HERDENKING VAN DE MOORD OP THEO VAN GOGH: VRIJDAG 2 NOVEMBER 2012 (8 JAAR NA DE MOORD)

UITNODIGING

In samenwerking met de Stichting Uitgeverij Willehalm Instituut onderstaand programma:

Locatie: Monument De Schreeuw in het Oosterpark, Amsterdam-Oost

Tijd: 14.30 -16.00 uur

Toegang: Gratis

Programma: Voorlezing van drie hoofdstukken uit “Doodlopende weg” van Slobodan Mitric, daarna mogelijkheid tot discussie

Uitvoerder: Robert Jan Kelder

Organisatie: Stichting Uitgeverij Willehalm Instituut

Adres: Kerkstraat 386A, 1017JB Amsterdam

Info: Info@willehalm.nl

Tel.: 020-6944572; 06-23559564

16.00 uur bij Beeld “De Schreeuw” door

Stichting Beeld van Pim

Stichting Vrienden van Pim Fortuyn

BLOEMLEGGING

1 MINUUT STILTE
SPREKERS

Jack Terrible ,zanger, schrijver, kunstenaar uit Amersfoort

16.30 UUR LINNAEUSSTRAAT PLAATS VAN DE MOORD

Stichting Beeld van Pim en Stichting Vrienden van Pim Fortuyn en Stichting Uitgeverij Willehalm Instituut

BLOEMLEGGING

1 MINUUT STILTE

SPREKERS

Jack Terrible,zanger,schrijver,kunstenaar uit Amersfoort

Dat het een waardige herdenking mag zijn.

Allen die zich geroepen voelen om te spreken en/of bloemlegging zijn hierbij van harte uitgenodigd.

Namens
Stichting Beeld van Pim
Stichting Vrienden van Pim Fortuyn
Pim Fortuyn Foundation
http://www.beeldvanpim.nl
http://www.herdenktheovangogh.nl
http://www.herdenkpimfortuyn.nl
email: beeldvanpim@live.nl en ov-pim@live.nl

Voor meer informatie
06 16 83 85 90
020 6711 531
020 69 44 572 / 06 23 55 95 64

Fatwa tegen Theo van Gogh

Theo en moslims waren gezworen vijanden.

Ze bekeken elkaar van allerlei kanten.

Theo bespotte de islam.

Dus Theo werd vervloekt door een imam.

Gefrustreerden schreven ooit

dat het beledigen van Allah

niet mag en niet hoort.

Dus onze Theo van Gogh

werd in Amsterdam

door een moslim koelbloedig vermoord.

 

Theo van Gogh werd om het leven

gebracht door een godsdienstwaanzinnige.

Er lopen daar zo’n beetje een miljard

van rond op de aarde!

 

“Niet-moslims zijn varkens, worden gestraft

en zullen branden in de hel.”

Die uitspraken staan in de koran

en Theo kende deze uitspraken wel.

Er staat bijvoorbeeld ook in de koran

geschreven dat je de ‘profeet’ niet mag beledigen.

Er zijn talloze mensen die zich tegen

deze waanzin moeten verdedigen.

 

Theo van Gogh werd om het leven

gebracht door een godsdienstwaanzinnige.

Er lopen daar zo’n beetje een miljard

van rond op de aarde!

 

Ayatollah Khomeini had in Iran moslims

wereldwijd opgeroepen om in plaats van

voorechtelijke seks maar een geit te nemen.

Dus Theo noemde moslims geitenneukers

en nam vervolgens niet de benen!

In de koran staat dat niet-moslims

huichelaars, leugenaars, gierig, doof,

stom en blind zijn en dat ze naar de hel gaan.

Ach, laten wij moslims in hun waan?

 

Theo van Gogh werd om het leven

gebracht door een godsdienstwaanzinnige.

Er lopen daar zo’n beetje een miljard

van rond op de aarde!

Jack Terrible

Door:

Jack Terrible

(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Islam, Islamisering, Islamitisch fundamentalisme, Theo van Gogh. Bookmark de permalink .

66 reacties op HERDENKING VAN DE MOORD OP THEO VAN GOGH: VRIJDAG 2 NOVEMBER 2012 (8 JAAR NA DE MOORD)

  1. Pingback: HERDENKING MOORD OP THEO VAN GOGH VRIJDAG 2 NOVEMBER 2012 (8 JAAR NA DE MOORD) | Welke toekomst?

  2. Ik had hier graag heen gewild!

    Like

  3. Jan zegt:

    Zou Cohen zich ook laten zien? Hij is is hij er gek genoeg voor. Net als Obama kroop voor de Saoedische koning, likte Cohen een dag na de moord de kont van iedere sjamaan in Amsterdam en liet de familie van Theo barsten.
    Gelukkig strafte God hem later toen het monument werd geplaatst. iedere keer als Cohen iets zei begon het te regenen en hield het op als een ander iets voordroeg.

    Voor jou Cohen: Torah portions:
    http://www.torahportions.org/this-portion.html?portion=Ekev
    “Nu dan, Israël! wat eist de HEERE, uw God van u dan den HEERE, uw God, te vrezen, in al Zijn wegen te wandelen, en Hem lief te hebben, en den HEERE, uw God, te dienen, met uw ganse hart en met uw ganse ziel”
    (Ekev/Deuteronomium 10:12)

    Like

  4. Job ‘kopje thee” Cohen heeft het veels te druk met het verkloten van het onderzoek van Project-X Haren. Dat levert hem veel meer op qua credits.

    Like

  5. Tom Hendrix zegt:

    @Jan 20.33. uur, heel goed deze bijbeltekst Jan. En voor allen die zich christen noemen, heulen met de allah van de zandhappers, is vijandschap met de God van Abraham,Isaac en jacob, en verraad aan Christus!

