Psychiaters noemen non-conformiteit een geestesziekte: alleen de kuddemensen zijn “verstandig”

Screenshot_6

(Door: Jonathan Benson – Vertaling: E.J. Bron)

De moderne psychiatrie is een broeinest van corruptie geworden, vooral die stroming die iedereen demoniseren en als geestesziek verklaren wil die afwijkt van de algemeen erkende norm. Dat blijkt duidelijk uit de nieuwste uitgave van “Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders” (Diagnostisch en Statistisch Handboek van Psychische Storingen, een classificatiesysteem van de vereniging van Amerikaanse psychiaters) of kortweg DSM, waarin mensen die zich niet conformeren aan datgene wat de verantwoordelijken als normaal verklaren, als geestesziek worden gekwalificeerd.

De zogenaamde “toestand” waarom iemand weigert zich te conformeren, wordt door de psychiatrische vereniging “oppositioneel koppigheidsgedrag” of ODD (naar het Engelse “Oppositional Defiant Disorder”) genoemd. De nieuwe DSM definieert deze nieuw bedachte ziekte als “voortdurend patroon van ongehoorzaam, vijandig en koppig gedrag” en plaatst het in één rij met ADHD, eveneens een bedachte ziekte, zoals de bedenker, Dr. Leon Eisenberg, op zijn sterfbed toegaf.

Zoals u op grond van zo´n algemene omschrijving wellicht al vermoedt, kan praktisch elk persoonlijk gedrag, dat iemand anders als ongewenst of merkwaardig beschouwt, als symptomatisch voor ODD worden gecategoriseerd. Kinderen, die neigen naar woede-uitbraken of vechten met hun broertjes en zusjes, kan deze zogenaamde geestesziekte toegedicht worden, net zoals kinderen die andere opvattingen dan hun ouders en leraren hebben.

Ongehoorzaamheid en koppigheid zijn normaal gedrag bij kleine kinderen. Ouders houden zich er altijd al mee bezig door voor de juiste discipline te zorgen. Tegelijkertijd zijn niet alle vormen van ongehoorzaamheid en koppigheid verkeerd, dit hangt af van de autoriteit en verlangde handeling. Een kind, waartegen de leraar zegt zijn impopulaire mening voor zich te houden en dat zich hiertegen verzet, maakt wellicht alleen maar gebruik van zijn recht op het hebben van een afwijkende mening.

En precies daar ligt het probleem bij een dergelijke soepele categorisering van ziektes zoals ODD, want praktisch elk ongebruikelijk gedrag kan als weerspannig of koppig uitgelegd worden, gewoon alleen daarom, omdat het de status quo doorbreekt. Mannen uit het verleden, zoals Thomas Edison en Alexander Graham Bell bijvoorbeeld, wier onconventionele ideeën in hun tijd op velen overkwamen als krankzinnig, zijn voorbeelden van het soort mensen waarbij tegenwoordig ODD of een ander soort geestesziekte gediagnosticeerd kan worden.

Een nog groter gevaar bij deze subjectieve handelwijze in de diagnose van psychische ziektes schuilt erin dat het recht op vrije meningsuiting en van het politieke meningsverschil wordt bedreigd. De Amerikaanse regering heeft al geprobeerd om iedereen die zich verzet tegen haar tirannieke politiek of hier ook alleen maar vraagtekens bij plaatsen te verklaren tot “politiek paranoïde”, dus tot een soort geestesziek.

Het karakteriseren van non-conformiteit als “geestesziekte” is een kenmerk van totalitaire regeringen

Zo´n schrikbarend misbruik van het medisch systeem ter controle over het algemene denken is niets nieuws. Veel autoritaire regeringen, waaronder ook die van de voormalige Sovjet-Unie, hebben gelijksoortige programma´s voor de geestelijke gezondheid opgesteld, waarbij diegenen die hiervan afweken als mensen werden gecategoriseerd die leden aan chemische onbalans die behandeling nodig had. Tegenwoordig bestaat de behandeling vaak uit het verstrekken van bewustzijn veranderende medicijnen met verwoestende bijwerkingen.

“Het opsluiten van geestelijk gezonde mensen in de psychiatrie geldt over het algemeen als verderfelijke vorm van onderdrukking, omdat de werkzame middelen van de geneeskunde als middel tot bestraffing worden ingezet en omdat het een zware schending van de mensenrechten door misleiding en bedrog vormt”, staat er in een analyse over het misbruik van de psychiatrie in de Sovjet-Unie en China, die in 2002 werd opgesteld en in het tijdschrift “Journal of the American Academy of Psychiatry and the Law” werd gepubliceerd. “Artsen, die zich op deze manier laten gebruiken… verraden het vertrouwen van de samenleving en overtreden de fundamentele plichten van hun beroep.”

Deze studie, die uitsluitsel geeft over wat er tegenwoordig van de beroepsgroep psychiatrie terechtkomt, kunt u hier lezen.

Bron:
http://info.kopp-verlag.de
Auteur: Jonathan Benson

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

16 reacties op Psychiaters noemen non-conformiteit een geestesziekte: alleen de kuddemensen zijn “verstandig”

  1. Zijn deze psychiaters soms moslims?

    Like

  2. Joop Klepzeiker zegt:

    tja dat hebben we eerder gehad , was niet zo een succes geloof ik !

