Ouderen breien recordaantal voor “vluchtelingen”

Screenshot_7

Nederlandse ouderen hebben massaal hun hart laten spreken voor “de vluchtelingen”. Na de oproep voor de KBO-actie ‘Een warm gebaar’ gingen ze massaal sokken, sjaals, mutsen en truien breien om de “vluchtelingen” wat warmte te bieden. Gisteren vond in Utrecht de overhandiging plaats van ruim achthonderd breiwerken. Een record volgens Rode Kruis Nederland. De KBO, de grootste seniorenorganisatie van Nederland, zorgt samen met hen voor de verspreiding onder de “vluchtelingencentra”. Dat meldt Unie KBO.

Lees verder>>>
(h/t “Wachteres”)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Vluchtelingen", "Weg met ons!", Naïviteit, Nederland. Bookmark de permalink .

87 reacties op Ouderen breien recordaantal voor “vluchtelingen”

  1. Wachteres zegt:

    Ik zie mezelf al zitten: lekker in een stoel in het zonnetje, een breiwerkje in de hand met een glimlach op mijn gezicht want ik ben hartstikke goed bezig voor die arme vluchtelingen.

    Alleen ben ik bang dat ze zeggen: “Wat moet ik met dat zelfgebreid spul, ik wil alleen maar merkkleding”.

    En dan zijn al mijn goede werken ook nog voor niets geweest.

    IK heb nog wol liggen, dus als iemand de behoefte voelt …. Harry , niet iets voor jou? 😀

    Like

    • delamontagne zegt:

      “Merkkleding ! !”
      Die “mutsen” moeten wel aan de laatste mode-eisen voldoen anders motten ze ze niet:

      De “vluchtelingen” beginnen met het weggooien (van de hen geschonken) kleding: “Ze zijn niet in de mode!”

      Like

    • Jij kunt om zulke dingen tenminste nog lachen, Wachteres; IK vind het walgelijk!
      Een beetje op het gemoed van ouderen werken, zodat ze zich nog nuttig voelen door te breien voor die parasieten!
      Bovendien: Wat is dat voor apekool met die herinneringen uit de oorlog? Hoevelen van hen kunnen dat langzamerhand nog navertellen?
      Een 75-jarige was in ’45, Godbetert, 5 jaar oud, dus dan kom je al gauw in de categorie van 80-100 terecht…..oké, oké, ze worden tegenwoordig steeds ouder, dát moet ik toegeven.
      Maar toch maak je mij niet wijs, dat het grotendeels niet aangepraat is!
      Er moest die mensen liever aan het verstand worden gebracht, dat al die immigranten/vluchtelingen ten koste gaan van hún verzorging, want dat is de realiteit!
      (Maar ja, die mogen ze dus niet horen….)
      http://depatriotten.weebly.com/

      Like

      • Driek zegt:

        Je zou het niet van mij zeggen, lieve Theresa, als je mij ziet, doch ik ben van vóór 1940. Ik ben niets van die narigheid vergeten. Mij is dus niets aangepraat. Ik kan mij nog goed het moment herinneren dat de oorlog uitbrak. Maar er is een verschil tussen oud en oud. Maar ik houd mijn hart vast voor de tijd dat ik afhankelijk ben van ouderenzorg. Ik denk dat ik dan maar in een portiek ga liggen. Misschien dat het Leger des Heil mij dan verder helpt.

        Like

      • Roni zegt:

        @Theresa Geissler Lachen Theresa, altijd blijven lachen, men noemt het een succes dat er 800 breisels zijn ingeleverd. Punt. 800 Breisels, en hoeveel 100.000’en ouderen heeft NL? Die niet een breiseltje hebben vervaardigt……..
        Multizulti gelooft echt in hun nonsens.

        Like

  2. Cathja zegt:

    Dan hoop ik van harte voor onze ijverige oude breisters dat ze zich niet voor niets hebben uitgesloofd! Als ik de beelden nog terugroep in mijn gedachten over de geschonken kleding voor asielzoekers wat bij de vuilnis werd gezet, omdat het niet modieus genoeg was (dit waren geen gezinnen met kinderen, maar jonge mannen, dat wel), dan ben ik een beetje bang dat dit net zo zou kunnen uitpakken. Want we hebben hier niet overwegend met echte vluchtelingen te maken, maar met verwende asieleisers.
    Ik hoop dan ook dat de kleding uitsluitend naar de ouders met kinderen zal gaan. Die nemen het wel aan.

