Na de Brexit de Nexit

Screenshot_25

(Door: H. Numan)

Het Verenigd Koninkrijk is nu officieel helemaal uit de EU gestapt. Wat hoorde u? Tot niet zo lang geleden enkel over rampspoed. Als Engeland de EU verlaat dan … valt de hemel naar beneden … stort de economie in elkaar … de Russen komen er aan … Zo ongeveer alles behalve het scheuren van het kleed in de tempel. Zaterdag stapte Engeland uit de EU en u hoort helemaal niets. Enkel dat het gebeurd is. En al helemaal niet dat het prima gaat met de Engelse economie. Enne oh ja. De Russen komen er niet aan. Maar de Congolezen, Nigerianen en Somaliërs wel.

In het verleden heb ik altijd gezegd dat Nederland een filiaal van Duitsland is. Zeg maar dat we Duitsers zijn met een eigen taal en een eigen paspoort. Onze economie is voor 35% van Duitsland afhankelijk. In de jaren-80 probeerde Nederland onder de knoet van destijds Bonn uit te komen, maar dat mislukte. Het kostte ons een flinke economische crisis. Daarmee bevonden we ons in goed gezelschap, want Denemarken, Zweden en Oostenrijk hebben precies dezelfde ervaringen opgedaan. Ook die landen zijn grotendeels een kolonie van Duitsland geworden, en daar zijn ze net als wij niet blij mee. Dus in principe zal Nederland de EU pas verlaten als Rutte daartoe opdracht uit Berlijn ontvangt. Eerder niet. Zo’n opdracht komt echt niet. Duitsland is op dit moment het land dat dik verdient aan de EU. Zoveel dat ze regelmatig een douceurtje aan Parijs kunnen geven. De rest houden ze onder de (economische) knoet. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Engeland laat zien dat het best kan. En dat de negatieve gevolgen zwaar overdreven zijn. Zelfs als de gevolgen ernstig zouden zijn, dan is het nu hoog tijd het Britse voorbeeld te volgen. Want de EU is voor ons heel erg slecht nieuws aan het worden. In rap tempo.

De EU is nooit of te nimmer opgezet of ontworpen als een democratische instelling. Het idee kwam van ambtelijke werkgroepen af, om een mogelijke nieuwe Europese oorlog tussen Frankrijk en Duitsland te voorkomen. In de EU is democratie niet meer dan een decoratief kersje. Het stelt niets voor, het smaakt nergens naar, is eigenlijk nutteloos maar het staat wel aardig. Oh, de EU is democratisch, heeft u horen zeggen? Nou nee hoor. Ten eerste heeft het EU-parlement geen bal te vertellen. Elke EU-begroting is door hen afgewezen. Niet een paar, maar allemaal. Consequenties? Nul. Niks. Nakko. Nada. Want de werkelijke macht ligt bij de EU-ministerraad. Als de ministerraad bepaalt dat het EU-parlement in de lucht moet springen, is het enige wat EU-parlementariërs mogen doen is vragen hoe hoog.

Even logisch nadenken. Hoeveel is uw stem waard? Iets van 1:12 miljoen. Dat is in Nederland. In de EU is uw stem minder dan 1:150 miljoen waard. Dat is dus veel minder dan een tiende. Als u in Nederland niets te vertellen heeft, in Europa heeft u 10x minder te vertellen. Gesteld natuurlijk dat Nederland en de EU allebei democratisch waren. Beiden zijn verre van dat. Het is erger dan u denkt: beiden worden steeds minder democratisch. Mooi voorbeeld is de migratie (niet) crisis. Regeringsleiders zeggen allemaal – zelfs Merkel – dat de multiculturele samenleving een complete mislukking is geworden. Even zo vrolijk gaan ze gewoon door met meer steeds minder geschikte mensen Europa binnen te sluizen. Alsof er niets aan de hand is. Er is geen migratiecrisis, want die is zo op te lossen. Alleen niet als we in de EU blijven. Dat is alleen al een hele goede reden om uit de EU te stappen. Maar er is meer, veel meer.