    Like

  6. Er zijn ieder jaar veel media èn moslims aanwezig… en fans van Theo!

    Like

  7. Lucky9 zegt:

    Benieuwd welke stront Trollumbus hier weer zal neer poepen!

    Like

  8. G.Deckzeijl zegt:

    Ik mis je nog alle dagen, Theo!!

    If the truth has ever mattered, it matters most now! This is the time that we have to call a spade a spade. This is the time that we have to find the root of the problem and eradicate it.
    The root of islamic terrorism is islam. The proof of that is the quran. (Ali Sina)

    Like

  9. Tom Hendrix zegt:

    @Jack Terrible 21.14. uur, ik hoop dat het knetterdruk wordt bij de bijeenkomst Jack! Zowel Theo als Pim verdienen dat!

    Like

  10. oogenhand zegt:

    Ik word er niet goed van. Gelukkig is er mijn godsdienst.

    Like

  11. G.Deckzeijl zegt:

    @oogenhand, 10:10
    Wat draag jij op je hoofd: een petje met de letters cda of nog gekker: vvd??

    Like

  12. Jan zegt:

    Jack Terrible zegt:
    1 november 2012 om 21:14

    Dat is niet verwonderlijk want dit weerzinwekkende volk heeft ook de herdenking van de Kristalnacht gekaapt. De gehele linkse kliek die op straat anderen in elkaar slaat, vlaggen verbrandt, Joden molesteert, uitscheldt, bespuugd en oproept Israël te ruïneren en bedrijven in Europa en de VS én probeert werknemers die in deze bedrijven werken als criminelen veroordeeld te zien door de EU en de VN, staan straks, 9 november bij de Stopera de nacht te ‘herdenken’. En dan te bedenken dat het DIT uitschot was dat op jodenjacht ging op de bewuste avond van 1938.

    Citaat van de site van Hamas, afdeling Nederland:

    P.S. Ik vergat te vermelden dat het Centraal Joods Overleg (CJO) en het CIDI er de voorkeur aan geven een eigen aparte herdenking te houden. Die vindt plaats op donderdag 8 november op 18.00 uur in de Portugese snoge op het Jonas Daniel Meijerplein (9 november valt dit jaar op een vrijdag, shabbatavond). CIDI en CJO deden in 2010 een AANVALop de herdenking van het Platform Stop Racisme en Uitbuiting die neerkwam op een poging deze herdenking te SABOTEREN. Sindsdien houden CIDI en CJO hun eigen herdenking, waarbij meer de nadruk meer ligt op het waarschuwen tegen een VERONDERSTELDE herleving van het antisemitisme dan tegen racisme en discriminatie in bredere zin. Ik vind dit een betreurenswaardige ontwikkeling. Volgens mij is dit een aanwijzing dat de georganiseerde Joodse gemeenschap in Nederland dreigt af te glijden naar een SEKTARISCHE STELLINGNAME.
    http://abu-pessoptimist.blogspot.nl/2012/10/ook-dsit-jaar-weer-herdenking.html

    Logisch dat de Joodse gemeenschap in Duitsland na de bewuste nacht de rekening gepresenteerd kreeg voor de ravage op straat. Hadden zij maar voor onbreekbaar glas moeten zorgen.

    Links leeft in een Orwelliaanse samenleving ofwel zoals Lewis Carroll zei: ‘behind the looking glass’, een gevolg van een eeuw liegen en revisionisme van de geschiedenis.

    Like

  13. Tom Hendrix zegt:

    @ Jan 10.39. uur, mee eens Jan. De RODEN zijn met afstand, net als de ISLAM de ergste ziekte verwekkers die er bestaan. Hun opvatting is, dat iedereen maar even berooid en arm moet zijn, dan is hun HEILSSTAAT geboren. Hoewel zijzelf zich natuurlijk dan verheffen boven de armoedzaaiers, door als partijbonzen te leven als zonnekoningen. Voorbeeld de EUSSR!

    Like

  14. Op de blog http://willehalminstituut.blogspot.nl/2012/10/in-memoriam-theo-van-gogh-willehalm.html zijn de drie hoofdstukken te lezen die ik vanmiddag bij de herdenking voor het monument De Schreeuw te berde ga brengen: Hfd. 12: Kut spekjood; 13: Huldiging van de prins des doods en 15 Attentaat.

    Like

  15. @Gerrit 7.48 uur; bedankt voor het filmpje! Theo van Gogh noemde zichzelf een ongelovige hond. Die man wist wel waar hij over sprak! Wij zijn op dit blog ook ongelovige honden.

    Like

  16. Joop Klepzeiker zegt:

    We zijn ondertussen wel 10.000 moorden verder hoor !

    Like

  17. @Jeck Terrible: Succes toegewenst en ik hoop vanuit het diepst van mijn hart dat het een groot succes wordt!

    Like

  18. For English-speaking friends: An extended version of the Dutch version of the press release announcing the commemoration “In Memoriam Theo van Gogh, in which among others the names of former Amsterdam mayor Job Cohen and the then Minister Verdonk are named as persons heavily implicated in the assassination of Van Gogh, can be read on the following blog:
    http://willehalminstitute.blogspot.nl/2012/10/in-memoriam-theo-van-gogh.html/ with a link to where the three chapters to be read this afternoon can be found.(http://dead-end-str.blogspot.com). Now I’m off to Oosterpark.

    Like

  19. Tom Hendrix zegt:

    @ G.Deckzeijl 13.01. verdomme Gerrit het is om wanhopig van te worden! Overal verschijnen er steeds meer HAATHUTTEN. En dan te weten dat christenen, als ze riskeren hun geloof te belijden in de islamlanden worden vervolgd! En dan hebben we het nog niet over het feit, dat toestemming om een christelijke kerk te bouwen onmogelijk is in deze HAATLANDEN! Politici krijg de pip, jullie zijn schuld aan de ISLAMISERING in NEDERLAND en EUROPA!

