Menselijk en dierlijk lijden uit puur egoïsme

Screenshot_114

(Door: Drs. E.N. Schilder)

Vroeger, toen er in de westerse wereld nog humaniteit en menselijke gevoelens bestonden, werd er in bejaardentehuizen en speciale tehuizen voor dementerenden veel sneller ingegrepen en werd er veel sneller een einde gemaakt aan het onnodig menselijk lijden van deze mensen. Dat is nu wel anders! Nu wordt alles bepaald door ‘de wil van God’, CU/SGP, en geld, VVD.

Eric Corton: http://ericcorton.nl/ma/

De voorstelling van Eric Corton moet erg realistisch en overtuigend zijn. Helaas ben ik persoonlijk nog niet in de gelegenheid geweest om die te bezoeken, maar het menselijk lijden door Alzheimer en dementie wordt er pijnlijk duidelijk ten tonele gevoerd. Totaal ontredderde en paniekerige hoopjes mens zie ik bijna dagelijks in een van de huidige tehuizen en zèlfs als het ook lichamelijk een ondraaglijke lijdensweg is geworden, moeten de oudjes tot het laatste moment blijven leven/lijden. Men màg niet meer ingrijpen. Met dank aan de inhumane ‘ware CU/SGP gelovige’ en het geld.

Nog altijd vindt de godvrezende dat, omdat dit er vanaf hun prille jeugd in hun hersentjes is ingeramd, zij – om hun eigen zieltje te redden – zogenaamd mensenlevens moeten redden, omdat dat ‘de wil van God’ zou zijn. Rutte 1 & 2 vond het daarnaast tevens nodig de verpleging voor met name deze mensen tot op het bot uit te kleden met alle hedendaagse, werkelijk mensonterende toestanden in de tehuizen als gevolg. Als ik zie wat er allemaal gebeurt – en NIET gebeurt – in de ‘beste’ tehuizen van Nederland, wil ik al helemaal niet weten hoe dat gaat in de minder goede of ronduit slechte tehuizen. Door de totale uitkleding toen is er nu veel te weinig personeel en door de nieuwe ‘eisen’ voor wat betreft personeel is er ook bijna niet meer aan te komen. Hulde meneer Rutte! De voorstelling van Corton zou mijns inziens een verplicht anderhalf uur bijwonen moeten zijn door – in?- de gehele Tweede Kamer. Een verplichte zitting voor elk Kamerlid met o.a. Hugo Borst en Eric Corton als deskundigen.

Plofkip of slachtlam

Grote commotie omtrent het afschaffen (over 5 jaar pas, waarom zo lang?) van het onverdoofd ritueel slachten van dieren ten behoeve van de islam en de joodse gemeenschap. Want zo staat het niet in de 2000 en 1400 jaar oude geschriften en dus is het ‘haram’… Alsof een dier (geit, schaap, rund), die zijn gehele leven van met varkensmest bespoten/geïnjecteerde gewassen eet, wèl halal zou zijn…

Ik durf te wedden dat mobiele telefoontjes, Semtex en AK47’s ook niet in de bloedige ‘heilige geschriften’ staan, maar vreemd genoeg lijkt dàt dan weer geen ènkel probleem te zijn. Het zal net als het bijna (eindelijk!) afschaffen van het vuurwerk óók wel weer niet doorgaan. Want ‘op basis van gezond verstand’ – we hebben het hier voornamelijk over 13 t/m 16 jarigen, ofwel; pubers in combinatie met ‘gezond verstand’ – zou dat met het vuurwerk goed moeten komen? Dieren zijn blijkbaar van geen enkel belang en onder druk van de hier inmiddels massaal gevestigde islam en zijn ver achtergebleven gebruiken gaat het onverdoofd ritueel slachten, al dan niet illegaal, straks gewoon door, …want discriminatie. Ga als moslim ook maar meer vegetarisch eten dan, dat wordt tenslotte ook van ons verwacht.

Vreemd genoeg maakt iedereen zich wèl druk over o.a. de plofkip waarop men niet de fokkers en inkopers van de supermarkten aanspreekt, maar met name ú, als consument, op uw gevoel probeert te werken om geen goedkope kip meer te eten maar meer te betalen voor met zout en water geïnjecteerd vlees van dieren die wel één vierkante meter ‘meer’ ruimte hebben gekregen. Ter referentie: Duits vlees blijft, omdat injecteren daar verboden is, in de pan overigens even groot als dat het erin ging en is nog goedkoper ook. Het fokken gaat echter nog altijd exact hetzelfde, maar de prijzen zijn nu gestegen waarmee men u het idee geeft kip te eten die een vermeend ‘beter leven’ gehad zou hebben… Het niet eten en dus weggooien van vlees van een dier (plofkip) die ook nog eens een slecht leven heeft gehad, dàt is nog eens onnodige verspilling van dierenlevens.

Wonderlijk

Het enige dat ik wonderlijk vind, is dat we van de ene op de andere dag ineens in een crisis kunnen zitten en er plotseling nergens geld meer voor is – het treft héél toevallig altijd de kwetsbaarste groepen –  en we een paar jaar later van de ene op de andere dag ineens weer uit de crisis zijn en er weer geld genoeg is. Verder geloof ik niet in wonderen, wel in rampen overigens. De aarde geeft en de aarde neemt tenslotte en die wordt vakkundig om zeep geholpen. Gelukkig gaat GroenLinks parkeerplaatsen schrappen. Ja, dàt zal de oplossing zijn…

Mijn verstand te boven?

‘Gelovigen’ die zeggen levens te willen redden, maar hun kinderen niet tegen dodelijke ziektes willen laten injecteren… ‘Gelovigen’ die, om hun eigen zieltje te redden, zowel menselijk als dierlijk lijden bewust veroorzaken/verlengen, omdat dit niet in een 2000/1400 jaar oud ‘heilig geschrift’ omschreven staat. Het zal bij mij de wetenschap zijn waardoor ik niet geloof, want in de wetenschap gelooft men nergens in, maar wil men bewijzen zien en aantonen. Hoe het verleden het heden nog elke dag belemmert… Het gaat om puur egoïsme!

Deze extreem kromme discrepanties aanziend, twijfel ik eerlijk gezegd wel eens aan mijn èigen verstandelijke vermogen.

Door:
Drs. E.N. Schilder
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

129 reacties op Menselijk en dierlijk lijden uit puur egoïsme

  1. BertG. zegt:

    Dat met zout en water geïnjecteerd vlees moet je zien als service van de supermarkt.
    Dan hoef je je vlees minder te kruiden en niet meer af te blussen tijdens het braden.

    Geliked door 1 persoon

    • Petra DeBoer zegt:

      @BertG, plofkip zit vol antibiotica en water. Ik heb het nooit gekocht en koop dan liever kalkoen wat iets duurder is.
      Plofkip mag wat mij betreft gelijk afgeschaft worden. Het is in wezen volksverlakkerij want het water wat er inzit verdwijnt tijdens het bakken en dan hou je een kleiner stuk over maar je hebt wel voor het water betaald omdat je per gewicht betaald.

      Sowieso is vlees met antibiotica van de pot gerukt. Veehouders moeten hun melk wegdoen als er ook maar een greintje antibiotica in de melk zit (word elke keer als de melktank geleegd word gecontroleerd) en betalen dan een boete, en kippenboeren kunnen hun gang gaan.

      Like

  2. Aegolius cs zegt:

    Neen, het ultieme zelfbeschikkingrecht waarover ik in het verleden heb geplaatst is justitieel alsook enige medewerking verboden .

    D66. . .

    Like

  3. theresageissler zegt:

    Tja…Maar vooral de “verlossen uit een ondraaglijk lijden” is en blijft nu eenmaal een riskant grensgebied, Mijnheer Schilder:
    Afgezien van die gevallen, waarbij de noodzaak tot ingrijpen overduidelijk is: Waar is de grens? En hoe bepaal je bijvoorbeeld dat het ook de wens van de persoon in kwestie is en niet van tweeden of derden, die “er van af willen”?
    Die Euthanasie-praatjes van D66 bevallen me al niet: Voor mijn gevoel denkt dat pest-partijtje, zoals gewoonlijk, weer eens te gemakkelijk over de verkeerde dingen.
    Ik blijf het griezelig vinden om over te oordelen; zou mijn handen er niet graag voor in het vuur steken.

    Geliked door 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Wel nee Theresa.
      Er zijn instructieve spannende films over dit onderwerp gemaakt.
      Ze noemen die films “SF-films”.
      Eigenlijk zijn het instructiefilms die door de overheid zijn gemaakt om ons voor te bereiden op de “toekomst”…
      Enkele dagen na de copulatie zal”men” bepalen of het hoopje toekomstig mens geschikt is voor de verplichte decennia lange intensieve productie, of door ’n te slechte genenkwaliteit beter direct van de eierstok kan worden geplukt.
      En dit puur vanuit het oogpunt van menselijkheid.
      Te geringe profit en ’n ziekelijk bestaan dat veel geld gaat kosten, zal daardoor niet meer voor hoeven te komen.
      Men gaat hierbij uit van 100% humaniteit.
      ’n Leven vol kommer en kwel wordt de mens bespaard, en de samenleving zal eveneens profiteren.
      Er hoeft niet langer met goed geld naar kwaad geld gegooid worden.
      Voor valse sentimentele idioterie zal er geen plaats meer zijn.

      De bovenklasse daarentegen hoeft Godzijdank geen kinderen meer te willen.
      Ze kunnen ’n robotje bestellen dat altijd even klein en lief met zijn eigen Teddybeertje blijft spelen, of zich zal kunnen ontwikkelen tot een super robot.
      In dit laatste geval spreken we over ’n mega-investering voor de toekomst, want als de “ouders” met pensioen gaan zal de super-robot veel geld opbrengen.
      Alles wordt natuurlijk contractueel met “De Firma” bepaald.
      .

      Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ paulzwueste 29 maart 2018 om 17:38

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        J. C. Th. Köhler, als er geen God is en ook geen duivel, dan is er ook geen “goed en kwaad” op deze wereld. Dan is moorden niet verkeerd, dan is stelen niet verkeerd, dan is pedofilie niet verkeerd enz.

        Like

    • Petra DeBoer zegt:

      @Theresageissler, mee eens. Ik hou ook niet van die Mendel praktijken van D’66.

      Like

    • Merel zegt:

      Dat ze mensen maar laten lijden klopt niet, ze krijgen morfine tegen pijn en dit middel verkort het lijden, het heet palliatieve sedatie

      Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @Merel, klopt en ik mag hopen dat er geen hardwerkende mensen uit de zorg mee lezen want bij hun gaan de haren helemaal recht overeind staan bij dit artikel.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Merel 29 maart 2018 om 22:43

        Ik heb die ‘palliatieve sedatie’ meegemaakt bij mijn hoogbejaarde ouders en reken maar dat het een verschrikkelijk gezicht is. Het komt erop neer dat die mensen gewoon moeten uitdrogen.
        Ik vind het walgelijk en heb de arts gesmeekt om met name mijn vader (die afschuwelijke laatste ‘leven’smaanden heeft gekend) een verlossend spuitje te geven, er was tóch geen hoop meer.
        Maar nee, hoor!
        De man zat nota bene al maanden te bidden of hij ‘alsjeblieft’ mocht sterven. Hij was zo’n beklagenswaardige stakker… 😦

        Like

    • fleckie zegt:

      Hoe denkt DIJKSYTRA …over…’VOLTOOID. LEVEN’,?! en de criteria, WIE?! GAAT …DAT…BEPALEN?!……..( OOK bij DIJKSTRA-ZELF…en …PECHTOLD-ZELF…naderhand?!)

