Verzet: ja of nee!?

Screenshot_86

(Door: “bozeoudeman”)

Overal neemt het geweld en de stress toe en overal hoor je hetzelfde liedje. Overal klaagt de burger dat de politie niets doet, dat de politiek stelt dat de burger ‘de smoel moet dichthouden’. En overal doet de burger dat na op internet de woede te hebben gedeeld met andere burgers, die ook netjes doen wat de politiek eist dat ze moeten doen: braaf stilzitten met de armen over elkaar en niets doen! 

Waarom doen wij allen precies datgene wat de linkse en progressieve fascisten van ons eisen? Om diverse redenen; omdat we verdeeld zijn, omdat we niet meer tot grote fysieke sociale netwerken behoren, omdat wij niet in stamverband leven, niet eens meer in familieverband, omdat we het te lange tijd heel goed hebben gehad en daarom denken/hopen dat het wel zal over waaien, omdat we met tatoeages versierde mietjes zijn, omdat we te laf zijn en ga nog maar een tijdje door.

Ikzelf incluis. Ik ook ben een mietje, maar dan zonder tatoeages, een lafbek die denkt aan zijn toch wel redelijk rustige leventje. Waarom zal ik alles op het spel zetten en waarvoor? Dan is dit laatste voor mij eigenlijk ook niet noodzakelijk. Ik loop tegen de zeventig en heb longemfyseem. Ouder dan tachtig zal ik hoogstwaarschijnlijk niet worden, dus ik kom die tien jaar nog wel door. Verder heb ik geen andere reden. Ik heb geen kinderen voor wier toekomst ik moet vrezen.

Ik ben enkel boos als ik zie en hoor wat voor schorem zich  in dit land en in de rest van Europa bevindt en wordt  binnengelaten, met name vanaf de invasie in 2015. Een invasie, die nog steeds zonder stoppen aan de gang is, ook al beweren huichelachtige leugenpolitici en met hen heulende persmuskieten anders. Ik ben boos, omdat ik aan één stuk door belazerd en gebruikt ben. Dat is een van mijn redenen tot het schrijven van mijn stukken.

Voor geen enkel moment denk ik dat het zinvol is, maar ik doe het omdat ik niet wil zwijgen. Ik doe het, omdat ik verontwaardigd ben over alle leugens en alle eisen die ik als autochtone Europeaan maar moet slikken en inwilligen van radicale islamieten en allerlei soort volk dat hier met grote bekken loopt rond te stappen alsof dit continent al van hen is. En niet in de laatste plaats ben ik woedend op de met tuig collaborerende politici die hun eigen volk wensen uit te roeien.

Ik geef toe, ik zou meer kunnen doen. Ik zou me kunnen bewapenen en iedere misdadige hufter met mes, machete of pistool zo met gelijke munt kunnen beantwoorden. Waarom doe ik dat niet? Naast het feit dat ik niet weet waar ik een pistool kan aanschaffen, heb ik het antwoord hierboven al gegeven. Ik ben geen jong mens meer, ik heb geen toekomst meer en heb geen kinderen die ik verplicht ben te beschermen en hun toekomst veilig te stellen.

Was ik nog vijftig en had ik kinderen, dan zou ik mij bewapenen en zou ik doen wat ik nu niet doe. Dus ja of nee verzet?! Ja of nee terreur accepteren?! Het is een keuze die ieder voor zich moet maken.

Door:
“bozeoudeman”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Verzet. Bookmark de permalink .

49 reacties op Verzet: ja of nee!?

    • Patriot 2.0 zegt:

      Weet ik niet, maar een cultuur – verijker is het wel….

      Like

    • paulzwueste zegt:

      Waarschijnlijk ’n mohammedaanse student aan de Islamitische universiteit voor zelfstudie, die bezig was met het zogenaamde “ontgroenen”.
      Wij vergeten maar al te gauw hoe waardevol dat ontgroeningsproces wel/niet is.
      Wat willen we nou eigenlijk?
      We hebben de pest aan alles wat groen is maar als er dan ’n keer voor je deur Kebab wordt gescheten en je raam wordt met ’n Kliko ingeworpen moeten we dan gelijk de politie bellen?

      De vraag stellen is belangrijker dan hem beantwoorden.

