China verbiedt Oeigoeren te vasten tijdens de ramadan

Screenshot_2

(Vertaling: E.J. Bron)

Islamitische ambtenaren, leraren, studenten en partijleden in China´s provincie Xinjiang werd volgen Al Arabiya News sinds woensdag het vasten tijdens de ramadan verboden. De provincie Xinjiang is sterk islamitisch beïnvloed. Hier wonen veel leden van de Oeigoeren, een islamitisch Turks volk. China motiveert deze beslissing ermee dat de gezondheid van werknemers van de overheid gegarandeerd dient te worden.

Al sinds maandag worden de Oeigoeren door de Chinese autoriteiten toe opgeroepen overdag gratis maaltijden in ontvangst te nemen. Hier en daar is het ook tot huiszoekingen gekomen om te garanderen dat er ook werkelijk niet gevast wordt. Dilxat Raxit, de woordvoerder van de Oeigoeren in ballingschap van het “World Uyghur Congress”, zei tegen AFP: “De Chinese dwangmaatregelen, die het geloof van de Oeigoeren beperken, zullen tot meer conflicten leiden.”

Screenshot_1

Bron:
www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in China, Islam. Bookmark de permalink .

15 reacties op China verbiedt Oeigoeren te vasten tijdens de ramadan

  1. oud-marinier zegt:

    Dit zou WERELDWIJD in alle Westerse landen opgevolgd moeten worden……!!!

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Ja en nee: Dit is, als U het goed nagaat, weer typisch des China ‘s.
      Ze dringen die Oeigoeren het verbod op vasten op, zoals ze vrouwen met meer dan één kind abortus opdringen. Alles onder de noemer van: De óverheid weet het beste wat goed voor jullie is. Maar naar westerse maatstaven gaat het te ver.
      De juiste norm met dat soort dingen zou moeten zijn: Doe zoals je wilt, maar laat het je eigen verantwoording zijn, dat je naar behoren functioneert en vooral: Dring het buítenstaanders niet op. Dàt zijn de relevante criteria, die men zou moeten aanhouden.
      Verbieden gaat dan weer te ver, zeker, zoals een land als -communistisch- China het hanteert: Met een hypocriet-vriendelijke glimlach, maar intussen wel degelijk gedwongen.

      Like

      • Driek zegt:

        Die Chinezen willen helemaal niks met religie te maken hebben, het is er verboden, dus ook voor die islamitische lieden, trouwens in Japan is de islam ook verboden, alleen het ambassade personeel heeft een gebedsruimte. Gelukkig maar ook.

        Like

      • Tom Hendrix zegt:

        @Theresa Geissler: 16.07. uur. Daarin geef ik je gelijk, Theresa. De individuele vrijheid van een mens, dient voorop te staan. Van de andere kant, hoeven de moslims niet te denken, dat zij de CHINEZEN zo kunnen koeieneren, zoals ze dat in Nederland en Europa flikken! Daar bewonder ik China weer om1

        Like

    • Driek zegt:

      En dat ben ik volledig met u eens, marinier, want ik ben het nu spuugzat, ik kan geen hoofddoek meer zien, gisteren in het zwembad weer vrouwen in lange badpakken gezien, een soort van legging, het is een vreselijk gezicht, ik ben maar naar huis gegaan. Er is sinds de komst van die mohammedanen geen lol meer aan om buitenshuis te vertoeven, en dan woon ik nog wel in een gemeente met naar verhouding weinig islamieten, maar ze komen van heinde en ver hier naartoe. Al die mannelijke islamieten komen voor de Hollandse vrouwen naar het openluchtzwembad hier, “jij mooi meisje zijn, ikke met jou uitwillen”, ik kots van die lui, ik kan ze echt niet meer verdragen. Van mij mag de pleuris uitbreken, ik heb het helemaal gehad.

      Like

    • roger catrysse zegt:

      Dat is volgens mij niet te controleren maar de chinezen durven toch maatregelen nemen wat het westen niet durft te nemen

      Like

    • jans zegt:

      Helemaal waar! De islam moet vernietigd worden!