      Like

    • Aegolius cs zegt:

      Het oordelen wanneer een individu op een mogelijk voor hem acceptabele wijze afscheid neemt van zijn leven en de reden daarvoor, is niet gelukkig aan u toebedacht.

      Het verbieden van openbaar verkrijgbare middelen voor een “zachte” dood als voormeld aan medici/instituties door justitieel onmogelijk gemaakt is kennelijk een staatsaangelegenheid volgens ons Christelijk historisch rechtssysteem.

      Dat is mijn insteek.

      Geliked door 1 persoon

  4. roel zegt:

    god geeft het leven en neemt het leven en als er meer geld voor de zorg tehuizen was zuoden de mensen beter verzorgd kunnen wordenals het uw vrouw of moeder was zou u ertoch ook goed voor zorgen neem ik aan gr roel

    Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      god heeft schijt aan menselijk en dierlijk leed omdat het in wezen een sadist is.

      Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @BertG, u bent in de war met de duivel.

        Geliked door 1 persoon

      • Sonja zegt:

        GOD heeft geen schijt aan mensen GOD ontvang mensen met liefde ook jij Bert je mag niet spotten met God wand dan straf hij je pas op met wat je zeg

        Like

      • Harry zegt:

        De paus heeft vandaag eerlijk toegegeven dat de hel niet bestaat .
        Eindelijk zeg , na 2000 jaar liegen !
        De directeur van de hel , de heer Duivel bestaat dan hoogstwaarschijnlijk ook niet .
        En de paus is katholiek , die heeft een rechtstreeks lijntje met boven , dus die weet het het best .

        Alle ander geloven zijn derivaten van het katholicisme heb ik me vandaag laten vertellen .
        Dus alles wat ze te melden hebben is indirecte informatie .
        Telegraaf en NRC niveau , zeg maar .

        Like

      • I.K. Bennurklaarmee zegt:

        @ BertG. Helemaal mee eens!

        @ Petra DeBoer: Die god van u stelt mensen op de proef en dat is gemeen, en sterker: sadistisch! En dan vervolgens totaal onschuldige mensen nog 20 eeuwen later daarvoor straffen. Dat is goed? Nee dat is puur kwaad! Een creatuur vol haat, uw god.
        Dat meisje dat een aantal jaren geleden ergens in zuid-Amerika (dacht ik) vastzat in een moeras letterlijk laten stikken door alleen maar toe te kijken is puur sadisme van uw god.
        Wie zegt mij dat ze in de hemel is? Misschien, als die bestaat. Maar kan dat dan niet op een humanere manier? En wie weet wat voor een mooi en goed leven ze hier op aarde nog had kunnen hebben als het haar niet was overkomen óf was gered door UW god.
        Wie weet wanneer ze nog had geleefd wat voor een nobel werk ze hier op aarde nog had kunnen verrichten als arts? Of verpleegkundige? Het leven is zeker, alles hiervoor en hierna is allemaal niet zeker. Alleen charlatans kunnen/zullen beweren dat ze zijn teruggekeerd uit de dood.U heeft recht op uw mening, dat heb ik ook. Het feit dat er zoveel verschillende stromingen binnen religies zijn bewijst al dat niemand het met elkaar eens kan worden omdat zoveel mensen de bijbel anders interpreteren en dat is ook niet eens zo vreemd want er staat een hoop abracadabra in.
        Toen ik las dat een zekere man 300 jaar oud was geworden was ik er al klaar mee.

        Like

      • roel zegt:

        BERTG GOD IS LIEFDE demens heeft gezondigd door van de boom des kennis des goeds en deskwaads tenemen waar god gezegd had ten dage als gedaar van eet zult gede dood sterven en datis gebeurd adam heeft van de boom gegeten en nu zijn wij allengevallen wij moetennu allen sterven GOD ontmoeten maar GOD heeft zijn enige zoon de here jezus gegeven zo dat wij weerzalig kunnen worden bert ook voor jou hij zegd wend u tot mij en gij zult zalig worden ik weet dewereld ligt in deboze maar het is de mens zijn eigen schuld bert het is gauw pasen toen is de zfoon van GQD aan het kruis hout gestorven en ten derde dage weer op ge staan bert ik hoop ook voor jou weet dat het de mens zijn eigen schuld is dat dit allemaal gebeurd je kunt nooit GOD de schuld geven harte lijke groet roel

        Like

      • BertG. zegt:

        Roel, wat moet ik nou met jou, zo verdwaasd en blij met je fantasie vriendje.
        Je kan het toch maar druk mee hebben.

        Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        @Harry, even vroeger uit bed komen want dat nieuws is al achterhaald en de paus heeft het dus niet gezegd. Het was weer eens zo’n atheïst die wat uit zijn duim zoog. Een 93-jarige journalist nog wel die schijnbaar aan dementie lijd.

        https://nos.nl/artikel/2224980-vaticaan-kwaad-op-journalist-paus-zei-niet-dat-hel-niet-bestaat.html

        Geliked door 1 persoon

      • J. C. Th. Köhler zegt:

        “BertG, u bent in de war met de duivel.”

        Is dat niet hetzelfde dan? Alle twee fantasiefiguren?

        j.c.th.kohler@ziggo.nl

        Like

      • J. C. Th. Köhler zegt:

        Harry:

        “Alle ander geloven zijn derivaten van het katholicisme…”

        Als ik goed geïnformeerd ben, is het katholicisme een derivaat van het christendom. En alle geloven, inclusief het christendom en het katholicisme zijn poppenkast voorstellingen van het niveau Jan Klaasen en Katrijn.

        j.c.th.kohler@ziggo.nl

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @I.K. Bennurklaarmee, ieder mens heeft de keuze om voor het “goede of voor het kwade” te kiezen en u draait de zaken om want God staat voor het goede en de duivel voor het kwade. Dat het meisje in een moeras de dood vond is natuurlijk verschrikkelijk, en zeker voor haar ouders en andere familieleden, maar zoals ik eerder al schreef is ze wellicht in de hemel waar het alleen maar heel mooi is en waar geen lijden is. Ze is dan bij God en zal nooit weer pijn of wat voor ellende dan ook hebben. Schijnbaar wilt u niet dat ze het nu erg fijn heeft en het argument dat ze dan nu wellicht nog nobel werk kon verrichten zal alleen voor de nabestaanden een argument zijn maar niet voor het kind zelf. Het is niet aan u om te beoordelen wat het kind fijner vind.

        Dat moordenaars zoals Hitler, Stalin, Lenin en Mao maar ook die vreselijke jihadisten eeuwig in de hel branden is hun eigen keus. Zij kozen de weg van de duivel en daar kan God niks aan doen want de mens heeft een eigen wil.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Petra DeBoer 29 maart 2018 om 23:35

        Degene die een EEUWIG brandende, folterende hel heeft bedacht voor mensen die in hun ‘onwetendheid’, ‘nuchterheid’ of wat dan ook ‘Jezus niet hebben aangenomen als hun verlosser’, is een gore sadist!
        Waarom moeten trouwens (om maar eens een voorbeeld te noemen) kuikentjes die pas uit het ei zijn gekomen, die onschuldige schattige beestjes, levend worden vermalen? Waarom moeten diertjes lijden ‘omdat de mens heeft gezondigd’?
        Ik kan dergelijke hartverscheurende praktijken niet met droge ogen aanzien. God wél? Of krijgen die kuikentjes en andere dieren na hun lijden ook een plaatsje in de hemel? Als beloning voor hun ondergane kwelling?

        Ik hoop dat er inderdaad een God bestaat, maar dan wél één die geen sadist is. Want van een sadist kan ik niet houden!
        Volgens mij is ‘de hel’ een uitvinding van de hypocriete papen om het volk zó bang te maken dat het de kerk in vliegt. Leuk en gezond leven dan, als je ‘gelooft’ uit angst voor de hel!

        Geliked door 1 persoon

      • paulzwueste zegt:

        Petra.
        Je bent verkeerd bezig met je verdediging van je zogenaamde “God”.
        Neem me niet kwalijk maar daar komt het op neer.
        Waarom zo verbeten vasthouden aan het bestaan van een God, de hel en de duivel?
        Dat zijn toch allemaal verhalen uit de sprookjesboeken waaruit men de onnozele kindertjes uit voor las….?
        God was die man met die grijze baard die boven in de hemel woonde en omgeven was door heiligen en engelen.
        Diep beneden hem was de hel alwaar brandende naakte lichamen in spartelden van boosaardige mensen die daar voor straf vreselijk moesten lijden omdat ze niet aan God wilden geloven en daardoor stoute dingen hadden gedaan…
        Allemaal vreselijk kinderachtig.
        Nogmaals excuses want ik wil je helemaal niet beledigen, maar in een discussie over het bestaan van een hogere macht die alles geschapen heeft kun je bijvoorbeeld beter
        beginnen met de oertijden waarin de mens ook al een hogere macht aanbad die bestond uit een aantel Goden die de dagen van de week hadden.
        Ook toevallig dus…
        Ook nu is de mens nog net zo primitief met het “geloof” bezig als vroeger, die wilden die de zon en andere planeten aanbaden.
        Het verschil met vroeger is dat God is geclaimd door een organisatie die zich de Katholieke kerk heeft genoemd.
        Deze organisatie had internationaal veel succes.
        De toenmalige wereldmachten zoals Frankrijk en Spanje zaten in het verbond omdat de heersers van die landen daardoor zeker naar die Katholieke hemel zouden gaan.
        God woont dus nu in Italië in een groot paleis dat het Vaticaan wordt genoemd.
        Bovendien bood die Kerk de mens de absolute zekerheid van het bestaan van God door dat aan het hoofd van die Kerk een levende vertegenwoordiger van de hogere macht zelf stond.
        ’n IJzersterk idee dat leidde tot het ontstaan van de rijkste organisatie ter wereld.
        Zij ontleende haar macht aan de onzekerheid van de mens over het bestaan na de dood, en héél véél geld door de gelovigen de mogelijkheid aan te bieden een paspoort voor de hemel te kunnen aanschaffen.
        Om een lang verhaal kort te maken.
        De moderne mens heeft geen behoefte meer aan dat paspoort voor de hemel.
        Hij vertrouwt op zijn eigen materiële zekerheden die hem gegeven zijn doordat hij ze zelf heeft veroverd, en niet zijn verkregen door de eventuele goedgunstige gezindheid van een hogere macht.
        Toeval bestaat daardoor ook niet meer.
        Wat overblijft is zekerheid.
        De zekerheid dat er een doel moet zijn, dat wij een middel zijn, dat de ziel uniek is en dat we deel uit maken van één groot geheel en daardoor weer opnieuw tot leven kunnen komen.
        Zij het in een andere vorm.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Petra.
        Inderdaad.
        Op zo’n reactie zou ik ook niet antwoorden want dan zou je alléén maar kunnen schrijven dat je met je mond vol tanden zit….
        Het kan verkeren…

        Like

  5. Sonja zegt:

    GOD gaat over het leven wij kunnen niet beslissen over ons leven het is je opdracht goed voor je ouders te zorgen in tehuizen is is dat ouderen goed verzorgd worden

    Like

  6. Tistochwat zegt:

    Iedereen moet het RECHT hebben NIET DE PLICHT om een einde te kunnen maken aan uitzichtloos lichamelijk en/of psychisch lijden. Daar ben ik een zeer groot voorstander van.
    Op een gegeven moment is het gewoon ‘op’.