Wist u dat er al een EU militaire politie bestaat? Jazeker, onze eigen Marechaussee is onderdeel van Eurogendfor. De EU is nogal bang voor haar eigen onderdanen. Dus een van de eerste duistere zaken die ze er op een regenachtige vrijdagmiddag doorheen jaste, was die Eurogendfor. De EU heeft geen eigen leger, dus een eigen militaire politie is overbodig. Tenzij die eigen militaire politie bedoeld is om haar eigen burgers onder controle te kunnen houden. Wat denkt u zelf? Behalve een niet bestaand vluchtelingenprobleem hebben we ook een niet bestaand klimaatprobleem. Nederlands grootste clown, Frans Timmermans, is net gewijd tot klimaatpaus met een ongelimiteerd budget om te doen wat hem goeddunkt. Franske was in zeven talen uitgekakt in de Nederlandse politiek. Nu krijgt hij 1 triljard (1000 miljard) om leuke dingen mee te doen. Weer een hele goede reden om dit soort clowneske EU-oplossingen vaarwel te zeggen. Dat geld moet ergens vandaan komen. U kunt er zeker van zijn dat dit niet uit Griekenland komt. Of uit Frankrijk, of uit Italië. Gekke Henkie en Ingrid uit Nederland mogen daar de poeplap voor trekken. Als Verrückter Heinrich und Ingrid of Galen Henrik och Ingrid uit Duitsland en Zweden dat graag willen betalen, moeten ze dat helemaal zelf weten. Dat ‘we kunnen niet anders doen dan de verdragen naleven’ is een hele goedkope dooddoener. Je hoort het enkel en alleen als Nederlanders boos worden vanwege een of andere krankzinnige EU-maatregel. Anders nooit. We kunnen onze wetten best veranderen. Dat gebeurt constant. De maatschappij verandert, en wetten veranderen iets later ook. Behalve EU-wetten. Die worden gebeiteld in stenen tafelen, zo lijkt het. Ik begrijp best dat Heinrich het van eminent belang vindt om de kromming van bananen te bepalen, of de exacte kleur van boerenmetworst. Dat doet hij dan maar in de EU waar wij veel beter uit kunnen stappen.

“Het kan niet, want dan zakt onze economie in elkaar. We leven van handel.” Ook een nietszeggende dooddoener. Wel eens van bilaterale verdragen gehoord? Dat Duitsland onze belangrijkste handelspartner is, wil niet zeggen dat wij in Duitse loondienst werken. Met bilaterale verdragen kunnen we prima zakendoen. Dat hebben we met veel succes eeuwenlang gedaan. Laten we eerlijk zijn en blijven: als Duitsland extra moeilijk doet om ons te dwingen binnen de EU te blijven, dan lijkt dat mij nou net een extra reden om zo snel mogelijk andere handelspartners te vinden. Nog afgezien van het feit dat Duitsland maar te leven heeft met het feit dat zijn grootste zeehavens Nederlands (Rotterdam, Amsterdam, Eemshaven) en Belgisch (Antwerpen) zijn. Met andere woorden: als de Duitsers rottig worden, kunnen wij dat ook. Laat u dus niet in de luren leggen.

Het is wat in de toekomst, en leeft niet echt onder de mensen. We hebben al een prima verdrag om uit te bouwen: het Benelux-verdrag. De Benelux op zich is groot genoeg om economisch onafhankelijk te zijn. Het hoort eigenlijk in de G20 en mogelijk zelfs in de G8-landen thuis. Nederland (en België) zeggen vaak dat ze de kleinste grote landen van Europa zijn, of de grootste kleine landen. Als Benelux kunnen we ons eigen beleid bepalen, of Frankrijk (België) of Duitsland (Nederland) dat nou leuk vinden of niet. Vooral nu Engeland uit de EU is gestapt, is het tijd om het Benelux-verdrag af te stoffen en op te poetsen.