    Like

  3. Driek zegt:

    Die Nederlandse ouderen zouden er verstandig aan doen iets aan hun algemene ontwikkeling te doen en wat geschiedenisboeken te gaan lezen, in plaats van dat domme breien voor een zooitje parasieten. Wat een onnozelheid. Hebben die mensen niks anders te doen? Ik behoor tot de bejaarden, doch ik schaam me werkelijk dood. Nederland gaat ten onder aan domheid.

    Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @Driek: 12.03. uur. Precies Driek. Ze zijn nog te dom, om voor de duivel te dansen. Zien deze goedmensen dan niet, wat er in Keulen is gebeurt? Snurk maar verder, de islamisering vaart er wel bij.

      Like

    • delamontagne zegt:

      Als die ouderen oud genoeg zijn moeten zij zich nog herinneren dat de “oudere” zussen in tot rokken vermaakte overgordijnen liepen en de jongere broertje de kleiner gemaakte broeken van hun broer moesten dragen.
      Jaren na de oorlog.
      Vandaar die deemoedigheid van hen nu………….

      Like

    • louis-portugal zegt:

      Ook mee eens Driek

      Like

    • Roni zegt:

      @Driek Vergeet aub het LegerDesHeils. Als er een organisatie is die alles wat zogenaamd vluchteling is graag verwend dan zijn zij het wel. Tegen betaling door de gemeente natuurlijk.
      U heeft daar niets meer te zoeken, u bent immers toch maar een stuk autochtoon afval. Ga maar op straat zwerven. Of liever nog, vries dood.

      Like

  4. Nikki zegt:

    Als ze zich er goed bij voelen iets te breien voor de vluchtelingen, criminelen en terroristen moeten ze dat zeker doen. De wereld is een groot gekkenhuis.

    Like

  5. De trui van Spekman staat er symbool voor 😉 ………………

    Like

  6. Thoth zegt:

    Zoals de ‘vluchtelingen, asielzoekers’ als deze :

    Brei er maar lekker door hoor…

    Like

  7. carthago zegt:

    De ongebreidelde breizucht zal helaas een nieuwe uitnodiging zijn voor kokosnoten om dankzij hun smartphone brei alert in hun hut de hemelse vlucht naar het paradijs Nederigland te ondernemen. Ik stel voor dat dit brei nieuws voorlopig de enorme doofpot ingaat op het ministerie van veiligheid. Voor altijd opgeborgen dus. De winter is toch al zacht genoeg.Leuker kunnen we het niet breien, wel veiliger.

    Like

  8. delamontagne zegt:

    Doet me een beetje denken aan m,n jeugd. melkfles-doppen ( van de flessen van glas op de schoolmelk) , sparen voor de arme negertjes van de missionarissen in Afrika.
    De moeders thuis, gingen toen mutsen breien voor die arme negertjes in Afrika.[ je had toen nog geen TV, dus hoe kon je redelijkerwijs weten dat ,t daar een beetje warmer is dan in NL………]

    Like

    • hendrikush zegt:

      Precies; net zoals zilverpapier van de Kwatta chocolade repen.
      En de negerts flikkerden de breiwerkjes de bush in.
      Ontwikkelingswerk avant la lettre.

      Like

    • rs zegt:

      Kan me niet herinneren dat MIJN MOEDER zaliger dat ooit gedaan heeft.En mijn Oma ook niet………….
      Ik kan me als klein meisje nog wel herinneren dat mijn moesje een jurkje voor MIJ gebreid had, bruin met halsje geel/groen en onder aan de jurk ook. En dat jukje is, na overleg met mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik was 5 jaar , gegaan naar Zeeland, naar de mensen die geleden hadden door de Watersnood………..1 februari 1953……………
      Ja, en Jaeger wollen borstrokken en onderbroeken …………….een trauma van overgehouden…………..