    Ik heb in ieder geval op papier te kennen gegeven wat mijn wens is op dit gebied. Die papieren liggen ook bij mijn huisarts voor het geval dat ik zelf niets meer kenbaar kan maken (hopelijk houdt men zich aan mijn wens, dat is tegenwoordig nog maar de vraag):
    – niet reanimeren
    – behandelverbod
    (- euthanasieverzoek)

    Ik heb mijn lichaam ter beschikking gesteld aan de wetenschap. Kunnen de studenten geneeskunde nog iets van me leren, en als bonus ben ik er dan zeker van dat de demonen van D66 de organen niet uit mijn lichaam slopen terwijl ik zogenaamd ‘hersendood’ ben.

    En dierenleed? Laat ik het daar maar niet over hebben… 😦

    Geliked door 3 people

    • Petra DeBoer zegt:

      Ik zou mijn lichaam nooit aan de wetenschap ter beschikking stellen want er word heel erg naar met deze lichamen om gegaan en is gewoon handel.

      https://pauw.bnnvara.nl/nieuws/handel-in-besmette-lichaamsdelen-via-nederland

      Like

    • BertG. zegt:

      Als je jou lichaam ter beschikking stelt, heb je ook geen begrafenis verzekering nodig.
      Maar die heb ik zelf ook niet.

      Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        @BertG, dat klopt maar ik wil wel een begrafenis en ben verzekerd. Helaas is het zo dat mensen die hun lichaam ter beschikking van de wetenschap stellen er geen idee van hebben wat er zoal achter de schermen gebeurd.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Petra DeBoer 29 maart 2018 om 23:55

        Vergeet niet dat ook jij profiteert van de kennis die studenten opdoen door het werken met lichamen. Ook worden nieuwe operatietechnieken op lichamen geoefend. Ik heb een lang gesprek gevoerd met het hoofd van de afdeling anatomie, prof. …… in ……..
        Ik ben ervan overtuigd dat er respectvol met de lichamen van mijn ouders wordt omgegaan.

        Het zal best dat er ook in deze ‘branche’ wordt gesjoemeld, maar dat hoef ik tenminste niet meer bewust mee te maken. Het zal mij een worst zijn.

        En wat kan mij een graf of een urn schelen? De ‘langzame slaap’ van de doden slapen, wegrottend in een graf, is een smakelijk idee, zullen we zeggen. En wat tref je nu eigenlijk aan bij een graf? Je betaalt je ook nog eens scheel voor een ‘ligplaatsje’.

        Het zou me ook helemaal niets kunnen schelen als ze mij op de composthoop zouden gooien.
        Mijn eisen zijn heel erg bescheiden. Ik hoef geen praalgraf zoals bijv. ‘onze geliefde oranjes’, die zelfs voor hun lijk nog de meest haalbare luxe willen hebben.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Petra.
        Je schrijft dat je je lichaam niet ter beschikking wil stellen voor de handel in organen
        omdat er daardoor zo naar met je lichaam wordt omgegaan.
        Om dat te voorkomen laat je je begraven.
        Wat denk je wat er dàn met je fraaie lichaamsdelen zal gebeuren?
        Wie denk je dat je daar op zal wachten…?
        Daar in die diepe duisternis zo’n 2.00 meter onder de aarde…?
        Juist allemaal enge beestjes die je langzaam maar zeker zullen oppeuzelen.
        Jij kiest er dus voor om langzaam vermalen te worden door al die kleine kaakjes en daarna over te gaan in een totaal andere onsmakelijke materie…
        Nou ja, ieder zijn keuze….

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @Tistochwat, ja is me bekend dat ook ik de voordelen heb als studenten kunnen oefenen op een lichaam.

        Meer dan 20 jaar geleden heb ik het ook wel overwogen maar mijn nabestaanden vonden het geen fijn idee en heb me niet aangemeld. Daarna is er ook het één en ander veranderd in de wereld wat orgaanhandel en de handel in ledematen aangaat zodat ik het al jaren ook niet meer wil.

        Ik werk al jarenlang mee aan 2 wetenschappelijke onderzoeken en daar zijn al artsen op gepromoveerd maar er zijn ook onderzoek resultaten uitgekomen waar weer anderen mee geholpen zijn. Dan draag ik mijn steentje op deze manier bij en u op uw manier.
        Het fijne aan het meewerken aan wetenschappelijk onderzoek is dat ik er ook zelf veel van leer.

        Like

    • I.K. Bennurklaarmee zegt:

      *Liked*

      Like

    • Trucker zegt:

      Hey meisje Tistochwat, bij mij van hetzelfde.
      Vier jaar terug de documenten laten opstellen dat ik bij overlijden mijn lichaam schenk aan de wetenschap…
      Velen hebben het mij afgeraden maar ik ben een doorzetter en luister in deze alleen naar mezelf.
      Voor mij is het afgelopen het moment dat ik niet zelfstandig meer kan leven (iets dat ik sedert mijn jeugd altijd ben geweest).
      Heb drie jaar mijn buurvrouwtje 83 jaar (elke zondag drie jaar lang) gaan bezoeken in het “oude mannekeshuis” (goed Vlaams, is in Nederland waarschijnlijk een rust en verzorginstelling voor ouderen), heb ze daar zien wegkwijnen als sneeuw voor de zon.
      Ik zou me geen nanoseconde kunnen voorstellen in zo’n gedoe, ben al niet op mijn gemak als ik een dag in het hospitaal moet blijven…

      Geliked door 3 people

      • Tistochwat zegt:

        @ Hulde, Trucker!

        Ik kan er ook niet tegen om ‘patiënt’ te zijn.
        Liever dood dan ‘levend’ lijden.
        Ik zeg altijd: vóór mijn leven was ik ontelbare jaren ‘ergens’ zonder bewustzijn en ik heb het nog nooit zo lekker rustig gehad als ‘daar’.
        Het ‘leven’ op aarde is een constante worsteling, die door de huidige situatie alleen maar beroerder wordt.
        En wegkwijnen als een hulpeloze, weerloze, oude stakker…… brrr, ik moet er niet aan dénken!

        Geliked door 1 persoon

    • Wachteres zegt:

      Ik ben het met je eens, @Tistochwat. In de familie is onlangs iemand aan zware dementie overleden, Zoiets wil ik zelf nooit meemaken.

      En mensen die zeggen dat dit ‘de wil van God is’ zijn geestelijk gestoord. Dan is kanker ook ‘de wil van God’ en moet je er niets aan laten doen.

      Maar D66 vertrouw ik voor geen cent als zij het over de mogelijkheid tot euthanasie hebben. Het zou me niet verbazen als we dan stapje voor stapje zover komen dat de oudjes opgeruimd worden, of ze dat nu willen of niet. Om maar één voorbeeld te geven.

      Paulzwueste heeft hierboven [om 17.38u. 29 maart] de mogelijke toekomstige D66 maatschappij al beschreven.

      Alleen kerngezonde mensen, die kunnen meewerken aan een ‘gelukkige’ samenleving, waar elk mens zijn bijdrage kan en moet leveren.

      Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        @ Wachteres 30 maart 2018 om 08:01

        Maar D66 vertrouw ik voor geen cent als zij het over de mogelijkheid tot euthanasie hebben. Het zou me niet verbazen als we dan stapje voor stapje zover komen dat de oudjes opgeruimd worden, of ze dat nu willen of niet. Om maar één voorbeeld te geven.

        Daar ben ik het helemaal mee eens! Die rotzakken gaan zéker druk uitoefenen op mensen die nog wél graag willen leven. Er bestaan zelfs jonge mensen die nog vrolijk verder willen, terwijl ze aan hun bed zijn gekluisterd door een hoge dwarslaesie.
        En van die mensen moet je met je schurftige D66-klauwen afblijven.
        Ook van bejaarden die het nog steeds naar hun zin hebben. Vooropgesteld dat die mensen de zorg krijgen die ze verdienen en nodig hebben. Daar ziet het echter niet naar uit…

        Like

  7. Pietersen zegt:

    Bij de naam Eric Corton gaan mijn nekharen rechtovereind staan en begin ik te grommen als een hond. Deze geweldige linkse gutmensch kan ik niet luchten of zien.

    Geliked door 1 persoon

  8. MK zegt:

    Met Theresia’s woorden:

    Ik blijf het griezelig vinden om over te oordelen; zou mijn handen er niet graag voor in het vuur steken.

    Maar heb wel een duidelijke mening die recht tegenover de schrijver van dit stuk staat.
    Voor de duidelijkheid, ja ik geloof in God, in Zijn zoon Jezus Christus. Ieder mens gelooft, tot op heden ben ik nog niemand tegen gekomen die niet geloofd ook al noemt hij/zij zich atheïst o.i.d. Ook een atheïst geloofd. B.v. evolutie? er zijn zoveel wetenschappers die voorstanders/tegenstanders zijn. (christelijke en niet christelijke ..). Echt bewijs is er niet. Dat is ook geloven/aannemen.

    Het dierlijk offer is niet meer nodig, al +/-2000 jaar niet meer.

    Like

    • paulzwueste zegt:

      Het is maar helemaal waar je in wilt geloven beste MK.
      In India krijg je de doodstraf als ze je betrappen op het eten van rundvlees….

      Like

  9. Thom zegt:

    Karim’s Supermarkt bestaat echt en is een Belgische winkel gerund door moslims in Borgerocco (Borgerhout). De 1000 lammeren die ze aanbieden voor hun offerfeest zijn Nederlandse schapen de zogenaamde Texelaars. Ze worden onverdoofd geslacht en ze smaken naar het zilt van de zee. Ze komen dus wel degelijk van Texel.

    http://karimsupermarkt.be/601-2/

    Like

  10. Sonja zegt:

    GOD heeft ons het leven gegeven niet om zelf kiezen het is de plicht om je ouders te verzorgen als je kunt verzorgen ook in zo’n tehuizen is het je plicht om de ouderen te verzorgen zo heeft GOD dat ge wilt GOD wil niet dat je zelf een eind maakt aan je leven want dat is zelf doding gij zult niet dood slaan ook de ouderen hebben recht om te leven ouderen mensen moet je juist met respect goed verzorgen

    Like

  11. MK zegt:

    Webmaster, helaas heeft een aantal, in ieder geval één reactie mij doen besluiten uw blog niet meer te lezen. Nog niet zolang geleden heb ik geschreven “Hulde voor uw blog”. Dit sloeg op misstanden in de politiek en hoe de Nederlandse cultuur langzamerhand wordt vervangen door iets anders. Mijn dank voor uw blog. Ga vooral door met het schrijven/doorgeven van de misstanden: de zogenaamde “vluchtelingen”, verwerpelijke islam ideologie. politieke correct zijn enz. Helaas stop ik bij deze en zal ook enige reactie niet meer lezen. Vele artikelen waren een verademing maar heb mijn principes.