Ander puntje is grensbewaking. Natuurlijk grappen de 66 dhimmies daar graag over. Alsof we in het verleden om de meter een douanier langs de grens geplaatst hadden. Wat onze regering gedaan heeft, is gewoon jatten. Doet ze vaker, en doet ze graag. De bedoeling was dat de buitengrenzen beter bewaakt zouden worden. Er is ons nooit gezegd dat de buitengrenzen opgeheven zouden worden. Dus de douaniers die dienst deden bij de Duitse en Belgische binnengrenzen hadden overgeplaatst moeten worden naar de havens en vliegvelden. Er is daar meer dan genoeg te doen. Dat is het budget voor grensbewaking jatten om o.a. Frans ‘met de zeven geldzakken’ Timmermans van te betalen.

Het belangrijkste argument is onze sociale zekerheid. Elke sociale zekerheid is een gesloten systeem. Het is alleen toegankelijke voor leden. Natuurlijk kunnen we op zeer beperkte schaal menslievend en extra humaan zijn. Dat is best mogelijk. Maar niet op de schaal waarop Eurofielen Moeder Theresa willen spelen. Iemand heeft pas recht op AOW als hij 40 jaar gewerkt heeft. Het is nogal krom om Marokkaanse of Turkse gastarbeiders die toen ze 30-40 jaar waren en in Nederland gingen werken volle AOW te geven.  Het is nog veel krommer, zeg maar gerust: van de zotten om asieltoeristen een woning te geven en een budget van € 10.000,- om het leuk in te richten. Als dat moet omdat het een EU-eis is, dan kunnen we beter opstappen. Enne, als dat afkomstig is vanuit Den Haag. Dan kunt u beter op andere partijen stemmen. Maar over het algemeen komen dit soort super krankzinnige maatregelen uit Brussel. Dit is wat de EU doet, en zijn allemaal goede redenen om er zo snel mogelijk uit te stappen. Zo lang het nog kan, tenminste.

Door:
H. Numan
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, EUSSR, gezond realisme, Groot-Brittannië, Nationalisme, Nederland, Patriottisme, soevereiniteit, Vrijheid, Zelfbeschikking. Bookmark de permalink .

27 reacties op Na de Brexit de Nexit

  1. fredjohan zegt:

    Een heel goed verhaal, maar we zijn gezegend met een politieke “elite” die het prima vindt om alle verantwoordelijkheid af te schuiven op de EU, de VN, en de supra nationale instellingen. We kunnen niet eens meer onze eigen wetten maken. Zonder deze vrijheid en zonder grenzen, zonder eigen munt en eigenlijk zonder regering bestaat Nederland als vrije staat niet meer. Met België is het al niet beter. Het Benelux idee werkt naar mijn mening niet meer. Er zal een nieuwe vrijheidsstrijd gevochten moeten worden, maar daarvoor is de nood nog niet hoog genoeg. Alleen het VK heeft de sprong naar de vrijheid gemaakt. Historisch had het VK toch al niet zoveel op met het Continent, dus dat lukte nog wel. Voor ons is het alweer 1945, maar nu zonder uitzicht.

    Geliked door 4 people

    • J. C. Th. Köhler zegt:

      Die politieke “elite” is geen natuurverschijnsel. Die zit er alleen maar omdat de kiezer erop stemt. Ze kunnen dus weg en wel in korte tijd. Maar dan moet er wel door de kiezer op andere partijen gestemd worden. De regering regeert; de Tweede Kamer controleert de regering; maar de kiezer bepaalt wie er in de Tweede Kamer zitten.
      Dat die schoftenbende daar in Den Haag zit, hebben we aan onszelf te wijten. Het lijkt wel of heel Nederland collectief aan het Stockholmsyndroom lijdt. We worden gegijzeld, mishandeld, uitgeknepen, voorgelogen, bedrogen, beledigd en vernederd en wat doen we? We zijn van de mishandelaars gaan houden en stemmen er iedere keer weer op. En er lijkt niet eens therapie voor te zijn.

      j.c.th.kohler@ziggo.nl

      Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        J. C. Th. Köhler 3 februari 2020 om 12:35

        We zijn van de mishandelaars gaan houden en stemmen er iedere keer weer op.