      Geliked door 1 persoon

    • Republikein zegt:

      Harry.

      Like

  1. Sabeltant zegt:

    Zodra er iemand in de buurt is met een dikke tas of rugzak of die om zich heen zou kunnen steken sta ik klaar. Ik houd het nauwlettend in de gaten.
    Je ziet echt het verschil tussen lieden die iets kwaad in de zin hebben of een gewone “burgers”.
    Op de politiek hoef je niet te rekenen, je moet voor jezelf en je gezin opkomen.
    Dat verzet gaat er wel komen maak je geen zorgen, geen mens laat op deze wijze over zich heen lopen. Die smerige marxistische kliek kan het westen wel ten val proberen te brengen.
    Zodra er ook bij al die Groen Linkse figuren meer realisme komt omdat ze de “verrijking” van verkrachting, autobranden en molest aan den lijve gaan ondervinden, zullen de realisten het gaan winnen van de idealisten. De verkrachtingen en steekpartijen zullen toenemen en als onze regering niets doet zal de bevolking het heft in eigen hand nemen. Tot die tijd zullen we ons moeten redden op dezelfde manier als Israël. Profileren op basis van risico.
    En wat nog veel belangrijker is… laat geen gelegenheid onbenut om je mening te ventileren.
    Jouw medestanders zullen zich melden en degenen waar je geen klap aan hebt zullen zich melden. Leer je vrienden opnieuw kennen.

    Geliked door 2 people

  2. paulzwueste zegt:

    Boze oude man.
    Je spreekt jezelf tegen.
    Of je nu vijftig of tachtig bent, je kunt altijd aan ’n wapen komen.
    Als je maar wilt.
    En bovendien, je kunt op je sterfbed sterfbed nog ’n binnenstormende terrorist uit elkaar zien spatten als je het vuur opent met je met je op bed gemonteerde Punt Vijftig.

    Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      @ paulzwueste 21 juli 2018 om 18:01

      je kunt op je sterfbed sterfbed nog ’n binnenstormende terrorist uit elkaar zien spatten als je het vuur opent met je met je op bed gemonteerde Punt Vijftig.je kunt op je sterfbed sterfbed nog ’n binnenstormende terrorist uit elkaar zien spatten als je het vuur opent met je met je op bed gemonteerde Punt Vijftig.

      Ik heb twee ‘sterfbedden’ gezien en degenen die daarop lagen, konden geen veer meer van hun lippen blazen.

      Maar op zich vind ik het een schitterend idee.
      Alleen de praktische uitvoerbaarheid in een ‘zorginstelling’, hè?
      Dat blijft toch wat lastig.

      Geliked door 3 people

      • delamontagne zegt:

        Hij kan het zo plastisch uitdrukken, meneer Paul, je ziet ’t voor je.
        Maar of ’t uitvoerbaar is ?
        Die 2 sterfbedden, je ouders uiteraard. droevig. Je hebt er al meer over geschreven.
        Ik heb van beide ouders meegemaakt, eind jaren ’60.
        M’n vader een jaar na mijn moeder. Hij was helemaal in de war wat nog verergerde na de opstand en brand in Curacao.
        Toen opgenomen in wat tegenwoordig “ZORG-instelling” wordt genoemd.
        Toen nog niet, de naam, maar de Zorg toen was wel goed.
        Wat ook zo vreemd was, z’n AoW werd al die tijd gewoon doorbetaald op de Giro-rekening.
        Voor die instelling hoefde je niets te betalen.

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ delamontagne 21 juli 2018 om 23:48

        Ja, de sterfbedden van mijn vader en moeder. Ik heb nog nooit zulke hoopjes weerloze ellende gezien. Die beelden raak ik nooit meer kwijt.

        Geliked door 2 people

      • paulzwueste zegt:

        Ja, juist.
        Maar je ook niet zolang wachten met sterven.
        Als je nog voor in de vijftig bent zoals ik, moet je er al mee beginnen.
        Gaat liggen en monteer direct die Punt 50.
        En vergeet vooral die munitieboxen niet.
        Naast je bed die knappe verpleegster die in zwart ondergoed de patroonbanden
        aangeeft.
        Heeft ze namelijk toch wat aan.
        En dan maar wachten.
        Je moet geluk hebben.
        Er zijn er bij die al dik in de tachtig zijn als die terrorist binnenstormt, maar ik heb er ook
        gekend die nog maar net lagen en klap boem!
        Daar kwam die terrorist in de naam van de profeet.
        Toen die die verpleegster zagen was het gelijk over natuurlijk en kon er gericht vuur afgegeven worden.

