Satire: Frans Timmermans houdt emotionele speech over zichzelf

Screenshot_61

(Door: Rudolf Julius en Steven van der Jagt)

Aftredend minister vol lof over eigen toespraak

Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans heeft kort voor zijn vertrek naar de Europese Commissie een emotionele afscheidsspeech gehouden in de Tweede Kamer. De toespraak had als thema ‘Frans Timmermans’.

In zijn bevlogen verhaal ging Frans Timmermans uitgebreid in op zijn eigen kwaliteiten en hoe deze zich hebben ontwikkeld: “Enorme retorische vaardigheden hebben mij dikwijls uit benarde situaties gered. Reeds in groep 4 werd mijn charisma door juffrouw Joke erkend, na een aangrijpende spreekbeurt in 23 talen over het oeuvre van Luigi Pirandello. Mijn klasgenootjes vonden mij nog steeds een nobody, maar zij zag de intellectuele virtuoos die ik ben.”

Lees verder>>>
(h/t Jan Wandelaar)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Satire. Bookmark de permalink .

32 reacties op Satire: Frans Timmermans houdt emotionele speech over zichzelf

  1. Frerik zegt:

    Gadver , dit is echt om van te kotsen, wat een zelfverheerlijking., maar het ergste is nog wel dat er mensen zijn die hem een betiteling geven van een geweldige politicus. ????????Wat zijn dit dan wel voor mensen. ik snap dat niet!!!.

    Like

  2. dutchess43 zegt:

    Prachtig satirisch artikel. We mogen wel “dolblij” zijn met een dergelijke waakhond in Brussel.

    Like

  3. koloth zegt:

    Ja een leuke maar ik mag die man niet. Het is een smerige leugenaar dat bewijst zijn eigen speech maar weer eens.

    Like

  4. koddebeier zegt:

    Ik word een beetje misselijk………………………………..

    Like

  5. Cathja zegt:

    Wie haalt er even een emmer voor me……? Ik moet kotsen!

    Like

  6. bobzelf zegt:

    nou ik zie inderdaad ook alleen maar een volgevreten hersenloze klootzak ,dan wel nobody , die voor 1 ding op deze wereld is :
    Het verheerlijken van FRANSKE “‘DE HUILEBALK ‘ TIMMERMANS ,

    moge hij snel een vreselijke dood sterven !!

    mooie wens Bob, mooie wens

    gr. bob

    Like

  7. louis-portugal zegt:

    Jan ik ben het maar even gaan lezen.
    Jezus wat een hoop arrogantie, c.q. zelfoverschatting, plappert die bij elkaar.
    Maar ja hij komt uit het beste kabinet van na de oorlog en dat wil toch wel wat zeggen.

    Like

  8. bobzelf zegt:

    moet trouwens wel effe zeggen , datwe zo te zien niet alleen staan ,
    whahahahaha

    als ik aardig wat hilarische reacties zie onder het originele stuk whahahaah

    leuk, leuk, geinig

    gr. bob

    Like

  9. Henk.V zegt:

    We hebben op de site doorgaans erg goede stukken die iemand veel kunnen bijbrengen en ons inzicht op peil houden, maar dit artikeltje is toch zeker als een soort persiflage bedoeld, mag ik hopen?
    Ik kan mij haast niet voorstellen dat zelfs een ijdele aap,-en helaas moeten wij Franske bij die diersoort onderbrengen- zulke uitlatingen over zichzelf in het openbaar doet.
    Begrijp me goed, ik vind het stukje heel hilarisch, maar ik veronderstel dat de man het allemaal toch niet zo bont maakte als in het stuk staat.
    Is er een video opname van deze masturbant?
    Als dit waar is, dan zouden wij namelijk een narcist kunnen zien die zich in het openbaar geestelijk staat af te trekken.
    Een beetje pijnlijk allemaal.
    Wat een afgang voor de PvdA …

    Like

  10. Nemesis zegt:

    Wat zou en psychiater hierover zeggen?

    Like

    • Anneke zegt:

      Een psychiater zou zeggen dat ons Fransje een echte narcist is. Heeft totaal geen gevoel voor zijn mede mens, kan zeer goed zijn woordje doen en iedereen trapt daar in, maar als je dit soort mensen een tegen woord geeft dan zie je pas de echte Frans en laat hij zijn ware gezicht zien…..Dit soort mensen gaan over lijken, het belangrijkste voor Fransje is alleen zijn eigenwaarde, zefverheerlinking en aanzien, daarnaast gelooft hij in zijn eigen leugens. Een hele nare man….

      Like

  11. reageerbuis zegt:

    Ik verbaas me over de reacties. Het verhaaltje is toch afkomstig van Speld en dus niet serieus?

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Ja, dat klopt. Ik verbaasde me eveneens over de reacties. Daarom de titel maar even aangepast met de nadruk op SATIRE!!!

      Like

      • Theresa Geissler zegt:

        Zou ook wel ongelofelijk geweest zijn, als-ie zó ’n speech over zichzelf was gaan afsteken!
        Nóg eerder dan een teken van narcisme was dat de allergrootste stommiteit geweest!