        Laat u mij er a.u.b. buiten?
        Ik voel me door uw uitlating zeer zeker niet aangesproken.

        Like

      • Aegolius cs zegt:

        **De regering regeert; de Tweede Kamer controleert de regering; maar de kiezer bepaalt wie er in de Tweede Kamer zitten.**
        De stemmer kiest de Tweede Kamer, waarna de partijen in goed “onderling” overleg het Kabinet samenstelt dat door de koning wordt beëdigd, conform de grondwet dat bovenal als erfrechtgebied Nederland toerekent aan het huis van de Oranjes.
        Alleen ’n republikeinse partij die de grondwet met 2/3 meerderheid het Huis naar huis kan sturen zal uiteindelijk ’n oplossing zijn voor het grondwettelijke Thorbecke probleem sinds 1848.

        Like

  2. Lot zegt:

    De heer Numan wat u schrijft en argumenteert klopt lang niet altijd. De crisis in de jaren 80 is volgens economie veroorzaakt door kapitalisatie. De kapitalisten verkozen goedkope arbeid te houden in de jaren 60, omdat dat goedkoper was dan machines aanschaffen, zo laag waren onze lonen. Van de vorige generatie hoorde ik dan ook dat iedereen een contract voor onbepaalde tijd kreeg, want werk zat. De lonen waren laag, mensen hadden niet veel te besteden, dus op het werk was het kaartspelen en gitaalspelen en weinig werk. De buitenlanders zijn in deze politiek gehaald als gastarbeiders. Voor lage lonen deden ze stom werk. Niet dat de nederlanders vies waren om een waterhoos beet te houden, maar omdat er genoeg werk te kiezen was.

    Toen besloot de PvdA om de lonen bijna te verdrievoudigen. Een kennis, zeg maar, moest vanaf begin jaren 70 tweederde van zijn personeel zien kwijt te raken. Veelal door afvloeing en geen nieuw personeel aannemen. Vrouwen gingen nog wel eens trouwen of verhuizen. Vervolgens moest het overblijvende deel, van 7 naar 2,5 personeel, flink opgezweept worden om harder te gaan werken, om het werk over te nemen, en de arbeidsproductiviteit te verhogen. Geen kaartjes meer leggen op het werk.

    Om de gastarbeiders hier te houden (om duistere politieke redenen), >50% was reeds teruggegaan begin jaren 70, want werk hield op door kapitalisatie plannen, hierover zometeen meer (contracten waren ook afgelopen). De VVD besloot, nà het besluit van de PvdA, om nationaal uitkeringen in te stellen. Zo rond 1976. Dat duurde een paar jaren. De buitenlanders kregen alvast uitkeringen via de gemeente, om ze hier te houden, uitkeringen die niet mogelijk waren voor nederlanders. Zij wel, wij niet. Door de hoge uitkeringen, en de bijna 3x hogere lonen, en hogere belasting werden lonen ontzettend hoog. Die plannen waren er, daar zijn ze een tijd mee bezig geweest. En ondernemers waren ondertussen ook bezig. Investeren in nieuwe machines, in plaats van personeel, werd toen goedkoper. Machines gingen mensen vervangen. En dít is de reden van de oplopende werkloosheid, die zijn hoogtepunt kreeg in 1984 en daarna nog lang aanhield.
    N.B. de belasting was in de jaren 50s 10%, dat werd in stadiums naar 25, toen naar 30% midden jaren 70. Ondernemers dachten hoe kan ik hier in hemelsnaam nog wat van overhouden.