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        @ paulzwueste 22 juli 2018 om 17:14

        Men ziet zelden iemand die zo sterk slap kan lullen. 😆

        Geliked door 1 persoon

  3. Tistochwat zegt:

    Nog meer off topic:

    Hoe is het met tinekevanschagen?

    Like

    • Harry zegt:

      Dat zou ik ook wel willen weten .
      Hopelijk pakt het goed uit .
      Een sympathieke loyale medestander wens je niks dan goeds , uiteraard .

      Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ Harry 21 juli 2018 om 21:33

        Die keren dat ik hier heb gekeken, heb ik haar niet gezien.
        Als het goed met haar zou zijn, had ze toch wel ergens een reactie geplaatst? 😕

        Geliked door 1 persoon

    • Hoezo? Heb ik iets gemist of is er iets gebeurd met haar?

      Like

    • tinekevanschagen zegt:

      Ze is er nog.
      Zonder mijn hele medisch dossier online te zetten,zal ik het als volgt samenvatten.
      Het is niet goed,maar ook niet uitzichtloos slecht.,

      Aankomende tijd zijn er nog veel vervolgafspraken.
      Ik kan nog wel een tijdje mee,al zal ik wel mijn levensstijl moeten aanpassen.

      Ik leef in ”blessuretijd” zullen we maar zeggen.

      Op het moment dat de longarts mij binnen riep,realiseerde ik me,dat over ongeveer 1 minuut mijn leven beklonken zou kunnen zijn..

      Dat zij de macht had,en ik geen controle.
      Das niks voor mij.
      Gisteren en vandaag moest ik alles even laten bezinken.
      (Al heb ik vannacht,nog wel ff die uitzonderlijke grote tieten voorbij zien komen TTW)
      en dat onze @ Paulzwueste ze ”geliked” heeft,de ondeugd.
      Ik zeg: CARPE DIEM

      We hebben nog een hoop werk te doen! X voor iedereen die me een hart onder de riem heeft gestoken.

      Tineke

      Geliked door 6 people

      • tinekevanschagen zegt:

        @Tisochwat
        was ik vergeten.
        Gelijk onder je reactie van @paulzwueste, waarin ik
        bij elkaar 5x het woord ”sterfbed”
        lees, vraag jij,

        Hoe is het met tinekevanschagen?
        Kijk, das pas humor,ik lag in een deuk 🙂

        Geliked door 2 people

      • Wachteres zegt:

        Zet’m op, Tineke!

        Geliked door 3 people

      • Tistochwat zegt:

        @ tinekevanschagen 21 juli 2018 om 23:42

        Gelijk onder je reactie van @paulzwueste, waarin ik
        bij elkaar 5x het woord ”sterfbed”
        lees, vraag jij,

        Hoe is het met tinekevanschagen?
        Kijk, das pas humor,ik lag in een deuk

        O jee, helemaal niet bij stilgestaan. Plak ik het citaat van Paul nog per ongeluk dubbel ook, terwijl Paul dat woord ook al twee keer achter elkaar had geschreven.

        Het feit dat jij dit humor vindt, bewijst dat je zélf een enorm gevoel voor humor hebt en een soort zelfspot niet schuwt.

        Gelijk Wachteres, zeg ik: zet ‘m op, hè?
        Valt niet mee, maar met jouw instelling gaat het vast lukken!

        Geliked door 2 people

      • Nemesis zegt:

        Zet ‘m op Tineke en hou je taai !!!!!!