    Like

  20. Ko Lumbus zegt:

    @Jack Terrible

    Respect Jack!
    Verblijf zelf op tweehonderd kilometer afstand, maar een A’mse vriendin zal zeker wel bii die herdenking zijn. Ik hoop dat Theo nu rust in vrede zij aan zij naast Pim Fortuyn voor wie hij de benaming ‘De Goddelijke Kale ‘had.
    Toevallig dat je in de tekst hierboven ook naar godsdienstwaanzinnige moslimse geitenneuker Khomeini verwijst.
    Onder een andere draad https://ejbron.wordpress.com/2012/11/01/seksueel-geweld-door-moslims-leidt-in-het-verenigd-koninkrijk-tot-het-gebruik-van-taxis-met-vrouwelijke-chauffeurs/#more-28676 gisteren deed ik hetzelde door de Ayatollah te citeren:

    ‘A man can have anal sex with animals such as sheep, cows, camels, etc. However, he should kill the animal after ejaculating.

    Misschien kun je daar onder de draad ook even lezen wat deze islamgeleerde daar verder aan walgelijks qua geschifte religieuze regels oplegde.

    Like

  21. Ko Lumbus zegt:

    @Lucky9 zegt: 1 november 2012 om 21:27 “Benieuwd welke stront Trollumbus hier weer zal neer poepen!”

    Lucky, misschien kun jij je van vermeend diep inzicht getuigende comments reseveren voor de nonsense oder je eigen stukjes?

    Like

  22. Vreemd. Niets hierover in de media! Zelfs niet op AT5…

    Like

  23. Martien Pennings zegt:

    Het Oosterpark is zo’n beetje in mijn voortuin, dus ik ging om 16:00 naar de herdenking.
    Anderhalve man en een paardekop bij het monument.
    Ik ging een wandeling door het park maken en nam me voor even later op de plek van de moord in de Linnaeusstraat te gaan kijken.
    Tenslotte was dat de plek waar ik op de dag zelf 20 minuten na de moord bij het lijk van Van Gogh stond.
    Tenslotte was ik degene die, altijd als ik hem zag fietsen, dacht: “Jou schieten ze nog een keer van de fiets, Theo.”
    Ik zweer je dat ik hem nooit zag, zonder dat te denken en ik zag hem regelmatig fietsen.
    Maar toen ik mijn wandeling had voltooid en ik mij naar de Linnaeusstraat zou begeven, werd ik moedeloos.
    Ik ging naar huis.
    Onderweg, in de straat die “Oosterpark” heet, op 100 meter van de herdenkingsplek in de Linnaeusstraat, kwam ik drie salafisten tegen: hoogwaterbroek, jurken en moslimse mutsjes.
    Ik riep ze tegemoet: “Gaan jullie ook naar de herdenking?”
    Een van hen deed het woord.
    “Welke herdenking?”
    “Die van de moord op Theo van Gogh in naam van de islam door Mohammed Bouyeri.”
    “Oh, die Theo van Gogh vond ik een lul.”
    “Omdat-ie kritiek had op de islam?”
    “Nee, hoor, gewoon, ik vond het een lul. En jou vind ik ook een lul.”
    De woordvoerder impliceerde natuurlijk dat de islam niet beledigd kon worden door een worm als Van Gogh en voegde er het kenmerk van zijn “geloof” bij: brutaliseren.
    Ik antwoordde hem dat ik hem óók een klootzak vond, dat ik precies wist wat voor een haatideologie de islam is en dat hun soort ooit nog eens met kop en kont opgepakt en dit land uitgesmeten zou worden.
    Dat laatste moest ik ze naroepen, want ze waren doorgelopen.
    Ik besloot op mijn schreden te keren en toch naar de moordplek op de Linnaeusstraat te gaan.
    Of ze van plan waren geweest er heen te gaan, weet ik niet, maar ze gingen nu rechtdoor waar ze naar rechts hadden gemoeten om langs de herdenkingsplek te komen.
    Ik heb nog even met drie agenten die erbij waren staan praten en het verhaaltje verteld.
    Ik had niet de moed de herdenkers aan te spreken.
    Sorry.

    Like

  24. oogenhand zegt:

    Ik moet uitkijken met mijn geld, anders was ik wel gekomen. Daarom: giften aan mijn stichting zijn aftrekbaar voor de belasting.

    Like

  25. Martien Pennings zegt:

    @ Pieter Veenstra om 16:45.
    Er schijnen vóór vieren, volgens die 3 agenten die er stonden, een paar mensen méér geweest te zijn.
    Maar toen ik om 4 uur in het Oosterpark kwam, waren er welgeteld 5 mensen buiten die agenten.
    En om half 5 in de Linnaeusstraat waren het diezelfde 5 mensen.
    Ik denk dat AT-5 genadig is geweest door het niet te brengen.
    Het was verschrikkelijk.
    Maar ik heb makkelijk praten: het is allemaal op 300 meter van mijn huis.

