Interview Geert Wilders met de ARD: We hebben een dominante cultuur nodig

screenshot_123

(Vertaling: E.J. Bron)

Drie weken voor de Nederlandse parlementsverkiezingen is Geert Wilders, wiens PVV in de Nederlandse peilingen nog steeds bovenaan staat, een gevraagde gesprekspartner voor de media. Gisteren stonden er interviews met het Canadese “TheRebelMedia”, “France24” en de ARD op het programma. Het gesprek met de ARD wordt morgen om 12.45 uur uitgezonden in “ARD Europamagazin – Bericht aus Brüssel”. De video van het interview staat echter nu al in het Engels online en is absoluut de moeite van het kijken/luisteren waard.

pi-news

Alleen al bijvoorbeeld hoe Wilders bij minuut 6:37 op de naïeve vraag van de ARD-verslaggever Markus Preiß of niet alle culturen gelijk zouden zijn, countert: “Nee, de culturen zijn niet allemaal gelijk. We zouden het zelfbewustzijn moeten bezitten om onze joods-christelijke cultuur hier in Europa als dominante cultuur te reclameren.”

In een persmededeling van de WRD staat er verder over het interview:

De in de Nederlandse grondwet gegarandeerde vrijheid van godsdienst is volgens de Nederlandse politicus Geert Wilders niet van toepassing op de islam, omdat het bij de islam minder om een religie dan om een ideologie zou gaan die zich als religie zou verkleden. In een exclusief interview met het “ARD Europamagazine – Bericht aus Brüssel” vergelijkt hij de islam met totalitaire systemen als communisme of fascisme: “In de koran staat meer over antisemitisme dan er ooit in Hitler´s ´Mein Kampf´  of andere vreselijke boeken stond”, beweert Wilders, die graag provoceert en ook wel eens spreekt van “Marokkaans tuig”.

De rechts-populist maakt goede kans om met zijn “Partij voor de Vrijheid” de grootste te worden tijdens de verkiezingen midden maart  voor het Nederlandse parlement. Behalve op openlijke islamvijandigheid zet hij in de verkiezingscampagne ook in op zijn vijandigheid tegenover de Europese Unie, waar hij het liefst zou willen uittreden.

Vanwege het lidmaatschap van de EU zou Nederland geen soevereine staat meer zijn die over zijn politiek zou kunnen beslissen als het bijvoorbeeld zou gaan om immigratie, financiën of banken: “Een democratie heeft de natiestaat nodig, heeft onafhankelijkheid nodig, zijn eigen vlag en waarden – dat is geen fanatisme of racisme, maar patriottisme”, zegt hij in het gesprek met het “ARD Europamagazine”.

pvv-nieuw

Bron:
www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Duitsland, Geert Wilders, Linkse media, mainstream-media, PVV. Bookmark de permalink .

9 reacties op Interview Geert Wilders met de ARD: We hebben een dominante cultuur nodig

  1. scheermes zegt:

    TRIEST in en in triest ,dat ONZE HELD de enige in ONS land is, die de waarheid DURFT te verkondigen!! Ik zei tegen mijn buurman ;Ik weet wie niet op GEERT WILDERS stemmen !!Wie dan?? Vroeg de buurman??Ik zei :BLINDEN!!Ik dacht ,ziezo die gaat nu lekker reclame maken voor de PVV !! Aangezien ALLe bewoners van mijn buurt weten dat ik op de PVV stem ,weet ik nu ook wat mijn vrienden zijn !! En dat zijn er gelukkig meer dan ik dacht !! Zij vinden het dapper dat ik er zo luid en duidelijk voor uitkom dat ik op de pvv stem !! Waarop ik dan steevast zeg !!En de stemmers dan die ons massaal uitleveren aan de islam ,door op die partij te stemmen, die de islam in ons land binnenlaten,?? En zo ons land ten gronde richten?? Wat vind je daarvan ??Na een uitvoerig gesprek met deze mensen ,hoor ik over het algemeen dat ze het zo nog niet hadden bekeken ,en nu ook waarschijnlijk op de PVV gaan stemmen !! Hier hebben wij ook een taak om de mensen aan te spreken, en hun er op te wijzen ,dat ZIJ de oorzaak zijn van ALLE ellende door het verkeerde hokje in te vullen, en dat zij de oorzaak ZELF zijn dat ons land ten gronde word gericht !! Triest dat sommige mensen niet meer voor GEZONDE standpunten durven uit te komen ,door o/a te zeggen om op de PVV te stemmen !! In wat voor soort land leven wij eigelijk!! Het lijkt noordkorea wel!!