        Geliked door 1 persoon

  4. hslot4 zegt:

    Mooi stukje valt niets aan af te doen wil er graag nog wat aan bijdragen.
    Over die sociale cohesie een verbindenis van samenhorigheid is totaal zoek en dat is geen toeval .
    Ik ben een Christen maar beslist geen bijbel thumper zoals men graag Christenen benaamd .
    Mischien wordt het nu wat duidelijker voor mensen waarom in de mainstream media het christelijke geloof en haar volgers zo gedemoniseerd worden .
    Voorlopig zijn wij Christenen nog steeds de grootste oppositie tegen de islamisering van Europa ook al wordt er aan alle kanten aan de stoelpoten van ons geloof gezaagd niet alleen door moslims zionisten maar ook de staat en de NGO’s die een Europa willen voor verschillende redenen.
    Goh staan we in de weg Islam staat der nederlanden links politiek etc ? jammer joh je kan ons vervolgen tot in de dood het doet ons niets en we zullen ons nooit onderwerpen aan iets anders dan dat waar wij in geloven .
    En als er weer een crusade moet komen zo zij het Deus Vult.
    En Verzet ? Ja altijd het is je plicht vrijheid komt niet vanzelf.

    Geliked door 2 people

    • Asgard zegt:

      Hslot zegt het volgende,…Ik ben een Christen maar beslist geen bijbel thumper zoals men graag Christenen benaamd .
      Mischien wordt het nu wat duidelijker voor mensen waarom in de mainstream media het christelijke geloof en haar volgers zo gedemoniseerd worden .

      hslot,…zeer goed weergegven en geschreven waarom het Christengeloof uit alle hoeken aangevallen word, de media doen zo goed mogelijk hun best daarvoor!

      Wellicht dat dit de ook de ogen opent van de rondhangende atheisten hier op Bron,..want die denken werkelijk dat elke christen denk en eruit ziet als een lul die in de politiek rondloopt,…. ook hieronder zijn echte christenen te zien,..wel wat anders dan de gedachtengoed van een standaard in maatpak geklede politieke Judas.

      En nee, kheb niets met het Vaticaan, ik verafschuw het zelfs, laat duidelijk zijn dat niet elke christen een instituut nodig heeft,..een christen heeft maar 1 volger dat is Jezus zelf en al het andere shit erom heen is not done.

      http://s156604091.online.de/Jesusbiker/brueder__freunde__links.html

      Geliked door 2 people

  5. Thomasson zegt:

    @bozeoudeman. Een man in uw lichamelijke conditie kan inderdaad niet veel doen. Zeker niet in gevecht gaan met jonge gezonde en goedgetrainde kerels die hierheen komen om het land over te nemen. De meeste mensen zijn bang uitgevallen. Zij durven niet voor hen rechten op te komen. Zoals u zegt: wij zijn mietjes met tatoeages …En oorbellen!! Wij willen graag verder in de wereld van “Alice in Wonderland” leven. Wij willen dolgraag onze verraderlijke leugenachtige politieke leiders geloven …We willen ..net als de Nederlandse bevolking tegen het einde van de jaren ’30 .. de neutraliteit behouden …https://www.youtube.com/watch?v=T2voZU9_6n4 Sommige politici beschuldigen ons zelf van slecht gedrag tegenover de (islamitische)vijand. Wij reiken hem geen hand en daarom is hij zo boos!!!. Maar hoe lang zouden de leugenachtige politici en media ons in de maling nemen? In Duitsland gedraagt de regering zich alsof de bevolking bestaat uit achterlijke kinderen. Iedere terrorist is een “verwarde man” en iemand die tien mensen in de bus aan zijn mes rijgt ..heeft geen terroristische motieven. Ik denk, persoonlijk, dat op gegeven moment zullen vooral jong volwassenen en jongeren in opstand komen. Onder hen gelederen vallen de meeste slachtoffers van de multiculturele samenleving. Persoonlijke wraakgevoelens zijn sterker dan welke ideologie dan ook.

    Geliked door 2 people

    • tinekevanschagen zegt:

      @ Thomasson

      Ik ben daar niet zo zeker van,dat we het van de jeugd moeten hebben.
      Die leven van dag tot dag,met hun I-phone in de hand geklemd de hele godganselijke dag,
      bang om een appie te missen.
      En als het om persoonlijke wraak gaat,blijven het incidentele wraakacties.
      Zie die lui maar eens wakker te krijgen.
      Misschien moeten de vrouwen meer in opstand komen.
      Ik ben ook een vrouw-zeker geen mietje-wel een stoere tatoeage op mijn schouder(dat dan weer wel)en mijn wraak zal niet zoet zijn.