        Like

      • Joost Visser zegt:

        Ben ook zeer verbaasd dat het merendeel alhier het niet als satire zag. Vooringenomenheid o.b.v. alternatieve media?

        Like

      • Maria zegt:

        @EJ
        zou je een braakknop kunnen installeren op je site naast/onder die voting met sterretjes? mss met zo’n cartoontje waar ene echt braakt? hihihi
        Is mss veel gevraagd maar met artikels als dit zou men zijn ongenoegen wreed goed kunnen uitdrukken, nu kan men enkel vote zetten positief, een negative vote op artikels zou ook leuk zijn 😀
        is maar een suggestie hé

        Like

  12. Theodoor zegt:

    Het kan natuurlijk niet anders maar ik kan deze kwal niet meer zien zonder braaknijgingen te krijgen.
    Dat heet een Nederlander te zijn, zo bah.

    Like

  13. Ik hoop dat de reaguurders van Bron doorzien dat een artikel op DE SPELD de grootst mogelijke onzin is. Ik vraag me zelfs af of het niet beter is dit soort vuilnis niet op de blog over te nemen.
    DE SPELD en LUCKY TV zijn de ergste MEDIA/TV-vervuilers die in Nederland kansen krijgen om de mensen om de tuin te leiden. Grappig? Nee, dank u.

    Like

    • Cathja zegt:

      @ Th.M. van Baarle 13:38

      Ik ken ‘DE SPELD’ niet, dus heb ook nog nooit kennis kunnen nemen van de onzin die men daar blijkbaar verkoopt.
      Ik zal voortaan wat meer op mijn hoede zijn met dit soort berichten.

      Like

    • bobzelf zegt:

      Ik neem zomaar aan dat TOEN “”HUMOR ” BEHANDELD WERD OP SCHOOL

      U THUIS OP BED LAG MET GRIEP OFZO ???

      Ben blij dat U het er effe bij zet , whahahahahahahaha en nog vraagt ook !!!

      whahahahahahaha

      bent u fan van frans ??, of zijn zwager misschien ???

      Nou om zulke klootzakken als franske de huichelaar tevens huilebalk ,

      kunnen ze van mijn part niet genoeg onzin , om te lachen om deze werkelijk gigantische

      klootzak op blogs ,dan wel het net opflikkeren !!

      Voor mijn part, was het geniaal !!

      U MOET GEWOON OP facebook ,effe FRANS TIMMERMANS AANKLIKKEN

      KUNT U EEN MIDDAGJE BRAKEN !!!!

      EN DAN HEEFT U ECHT AAN EEN OUDERWETSE WASTEIL NIET GENOEG HOOR !!

      dus ben bang dat u effe verdwaald was en op deze site terecht kwam ???

      groeten Bob

      Like

  14. Joshua zegt:

    Wat een Arrogante FLAPDROL is deze HUFTER, HUILEBALK,ZAKKENVULLER,NAZIE ,LANDVERRADER,HAMAS AANHANGER,TERRORISTEN HELPER,NIETSNUT,ZELF VERHEERLIJKER,kortom PENIS met vingers.

    Like

  15. bouquetje zegt:

    Gewoon net zo’n zakkenvuller als de rest van die figuren

    Like

  16. Jade zegt:

    En lullo van het jaar 2014 is……….(tromgeroffel)
    Fransje Timmermans. Applaus.

    Like

  17. Tom Hendrix. zegt:

    Ik doorzag het inderdaad. Maar ook ik, moet walgen als ik een foto zie van hem, of een artikel. Satirisch of niet.

    Like

  18. Zoals koning Salomo, de zoon van koning David, in de Bijbel aangaf: “Het is beter dat een ander jou prijst dan dat jij jezelf uit je eigen mond prijst!” Laat die idioot van een Timmermans anders gewoon een lange neus, net als Pinokkio, opzetten dat hem VEEL beter staat en bovendien heb ik altijd al een hekel gehad aan hooggeplaatste figuren die zichzelf steeds de Hemel in prijzen, gelijk naar de Farizeeër die God dankte dat hij zogenaamd geen zonden had en zo perfect leek terwijl de tollenaar zichzelf vernederde.
    Maar wie zichzelf verhoogd wordt ooit vernederd en wie zich vernederd eens verhoogd, net als Assepoester. Gelukkig is deze sympathieke jongedame veel leuker dan een dergelijke hooghartige kwal als die Timmermans en deze belediging zal iemand als Tom Hendrix vast geweldig vinden en vooral als Timmermans eens de straat wordt opgeschopt!

    Like

  19. Adriaan van Ginkel zegt:

    Ongetwijfeld krijgt die narcist elke morgen een erectie bij het zien van zichzelf in de spiegel. En als de regen tegen de ramen kletst, staat hij op en maakt een buiging omdat hij denkt dat het applaus is. Het klopt wat Freud zei over kleine, onooglijke en grijze mannetjes.
    En daarmee heb ik genoeg gezegd over dit politiek gedrocht uit het “axie” tijdperk. Dinosaurus uit de Che Guevara tijd. Jammer dat de rest van de EU nu met deze gnoom opgescheept zit. Maar Rooie Koenders is gemakkelijker te wippen. Binnenkort zijn wij van deze troep af.

    Like

Plaats een reactie