    Like

  26. Martien Pennings zegt:

    En nog eens wat.
    Ik vind het ontroerend dat de initiatiefnemers doen wat ze doen.
    Maar er was geen enkele aansprekende naam die op het affiche stond.
    Het was tevoren nauwelijks aangekondigd.
    Als je een herdenking had gehad met sprekers als Geert Wilders en Theodor Holman en dat ook nog ruim van tevoren had aangekondigd dan denk ik dat je minstens 5.000 persoon op de been had gebracht.
    (Ja, als Geert Wilders mij als adviseur had gehad was-ie vanaf het begin bij de herdenking betrokken geweest: nou is het te laat.)
    Bovendien was het versnipperd.
    Ik werd alleen al gek van al die tijden die hier boven werden aangegeven: half 3, 4 uur, half 5.
    Dat is allemaal veel te lang en er waren blijkbaar 2 “commité’s” aan het werk.
    Je moet één aansprekende herdenking hebben met een paar “namen” op één tijdstip en het moet niet langer dan 45 minuten duren.
    Maar ik denk dat volgend jaar zelfs “namen” en ruim tevoren aankondigen niet gaat helpen.
    De herdenking is dood.
    Maar ik groet in elk geval Theo’s monument bij elk joggingrondje ’s morgens vroeg in het park.
    En ik probeer net zoveel als “columnist” ontslagen te worden als Theo: bij Trouw, bij Hoeiboei, bij HVV, Artikel 7 en AmsterdamPost is het al gelukt.
    Mooi rijtje.
    Maar die Bert Bron is hardnekkig, die blijft me tolereren.

    Like

  27. E.J. Bron zegt:

    @Martien

    Tsja…als webmaster moet je toch een beetje menselijkheid tonen….. 😉 😀

    Like

  28. Martien Pennings zegt:

    Je tolereert me dus alleen uit medelijden?
    Die relativerende gele grap-grap-gezichtjes (of hoe noem je die ook alweer?) stellen me niet helemaal gerust.
    Daarvoor is mijn minderwaardigheidscomplex te groot.
    Stel me eens even gerust, Bert!
    Zeg eens dat ik een geniaal denker en schrijver ben en in moreel opzicht een lichtend voorbeeld voor de wereld!
    En zeg er ook maar bij dat ik diep menselijk aan alle verleidingen van de Decadentie en het Kwaad ben blootgesteld, daar ook gevoelig voor ben geweest, maar tenslotte, na veel innerlijke strijd, in zowel de Worsteling met de Duivel als de Engel, overeind ben gebleven.
    Pas als je dat allemaal zegt, ben ik gerust.

    Like

  29. E.J. Bron zegt:

    Die dingen heten smileys of emoticons Martien. Beetje bij de tijd blijven! Ik zal je dan toch maar geruststellen. Als je geen geniale schrijver, denker en een lichtend voorbeeld voor ons allen zou zijn, had je hier je artikelen niet mogen plaatsen. Je wordt door velen verguisd, maar er zijn ook vele sites die jaloers zijn dat Martien Pennings schrijft op E.J. Bron!
    Dat je overeind bent gebleven tegen alle verleidingen van de wereld, blijkt wel uit je vlijmscherpe artikelen. Zo, nu zijn mijn veren op. Je kunt ook overdrijven!!

    Like

  30. Martien Pennings zegt:

    Ik ben onder de indruk, Bert.
    Als je woorden geld waren geweest, had ik nu stil kunnen gaan leven.

    Like

  31. vederso zegt:

    @ Robert Jan Kelder om 12.43 Vraag; zijn die links serieus te nemen? Ik bedoel, ik weet dat Job Cohen niet voor niets de kwalificatie “theedrinker eerste klasse” heeft, maar de eerste link is wel een beetje weird, vind ik in eerste instantie. Hoe stel ik mijn vrienden en kennissen gerust aan wie ik deze links heb doorgestuurd, dat E.J.Bron echt een serieus te nemen website is?

    Like

    • “Doodlopende weg” is niet alleen verontrustend, maar ook angstaanjagend. Het boek is serieus te nemen, omdat bv. de schrijver zelf gezien heeft wat hij beschrijft in hoofdstuk 13 over de openbare huldiging van de prins des doods (Bouyeri) op de Javastraat enkele dagen voordat deze Uitverkorene Theo vermoordde. De andere twee hoofdstukken die ik voorgelezen heb, 12: Kut spekjood, waarin de toenmalige burgemeester zegt in een gesprek met toenmalige minister van Immigratie en naturalisatie (Verdonk), politie commissaris en de PG dat het helaas noodzakelijk is om Theo op te offeren in het belang van het bewaren van de openbare orde en 15: Attentaat, waarin duidelijk wordt dat de moord een militaire operatie was met goedkeuren van de geheime dienst etc. zijn gebaseerd op opgenomen gesprekken, waarvan de schrijver op de hoogte werd gebracht. Weer andere scènes zijn gefilmd, zoals die waar de uitverkoren de kunst van het kelen wordt bijgebracht, eerst aan de hand van een geit, daarna aan een onschuldige mens… Daarom zegt hij alles te kunnen bewijzen en dat hij bereid is te getuigen als de zaak wordt heropend. Boek is een poging dit te bewerkstelligen. Schrijver zelf is in levensgevaar en durft al twee en half jaar niet meer de deur uit na verschillende pogingen om hem om te brengen. Bovendien is hij zwaar ziek, heeft een cyst in de nieren. Ik ken hem al meer dan 20 jaar, de man is absoluut geen fantast en het zou toch absoluut van de gekke zijn om zulke zwaarwegende aanklachten naar buiten te brengen als ze niet waar zouden zijn. Zijn neef is de voormalige president van Servië Boris Tadic en zijn wijlen peetvader is een hoge CIA generaal Raymond Healey. Maar ja, zijn aanklacht tegen de overheid, inclusief de geheime dienst moet nog bewezen worden, doch de aanwijzingen zijn voldoende serieus om een heropening van die zaak te eisen. Dat kan m.i. iedere Nederlander. Om te beginnen om getuigen op te roepen, desnoods achter gesloten deuren, die de voorgenoemde huldiging op de Javastraat hebben gezien. Of dat gebeurt hangt af van de steun die dit boek zal krijgen, vooreerst maar om het eens grondig te lezen, inclusief mijn voorwoord en de inleidingen en dan pas een reactie af te geven, anders blijven het frivoliteiten die nergens naar toe leiden. Ik vertegenwoordig overigens geen commercieel bedrijf maar een stichting, die probeert de noodlijdende schrijver in het leven te houden opdat hij hopelijk nog twee boeken met documenten als bijlagen kan afmaken: Pedodam aan de Amstel, over de international criminele pedo-organisatie waarvan Joris Demmink blijkbaar maar een kleine vis is, en Operatie Congo eveneens een literair misdaadsverslag over zijn ervaring om als beoogde commando-leider van een groep 30 zware criminelen die in opdracht van Amsterdamse wapenfabrikanten een Afrikaanse president moesten vermoorden en een langdurige oorlog te ontketenen om de wapenhandelindustrie uit de slop te halen..Daarin zullen ook documenten worden gepubliceerd die aantonen dat AIDS kunstmatig ontwikkeld werd om genocide in Afrika te plegen.
      Dus ik ben bang dat degene die zijn vrienden en vriendinnen gerust wilde stellen dat helaas voorlopig niet kan doen.