    Like

  3. Rick zegt:

    Goh…Wát ben ik blij; dat ik al 45 jaar totaal “gestoord” ben 🙂

    Like

  4. aquarius4422 zegt:

    Als kind weigerde ik in Sinterklaas te geloven dus ik had toen al ODD.
    Alleen was dat toen nog niet verzonnen.

    Like

  5. Theresa Geissler zegt:

    Nou, alert blijven dus op wat de Eu-top in de toekomst van plan is om met díe rchtlijnen in de hand te decreteren.
    Na wat we vanmorgen in dat andere bericht over van Rompuy gelezen hebben, lijkt die klootzak me daar alleszins toe in staat.
    Jaren geleden kreeg ik van het RIAGG anti-depressiva, maar zodra ik merkte hoe slaperig ze maakten, heb ik ze linea recta door het toilet gespoeld: Liever depressief dan te slaperig om s’avonds naar mijn toenmalige stamkroeg te gaan. Zo simpel lag het voor mij.
    Hoed U voor de psychiatrie -en zeker nu, in EU-verband!

    Like

  6. bigljohn zegt:

    Het is niet algemeen bekend, maar psychiaters verzinnen zelf ziektebeelden, die ze vervolgens laten registreren als zijnde een nieuw ziektebeeld. De pharmaceutische industrie is de grote compagnon van die psychiaters, omdat zij dan opdracht krijgen nieuwe geneesmiddelen uit te brengen voor de nieuwe aangeboorde doelgroep. Het oude gezegde blijft een waarheid; De psychiater zelf is veel gekker dan zijn patienten. Over kwakzalvers gesproken. Paranormale hulpverleners worden door de reguliere geneeskunde soms te kijk gezet omdat hun therapieen niet bewezen kunnen worden, en schadelijk voor patienten zouden zijn. Pardon ? Ieder jaar vallen er in Nederland massa’s doden veroorzaakt door blunders en onkunde, cq onmacht, van de reguliere geneeskunde. Dit wordt echter onder het tapijt geschoven. Niemand zou dit mogen weten, in zover de HH geneesheren daar in slagen. Valt er eens in de zoveel jaar EEN dode in het paranormale circuit, dan staat de reguliere geneeskunde op zijn achterste poten, en schreeuwt moord en brand. Silvia Millecam is zo’n treffend voorbeeld. Maar zij verkoos zelf voor alternatieve hulp, en met reden !

    Like

  7. This is clearly the Communist method : psychiatising the dissidents !

    Like

  8. danny zegt:

    IK weet er alles van. Ik ga mij eigen weg, was vrij snel afgeleid, druk en heb/had overal antwoord op , dus dan heb ik ADHD. Ik heb tien jaar medicijnen geslikt die ik niet nodig had. Alleen de maatschappij vond dat nodig voor mij. Het mooie is, ik denk 10 keer sneller als anderen, leg makkelijker contact, ben een gangmaker dus ik heb die rommel niet nodig.

    Like

    • Joop Klepzeiker zegt:

      Perfect nu nog leren er me om te gaan, en je instellen op een klein sociaal leven , maar o wat een plezier !

      Like

      • treintrien zegt:

        Zie mijn reactie hieronder:
        in mijn optiek is het zelfs juist een voordeeltje,
        maar je moet jezelf wel doseren.
        Ik kan zo 8 uur hélemaal weg zijn in een spelletje, ook een gevolg van ADHD.
        Maar als je dat dan weet van jezelf, kun je bijvoorbeeld een wekker zetten, dat je er in elk geval ff uitgehaald wordt.
        Je kunt er heel goed mee leven, kost wel wat moeite.
        Maar ook voor ‘gewone mensen’ gaat het leven niet vanzelf, denk ik dan maar…

        Like

    • Wachteres zegt:

      @ danny, ik las onlangs een artikel waarin stond dat een psychiater op zijn sterfbed bekende dat ADHD een verzonnen ziekte was.

      Wat nu? 🙂

      Like

  9. treintrien zegt:

    @Wachteres:
    Dan ben je nu weer gewoon iemand die :
    snel verbanden kan leggen
    tien keer zoveel ziet als anderen
    tien keer zo snel reageert
    Een factor vijf drukker
    en ’s avonds doodmoe wegens te veel prikkels 🙂

    Ik heb het ook (geen diagnose want ik wil geen medicijnen)
    (Een druk hoofd is a joy forever, toch?
    Ohnee, dat was een dirty mind… maar het klopt wel!)
    Ik zou zonder heel anders functioneren, denk ik.
    ’t Is een pre als conducteur: je springt van situatie naar situatie, hebt ogen in je achterhoofd nodig, je moet snel kunnen schakelen: de ene stoel zit een advocaat, de volgende stoel zijn client… en je moet beiden op gepaste wijze te woord staan (vind ik)

    Ik moet me af en toe wel even uit de drukte halen om weer te laden. Omdat ik op alle prikkels wil reageren ben ik wel sneller moe. ’t Is een deel van wie ik ben. Vind ’t dan ook geen ziekte.
    Wij zijn gewoon de snelleren van geest 🙂 Niks mis mee !

    Like

Plaats een reactie