      Wel heb ik moeten sparen de zilveren doppen en de lege pakjes Mascotte , die/dat ging allemaal naar die zielige negertjes in Afrika…………………….Op de middelbare school, christelijk, dat dan wel weer, moesten wij in de brugklas blikjes koffiemelk meenemen, en dat werd opgestapeld voor in de klas……………….wel van het merk Frriesche Vlag, ja die netennekken namen toen al geen genoegen met een ander merk………..
      En nu zijn ze gvd. allemaal hier……………………dus dat sparen van ons heeft niets geholpen………….

      EUROPA IS KNETTERGEK GEWORDEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Like

  9. Ja Driek ,maar de meeste ouderen hebben nooit geschiedenis gehad,laat staan over de islam,zien alleen maar tv en lezen nog kranten. Juist de oude vrouwen kijken naar programma’s zoals DWDD en Pauw.Ik behoor ook tot de ouderen,maar ik lees liever boeken en tv heb ik weggedaan,omdat ik gruw van die haat tegen joden.Kranten liegen,dus die heb ik al 24 jaar niet meer,maar ik lees wel al jouw stukken en van anderen op deze goede site.

    Like

    • Mijn moeder van 83 had begin jaren 60 al door wat links aan het doen was en begin jaren 70 wat links aan islam binnen haalde en wat dat voor een cultuur is. Het beroerde is denk ik, dat ouderen of niet meer stemmen of op voor hun vertrouwde partijen stemmen.

      Like

  10. BertG. zegt:

    Nog een zeer duidelijk verslag van PEGIDA in Amsterdam van Fubar.

    Pegida als ratten in de door Van der Laan vooropgezette val van zijn SturmAbteilung.
    http://fubar.mobi/2016/02/08/pegida-als-ratten-in-de-door-van-der-laan-vooropgezette-val-van-zijn-sturmabteilung/

    Like

    • Ja, ik heb het intussen gelezen en nog een commentje achtergelaten óók!
      Helpt wel niet, maar je doet tenminste wat. Wat mij betreft, wordt het stuk vergif -voor de goede verstaander van der Laan- ècht aangeklaagd; Hij is nou te ver gegaan!
      Handjeklap doen met het AFA-tuig om Pegida de voet dwars te zetten, schófterig!
      http://depatriotten.weebly.com/

      Like

    • delamontagne zegt:

      Ik zag één Nederlandse vlag en ik meen enkele Duitse vlaggen.
      Hadden er niet meer NL-se vlaggen meegenomen moeten worden, of mag dat niet ?
      Het zou ook leuk zijn als er een NL-se Generaal zich bij Pegida aansloot, zoals hier in Fr.
      Hij werd weliswaar gearresteerd maar heeft de mensen toch toe kunnen spreken.
      Vandaag werd de demonstratie over gedaan in Calais, als protest op zijn arrestatie.

      Like

      • BertG. zegt:

        Wat voor jou zo van zelf sprekend is, is voor mij totaal onbegrijpelijk.
        Ik begrijp helemaal niets van Frans.

        Like

      • Het mag wel: Bij Pegida-demo’s past de Nederlandse vlag in het thema en dan mag het.
        Maar veel deelnemers dragen de vlag niet op de normale manier mee, maar hullen zichzelf er in en zo.
        Ben ik persoonlijk niet zo vóór: Als je een vlag voert, vind ik, hoort dat met respect te gebeuren door hem als een vlág te behandelen, niet als een kledingstuk of zo. Maar ja, wie ben ik?
        U heeft gelijk, dat de Duitsers nog weer iets trotser op hun vlag -als banier- lijken te zijn.
        (Maar ja, met al die trots hebben ze toch ook weer niet Merkel en haar wanbeleid buiten de deur kunnen houden, dus wat maakt het ook uit, in de praktijk……)
        http://depatriotten.weebly.com/

        Like

  11. Pieter zegt:

    De meeste mensen hebben breiwol in hun hoofd ipv hersens. Spijtig. Dat klootjesvolk leert nooit wat en stemt altijd op dezelfde partijen die hen belazeren.

    Like

  12. Bas zegt:

    Gezellige bezigheid voor die oudjes. Breien voor NL dak- en thuislozen alhier is kennelijk niet bij hun opgekomen..