      Like

  32. vederso zegt:

    @ Robert Jan Kelder. Niet om ’t één of ’t ander, maar ik krijg uit mijn omgeving reacties terug of ik misschien een klap van een molenwiek heb gehad. Ik moet zeggen, dat vind ik toch wel uiterst pijnlijk.

    Like

  33. Je zou kunnen aangeven dat bij bijvoorbeeld bij vertalingen altijd de originele bron wordt genoemd, zodat duidelijk is dat het niet een ‘uyt den dicke duym gezoogen’ verhaal is. Op die manier is het artikel te verifiëren en meestal worden er meerdere links naar andere bronnen gebruikt. Een verhaal wat niet te verifiëren is zal geen gebruik maken van bronnen en deze dus zeker niet vermelden.

    Wat je verder zou kunnen aangeven is dat ook de andere zijde wordt belicht van bepaalde onderwerpen. Niet alleen de negatieve maar ook (indien aanwezig) de positieve kant. Er worden hier geen leugens en desinformatie verspreid. Hoewel velen zich richten op wat de MSM rondbazuint is het goed te weten dat er een site is zoals deze van E.J. Bron die ook de andere kant van het verhaal vertelt en daadwerkelijk ondersteund met aanvullende informatie. Aan de eenzijdige behandeling van het nieuws zoals deze wordt gedaan door de MSM is hier absoluut geen sprake.

    Like

  34. vederso zegt:

    @ Pieter. Ik heb het nadrukkelijk alleen over de links van Robert Jan Kelder en het boek van Karate Bob over de moord op Theo van Gogh. Ik moet zeggen, ik voel me nog steeds een beetje duizelig van deze onthullingen. Daarom mijn vraag aan Kelder of hij een ietsje meer licht kan brengen in deze bewering. Ik vind ze nogal heftig en voor je het weet zitten we weer met een parlementaire enquetecommissie opgescheept en ik vind het nu juist lekker rustig op dat front.
    Maar misschien ziet @ Martien het als een uitdaging om dit literaire meesterwerk gebaseerd op feiten aan stukken te scheuren. Ik zou het niet kunnen, ik begrijp nauwelijks waar het over gaat.

    Like

  35. lucky9 zegt:

    Wakker worden!
    Uw Theo Van Gogh werd vermoord met een duidelijke boodschap op zijn borst gespietst.
    Hoe is het in allah’s naam mogelijk dat jullie debiele Ollanders hier de feitelijke realiteit veronachtzamen en durven ontkennen?
    Theo Van Gogh is vermoord door de islaam, in de naam van de islaam, heel de islaam, de enige islaam, en niets anders!
    Het is zo klaar als een klontje! Het overige is geheel deceptie.

    Like

  36. vederso zegt:

    @ Robert Jan Kelder. Bedankt voor de reactie. Heftig vind ik het wel.

    Like

  37. @Lucky9 15.23 uur. eerst krijgen we sharia4belgium en dan krijgen we sharia4holland. We zijn die gekken over een tijdje niet meer de baas omdat hun droom is om de baas te worden over ons. Met veel geweld en politieke macht. Waar blijven de linksen als de pleurus uitbreekt?

    Ik ben trouwens naar die herdenking geweest. Ik heb mijn song over Theo twee keer voorgedragen en het is allemaal gefilmd door een bekende van Robert Jan Kelder. Er kwamen ook cameraploegen om Robert Jan Kelder te filmen. Toen gingen ze weg. Toen werd het vier uur en toen mocht ik optreden. Ik werd gefilmd door die bekende van Robert Jan Kelder. Ik heb zo’n dertig Aviertjes met mijn songtekst van “Fatwa tegen Theo van Gogh” uitgedeeld. De eerste deelde ik uit aan een politieagent op motor. Later werd ik met mijn portret van Theo op mijn borst gefotografeerd door een vrouwelijke politieagent. Die foto stuurt ze me op via mijn emailadres. Ze noteerde mijn emailadres. Ik vroeg aan haar of ze een Aviertje van mijn songtekst wilde hebben. Nee, zei ze, dat hoefde niet want die politieagent op motor had zo’n Aviertje van mij gekregen en op het prikbord in de politiepost gehangen. De politie is je beste vriend! Ik heb Martien Pennings in joggingpak gezien en mee gepraat. Daar moet je de oorlog mee winnen!