    Wat u schrijft, mag genoemd zijn in die tijd in de journalistiek, als afleiding. Maar is niet dé reden. Meeste banen en werk is in het MKB en die werken lokaal. Ook al zou import duurder zijn geworden. Uw verhaal klopt niet dat het door Duitsland zou komen dat wij in de jaren 80 werkloosheid hadden. De meeste journalisten die over economische zaken schrijven, zijn zelf geen econoom. De kranten vormen dan ook dankbare knipsels om te behandelen op school, over waar zij conclusies trekken die niet kloppen.

    Like

    • Tijl Uylenspiegel zegt:

      Ben het niet eens met uw diskwalificatie van de heer Numan.
      In uw opsomming zijn wel wat gaten te schieten. En dat doe ik omdat ik de tijd die u beschrijft heb meegemaakt.
      Nederland heeft in de zestiger jaren eerst Spaanse en Italiaanse gastarbeiders gehaald, dat kon omdat die landen economisch niet zo goed draaiden, tijdelijk werken in het buitenland leverde hun meer op dan werkeloos thuis zitten.
      Vaak werkten deze mensen in de bouw of in het Oosten bij fabrieken.
      Dit had natuurlijk een negatief effect op de lonen van de gewone Nederlandse arbeiders.
      Toen de economie langzaam aantrok in de landen van afkomst nam ook de animo om hier te werken af.
      Daarna zijn werkgevers van fabrieken arbeiders gaan ronselen in de kustgebieden van Turkije en Marokko. Deze zijn na verloop van tijd, op enkele uitzonderingen na allemaal teruggegaan, daarna kwam er een stroom uit die landen op gang van mensen die op de bonnefooi kwamen, aangejaagd door de succesverhalen van terugkeerders.
      Deze mensen hadden niet een contract met vooraf vastgestelde tijd maar zij traden in dienst bij de bedrijven en kregen dus een vast contract.
      De omslag is gekomen doordat de PvdA onder leiding van Joop den Uyl gezinshereniging toestond en zodoende terugkeer niet meer noodzakelijk was.
      De tweede evenzo desastreuze maatregel van de PvdA was dat het sociale vangnet werd opengesteld voor nieuwkomers. Dit alles onder het mom van humaan beleid.
      Daarbij was de fout gemaakt om sociale lasten in te houden bij gastarbeiders, en dan kun je met goed fatsoen niet weigeren om ze daar gebruik van te laten maken.
      De gastarbeiders zoals ze toen nog heten deden in de meeste gevallen zwaar, vies of geestdodend werk en al snel hadden ze door dat ze zich eenmaal in vaste dienst met behoud van loon enige tijd konden ziek melden. Nog weer later kwamen ze erachter dat hun gefingeerde ziekte ook kon leiden tot afkeuring, deze uitkering was destijds nog riant en kwam uit op 90% van het laatst verdiende loon.
      Waar u het vandaan haalt dat de PvdA de lonen heeft verdrievoudigd weet ik niet maar dat is gewoon niet waar.
      Allereerst kan een regering dat helemaal niet en ten tweede heb ik dat nooit mee mogen maken.
      En toen kwam de crisis van de tachtiger jaren, werkgevers ontdekten dat ze personeel konden lozen door ze met behulp van de werknemers die op de nominatie stonden om af te vloeien af te laten keuren, dit werkte voor beide partijen goed, de werkgevers waren van ongewenst personeel verlost en de werknemer kreeg lange tijd 90% van hun laatstverdiende loon dat vaak vlak voor hun afvloeien nog even was verhoogd.
      De overheid deed daar zelf ook aan mee, ambtenaren zijn nagenoeg niet te ontslaan, afkeuring was het alternatief.
      Dit heeft ertoe geleid dat de WAO onbetaalbaar werd en in de loop der jaren sterk werd verlaagd en uiteindelijk zelfs zo goed als afgeschaft.
      De nagenoeg enige kans dat je nu 100% wordt afgekeurd is als je terminaal bent en zelfs dan is er nog kans dat je niet voor de volle 100% wordt afgekeurd.
      Wat vaak ook over het hoofd wordt gezien is dat de keuringsartsen van het (toen nog GAK) meewerkten aan deze afkeuringen.
      Wat u stelt dat goedkoop personeel voordeliger zou zijn dan automatiseren is niet waar, automatiseren is ten alle tijden het goedkoopst en is niet te stoppen.
      In de bouw is het prefabriceren in toenemende mate ingevoerd, succesvol mogen we wel zeggen en ook dat is een vorm van automatiseren.
      Tot zover de gaten die ik in uw verhaal schiet….