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Mag ik weten om welk comment het ging?

      Webmaster

      Like

    • paulzwueste zegt:

      Goh.
      Ik heb altijd het gerucht gehoord dat er in Nederland nog radicale Christelijke gelovigen zouden moeten bestaan… maar ik heb het nooit geloofd.
      En dit is een unicum!
      Ik dacht dat het laatste exemplaar van deze èchte ware Christenen, dewelke ons land zo groot hebben gemaakt, circa eind 18e eeuw zou moeten zijn uitgestorven door de toen al voortwoekerende lichtzinnigheid der jeugd etcetera.

      Jammer dat we MK niet kunnen opzetten en bewaren voor het nageslacht.

      Like

  12. Petra DeBoer zegt:

    Dat drs. E.N. Schilder het één en ander zijn verstand te boven gaat is inmiddels wel duidelijk en dit artikel bewijst dat weer eens te meer.

    Geliked door 1 persoon

    • Harry zegt:

      Petra ,

      dat de heer Schilder aan zelfreflectie doet , pleit alleen maar voor hem !

      Dat is toch beter dan ergens klakkeloos van uitgaan dat je het gelijk voor 100% aan je kant hebt !
      Zelfs zonder ook maar een sprietje bewijs !
      Het heet niet voor niets : “geloof” .
      Ik ben bang dat je niet eens je best doet om hem te begrijpen .

      Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @Harry, het gaat om feiten zoals de verpleegtehuizen die vandaag de dag veel slechter zouden zijn dan bijvoorbeeld 50 jaar geleden. Destijds sliepen de mensen op een zaaltje met z’n zessen of meer en hadden geen enkele privacy. Vandaag de dag heeft iedereen een eigen kamer. Dat de zorg nog beter kan is me bekend maar zeggen dat de zorg van dementerenden vroeger beter was, is je reinste onzin.
        Er staan nog veel meer zaken in het artikel wat gewoon kolder is.

        Like

    • Trucker zegt:

      @ Petra DeBoer 29 maart 2018 om 21:33

      Die “professor” hanteert een hidden agenda, heb er gisteren al naar verwezen.
      Zijn proza omzeil ik dan ook want heb het niet begrepen (eufemisme) op zo’n “soort” lieden.
      Haat intellectuelen van zijn “kaliber”

      Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @Trucker, ik denk dat er iets anders aan de hand is en zie hem zeker niet als een intellectueel want daaraan voldoen zijn artikelen absoluut niet.

        Like

  13. Guardiacivil zegt:

    Ik ga niet meer in discussie met de heer Schilder. Op het vorige stuk liep deze discussie stuk, ondanks dat ik donders goed begreep waar het over ging.

    Like

  14. Emisario zegt:

    Geachte Webmaster.

    Als u enig moreel en moraal wil handhaven op u site zou ik mij terstond distancieren van geschreven pulp van de heer Schilder en direct blokken.
    Kritische kanttekening plaatsen bij maatschappelijke ontwikkelingen doe je met respect en op een integere wijze, niet het schrijven van dit soort walgelijke stukjes. Is overigens niet het eerst dat dit mooie blog vervuild wordt met inhoudsloze stukjes van deze man en verschoond van enige kennis

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Uw mening mag u hier ventileren, geen probleem. Maar dat gaat niet via mij! Wanneer u commentaar hebt op een artikel van de heer Schilder, beveel ik u van harte aan om met argumenten te komen en deze dan als comment onder zijn stuk te plaatsen. Op mijn blog wordt geen enkel artikel verwijderd, omdat een lezer zo´n artikel niet aanstaat!!!

      Webmaster

      Geliked door 2 people

      • Pietersen zegt:

        Goed gesproken. Laat Emisario maar een ander blog zoeken.

        Like

      • Harry zegt:

        Sommige gelovigen zijn zó gelovig dat ze niet eens meer normaal kunnen communiceren .
        Het lijkt soms wel of je in een of andere rare droom of een volslagen verknipt filmscenario bent beland , als je hun reacties hoort of leest .
        Bestaat er een, voor ons onbekend universum waar zij regelmatig hun toevlucht zoeken ?

        Ik waardeer steeds meer de mensen die gewoon met twee voeten stevig op de grond staan en nooit onzin uitkramen .
        De “domme” boer hier in de polder , de visserman , de lasser , de timmerman , die gasten, die er met vaag gezwam gewoon niet komen !

        Ik vraag me werkelijk af waar sommige regeerders hun boterham mee verdiend hebben .
        In het bedrijfsleven sta je met zo’n gedachtepatroon toch binnen een dag weer op straat ?
        In de geestelijke gezondheidszorg hebben ze ze zelfs nog op een rijtje .
        En daar val je toch niet eens zo gemakkelijk door de mand ?
        Waar kun je dan nog terecht ?

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Pas op het durpeltje als je weggaat Emisario.

        Like

    • J. C. Th. Köhler zegt:

      Emisario,

      de stukjes van de heer Schilder geven tenminste blijk van een oorspronkelijke opinie. Daar kun je mee eens of oneens zijn. Maar als Schilder geboycot moet worden kan de helft van de reacties hier in de prullenbak. Het zou interessanter zijn als je op z’n minst aangaf waaróm de stukken van Schilder je niet bevallen. Dan weten we hoe jij erover denkt en waar het botst met de mening van Schilder. Naar aanleiding van die twee meningen kunnen we dan zelf een standpunt bepalen. Nu weten we niks, behalve dat jij het er niet mee eens bent.

      j.c.th.kohler@ziggo.nl

      Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        hij kan doen als ik (hierboven) en zijn mening (onverbloemd) weergeven maar dat is waarschijnlijk te moeilijk, dan maar het nietszeggende “ik wil dat niet lezen dus weg ermee…” lijntje, net alsof Boss Bron daar gehoor zal aan geven.

        Like

    • Elisah zegt:

      Als God alles gemaakt heeft, dan ook de ongelovigen.

      Like

  15. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    @ Sonja 29 maart 2018 om 21:51:
    Ja! Bert moet oppassen, god zou hem weleens kunnen straffen met een bliksemschicht!
    Maar (kinder)moordenaars laat ie gewoon hun gang gaan zolang ze maar niks verkeerds over god zeggen. Hij kijkt toe en lacht sadistisch en zegt tegen zichzelf: “Jullie hebben het allemaal over jezelf afgeroepen door jullie eigen vrije wil maar op de loop te laten!”
    Maar wee de gebeente wie hem beledigt wacht het vagevuur!

    Like

  16. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    God is geen liefde, god is haat. Alle religies hebben “In de naam van god” alleen maar ellende gebracht: De Spaanse inquisitie, de kruistochten en nu de islam die de hele wereld wil veroveren met gruwelijk geweld in de naam van hun god. Liefde?? Ammehoela!!
    Roept god in de bijbel ook niet op om bepaalde volkeren te doden?

    Like

    • J. C. Th. Köhler zegt:

      ” de kruistochten en nu de islam”
      De islam was er eerder dan de kruistochten. De islam was zelfs de reden of de oorzaak van de kruistochten.

      j.c.th.kohler@ziggo.nl

      Like

      • I.K. Bennurklaarmee zegt:

        I see, dus toen begon de ellende al. Wat ik bedoelde is dat de islam aan een enorme invasie van de westerse wereld is begonnen.

        Like

    • boorzalf zegt:

      Mohammed beveelt zijn gelovigen om ongelovigen net een fysiek zwaard te doden, terwijl Jezus Petrus opdraagt zijn zwaard weg te doen. Dit leert de huidige christenen dat het woord van de ware God niet door geweld mag worden verspreid.

      Like

    • Trucker zegt:

      ik-ben- nur-klaar-mee met je obstinate GEZEIK tegen het Katholicisme, je zeikt voor twee ipv van gegronde argumenten te gebruiken.
      Maar waar je me helemaal mee woest krijgt is je smerige insinuerende (ga maar met dat schrijvertje doctor weet ik veel Schilder mee is van hetzelfde slag) islam gelijk (voor)stellen als een religie en dus (overigs weinig) leep en sluw doen als velen : islam is en religie als een ander.
      Krijg de … voor mijn part.

      Geliked door 2 people

      • I.K. Bennurklaarmee zegt:

        “Krijg de … voor mijn part.”

        En dat zegt een christen. Nee, dan mag je een voorbeeld nemen aan mw. de Boer; we zijn het totaal oneens met mekaar maar zij blijft netjes. Zij is een ware christen waar ik dan ook respect voor heb aan laat haar in haar waarde en zij mag het laatste woord hebben.
        Jij trekt gelijk een intimiderende grote muil open.
        Je mag het totaal met me oneens zijn en me een zeikerd noemen maar een verwensing naar mijn hoofd slingeren had ik niet verwacht van een zogenaamde christen; aan het einde van de dag blijk je gewoon een patser met een grote muil te zijn die je ook veelvuldig op andere fora tegenkomt.
        Heb ik je persoonlijk beledigd? Nee!
        Heb ik je uitgescholden? Nee!
        Heb ik een verwensing naar je hoofd geslingerd? Nee!
        Jij doet dat wel naar mij.
        Dus bij deze: Van hetzelfde en dan in 3voud!!!

        p.s. Ik heb je god beledigd en je reageert zoals een moslim; ook op z’n gelovige pik getrapt. Jouw god (als die werkelijk bestaat) kan heus wel voor zichzelf zorgen hoor en mij straffen wanneer hem dat uitkomt. Ben al genoeg gestraft in m’n leven dus dat kan er ook nog wel bij.

        Like

      • Harry zegt:

        Prima diagnose, Bennurklaarmee 22.46 .
        Volstrekt volledig mee eens !

        Like

  17. Emisario zegt:

    Geachte webmaster,

    Hierbij mijn enige en laatste reactie:

    – Als eerste is het geen mening maar een visie
    – Als tweede heb ik uw niet nodig, geef alleen aan en verwoord wat de meeste bezoekers op deze site zoeken, goed gefundeerde en inhoudelijke stukken.
    – Erg naïeve opmerking, mensen van dit niveau kan je inhoudelijk niet mee discussiëren.
    – Soms moet je het onkruid verwijderen om de bloem meer te laten schitteren

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Dan hier mijn laatste antwoord:

      Ik heb uw arrogantie al absoluut helemaal niet nodig. Ik ben namelijk op geen enkele manier chantabel!

      Webmaster

      Geliked door 2 people

      • Petra DeBoer zegt:

        Het spijt me meneer Bron, maar ik lees geen enkele arrogantie in Emisario zijn/haar reactie.

        Drs. E.N. Schilder zijn laatste zin in het artikel zegt eigenlijk alles al: “Deze extreem kromme discrepanties aanziend, twijfel ik eerlijk gezegd wel eens aan mijn èigen verstandelijke vermogen”.