    Like

  38. @ Verderso Die drie hoofdstukken van dat boek over Theo van Gogh las Robert Jan Kelder voor in het Oosterpark vanmiddag. Het is een roman. Dat zei Robert Jan. Romans zijn verzonnen verhalen. Robert Jan las voor dat Theo van Gogh een veiligheidsagent was. Een soort Under Cover. Een geheim agent. Dat was Theo niet. Theo was rechts en had de islam donders goed door. Zoals wij dat ook doorhebben. Dat burgemeester Job Cohen met minister Rita Verdonk en de geheime dienst een complot gevormd hebben om Theo te vermoorden omdat Theo een gevaar was voor de openbare orde, daar geloof ik geen bal van. Maar dat staat wel in dat boek. Er is ook een theorie dat stelt dat Koningin Beatrix de moord op Pim Fortuyn beraamd heeft en laten uitvoeren. Ook onzin! Die theorie staat niet in dat boek maar dat hoorde ik iemand van de Vrienden van Pim Fortuyn zeggen. Die theorie staat denk ik in het boek “Moord voor de Kroon”. Ik durf voor mijn eigen stellingen mijn beide handen in het vuur te steken!

    Like

  39. Peter Selie zegt:

    Wij zijn het volk, wij zijn de maatschappij en onze premier Marx Rutte deze toneelknecht die ook in coulissen bezig is met het rommelen aan de decors om het zo mooi mogelijk te maken, voor het te opvoeren van het grote Europese toneelstuk geregisseerd door Brussel. De mensen komen van heinde en verre en staan dubbel dik in een rij voor de kassa om een kaartje te bemachtigen, eigenlijk kunnen de meeste van de wachtenden het zich niet veroorloven om zo een duur entreebewijs te kopen. Maar ja wat wil je dan ook, je hebt gestemd voor Europa en massa-immigratie dan wil je toch op de eerste rang zitten om van een onbelemmerd zicht te genieten van deze zo in de media geroemde acteurs. Terwijl kritische recensenten al lang hadden laten weten niet gecharmeerd van het toneelstuk te zijn, om dat de acteurs zich de tijd niet hebben gegund en zich niet goed in hun rol als redders van het “vaderland” hadden ingeleefd en een aantal totaal verkeerde expressies hanteerden

    Like

  40. vederso zegt:

    @ Jack Terrible om 00.19. Gelukkig. Ik was even bang dat Jack ook al de weg kwijt was en dat blijkt niet zo te zijn. Maar ik kreeg werkelijk de vraag gesteld; is dit serieus te nemen? Dus niet!

    Like

    • Volgens Robert Jan Kelder durft Karate Bob al 2,5 jaar niet meer uit zijn huis in Amsterdam te komen omdat er al diverse moordaanslagen op hem geweest zijn wegens zijn boeken. Omdat Karate Bob de onderwereld ontmaskerd in zijn boeken. Robert Jan vertelde dat ie zelf leefde van een uitkering en tegelijkertijd uitgever (van boeken) was. En dat het Willehalm Instituut financieel ondersteund moest worden, dus vrijwillige bijdragen waren hoogst welkom. Anders zou dat de ondergang betekenen van het Willehalm Instituut, een prachtige instelling. Later prijsde hij ook andere boeken aan van Karate Bob. Zoals het boek over een groot pedoschandaal van hoge heren ergens in Amsterdam. En die boeken van Karate Bob zijn allemaal gebaseerd op de waarheid, volgens Robert Jan Kelder. Al die zaken die Karate Bob beschrijft heeft hij zelf waargenomen. Absoluut geen fictie. Volgens Kelder leeft Karate Bob als uitgeprocedeerde asielzoeker, zonder uitkering, hij kan de huur niet betalen en geen eten kopen. Of wij uit medelijden eventjes een boek van 20 euro wilde kopen. Ergens las ik op internet dat Karate Bob de tiende dan had in de karate sport. Dat kan niet want dat heeft niemand in de wereld. Sommige mensen deden erg geïnteresseerd in Karate Bob. Ik niet. Niet in een stelletje fantasten!

      Like

  41. oogenhand zegt:

    Ach, anthroposofie. De hoofdlijnen weten we al.

    Like

  42. Peter Selie zegt:

    @Jack Terrible zegt:
    3 november 2012 om 13:26

    “Ergens las ik op internet dat Karate Bob de tiende dan had in de karate sport. Dat kan niet want dat heeft niemand in de wereld”

    Ja Jack dat kan wel en het is nog een Nederlander ook, namelijk “Jon Bluming” Kenji Kurosaki en vijf grote vechtsportorganisaties, hadden gezamenlijk besloten om Jon Bluming de graad toe te kennen van de toen net overleden Mas Oyama. Dat betekent dus dat er in de hele wereld slechts twee mensen zijn met een 10e dan in het Kyokushin karate; Shihan Kenji Kurosaki en Shihan Jon Bluming.