      Geliked door 3 people

      • delamontagne zegt:

        Ik weet eigenlijk niet eens wat een “appie” is.
        Hoef ik ook niet te weten en al die mensen die de hele dag op zo’n ding kijken ?
        Wij hebben ’n mobieltje 10 -12 jaar oud, voor het geval we eventueel ’n ravijn inrijden/vallen.
        Lijkt me gevaarlijk altijd op zo’n ding kijken……..

        Geliked door 4 people

      • Tineke kickes ass👍

        Geliked door 1 persoon

      • Nemesis zegt:

        Zelf heb ik ook nog wat wensen betreffende zelfverdediging. Ik heb al eens her en der rond gevraagd, maar zelfs de Albanees die nu op vakantie naar z’n “vaderland” is, die is te scheiterig om iets mee te nemen. Hij komt er met gemak aan, maar meenemen en door Servie rijden dat is pas eng. Hoewel het in Servie stikt vak de AK’s en andere soorten wapens. Dus zou echt niet opvallen. Zelf kan ik niet mee rondrijden om iets te gaan ophalen, daar waar ik het wel kan krijgen en het over de grens brengen lijkt me ook niet zo’n probleem, er rennen hordes zwarte en arabische krijgers heen en weer over de grenzen. En zover zuidelijk hoefde ik niet eens te rijden eerder wat westelijk, kan ook. Dus daarover zit ik me rot te ergeren.

        Geliked door 1 persoon

  6. Madhed zegt:

    @bozeoudeman, hier ook een die het zelfde voelt.65+. Ik ben het praten al voorbij. Ik zie enkel nog hersenloze stupide mensen. Neem bv a,dam waar ze eren burgemeester hebben gekregen waarvan je op voorhand al ziet aankomen dat die binnen een paar jaar in islamitische handen is. Zie Berlijn. En zo zou ik nog langer kunnen doorgaan maar de lezers hier weten het allemaal al wel. Ik hou mijn hard vast voor mijn kleinkinderen in de nabije toekomst. En ik hou Rutte, van Aartsen , Femke Halsema, Frans Timmermans enz. enz hiervoor verantwoordelijk.

    Geliked door 6 people

  7. hslot4 zegt:

    Excuses excuses excuses ja je bent oud kun je weinig of niks meer doen .
    Is dat zo ? volgens mij is vechten niet alleen wapens te hand te nemen maar ook geestelijk kan men een hoop doen heeft geen fuck met leeftijd te maken.
    Hoe oud was Winston Churchill hoe oud was Hitler hoe oud was Abraham Lincoln hoe oud was Mahatma Ghandi .
    Wie enk je dat er hier in Nederland in ww2 in het verzet zaten uitsluitend jeugd ?
    je leeftijd als excuus gebruiken nee dank je de meeste oorlogen worden overigens door de oudere garde geinitieerd als je het van de jeugd moet hebben heden ten dage nou leg je koppie dan maar vast neer rofl .

    Geliked door 1 persoon

    • Freda110 zegt:

      Het is natuurlijk wel zo dat de ouderen weten hoe het is om zonder multicultie op te groeien in een vreedzame en redelijk welvarende maatschappij waar ze voor zichzelf hebben leren denken en zorgen.
      Heden ten dage word de jeugd links geïndoctrineerd en doodgegooid met festivalsen de daarbij behorende pilletjes om het Nog leuker te maken en natuurlijk drugs.
      De alles moet kunnen mentaliteit terwijl ze er niets tegenover hoeven te zetten, dus van die kant (uitzonderingen daargelaten) is niets te verwachten.
      Ik ben van mening dat leeftijd niets zegt over de strijdlust die men heeft, 65+ betekend niet uitgeblust, maar de tijd om nieuwe dingen te proberen en als dat inhoud leren met wapens om te gaan om jezelf te kunnen omdat de politie het af laat weten verdedigen sta ik vooraan in de rij.

      Geliked door 2 people

      • Freda110 zegt:

        Sorry, in het heetst van de strijd een beetje rare zinsneden, maar de bedoeling was goed.