      Geliked door 2 people

    • Lot zegt:

      sorry, ‘economie’ in de tweede regel, moet zijn ‘volgens economen’

      Bij nader nadenken, kan ik mij herinneren, dat ik al eerder dit verschil had met de heer Numan. Misschien kan hij meer vertellen over waarom Duitsland in de jaren 80 dan zoveel invloed heeft gehad. Want volgens mij is het een afleiding die journalisten schreven, en was het interne politieke keuzes in Nederland zelf die tot werkloosheid leidden.

      Like

  3. Lucky zegt:

    Ondertussen in Frankrijk

    Gevechten tussen brandweer en politie

    Like

  4. NEXIT bespaart jaarlijks 14 miljard euro; 7 miljard immigratiekosten en 7 miljard kosten van EU-lidmaatschap, exclusief zinvol natuurbehoud door immigratiestop

    Geliked door 1 persoon

  5. Blaffertje zegt:

    Weet je wat ik nou zo typisch arrogant vind van de EU in de hele Brexit kwestie?
    De Eu doet alsof zij het belangrijkste zijn in heel de wereld voor Engeland en dat Engeland niet zonder hun kan.

    Nou mooi wel!
    Engeland kan best zonder ze en dat zullen ze merken ook.

    Ze doen voor komen dat Engeland nu verloren is en failliet gaat omdat er geen handel meer mogelijk zou zijn met de EU, wat overigens onzin is want er zijn best nog mogelijkheden alleen gaat het niet meer zo gemakkelijk.
    O,o,o, wat zal de EU ze zwaar straffen.

    Maar de EU vergeet dat de rest van de wereld vele malen groter is dan zij en dat die rest van de wereld zich een kriek lacht om dat arrogante stelletje lulletjes in Brussel.

    Maar zeg nou eerlijk?
    Wat is de EU nou voor kontkruimel op de wereldkaart?
    Het stelt helemaal niks voor.
    De vrije handel met de rest van de wereld gaat gewoon door en Engeland kan nu zelf over zijn grenzen beslissen en bepalen wie er in komt en wie niet.

    De EU doet net of dat geen enkel land zonder hen kan functioneren, maar dat vinden zij en zij alleen, in werkelijkheid heeft de EU Engeland nodig, Engeland niet de EU, net zo min als wij, wij kunnen ook uitstekend zonder EU.

    Geliked door 3 people

  6. boorzalf zegt:

    “Iemand heeft recht op AOW als hij of zij 40 jaar heeft gewerkt”. Die tijd is allang voorbij.

    Like

    • Blaffertje zegt:

      @boorzalf.
      Maar 40 jaar zou wel zo eerlijk zijn.