        Er zijn inderdaad heel veel discrepanties in zijn artikel (en ook vorige artikelen) en dat hij aan zijn eigen verstandelijke vermogens twijfelt, lijkt me zeer terecht.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Ik vind het behoorlijk arrogant dat hij mij gaat “adviseren” om de heer Schilder van mijn blog te verwijderen of geen artikelen meer van hem te plaatsen.
        Dat wordt een mooie boel: een buitenstaander gaat mij even vertellen om stukken te plaatsen die hem niet welgevallig zijn?! De man heeft het volste recht om zijn artikelen bij mij te plaatsen. Of je het er nu mee eens bent of niet. Zo niet, dien hem van repliek in de comments met argumenten.

        Webmaster

        Geliked door 2 people

      • Petra DeBoer zegt:

        @meneer Bron, bedankt voor de reactie.

        Het heeft geen nut om iemand van repliek te dienen die discrepanties in zijn/haar denken heeft, met als gevolg artikelen die vol staan met discrepanties, want dat denken veranderd niet door repliek te geven. Je kunt uren, dagen en maanden lang met tegen argumenten komen bij iemand die discrepanties in zijn/haar denken heeft maar het komt niet binnen. Drs. E.N. Schilder heeft zoals hij zelf aangeeft discrepanties in zijn artikel en dat komt door zijn denken. Dat heeft hij waarschijnlijk van een psycholoog, psychiater of neuroloog gehoord, want iemand die discrepanties in zijn/haar denken heeft komt daar vaak zelf niet op. Ziet iemand die coherent denkt een discrepantie dan veranderd diegene dat in een artikel.

        Het zorgelijke is dat drs. E.N. Schilder vele discrepanties in zijn artikelen heeft, het weet, maar niet in staat is om het te veranderen. Daarnaast schrijft drs. E.N. Schilder dat hij aan
        zijn eigen verstandelijke vermogens twijfelt.

        Ik vraag me dus serieus af of het zinvol is om artikelen te plaatsen van iemand die niet coherent kan denken want het schaad hem en dat is eigenlijk heel verdrietig.

        Like

  18. boorzalf zegt:

    Zou toch maar eens gaan kijken bij een landbouw bedrijf, ” Alsof een dier (geit, schaap, rund), die zijn gehele leven van met varkensmest bespoten/geïnjecteerde gewassen eet”
    Want je snapt er geen fluit van.

    De mest gaat direct de grond.

    Like

    • boorzalf zegt:

      in.

      Like

    • Hendrik M. zegt:

      De mest wordt geïnjecteerd, toch met een spoortje langs de randen; maakt niet veel uit, de plantjes groeien wel dankzij de mest,.
      Ow ja, zonder mest zou de grond te veel verarmen, zo arm worden dat teelt der gewassen geremd zou worden of zelfs niet meer mogelijk zijn.
      Grasland idem, en de grazers eten dus op een zand/mest mengsel gegroeid gras.
      Blijft de vraag of de gebruikte mest wel hallal is…

      Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      @ boorzalf 29 maart 2018 om 22:53

      Was dat maar waar. Als ze hier bezig zijn, verga je dagen van de stank.
      Het lijkt wel alsof ze de mest gewoon over het land sproeien. Misschien doen ze dat wel ook, ik ga er namelijk niet bij staan kijken vanwege die ranzige lucht.

      Like

  19. Werner Denys zegt:

    Dat “uit zijn lijden verlossen” van onze hoog(?)bejaarden, klinkt goed. In de praktijk is dat iets minder eenvoudig. Er zijn veel ouderen bijvoorbeeld, waar de dokter bloeddruk verlagend middelen voorschrijft. Dikwijls te hoge dosissen. Gevolg, de hersenen van die sukkelaars krijgen onvoldoende bloed, en dat geeft een ziektebeeld dat heel goed lijkt op dementie. Verder, beeld je een oudere in, die er nog warmpjes inzit. (financiëel dan) en zijn eventuele kinderen zijn tuk op de erfenis. Dan zijn er snel voldoende symptomen gevonden om die ouwe zak het hoekje om te helpen. En zeg niet dat dat niet gebeurt, ik heb het zelf meegemaakt. En verder zijn er ondertussen ook al “zelfmoordpillen” op de markt. Als men die iemand anders geeft, zal dat ook wel werken zeker? In het Christendom is menselijk leven nu eenmaal heilig. Altijd nog beter dan de Islam zeker? Daar is alleen het leven van de “gelovigen” en de martelaren heilig. Al de rest is waardeloos.

    Like

  20. kampersrene zegt:

    Ik wil met alle plezier een Islam haatprediker offeren maar ik zou hem wel verdoven , dat bewijst dat ik een goed mensch ben

    Like

    • Trucker zegt:

      verwonderd me niks dat je daar dolle pret mee hebt.
      Ik wacht op de eerste kroeguitbater die het lef heeft om te spotten met de pedofiel mohamed van de perfide ideologie islam, vrees dat ik oud en versleten zal zijn voor dat zal gebeuren.
      SCHIJTERIGE kroeguitbaters weten dat er geen fundamentalistische Kathioliek zal komen, om hun WAARDELOZE kop (met dito inhoud) er af te snijden dus wel altijd spotten met het Katholicisme wat een stelletje smerige LAFFE ratten.
      Dat jij dat (zeer) leuk vind twijfel ik niet an je moedigt het overigs nog eens aan ook door deze SMEERLAPPERIJ (door LAFFE RATTEN gemaakt) —>in deze tijd<— te posten.
      Die "like" alleen maar omdat ik dan weet dat je mijn comment gaat bekijken voor je vorm van "humor" heb ik NUL ZERO begrip.
      PS hoop toch uit de grond van mijn hart dat die LAFFE RAT morgen (mag ook overmorgen) geen enkel ruit nog heel heeft in zijn kroeg en het meubilair mag er ook nog eens aan geloven. voor zoverre mijn tollerantie voor dat soortement SCHOFTEN

      Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Zo’n bord voor een kroeg met een tekst dat je geen mossel wordt als je elke dag een plakje bacon eet, daar is ook een afbeelding van.
        Ook die zal ik hier eerder geplaatst hebben.
        Maar dat een gelovige geen enkele zelfspot of humor bezit, was mij allang duidelijk.
        Dat kom je vanzelf achter als je maar lang genoeg hier rond hangt.
        En als ik er nog meer van kan vinden, dan plak ik ze hier ook bij.
        Het is nog niet eens pasen, en die paaseitjes van jou gaan nou al jeuken, en dat alleen van een stukje tekst over je fantasie vriend.

        Like

  21. Henk.V zegt:

    De strekking van het verhaal is mij andermaal wel weer duidelijk 🙂 …

    Het is waar, de vaak schrijnende toestanden in de bejaardenzorg nemen meer en meer toe. Oude mensen een dag, of soms nog langer in hun eigen ontlasting laten ”sudderen” is inderdaad schandelijk!. De reden daarvoor is zeker het verleggen van geldstromen door de overheid. Daar vindt men steeds weer belangrijker doelen om geld aan te spenderen.
    Opgevangen migranten krijgen op allerlei manieren (financiële) hulp, daarbij duidelijk voorgetrokken boven de eigen bevolking, die dat kennelijk normaal moet vinden, want in de linkse manier van hulpverlening zit vaak een onevenwichtig element in de afweging van prioriteiten die men bij links omschrijft als positieve discriminatie.
    Verder zal in elk beleidsplan van de overheid één stokpaard klaarstaan dat door elke goed-menselijke bewindspersoon bereden moet worden, omdat je daar een heel fijn gevoel van goed -bezig – zijn aan overhoudt.:DE ONTWIKKELINGSHULP.

    Die blijft ALTIJD nodig , vinden de goedmensen, want er is veel ellende in de wereld en wij zien immers ook dat het geld daarvoor ”uitstekend”. wordt besteed . Kijk maar naar Afrika, dat -neemt men aan- uiteindelijk in een razend tempo uit het dal zal klimmen -na al de biljoenen die er in tientallen jaren in is gepompt . Dat wordt misschien ooit een wel hoog ontwikkeld en stabiel content…
    Om dat proces van herstel te versnellen haalt de EU nu miljoenen verpauperde mensen naar Europa, om ons te verrijken…
    De oudjes moeten dus wel even geduld hebben. .

    Als gevolg van de bezuinigingen in de gezondheidszorg wordt het leven voor veel mensen die zich voor onze welzijnsstaat hebben ingezet onacceptabel. In plaats van ”meer handen aan het bed” komen er steeds minder.
    En nu in het artikel van Schilder er een verband wordt gelegd tussen dementie en het recht op zelfgekozen levensbeëindiging wil het volgende opmerken
    Hugo Borst en Eric Corton zijn niet de enigen die deze afgrijselijke aantasting van de menselijke waardigheid hebben meegemaakt.
    Iedereen die een dierbare ten prooi ziet vallen aan de meest onacceptabele vorm van menselijke aftakeling wordt vanzelf een expert, want dementie maakt ook de familieleden van de dementie patiënten tot slachtoffers EN INDIRECTE ervaringsdeskundigen.
    Ook ik heb dit van nabij meegemaakt en wel met beelden die ik van mijn leven niet meer van mijn netvlies krijg.

    Ik weet ook hoe men zich voelt wanneer men de aftakeling van een geliefd persoon ziet. De aarzelingen die men voelt om aan het lijden van een persoon een eind te maken is niet noodzakelijkerwijs een uiting van egoïsme.

    Men kan inderdaad het besef hebben dat het leven op zich een zo kostbaar gegeven is dat men aarzelt om daaraan een einde te maken.

    Vergeet niet dat wij in onze opvattingen over dood en leven en het beslissen daarover in de loop der jaren ons vrijheden hebben toegeëigend die heel riskant kunnen uitpakken. Wanneer ik bedenk hoe veel mensen tot het laten uitvoeren van een abortus besluiten, dan vraag ik mij af in hoeverre men het recht heeft voor een mensje dat zich ontwikkelt te besluiten dat het niet mag bestaan. Dat is nogal wat, niet waar?
    Voor zo’n besluit moeten wel heel dringende argumenten zijn aan te voeren, denkt u niet?? Zo’n afweging vraagt om een grote zorgvuldigheid.
    En als het gaat om de grote waarde van het leven op zich, wat wil men dan aan met de eed van Hippocrates die een arts aflegt?

    Zelf wens ik niet op een manier mijn leven te beëindigen zoals ik dat bij een een naast familielid zag en dus hebben medici het volste recht mij van een pilletje te voorzien. Maar dit besluit is persoonlijk. Ik vind een bepaalde vormen van dementie onaanvaardbaar, een belediging voor mij als mens en dat accepteer ik dus niet.