    Like

    • anna zegt:

      dit is niet helemaal waar Bas, in Eindhoven breien de dames mutsjes voor couveuse kinderen en thuislozen, maar voor die handophouders hoeft het voor mij ook niet

      Like

  13. rs zegt:

    Heb ons lidmaatmaatschap vorig jaar al opgezegd. Konden wij niet meer betalen.Ze deden toch niks voor ons…………………….ja een reisje van 4 dagen voor 599€ per persoon.
    Dus , nu komt de aap uit de zelfgebreide mouw ????
    KNETTERGEK zijn die oudjes die dit doen. Sorry, veur de oudjes die het wel doen om de dag door te komen…………
    Zal me niks verbazen dat die oudjes DWDD en die andere rooie kanalen “halen “……………..

    Like

  14. Thomasson zegt:

    Wat een stelletje zielenpootjes zijn onze oudjes toch. Ik heb werkelijk medelijden met hen. Ze willen zo graag helpen, goed doen en dat menen ze van harte. Helaas wordt hun goedheid door gewetenloze smeerlappen van de KBO en andere viesvolk van links beetgenomen. Deze ouderen zijn er niet van bewust dat ze hun tijd en materiaal steken in het binnenlaten en helpen van asielparasieten die zijzelf (als ze nog leven) hun kinderen en kleinkinderen zouden vermoorden zodra ze de boel hadden kaalgevreten. Gek genoeg als ik over dergelijke acties hoor moet ik altijd denken aan de film Jurassic Park waar de gasten werden begeleid door de incubatie installatie waar de kleine Tyranosaurus Rex and de Reptors die uit het ei kwamen. Een andere film die bij mij beelden naar voren brengt is Nosferatu Phantom der Nacht uit 1979 waar het schip afmeert en een hele zwerm ratten komt eruit en brengen de pest aan land.

    Like

  15. BertG. zegt:

    En als je dan aan zo’n brei vrouwtje vraagt of ze een das voor je wil breien, 2,5m lang en 30cm breed, wat niet voor niks hoeft, dan kijken ze je aan of dat je denkt dat ze niks beters te doen hebben.
    Ga maar naar de winkel, daar hebben ze dassen zat, krijg je dan te horen.
    (eigen ervaring)

    Like

    • paulzwueste zegt:

      Joh! Heb je al eens andere oudjes uitgeprobeerd?
      Er zijn echt wel oudjes te vinden die zo’n das voor je willen breien hoor.
      Maar pas op, voor hetzelfde geld breien ze 2,50 mr. breed en 30 cm lang.
      En dan sta je mooi te kijken!

      Like

  16. BigLJohn zegt:

    We hebben daar toch een gezegde voor; Hoe ouder, hoe gekker ! Laat ze liever kuisheidsgordels breien voor al die testeron bommen, zoal Geert Wilders ze noemt !

    Like

  17. Elena zegt:

    De oudjes zijn allemaal geindoctrineerd door de linkse sieluuhgheid industrie.
    Ouderen lezen over politiek wat de lügenpresse hen vertelt.
    De asiluhguheisers willen geen zelf gebreide spullen.
    Helaas weten de meeste ouderen dat niet.

    Al die asielihguheisers hadden het geld om mensensmokkelaars te betalen, de gewone sloebers wonen in Libanon en Jordanié.

    Hier in het westen hebben zij een hemel op aarde in vergelijking de vluchtelingenkampen in Libanon.
    Daar in Libanon en Jordanië verblijven de echte vluchtelingen, zij hebben werkelijk nood aan warme kleding . In de Beeka Vallei is reeds sneeuw gevallen, men loopt daar veel met blote voeten op slippers.
    Deze echte vluchtelingen zijn daar hun leven niet zeker, De roverheid in Libanon zijn geen lieverdjes , willen liever de Syriërs zien verdwijnen.

    http://www.vice.com/nl/video/weight-of-the-war-syrische-vluchtelingen-in-826

    Like

  18. R.Kroonenberg zegt:

    Dit is op Jasterke's kwijt-zonder-spijtsite herblogden reageerde:
    .
    Zij breiden wat af onze Ouden
    en maken U Wereldwijd blij
    geen Vluchteling straks nog verkouden
    na ’t zwemmen in ’t ijskoude tij
    geen Syriër die nog loopt te piepen
    terwijl geen hond er iets aan heeft verdiend
    omdat ONZE Ouden niet sliepen
    àl die kou en ontberingen ziend…
    dus ’t liefdevol hart lieten spreken
    met wanten, met mutsen en sjaal
    er werd niet op wat steekjes gekeken
    en op uurtjes allicht helemaal…
    .
    eh. niet 😛
    .