      Like

  2. rs zegt:

    MEER MEER MEER MEER MEER MOSLIMS ZOUDEN DAT MOETEN DOEN…………………

    Like

  3. Jaantje zegt:

    Tja anno 2014 is China gericht op productie en is het niet gewenst om halfbakken aanwezig te zijn buiten het feit om dat men al x aantal keren per dienst in de gebedsruimte verdwijnt.
    Volgens mij word die gebedsruimte in de pauze ook gebruikt om zich af te scheiden.

    Like

  4. Jan zegt:

    Opvallend, de VN blijft muisstil. Dit zou Nederland eens moeten wagen.

    Like

  5. Sjaak zegt:

    China en Poetin schijten wat op de VN de Moslim en de hele verrotte linkse
    Media !

    Like

    • realist zegt:

      daarom gaat mijn sympathie uit naar china en rusland. het westen is corrupt tot op het bot,hypocriet,laf,autochtonofoob,………met enkele uitzonderingen zoals hongarije,polen,…

      Like

  6. lucky bee zegt:

    In China heerst het absoluthisme , maar bij ons is nog steeds een democratie. Deze twee landen kan je niet vergelijken.

    Like

  7. Syrier/assyrier zegt:

    Dat had men bij die gast-arbeiders in west europa in het begin ook moeten doen.Dan had men nu geen problemen met deze moslims.Ook zou er een voorbeeld uitgaan naar het thuisland en daar zou het een en ander ook kunnen veranderen.
    Een virus moet men bestrijden en niet kweken.

    Like

  8. Scarlatti zegt:

    Hoezo GRATIS maaltijden aangeboden?

    “Al sinds maandag worden de Oeigoeren door de Chinese autoriteiten toe opgeroepen overdag gratis maaltijden in ontvangst te nemen. ”
    Wàt een flauwe kul!

    Gelijk UITZETTEN naar een islamitisch land, daar kunnen ze rammedammen tot ze blauw zien.

    Buiten dat zijn die islammers zo hypocriet (in àlles overigens) want ze vreten ’s nachts zich ongans, overgewicht nà die rammeledan is altijd toegenomen las ik pas nog ergens want was een onderzoek naar gedaan en ook nog doen ze de gordijnen dicht zodat het ‘binnen donker’ is en ze kunnen gaan eten…

    ach ach ach… wat mij betreft is er maar een oplossing om vd islam af te komen en dat is een rigoureuze… we hebben nu dat spreekwoord ‘zachte heelmeesters stinkende wonden’ lang genoeg toegepast!

    de ellende is dat je levenslust totaal er door beïnvloed wordt en niet in de meest gunstige zin…

    ik las net de reactie van Driek 3 juli 17.05u… ik herkèn dat zo hè! Hier is t nog enigszins te doen maar ze duiken meer en meer op, zitten nu ook op de parking waar ik mijn auto zet om met de honden nr t bos te gaan, aan de picnic tafels met hun doeken op en om zich heen… op tv komt ook zo’n gedoekte uit een of ander openbaar gebouw om de ‘diversiteit’ maar goed te tonen, ik KOTS ervan… ik kan ze niet meer verdràgen… ik wil ze UIT mijn/ONS beeld hebben en dat kan alleen op maar één afdoende manier…

    hoewel…

    ik bedenk er net nog een… allemaal terug naar islamitische landen deporteren, zorgen dat die grenzen DICHT zijn, daar zouden de buurlanden voor kunnen zorgen, heb je gelijk werkverschaffing, de hele infrastructuur van water-, land- en luchtwegen zodanig afdoende te vernietigen zodat ze ook niet via een van die ‘routes’ ons weer kunnen besluipen en dan moorden ze elkaar onderling wel uit, iig genoeg stenen van het puin hebben ze dan om hun grootste doel in hun leven na te streven en dat is moorden in welke vorm dan ook.

    Like

Plaats een reactie