    Zo vind ik ook de redenering die schuilgaat achter de weigering van zwaar religieuze mensen om hun kinderen door middel van inentingen tegen bepaalde ziekten te beschermen volstrekt ondoordacht.. Wie denkt dat ziekten van God komen moet zich gewoon nooit onder een doktersbehandelingen laten stellen, maar zijn of haar lot geduldig ondergaan. .
    Inentingen, echter, behoren gewoon verplicht te zijn voor ieder kind, want naast het hebben van een persoonlijke geloofsopvatting behoort ook de religieuze mens te beseffen dat het zijn of haar placht is de medemens NIET in gevaar te brengen, zeker niet wanneer er sprake is van besmettelijke vormen van ziektes.

    Tot slot nog dit: ik denk dat de opzet van deze waardevolle, bijzondere site er op is gericht dat wij onze hoogwaardige vrijheden en onze manier van leven intact houden.
    Dat is het doel dat ons verenigt. Wij vertegenwoordigen het NEDERLANDSE volk.
    Dat betekent onder meer dat wij de neiging hebben ons in te graven in bepaalde opvattingen die wij willen loslaten op onze panelgenoten.
    Dat is -in het licht van het grote gevaar dat ons bedreigt een ongewenste opstelling. Wij trekken SAMEN op tegen een allesbehalve fictief gevaar, daarbij voorbijgaande aan het verschil in levensovertuigen die wij er op nahouden..

    Geliked door 4 people

    • Tistochwat zegt:

      @ Henk.V 30 maart 2018 om 13:20

      want dementie maakt ook de familieleden van de dementie patiënten tot slachtoffers EN INDIRECTE ervaringsdeskundigen.
      Ook ik heb dit van nabij meegemaakt en wel met beelden die ik van mijn leven niet meer van mijn netvlies krijg.

      Ik weet ook hoe men zich voelt wanneer men de aftakeling van een geliefd persoon ziet.

      Schitterend uitgelegd, Henk.
      Er zijn beelden die je altijd moet blijven zien, wát je ook probeert om ze kwijt te raken.
      Ik zie mijn demente moeder nóg liggen op haar armzalige sterfbed. Ze keek me met een half oogje aan en lag alsmaar te kreunen… 😦

      Later droomde ik dat zij bij de apotheek in de rij stond om haar medicijnen op te halen. Er was geen geld om die bij haar te bezorgen vanwege de ‘bezuinigingen’. Ik riep in mijn droom: ‘Hoe kúnnen jullie! Hoe kúnnen jullie een oude stumper die op haar sterfbed ligt, zó behandelen.’
      Niemand luisterde naar me.

      Inmiddels heb ik talloze variaties van die droom gedroomd.

      Geliked door 1 persoon

      • Henk.V zegt:

        Dank je, Tistochwat. Bovenstaande thema’s hebben zeker mijn aandacht, maar ik heb de discussies naar aanleiding van het stuk gevolgd en ik voorzie iets wat mij niet bevalt, omdat veel bijdragen zijn geschreven vanuit de tegenstelling christen zijn (gelovig zijn) versus een toenemend strijdbaar soort atheïsme.

        De intensiteit van deze discussies neemt zeer toe.en ik vraag mij af hoelang deze site nog zal bestaan,

        Ik heb een slootopmerkingen geschreven , waarvan ik hoop dat het er toe bijdraagt dat de mensen zich gaan bezinnen op de belangrijke vraag : voor welke taak staan wij hier SAMEN geplaatst?

        Dringt deze oproep niet tot de schrijvers voor dat krijgen wij hier een benepen soort sektarisme, waarbij ik heel duidelijk gezegd wil hebben dat ook mensen die godsdienst verwerpen zich buitengewoon star kunnen opstellen, ongeacht het opleidingsniveau dat ze hebben genoten.
        Dit onophoudelijk schoppen tegen het gegeven dat mensen geloven begint mij , als christen, zwaar de strot uit te komen en ik probeer daar al heel lang in beschaafd Nederlands wat correctie aan te brengen, maar wanneer ik dit bezopen gehakketak nog lang moet aanzien ben ik hier definitief vertrokken.
        IK meen wat ik zeg…

        Geliked door 2 people

      • delamontagne zegt:

        Dat zou toch wel héél erg jammer zijn.

        Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        @Henk V.,dat zou ik erg jammer vinden als u deze site de rug toe zou keren. Er zijn al zo weinig mensen met goede inhoudelijke reacties en hun rug recht houden en hier leesbaar achter Jezus Christus staan.

        Verschillenden hier zijn uit de linkse kerk gestapt maar de ideologie zit nog in hun en dat merk je. Dat jagen op christenen is typisch marxistisch zoals Stalin ook deed.

        Zalige paasdagen….

        Like

      • BertG. zegt:

        Henk, je zou er ook eens op kunnen letten waardoor al dat gehakketak nou telkens mee begint.
        Maar daar lees je blijkbaar telkens over heen.
        Want broeders en zusters die mag je nooit tegenspreken.
        Het zijn telkens dezelfde gelovigen die daar de aanleiding voor geven.
        Ik lees nooit iets van een atheïst die van uit het niets begint te schoppen tegen dat geloof.
        Alsof ik niet zou mogen reageren wanneer ik uitgemaakt word voor gewetenloos stuk stront, communist, links tuig, iemand die anders moordend en stelend zou rond lopen zonder een god.
        Spreek je geloof vriendjes daar dan ook eens op aan dan, dan ben je een eerlijke vent.
        Nou is het een beetje gepiep dat je zieltje gekrenkt wordt hier.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Henk.V 30 maart 2018 om 22:48

        Beste Henk, ik denk dat de aversie die sommige mensen (hier) hebben tegen het ‘christen zijn’ , wordt veroorzaakt door het verschijnsel ‘vrome kloten’, dat Harry hier regelmatig met fraaie voorbeelden illustreert. Ook ik heb moeite met ‘christelijke’ huichelaars, die alleen maar bezig zijn met hun eigen ‘zielenheil’, die de hele week de boel bedriegen – behalve ’s zondags – , die ‘atheïsten’ en lieden van de ‘verkeerde kerk’ de maat nemen en die niet eens in de gaten hebben hoe vreselijk gevaarlijk de islam is.
        Zelf heb ik moeite met ‘gelovigen’ die met hel en verdoemenis dreigen. Want hoe kan je nu van een God houden die mensen zoals mijn moeder (ik heb het al vaker geschreven) tot in alle eeuwigheid laat folteren? Bij alleen al die gedachte verbrijzelt mijn hart.
        Ik ken jou en ik weet dat jij een oprecht christen bent met oog voor de realiteit, ik heb veel respect voor je. Je moet het wel héél bont maken om met een zachtaardige man zoals jij, ruzie te krijgen. Ik wou dat jullie mijn buren waren (heb ik ergens ook al eerder geschreven).

        Misschien is het voor de gemoedsrust op de site van Bert beter als er geen religieuze onderwerpen meer aan de orde zouden komen, want dit levert steeds dezelfde ‘oorlogssituatie’ op. Maar hierover gaat alleen onze webmaster, het is ZIJN site, ZIJN werk en alleen hij bepaalt wat hij publiceert.

        Ik hoop dat je hier je keurige en altijd vriendelijke bijdragen wilt blijven leveren. 🙂

        Geliked door 1 persoon

      • E.J. Bron zegt:

        Henk krijgt een gigantische ruzie met mij wanneer hij dat niet meer zou doen! 😉

        Geliked door 2 people

      • paulzwueste zegt:

        Henk. V.
        Doe niet kinderachtig aub.
        Je bijdragen zijn naar mijn mening altijd waardevol en dat moet zo blijven.
        Als mensen met elkaar in discussie gaan over “geloof” moet dat ook gewoon kunnen.
        En als je op basis daarvan ’n fatsoenlijke analyse wilt lezen, lees dan mijn bijdrage eens op 17.02 uur.
        Ik geef maar ’n voorbeeld.
        Geloof in ’n Goddelijke macht is voor iedereen uiterst persoonlijk, en geloof en ongeloof daarin is onuitroeibaar en behoort bij het zoeken naar de zin van het bestaan.
        Zo dus. L
        Laat je niet opnaaien maar blijf gewoon jezelf, en accepteer datgene wat hier geschreven wordt als er bij horend en onontkoombaar.
        Verder moet je het zelf uitzoeken.
        Goede keuze gewenst.

        Like

    • Elisah zegt:

      Henk.V, sommige mensen hier zijn getraumatiseerd door slechte ervaringen, lees er gewoon overheen en trek het u niet persoonlijk aan.

      Like

  22. Republikein zegt:

    Weer een mooi artikel.
    Ook mooi is dat het vrijdag is, de enigste dag van de week dat ik voor mezelf werk, de andere dagen zijn voor het pappen en nathouden.

    Waar komt de zegswijze pappen en nathouden vandaan?

    Voor de herkomst van pappen en nathouden bestaan verschillende verklaringen. Ook de betekenis van deze uitdrukking ligt niet vast. De bekendste betekenis is ‘de zaak zo goed en zo kwaad als het gaat aan de gang houden’, ‘ergens halfslachtig mee doorgaan’.

    Volgens Van Dale (2005) en het spreekwoordenboek van K. ter Laan werd pappen en nathouden oorspronkelijk gezegd van het behandelen van een verwonding. Pappen was iets wat gedaan werd met gezwellen: de dokter legde er een pap (mengsel van bepaalde stoffen) op om het gezwel week te maken, in plaats van het gezwel uit te snijden. Zo’n papje zou het genezingsproces kunnen bevorderen, en de toestand er in elk geval niet slechter op maken. Vooral het negatieve aspect hiervan, ‘het wordt er niet slechter op, maar ook niet beter’, klinkt tegenwoordig sterk door in pappen en nathouden: ‘de zaak wordt niet flink aangepakt, zodat de toestand niet echt verbetert’ of ‘men blijft doorgaan op de ingeslagen weg, terwijl drastische maatregelen nodig zijn’.
    https://onzetaal.nl/taaladvies/pappen-en-nathouden/

    Like

  23. Henk.V zegt:

    Allereerst mijn excuses voor de menigte schrijffouten die ik in mijn laatste reactie op ons aller Tistochwat nogal ongecorrigeerd op de site losliet, wat vaak een signaal is wanneer ik mijkzelf minder in de hand heb dan ik voor wenselijk houd.
    Ik schreef vanuit een grote waardering voor de intentie van de site van Bert, een man die zijn hart en ziel in het opstellen ervan legt en bijna zijn hele energie voorraad verbruikt.
    Hulde voor Bert, dus.
    Bert.

    Even voor alle duidelijkheid: wanneer ik iets op schrift stel dan houd ik mij zelden bezig met de zaken die ons van elkaar onderscheiden. Eigenlijk is het heel simpel: dan doen wij toch ook niet wanneer wij op straat met elkaar in gesp[rek komen?