    Like

  19. Tip voor de Breivrouwtjes: brei van die vingeloze handschoenen voor de koukleumende #stationspleinvingeraars

    Like

  20. anna zegt:

    vanmiddag in de bus, vol met jonge asylanten die doodvermoeid zijn van het shoppen en tassen vol merkkleding en schoenen bij zich hebben, zó moe dat ze voor mij een dame op leeftijd (75) niet op kunnen staan … wat Ali-tje niet leert, leert Ali al helemaal niet meer ….

    Like

    • Cathja zegt:

      Beste @ Anna,

      fatsoen hoeven we van die ongelikte beren echt niet te verwachten! Eigenlijk zou iemand hen er op moeten wijzen dat het fatsoenlijk is dat je als jonge vent een oudere jouw plaats aanbiedt.
      Beter is om helemaal geen asielzoekers meer toe te laten in het openbaar vervoer. Ze weten gewoon niet hoe ze zich daar dienen te gedragen. Aparte bussen voor dat ongeremde spul zou een oplossing kunnen zijn.

      Like

  21. jungleelephant zegt:

    Dom of dement???

    Like

  22. Tistochwat zegt:

    [quote] Het laat zien hoe ouderen zich het lot van de vluchtelingen aantrekken. Zij hebben vaak zelf in de oorlog ervaren hoe het is om te vluchten, honger en kou te hebben. Ik denk dat ze daarom zo massaal zijn gaan breien. Je ziet met hoeveel zorg ze dat hebben gedaan. Goed dat ouderen hiermee in al hun wijsheid en met al hun levenservaring een voorbeeld stellen. [/quote]

    Die sukkels kunnen hun breiwerkjes beter voor zichzelf bewaren voor straks, als ze in de goot liggen weg te rotten omdat al het belastinggeld naar de ‘vluchtelingen’ is gegaan.
    EN naar de graaiende ‘socialist’ die altijd heel goed voor zichzelf zorgt!

    Like

  23. elisah zegt:

    Wat voor een sprookjes hebben ze die oudjes op de mouw gespeld?
    Het is niet netjes om oude mensen voor je karretje te spannen, wetende dat de breisels helemaal niet gewaardeerd worden. Hebben ze wel de nieuwste breipatronen van top fashion designers gebruikt, of er de juiste logo’s van dolce&gabanna, versace, prada etc op gebreid?
    Ik ben benieuwd waar ze die kleding gaan dumpen, waarschijnlijk bij het leger des heils.

    Like

    • BertG. zegt:

      Wat voor sprookje?
      Wat dacht je van het dagelijkse NOS journaal van 20:00.
      Het zijn de meest trouwe kijkers die je kan vinden in Nederland.

      Like

    • BertG. zegt:

      Mijn ouders, tegen de 80, beschouwen het 20:00 journaal als absolute waarheid.
      En daarmee zijn ze beslist niet de enigste in.
      Soms lijken ze bij te draaien en krijg je het idee dat ze het snappen, maar na weer een nieuwe journaal uitzending zijn ze weer helemaal om.

      Like

      • elisah zegt:

        Mijn moeder is ook in de 80, kijkt het journaal, maar voelt wel aan dat het ernstig uit de klauwen aan het lopen is.

        Like

  24. Driek zegt:

    KUNNEN WE HIER NIET AFSPREKEN DAT WE HET IN VERVOLG NIET MEER HEBBEN OVER “OUDJES’, maar over OUDEREN? Ik erger mij er steeds weer rot aan! Ik vind dat zo denigrerend, het is alsof jullie het over aapjes hebben, of een of ander diersoort. Ik heb het hier al eens eerder gemeld.
    Dank u wel.
    Driek

    Like

    • BertG. zegt:

      En bejaarden? kan dat nog wel?
      Ouderen schrijf ik wel eens op, oudjes nooit.

