker heeft niet de gave om goed te lezen wat er staat!! En zijn stellingen goed te onderbouwen.
    Ik zou toch mogen hopen op een ENIGZINS onderbouwde bewering ipv grommen en grauwen wat hij nu doet.
    Hij steekt wel erg af bij de andere reacties!

    En ik kan hem vertellen dat ik bevoegd was om ALLES wat zich op wielen en rupsbanden voortbeweegt te besturen, en daarnaast ook kleine vliegtuigjes en scheepjes.
    Maar dat terzijde, is hier niet van belang, Trucker is welkom voor een paar lessen.

    Ik heb nog niet één reactie gelezen die mijn stelling over de TECHNIEK!! van de molens kan bestrijden.
    Wel een aantal beweringen die nergens de geringste onderbouwing hebben.

    Wel heftig commentaar op de misstanden in de (financiele en millieu) circuits er om heen.
    De andere discussie dus.
    En met de kritiek daarop ben ik het wèl geheel en al eens, al zou ik die heel wat andere stijl verwoorden.
    Het leek wel of ik met een stok in een extreem links wespennest gepord had.

    Moet ik mijn mening over de niet zo erg linkse mensen gaan herzien??

    Like

Geef een reactie op Torsten Himmelstoss Reactie annuleren