    Ik kan met iedereen een gesprek voeren en in zo’n gesprek zal iemand vast wel kunnen achterhalen waar ik in het leven sta, qua opvattingen. Gewoon – beschaafd- zeggen wat je denkt bevordert de transparantie in het leven. Er kan niet de minste twijfel over bestaan dat ik geloof, jazeker doe ik dat en dat bevalt mij uitstekend 🙂

    Maar ik maak er geen gewoonte van daarover uit te weiden hier. Deze site is niet bedoeld om theologie te bedrijven, maar politiek. Wij staan voor de opdracht een opvatting de wereld in te sturen die de mensen via de mainstream media niet te horen krijgen, omdat deze -in opdracht van hogerhand- te horen hebben gekregen dat zij niet meer objectief de volle waarheid moeten verkondigen, maar een bewerkte versie van de waarheid die de mensen stimuleert om in een gewenste richting te denken. De moderne media manipuleren de lezers en luisteraars in hoge mate,. In opdracht van politiek correcte elites.
    Als gevolg van die manipulatie krijgt de islam steeds meer greep op onze samenleving. Het is aan ons om die manipulatie van haar kracht te beroven. Daar hebben wij een dagtaak aan.
    IEDEREEN die dit gevaar ziet zou daar alle energie aan moeten besteden.

    Wie de hoofdzaak ziet zou zich niet meer aan bijzaken moeten willen overgeven.
    Wie dat wel doet begrijpt de ernst van de situatie niet.
    In de oorlogstijd zag met ”zware broeders in hert geloof” zeer vriendschappelijk verzetsdaden beramen met hun -in theorie grootste vijanden: communisten. Zij wisten van elkaar dat zij zeer verschillend over bepaalde zaken dachten, maar ze streden ZIJ AAN ZIJ voor de goede zaak.
    Dat moeten wij hier zien. Dat hier atheïstisch evangelisten rondlopen is mij wel duidelijk en zo zijn hier ook medestrijders die heel goed op de hoogte zijn met ”de tale Kanaäns”, maar dat is geen belemmering om elkaar als MEDESTANDERS te zien, niet waar? Niets is zo prettig als Normaal vriendschappelijk gedrag/
    Zendeling BertG houdt mij voor dat hij reageert, wanneer hij zich geprovoceerd voelt door christenen die uitvoerig hun mening ventileren. Daar zeg ik niets van, zegt Bert. Wel, om je de waarheid te zeggen , ik reageer alleen op zaken die ik als relevant beschouw voor het doel waar waaraan wij samen werken. Dus wanneer ik dingen als niet erg nuttig zie, dan reageer ik niet, dus ook niet op zaken met een mogelijk religieuze achtergrond. Ik schreef het al: dit is geen specifiek christelijke site…
    En verder heb ik kunnen vaststellen dat niet alle aanvallen op gelovige mensen werden uitgevoerd ,OMDAT zij daartoe aanleiding gaven.
    Het Bakkeleien over geloven of niet geloven zouden hier een keertje afgelopen moeten zijn. Vooral, omdat wij deel uitmaken van de best georganiseerde, meest vrije samenleving die er ooit was, een maatschappij met joods-christelijke EN humanistische trekken. Die vormen een HEEL GEZONDE MIX. En zo zou ik het graag willen houden, want het blijkt dat IEDEREEN met een ruimhartige instelling en een open , vrije geest daar zich WEL bij voelt, ongeacht de huidskleur en de achtergrond die men heeft.

    .

    Geliked door 3 people

    • delamontagne zegt:

      Goeie vergelijking laatste Alinea met de “zware” broeders en de communisten.
      Mij blijft het een raadsel dat er [te] weinig mensen zijn in NL / [EU] die de gevaren van de islam niet inzien.
      Ook dat er niet meer zijn die op de Heer Wilders stemmen.
      Het zullen roerige tijden gaan worden in de Europese landen met die steeds sterker wordende islam.
      Gezien mijn leeftijd zal ik ’t waarschijnlijk niet meemaken.

      Geliked door 1 persoon

  24. Harry zegt:

    Henk , ik denk dat je een van de aardigste en verstandigste regeerders hier bent .
    Het laatste dat ik zou willen is onmin met jou .
    Zal trouwens ook niet eens meevallen om dat voor elkaar te krijgen .

    Jouw persoonlijke visie op het geloof , daar zal niemand over vallen .
    (Denk dat Wachteres , die je geloof ik ook wel een beetje kent , wat korter voor de kar staat, maar dit terzijde ) .

    Maar er zijn anderen die hun haast ziekelijke religieuze opvattingen zó verdomd fanatiek proberen te pluggen , dat enkelen hier , waaronder ik , zei de gek , totaal van door het lint gaan .
    Ik geef als voorbeeld @Petra , die vast een heel aardig mens is ,
    niet haatdragend of zo .
    maar zo bezeten van haar geloof , dat bij (sommigen) van ons , de haren te berge rijzen .
    En bij herhaalde reacties het steeds doller maakt , zodat wij ongelovigen compleet op ons k*t staan !

    Als iemand gelooft , nou best .
    Maar zodra iets ons opgedrongen wordt , wat we door voldoende argumentatie en bewijs, in onze opinie, allang achter ons gelaten hebben ,
    dan wensen wij daar niet meer door bedreigd en overvallen te worden .
    Hou het achter de voordeur .
    En wat me mateloos stoort , is dat wij dan voor communist uitgemaakt worden , als we niet gelovig zijn !
    En waarom moet in vele commentaren die religie er toch bij gesleept worden ?
    We strijden zij aan zij tegen een dwaze levensgevaarlijke ideologie , maar dan hoeven we er toch geen andere overtuiging voor in de plaats te nemen ?
    En opportunisme om ons proberen in te lijven bij het gelovige koor , daar verzet ik me tot het uiterste tegen .

    Niet dat jij daar nou mee bezig bent , maar anderen wél .

    En god steekt geen vinger uit dus waarom zouden we hem bewieroken ?

    Wat me ook zo vaak opvalt in gesprekken met buurtgenoten in deze bible belt , is dat ze zeggen :
    “dat moet ieder voor zich maar weten” .
    Maar in feite is dat een heel vilein en schijnheilige opmerking , want als je doorpraat dan blijkt dat ze een afkeer hebben van hetgeen ” wij zelf maar moeten weten ” .
    Je deugt alleen maar als je precies hún visie volgt .
    Het is een soort van dooddoener .
    Ze laten ook nooit het achterste van hun tong zien ,
    het lijkt haast op een milde vorm van taquiyya .

    Moest vandaag even naar de visboer .
    In het overdekte winkelcentrum was een bijeenkomst van een heleboel mensen op een soort pleintje .
    Er stond een keurige meneer met een dienblad met zakjes bloemzaad .
    Of ik een zakje wilde hebben ?
    Nou ja , vooruit , bloemetjes zijn nooit weg ,
    ( als je een eigen tuin hebt die je zélf mag onderhouden ) 😋.
    Maar dat is altijd een beetje tricky als je iets krijgt op straat , vaak zit er dan een addertje onder het gras , dat je dan moet doneren of zo en anders pakken ze het gehevene weer terug .
    Hier niet en ik ik koffie wilde ?
    Nee dank u , nogal druk , maar waar gaat dit van uit ?
    Van de pinkstergemeente .
    Oh , maar wat doen die lorrenkoppen daar dan aan die tafel ?
    Er zaten zo’n zes hoofddoekjes koffie te lurken op kosten van de pinkstergemeente .
    Nou , die drinken ook altijd koffie met ons en ze eten vaak ook mee !
    Joh ?
    Ik verder : nou ik heb een tijd in het buitenland gewerkt en twee keer in een land, waar die moslims terwijl ik er was de macht grepen , ik ben er niet gerust op ,
    ze zijn er op uit om ons te overheersen .
    We worden binnenkort een keer wakker in een vreselijke nachtmerrie .
    Verdomd : hij was het helemaal met me eens .
    Maar hij hoopte toch in een gesprek met hen tot ze door te kunnen dringen en daar een kentering in te brengen .
    Ik heb de man een klap op z’n schouder gegeven , wat ik bij een gelovige nooit doe en hem alle succes toegewenst .
    Hij verdient het .

    Toen ik thuis kwam marcheerde er net weer zo’n roedel refo’s naar de kerk langs mijn huis .
    Met van die verdwaasde blikken in hun ogen als zo’n achterlijke kalkoen .
    Pa voorop , ma er schuin achter en een horde kinderen met 5 cm oplopend in lengte , net als de Daltons .
    Ze doen hun smoel nooit open !
    En iedereen die niet naar hún kerk gaat is vullis .
    Die doen de zaak geen goed .
    Hoe fanatieker hoe irritanter !
    Wát een rotvolk .

    Ik ben weer terug bij áf , zeg maar .

    Geliked door 1 persoon

    • I.K. Bennurklaarmee zegt:

      *Liked*

      Like

    • delamontagne zegt:

      Als jij dat zo schrijft van die fanatieke refo’s, zie ik het zo voor me.
      Maar heb je je weleens afgevraagd hoeveel op dit blog met die bible-belt in aanraking [zijn] [ge]komen. ?
      Die lui zijn heel fanatiek en jij vergelijkt ze met moslims.
      Maar je kunt je dan beter aan hen ergeren dan door moslims overheerst te worden, want als die de meerderheid krijgen……..
      Ik denk trouwens dat veel van die Refo’s totaal niets weten van de islam.
      Een familielid woont in R’Kerk.
      Er zou daar een uitbreiding komen van een zéér strenge Chr. Bejaardenhuis.
      Iedereen in rep-en-roer.
      Handtekeningen verzameld etc,etc.
      Wel het gaat niet door. Of dat door die aktie komt weet ik niet, maar ik schreef toen daarover of ze zich ook zo druk zouden maken als er een moskee zou komen ?.
      Ik hoorde later dat de Chr. Politieke Partijen daar aan invloed inboeten
      Dus wie weet, het trekt langzaam oostelijk, de ont-Christeleking.
      Richting Dordt daarna,….. enfin Oostelijker.
      Dus afwachten, tegen de tijd jij wordt 100 zijn ze verdwenen.
      Maar laten we hopen dat dan ook de islam verdreven is.

      Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      @ Harry 31 maart 2018 om 18:29

      en ze eten vaak ook mee

      Als het maar gratis is voor de mohammedaan. Geeft die stakker hun dan ook ‘halal’ voer? Zal toch wel?

      Verdomd : hij was het helemaal met me eens .
      Maar hij hoopte toch in een gesprek met hen tot ze door te kunnen dringen en daar een kentering in te brengen .

      Van zo veel naïviteit gaan mijn haren nou omhoog staan: gesprekken, ‘bruggen bouwen’ en andere onzin die bij 999.999 van de 1.000.000 mohammedanen niet werkt.

      Like

  25. Henk.V zegt:

    Ik geloof je beschrijvingen van waarnemingen van kerkvolk dat door haar gedrag stevig antipropaganda maakt voor godsdienst, Harry. Die verhalen komen mij wel bekend voor, niet alleen uit de mond van onkerkelijke mensen, maar ook wel uit eigen waarneming.Het gedrag dat je beschrijft komt helaas voort uit een soort misplaatst, zelfvoldaan kuddegedrag, dat eigenlijk op niets berust.