      Like

      • delamontagne zegt:

        Die meneer Driek heeft eigenlijk wel gelijk.
        “Oudjes” klinkt wel erg denigrerend.
        Het wordt [ denk ik ], gebruikt om die ouderen aan-te-duiden die zich alles aan laten praten, alles geloven/aannemen, geen eigen mening hebben.
        Ik heb het ,t woord “oudjes” ook weleens gebruikt, terwijl ik zelf van……. ,38 ben.
        Maar door dat te doen, stel ik mezelf eigenlijk op een “voetstuk” alsof ik niet tot de ouderen behoor.
        In m,n bovenkamer voel ik me niet oud, maar lichamelijk merk je dat je steeds minder kunt.
        OUD WORDEN IS NIET LEUK……..
        Maar wat wij hier in Fr wel vinden: In NL worden ouderen minder serieus genomen dan b.v. hier.
        Hier wordt er nog naar je geluisterd en jongeren reageren ook beleefder op oude mensen………………

        Like

    • Cathja zegt:

      @ Driek om 21:50

      Ik ben het met u eens Driek.
      Het is respectvoller naar deze groep mensen toe als we ze ‘onze ouderen’ noemen.
      Het is niet de bedoeling dat u zich ergert op deze website.

      Groet,

      Cathja.

      Like

      • Driek zegt:

        Dank voor je reactie, beste Cathja, ik vind de benaming “bejaarden” veel aangenamer klinken. Ik behoor ook tot de bejaarden, doch ik schaar mij niet onder de “oudjes”, dan kan ik net zo goed meteen de kist wel in. Ik vind het al erg genoeg, dat oud worden.

        Like

      • BertG. zegt:

        Driek , sla je mijn berichten nou zorgvuldig over of zo?
        Ik heb ’t over bejaarden. Niet Cathja.
        Hoor jij ook inmiddels tot de ploeg om de de foute er uit te halen en te negeren?

        Like

      • BertG. zegt:

        Voor kritische mensen bestaat er hier geen waardering, met alle winden mee lullen werkt daar in tegen wel goed hier. Heel apart.

        Like

      • BertG. zegt:

        Ik heb me zelf nog zorgen om je gemaakt omdat je even afwezig was, maar dat weet je allemaal niet. Vraag maar na bij Bert zelf.

        Like

    • Edjan zegt:

      Kom op nou, Driek, worden we hier nou ook al politiek correct? Ik ben een ouwetje, je weet wel, die ze uitknijpen tot er bloed uit komt. Ik ben zo’n ouwetje dat zijn levenseinde waarschijnlijk in een kartonnen doos moet slijten, als hij de dozenbelasting op tijd voldoet. Ik ben zo’n ouwetje dat uit de bejaardenhuizen wordt geflikkerd om plaats te maken voor de lievelingen van de overheid: my precious!

      En dat “ouwetje” bedoel ik sarcastisch: zo ziet de overheid ons, zo praat ze over ons dus dat neem ik over zodat iedereen het weet. En dat blijf ik doen.

      Like

      • Cathja zegt:

        Beste Edjan (om 22:56)

        Ik zal u uit respect dus ook geen ‘ouwetje’ noemen. Ook al maakt u daar zelf geen punt van.
        Sommige mensen ergeren zich er aan dit soort woorden, zoals Driek, en daar heb ik gewoon begrip voor. Ik waardeer Driek, en zou hem niet willen ergeren door hem ‘oudje’ te noemen.
        Dat doe ik ook niet bij u, gewaardeerde Edjan!
        Dit geldt trouwens voor iedereen hier, als ik weet dat ze niet meer tot de jongere generatie behoren.

        P.s.: en ik ben beslist niet ‘politiek correct’ of zoiets….. 🙂

        Like

      • Driek zegt:

        Edjan zegt: Kom op nou, Driek, worden we hier nou ook al politiek correct? Ik ben een ouwetje, je weet wel, die ze uitknijpen tot er bloed uit komt. Ik ben zo’n ouwetje dat zijn levenseinde waarschijnlijk in een kartonnen doos moet slijten, als hij de dozenbelasting op tijd voldoet.

        Nee, beste Edjan, dat heeft niks met politiek correct te maken, maar met taalgebruik. Ik vind de term “oudjes” nu eenmaal denigrerend.
        En dan staat u er niet best voor, als u uw levenseinde in een kartonnen doos moet slijten. Ik wens u alvast heel veel sterkte toe.