      Wat ze nu doen is het zover oprekken dat de kans steeds groter word dat je het niet haalt en dan kunnen ze lekker al het geld wat jij en ik als werkenden hebben ingelegd uitgeven aan onze nietsnutten (asielzoekers) die geen flikker uitvreten en alleen maar de kas leegvreten.
      In landen rond om ons heen is de pensioenleeftijd nog altijd lager, met als toppunt Griekenland waar ze nog altijd ruim voor hun 60e stoppen.
      En wij maar doorwerken hè, als malle Eppie zodat zij op tijd kunnen stoppen.
      Lang leve de EU. 👿👿👿

      Geliked door 1 persoon

      • bobzelf zegt:

        BLAFFERTJE, MIJN VRIEND ,,,
        geweldige reactie
        maar dat grieken dik voor hun 50 e met pensioen gaan is een

        VERZONNEN FABEL !!

        net als het slappe gelul, dat de grieken al dat geld op hebben gemaakt ??

        welk geld, ????

        onze ongekozenen in brussel hebben daarde franse en duitse banken mee gered en met zulke maatregelen door de TROYKA !!!
        dat het land levenslang naar de gallemiezen is geholpen
        EN ADOLFA
        EISTE ,TOEN ZE ECHT GELD ZOUDEN KRIJGEN ,,,,
        dat de grieken wel eerst voor 500 miljoen duitse tanks moest kopen ,,,
        dat nieuws in ons allemaal onthouden

        dus ze onduiken de belasting ?? YES

        DOE IK OOK AL 40 JAAR, DAAR IS NIKS MIS MEE .WHAHAHAHAHA

        DIKKE HUG

        OME BOB

        Geliked door 2 people

      • Blaffertje zegt:

        @bobzelf.
        Beste ome Bob, ik schreef 60e geen 50e.
        Wel opletten hè.

        Like

    • Tijl Uylenspiegel zegt:

      Dat klopt nog steeds maar het is niet volledig, het moet zijn “iemand heeft recht op VOLLEDIGE AOW na veertig jaar werken (of uitkering)”
      Iemand die op latere leeftijd naar Nederland komt bouwt dus maar een gedeeltelijke AOW op, het addertje onder het gras is dat iemand die op die manier onder het sociaal minimum komt aangevuld wordt tot dat sociaal minimum en dat scheelt maar heel weinig met een AOW uitkering….
      Vandaar ook dat allochtonen in toenemende mate hun bejaarde ouders over laten komen.
      Maar dat hebben ze nog niet door in Den Haag!

      Geliked door 1 persoon

    • Heniusz zegt:

      Voor het recht op AOW hoef er zelfs helemaal niet gewerkt te zijn. Weet niet exact hoe dat nu ligt, met de verhoogde AOW leeftijd, maar in de tijd dat 65 jaar de AOW leeftijd was, was 50 jaar onafgebroken verblijf in Nederland voldoende. Voor al diegenen die niet aan die jaren eis voldoen en daardoor te weinig AOW zouden krijgen is er extra bijstand, een aanvulling tot exact dat niveau: Bijstand. Werken was nooit een criterium en is dat bij mijn weten nog steeds niet.

      Like

  7. Lucky zegt:

    Ondertussen
    https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/02/bizar-steeds-meer-nederlanders-emigreren-omdat-nederland-te-vol-is-klein-deel-emigreert-vanwege-verstikkende-klimaatregels/

    Bizar! Steeds meer Nederlanders emigreren omdat Nederland te vol is! Klein deel emigreert vanwege verstikkende klimaatregels

    Van de Nederlanders die emigreren doet een steeds groter deel dat vanwege de overbevolking in Nederland. Ze vinden dat Nederland te vol is, en ontvluchten daarom hun eigen land. Meer dan een derde van de Nederlanders die emigreren noemen de drukte in Nederland als een belangrijke oorzaak. Raakt Nederland te vol?

    De Emigratiebeurs heeft hier onderzoek gedaan, zo’n 35% van de mensen die emigreert, doet dit vanwege de drukte in Nederland. En die drukte in Nederland zal de komende jaren niet minder worden. Nederland blijft groeien, met alle problemen die erbij komen kijken. Een krappe woningmarkt, haperende infrastructuur en noem het maar op.