    Met vriendelijke groet

    Like

  43. @Jack Terrible e.a. Wie is nu hier een fantast? Laten we eerst even onder de loep nemen wat zoal Jack schrijft: Hij gaat uit van vooroordelen en veronderstellingen. Hij beweert dat Doodlopende weg een roman is, omdat ik dat gezegd zou hebben en omdat, per definitie, romans verzonnen verhalen zijn. Ik mag dat gezegd hebben, maar wel met de duidelijk bedoeling dat het een bepaalde genre roman is, namelijk een werkelijkheidsroman, een true crime, ik heb het ook een literair misdaadsverslag genoemd. Ik heb verder niet gezegd dat per sé alles wat Karate Bob beschrijft hij zelf waargenomen heeft, maar zeker die publieke huldiging van de prins des doods op de Javastraat. Andere hoofdstukken zijn gebaseerd, zoals ik op de herdenking ook heb gezegd en in mijn persbericht en de aankondiging heb geschreven, op in het geheim opgenomen of gefilmde gesprekken en voorvallen, waartoe hij inzage heeft gekregen.
    Ik heb tevens niet gezegd dat Karate Bob een uitgeprocedeerde asielzoeker zou zijn, dat maakt Jack ervan, ik heb gezegd dat hij geen verblijfsvergunning heeft en tevens niet uitgewezen mag worden,
    Een andere veronderstelling van lieve Jack is dat Karate Bob geen 10de dan Karateka zou zijn, omdat die niet zouden bestaan. Wel Jack ik heb nieuws voor je: 10de dan word je alleen als een handleiding voor Karate heb geschreven en dat heeft Karate Bob, namelijk meest omvangrijke dat er m.i. bestaat: Het Grote Karate Bob Karate Boek dat hij tijdens zijn gevangenschap heeft geschreven, een gevangenschap waarover het laatste nog lang niet gezegd is.
    Dus al in al zou, als ik Jack was, minstens een hand uit het vuur halen.
    Een andere veronderstelling spreidt DeWitt tentoon door te stellen dat Karate Bobs boeken niet serieus zijn te nemen, omdat hij 13 jaar in die gevangenschap zat. Maar dit hoeft helemaal niet te beteken dat zijn boeken onwaar zouden zijn. Die moeten in de eerste instantie inhoudelijk op waarheidsgehalte beoordeeld worden. Bovendien heef Prof. F. Rüter, voormalige president van Amnesty International in Amsterdam in een getuigenis (achter gesloten deuren, waarvan ik een kopie heb die op internet staat) verklaart dat Karate Bob, die hij goed kende, altijd gouden informatie heeft verstrekt. Dit is geen bewijs dat zijn boeken waterdicht zijn, maar is wel een serieuze aanwijzing dat Karate Bob geloofwaardig is, maar voor de gevestigde orde natuurlijk een gevaar.
    Het laatste dat ik hier wil aankaarten is de insinuatie van oogenhand, “ach, de anthroposofie, de hoofdlijnen weten we al”, al zou dit voldoende zijn om mijn boeken naar de prullenbak te verwijzen. Ik heb de antroposofie in Los Angeles in 1973 leren kennen, ben dan na een jaar naar Zwitserland gegaan en heb daar de antroposofie als “bewustwording van je mens zijn” grondig over 13 jaar bestudeerd en durf mijn handen in het vuur te steken voor Rudolf Steiner als een absoluut integere strijder in woord en geschrift voor vrijheid en gerechtigheid, een groot mensenvriend met zijn hoofdwerk “De filosofie van de vrijheid”..

    Like

  44. @Jack Terrible en andere ongelovigen: Naar aanleiding van jouw beweringen over Karate Bob heeft de grootmeester zelf een kort commentaar in de vorm van een brief aan mij geschreven, die ik hertaald hier weergeef:
    “Dat is een domme man – in feite bestaat er geen gradering in Karate, dat heb ik in mijn boek “Het Grote Karate Boek van Karate Bob” duidelijk uitgelegd. Er bestaat alleen: leerling, meester en grootmeester. In 1969 was ik al grootmeester in Noorwegen en daarna in Zweden tot 1973. Doordat men in de moderne maatschappij alles wil verzilveren, is men overgegaan naar gradering, zoals bij Judo – dus dan komen graden in zogenaamde dan.Tot 10de dan, wanneer je een nieuw stijl ontwikkelt, zoals bv. Ton Haring Chakuriku, dan ben je automatisch 10de dan drager. In Nederland zijn er diverse mensen die de 10de dan hebben, bv. ene Majer die beweert dat hij een nakomeling is van Djingis Kahn, dan Jon Bluming die 10de dan is in Kjokosinka (een karate-stijl van Ojama, leerling van de vader van het moderne Karate GISCHUN FUNAKOSI – Ojama had zichzelf verklaard tot 10de dan drager, zo zijn er vele anderen. Ik heb een totaal nieuw karate-stijl ontwikkeld CEL-KAN-DO en heb het recht commercieel die graad 10de dan te dragen, maar ik doe niet verder mee met die flauwe kul. Mijn naam is Slobo-dan, dus al bij mijn geboorte heb ik de eerste dan gekregen en nu noem ik mij drager van 1001ste dan (Dan op Servisch betekent dag), dus ben ik ben ik een man van 1001ste dan in alle opzichten en in de meest letterlijke zin. Wat Karate betreft: een leven is niet lang genoeg om het te begrijpen, laat staan de pretentie dat je iets bereikt heb.
    Groeten en verlies niet te veel tijd met die flauwe kul,
    Slobodan Slobodan (betekent Vrije Slobodan)

    P.S. Trouwens heb ik mijzelf niet tot 10de dan verklaard als sommige Nederlanders dat gedaan hebben, maar meer dan 10 jaar geleden heeft WORLD-KARATE ASSOCIATION SLOMIBO-KAN dat gedaan, en toch hou ik nog steeds vol dat er in Karate geen gradering bestaat behalve, leerling, meester en grootmeester; een leerling draagt witte band, de meester een zwarte en de grootmeester een rode…”

    Karate Bob was ook oprichter van het tijdschrift Karate Europa; op YouTube staan een aantal van zijn demonstratie video’s en interviews. Verder kan ik uit eigen waarneming bevestigen dat hij en Jon Bluming goede vrienden zijn; bij de begrafenis van Jasper Grootveld vroeg Karate Bob mij om een foto van hem en Jon Bluming te maken, nadat ze met elkaar een tijdJe gepraat hadden, wat ik ook gedaan heb. Hoe en waarom het is dat bijna iedereen hem in de steek heeft gelaten en hij, buiten zijn schuld om, in zijn huidige desolate (financiële) situatie is beland is een ander verhaal. Maar ik zou me schamen om dat te bagatelliseren in plaats van hem te hulp schieten…

    Like

  45. De nummers van het door Karate Bob uitgegeven tijdschrift “Karate Europa” zijn te lezen op: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3950702481128&set=o.291873530918693&type=1&theater

    Like

  46. Lucky9 zegt:

    @Robert Jan kelder
    Schei nu toch een uit met u zelf belachelijk te maken!
    10° of 11° dan, het kan met geen reet schelen!
    Het enige wat voor mij telt is de waarheid over de moord op Theo Van Gogh.
    Uw these pleit de islam vrij. En daarmee kan ik geen vrede nemen, omdat ik er niet in geloof.