        Like

      • Edjan zegt:

        Beste Driek: de politieke correctheid begon ermee om “tering” te vervangen door tbc. En die woordenschat werd almaar uitgebreid door een complete nieuwspraak. Alsof de mensen waar het gewraakte “woord” op sloeg daar beter van werden. “tering” werd een scheldwoord (voor sommigen) en dat was zielig voor de slachtoffers die het toch al zwaar hadden en daar moesten zij tegen beschermd worden. Men wilde dat mensen zich beter zouden voelen, dat zij niet meer gediscrimineerd of uitgelachen konden worden.
        Iemand die “medemens op leeftijd” wordt genoemd zou zich beter voelen dan iemens (!)die “aangevallen” wordt met het woord “oudje”. Begeleidster was discriminerend voor vrouwen en dus werden alle begeleidsters “begeleider”. Helpt dat ook echt? Kun je mensen beschermen tegen klootzakken die een ander graag pijn doen? Welnee, die verzinnen gewoon wat anders.

        En omdat het allemaal niet helpt, moet er telkens een nieuw niet-kwetsend woord verzonnen worden. Dat is politieke correctheid nu eenmaal: een poging dmv. woorden iets “beter” te doen lijken dan het is.

        Maar ik vind het best: ik spreek u voortaan aan met de door u gewenste term.
        Bedankt dat u mij sterkte hebt gewenst met mijn toekomstig lot: ik hoop maar dat u het niet hoeft te delen, hoewel het er niet erg rooskleurig uitziet.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Edjan.
        Tussen het breien voor de arme vluchtelingen door schrijven wij allen vanuit het bejaardentehuis.

        Geliked door 1 persoon

    • elisah zegt:

      Het woord oudjes heb ik alleen gebruikt voor de onnozele breisters.

      Like

  25. Thoth zegt:

    Die ouderen kijken naar de media, de NPO, etc. Vandaar dat ze dit niet snappen..

    Like

  26. Petecoole zegt:

    Laat er nou dierlijke afvalstoffen van varkens zijn verwerkt in die knotten wol..

    Oei.. dat mag niet bekend worden, anders problemen.. Misschien eerst een imaam die verwerkte stoffen laten ‘halallen’

    Like

  27. Joshua zegt:

    Het zijn niet alleen de ouderen die het 8 uur journaal als absolute waarheid zien, vele jongeren hebben die afwijking ook.
    Net zoals er toendertijd over de vergrijzing werd gesproken aapten ook zij alles na wat de overheid/media bij elkaar loog, jullie kosten ons klauwen met geld werd door vele jongeren nagepraat.

    Like

  28. Jan zegt:

    Zij hadden zich het werk kunnen besparen. Gewoon de route teruglopen van de parasieten en oprapen wat langs de kant van de weg ligt.

    Like

  29. De term ‘oudjes’ wordt volgens mij heel liefdevol gebruikt. Tijdens Indië, Korea en Nieuw Guinea hadden we het bijvoorbeeld en met dezelfde waardering over onze ‘jongens’ en dat waren ook geen kleine jongetjes. Ik hou ‘oudjes’ er dus gewoon in, als groepsaanduiding. Behalve mijn buurvrouw dus, met die rollator waarmee ze mij altijd bij de supermarkt tussen de benen oprijdt en mij toeschreeuwd dat ze maar een jaartje jonger had hoeven te zijn om mij volledig uit te wonen. Die dus niet. Die noem ik gewoon een ouwe snol.

    Like

  30. Driek zegt:

    BertG. Driek , sla je mijn berichten nou zorgvuldig over of zo?
    Ik heb ‘t over bejaarden. Niet Cathja.
    Hoor jij ook inmiddels tot de ploeg om de de foute er uit te halen en te negeren?

    Nee hoor, beste BertG, ik sla uw berichten niet over, en ik behoor niet tot de ploeg die de fouten eruit gaat halen, absoluut niet, trouwens mijn bericht over die “oudjes”sloeg niet op u. Ik zou het niet durven!

    Like

  31. BertG. zegt:

    Noem je dat mopperen?
    Ik ben nog niet eens begonnen.
    namens me my self and I
    En komisch is het zeer zeker niet bedoeld,

    Like

Geef een reactie op Cathja Reactie annuleren