    Met deze mensen laat ik mij niet zo in, want hun belevingswereld sluit niet op de mijne aan en hun manier van denken zal nogal verschillen met die van mij. Ik vind het wel treurig dat dit weinig verheffende schouwspel je stemming moest bederven en eerlijk gezegd vind ik een godsdienstbelevenis die de mensen berooft van vreugde brengende manier van leven nogal triest, Ik heb daar dus totaal geen behoefte aan,
    Jouw verhaal de mensen van de Pinkstergemeente vond ik vermakelijk en erg bekend 🙂 Heel authentiek, dus! . Dat is inderdaad een methode van geloofsverkondiging die deze vrijere mensen er op na houden. Ooit zat ik een blauwe maandag bij die richting, maar door allerlei ervaringen ben ik uit eindelijk mijn betrokkenheid bij kerkelijke organisaties kwijtgeraakt , zonder dat mijn opvattingen grote deuken opliepen. Daar geef ik nu een persoonlijke invulling aan waarvan ik weet dat die precies bij mij past 🙂
    Ik kon namelijk nooit klakkeloos meningen volgen die mij door anderen worden voorgeschreven :-).
    Zelfstandig leren denken is van levensbelang, Harry..

    Goede feestdagen gewenst 🙂

    Geliked door 2 people

  26. Wachteres zegt:

    “(Denk dat Wachteres , die je geloof ik ook wel een beetje kent, wat korter voor de kar staat, maar dit terzijde ) ”

    Wat je bedoelt met ‘wat korter voor de kar staan’, is mij een raadsel Harry.

    Eerlijk gezegd vind ik dat jullie, BertG en jij, net zo fanatiek in jullie atheïstisch geloof staan als Petra in haar christelijk geloof.

    Ik kan me voorstellen dat je je ergert aan bepaalde opvattingen van Petra. Dat je haar daarin aanvalt, prima. Maar ik krijg het idee dat je anderen ook aanvalt als zij geloven en daarin hebben jullie [BertG en jij] dezelfde bekeringsdrang.

    Dat je je ergert aan de orthodoxe gelovigen in jouw omgeving, begrijp ik heel goed.

    Als Henk en ik door zo’n plaats rijden dan zeggen we weleens: “Een mooie omgeving, maar zou jij hier willen wonen?” Nee, dank je wel, de sfeer staat ons dan niet aan. Je voelt die, als je er door rijdt.

    Ik reageer meestal niet op Petra, omdat ik bepaalde opvattingen – als ik ze al lees – zo extreem vind, dat ik het niet de moeite waard vind om erop te reageren.

    De ene mens schijnt gevoelig te zijn voor dingen die worden gezegd, waar de ander helemaal niet gevoelig voor is. Zo zitten de mensen blijkbaar in elkaar.

    Je zult voor je werk daar wel moeten wonen, verondertel ik, anders zou ik zeggen: verhuis naar een minder orthodoxe omgeving. Bespaart je heel veel ergernis.

    Je bent een goed mens, zoiets voel ik aan, Dat is de reden dat je bij mij geen kwaad kunt doen.

    ,

    Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      ‘wat korter voor de kar staan’,dat jij wat dichter bij het geloof staat en iets fanatieker bent dan Henk daarin.
      Dat bedoeld hij er mee.

      Like

      • Wachteres zegt:

        Dank je wel BertG, als ik jou toch niet had en mijn ogen niet, dan kon ik niet zien.

        Dat iemand die meer agnostisch denkt, ook nog fanatiek in het geloof kan zijn, lijkt me een beetje vreemd.

        Like

      • Henk.V zegt:

        In dat geval, Bert, moet ik zeggen dat Harry’s voorzichtige vermoeden er naast zit 🙂 Er bestaan nauwelijks mensen die toleranter zijn dan Wachteres. Wat jullie (Harry en jij) voor ”fanatieker zijn” houden is haar vermogen om in haar reacties een gezond mengsel van emotie en trefzekere zakelijkheid te stoppen
        Van nature was ik een persoon die in eerste instantie zeer vanuit mijn gevoel dacht en sprak (wanneer ik genoeg word getergd kan ik totaal exploderen, maar hert is beter dan dit niet gebeurt) en mijn vermogen tot verstandsmatig te analyseren kwam daarna in actie.

        Ik zag mij genoodzaakt die volgorde om te draaien, zodat er evenwicht en helderheid ontstond in mijn manier van uiten.
        Wachteres is een en al doelgerichte stabiliteit 🙂
        Zonder haar ben ik niet compleet ..

        Geliked door 2 people

    • Harry zegt:

      Dank voor je opbeurende woorden , Wachteres .
      Even een kleine uitleg wat betreft “kort voor de kar staan” , dat is niet negatief bedoeld , hoor .
      Dat komt , bij mijn weten uit de tijd van paard en wagen , waarbij ietwat weerspannige paarden dichter bij de kar ingespannen werden dan de wat bravere , rustiger en meer ervaren dieren .
      En hoe dichter ze tegen de kar aanstonden hoe beter ze te controleren waren .
      Op de lange duur werden ze door jarenlange opvoeding ook wat rustiger en minder opvliegend en schrikachtig .

      Bij mensen wordt die uitdrukking gebruikt als ze een beetje pittig kunnen doen , zei ik diplomatiek .
      Waarschijnlijk ben jij nog wat te jong om om voorin het span te mogen lopen 😌.

      Maar troost je , ervaring komt met de jaren .

      Op deze leeftijd weet ik daar alles van , maar je wilt verdomd niet weten wat ik daarvoor allemaal al in heb moeten leveren , maar dit terzijde .

      Geliked door 1 persoon

      • Wachteres zegt:

        Te jong? Ik ben van kerst ’43, Harry. Te oud om nog iets bij te leren. Zucht ….

        Like

    • theresageissler zegt:

      Wachteres zegt om 9.51u. o.m.:

      “De ene mens schijnt gevoelig te zijn voor dingen die worden gezegd, waar de ander helemaal niet gevoelig voor is. Zo zitten de mensen blijkbaar in elkaar.”

      “Lijkt”? “Blijkbaar”? Dat ís zo! Dat is een feit, dat iedereen met een gemiddelde dosis levenservaring kan weten.
      We zijn nu eenmaal allemaal uniek, dus dát is er een natuurlijk uitvloeisel van.
      Geen enkele reden om dat in twijfel te trekken. Vind ik dus.

      Like

      • Wachteres zegt:

        In plaats van ‘schijnt’ had ik ook ‘is blijkbaar’ gevoelig voor .. kunnen zetten, @Therea. Dat is hoe ik het bedoelde. Het heeft dus niet met ‘in twijfel trekken’ te maken.

        Like

      • BertG. zegt:

        Dit is nou al de 2de opmerking vandaag van jou over de gevoeligheid van sommige opmerkingen van andere.
        Mis je soms de aandacht, omdat we daar allang niet meer mee bezig zijn tegen jou?
        Wilde je daarom vandaag tot 2x aan toe daar even aandacht aan geven.
        Anders kan ik het niet verklaren waarom jij dit aanhaalt.
        Jij roept het gewoon over jezelf af bij gebrek aan aandacht.
        Je kan ook zeggen, ik mis het toch wel een beetje toen jullie nog lekker bezig waren tegen mij met allerlei opmerkingen waar ik gevoelig voor ben.

        Like

      • theresageissler zegt:

        @BertG.: 15.02u: Ten eerste: Welke andere bedoel je?
        Ik heb nog twee keer gereageerd op jou, op het topic “Van de Webmaster.”
        Bedoelde je één van die, of nog weer een andere?
        En ten tweede: Nee, natúúrlijk mis ik dat soort “aandacht” niet. Retorische vraag.
        Je gaat je, hoop ik, toch zeker niet bekommeren om mijn innerlijke ‘zielenroerselen,’ wèl?
        Maak je liever druk om jezelf: Aan genoemde comments te lezen kamp jij ook nog wel met de nodige onvrede over de…laten we zeggen: ‘wisselwerking’ hier.
        Dus dan valt het zo voor te stellen, dat het wat te veel wordt om die van mij óók nog op je nek te nemen. Denk voorál aan je geestelijk welzijn en laat mij reageren waar, hoe en op wie i k wil, a.u.b.

        Like

    • Harry zegt:

      Nog even over wonen en verhuizen , Wachteres , ik heb een heerlijk huis met de polder achter mijn huis – die ze binnenkort helaas gaan volbouwen met huizen voor lui die de mossels proberen te ontvluchten – en de rivier de Merwede voor mijn huis langs .
      Heb nog een behoorlijke werkplaats onder en achter mijn huis en nog aardig wat grond met garages en een boomgaardje .
      En mijn bedrijf op loopafstand .
      Ik ben een knutselaar en heb een hele timmerwerkplaats aan huis waar ik vier boten gebouwd heb en aan de vijfde bezig ben .
      Ik weet hier alles en iedereen te vinden , makkelijker wordt het nooit .
      En er wonen ook een heleboel áárdige mensen hier .
      Ik ben hier gekipt en gebroeid , zeg maar .
      En leuke vrouwen in de omgeving die me regelmatig wat lekkers komen brengen .

      En die refo’s die hier op zondag voorbij paraderen alsof ze in hun broek gescheten hebben , dat neem ik er dan maar bij .
      Ergens anders zal het ook wel weer wat zijn .

      En omdat ik soms wel eens wat stevig uit de hoek kan komen , zijn ze wél een beetje ontzien van me !
      Ik kan ook héél boos kijken , zo erg dat het haast chronisch is .
      Als ik lach , dan zit mijn bakkes zo ongemakkelijk .
      Die vromen zijn niet gewend om flink de oren gewassen te worden , dan lopen ze geschokt weg .
      Ze ontlopen me ook .

      En het grappige is dat er lui zijn die naar dezelfde kerk gaan als “die erge” , dat die via een andere route of wat vroeger of later gaan om die eikenhouten planken niet tegen te komen .
      Dus ook daar zit niet iedereen op hetzelfde spoor .

      Geliked door 2 people

      • Wachteres zegt:

        Ik zou bijna jaloers op je worden, @Harry. Ik heb twee linke rhanden en het enige wat ik vroeger wel eens heb gedaan is behangen. Maar dat moet je alleen doen en niet met je echtgenoot, daar komt gedonder van.

        En in de tuin werken vond ik een aantal jaren geelden ook leuk, nu gaat dat niet meer, helaas. [Dat is geen hint voor jou hoor, maar Tistochwat en ik mogen je graag pesten]

        Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      @ Wachteres 1 april 2018 om 09:51

      Als niemand een ander zijn of haar mening zou opdringen, zou het hier op aarde al een stuk leefbaarder zijn. Vooropgesteld dat de belastinggeldverkwistende ‘socialist’ dan ook verdwenen zou zijn. Dat zijn namelijk de allerergste dwingelanden die er bestaan.

      Like

    • Harry zegt:

      Dank voor die laatste regel , Wachteres .
      Ik geloof ook zelf wel dat ik de allerberoerdste niet ben .
      Zolang de mensen op straat nog : “hé lobbes” , aan me roepen , zal het best loslopen .
      Ik weet zeker dat ze dat niet tegen de hond zeggen , dat is zinloos, want die is zo doof als een kwartel .

      Geliked door 1 persoon

  27. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    @ Harry zegt:
    1 april 2018 om 09:59
    Prima diagnose, Bennurklaarmee 22.46 .
    Volstrekt volledig mee eens !

    Dank je Harry! Nog fijne vrije dagen toegewenst.

    Like

Geef een reactie op Petra DeBoer Reactie annuleren