    Bewijs dat de politici die U met de vinger wijst een samenzwering vormden met de islamitische clerus en en je hebt terstond mijn ogenblikkelijke attentie.

    Bewijzen, geen fantasie of verzinsels!

    Like

    • @Lucky9 Die woorden over de professionele achtergrond van Karate Bob waren gericht aan de valse beweringen van Jack Terrible dienaangaande die daarmee het boek “Doodlopende weg” wilde neersabelen als louter fantasie. Bij voorbaat dit boek als fantasie te bestempelen, is een bekrompen veronderstelling ietwat in de trend van: wat ik me niet kan voorstellen is niet waar. De enige terechte houding is het open te laten, het grondig te bestuderen en op basis van de vele concrete aanwijzingen en details meer onderzoek te eisen dan wel te verrichten. De these van dit boek pleit helemaal niet de islam vrij, zo heb ik bv. mijn inleiding de titel gegeven “Valt de huidige opmars van de Islamisering nog te stuiten?” (te lezen op http://doodlopende-weg.blogspot.com) Het antwoord is ja, indien o.a. dit boek serieus wordt genomen, er een publieke discussie over ontstaat en vrienden van Theo zoals Theodor Holman en mensen van Column Producties en andere werkelijke vrijheidsstrijders etc. het niet langer verzwijgen. De ouders van Theo waarderen het in ieder geval zeer, zo hebben ze me onlangs geschreven, dat ik deze herdenking, beter gezegd overdenking, op 2 nov. heb ondernomen. Ze kennen het boek, daar ik het al bij de publicatie hen persoonlijk in handen heb aangeboden. Ik heb op Facebook een groep “In Memoriam Theo van Gogh” gestart, maar er zou eigenlijk een officiële stichting in het leven moeten worden geroepen of een reeds bestaande benaderen (Pim Fortuyn Stichting wellicht), die, op basis van het boek en de bereidheid van de schrijver te getuigen over zijn eigen waarnemingen en bronnen, een heropening van deze moordzaak zou kunnen eisen. Je moet niet denken dat Karate Bob zomaar die gegevens op straat gaat gooien, als je dat eist,besef je niet hoe gevoelig en gevaarlijk deze materie is en dat de tegenpartij er niet voor terugdeinst getuigen om te brengen. Waarom denk je dat hij al meer dan twee jaar niet naar buiten durft?

      Like

  47. Het hele slappe geouwehoer over karate, dan-gradiaties, sensei’s en dergelijke doen afbreuk aan het topic…. Het gaat toch om Theo van Gogh en de nagedachtenis aan hem?

    Like

  48. E.J. Bron zegt:

    Volledig mee eens Pieter. Ik heb dit artikel ter nagedachtenis aan Theo geplaatst, niet om te discussiëren over de een of andere karateka met zoveelste dan enz. 😦

    ON TOPIC!!

    Webmaster

    Like

  49. Inderdaad E.J. Er zijn voldoende fora te vinden waar men er daar over kan discussiëren.
    Maar om terug te komen over onze Theo. Ik vond het erg jammer dat er weinig animo was. Helaas was ik niet in de positie om daar aanwezig te zijn. Er zijn foto’s en video’s gemaakt. ben benieuwd naar deze.

    Like

  50. @ Pieter Veenstra 23.21 uur; Robert Jan Kelder’s toespraak over de roman over Theo; “Doodlopende Weg” en ik met mijn song over en portret van Theo zijn gefilmd door een kennis van Robert Jan. Die filmer zei dat hij de film naar Robert Jan toe zal zenden. Dus als ik of iemand anders de film zou willen zien via een link dan zou hij of zij dat aan Robert Jan Kelder moeten vragen. Dus Robert Jan, sorry dat ik zo neerbuigend gedaan heb over de roman over Theo van Gogh, geschreven door Karate Bob (bezitter van de 10de Dan!) maar, zou je zo lief willen zijn om een link naar het YouTube filmpje van de filmer en kennis van je willen zetten? Hoogachtend…

    Like

  51. Iwanjka heeft reeds een filmpje van 7 minuten op YouTube geplaatst met eerste indrukken en flarden van een interview van mij met AT-5 en met hem op POW

    Like

  52. Iwanjka zegt:

    Allen, En meer filmpjes to come, bezig met beeldmateriaal op een website verzamelen, als je interesse hebt mail me, of nog beter wordt lid van deze facebook groep:
    https://www.facebook.com/groups/431639673565750
    Daar wordt iedereen verzocht filmpjes te posten ed…
    Groet!
    Iwanjka

    Like

  53. Martien Pennings zegt:

    Winnaar Het Scalpel 2012 : Hans Jansen!

    Op 2 november 2004 heeft een sharia-fundamentalist Theo van Gogh vermoord. Om dat te herdenken werd in de Balie, Amsterdam, op vrijdagavond 2 november 2012 de derde Avond van de Polemiek gehouden: een avond waar geen bloed vloeit en er niemand wordt vermoord. Een tiental genomineerden voor de Scalpel-polemiekprijs kregen de opdracht daar te laten horen hoe ze in precies 500 woorden iemand Ad hominem zouden aanpakken. Hans Jansen daarentegen koos voor een Ad feminam en won daarmee Het Scalpel 2012.

    Lees de winnende polemiek op Hoeboei: http://hoeiboei.blogspot.nl/2012/11/ad-feminam.html

    Like

  54. Op http://www.facebook.com/l/GAQH_pTSa/youtu.be/emlO4NrIkiQ is een opname te zien van de voorlezing van hoofdstuk 15 “Attentaat” uit het literaire misdaadsverslag “Doodlopende weg”

    Like

Plaats een reactie