        Like

    • Madhead. zegt:

      @helpt, een beetje jammer deze reactie. Ik en waarschijnlijk nog veel meer van onze leeftijd strijden al jaren op diverse media tegen het migratie beleid en de aanwezigheid van de islam. Omdat dat het enige is wat we kunnen.
      Maar als we de wapens moeten opnemen staan we ook ons mannetje dit in tegenstelling tot de mieterige houding van vele jonge .mannen

      Like

  8. We hopen nog steeds…….maar ons geloof in een ommekeer is steeds meer aan het vervliegen, nu ook in december het Verdrag van Marokko van kracht wordt waar Rutte zijn benen onder zijn gat rende om er snel zijn poot op dit verdrag te zetten, waardoor er straks nog miljoenen gratis naar Europa afreizen en twee handen ophouden om te ontvangen.

    Geliked door 2 people

  9. Bob Fleumer zegt:

    Het lijkt zo moeilijk om de islam tegen te houden maar een simpel NEE volstaat in een hoop gevallen, niet ontvankelijk verklaren zal ook helpen en niet meer bij moslims kopen zal ook bijdragen het stoppen van de islamisering van ons land. En als er wetten zijn die de redding van Nederland beletten dan moeten we die wetten veranderen.

    Geliked door 1 persoon

    • Asgard zegt:

      Klopt Bob wat je zegt,…maar dan gaan we richting de jaren 30 van de vorige eeuw, waarin datzelfde werd gedaan tegenover de Joden,…dezelfde tactiek word nu weer gebruikt,…het lijkt verdomme wel een film waarin we leven, grootschalige 3e wereld import naar Europa en dan een vette Financiele crisis er achteraan, een goed mengsel voor een ultieme multculti bom,.. en dat gaat ook zeker gebeuren daar zorgen de banken wel voor!

      Geliked door 3 people

    • Bob Koster zegt:

      Praat niet met moslims, doe alsof je ze niet verstaat (niet zo moeilijk), mijd loketten en kassa’s met kopvodden, koop geen broodjes martelvlees bij de Turk, koop geen wiet van Marokkanen, maak geen gebruik van hun diensten. UITSLUITEN dus, en geen enkel discriminatiemeldpunt dat daar wat kan tegen doen. Ik noem het de Stille Kracht.
      @Agard, jouw vergelijking met de uitsluiting van joden maakt me onpasselijk.

      Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Dat wordt moeilijk als ik een pakketje laat bezorgen door PostNL.
        Daar werken geen Nederlanders meer.

        Geliked door 1 persoon

      • Asgard zegt:

        Ja Bob,..je hebt het er maar mee te doen, soms is de waarheid hard en daar kun je terecht onpasselijk van worden,…lees nog een keer je eigen comment op mijn comment, je bent alleen vergeten te schrijven dat we nog een boek moeten verbranden, dan zijn we weer terug in de tijd,…ik heb het ook niet op met de mossels,… mij gaat het echter niet om de vergelijking maar meer hoe de geest zich vandaag beweegt over ons continent,..de valsheid van de media, politici, een andere cultuur die Europa binnenwandelt, de euforie die een stelletje eurodebielen in Brussel en Den Haag die de binnenlopende cultuur omarmd, de slogans Islam heeft altijd al bij Europa gehoord, refugees Welcome (welke refugees).

        Like

      • Madhead. zegt:

        @BOB koster, dat doen wij hier al decennia lang. Dat volk verdient aan ons geen cent.

        Like

  10. Nemesis zegt:

    Je hoeft niet met ze te praten of te bedanken BertG.

    Geliked door 1 persoon

  11. hslot4 zegt:

    @delamontagne hahahahha ik zit vandaag in een LaPlace restaurant zitten daar twee grietjes aan een tafeltje naast elkaar wat te drinken ? .
    Zeggen beide geen woord tegen elkaar en alleen maar die duimen over die smartphone totaal contact gestoord sociale vaardigheden nul als je de telefoon niet mee rekend .
    Wat een afgestompt zootje zeg echt triest .
    Telefoons worden steeds smarter de gebruiker daarintegen steeds dommer het is waar .

    Geliked door 2 people

    • BertG. zegt:

      Dat is toch bijna overal waar je naar binnen stapt, zelfs ouderen doen soms niet anders.
      Mensen wisselen zelfs berichten met mekaar uit in dezelfde ruimte.

      Like

  12. Don´t change your mind if your thinking you can do something like a eyeopener…….but change your mind if the koran tells you what to do. (Guardia Angel)

    Like

Plaats een reactie