    Like

  2. Mary zegt:

    Door juist veel te spreken over mijn PVV stemgedrag, sinds 2006, weet ik ook dat er ongelooflijk veel mensen op Geert gaan stemmen van natuurlijk stem ik ook PVV tot nou dit keer stem ik ook op hem, ze zijn zo klaar met Rutte en Co, de “asielvreters” en de hele duistere EU club.

    Like

  3. Cor zegt:

    Heer Bron, fantastisch dat u weer terug bent.

    Like

  4. joga zegt:

    Gelukkig bent u weer terug, want samen met de volledig ten gunste bekeerde DDS( De Dagelijkse Standaard ) horen we eindelijk weer eens patriottisch nieuws uit zowel Nederland als het buitenland in tegenstelling tot de islam knuffelende MSM.

    Like

  5. Hansfree zegt:

    Ik heb met interesse dit hele interview bekeken. Die interviewer van de ARD viel me nog mee moet ik zeggen, maar toch bleek hij in zijn vraagstelling weer helemaal af te gaan op de bekende stokpaardjes van de msm.
    Ik zag Geert (onbewust) één fout maken, door te zeggen dat de moordenaar van Pim Fortuyn een radicaal, een moslim was, ik denk dat hij daar aan Van Gogh dacht. (Of heb ik het verkeerd gezien/gehoord? Dan mea culpa.)
    Maar wat ik weer echt ergerlijk vind is het volgende. Ik las na het interview de commentaren die er inmiddels onder stonden. Een aantal Duitse commentaren, zonder uitzondering lovend over Geert in dit interview. Er was nog een Seite 2 van commentaren, dus die wilde ik ook wel lezen. Die weigerde echter te laden en toen ik terugkeerde naar de oorspronkelijke link waren de commentaren (van Seite 1) allemaal weg en stond daar alleen nog maar het invulvak voor nieuwe commentaren. Met daarin de mededeling dat het 24 uur kan duren voor commentaren goedgekeurd worden voor plaatsing.
    Als je het mij vraagt waren ze er daar bij de ARD niet blij mee dat er al meteen zulke positieve commentaren verschenen en hebben ze die nu maar vlug weggehaald.
    Maar wat fijn dat u weer terug bent heer Bron! We kunnen nog maar moeilijk zonder uw site.

    Like

    • Hansfree zegt:

      Beste lezers, vergeet mijn bovenstaande reactie, want ten eerste zag ik op een andere computer diezelfde commentaren wél (ook Seite 2) en ten tweede zocht ik dat fragment over de moordenaar van Pim Fortuyn nog eens terug in het interview, en ik kan het echt níet meer vinden, ik weet niet hoe ik er dan bij kwam.
      Excuses voor mijn onterechte reactie.

      Like

  6. exmarineman zegt:

    Ik woon in het buitenland en mijn stembiljet is al in Nederland…..uiteraard PVV. En ik kom er rond voor uit dat ik PVV stem echter had dat met 1 van mijn vrienden (nu geen vriend meer!) een verrassende uitwerking na wat discussie: midden in het restaurant waar ik was maakte hij me uit voor nazi en riep keihard “heil Hitler” mët groet. Maar wel zelf naar het buitenland “gevlucht” öm de Nederlandse belasting te ontwijken….

    Like

Plaats een reactie