    4% van de ondervraagden vertrekt uit Nederland vanwege de Groene Khmer, de toenemende klimaatregels zorgen ervoor dat zij hun koffers pakken en hun heil ergens anders gaan zoeken

    Like

    • bobzelf zegt:

      dus ging ome bob , eerst naar dat destijds rustige Ukraine
      totdat onze bevrijders en brussel een coup pleegden
      en een democratisch gekozen president afzetten met
      een pistool op zijn hoofd .
      och je hoort er niemand over, toch whahahahaah

      JA GOEIE GOSERT ONZE OME FRANS , MOGE HIJ BRANDEN IN DE HEL !!

      en toen is Ome bob met zijn mooie meissie , lekker in Athene aan het strand gaan zitten !!

      vaste kosten hier, ,,alles wat je denkt nodig te hebben 1000 euro per jaar
      electrisch , water, telefoon , internet, en verzekering ziektekosten voor mijn mooie meissie van EURO 140 PER JAAR, WHAHAHAHAHA
      ja u bent echt de lul hee, daar in NEERLANDISTAN ,,

      geen industrie, SCHONE LUCHT schone mooie stranden 10.000 restaurantjes en barretjes

      1 groot open lucht museum KALIMARMARO
      SCHITTERENDE MUSEA , ACROPOLIS , ZAPPEION , TEMPEL VAN ZEUS
      DE OUDE GRIEKSE STADSPOORTEN , EN LEKKER WEER
      en dat wonderbaarlijke feestelijk centrum rondom de Acropolis, met duizend kleine winkeltjes

      VANDAAG 3 FEBRUARI 2020 , 19 gr STRAK BLAUWE LUCHT

      VRESELIJK TOCH

      dus niet hierheen rennen , 3 kamer appartementjes 50.000 euro

      doeiiiiii

      OOM PHEIDIPPIDUS 490 bc

      Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        bobzelf 3 februari 2020 om 15:59

        Maar, heer Vladibob, hoe bent u nou ontsnapt aan de grijpgrage tengels van de Nederlandse belastingdienst?
        Toen een goede vriend nog leefde (hij is jong gestorven aan een herseninfarct, kort nadat hij dit achterlijk geworden land was ontvlucht) werd hij in zijn nieuwe land nog steeds getreiterd en bestolen door de fijne ‘overheid’ waarmee we hier opgescheept zitten.

        Like

      • Blaffertje zegt:

        “JA GOEIE GOSERT ONZE OME FRANS , MOGE HIJ BRANDEN IN DE HEL !!”
        👍👍👍👍👍

        Geliked door 1 persoon

      • bobzelf zegt:

        ZAL IK JE STRAKS EFFE PRIVE VERTELLEN

        DE VIJAND LUISTERT MEE , WHAHAHAHAHA

        OOM VLADIMIR

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        bobzelf 4 februari 2020 om 17:35

        Deze reactie lees ik nu pas, heer Vladibob.
        Nu begrijp ik uw vragen over of ik weleens naar mijn mail kijk. 😉

        Like

  8. Wilma Grunn. zegt:

    Groot Britannie is uit de EU. Ik zat vanochtend met volle verwachting naar het nieuws te kijken. Maar niets…het licht zou toch uitgaan? Ik ben blij voor de Britten! Nu wij nog. Een fijne avond.

    Geliked door 2 people

  9. flo zegt:

    Al heel veel jaren stem ik “anders”, dus niet op die extreem linkse en links-liberale rottroep hier.
    Helaas, en dat zal wel weer blijken straks, zal het vrees ik niet anders zijn…..

    Like

  10. Jan zegt:

    Brexit was een farce. De asielshoppers worden gewoon met vliegtuigladingen naar binnen gebracht.

    Dozens of boat migrants have borded a plane in #Athens #Greece and will now be resettled in the UK.

    What was the point of #Brexit if mass-immigration is allowed to continue (whether by boat across the English channel or by air).#Patel#Treason pic.twitter.com/WYRz9i9XPv

    — BasedPoland (@BasedPoland) May 12, 2020

    Like

Geef een reactie op J. C. Th. Köhler Reactie annuleren